Економија
Еуромакс Ресоурцес со писмо до МЖСПП: Во рудникот „Иловица – Штука“ нема да се користи цијанид, планираме „суво јаловиштe“ и нов водоводен систем за локалното население
Со писмо адресирано до министерот за животна средина и просторно планирање, г-ѓата Каја Шукова, Еуромакс Ресоурцес ги расчистува сите дилеми и заблуди кои во изминатиов период се создадоа во однос на работата на идниот рудник за бакар „Иловица- Штука“ и уште еднаш бара од надлежните органи да го разгледаат и да одговорат на барањето за спојувањето на концесиите „Иловица 6“ и „Иловица 11“ за кое нема никакви законски пречки да биде позитивно.
Во писмото, потпишано од највисоките членови на раководниот тим на Еуромакс Ресоурцес, Тимоти Морган Вин, претседател на Одборот на директори и главен извршен директор и Николас Треанд, извршен директор, компанијата нагласува дека во процесот на експлоатација на минералните суровини во рудникот нема да се користи цијанид, ниту било каква цијанидна супстанција. Компанијата се заложува да инвестира во најсовремени технологии кои овозможуваат управување со отпадот според методологијата за „суво јаловиште“ односно јаловината би била со слична текстура на обичната почва, како и плановите за инвестирање во нов водоводен систем за локалните села и населението.
„Во ова писмо ја нагласуваме нашата заложба дека во процесот на експлоатација нема да има употреба на цијанид. Повторувам, нема да има употреба на цијанидна супстанција во која било форма. Што се однесува до загриженоста за управувањето со јаловина, веќе имаме исклучително безбеден дизајн за управување со јаловина. Сепак, со оглед на неодамнешните важни технолошки подобрувања, ќе нарачаме студија за спроведување на капацитет за управување со „сува јаловина“. Доколку е остварливо, тоа значи уште едно постепено подобрување на безбедноста, дополнително намалување на ризикот од дефекти на браната, загадување на околните води или оштетување на околниот биодиверзитет и елиминирање на потенцијалното прелевање на јаловината. Во секој случај, нема да има брана со висок ѕид што ќе задржува огромна количина [загадена] вода. За да обезбедиме безбедно и стабилно водоснабдување за домаќинствата, ние се обврзуваме да инвестираме во нов водоводен систем за локалните жители да имаат чиста вода; и се обврзуваме да изградиме цевковод од акумулацијата Турија до Иловица, обезбедувајќи сигурно снабдување со вода за жителите да не останат без вода во текот на топлите лета“, истакна Тимоти Морган – Вин, претседател на Одборот на директори и главен извршен директор на Еуромакс Ресоурцес Лтд.
Нашата примарна цел е да ги ублажиме стравувањата околу спроведувањето на нашиот проект, истакна Николас Треанд, извршен директор на Еуромакс Ресоурцес Лтд, изразувајќи уверување дека планот за отворање на рудникот не само што ќе придонесат позитивно за економскиот раст, туку и ќе се усогласат со целите на еколошките активисти кои се залагаат за транзиција кон зелена енергија.
„Според Светската банка, зголемената побарувачка за „зелена“ технологија и производство на обновлива енергија, заедно со софистицираните решенија за складирање енергија, се предвидува да доведе до пораст од 500% на производството на критични минерали и метали потребни до 2050 година, вкупно околу 3 милијарди тони. Според сегашниот проект, рудникот Иловица Штука ќе произведува 24.000 тони бакар годишно. Нагласувајќи ја важноста на нашиот проект за рударство, од витално значење е да се забележи дека во текот на неговиот животен век, тој ќе игра клучна улога во исполнувањето на овие растечки глобални барања. Рударската индустрија значително еволуираше во последниве години, водена од принципите на одговорно рударство. Ние се придржуваме до современите технологии кои даваат приоритет на заштитата на животната средина, ги подобруваат работните услови и поддржуваат значителна општествена одговорност. Ќе го повторам она што Тим веќе го кажа многу јасно, рудникот Иловица Штука ќе биде без цијанид, со методологија на сув талог за управување со јаловина, нема да има опасност од прелевање, сегашното водоснабдување нема да биде во опасност и ќе инвестираме во нов цевковод кој обезбедува побезбедно и стабилно снабдување со вода за локалното население“, истакна извршниот директор, Николас Треанд.
