Економија
Ѕвездите на брендот Opel од луксузната класа, на врвниот меѓународен Concours d’Élégance (изложба на елегантни возила)
• „Големата тројка“ на Opel: Kapitän, Admiral и Diplomat го прикажуват стилот на 60-тите
• Пионер: Opel 4/8 PS „Doktorwagen“ од 1909 година го отвори патот за моторизирана мобилност за сите
• Уникатен амбиент: барокната градина на Schloss Schwetzingen има 180 класични автомобили
• Електрифициран: новата Astra plug-in hybrid претставена на „ECOmobil Gala“

Меѓународната Classic Gala (изложба на класици) во Schwetzingen (2-4 септември) е една од најпрестижните concours d’élégance (изложби на елегантни возила) во Светот. Достојно, Opel ќе ја претстави својата луксузна класа од 1960 – серијата „KAD“, составена од Opel Kapitän, Admiral и Diplomat – на овогодинешниот настан. 180 избрани класични автомобили од сите децении ќе бидат изложени во барокната градина на палатата Schwetzingen во Германија. Автомобил од раните денови на моторизираната мобилност и 160-годишната историја на Opel е „задолжително“: токму затоа Opel 4/8 PS „Doktorwagen“ од 1909 година исто така ќе биде меѓу ѕвездите атракции, покрај Admiral V8 и Diplomat V8 Coupé.
Палетата историски автомобили во Schwetzingen ќе биде надополнета со „7. ECOmobil-Gala“, изложба на концепти за одржлива мобилност под мотото „Иднината се среќава со класиката“. Opel ќе учествува
со plug-in хибридната верзија на новата Astra Sports Tourer (комбинирана потрошувачка на гориво WLTP: 1,2-1,1 l/100 km, емисија на CO2 26-24 g/km).
„Шармантниот амбиент и прекрасните автомобили ја прават Classic Gala (изложбата на класици) во Schwetzingen уникатно искуство за изложувачите и посетителите“, изјави менаџерот на Opel Classic, Leif Rohwedder. „Тешко дека може да има подобра прилика да се восхитуваме на луксузната линија на Opel од 1960, автомобили кои се истакнуваа со нивниот едноставен дизајн и нудат највисока удобност за своето време.
“KAD”: “Големата тројка” од Rüsselsheim
Kapitän, Admiral и Diplomat – познати како „KAD“ или „Големата тројка“ – ја претставуваа луксузната класа на Opel во 1960 и 70-тите години. Сите три беа целосно опремени, исклучително пространи и под влијание на современиот американски дизајн. Со должина од 4,95 m и ширина од 1,90 m, луксузната класа на Opel исто така достигна нови димензии.
Додека Kapitän стана најпродаваниот германски патнички автомобил со шест цилиндри, а Admiral дизајниран на успехот на истоимениот предвоен модел, Diplomat го претставуваше врвот на линијата. Opel – кој отсекогаш се залагаше за демократизација на иновациите – беше единствениот германски производител кој понуди комплетна палета на производи во тоа време; од Kadett и Rekord, до Kapitän, Admiral и Diplomat, Opel имаше автомобил за секого.

На овогодинешната Classic Gala во Schwetzingen, Opel ќе го прикаже Diplomat V8 Coupé од 1966 година, како и Admiral V8 од 1965 година. 5,4-литарскиот V8 кај Diplomat со моќност од 169 kW/230 КС го придвижуваше четириседот од нула до 100 km/h за 9.5 секунди додека максималната брзина надмина 200 km/h. Ретко кој друг автомобил од германско производство бил побрз.
Admiral со својот врвен мотор од 140 kW/190 КС беше познат и по дво-степениот автоматски менувач „Powerglide“. Произведен од 1964 до 1968 година, вкупно 55,876 возила Admiral А ја напуштија фабриката, од кои само 623 имаа осумцилиндрични мотори. Ова го прави Admiral V8 редок колекционерски предмет денес. Триото KAD во Schwetzingen го комплетира Kapitän од приватен колекционер.
4/8 РЅ „Doktorwagen“: Opel го направи прв автомобил достапен за сите
Посетителите на Classic Gala можат да му се восхитуваат и на првиот автомобил што ја овозможи моторизираната мобилност за сите: Opel 4/8 PS. Во рекламирањето, Opel го прогласи автомобилот како идеален за „лекари, ветеринари и адвокати“, поради што го доби прекарот „Doktorwagen“ (автомобил за лекар). Пионерското возило беше достапно за поволна цена од само 3.950 марки, отворајќи го патот за поширок дел од населението да поседува сопствен автомобил за прв пат. Техничкиот врв беше четирицилиндричниот „моно-блок“ мотор излеан во едно парче.
