Економија
Светскиот бестселер го прославува својот 50-ти роденден – Volkswagen почна со производство на првиот Golf на 29 март 1974 година
· Европски број 1: Golf е најуспешниот Volkswagen и најпродаваниот европски автомобил на сите времиња
· Досега се произведени 37 милиони единици: секој ден во текот на последните 50 години, повеќе од 2.000 луѓе ширум светот избраа нов Golf
· Гаранција за безбедноста на работните места: 20 милиони од сите Golf возила произведени досега се произведени во фабриката во Волфсбург. Во текот на годините, осум генерации на Golf се произведуваат во осум земји низ светот
· Обезбедување на патот кон иднината: големо технолошко ажурирање за годишнината со plug-in хибридни погони со целосно електричен опсег од значително повеќе од 100 km и ChatGPT гласовна контрола со вештачка интелигенција

На 29 март пред точно 50 години, Volkswagen го започна сериското производство на Golf во Волфсбург. Никој не знаеше на тој ден во март дека овој компактен автомобил – наследникот на легендарниот Буба – ќе стане најуспешниот Volkswagen и најпродаван европски автомобил на сите времиња. Тој го одразува духот на времињата, го дава своето име на сопствената класа на возила и придружува генерации луѓе низ целиот свет. До денес, повеќе од 37 милиони единици ја наследија првата генерација на Golf од 1974 година. Чисто во математичка смисла, ова значи дека преку 2.000 луѓе низ светот се одлучуваат да купат нов Golf секој ден во текот на последните 50 години. Денес, Volkswagen го прославува роденденот на Golf – а исто така и почетокот на иднината на овој светски бестселер благодарение на сеопфатното техничко и визуелно ажурирање.
Volkswagen – од заоблената Буба до остриот Golf. Првите нови Golf модели можеа да се видат во салоните во јули 1974 година. Таму каде што Бубата и сите возила со мотор поставен во задниот дел претходно доминирале на сцената со децении, тогаш конечно започна нова ера: онаа на предниот напречен мотор. Volkswagen веќе ја започнал оваа транзиција непосредно со Scirocco и Passat.

Volkswagen се пронаоѓа себеси. Како наследник на легендарната Буба кој била произведена во повеќе од 21,5 милиони пати, Golf развиен од Џорџо Џуџаро и Volkswagen Дизајн морал да ги исполни високите очекувања за да ја продолжи успешната приказна за најуспешниот автомобил на сите времиња до тој момент. И тоа го направи на секој начин: клиентите беа толку импресионирани од модерниот погонски концепт, пространиот ентериер и новиот дизајн што овозможо Golf да се произвеед до милион примероци само до октомври 1976 година.
Golf принципот. Во 1974 година, Volkswagen го изјави следното: „Golf нуди максимален простор и безбедност. Тој е бескомпромисно насочен кон практичноста. Ниската предница им дава јасен преглед на возачите, а наклонетата хауба гарантира дека патот точно пред возилото е видлив. Задниот прозорец се протега надолу, правејќи го возењето на назад многу полесно.“ И сето ова се уште важи до денес за секој Golf.
Golf и фабриката. Од самиот почеток, фабриката на Volkswagen во Волфсбург и нејзините вработени, исто така, имале корист од успешниот почеток на Golf. До денес, повеќе од 20 милиони единици на Golf се изградени само во Волфсбург. 17 милиони Golf модели се произведени надвор од Волфсбург во други германски области, како и во Белгија, Бразил, Кина, Малезија, Мексико, Словачка и Јужна Африка. И во оваа смисла, Golf е светска кола. Сепак, неговите технологии отсекогаш биле типични примери за прогресивно германско инженерство.

Golf I – Одраз на напредокот. Исто како и сите генерации на Golf , првата генерација исто така беше одраз на техничките најмоќни и актуелни автомобилски трендови. И тоа не важи само за генијалното користење на просторот и погонот на возилото на предните тркала. Со првиот Golf GTI (1976), Volkswagen го иницира динамичниот развој на компактната класа. Golf D (1976) и подоцнежниот Golf GTD (1982) го обезбедиле пробивот на дизелот во компактниот сегмент. Во 1979 година, Volkswagen го лансираше Golf Cabriolet – за некое време најпродаваниот кабриолет во светот. Ова беше како здив на свеж воздух за оваа класа на возила, која дотогаш веќе долго време беше позната како Golf класа. Вкупно 6,9 милиони единици од првата генерација на Golf, вклучувајќи ги и сите деривати, биле продадени на сите континенти до 1983 година – Golf така се покажал како достоен наследник на Бубата.
Golf II – Пресвртница. Денешниот главен дизајнер на Volkswagen, Андреас Минт, го сумира најважниот момент во историјата на Golf: „Тоа беше префрлувањето од Golf I во Golf II. Тогашниот главен дизајнер на Volkswagen, Херберт Шефер, направи сé токму таму. Тој го модернизира вториот Golf, но ја задржал препознатливата ДНК од првата генерација. Овој развој е исклучително важен за историјата на Golf, што претставува моментот кога Golf останува на планот за генерациски развој на овој оригинален модел. Тоа е посебната работа кај Golf, а заслугата за ова му припаѓа на Херберт Шафер.“ Технологии како што се контролираниот каталитички конвертор, ABS и погонот на сите тркала го направиле своето деби во Golf II. Вкупно 6,3 милиони Golf II модели биле произведени помеѓу 1983 и 1991 година.