Меѓу највисоките приоритети на компанијата останува и одржувањето на соработката и комуникацијата со локалното население. Реализацијата на овој проект не значи сценарио или-или. Сосема спротивно, напредокот во современите технологии го отвора патот за соживот и истовремен развој и на рударската индустрија и на земјоделството под поволни услови, нагласи Дамиан Петровски, извршен директор на Еуромакс Ресоурцес ДОО Скопје.
„Во согласност со оваа визија, нашата компанија се обврзува да биде поддршка за локалното земјоделство. Нашата посветеност планираме да се материјализира преку различни начини, вклучително и финансиска помош за набавка на напредни земјоделски машини. Ја препознаваме клучната улога на технологијата во современото земјоделство и, како дел од нашите заложби, имаме за цел да го олесниме пристапот до најсовремените алатки и знаења кои можат значително да го подобрат локалното производство“, рече Петровски.
Од овие причини компанијата повикуваме властите да го разгледаат нашето писмо и очекуваме во најскоро време соодветна одлука за нашето барање за спојување на концесиите.
„Предметот предолго е заглавен во управните и судските постапки. Сметаме дека во најдобар интерес на жителите, државата и проектот е да се донесе брза одлука за иднината на овој проект – или регионот ќе добие мега инвестиција што ќе го поттикне економскиот развој во годините што доаѓаат, или ќе бидеме принудени да разгледаме други решенија за заштита на нашата инвестиција“, порача на крајот претседателот на Одборот на директори и главен извршен директор, Тим Морган – Вин.
Реализацијата на планот за изградба на рударскиот комплекс „Иловица – Штука“ означува значителна инвестиција во износ од 340 милиони евра. Оваа иницијатива ветува дека ќе генерира приближно 1.000 директни работни места во фазата на изградба и 500 директни работни места за време на работата на рудникот. Покрај неговото непосредно влијание врз вработувањето, проектот е ќе даде значителен придонес во бруто домашниот производ на земјата, вбризгувајќи средства и во државниот и во општинскиот буџет. Позитивен ефект ќе има врз локалните бизниси, кои ќе имаат значителни придобивки. Проекциите сугерираат годишен прилив од околу 74 милиони евра во овие локални претпријатија.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Бислимоски – Сјаојен: Енергетската транзиција е приоритет број еден
Над 55 % од расположливите енергетски капацитети во државава се од обновливи извори и определбата на земјава е јасна дека енергетската транзиција е приоритет број еден – е пораката што претседателот Марко Бислимоски и членовите на РКЕ ја истакнаа на средбата со амбасадорката на Народна Република Кина, Џианг Сјаојен.
Соговорниците ги споделија искуствата во секторот, истакнувајќи дека полето на соработка може да се прошири, ако се земе во предвид дека материјали со кинеско производство се повеќе се употребуваат при реализација на значаен дел на инвестициите во енергетиката.
„Инвеститорите се добредојдени во земјава, но соработката мора да биде базирана на законските прописи кои се синхронизирани со европските правила што подразбираат јавни и транспарентни тендерски постапки “ посочи Бислимоски.
На средбата се разговараше и за тоа како новите технологии – паметните мрежи, батериите за складирање на електрична енергија, можат да придонесат за побрза енергетска транзиција
Економија
Минималните семејни трошоци во ноември 65.173 денари, со изнајмен стан надминуваат 80 илјади
Минималните месечни трошоци што едно четиричлено семејство ги има во ноември достигнуваат 65.173 денари, додека доколку семејството живее во изнајмен стан од 60 квадратни метри, вкупните потребни средства се искачуваат на 80.548 денари.
За храна и пијалоци се издвојуваат 23.534 денари, додека 6.130 денари се потребни за режиски трошоци, соопшти Сојузот на синдикатите, кој ја изработува синдикалната минимална кошница.
Во однос на минатиот месец, кога за покривање на основните трошоци биле потребни 65.544 денари, сега е забележано намалување од 371 денар.
Економија
(Фото) Технолошка револуција од Porsche: претставен новиот и целосно електричен Cayenne
Cayenne Electric означува почеток на нова ера за Porsche.
Како целосно електричен SUV, новиот Cayenne ја комбинира вистинската Porsche ДНК со пионерска технологија и моќност: до 850 kW (1.156 PS), 0-100 km/h за 2,5 секунди и до 400 kW моќност за полнење и досег до 642 километри. Тоа е најмоќниот сериски произведен Porsche модел на сите времиња – и истовремено поразновиден од било кога: динамичен на пат, самоуверен на тежок терен и удобен на долги патувања.

