Економија
Бочварски – Рустеми: Коридорот 8 е стратешки проект, пратениците да го изгласаат законот за доизградба на експресниот пат Ранковце – Крива Паланка

Премиерот Талат Џафери, министерот за транспорт и врски, Благој Бочварски, министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Љупчо Николовски, и директорот на ЈП за државни патишта, Ејуп Рустеми, денеска извршија увид во изградбата на експресниот пат Ранковце – Крива Паланка.
Експресниот пат е дел од европскиот Коридор 8, стратешки проект за Северна Македонија, и Владата на Република Северна Македонија инвестира сериозни средства за негова доизградба и модернизација.
Овој експресен пат, кој е со должина од 25,5 километри, се гради во две фази и се очекува да биде завршен до крајот на оваа година.
Бочварски потенцира дека инвестирањето во квалитетна и модерна инфраструктура е во фокус на Владата сите овие години и потенцира дека тоа носи силен бенефит за граѓаните, за компаниите, за целокупната национална економија.
„Нескромно е ако кажам дека ги реализираме најголемите инвестиции во изградба и модернизација на целокупната патна и железничка инфраструктура, особено на Коридорот 8, каде што инвестициите надминуваат 2 милијарди евра. Експресниот пат Ранковце – Крива Паланка претставува еден стратешки проект на источниот крак на Коридорот 8, со кој значително го подигнуваме нивото на безбедност при патувањето и обезбедуваме подобри услови за сите оние граѓани и фирми што патуваат во овој дел од земјата. Имаме силен прогрес на работите и очекувам дека ќе возиме по нов и модерен пат оваа година. Но, за да го реализираме ова, односно за да го завршиме патот, навреме упатувам јавно апел до сите пратеници да го изгласаат законот за грант средства за овој експресен пат, кој се наоѓа во Собранието, бидејќи овој пат не е за политичките партии, овој пат не е за политичарите, овој пат е за сите граѓани“, изјави министерот Бочварски.
„Ние што сме тука од овој крај најдобро знаеме колку беше запоставен североистокот, но и колку секојдневно се боревме во овие години токму да се развива североистокот, да има градежна експанзија како денес и она што недостигаше во минатото да се надомести во овие години. Колку што се радуваме и очекуваме што побргу овој проект да заврши, токлу се чудам зошто, на крајот, пред самото завршување со реализацијата на овој капитален проект од над 100 милиони евра, како дел од Коридорот 8, се наидува на една блокада од Собранието, односно од комисијата за финасирање и не се дозволува да истиот се заврши. Токму од тука ја праќаме пораката сите пратеници, да се издигнат, ова не е нечииј личен интерес. Ова не е партиски или политички интерес, овој проект е интерес на граѓаните, на североистокот и веднаш треба да се донесе законот со кој се овозможуваат 14 милиони евра, грант за финализирање на овој проект. Верувам дека разумот ќе надвладее и дека оваа 2024 година граѓаните ќе го користат овој пат“, изјави Николовски.
Рустеми во своето обраќање истакна дека ЈП за државни патишта продолжува да работи на сите капитални проекти и да ги засилува активностите на терен како што започнува градежната сезона.
„Изградбата на двата европски Коридори е приоритет на Владата на Република Северна Македонија, односно на ЈП за државни патишта. По движењето на Коридорот 8 инвестиравме во неколку проекти. Извршивме рехабилитација и на магистралниот пат Куманово –-Страцин со должина од 32 километри која е од витално значење не само за регионот, туку и за целата држава. Исто така беше рехабилитиран и реконструиран патот од Ранковце до Крива Паланка во должина од 21 километар, а ја завршивме и реконструкцијата со рехабилитација и доградбатанаедна лента и на државниот пат Крива Паланка – Деве Баир во должина од 13 километри. Изработена е проектна документација за рехабилитација на државниот пат А2, обиколница на Крива Паланка, а во подготовка е тендерската документација за избор на изведувач и надзор“, изјави директорот на ЈП за државни патишта, Рустеми.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Ивановски: Сега е моментот Македонија да ја позиционираме на мапата на товарниот железнички транспорт

