Македонија
ССК: Светските трендови во туризмот бараат регионална туристичка понуда

На денешната прес-конференција на Сојуз на стопански комори (ССК) предводена од Аркан Керим, претседател на Туристичко-угостителската комора при ССК, и амбасадорите на Србија, Црна Гора, Босна и Херцеговина и Албанија во Македонија, се разговараше за зголемувањето на туристичката соработка меѓу земјите, зголемување на бројот на туристи и креирање на заеднички туристички понуди за настап на трети пазари.
Подобрувањето на туристичката соработка и заедничкиот настап на трети пазари е од голема важност за економиите на земјите бидејќи туризмот е една од најзначајните стопански дејности кој директно влијае и придонесува за зголемување на економијата како на национално, така и на локално ниво и придонесува за позитивни долгорочни ефекти во останатите сектори.
„Нашата цел е продлабочување и интензивирање на туристичката соработка помеѓу земјите и изготвување квалитетни туристички услуги со цел привлекување туристи од трети земји. Авиолинија Скопје – Подгорица – Сараево како и автопат Скопје – Приштина ќе овозможат зголемување на бројот на туристи од Босна и Херцеговина, Црна Гора и Албанија, а со Србија потребна е поголема заедничка промоција на туристичките дестинации во двете земји“ , рече Аркан Керим, претседател на Туристичко – угостителската комора при ССК.
За државите е многу значајно создавање на заедничка агенда за развој на туристички продукти и менаџмент дестинации бидејќи заедничкиот настап овозможува поатрактивна понуда за туристите чиишто дестинации се европските и балканските земји. Земји со најголем потенцијал за дојдовен туризам сметаме дека се: Кина, Јужна Кореја, Малезија, Иран, Хонгконг, Канада и Америка.
Туристичко-угостителската комора при Сојуз на стопански комори во блиска иднина ќе потпише договор за соработка со Туристичките комори од Србија, Црна Гора, Босна и Херцеговина и Албанија со што ќе се овозможи понатамошна уште поинтензивна меѓусебна соработка.
Според податоците од Државниот завод за статистика на Република Македонија од 2013 до 2015 година бројот на туристи кои доаѓаат и преноќуваат во Република Македонија од Србија, Црна Гора, Босна и Херцеговина и Албанија е во континуиран пораст.
Имено, од Република Србија бројот на туристи кои преноќиле во Македонија во 2013 година бил 38.127 а во 2015 година се зголемил на 43.613. Од Црна Гора бројот на туристи во 2013 година бил 3.498 а во 2015 година изнесува 4.762 туристи. Истото се однесува и на Албанија и Босна и Херцеговина од каде што бројот на туристи кои преноќиле во Македонија за 2015 година изнесува 5.686 за Босна и Херцеговина и 18.493 туристи од Албанија.
Врз основа на наведеното, соработката на Македонија со Србија, Црна Гора, Босна и Херцеговина и Албанија во секторот туризам е на високо ниво и во таа насока зајакнување на истата преку заеднички настапи на трети пазари со заедничка понуда е од исклучително значење за унапредување на регионалниот туризам кој несомнено позитивно ќе влијае и придонесе и кон промоција на туристичкото стопанство на секоја држава посебно.
Дополнително, за квалитетна туристичка понуда е потребно соодветна информација за потенцијалните туристи. Со ова, од страна на Туристичко-Угостителска комора на Македонија при ССК сакаме да ја пренесеме информацијата до нашите членови дека Комисијата за категоризација на угостителски објекти е формирана и истата започна со вршење увид. Апелираме компаниите навремено да поднесат Барање за категоризација до Комисијата, односно до Министерство за економија, со цел распределување на барањата за периодот кој следи до крајот на 2016 година и континуирано вршење увид во угостителските објекти. Сите дополнителни информации за постапката, односно, Барањето, Правилникот за категоризација и измената и дополнувањето на Законот за угостителската дејност бр. 39/16 ќе бидат доставени до сите наши компании членови./крај/мф/сс
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
„Алкалоид“ трета година по ред е апсолутен победник – најпосакуван работодавач за 2024 година

