Македонија
Караџоски: Ме мести некој од Македонски шуми- тужба за Селами

Директорот на Македонски шуми Жарко Караџоски ќе поднесе тужба против претседателот на Државната комисија за спречување на корупцијата, Илми Селами за клевета.
Тој вели дека го местел некој од јавното претпријатие „Македонски шуми“.
„Да се изнесуваат клевети и да се изнесуваат невистини е преголема одговорност за една ваква институција. Со оглед на тоа што јас не сум обичен човек, сепак станува збор за една политичка фигура, осум години бев пратеник, ова јасно укажува дека некој сака да ме деградира како личност и уште повеќе сака да им наштети на мојата чест и углед. Јас немам друг начин освен сето ова да го докажам на суд, поточно да го повикам Селами тоа што го тврди да го докаже на суд и за сето ова ќе се гледаме на суд кога ќе ја поднесам тужбата за клевета“ рече Караџоски.
Тој се сомнева дека го мести некој од јавното претпријатие, бидејќи бил прв директор кој го прекинал незаконското работење на многумина.
„Ме мести некој овде во јавното претпријатие. Тоа можам најодговорно да го кажам, не можам да речам ВМРО или СДСМ, немам докази, не знам кој е човекот, но ме местат оние на кои што им влегов на некој начин во еснафот и им прекинав голем дел од незаконското работење во ова претпријатие. На многумина им ги скратив задоволствата и јас сум првиот директор на претпријатие кој што има и казнето и избркано од работа и суспендирано. Најверојатно не сум поскапуван бидејќи држам до дисциплина и работам чесно“ вели Караџоски.
Тој ги отфрла наводите на ДКСК дека потрошил околу 11.500 евра за ручеци и вечери и направи споредба со претходните години, колку пари тогаш биле потрошени за вакви потреби.
Според него во споредба со минатите години почнувајќи од 2008 година бил потрошени многу помалку пари за услуги во споредба со минатата година. Според него, за 2010 година не биле потрошени 11.500 евра за угостителски услуги, туку 10.000 евра.
„Во исто време напоменувам дека приходите на јавното претпријатие во трите овие години се движи околу 2 милијарди денари. За да се каже дали некој е домаќин или недомаќин во работењето, не може да се каже врз основа на само една ставка од расходите, која што не учествува ниту со еден отсто во рамките на вкупните приходи. Би било за критика доколку претпријатието работи со загуби, доколку не ги подмирува обврските кон државата, не дава плати, доколку не ги подмирува обврските кон добавувачите“ вели Краџоски.
Тој вели дека антикорупциската комисија требало да направи анализа на документацијата во претпријатието и само врз основа на докази да изнесува вакви наводи.
„Ова требало да го направи антикорупциската комисија, а за ова да го направи не им тежеше ниту на членовите на ДКСК да направат увид, а не да ги базираат своите информации врз основа на една претставка“ вели Караџоски.
Тој тврди дека овие фактури за угостителски услуги не се фиктивни и вели дека не биле исплаќани по шест, седум фактури на ден, туку дека се работело за книжење.
„Не станува збор за никакви фиктивни фактури, туку за реализирани реални фактури. Овие фактури не се ни платени, како може некој да испумпа пари, а притоа да не се ни платени тие фактури“ вели Караџоски. Тврди дека не земал надоместок за користење на приватно возило, како што тврди ДКСК, како и дека за потребите на претпријатието користел само службено возило.
Тој најави дека ќе биде направена ревизија, а работењето на претпријатието и овој извештај најави дека ќе го достави до ДКСК, а ќе го изнесе и пред јавноста.
Државната комисија за спречување на корупција покрена иницијатива за разрешување на директорот на „Македонски шуми“, Жарко Караџоски.
Според документацијата со која располага ДКСК, јавното претпријатие потрошило околу 11.500 евра за ручеци и вечери. За артикли за репрезентација, само во 2010 година биле потрошени околу 6.500 евра. Покрај вообичаените артикли за репрезентација биле набавени и скапи алкохолни пијалаци, најчесто виски.