Изградбата на брза пруга на коридор 10 како дел од договорите со Обединетото Кралство е фокус проект со кој Македонија ќе се позиционира како главен транзитен пат на железничкиот транспорт од грчките пристаништа до европските дестинации, истакна на денешната прес-конфереција директорот на МЖ Инфраструктура, Синиша Ивановски.
Покрај реконструкцијата на постоечката пруга, предвидено е да се изгради нова пруга и долж Коридорот 10 да има двоколосечна пруга која значително ќе го забрза транзитот на карго превоз и на патници.
„За таа цел ќе се изработи проектна задача за целосна реконструкција на постоечката траса и кревање на брзината до 160км/ч и онаму каде што има можности и над оваа брзина за патничкиот сообраќај, а до 120км на час на товарниот сообраќај.
Паралелно со оваа постоечка траса ќе се изгради една целосно нова пруга. Значи ќе имаме 2 колосека. И за двете пруги ќе се трудиме секаде каде што има кривини согласно можностите максимално да се исправат и да се намали должината на пругата. Од голема важност е што при целата градежна активност ќе биде опфатена и изградбата на пругата со која ќе се поврзе, железничката станица во Скопје со Аеродромот во Петровец”, изјави Ивановски.
Предвидено е пругата да се гради по принципот на проектирање и изградба, односно изведувачот во исто време да проектира и да гради.
„Пругата ќе биде целосно електрифицирана со современи системи за сигнализација и контрола на сообраќајот по стандардот ETCS (European Train control system ) со особен акцент на безбедноста на патниците и на патните премини долж Коридорот 10, за кои што ќе се трудиме сериозно да го намалиме нивниот број. Рокот во кој ќе очекуваме градежните работи да бидат завршени се 5 години. Овој рок ќе биде накнадно прецизиран но ова е временската рамка на очекувања”, додаде Ивановски.
Тој најави дека паралелно со изградбата на пругата, ќе се реконструира и железничката станица во Скопје, како и изградба на пруга до Меѓународниот аеродром Скопје.
Економија
Нови цени на горивата

Нови цена на горивата ќе има од ноќеска на полноќ, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад. Бензинот ЕУРОСУПЕР БС-95 поскапува за два денари, дизелот за половина денар.
Од 20.5.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 75,50 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 77,50 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 67,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,00 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,808 (денари/килограм)
Малопродажната цена на бензинот ЕУРОСУПЕР БС-95 се зголемува за 2,00 ден/лит.
Малопродажната цена на бензинот ЕУРОСУПЕР БС-98 не се менува.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се зголемува за 4,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,279 ден/кг и сега ќе изнесува 36,808 ден/кг.
Економија
Макрон: Албанија за 2 години ќе биде во ЕУ, дојдете и инвестирајте

Францускиот претседател Емануел Макрон од Тирана упати силна порака до странските инвеститори, повикувајќи ги да дојдат и да вложуваат во Албанија, за која изрази убеденост дека „за две години ќе биде дел од Европската унија“.
Изјавата беше дадена на економскиот форум „Приоритет Европа“, организиран од Институтот „Иницијатива за идни инвестиции“ на Ричард Атијас, кој има за цел да ги поврзе европските лидери и иноватори со големи инвестициски фондови од Блискиот Исток, Азија и САД.
„Албанија е влезна точка за регионот на Балканот и медитеранскиот басен. Европа е стабилно и доверливо место. Во овој луд свет, да не ја потценуваме силата на таквите квалитети“, порача Макрон.
Тој додаде дека премиерот Еди Рама има јасен мандат и посветеност Албанија да ја внесе во ЕУ до 2027 година, а според Макрон, тоа би можело да се случи дури и порано – за две години.
Премиерот Рама, пак, изјави дека неговата земја ги започна преговорите со Европската Унија во 2022 година и дека ако ги завршат сите задачи добро, ќе може да ги затворат преговорите до 2027 година. Ова според Рама би било навистина неверојатно.