„Алкалоид АД Скопје“ е прогласен за апсолутен победник во категоријата најпосакуван работодавач за 2024 година, трета година по ред, според анкетата спроведена од веб-порталот „Вработување.ком“.
На манифестацијата организирана од „Вработување.ком“, беа доделени награди за компании во повеќе категории, врз основа на анкетен прашалник спроведен на национално ниво во текот на 2024 година.
„Ова признание претставува особена чест за нас и уште една потврда за нашата посветеност на негувањето на основните компаниски вредности – да креираме работна средина која ги поврзува сите: од вработените до образовните институции и заедницата во која живееме и работиме. Во основата на сето тоа се високите професионални стандарди, кои ја обликуваат корпоративната култура на нашата компанија. Нашите вработени со своето знаење и посветеност се движечката сила на секој наш успех“, велат од компанијата.
Од „Алкалоид“ додаваат дека остануваат посветени на грижата за вработените, како и на нивниот раст и кариерен развој, бидејќи веруваат дека луѓето се најценетиот капитал на нивната компанија.
„Низ визија, иновација и поддршка продолжуваме да одржуваме највисоки етички и професионални норми и работна средина која и натаму ќе претставува најпосакуван избор на компанија за вработување на младите луѓе“, додаваат од „Алкалоид“.
(ПР)
Економија
Трипуновски: Преку Јавниот повик за Мерката 112 ги вклучуваме младите во секторот земјоделство

Во изминатите денови се распиша Јавен повик бр.02/2025 за доставување на барања за користење на средства од Програмата за финансиска поддршка во земјоделството и руралниот развој за 2025 година.
Овој Јавен повик се однесува за Мерката 112 – „Помош на млади земјоделци за започнување на земјоделска дејност“.
Трипуновски информираше дека јавниот повик е наменет за млади земјоделци на возраст од 18 до 40 години, кои што
• за првпат започнуваат со земјоделска активност;
• преземаат постоечко или воспоставуваат ново земјоделско стопанство;
• и се запишани во Единствениот регистар на земјоделски стопанства во последните 18 месеци.
Максималната финансиска поддршка по корисник за Мерка 112 изнесува 600.000 денари, односно 100% од направените трошоци.
Овие предвидени средства ќе се доделуваат за период на реализација на деловниот план и ќе се исплаќаат на годишно ниво но најмногу на три рати. Дополнително предвидена е и 40% авансна исплата на предметната инвестиција.
Крајниот рок за доставување на барањата е 09.05.2025 година
„Би сакал да напоменам дека за аплицирање на Јавниот повик за Мерката 112 се олеснети процедурите околу исполнувањето на критериумите, со кои што излегуваме во пресрет на секој еден млад кој што сака да влезе во земјоделскиот процес. Исто така ги охрабрувам да аплицираат за оваа мерка.
Целта на Министерството и на Владата е активирање на младите во земјоделскиот сектор преку низа на мерки. Токму Мерката 112 е една од низата која што ќе им помогне на младите да се активираат и да влезат во земјоделското производство.
Овој Јавен повик е само еден стимул на нашите млади да влезат секторот земјоделство и истите да продолжат да го движат процесот во производството на квалитетна храна.
Новата енергија во земјоделството е потребна за да се зголеми производството на храна, со што ќе станеме земја која што ќе извезува квалитетни земјоделски производи и по тоа ќе станеме и понатаму препознатливи.
Министерството ќе продолжи да работи на сет на мерки кои што ќе ги анимираат младите да се вклучат во процесот на производство на квалитетни земјоделски производи.
Заедно работиме да го вратиме македонското земјоделство и повторно да биде едно од најзначајните гранки“, рече Трипуновски.
Економија
Интерес за батерии – се бара спас за струјата произведена од фотоволтаици

Сопствениците на фотоволтаици засилено инвестираат во батерии, со цел во целост да ја искористат произведената електричната енергија.
На последната презентација на ФЕРОИНВЕСТ во Стопанската комора, присуствуваа 60 претставници од субјекти заинтересирани да вградат батериски системи за складирање за да ја избегнат загубата на електричната енергија, а со тоа и загубата на финансии. Тоа се, пред се, фабрики кои имаат поставено фотоволтаици на фабричките покриви, но и инвеститори кои имаат изградено фотонапонски електрани на земја.
Презентацијата ја одржаа ФЕРОИНВЕСТ и глобалниот бренд WEIHENG, кој е глобално препознатлив по иновативни решенија за складирање енергија, за чии батериски системи ФЕРОИНВЕСТ е застапник за Македонија.
Компанијата ФЕРОИНВЕСТ, која нуди изведување ,,клуч на рака”, ги запозна присутните со можностите за имплементирање на високонапонски хибридни системи за складирање енергија на веќе изградени фотонапонски електрани (на фабрички кров или на земја) и можност за градење на нови фотонапонски електрани со паралелно вградување на батериски системи од самиот почеток.
Берзите во моментот покажуваат неповолен пад на цената на електричната енергија во часовите на интензивно производство од фотоволтаици во текот на денот, што ќе биде уште поизразено во текот на летните месеци.
Единствено решение е складирање на вишокот електрична енергија и нејзино користење или продавање во часовите кога има потреба од енергија и кога побарувачката на пазарот ќе формира економски поповолна цена.
(ПР)