Економија
(Видео) Новата Toyota Corolla Cross – создадена за новите животни авантури

· Целосно нова Corolla Cross – SUV верзија од најпродаваното возило на светот
· Ја комплетира гамата на SUV возила на Toyota, нудејќи им на клиентите најширока SUV палета на европскиот пазар
· 5-та генерација на самополнечки целосен хибрид со FWD (преден погон) или AWD-i (интелигентен погон на сите тркала)
· Нов мултимедијален инфозабавен систем со широк опсег на функции за поврзување и 12,3” дигитален информациски дисплеј за возачот
· Високо ниво на безбедност со “T-Mate”безбедосни системи: комбинација од најновата генерација на Toyota Safety Sense, вклучувајќи нов систем за итно запирање на возењето, како и дополнителни напредни системи за активно возење и помош при паркирање.
Целосно новата Toyota Corolla Cross е SUV изведба на најпродаваниот автомобил во светот- Toyota Corolla. Новата Corolla Cross е специјално дизајнирана да овозможи беспрекорна практичност и уживање за целото семејство.
Не само што новиот SUV го комплетира семејството на Corolla – покрај хечбек, караван и седан, туку ја комплетира и линијата SUV на Toyota, која сега им нуди на клиентите најширока палета на европскиот пазар.
Врз основа на TNGA филозофијата на Toyota, Corolla Cross ги користи најновите достигнувања на платформата GA-C, коишто носат придобивки во стилот, ергономијата, технологијата и динамиката на возењето на возилото.
ДИЗАЈН И ПАКУВАЊЕ
Моќниот, робустен стил на новиот SUV на Toyota е специјално прилагоден на европскиот пазар.
Corolla Cross е долга 4460 mm, широка 1825 mm, висока 1620 mm и има меѓуоскино растојание од 2640 mm. Се наоѓа помеѓу Toyota C-HR и RAV4 во срцето на висококонкурентниот европски сегмент C-SUV, нудејќи удобност, практичност и разновидност неопходни за активните семејства.
Внатрешноста нуди одлична видливост за сите патници, доволно простор за главата и нозете на предните и задните седишта, задни врати со големи отвори, како и зголемена светлина во возилото и чувство на просторност обезбедено од панорамскиот покрив. Багажниот простор е со лесен пристап и широк отвор на вратата што го прави погоден за товарење големи предмети како колички или велосипеди.
НОВ ХИБРИДЕН СИСТЕМ од 5 -та ГЕНЕРАЦИЈА
Corolla Cross е првиот модел на Toyota на глобално ниво што ја користи новата петта генерација на хибриден систем.
Петтата генерација на Toyota со самополнечки целосен хибриден систем е достапна во FWD- преден погон или AWD-i- интелигентен погон на сите тркала. За разлика од својот претходник оваа генерација сега се одликува со поголем вртежен момент, поголема моќност, поголема ефикасност, како и зголемено чувство на задоволство при возењето.
Со најновите достигнувања во Lithium-ion батериите, новиот систем е помоќен и за 40% полесен од претходно.
Моќноста на електро-моторот и моторот на внатрешно согорување се подобрени, што резултира со зголемување на вкупната моќност на системот за повеќе од 8%.
На располагање е 2.0 литарски хибриден погон кој генерира 145 kW/197 КС, со потрошувачка на гориво од 5l/100 km, како и забрзување од 0-100 km/h за 7.5 секунди.
Варијантата AWD-i располага со дополнителен, моќен електро мотор на задната оска со импресивни 30 kW.
Задниот електро мотор се вклучува автоматски за да даде поголема влечна сила, самодоверба во возењето, како и спокој во неповолни услови.
Возењето на хибридниот мотор од 5-та генерација е исто така дополнително подобрено. Системот сега е уште полинеарен, попредвидлив и поконтролиран при забрзување, со брзината на возилото што поблиску одговара на вртежите на моторот за да обезбеди поинтуитивно и природно искуство во возењето.
НАПРЕДНИ ТЕХНОЛОГИИ
Бројни напредни технологии се дел од опремата на новата Corolla Cross. Добивката е најнова мултимедијална технологија, со контролна табла специфично дизајнирана за Европа која се одликува со целосно нова, мулти-конфигурациска, дигитална инструмент табла за возачот од 12,3” и централен мултимедијален дисплеј од 10,5”.
Дигиталната инструментална табла има целосно нов хардвер и софтвер. Како најголема во сегментот, нуди максимален простор за содржина, широка флексибилност и опции за приспособување и персонализација како што се потрошувачката на гориво, работењето на хибридниот систем и навигацијата.