Cayenne беше првиот модел што ја пренесе легендата на спортскиот бренд на Porsche во сосема нов пазарен сегмент. Новиот, спортски SUV стана светски хит веднаш по светската премиера во септември 2002 година. Сега започнува нова ера со целосно електричниот Cayenne. Новата, електрична генерација на Cayenne Electric покажува перформанси во сосема нова димензија, со иновативни технологии што ги развивме во мотоспортот. Поставува нови стандарди во SUV сегментот – во однос на возачките карактеристики, како и во полнењето”, вели Оливер Блум, претседател на Извршниот одбор на Porsche AG. „Извонредни електрични перформанси се среќаваат со многу реална секојдневна употребливост. Одлична удобност на долги растојанија се комбинира со бескомпромисна способност за офроуд.“

Со околу 36 проценти продадени електрични спортски автомобили глобално, Porsche е еден од најбрзо трансформираните производители на автомобили во 2025 година. Cayenne Electric е следната пресвртница во оваа успешна приказна и ја надополнува постоечката понуда на Cayenne модели со мотор на согорување и plug-in хибриди во духот на целосно флексибилен избор на Porsche погонски системи.
Перформанси на супер-спортски автомобил
Целосно електричното семејство Cayenne првично се состои од два модела: Cayenne Electric и Cayenne Turbo Electric – двата со погон на сите тркала и опремени со електронски Porsche Traction Management (ePTM).
Cayenne Turbo забрзува од 0-100 km/h за 2.5 секунди, од 0 до 200 km/h за 7.4 секунди и достигнува максимална брзина од 260 km/h. Овој моќен e-performance е овозможен благодарение на новоразвиен систем за погон кој развива до 850 kW (1.156 PS) и до 1.500 Nm
вртежен момент кога е активиран Launch Control. Turbo варијантата има директно масло ладење на електричниот мотор на задната оска за да обезбеди висок континуиран излез и ефикасност. Ова е иновација од моторспортот. Во нормален режим на возење, достапна е до 630 kW (857 PS). Со помош на функцијата Push-to-Pass, дополнителни 130 kW (176 PS) може да се активираат за 10 секунди со притискање на копче. Основниот Cayenne модел има 300 kW (408 PS) во нормална работа и 325 kW (442 PS) и 835 Nm вртежен момент со Launch Control. Забрзува од 0 до 100 km/h за 4.8 секунди, достигнувајќи максимална брзина од 230 km/h.

Формула Е нивоа на рекуперација
Cayenne Electric исто така нуди водечки показатели за обновување на енергија, постигнувајќи нивоа на Formula E со до 600 kW рекуперативна моќност. Во секојдневието, околу 97 проценти од сите операции на сопирање можат да се извршат исклучиво со електричните мотори. Механичките сопирачки ретко треба да интервенираат. За Cayenne Turbo, Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) исто така е достапен како опција.
Cayenne Electric голем дел од својата разновидност ја должи на шасијата. Адаптивна воздушна суспензија со Porsche Active Suspension Management (PASM) е доаѓа стандардно кај двете верзии. Turbo исто така има Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) со ограничено пролизгување на задниот диференцијал. Двата модела можат да бидат опремени со систем за управување со задна оска, кој ги управува задните тркала до пет степени. Дополнително, Porsche Active Ride е достапен и кај главниот модел на Porsche за прв пат. Системот за Активна суспензија, познат од спортските седани на Porsche, сега е достапен и кај Cayenne, и речиси целосно ги компензира движењата на шасијата со што се обезбедува исклучителна стабилност, динамика и удобност.
Иновативна удобност за полнење: брзо и робусно
Во срцето на целосно електричните Cayenne модели е новоразвиената високонапонска батерија од 113 kWh, која има корист од двострано ладење за оптимално термално управување. Ова резултира со комбиниран WLTP опсег од до 642 км за Cayenne Electric и до 623 km за Turbo.