Golf production started in 1974 at the Wolfsburg plant
Golf III – Безбедноста на прво место. Од август 1991 година, Volkswagen започна нова ера на безбедност со Golf III. Ова беше првиот модел на линијата на производи достапен со предни воздушни перничиња од 1992 година, а големиот напредок во областа на дизајнот на каросеријата, исто така, доведе до значителни подобрувања во неговите својства. Голем број новитети поврзани со Golf III, кој бил изграден 4,8 милиони пати до 1997 година: на пример, претставуваат воведувањето на првиот шестцилиндричен мотор (VR6), темпомат и странични воздушни прничиња. За прв пат, овој Golf исто така бил достапен како модел караванска изведба.
Golf IV – Иконата Golf IV претставен во 1997 година денес се смета за икона на стилот – без сомнение, исто така, поради фактот дека го надминала јазот на Golf I од 1974 година со неговите јасни карактеристики и впечатливиот C-столб. Со Golf IV, Volkswagen постигнал нов стандард за квалитет во сегментот. Паралелно, дебито на ESP даде понатамошен придонес за развој на безбедносните системи и масовно имплементирање во оваа класа на возила. Во 2002 година, Volkswagen исто така го претставил најспортскиот Golf досега врз основа на четвртата генерација: R32 со максимална брзина од 250 километри на час. Во 2003 година, ова беше првиот Volkswagen кој добил DSG автоматски менувач со двојна спојка. Golf IV бил заменет во истата година откако биле изградени 4,9 милиони единици.
Golf V – Укинување на класните ограничувања. Со својата извонредна удобност, петтиот Golf – кој беше лансиран во 2003 година – беше многу понапред од останатите конкуренти во повисоката средна класа. Истото важи и за квалитетот. Вредност која ја подвлече стабилноста на ласерско заварената каросерија е зголемувањето од 35 отсто на торзионалната ригидност. За прв пат, на достапни стануваат и осум заштитни воздушни перничиња. Покрај тоа, Golf V, кој бил произведен во 3,4 милиони примероци до 2008 година, импресионира со нова мултилинк задна суспензија, Bi-Xenon светла и првиот DSG автоматски менувач со 7 брзини.
Golf VI – Високотехнолошка компактна класа. До крајот на јули 2012 година, уште 3,6 милиони Golf модели биле произведени само за четири години врз основа на шестата генерација која била воведена во 2008 година. И
безбедноста уште еднаш направи голем скок напред: шасијата беше толку стабилна што постигна максимум пет ѕвезди на тестотирањата за безбедност на Euro NCAP. Новите технологии како што се Light Assist (напредна контрола на светла), Park Assist, Hill Start Assist и адаптивната контрола на шасијата (DCC) го направија „Светскиот автомобил на годината“ во 2009 година еден од најнапредните компактни автомобили во своето време.

