Контакт

Економија

Светскиот бестселер го прославува својот 50-ти роденден – Volkswagen почна со производство на првиот Golf на 29 март 1974 година

Објавено пред

· Европски број 1: Golf е најуспешниот Volkswagen и најпродаваниот европски автомобил на сите времиња

dobivaj vesti na viber

· Досега се произведени 37 милиони единици: секој ден во текот на последните 50 години, повеќе од 2.000 луѓе ширум светот избраа нов Golf

· Гаранција за безбедноста на работните места: 20 милиони од сите Golf возила произведени досега се произведени во фабриката во Волфсбург. Во текот на годините, осум генерации на Golf се произведуваат во осум земји низ светот

· Обезбедување на патот кон иднината: големо технолошко ажурирање за годишнината со plug-in хибридни погони со целосно електричен опсег од значително повеќе од 100 km и ChatGPT гласовна контрола со вештачка интелигенција

На 29 март пред точно 50 години, Volkswagen го започна сериското производство на Golf во Волфсбург. Никој не знаеше на тој ден во март дека овој компактен автомобил – наследникот на легендарниот Буба – ќе стане најуспешниот Volkswagen и најпродаван европски автомобил на сите времиња. Тој го одразува духот на времињата, го дава своето име на сопствената класа на возила и придружува генерации луѓе низ целиот свет. До денес, повеќе од 37 милиони единици ја наследија првата генерација на Golf од 1974 година. Чисто во математичка смисла, ова значи дека преку 2.000 луѓе низ светот се одлучуваат да купат нов Golf секој ден во текот на последните 50 години. Денес, Volkswagen го прославува роденденот на Golf – а исто така и почетокот на иднината на овој светски бестселер благодарение на сеопфатното техничко и визуелно ажурирање.

Volkswagen – од заоблената Буба до остриот Golf. Првите нови Golf модели можеа да се видат во салоните во јули 1974 година. Таму каде што Бубата и сите возила со мотор поставен во задниот дел претходно доминирале на сцената со децении, тогаш конечно започна нова ера: онаа на предниот напречен мотор. Volkswagen веќе ја започнал оваа транзиција непосредно со Scirocco и Passat.

Volkswagen се пронаоѓа себеси. Како наследник на легендарната Буба кој била произведена во повеќе од 21,5 милиони пати, Golf развиен од Џорџо Џуџаро и Volkswagen Дизајн морал да ги исполни високите очекувања за да ја продолжи успешната приказна за најуспешниот автомобил на сите времиња до тој момент. И тоа го направи на секој начин: клиентите беа толку импресионирани од модерниот погонски концепт, пространиот ентериер и новиот дизајн што овозможо Golf да се произвеед до милион примероци само до октомври 1976 година.

Golf принципот. Во 1974 година, Volkswagen го изјави следното: „Golf нуди максимален простор и безбедност. Тој е бескомпромисно насочен кон практичноста. Ниската предница им дава јасен преглед на возачите, а наклонетата хауба гарантира дека патот точно пред возилото е видлив. Задниот прозорец се протега надолу, правејќи го возењето на назад многу полесно.“ И сето ова се уште важи до денес за секој Golf.

Golf и фабриката. Од самиот почеток, фабриката на Volkswagen во Волфсбург и нејзините вработени, исто така, имале корист од успешниот почеток на Golf. До денес, повеќе од 20 милиони единици на Golf се изградени само во Волфсбург. 17 милиони Golf модели се произведени надвор од Волфсбург во други германски области, како и во Белгија, Бразил, Кина, Малезија, Мексико, Словачка и Јужна Африка. И во оваа смисла, Golf е светска кола. Сепак, неговите технологии отсекогаш биле типични примери за прогресивно германско инженерство.

Golf I – Одраз на напредокот. Исто како и сите генерации на Golf , првата генерација исто така беше одраз на техничките најмоќни и актуелни автомобилски трендови. И тоа не важи само за генијалното користење на просторот и погонот на возилото на предните тркала. Со првиот Golf GTI (1976), Volkswagen го иницира динамичниот развој на компактната класа. Golf D (1976) и подоцнежниот Golf GTD (1982) го обезбедиле пробивот на дизелот во компактниот сегмент. Во 1979 година, Volkswagen го лансираше Golf Cabriolet – за некое време најпродаваниот кабриолет во светот. Ова беше како здив на свеж воздух за оваа класа на возила, која дотогаш веќе долго време беше позната како Golf класа. Вкупно 6,9 милиони единици од првата генерација на Golf, вклучувајќи ги и сите деривати, биле продадени на сите континенти до 1983 година – Golf така се покажал како достоен наследник на Бубата.