Караџоски заедно со неговиот возач, Љупчо Здравески наводно примале пари како да патувале со службено возило на релација Скопје – Прилеп, иако патувале со приватно возило. За ова им биле исплатени околу 850 евра./крај/фф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Јаневска за одењето во Здравство: Ќе бидам таму каде што премиерот ќе одлучи дека државата има потреба од мене

Министерката за образование и наука, Весна Јаневска, втор ден резервирано одвара на прашањата дали ќе стане министерка за здравство, иако албанскиот партнер во Владата јавно зборуваше за размена на ресори со ВМРО-ДПМНЕ по излегувањето од владината коалиција на Алијанса за Албанците. Денес на на поставувањето камен-темелник на училишна спортска сала во подрачен објект на ОУ „Гоце Делчев“ во село Долно Лисиче, Општина Аеродром Јаневска кажа дека за тоа ќе одлучат премиерот и преговарачкиот тим, а Премиерот, пак, побара трпение за измените.
„Оваа држава има премиер, претпоставувам дека има и преговарачки тимови. Јас ќе бидам таму каде што премиерот ќе одлучи дека државата има потреба од мене“, одговори министерката Јаневска на прашањето дали ќе оди на чело на ресорот здравство.
Премиерот, пак, Христијан Мицкоски, рече дека до крајот на оваа недела има настани, ќе патува и во Тирана па за кадровските решенија ќе одлучува следната недела, но синоќа добил овластување од извршниот комитет.
„Народски кажано добив дозвола од Извршниот комитет за номинирање нови имиња кои ќе ги заменат имињата на оние кои одлучија да одат во регратките на Али Ахмети и на Демократската унија за интеграција односно луѓето од партијата на господинот Арбен Таравари. Во периодот што следи многу работи ќе бидат појасни. Да бидеме трпеливи и да разговараме, а во тие разговори сигурен сум дека ќе постигнеме договор. Очекувам веќе во следната недела да има повеќе на оваа тема“, рече премиерот Мицкоски.
До следната недела премиерот Мицкоски побара јавноста да почека одговор не само на прашањата за имиња на нови министри туку и на и на прашањето дали министерските места на Алијанса за Албанците ќе бидат дадени на „Вреди“ или ќе ги земе ВМРО-ДПМНЕ.
Македонија
(Видео) Ковачки: Таравари јавно да одговори со што е уценет од СДС и ДУИ

Таравари мора јавно да одговори со што е уценет од криминалното дуо СДС и ДУИ. Таравари дојде на власт со ветување пред граѓаните дека заедно ќе ги испратиме ДУИ во опозиција. Што се случи за само 10 месеци, за Таравари повторно да се врати во прегратките на ДУИ, праша Драган Ковачки, пратеник и член на ИК на ВМРО-ДПМНЕ.
Неговото неразумно однесување, вели Ковачки, мора да се должи на уцена и диктат на криминалното дуо, СДС и ДУИ.
„За нештата да бидат појасни, граѓаните заслужуваат да ја знаат вистината. А таа е следната.
Таравари на состаноците во Владата, никогаш не бил слушнат да зборува за застојот во ЕУ интеграциите, кој се случи благодарение на неговите старо нови партнери, СДС и ДУИ.
Таравари не беше слушнат да говори за тоа дека не биле добро третирани албанските прашања, затоа што и самиот тој многу пати има говорено дека Владата и тоа како се грижи за Албанците.
Во недостаток на факти и аргументи, Таравари своето алиби за напуштање на владината коалиција, го темели на ЕУ интеграциите и на албанските прашања, кои за разлика од порано и тоа како се променети“.
Иако неговите констатации немаат никаква врска со реалноста, Таравари, додава Ковачки, треба јавно да одговори со што е уценет од СДС и од ДУИ?
