Топ
Kривични пријави против 11 лица што не ги почитувале мерките за самоизолација

Полицијата поднесе кривични пријави против 11 лица што не ги почитувале препораките за епидемијата на коронавирусот. Битолската полиција поднесе кривична пријава против З. Т. (43), Т. Т. (41), Е. Т. (18) од Битола и М. А. (18) од Скопје поради постоење основи на сомнение за сторено кривично дело непостапување според здравствените прописи за време на епидемија. На 14 март З. Т. влегол во земјата преку Грција заедно со М. А и Е. Т., кои доаѓале од Италија, поради што сите потпишале изјава за самоизолација од 14 дена и примиле писмена наредба од Министерството за здравство. На 19.3.2020, при проверка од полициски службеници, пријавените заедно со Т. Т. биле затекнати надвор од домот, односно не се придржувале до изречените мерки од Министерство за здравство.
ОВР Прилеп поднесе кривична пријава против Х. С. (32) од Прилеп, кој на 17.3.2020 допатувал од ризична земја на граничниот премин Деве Баир, каде што потпишал изјава дека ќе ги почитува мерките и препораките за спречување пренесување на коронавирусот и добил наредба за самоизолација во својот дом во времетраење од 14 дена, но на 19.3.2020, при проверки на полициски службеници, пријавениот не бил пронајден во својот дом во с. Големо Коњари.
ОВР Прилеп поднесе кривична пријава против Д. К. (35) од Прилеп, кој на 17.3.2020 допатувал од ризична земја на граничниот премин Меѓународен аеродром „Скопје“, каде што потпишал изјава дека ќе ги почитува мерките и препораките за спречување пренесување на коронавирусот и добил наредба за самоизолација во својот дом во времетраење од 14 дена. На 19.3.2020, при проверки на полициски службеници, пријавениот не бил пронајден во својот дом на улицата Пере Тошев“.
ОВР Прилеп поднесе кривична пријава против С. Л. (24) од с. Житоше, општина Долненикој, кој на 17.3.2020 допатувал од ризична земја на граничниот премин Деве Баир, каде што потпишал изјава и добил наредба за самоизолација во својот дом во времетраење од 14 дена, но на 19.3.2020, при проверки на полициски службеници, не бил пронајден во својот дом.
Надворешната канцеларија за криминалистички работи Кавадарци поднесе кривична пријава против Г. В. (42) од с. Возарци, Кавадаречко, кој на 19.3.2020, при проверка од полициски службеници, било констатирано дека иако потпишал изјава за самоизолација од 14 дена и примил писмена наредба издадена од Министерството за здравство, не се придржувал на изречените мерки за самоизолација.
Надворешната канцеларија за криминалистички работи Кавадарци поднесе кривична пријава против Б. С. (45) од с. Сирково, општина Росоман. На 19.3.2020, при проверка од полициски службеници, било констатирано дека иако на 18.3.2020 потпишал изјава за самоизолација од 14 дена и примил писмена наредба од Министерството за здравство, тој не бил пронајден дома.
Надворешната канцеларија за криминалистички работи Кавадарци поднесе кривична пријава против А. Н. (47) од с. Сопот. На 18.3.2020 во с. Сопот, при проверка од полициски службеници во домот на пријавениот, било констатирано дека иако на 17.3.2020 потпишал изјава за самоизолација од 14 дена и примил писмена наредба од Министерството за здравство, тој не се придржувал на мерките.
СВР Штип поднесе кривична пријава против В. Н. (32) од с. Звегор, Делчевско, кој на 17.3.2020 во 4.20 часот на граничниот премин Деве Баир допатувал од Словенија. При проверка во неговиот дом во селото Звегор полицијата не го пронашла дома.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Антикорупциска брои службени возила пред изборите – институциите не ги пријавиле сите во рокот

Во Регистарот на возила на државни органи, органи на локалната самоуправа, јавни претпријатија и други правни лица со државен капитал при Државната комисија за спречување на корупцијата (ДКСК) се пријавени 1.916 возила, иако институциите располагаат со околу 6.500 возила.
Податоците за бројот, марката, годината на производство, регистарскиот број и возната состојба требаше да се достават најдоцна до 18 август. Доколку правните лица не ги поднесат информациите навремено, ДКСК покренува прекршочна постапка во рок од 15 дена од истекот на рокот.
Евидентирањето на возилата има за цел да спречи нивна употреба за потребите на изборните кампањи. Владата донесе одлука сите службени возила да добијат специјални црвени таблички најдоцна до 15 септември, а ќе се воведе и специјален регистар за нивно следење.
Свет
Лавров: Ни Крим ни Донбас никогаш не биле наша цел