Со нов побрз процесор, најновиот Мултимедијален инфозабавен систем со висока резолуција и екран на допир од 10,5” добива безжична Apple CarPlay конекција и Android Auto конекција преку кабел, како и цел пакет на Toyota Smart Connect услуги.
Купувачите сега можат да ја искусат удобноста на “Cloud” навигацијатa, најновите настани на патиштата, гласовниот агент и “over the air” ажурирањата.
БЕЗБЕДНОСТ
Целосно новата Corolla Cross е опремена со “T-Mate” безбедносен систем, кој ја комбинира најновата генерација на безбедносниот пакет Toyota Safety Sense со дополнителни активни системи за помош при возење и паркирање, не само за да го направи возењето полесно и побезбедно, туку и да ги заштити сите патници во возилото, како и другите учесници во сообраќајот во различни сценарија.
Системот за помош при избегнување судир (Pre-Collision System) нуди автоматско безбедносно сопирање кога возилото ќе детектира опасност од судир како и поддршка за избегнување на судир на раскрсница.
Другите нови функции на Toyota Safety Sense вклучуваат систем за итно запирање на возењето (EDSS) со “over the air” ажурирања. Дополнително, направени се подобрувања на адаптивниот темпомат (ACC), како и на системот за предупредување при напуштање на лентата и помош за задржување на лентата (LTA) и помош за детектирање на патни знаци (RSA).
T-Mate нуди помош при возењето преку мониторот за мртов агол (BSM) и системот за безбедно излегување од возилото (SEA), автоматска помош за префрлање на долго и кратко светло (AHB), помош при паркирање со Toyota Teammate Advanced Park, како и камера со 360⁰ панорамски преглед на опкружувањето (PVM).
Додавајќи уште повисоки нивоа на пасивна безбедност новото предно централно воздушно перниче со кое е опремена новата Corolla Cross има улога да ги заштити возачот и совозачот во случај на страничен судир.
Од претставувањето на моделот во 1966 година, ширум светот се продадени повеќе од 50 милиони Corolla автомобили. Новата Corolla Cross дополнително ќе го зајакне присуството на Toyota во C SUV -сегментот и ќе ја поддржи амбицијата на компанијата од 400.000 продажби – што е еднакво на пазарен удел од 9% во најконкурентната автомобилска категорија во Европа – до 2025 година.
Со практичност на простран SUV, динамика на најнапредната хибридна технологија,како и безбедносните системи, целосно новата Corolla Cross му помага на модерното семејство да ужива во секојдневните предизвици.
Corolla Cross поседува фабричка гаранција од 10 години и на нашиот пазар ќе стартува со цена од 38.490 Евра (2.386.380,00 ден). За повеќе информации во врска со моделот посетете ја www.toyota.com.mk
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Нови правила за одобрување возила од 1 септември

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини (МЕРМС) одржа работен состанок со над 40 овластени застапници и импортери на возила во Македонија.
На средбата присуствуваа министерката Сања Божиновска, директорот на Државниот пазарен инспекторат Влатко Стојкоски, претставници на Биро за метрологија и Царината како и професорот Дарко Данев кој ги презентираше измените во постапките за одобрување на возила, кои ќе стапат на сила од 1 септември 2025 година.
Овие измени се однесуваат на постапките за: одобрување на тип на возило, единечно одобрување на возило, идентификација и оцена на техничката состојба и издавање на потврди за исполнетост на техничките барања за возилата.
Клучната промена е тоа што, по 17 години од донесувањето на Законот за возила, истиот конечно ќе почне да се применува согласно европските стандарди.
„Го зајакнуваме системот на доверба меѓу институциите и импортерите, со јасни правила и навремена услуга за граѓаните. Ова е значаен чекор за приближување кон европските стандарди и подобрување на квалитетот на услугата која ја добиваат нашите граѓани“, изјави министерката Божиновска.
Клучни промени во постапките за одобрување на возила:
· Одобрување на тип на возило за сите негови варијанти и изведби според WVTA документот, освен ако импортерот не побара поинаку.
· Единечно одобрување ќе се врши исклучиво за возила за кои не е одобрен типот во РСМ и немаат одобрение за тип во ЕУ преку Биро за метрологија. Возила со претходно одобрен тип во ЕУ или во РСМ немаат потреба од посебна постапка за единечно одобрување и директно одат во постапка за идентификација и оцена на техничката состојба.