Паркот на палатата Schwetzingen ќе ги отвори своите порти за посетителите на Classic Gala (изложбата на класици) од петок, 2 септември до недела, 4 септември 2022 година, од 9:00 до 18:00 часот.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
ЏАМБО пристигнува во Гевгелија: Нова голема инвестиција во локалната економија и реализација на ветената експанзија
Европскиот реномиран бренд ЏАМБО (JUMBO) продолжува со успешна реализација на својата долгорочна стратегија за интензивен развој и пошироко позиционирање на македонскиот пазар. Оваа сабота, 13 декември 2025 година, компанијата пишува ново поглавје во својата деловна приказна со свеченото отворање на својот нов, најсовремен маркет во Гевгелија, сместен во рамките на новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“. Оваа значајна инвестиција доаѓа како природен и логичен след на исклучително успешните деловни приказни кои компанијата веќе ги изгради во Скопје, Тетово и Битола, и претставува директно исполнување на ветувањата дадени пред македонските потрошувачи за континуирано проширување на модерната продажна мрежа низ целата територија на државата.
Пристигнувањето на ЏАМБО во јужниот регион на земјава има многу пошироко значење од самото збогатување на трговската понуда во градот. Со овој стратешки потег, компанијата јасно ја потврдува својата цврста позиција на сериозен странски инвеститор кој верува во потенцијалот на домашниот пазар и активно вложува во неговиот напредок. Како докажана општествено одговорна компанија, ЏАМБО со оваа инвестиција директно ја стимулира локалната економија и влијае врз подобрување на животниот стандард.

Отворањето на новиот објект значи и отворање на нови работни места, со што компанијата создава нови професионални можности и стабилни кариери за жителите на Гевгелија, потврдувајќи ја својата грижа за заедницата во која делува. Дополнително, новиот ЏАМБО маркет е проектиран со визија да функционира како силен регионален магнет кој ќе привлекува купувачи не само од градот, туку и од пошироката околина и соседството, со што значително ќе се зголеми економскиот проток и ќе се зајакне статусот на Гевгелија како клучна трговска дестинација во регионот.

Новиот продажен простор, кој се простира на импресивна површина од 3.000 метри квадратни, е дизајниран и уреден според највисоките светски стандарди за да понуди врвно шопинг искуство и да прерасне во новата омилена дестинација за целото семејство. Посетителите ќе имаат ексклузивен пристап до богат асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи играчки, декорации, производи за домот и сезонски изненадувања.
Концептот на маркетот доследно го следи препознатливиот корпоративен идентитет и популарниот слоган на брендот „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“, нудејќи креативни решенија и радост за секој дом.
Како посебна новина и значајна додадена вредност за купувачите во Гевгелија, во рамките на овој маркет интегриран е и широко препознатлив асортиман од брендот ВЕРО, кој е внимателно селектиран да го задоволи сечиј вкус. Оваа стратешка синергија на двата силни бренда им овозможува на потрошувачите уникатна привилегија, да ги задоволат сите потреби за домаќинството и семејството на едно место, штедејќи драгоцено време и уживајќи во квалитетот на докажаните производи.
По повод ова големо отворање, Петар Денковски, генерален директор на ЏАМБО маркетите во Македонија, ја истакна важноста на овој момент за компанијата и заедницата. Тој нагласи дека пристигнувањето во Гевгелија е моментот кога долгорочните стратешки планови стануваат
реалност и претставува важен чекор во стратегијата на компанијата да биде поблиску до своите потрошувачи. Според Денковски, успехот на компанијата не се мери само преку ширењето на квадратурата на маркетите, туку првенствено преку конкретниот придонес кон општеството и заедницата. Тој изрази гордост што преку оваа капитална инвестиција, компанијата директно влијае на развојот на локалната заедница преку отворање на нови работни места, инвестирање во човечкиот потенцијал и создавање на нов економски импулс кој ќе го раздвижи целиот регион. Денковски порача дека динамиката на развој на компанијата нема да запре тука и со задоволство најави дека успешната експанзија ќе продолжи и во текот на следната година со планираното отворање на нов, современ маркет во Струмица, со што ќе се заокружи присутноста на брендот во овој дел од државата.
Свеченото отворање на новиот ЏАМБО маркет е закажано точно на пладне, во 12:00 часот, на 13 декември 2025 година, паралелно со отворањето на „Gevgelija Mall“.