Рускиот министер за надворешни работи, Сергеј Лавров, тврди дека Русија никогаш немала намера да ги заземе украинските територии, туку единствено сакала да го заштити рускиот народ.
„Сакам уште еднаш да нагласам дека никогаш не рековме дека треба да заземеме некои територии. Ниту Крим, ниту Донбас, ниту Новорусија (така Русите низ историјата нарекувале делови од денешните Одеска, Херсонска, Николаевска, Днипропетровска, Запорожска, Луганска и Доњецка област, а понекогаш и Крим) како територии никогаш не биле наша цел“, изјави Лавров во интервју за руската државна телевизија.
Лавров тврди дека Москва „секогаш сакала да го заштити рускиот народ кој стотици години живеел на овие територии“. Рече дека Украина за време на претседателството на Володимир Зеленски донела закони чија цел била уништување на правата на говорниците на рускиот јазик.
Изјавата доаѓа во време на засилени дипломатски активности. На 15 август се одржаа разговори помеѓу американскиот претседател Доналд Трамп и рускиот лидер Владимир Путин. По средбата со украинскиот претседател Володимир Зеленски и европските лидери во Вашингтон на 18 август, Трамп изрази надеж за што побрзо организирање на американско-украинско-руски разговори.
Зеленски потврди дека се подготвуваат состаноци со Путин, по што би можел да следи и трипартитен состанок со Трамп. Германскиот канцелар Фридрих Мерц изјави дека очекува Зеленски и Путин да се сретнат во наредните две недели, а агенцијата „Ројтерс“ јавува дека американската администрација смета дека состанокот би можел да се одржи во Унгарија.
Свет
Што би значел пакт „сличен на Член 5“ за Украина?

Безбедносните гаранции за Киев се клучно прашање во напорите да се прекинат борбите во текот на тековната руска инвазија врз Украина, а специјалниот пратеник на Белата куќа, Стив Виткоф, сега го стави терминот „сличен на Член 5“ во центарот на вниманието.
Виткоф на 17 август за „Си-ен-ен“ изјави дека за време на самитот на Алјаска било договорено дека Вашингтон и неговите сојузници можат да ѝ понудат на Украина „револуционерни“ гаранции во форма на „заштита слична на Член 5“, иако не откри детали, пишува РСЕ.
Тој рече дека, по средбата на претседателот Доналд Трамп со Владимир Путин, Русија нема да има забелешки за ова како дел од можен мировен договор.
Таканаречениот договор за Член 5 изгледа дека го позајмува концептот на колективна одбрана за примена надвор од системот на НАТО-договорот. Тоа не би ја направило Украина членка на НАТО – нешто што Трамп посебно го исклучи.
Исто така, тоа не би барало автоматски интегрирани структури на алијансата; наместо тоа, би бил пакт скроен по мерка, кој би го креирале земјите подготвени да го потпишат.
Што би можело да значи „како Член 5“
Секој паралелен систем за Украина целосно би зависел од текстот за кој страните би се договориле.
Важно не е името, туку ситните букви: кој на што се обврзува и колку брзо и силно е подготвен да делува доколку Украина повторно биде нападната.
Фразата потекнува од Член 5 на основачкиот договор на НАТО – клучната клаузула која вооружениот напад врз една членка го третира како напад врз сите.
Спротивно на вообичаеното мислење, тоа не ги обврзува членките на НАТО да интервенираат целосно воена за поддршка на друга членка доколку таа е нападната.
Она што е напишано е дека секоја членка на НАТО „ќе ѝ помогне на нападнатата страна или страни така што веднаш, индивидуално и во соработка со другите страни, ќе преземе мерки што ги смета за неопходни, вклучувајќи и употреба на вооружена сила“.
Од основањето на НАТО во 1949 година, Член 5 е применет само еднаш – по нападите на 11 септември. Тој чекор покрена операции и мерки за поддршка од алијансата, иако постоеја разлики во обемот и тајмингот на придонесите.
Скептицизам и сеќавања на неисполнети ветувања
Токму овие специфики го поттикнуваат скепицизмот
Украинците се претпазливи кон нејасните ветувања по меморандумот од 1994 година, со кој беа понудени безбедносни „гаранции“ во замена за откажување од нуклеарното оружје што Украина го наследи по распадот на Советскиот Сојуз.
Тие гаранции не успеаја да ја одвратат руската агресија.
А скептични не се само Украинците. Полскиот министер за надворешни работи, Радослав Сикорски, забележа дека проблемот на Киев не е недостатокот на гаранции, туку нивното непочитување.
„Од 1994 година, Украина веќе имаше гаранции за независноста и неповредливоста на своите граници, вклучително и од Русија. На 22 април 2004 година, Владимир Путин свечено го ратификуваше Договорот за руско-украинската граница. Доволно е само да се почитуваат и војната е завршена“, напиша тој на мрежата X.
Поддршка од ЕУ
Претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, во меѓувреме го поздрави предлогот и рече дека Европската унија е „подготвена да го направи својот дел“.
„Како што често сум говорела, Украина мора да стане железен дикобраз, несварлив за потенцијалните освојувачи“, рече таа.
Геополитички парадокс
Геополитички гледано, предлогот претставува парадокс. Ако гаранциите навистина го одразуваат одвраќачкиот ефект на НАТО, зошто Кремљ би ги прифатил? Еден можен одговор е дека Москва може да ги смета гаранциите надвор од НАТО за помалку автоматски или обврзувачки од членството во алијансата, или како попреговорливи по обем и географија.
Кога на „Си-ен-ен“ експлицитно го прашаа дали Русија би дозволила да се реализираат „гаранции како од Член 5 на НАТО“, Виткоф одговори: „Она што го кажав е дека постигнавме договор САД и другите европски земји ефективно да понудат формулација слична на Член 5 за безбедносни гаранции.“
Од друга страна, ако гаранциите се ублажат за да се добие руска согласност, тие ризикуваат да не одвратат никого – а најмалку Москва.