Благодарение на својата 800-волтна технологија, Cayenne се полни со DC полнење до 390 kW – а под специфични услови дури и до 400 kW. SoC (состојба на полнење) може да се зголеми од 10 на 80 проценти за помалку од 16 минути, а енергијата за дострел од 325 km (Cayenne) или 315 km (Cayenne Turbo) може да се додаде во рок од 10 минути. Робусните перформанси при полнење беа главен фокус при развојот на новиот Cayenne.
Нов надворешен дизајн: прогресивен и аеродинамичен
Cayenne Electric ги комбинира препознатливите пропорции на брендот Porsche со јасно развиен дизајнерски јазик. „Новиот Cayenne е недвосмислено Porsche и недвосмислено Cayenne. Ги надградивме докажаните дизајнерски карактеристики и го зачувавме она што го прави овој SUV уникатен. Резултатот е модерен дизајнерски концепт кој го носи Cayenne во иднината“, вели Мајкл Маур, раководител на Style во Porsche.
Најзначајни карактеристики вклучуваат ниска предница со тенки Matrix LED светла. Овие ја нагласуваат ширината на возилото и ги комбинираат сите функции за осветлување во еден модул. Силно контурираните страници се исто така многу типични за други дизајни на Porsche, како и flyline – икондкиот благо наклонет покрив.

Страничната силуета се карактеризира со врати без рамка и впечатлива набор на површината на вратата. Страничните детали имаат изразен тридимензионален дизајн и се обоени во Volcanic Grey Metallic и, на Cayenne Turbo, во високо-сјајна црна боја. Двобојниот концепт ја истакнува спортската димензија на автомобилот. Дизајните на лакот на тркалата специфични за моделот го нагласуваат неговиот офроуд карактер.
Впечатливи детали позади, како светлосната лента со препознатлив 3D изглед и анимирана графика, како и осветлените Porsche букви, го нагласуваат современиот дизајнерски јазик. Cayenne Turbo има бројни контрастни елементи во ексклузивната боја на Turbonite. Ова ги вклучува грбот на Porsche, предните страни на алуминиумските тркала и лајсните на страничните прозорци. Нежните акценти во Turbonite го нагласуваат светлосниот потпис и инскрипцијата Porsche.

За клиенти со посебни барања во однос на аголот на пристап и робусност, достапен е Off-Road пакет. Неговиот преден дел со изменета геометрија помага безбедно да се движи низ груби земјени патишта, особено стрмни искачувања или спуштања на тежок терен. Благодарение на коефициентот на отпор од 0.25, новиот Cayenne Electric е еден од најаеродинамичните SUV возила во својата класа, нудејќи придобивки во однос на опсегот и потрошувачката на енергија. Системот Porsche Active Aerodynamics (PAA) прецизно ги прилагодува аеродинамичните својства на автомобилот на соодветната ситуација и брзина на возење и, покрај ефикасната стратегија за контрола, придонесува и за динамиката на возење очекувана од брендот со дополнителна притисна сила. Активните аеродинамички елементи вклучуваат подвижни крила за ладење на воздухот на предницата, адаптивен спојлер на покривот и иновативни, активни аеролопати на задниот дел од Turbo. Тие ги продолжуваат страничните рабови и ги подобруваат карактеристиките на протокот на воздух, што води до зголемување на опсегот, особено при повисоки брзини. Други аеродинамички мерки вклучуваат воздушни завеси на предната каросерија, речиси целосно затворен долен дел, специјални аеро тркала и дифузер на задниот дел.

Ново ниво на корисност, удобност и индивидуалност
Новиот Cayenne Electric е 55 милиметри подолг од моделот со мотор за внатрешно согорување. Новиот SUV е долг 4.985 mm, широк 1.980 mm и висок 1.674 mm. Разликата е најголема во меѓуоскиното растојание (3.023 mm), каде што зголемување од речиси 13 cm значи повеќе простор за нозе и удобност за патниците позади отколку порано. Системот за задно седиште е електрично прилагодлив и нуди флексибилни опции за прилагодување од удобна до товарна позиција. Капацитетот на багажот е од 781 до 1.588 литри, плус предниот багажен простор од 90 литри. Корисноста на новиот Cayenne е исто така потврдена со неговата моќ влечење до 3,5 тони.