Компанијата ги поканува сите граѓани да бидат дел од овој настан, каде ги очекува целодневна семејна атмосфера исполнета со богата забавна програма. За најмладите се подготвени специјални изненадувања, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, со цел денот на отворањето да прерасне во вистински празник и незаборавно доживување за целиот град.
ПР
Економија
Америка го продолжи рокот за купување странски средства на рускиот „Лукоил“
Соединетите Американски Држави го продолжија рокот за завршување на преговорите за купување странски средства на руската нафтена компанија „Лукоил“ до 17 јануари, објави Министерството за финансии.
Според општата дозвола на Канцеларијата за контрола на странските средства (OFAC) при Министерството за финансии на САД, договорот за купопродажба може да се склучи до 17 јануари 2026 година.
Продолжувањето на рокот се однесува само на трансакции чие спроведување е експлицитно условено од добивање посебна дозвола од Канцеларијата за контрола на странските средства, се наведува во дозволата.
На крајот на октомври Министерството за финансии на САД воведе санкции врз „Лукоил“ и “Роснефт“ со образложение дека сака да го ограничи буџетскиот капацитет на Русија за финансирање на војната во Украина.
Неколку дена подоцна, „Лукоил“ објави дека има намера да ги продаде своите странски средства потврдувајќи дека прифатил понуда од швајцарскиот мултинационален трговец со суровини „Гунвор“.
На почетокот на ноември „Гунвор“ ја повлече понудата откога Вашингтон сигнализира дека нема намера да му додели лиценца за бизнис.
На средината на минатиот месец, американското Министерство за финансии, преку Канцеларијата за контрола на странските средства, го продолжи рокот за склучување на договорот за продажба на средствата на „Лукоил“ до 13 декември.
Меѓународната филијала на „Лукоил“, со седиште во Виена, поседува рафинерии во Бугарија, Романија и во Холандија, акции во нафтени полиња во Казахстан, Узбекистан, Ирак, Мексико, Гана, Египет и во Нигерија, како и мрежа на бензински пумпи во 20 земји, вклучувајќи ја Македонија. Вредноста на меѓународните средства на рускиот нафтен гигант се проценува на речиси 22 милијарди долари, објавува „Ројтерс“.
Според извори и медиумски извештаи, голем број компании изразиле интерес за купување на средствата на „Лукоил“, вклучувајќи ги американските нафтени гиганти „Шеврон“ и „Ексон мобил“ и инвестициската фирма „Карлајл“, како и Националната нафтена компанија во Абу Даби и конгломератот „Интернешнл холдинг компани“ од Обединетите Арапски Емирати (ОАЕ).
Според неименувани извори, унгарскиот МОЛ исто така го искажал својот интерес за купувањето на американските претставници, првенствено за рафинериите и бензинските пумпи на „Лукоил“ во Европа, како и за удели во наоѓалишта во Казахстан и Азербејџан.
Економија
Божиновска: Праведната транзиција ќе успее само ако ја водиме заедно
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, учествуваше на Националниот настан за вмрежување на Локалните економско-социјални совети, каде што уште еднаш ја потврди силната определба на Министерството да работи отворено, во соработка и директен дијалог со сите засегнати страни.
„Транзицијата мора да донесе подобар живот за сите нас. А тоа е можно само ако сме отворени, достапни и ако работиме заедно. Министерството е партнер за секоја општина, секоја организација, секој работник и секоја компанија што носи иницијатива. Можете да ни се обратите во секој момент“, изјави министерката Божиновска.
Локалните економско-социјални совети – се платформа којашто ги обединува општините, синдикатите, бизнис-заедницата, граѓанските организации и институциите во процесот на праведната енергетска транзиција.
„Ако не работиме заедно, ако работниците, општините, локалниот бизнис и граѓанските организации не се во процесот – тогаш процесот нема да успее. Многу е едноставно“, истакна Божиновска.
Божиновска се осврна и на Инвестициската платформа за праведна енергетска транзиција, која веќе функционира и создава можност за финансирање на локални проекти:
„Со тоа се отвора реален простор за инвестиции што ќе ја придвижат транзицијата напред. Но мора, сите вклучени чинители, посебно општините, да се поодговорни, да се понудат реални издржани проекти за да ги користиме средствата ефикасно. Нашата задача е да обезбедиме јасна политичка насока, координација меѓу институциите и поддршка за квалитетни локални проекти. Ние не сакаме транзиција само на хартија. Сакам секоја општина да има шанса да развие проект, секој работник да има пристап до нови можности, а секоја заедница да почувствува дека ова е процес што создава вредност — не страв. Затоа сме тука, затоа сме отворени“, додаде Божиновска.