Golf VII – Помала тежина, помала потрошувачка. Во септември 2012 година, Volkswagen ја прослави светската премиера на седмиот Golf. Неговата тежина била намалена за 100 килограми во споредба со неговиот претходник, што значи дека потрошувачката на гориво, исто така, е намалена за 23 отсто. Новите технологии како што се Автоматскиот систем за кочење, Адаптивната контрола на темпомат и Front Assist вклучувајќи го и системот за итно сопирање во град го заокружија опсегот на системите за помош. Во 2014 година, Volkswagen го постави својот курс кон ерата на електричната мобилност со новиот e-Golf. Вкупно 6,3 милиони Golf VII автомобили се произведени до 2019 година.
Golf VIII – Прогресивната модерна ера. Volkswagen го претстави Golf VIII во октомври 2019 година. Со своите нови mild hybrid и plug-in хибридните погонови, тој ја наелектризира компактната класа. И како еден од првите компактни автомобили, овозможи помош во возење со Travel Assist. Дури и основната верзија денес има карактеристики како што се Lane Assist, Front Assist, LED светла и автоматски клима уред како стандард. Во комбинација со опционалната адаптивна контрола на шасијата DCC и менаџерот за динамика на возење, Golf VIII, исто така, постигнува невидена распространетост помеѓу удобноста и динамиката во оваа класа. Досега се продадени повеќе од еден милион единици.
Сега – во 2024 – новата еволутивна фаза на осмата генерација пристигна. Новиот Golf импресионира со систем за инфотејнмент од следната генерација, поинтуитивен оперативен концепт, поостар преден и заден дизајн, како и ефикасни погонски системи. Тие вклучуваат plug-in хибридни погони со зголемен електричен опсег од значително повеќе од 100 километри. Осветленото лого на Volkswagen, исто така, го краси предниот дел за прв пат. Покрај тоа, новиот Golf со гласовна контрола и AI-базираниот чатбот ChatGPT уште еднаш ги прави техничките иновации достапни за сите.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Георгиева: Буџетот за 2026 покажува дека Владата води одговорна и умерена економска политика
Буџетот е слика за тоа како се гледа иднината на Македонија и нејзините граѓани. Овој буџет, буџетот за 2026 е креиран во услови на глобална непредвидливост, но сепак се осврнува на потребите на граѓаните и институциите, рече пратеничката Весна Георгиева од ВМРО-ДПМНЕ на денешната расправа во надлежната Комисија за финансирање и буџет во Собранието.
Според неа овој Предлог буџет за 2026 година нуди јасна визија, стабилна основа.
„Пораката од буџетот за следната година е силна порака економски раст и фискална дисциплина во државата“, вели Георгиева.
Проектираниот раст на економијата за 3,8 раст е многу важен и покажува дека се нуди континуиран раст.
„Ова е сигнал дека економијата продолжува да се развива со забрзано темпо. Ова покажува дека Владата води внимателна, одговорна и умерена економска политика. Ова е внимателно испланиран буџет без авантури и со одговорност кон идните генерации“, заклучи Георгиева.
Економија
Костадиновска Стојчевска: За 91% е намален буџетот за инспекторатот за македонски јазик
Со предлог буџетот за 2026 година има намалување на буџетот на инспекторатот за македонски јазик за 91 %, кој е заснован врз основа на законот за македонски јазик, која сите заедно го донесовме во 2024 година, истакна пратеничката на СДСМ Бисера Костадиновска Стојчевска во своето обраќање пред собраниската комисија за финансирање.
Таа додаде дека и покрај тоа што владеачкото мнозинство при ребалност вети дека ова нема да случи.
Кога со ребаланост се намалија средствата рековме дека нема да дозволиме тој да не профункцира, за потоа да донесете измени во законот со кои инспекторатот се намали на ниво на одделение, отсек во министерството за култура, за сега да добие 91% намален буџет, нагласи Костадиновска Стојчевска, додавајќи дека и нема услови за работа на инспекторатот, а нема ниту огласи за вработување лектори.
Костадиновска Стојчевска истакна дека не се доделени никакви средства адаптација на основното училиште во Љубојно во центар за промоција на македонски јазик, каде нема никакво придлижување.
Буџетот за реконструкцијата на објектот Музеј на Македонија е намален 33%, а да ве потсетам таму се на ревитализација иконите вратени по првата реституција, и тоа 21 икона украдени во 2013 година, а откако ќе се ревитилазираат треба да бидат изложени во тој музеј, рече Костадиновска Стојчевска.
Тоа кажува за приоритетите на министерството за култура, рече пратеничката на СДСМ Бисера Костадиновска Стојчевска пред собраниската комисија за финансирање.
Економија
Попов: Инвестираме во младите, конечно ќе се финализираат зградите на ФИНКИ и Факултетот за физичка култура
На денешната комисиска расправа за Предлог – буџетот за 2026 година се обрати пратеникот од редовите на ВМРО-ДПМНЕ, Сергеј Попов кој истакна дека буџетот е уште еден доказ за посветеноста на Владата кон младите, со реализација на клучни проекти, реконструкција на студентски домови и мерки за самовработување наменети за сите млади.
„Буџетот е уште еден доказ за посветеноста кон младите на оваа Влада. И повторно тоа не се празни зборови како што бевме навикнати во минатото, напротив резултатите се видливи и опипливи. Насекаде во државата се реализираат проекти кои се од младинско значење, после 7 години конечно се реконструираат студентски домови и за брзо од денес ќе заминат во историја оние денови кога студентите ги сместувавме во домови кои личеа на концентрациони логори, оперативните планови за вработувања и мерки за самовработувања не се само на хартија и наменети за привилегираните, туку тие се за сите. Нема општина каде не се гради нов спортски терен или комплекс, нема место каде не се гради нова градинка или училиште“, рече Попов.
Пратеникот Попов се осврна на делот од Предлог – буџетот кој е од младинско значење потенцирајќи ги зголемените средствата кои ќе значат подобра и поквалитетна настава за студентите во Македонија, можноста научно и интелектуално да се реализираат младите, како и создавањето на инклузивно средно образование.
„Имено во овој буџет имаме 32,5 милиони денари за изградба на најпопуларниот факултет во нашата држава ФИНКИ и секако Факултетот за физичка култура. Во високото образование имаме зголемување од 2,8 проценти и тоа се средства кои ќе ги добие УКИМ, универзитетот во Тетово, УКЛО, Универзитетот Гоце Делчев во Штип. Зголемување од 25% за наука, на тој начин се спречува одлевањето на младите мозоци. Не се заборавени ниту средношколците, во средното образование имаме зголемување од 5,2%, за училишни спортски сали имаме зголемување од 363,6 милиони денари, јасен сигнал дека оваа Влада работи на создавање на здрава младина“, вели Попов.