· Импортерите имаат обврска да издаваат потврди за исполнетост на техничките барања за сите возила за кои постоиевропско одобрение на тип (WVTA) или национално одобрување на тип. За останатите возила за кои немаат возила не постои одобрение на тип во РСМ или не постои одобрение на тип во ЕУ, импортерите немаат обврска да ги издаваат потврдите, ваквите возила ќе обезбедуваат потврди од независни институции прифатени од Бирото за метрологија.
· Грубата пресметка вели дека 1,3 милиони евра годишно досега оделе за TÜV потврди кои не требало да се бараат и тоа најголемиот дел од средствата оделе кај странски компании на кои им се плаќало – процесот сега ќе се регулира преку овластените застапници, домашни македонски компании.
· Роковите за одобрување на тип во Бирото за метрологија ќе бидат скратени двојно, за побрза и поефикасна постапка.
· Цените на услугите од Биро за метрологија ќе се регулираат со нов правилник.
· Потврдите за исполнетост на техничките карактеристики кај застапниците ќе чинат 40-50 евра.
Министерството нагласува дека соработката со застапниците е клучна за успешна примена на Законот и изграден функционален систем на доверба.
„Градиме партнерски однос со импортерите како клучен елемент во процесот на усогласување со европските стандарди. Граѓаните треба да се чувствуваат заштитени и поддржани при секоја постапка за одобрување на возила“, додаде министерката Божиновска.
Економија
Лагард предупредува: Економијата на ЕУ зависи од странските работници

Претседателката на Европската централна банка (ЕЦБ), Кристин Лагард, изјави дека приливот на странски работници во изминатите години значително ја поттикнал економијата на еврозоната, помагајќи да се надомести намаленото работно време и падот на реалните плати.
Говорејќи на годишниот симпозиум на Федералните резерви на САД, што се одржува во Џексон Хол, сојузната држава Вајоминг, Лагард нагласи дека миграцијата кон Европската Унија довела до рекорден број жители и покрај негативниот природен прираст.
„Странските работници дадоа значителен придонес за европската економија. Тие овозможија да се компензираат структурните предизвици, како што се пократкото работно време и пониските плати во одредени сектори“, изјави Лагард.
Таа додаде дека иако растот на бројот на работници ја поддржа економската стабилност, одредени влади на земјите-членки воведуваат ограничувања за нови мигранти, поради зголемено незадоволство кај дел од локалното население.
Според Лагард, оваа динамика ќе остане еден од клучните фактори во обликувањето на идните економски и социјални политики во Унијата.
Економија
Македонија е големо градилиште, над 1.200 проекти во општините, велат Перински и Николоски

Во моментов целата Македонија е едно големо градилиште, а само во општините се реализираат повеќе од 1.200 активни проекти поддржани од Владата и Министерството за транспорт, истакна Александар Николоски, потпретседател на ВМРО-ДПМНЕ и министер за транспорт, на Саем-Отчетот на градоначалниците на ВМРО-ДПМНЕ.
„Тоа се само проекти преку Министерството за транспорт, а да не зборуваме за големите инфраструктурни проекти како автопатите Охрид-Кичево, Кичево-Букојчани, Букојчани-Гостивар, Гостивар-Тетово, Прилеп-Битола, како и експресните патишта Прилеп-Градско и Куманово-Крива Паланка. Сега започнатите проекти се завршуваат, а граѓаните гледаат резултати“, рече Николоски.
Министерот подвлече дека ова ја враќа самодовербата кај граѓаните и покажува дека Македонија е способна да води големи проекти.
„Не е само патната инфраструктура, туку и железничките линии, аеродромите, авио линиите и обновливите извори за енергија. Во помалку од година дена завршивме еден проект со вредност од половина милијарда евра“, додаде тој.
Министерот за локална самоуправа, Златко Перински, истакна дека Владата финансирала околу 1.200 проекти во сите општини.
„На првиот повик беа пријавени 288 проекти, од кои 137 се завршени. На вториот повик беа поднесени 887 апликации, а прифатени беа 828 проекти. Кумулативно, тоа се околу 1.200 проекти кои се реализираат со помош на централната власт“, рече Перински.
Министерот додаде дека општините се соочувале со големи предизвици и немале поддршка од претходната власт.
„Ние им помогнавме да ги детектираат проблемите, да обезбедат одржливост и да ги реализираат поголемите проекти. Секој градоначалник се бори да направи што е можно повеќе, а по изборите се надеваме дека мотивацијата ќе биде уште поголема“, рече Перински.