Топ
Поранешниот прилепски градоначалник осомничен за криминал со државно земјиште

Против поранешниот градоначалник на Прилеп, Маријан Ристески, и уште осум лица, како и против две правни лица, поднесена е кривична пријава за злоупотреба на службената положба и овластувањето, информираат од МВР.
Обвинетите, меѓу кои поранешен градоначалник, државен правобранител, нотар и раководители од Прилеп во својство на одговорни лица, со пречекорување на своите овластувања, а со намера да овозможат противправна имотна корист за правното лице од Прилеп, во 2012 и 2013 година отуѓиле градежно земјиште во сопственост на државата, со што му е предизвикана штета на буџетот во износ од 7.749.698 денари.
Обвинението, како што информираат од МВР, е поднесено против М. Р. (49) – тогаш во својство на градоначалник на општина Прилеп, И. Ч. (70) – раководител на Одделението за урбанизам во Општина Прилеп, И. К. (65) – раководител на Секторот за урбанизам во Општина Прилеп, В. Ј. (63) – државен правобранител во Прилеп, Т. М. (63) – нотар, поради постоење основано сомнение за сторено кривично дело злоупотреба на службената положба и овластувањето, М. З. (54) – претседател на Комисијата при Општина Прилеп, Ж. С. (70) – раководител на Одделението за катастар и недвижности, поради постоење основано сомнение за сторени кривични дела злоупотреба на службената положба и овластувањето и давање лажен исказ, Г. Б. (57) – еден од основачите на фирма од Прилеп – купувач на спорните парцели и тужител, како и основач и управител на правно лице од Прилеп, поради постоење основано сомнение за сторени кривични дела злоупотреба на службената положба и овластувањето, фалсификување службена исправа и поднесување лажни докази, Р. П. (56) – вработен во правното лице од Прилеп како изготвувач на геодетските елаборати и за изработка на ДУП поради постоење основано сомнение за сторени кривични дела злоупотреба на службената положба и овластувањето и фалсификување службена исправа, правно лице од Прилеп, поради постоење основано сомнение за сторено кривично дело давање лажен исказ и друго правно лице од Прилеп поради постоење основано сомнение за сторени кривични дела фалсификување или уништување деловни книги и давање лажен исказ.
„Пријавените во својство на одговорни лица со пречекорување на своите овластувања, а со намера да овозможат противправна имотна корист за правното лице од Прилеп, во 2012 и 2013 година, со електронско наддавање, каде ШТО како продавач се јавува општина Прилеп на градежни парцели ГП од КО Прилеп, а како купувач се појавува правно лице од Прилеп, противправно – со лажни имотни листови во кои не постои податок за правото на користење на земјиштето на Министерството за одбрана, кое е запишано уште од 1.10.2009 година, а за што од проверките било констатирано дека сите инволвирани лица знаеле дека се лажни и свесно не ја оспориле нивната валидност во сите постапки постапувајќи најпрвин од онаа при припремата на објавата за продажбата на градежното земјиште, давањето на согласностите од страна на Државното правобранителство – Прилеп, а потоа и во постапката пред суд по поднесената тужба за надомест на штета, а ниту, пак, е поведена постапка пред надлежен суд, на кој начин е отуѓено градежното земјиште сопственост на државата, а врз кое корисник било Министерството за одбрана, со кои дејства по заведен судски спор пред Основниот суд Прилеп од купувачот правно лице од Прилеп против ПМ за надомест на штета, исплатени се парични средства по правосилна пресуда на име уплатен надомест за градежно земјиште, надомест на штета и камати во износ од 19.191.800 денари од буџетот на Република Северна Македонија, а трите парцели биле отуѓени од страна на Општина Прилеп за вкупна цена од 11.442.102 денара по што на ваков начин предизвикана му е штета на буџетот на Република Северна Македонија во износ од 7.749.698 денари, информира МВР.
Во 2013 година, од страна на Општина Прилеп, се вели во соопштението од МВР, му било издадено одобрение за градба на правно лице од Прилеп за изградба на станбена зграда со деловен простор на друга локација во Прилеп, при што бил склучен договор за плаќање на надоместокот за уредување на градежното земјиште на 11 месечни рати и платена е само првата рата, а самиот договор нема предвидено одредби за заштита од неплаќање на долгот ниту, пак, тоа е укинато, на кој начин противправно му е овозможено на истото правно лице од Прилеп да врши градежни работи, без да го плати утврдениот надоместок, што е спротивно на одредбите предвидени во Законот за градењето. Плаќањето на надоместокот за уредување на градежното земјиште е извршено во 2016 година врз основа на судска пресуда по тужбата за продажба на градежни парцели, информираат од МВР.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
(Видео) Пожар го зафати покривот на црквата кај селото Мршевци, вели Ангелов

Денес попладне во близина на скопското село Мршевци, Општина Илинден изби силен пожар, кој поради ветерот брзо се прошири на околината, информира директорот на ДЗС, Стојанче Ангелов.
Според него пожарот се проширил кон селото Бујковци, но и во насока на индустриската зона „Бунарџик“.
„Поради густиот чад, автопатот Скопје-Куманово имаше намалена видливост и дојде до сообраќајна несреќа поради што патот се уште е затворен. Поради силниот ветер „ер тракторите“ и хеликоптерите на полицијата и АРМ кои се во непосредна близина но не можат да полетаат“, изјави Ангелов.
Како што појасни, на местото на настанот се скопската противпожарна бригада со поддршка на ресурси од касарната „Ѓорче Петров“ и од Кавадрци, како и „БТР“ и „Хермелини“ на ДЗС.
Локалното население е излезено на терен за да си ги одбрани своите домови од пламените јазици, а присутна е и тешка механизација со која се прават противпожарни препреки за да се заштитат околните објекти.
„Според информациите со кои расплагам, за жал, на црквата во близина на Мршевци делумно е зафатен покривот, а други штети се уште не се пријавени.
Во моментот кога ветерот ќе намали, ќе полетат ер тракторите на дирекцијата и на армијата“, нагласи Ангелов.
Македонија
„Лажни тврдења и политички инсинуации“, вели Тошковски откако опозицијата оцени дека сака да ја партизира полицијата