Golf II – Пресвртница. Денешниот главен дизајнер на Volkswagen, Андреас Минт, го сумира најважниот момент во историјата на Golf: „Тоа беше префрлувањето од Golf I во Golf II. Тогашниот главен дизајнер на Volkswagen, Херберт Шефер, направи сé токму таму. Тој го модернизира вториот Golf, но ја задржал препознатливата ДНК од првата генерација. Овој развој е исклучително важен за историјата на Golf, што претставува моментот кога Golf останува на планот за генерациски развој на овој оригинален модел. Тоа е посебната работа кај Golf, а заслугата за ова му припаѓа на Херберт Шафер.“ Технологии како што се контролираниот каталитички конвертор, ABS и погонот на сите тркала го направиле своето деби во Golf II. Вкупно 6,3 милиони Golf II модели биле произведени помеѓу 1983 и 1991 година.

Golf production started in 1974 at the Wolfsburg plant

Golf III – Безбедноста на прво место. Од август 1991 година, Volkswagen започна нова ера на безбедност со Golf III. Ова беше првиот модел на линијата на производи достапен со предни воздушни перничиња од 1992 година, а големиот напредок во областа на дизајнот на каросеријата, исто така, доведе до значителни подобрувања во неговите својства. Голем број новитети поврзани со Golf III, кој бил изграден 4,8 милиони пати до 1997 година: на пример, претставуваат воведувањето на првиот шестцилиндричен мотор (VR6), темпомат и странични воздушни прничиња. За прв пат, овој Golf исто така бил достапен како модел караванска изведба.

Golf IV – Иконата Golf IV претставен во 1997 година денес се смета за икона на стилот – без сомнение, исто така, поради фактот дека го надминала јазот на Golf I од 1974 година со неговите јасни карактеристики и впечатливиот C-столб. Со Golf IV, Volkswagen постигнал нов стандард за квалитет во сегментот. Паралелно, дебито на ESP даде понатамошен придонес за развој на безбедносните системи и масовно имплементирање во оваа класа на возила. Во 2002 година, Volkswagen исто така го претставил најспортскиот Golf досега врз основа на четвртата генерација: R32 со максимална брзина од 250 километри на час. Во 2003 година, ова беше првиот Volkswagen кој добил DSG автоматски менувач со двојна спојка. Golf IV бил заменет во истата година откако биле изградени 4,9 милиони единици.

Golf V – Укинување на класните ограничувања. Со својата извонредна удобност, петтиот Golf – кој беше лансиран во 2003 година – беше многу понапред од останатите конкуренти во повисоката средна класа. Истото важи и за квалитетот. Вредност која ја подвлече стабилноста на ласерско заварената каросерија е зголемувањето од 35 отсто на торзионалната ригидност. За прв пат, на достапни стануваат и осум заштитни воздушни перничиња. Покрај тоа, Golf V, кој бил произведен во 3,4 милиони примероци до 2008 година, импресионира со нова мултилинк задна суспензија, Bi-Xenon светла и првиот DSG автоматски менувач со 7 брзини.

Golf VI – Високотехнолошка компактна класа. До крајот на јули 2012 година, уште 3,6 милиони Golf модели биле произведени само за четири години врз основа на шестата генерација која била воведена во 2008 година. И

безбедноста уште еднаш направи голем скок напред: шасијата беше толку стабилна што постигна максимум пет ѕвезди на тестотирањата за безбедност на Euro NCAP. Новите технологии како што се Light Assist (напредна контрола на светла), Park Assist, Hill Start Assist и адаптивната контрола на шасијата (DCC) го направија „Светскиот автомобил на годината“ во 2009 година еден од најнапредните компактни автомобили во своето време.

