Економија
Граѓаните да внимаваат на малите букви од рекламите

Неискажувањето на вкупните трошоци при склучување на договор за потрошувачки кредит од страна на банките, менувањето на каматните стапки, измамно рекламирање, недоволно објаснети услови за раскинување на договорите.
Неискажувањето на вкупните трошоци при склучување на договор за потрошувачки кредит од страна на банките, менувањето на каматните стапки, измамно рекламирање, недоволно објаснети услови за раскинување на договорите.
Ова се најчестите претставки кои граѓаните ги упатуваат до Организацијата за заштита на потрошувачи за договорите на потрошувачките кредити.
Од Организацијата на потрошувачи велат дека во 2010 година пристигнале 4.800 барања за општи и специјалистички предмети во однос на нивните потрошувачки права.
Во доменот на банкарскиот сектор биле доставени 103 советувања и 48 предмети биле во врска со договорите на осигурителните компании.
Од банките велат дека граѓаните треба особено да обрнат внимание на тоа колкава е каматната стапка при склучување на договорите, во која валута ќе биде исплатен кредитот, дали постои можност за предвремено плаќање и колкави ќе бидат трошоците.
„Граѓаните треба да ги запазат малите букви кои ја појаснуваат рекламата, бидејќи во многу случаи не им се дава големо значење на овие букви, а токму во тие мали букви е суштината на рекламата која ја нудат банките или останати компании“, истакна Викторија Митревска од „Про Кредит банка“ на предавањето „Транспарентност на банкарската комуникација“, организирано од оваа банка.
Законот за заштита на потрошувачи при договори за потрошувачки кредити предвидува глоба од 3.000 до 5.000 евра за давателот на кредитот ако во било кое рекламирање или понуда со кои нуди одобрување на потрошувачки кредит не ги содржи потребните податоци или пак ако податоците содржани во рекламите и понудите не се точни. /крај/мт
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Мицкоски: Имаме раст на извозот, градежништвото и туризмот гарантираат раст на БДП и подобар стандард на граѓаните

Во одговор на новинарско прашање, претседателот на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски, истакна дека увозот е многу помал за околу 8% во евра, или за 12-13% во долари, додека пак извозот е во пораст во евра 23%, додека пак во долари е 28%.
„Ако ги споредите првите два месеци април и мај од оваа година, со првите два месеци април и мај од 2024 година, длабоки анализи правиме, ќе видите дека за 80 милиони долари е намален трговскиот дефицит, а тоа е цели 13% и тоа ќе учествува во БДП. Ако на тоа се додаде растот на индустриското производство коешто е во просек за април и мај, првите два месеци од вториот квартал 5,5%, а само во мај 9,4%’’, истакна Мицкоски.
Мицкоски додаде дека растот на туризмот и градежништвото, ќе доведат до зголемување на животниот стандард на граѓаните, но и зголемување на бруто домашниот производ.
„Растот на туризмот повеќе од 20%, инвестициската активност повеќе од 15%, растот и бумот во градежниот сектор, сето тоа нас ни гарантира еден успешен резултат за БДП во вториот квартал којшто очекувам да продолжи и во третиот и четвртиот квартал’’, заклучи Мицкоски.
Економија
Македонската „Green Machines“ ја зацврстува дистрибутивната мрежа во САД

Green Machines на БРАКО, познат по своите иновативни еколошки возила за чистење на јавни површини, бележи сериозен раст на американскиот пазар со мрежа на реномирани дистрибутери низ повеќе од 30 американски сојузни држави.
Најнов партнер е компанијата Mar-co Equipment од регионот на Лос Анџелес, која стана ексклузивен дистрибутер за Јужна Калифорнија.
Моментално, Green Machines има дистрибутери во следниве американски држави:
Owen Equipment – Вашингтон, Орегон, Северна Калифорнија, Невада, Ајдахо, Монтана, Јута, Колорадо, Ново Мексико
Industrial Disposal Supply – Тексас
Mar-co Equipment – Јужна Калифорнија
United Rentals – достапен низ сите држави и територии на САД
Grainger – достапен низ целата територија на САД
Equipment Depot – Луизијана, Мисисипи, Кентаки, Индијана, Охајо, Пенсилванија, Масачусетс, Конектикат, Њу Џерси, Мејн, Вирџинија, Милвоки, Висконсин, Флорида, Орегон, Вашингтон
Van Keppel – Канзас, Арканзас, Илиноис, Висконсин, Ајова
Овој успех претставува уште еден доказ за конкурентноста на македонскиот индустриски производ и неговата технолошка супериорност. Со новите дистрибутерски партнери, Green Machines продолжува да ја шири својата глобална визија за почисти, поеколошки и поефикасни урбани средини.
ПР текст
Економија
Муцунски: Владините политики за извоз даваат резултати – раст од 23,44 отсто во мај

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, утрово на социјалните мрежи сподели податоци за кои рече дека го потврдуваат ефектот од економските политики на Владата, при чија реализација значајна улога има и Министерството што го предводи. Статистиката покажува стабилни и позитивни трендови во извозот, дури и во услови на стагнација на европскиот пазар.
Според објавените податоци, македонскиот извоз во мај 2025 бележи раст од 23,44 проценти, додека за првите пет месеци од годината порастот изнесува 3,15 отсто. Во истиот период, увозот е зголемен за само 1 отсто, што упатува на стабилен трговски биланс и позитивно салдо.
„Податоците укажуваат на значително поголем извоз од увоз – што значи повеќе свеж капитал во државата, зајакната девизна позиција и дополнителен поттик за економски раст. Зголемениот извоз отвора нови работни места, го зајакнува домашното производство и ја зголемува конкурентноста на македонските производи“, напиша министерот Муцунски.