Министерот за внатрешни работи Панче Тошковски преку својот Фејсбук профил ги демантираше тврдењата на опозицијата во врска со предложените измени на Законот за полиција, оценувајќи ги како тенденциозни и правно неосновани.
„Во врска со лажните тврдења и политички инсинуации што денеска ги пласираше опозицијата околу предложените измени на Законот за полиција, сакам јавно и децидно да укажам дека станува збор за тенденциозно извртување на фактите со цел политичко профитирање, без елементарно познавање на суштината и логиката на предложените решенија“, реагира Тошковски.
Како што појаснува, Предлог-законот не само што „не ја отвора вратата за политички распоредувања и унапредувања, туку напротив по првпат воспоставува јасни, недвосмислени и објективни механизми за професионален развој и селекција на раководен кадар во МВР“.
Спротивно на тврдењата на опозицијата, вели Тошковски, законски е невозможно лице без работен стаж да стане началник на Сектор за внатрешни работи.
„Член 63 став 1 од Предлог-законот за внатрешни работи јасно пропишува дека лице без стаж може да биде распоредено само на најниското по хиерархија работно место во категоријата „извршители“, конкретно на позицијата „помлад“. Дури и во случај кога лицето има претходно работно искуство, но не во својата стручна област, според став 2 од истиот член, повторно е предвидено распоредување само на најниското работно место, што досега не беше случај и бевме сведоци на ситуации каде лица со несоодветно искуство беа директно поставувани на високи позиции во МВР.
Во новиот систем на кариера има само пет позиции во категоријата „извршители“, а преминувањето од едно на друго работно место е ограничено, односно дозволено е скокање максимум две позиции нагоре, што е построга рамка од постојниот закон каде се три позиции. Хиерархијата е прецизно поставена, без простор за произволни толкувања, а дополнително за првпат се предвидува и носење на Листа на сродни области и работи, со што се гарантира прегледност и правична мобилност во системот.
Она што е особено важно е фактот дека за првпат за да се унапреди некое лице во категоријата „раководни работници“, мора задолжително да има завршена обука и положен тест за раководење, услов пропишан во член 104 од Предлог-законот. Овој тест е со елиминаторен карактер и ќе овозможи вистинска селекција според капацитет, а не според политичка волја.
Понатаму, Актот за систематизација веќе го содржи принципот на градација кој подразбира дека за секое повисоко раководно место се бара поголемо работно искуство, согласно хиерархиската поставеност. Без исполнети услови, ниту еден вработен не може да биде унапреден на раководна позиција. Затоа повторувам, тезата дека лица без работен стаж ќе стануваат началници е целосно неточна и правно неоснована.
Во делот за избор на директор на Бирото за јавна безбедност, наместо попуштање се воведува построг критериум. За првпат, во законот јасно се пропишува дека кандидатот мора да има најмалку 12 години работно искуство исклучиво во областа на полициските работи, со што се гарантира дека на оваа клучна функција може да биде назначен само човек со длабоко професионално искуство во полицијата.
Во однос на воведувањето функција заменик-директор на Бирото за јавна безбедност, се работи за системско решение со јасна и рационална цел за обезбедување континуитет во раководењето и непречено функционирање на институцијата во ситуации кога директорот е отсутен или спречен да ја извршува својата функција. Ова не е политичко назначување, ниту дуплирање на овластувања туку воспоставување на здрав и ефикасен управувачки механизам, кој е вообичаена пракса и во други комплексни институции. Во услови на зголемени предизвици за јавната безбедност, важно е да се обезбеди институционална стабилност.
За секоја сериозна правна анализа, елементарен пристап е законот да се чита како целина, а не преку изолирано вадење на поединечни одредби. Правната норма не се чита изолирано, туку во контекст на целиот закон и неговата нормативна структура. Искрено зачудува како некој се обидува да извлече конечни правни заклучоци од еден член, без да ја согледа системската поставеност, меѓусебната поврзаност на нормите и суштинската логика на законското уредување. Таквиот пристап не само што е правно неточен, туку неминовно води кон погрешни, а често и манипулативни интерпретации“.
Апелира до опозицијата да престане како што вели, со свесно ширење на невистини и да се издигне над дневно-политичките калкулации кога станува збор за безбедносниот систем на државата.
Министерството за внатрешни работи, нагласува Тошковски, ќе продолжи да гради систем што ќе биде функционален, правичен и отпорен на партиски влијанија, токму онака како што и очекуваат граѓаните.
Од опозициската СДСМ пак денеска истакнаа дека Тошковски сака да ја партизира полицијата, и отвора врати за масовно вработување.
Македонија
Едно починато лице при пожар во стан во Струмица

Денес, (17.07.2025 година), во 15.27 часот, ТППЕ Струмица со три ПП возила и седум пожарникари-спасители учествуваше во гаснење на запален стан на четврти кат од колективна станбена зграда, на улица Б.Ј.Мучето, стои во информацијата на „Пожарникари Струмица“објавена на социјалните мрежи.
„При гаснењето на пожарот, за жал во станот беше пронајдено починато лице.
Сите други станови во зградата се заштитени од пожарот и сите останати станари се безбедно евакуирани“.
Како што соопштија, причините за настанувањето на пожарот и смртта ќе бидат утврдени од надлежни институции.