Golf VII – Помала тежина, помала потрошувачка. Во септември 2012 година, Volkswagen ја прослави светската премиера на седмиот Golf. Неговата тежина била намалена за 100 килограми во споредба со неговиот претходник, што значи дека потрошувачката на гориво, исто така, е намалена за 23 отсто. Новите технологии како што се Автоматскиот систем за кочење, Адаптивната контрола на темпомат и Front Assist вклучувајќи го и системот за итно сопирање во град го заокружија опсегот на системите за помош. Во 2014 година, Volkswagen го постави својот курс кон ерата на електричната мобилност со новиот e-Golf. Вкупно 6,3 милиони Golf VII автомобили се произведени до 2019 година.

Golf VIII – Прогресивната модерна ера. Volkswagen го претстави Golf VIII во октомври 2019 година. Со своите нови mild hybrid и plug-in хибридните погонови, тој ја наелектризира компактната класа. И како еден од првите компактни автомобили, овозможи помош во возење со Travel Assist. Дури и основната верзија денес има карактеристики како што се Lane Assist, Front Assist, LED светла и автоматски клима уред како стандард. Во комбинација со опционалната адаптивна контрола на шасијата DCC и менаџерот за динамика на возење, Golf VIII, исто така, постигнува невидена распространетост помеѓу удобноста и динамиката во оваа класа. Досега се продадени повеќе од еден милион единици.

Сега – во 2024 – новата еволутивна фаза на осмата генерација пристигна. Новиот Golf импресионира со систем за инфотејнмент од следната генерација, поинтуитивен оперативен концепт, поостар преден и заден дизајн, како и ефикасни погонски системи. Тие вклучуваат plug-in хибридни погони со зголемен електричен опсег од значително повеќе од 100 километри. Осветленото лого на Volkswagen, исто така, го краси предниот дел за прв пат. Покрај тоа, новиот Golf со гласовна контрола и AI-базираниот чатбот ChatGPT уште еднаш ги прави техничките иновации достапни за сите.

ПР

Економија

За мерката Самовработување се издвоени 2,5 милијарди денари, кажа Мицкоски

Објавено пред

Од

Самовработувањето е многу важна мерка и во Буџетот се издвоени средства коишто се од износ отприлика 2,5 милијарди денари, или околу 40 милиони евра, што е за 7,5 милиони повеќе од минатата година. И ова е историски највисока поддршка којашто до сега се случила, кажа претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, на денешната седница за поставување на пратенички прашања.

dobivaj vesti na viber

Премиерот Мицкоски истакна дека Оперативниот план за самовработување е доказ дека државата инвестира во младите.

„Со овој план во 2025 година ќе бидат опфатени нешто повеќе од 16.500 лица. Нешто што мислам дека е најголем опфат до сега и јасен доказ дека државата практично инвестира во луѓето, а посебно во младите“, рече Мицкоски.

„До пред една недела издадени се вкупно 2.916 ваучери за изработка на бизнис план и дел од тие ги промовиравме во Владата. Оценети се 2.681, при што 1.140 се за млади до 29 години, 912 за лица над 29 години, а 629 за правни субјекти регистрирани како друштва со ограничена одговорност. Во моментот повеќе од 2.500 лица веќе се во процес на потпишување договори. Финансиската поддршка е значително зголемена: 7.000 евра за лица над 29 години или 14.000 евра ако се здружат во ДОО, и 10.000 евра за млади до 29 години или 20.000 евра ако се здружат во ДОО“, нагласи Мицкоски и додаде дека ова е нешто коешто за прв пат се случува во Македонија.

„Морам да кажам дека ги изненади и нашите очекувања и во годините коишто следат очекувам поддршката којашто е дел од овој Оперативен план за самовработување само да се зголемува, бидејќи ако ние со 40 милиони евра успеавме да анимираме повеќе од 16.500 луѓе, тоа е сериозна бројка и убеден сум дека од тие бизниси ќе излезат многу бизниси старт-ап коишто понатаму ќе донесат додадена вредност во македонската економија“, дециден е Мицкоски.

„Ваква поддршка за младите немало. Генерално зборувам, реконструкција на студентските домови, ваучерите за студентите за електронски уред и кога сето ова ќе се земе во предвид, ценам дека како Влада правиме нешто коешто до сега никој не го направил во независна Македонија за младите“, објасни Мицкоски.

Прикажи повеќе...

