Свет
Трансформацијата на „Македонски железници" ќе се пролонгира
Трансформацијата на „Македонски железници" ќе стагнира. Процесот, по одржувањето на парламентарните избори, нема целосно да запре.
Ќе се стопираат сите тендери и нема да се вршат никакви набавки
Трансформацијата на „Македонски железници" ќе стагнира. Процесот, по одржувањето на парламентарните избори, нема целосно да запре. Работите ќе течат, но не со онаква димнамика како што предвидуваше Владата. Сж уште актуелната владејачка гарнитура уште во февруари годинава донесе одлука за основање јавно претпријатие за железничка инфраструктура „Македонски железници" и за основање „Македонски железници транспорт" АД, во државна сопственост. Постапката на формирање на двете претпријатија, кои треба да бидат заведени во судски регистар, требаше да заврши до крајот на јули. Сега, откако е извесно дека власта ќе се смени, никој од надлежните кои беа вклучени во трансформацијата не можат да прогнозираат како ќе се одвиваат настаните. Особено ако се има предвид дека може да се случи идната владина гарнитура да го смени мислењето околу моделот и начинот на реформи во железницата. Неофицијално веќе се зборува дека новата влада наместо да ја подели „Македонски железници" на две посебни претпријатија за транспорт и инфраструктура како што е предвидено со закон, ќе формира холдинг-компанија, која ќе биде составена од неколку независни компоненти.
Од „Македонски железници" велат дека во наредниот период ќе се стопираат сите тендери и нема да се вршат никакви набавки, бидејќи сосем е извесно дека тие ќе бидат предмет на ревизија, односно поништени. Во текот на наредните денови раководството планира да ја достави процената на претпријатието до Владата, а таа ќе одлучи што понатаму. Ревизорската куќа „Македонски ревизорски центар" утврди дека капиталот на „Македонски железници" вреди околу 500 милиони евра. Поточно, инфраструктурата со локомотивите и железничките станици се проценети на 450 милиони евра.
Процената на имотот на железницата е услов за поделба на претпријатието на два дела, како и за користење на кредитот од Светска банка во износ од 15 милиони евра за проектот за реформи и модернизација. Проектот предвидуваше да ги олесни владините напори за трансформација на „Македонски железници" и да ја подобри нивната продуктивност и ефективност. Јавното железничко претпријатие е едно од компаниите со направени најголеми загуби меѓу државите јавни претпријатија. Вкупниот долг на крајот на 2004 година изнесувал 143 милиони евра или 3,3 отсто од бруто-домашниот производ. Се пресметува дека ако железничкиот транспорт не се реформира, долгот ќе се зголеми за дополнителни 100 милиони евра во следните десет години. (В.Г.)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Серија пропусти во Лувр: Крадците избегале со 30 секунди предност
Истрагата за кражбата на крaлскиот накит од Лувр открива дека крадците успеале да ѝ побегнат на полицијата со предност од само 30 секунди, поради серија безбедносни пропусти, објави „Гардијан“.
Извештајот претставен пред комисија на францускиот Сенат покажува дека во моментот на кражбата работела само една од двете надзорни камери во областа, а персоналот во контролната соба немал доволно монитори за следење на снимките во живо. Полицијата, пак, по активирањето на алармот била испратена на погрешна локација.
Шефот на истрагата, Ноел Корбин, изјавил дека само „плус-минус 30 секунди“ би биле доволни за обезбедувањето или полицијата да го спречат бегството. Современа видео-oпрема, поотпорно стакло или подобра координација, според него, ќе можеле да спречат исчезнување на накитот вреден 88 милиони евра, кој сè уште не е пронајден.
Извештајот дополнително открива дека управата на Лувр со години била предупредувана за безбедносни слабости. Ревизија од 2019 година, нарачана од претходниот директор Жан-Лук Мартинез, укажувала дека местото од каде крадците влегле – балкон со пристап однадвор – е лесно достапно со скали. Сегашната директорка Лоренс де Карс не знаела за таа анализа и препораките никогаш не биле спроведени.
Полицијата смета дека ги уапсила четворицата осомничени, кои по кражбата во Галеријата Аполо избегале со мотори. Откритијата создаваат голем притисок врз Де Карс, првата жена на чело на музејот, во моменти кога Долниот дом на парламентот спроведува сопствена истрага. Францускиот државен ревизор минатиот месец оцени дека безбедносните подобрувања се спроведувале „неприфатливо бавно“.
Во меѓувреме, музејот се соочува и со други проблеми: очекуван е штрајк на вработените што бараат подобри услови поради недостиг на персонал и огромни гужви, а неодамнешно истекување вода оштетило стотици списанија и документи во египетскиот оддел.
Свет
Лидерите на Франција, Британија и Германија 40 минути разговарале со Трамп за Украина
Лидерите на Франција, Велика Британија и Германија разговарале 40 минути со американскиот претседател Доналд Трамп за ситуацијата во Украина, потврди претседателот Емануел Макрон.
Во телефонскиот разговор учествувале и британскиот премиер Кир Стармер и германскиот канцелар Фридрих Мерц.
Разговорите се случуваат во момент кога Трамп врши притисок врз Киев да прифати договор за завршување на руската инвазија.
Свет
САД ќе ги објават тајните списи за Епштајн: Судот даде зелено светло
Американски сојузен судија во Њујорк одобри Министерството за правосудство да ги објави записите од големата порота поврзани со случајот за трговија со луѓе против Џефри Епштајн од 2019 година, јави „Би-би-си“.
Одлуката на судијата Ричард Берман ги поништува неговите претходни насоки материјалот да остане таен и се темели на новиот Закон за транспарентност на документите за Епштајн, кој го обврзува Министерството да ги објави документите до следната седмица.
Епштајн беше обвинет за трговија со луѓе во јули 2019 година, а еден месец подоцна почина во затвор во Њујорк додека го чекаше судењето.
Законот потпишан минатиот месец од американскиот претседател Доналд Трамп бара објавување на сите некласифицирани истражни материјали за Епштајн, вклучувајќи документи и комуникации.