Праша дали е нешто поврзано со бизнис или некаков друг вид на мотив.
„Таравари докажа дека не е стабилен човек. Таравари сега треба јасно да каже пред граѓаните, како тоа ДУИ за 10 месеци од криминална и корумпирана партија, за него стана правата и вистинска опција“.
Македонија
Документ кој повеќе служи за политички маркетинг отколку за вистинска поддршка: Петрушевски за предлог-законот на СДСМ за настраданите во Кочани

Најновиот предлог-закон што во Собранието го поднесе опозициската СДСМ – Законот за поддршка на настраданите во несреќата во дискотеката во Кочани – требаше да биде сериозен, одмерен и одговорен обид за системска поддршка. За жал, тој е далеку од тоа, вели пратеникот Бране Петрушевски од ВМРО-ДПМНЕ.
„Најпрвин, како човек, ја изразувам својата најдлабока почит и сочувство кон сите семејства што ги загубија своите најблиски во оваа трагедија. Но како пратеник, имам обврска да проговорам за начинот на кој СДСМ се обидува да ја злоупотреби болката на тие семејства за дневно-политички цели.
Овој предлог-закон е делумно неприменлив, делумно влегува во колизија со сопствените одредби, а делумно се преклопува со постоечки законски права. Сето тоа укажува дека станува збор за документ кој повеќе служи за политички маркетинг отколку за вистинска поддршка“.
Дополнително, според него, законот експлицитно ги фаворизира настраданите од одредени настани, игнорирајќи други слични трагедии. Со тоа, вели Петрушевски, се воспоставува опасен преседан – правата се темелат на конкретен настан, наместо да се воспостави универзален и праведен систем за сите жртви на несреќи или катастрофи, што го нарушува уставното начело на еднаквост на граѓаните пред законите.
Нагласува дека продолжува континуираната поддршка од страна на Владата за сите погодени граѓани, како што беше случај, како што рече и веднаш по трагедијата, кога беа преземени сите потребни мерки за покривање на трошоците за лекување и медицински транспорт во странство.
„Во продолжение ги истакнувам клучните слабости на законот:
Член 11 и член 21 предвидуваат различни институции како надлежни за иста постапка – Министерството за здравство, односно Комисијата – што создава правна неусогласеност.
Член 25 остава впечаток дека треба да се формираат повеќе комисии („комисии од наведените несреќи“), што е спротивно на концептот на една, централизирана Комисија утврдена во член 17.
Законот предвидува финансиски надоместоци, без никаква анализа на бројот на корисници, ниту наведен извор на финансирање од соодветна програма во Буџетот. Ова е особено проблематично ако се земе предвид дека со членот 25 законот се проширува и на претходни трагедии.
Предвидените права дуплираат веќе постоечки права од Законот за социјална заштита, Законот за здравствено осигурување и други акти, без обид за нивно усогласување или надградба.
Проширувањето на примената за трагедии од 2019 и 2021 година е ретроактивен потег со спорна правна основа, кој може да предизвика правна несигурност и нееднаквост.
Не се предвидени санкции за институции што ќе постапат неажурно или ќе ги прекршат своите обврски.
Во член 13 не е јасно дали стипендиите важат само за државни универзитети, или и за приватни и странски, што може да резултира со нееднаквост во пристапот до ова право.
Не е дефиниран механизам за утврдување дали некое лице веќе примило поддршка по друг основ, ниту како ќе се пресметува разликата според новиот закон.
Комисијата има прешироки надлежности и значителна дискрециона моќ без јасно утврден надворешен надзор, што отвора простор за бирократизација и евентуални злоупотреби“.
Од сите овие причини, ВМРО-ДПМНЕ, додава Петрушевски, нема да дозволи оваа трагедија да биде злоупотребена за политички маркетинг преку лошо напишани, неусогласени и политички мотивирани закони. „Законот, во ваква форма, нема да добие наша поддршка“.