Економија

Божиновска: ЕБОР останува еден од нашите најважни партнери во енергетскиот сектор

Објавено пред

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска оствари работна средба со претставници на Европската банка за обнова и развој (ЕБОР), на која беше потврден силниот заеднички фокус кон унапредување на енергетската инфраструктура и забрзување на реформските процеси во земјата.

dobivaj vesti na viber

На средбите се разговараше за неколку стратешки проекти што ќе започнат во следната година, меѓу кои и проектот за батериски енергетски систем со капацитет од 300 MWh.

„ЕБОР останува еден од нашите најважни партнери во енергетскиот сектор. На средбата се усогласивме околу финализацијата на неколку стратешки проекти важни за 2026 година, меѓу кои и проектот за батериски енергетски систем на ЕСМ со вкупен капацитет од 300 MWh. Овој проект е клучен за стабилноста и флексибилноста на електроенергетскиот систем,“ истакна Божиновска.

На средбата се разговараше и за следните чекори во подготовката за воведување на ESCO-моделот во земјата. Двете страни ги разгледаа можните области за пилот-проекти и моделот на институционална соработка што ќе обезбеди несметана имплементација.

„ESCO-моделот е нова можност за граѓаните, институциите и целиот систем – модел кој дава реални резултати. Нашата цел е да создадеме јасна рамка, предвидливи процедури и подготвеност за негово постепено воведување,“ додаде министерката.

Министерството за енергетика и ЕБОР договорија во наредниот период да продолжат со заедничка техничка подготовка, со јасен фокус кон обезбедување услови за брза и успешна реализација на проектите што директно ќе ја зајакнат енергетската сигурност на земјата.

Прикажи повеќе...

Економија

Со цена повисока од претходната до „ЕВН Хоме“ стасала само понудата на ЕСМ за набавка на струја

Објавено пред

ЕВН Хоме соопшти дека на тендерот за набавка на струја за задоволување на потребите на корисниците за периодот јануари-декември 2026 добиле само една понуда и тоа од АД ЕСМ, со купопродажна цена на електрична енергија од 65 евра за мегаватчас, за покривање на 100% од вкупно планираните количини.

dobivaj vesti na viber

„Оваа цена е повисока за 4,84 % од претходната која беше добиена на последниот тендер на Универзалниот снабдувач (јуни-декември 2025), кога АД ЕСМ понуди купопродажна цена од 62 евра за мегаватчас.

Под комплетен надзор на Регулаторната комисија за енергетика и согласно законските обврски и претходно утврдената методологија, во наредниот период ЕВН Хоме ќе ја пресмета цената на електрична енергија по однапред утврдени влезни параметри.

Како и секогаш, во крајната цена влегуваат: цената по која АД ЕСМ ја продава електричната енергија на ЕВН Хоме, цената на Преносниот систем оператор МЕПСО, цената на Операторот на пазар на електрична енергија МЕМО, како и цената на Дистрибутивниот систем оператор Електродистрибуција“.

Прикажи повеќе...

Најново

Македонија5 часа

Мицкоски: Ако се жалат судиите со 3-4.000 евра месечни примања, тогаш како им е на дечињата во градинка кои немаат играчки за играње

Реновираме градинки, училишта, цениме дека е поголем приоритет отколку да ги зголемиме платите на судиите и обвинителите. Мислиме дека е...

Македонија8 часа

Поради превенција од свлечиште на Водно надлежните на итна координација

Поради превенција за активирање на свлечиштето на падините на Водно, во близина на улиците „Белградска“ и „Партенија Зографски“, и реалната...

Македонија9 часа

Филков до СДСМ: Груевски има политички азил, се занимавате со циркус, а не со реална работа

Министерот за правда Игор Филков одговарајќи на пратеничко прашање од Миле Талески од СДСМ, зошто не се бара екстрадиција на...

Македонија10 часа

По вчерашното труење со храна во „Димо Хаџи-Димов“, вонредна инспекција во кујните на девет основни училишта во Карпош

Инспекциски тимови од Агенцијата за храна и ветеринарство (АХВ) денес спроведуваат вонредни инспекциски контроли во кујните на 9 основни училишта...