Новововедените Mood Modes го претвораат внатрешниот простор во простор за искуство кој се прилагодува на расположението и ситуацијата. Во зависност од избраната програма, се менува позицијата на седењето, амбиентот за осветлување, климатизацијата, звучниот профил и изгледот на дисплејот. Лизгачкиот панорамски покрив со променлива контрола на светлината, електрично промелнива течнокристална фолија, создава огромно чувство на простор. Друг карактер е новото греење на панелот: не само што ги загрева седиштата, туку и големи површини на контакт како потпирачи за раце и панели на вратите. Опсегот на удобности е дополнет со проширено амбиентално осветлување, вклучувајќи комуникациско светло – анимирана светлосна лента која ги пречекува патниците при влегување во автомобилот и визуелизира различни состојби на возилото, како што е процесот на полнење.

Никогаш досега Cayenne не бил толку сеопфатно и индивидуално прилагодлив како новиот целосно електричен модел. Клиентите можат да изберат меѓу 13 стандардни бои, девет дизајни на тркала од 20 до 22 инчи, 12 комбинации на ентериер, како и до пет пакети за внатрешност и до пет пакети со акценти. Благодарение на Porsche Exclusive Manufaktur, проширената палета на надворешни бои Paint to Sample и програмата Sonderwunsch, клиентите можат да го индивидуализираат својот Cayenne според своите лични желби, од низа опции па сè до целосен уникатен модел.
Програмата на Porsche Design за специјално изработени часовници е проширена за да го вклучи и опсегот на SUV модели. Ова значи дека клиентите на Cayenne сега можат да нарачаат и часовник од сопствениот швајцарски производител на часовници на Porsche, кој е прилагоден на нивното возило до последен детаљ.

Porsche Driver Experience – најголемата контролна површина во Porsche
Во областа на дигитализацијата, Cayenne Electric го подигнува возачкото искуство на ново ниво. Во срцето на новоразвиеното Porsche Driver Experience е Flow Display – елегантно закривен OLED панел кој беспрекорно се вклопува во централната конзола и овозможува јасно одвојување помеѓу дисплејот и контролните сегменти. Дополнета е со целосно дигитална инструмент табла со 14.25-инчен OLED екран и опционален 14.9-инчен опционален дисплеј за патници. Заедно, резултатот е најголемата контролна површина некогаш пронајдена во Porsche. За првпат во Cayenne, достапен е и head-up дисплеј со AR технологија, кој визуелно претставува 87-инчен дисплејски простор 10 метри пред возилото. Сите дисплеи се беспрекорно вградени во внатрешната архитектура. За разлика од тоа, копчињата и контролите за особено често користени функции, како клима уред и јачина на звукот, се аналогни. Дополнително, развиен е потпирач за раце кој му овозможува на возачот ергономски да ги управува дигиталните и аналогните елементи – дури и во особено динамични ситуации на возење.

Новата Porsche Digital Interaction е дигитална оперативна филозофија и дизајнерски јазик кој го проширува искуството на возачите на Porsche и е насочен кон индивидуализација и брз пристап до функции. Widgets овозможуваат пристап до преферирани функции, додека апликацијата Themes ја прилагодува шемата на бои на сите дисплеи. Многу апликации од трети страни можат директно да се интегрираат во возилото преку Porsche App Centre. Разновидните стриминг и гејминг функции го подигнуваат дигиталното искуство на ново ниво. Новиот Voice Pilot исто така придонесува за ова. Благодарение на вештачката интелигенција, тој разбира сложени, меѓусебно поврзани прашања, го препознава контекстот и одговара како вистински соговорник. Овозможува навигацијата да се контролира интуитивно и да се пристапи до обемно онлајн знаење. Со Porsche Digital Key, паметниот телефон и паметниот часовник стануваат клучеви за возила кои можат дигитално да се споделуваат со до седум други корисници.

Трио погонски системи по 2030 година
Новиот Cayenne Electric сега го надополнува постоечкиот избор на типови на погони, кои ќе продолжат да се нудат паралелно ширум светот.
„Инспирирањето на клиентите е наш највисок приоритет во Porsche. Со електрификацијата на Cayenne, достигнуваме ново ниво на перформанси кое поставува стандарди за иднината. Во исто време, ќе продолжиме да го развиваме Cayenne со ефикасни системи со мотор на согорување и хибриден погон дури и во следната деценија,“ вели Матијас Бекер, член на Одборот за менаџмент, продажба и маркетинг. „Оваа стратегија важи и за целото портфолио на модели на Porsche: во секој сегмент во кој сме претставени, клиентите во иднина ќе имаат избор помеѓу целосно електрични и мотори со согорување.“
Целосно електричните Cayenne модели се достапни за нарачка сега во Porsche Center Skopje.
ПР