Македонија10 часа

Мицкоски: Главен фокус в година ќе бидат капиталните инвестиции, целта е да дојдеме до раст на БДП над 4 отсто проценти

Премиерот Христијан Мицкоски на денешната седница во Собранието за пратенички прашања истакна дека в година главен фокус на Владата ќе...

Регион12 часа

Нема да биде екстрадиран: Ацо Боцевски, 28 години по убиството, живее во Грција и издава соби

Солунскиот жалбен совет одлучи да не го екстрадира во Македонија 60-годишниот Ацо Боцевски, познат под прекарот Циганот, осуден на повеќегодишна...

Регион14 часа

(Видео) Тешка сообраќајна несреќа во Србија: четири лица загинаа во судир на комбе и работна машина – валјак

Во тешка сообраќајна несреќа што се случи рано утрово, околу 6:20 часот, на патот помеѓу Ириг и Рума во Србија,...

Топ14 часа

(Видео) Сообраќајна несреќа во центарот на Скопје: пешак удрен од автомобил пред гимназијата „Јосип Броз-Тито“

Во текот на вчерашниот ден на улицата „Димитрие Чуповски“ пред гимназијата „Јосип Броз Тито“ во центарот на Скопје се случи...

Свет14 часа

Суспендирана миграцијата од Авганистан во САД откога Авганистанец застрела припадници на Националната гарда во близина на Белата куќа

Двајца припадници на Националната гарда на Западна Вирџинија се во критична состојба откако вооружен човек отвори оган врз нив во...

Свет15 часа

(Видео) Нови податоци: најмалку 55 лица загинаа во пожарот во облакодер во Хонг Конг

Бројот на жртви од катастрофалниот пожар што зафати станбен облакодер во Хонг Конг се искачи на најмалку 55, потврди противпожарната...

Свет15 часа

Двајца гардисти застрелани во близина на Белата куќа; Трамп: Животното што го изврши злосторството ќе ја плати највисоката цена

Двајцата војници на американската Национална гарда кои беа застрелани во близина на Белата куќа во среда се во критична состојба,...

Свет16 часа

Девојка убиена, млад маж повреден во напад на ајкула во Австралија

Една жена загина, а еден маж е сериозно повреден во напад од ајкула во близина на популарно место за сурфање...

Свет16 часа

Хамас побара евакуација на своите борци што останаа заробени во тунелите

Палестинската екстремистичка група Хамас ги повика земјите-посредници да извршат притисок врз Израел да им дозволи на десетици нејзини борци да...

Македонија1 ден

Муцунски во Стразбур: Македонскиот јазик, идентитетот и достоинството на граѓаните не може да бидат предмет на преговарање

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, попладнево учествуваше и се обрати на 24-тиот состанок на Мешовитиот парламентарен...

Македонија1 ден

ДСЗИ нареди вонредно чистење и здравствени прегледи на вработените во училиштето „Димо Хаџи Димов“

Државниот санитарен и здравствен инспекторат освен затворање на кујната во училиштето „Димо Хаџи Димов“ во Влае како потенцијален извор на...

Македонија1 ден

Гаши: Ниедно билатерално прашање не смее да стане пречка на нашиот европски пат

Ниедно билатерално прашање не смее да стане пречка на нашиот европски пат. Ние остануваме подготвени за принципиелен дијалог со сите...

Македонија1 ден

Мицкоски: Нема да има нови ресори, еден човек ќе биде и вицепремиер и министер

Нема да има нови ресори, еден човек ќе биде и вицепремиер и министер за нешто, изјави денеска премиерот Христијан Мицкоски...

Македонија1 ден

Во развиените држави ги среќавам моите најдобри студенти, а на Клинички ме фаќа страв каква услуга ќе добијам, рече Беќаровски

Партизацијата тотално го деградира квалитетот на јавното здравство и затоа итно се потребни системски промени за кои мора посилно да...

Македонија1 ден

Повеќе од 900 жени годинава жртви на семејно насилство: „Оваа бројка е повик за итна акција“

Сега е време да се обединиме и да ја промениме приказната, да ставиме крај на насилството врз жените и девојките....

Македонија1 ден

Словенија ги призна возачките дозволи oд Македонија

Словенија усвои измени на Законот за возачите, со кои им се овозможува на носителите на возачки дозволи издадени во Македонија,...