Економија
(Видео) Новата Toyota Corolla Cross – создадена за новите животни авантури
· Целосно нова Corolla Cross – SUV верзија од најпродаваното возило на светот
· Ја комплетира гамата на SUV возила на Toyota, нудејќи им на клиентите најширока SUV палета на европскиот пазар
· 5-та генерација на самополнечки целосен хибрид со FWD (преден погон) или AWD-i (интелигентен погон на сите тркала)
· Нов мултимедијален инфозабавен систем со широк опсег на функции за поврзување и 12,3” дигитален информациски дисплеј за возачот
· Високо ниво на безбедност со “T-Mate”безбедосни системи: комбинација од најновата генерација на Toyota Safety Sense, вклучувајќи нов систем за итно запирање на возењето, како и дополнителни напредни системи за активно возење и помош при паркирање.
Целосно новата Toyota Corolla Cross е SUV изведба на најпродаваниот автомобил во светот- Toyota Corolla. Новата Corolla Cross е специјално дизајнирана да овозможи беспрекорна практичност и уживање за целото семејство.
Не само што новиот SUV го комплетира семејството на Corolla – покрај хечбек, караван и седан, туку ја комплетира и линијата SUV на Toyota, која сега им нуди на клиентите најширока палета на европскиот пазар.
Врз основа на TNGA филозофијата на Toyota, Corolla Cross ги користи најновите достигнувања на платформата GA-C, коишто носат придобивки во стилот, ергономијата, технологијата и динамиката на возењето на возилото.
ДИЗАЈН И ПАКУВАЊЕ
Моќниот, робустен стил на новиот SUV на Toyota е специјално прилагоден на европскиот пазар.
Corolla Cross е долга 4460 mm, широка 1825 mm, висока 1620 mm и има меѓуоскино растојание од 2640 mm. Се наоѓа помеѓу Toyota C-HR и RAV4 во срцето на висококонкурентниот европски сегмент C-SUV, нудејќи удобност, практичност и разновидност неопходни за активните семејства.
Внатрешноста нуди одлична видливост за сите патници, доволно простор за главата и нозете на предните и задните седишта, задни врати со големи отвори, како и зголемена светлина во возилото и чувство на просторност обезбедено од панорамскиот покрив. Багажниот простор е со лесен пристап и широк отвор на вратата што го прави погоден за товарење големи предмети како колички или велосипеди.
НОВ ХИБРИДЕН СИСТЕМ од 5 -та ГЕНЕРАЦИЈА
Corolla Cross е првиот модел на Toyota на глобално ниво што ја користи новата петта генерација на хибриден систем.
Петтата генерација на Toyota со самополнечки целосен хибриден систем е достапна во FWD- преден погон или AWD-i- интелигентен погон на сите тркала. За разлика од својот претходник оваа генерација сега се одликува со поголем вртежен момент, поголема моќност, поголема ефикасност, како и зголемено чувство на задоволство при возењето.
Со најновите достигнувања во Lithium-ion батериите, новиот систем е помоќен и за 40% полесен од претходно.
Моќноста на електро-моторот и моторот на внатрешно согорување се подобрени, што резултира со зголемување на вкупната моќност на системот за повеќе од 8%.
На располагање е 2.0 литарски хибриден погон кој генерира 145 kW/197 КС, со потрошувачка на гориво од 5l/100 km, како и забрзување од 0-100 km/h за 7.5 секунди.
Варијантата AWD-i располага со дополнителен, моќен електро мотор на задната оска со импресивни 30 kW.
Задниот електро мотор се вклучува автоматски за да даде поголема влечна сила, самодоверба во возењето, како и спокој во неповолни услови.
Возењето на хибридниот мотор од 5-та генерација е исто така дополнително подобрено. Системот сега е уште полинеарен, попредвидлив и поконтролиран при забрзување, со брзината на возилото што поблиску одговара на вртежите на моторот за да обезбеди поинтуитивно и природно искуство во возењето.
НАПРЕДНИ ТЕХНОЛОГИИ
Бројни напредни технологии се дел од опремата на новата Corolla Cross. Добивката е најнова мултимедијална технологија, со контролна табла специфично дизајнирана за Европа која се одликува со целосно нова, мулти-конфигурациска, дигитална инструмент табла за возачот од 12,3” и централен мултимедијален дисплеј од 10,5”.
Дигиталната инструментална табла има целосно нов хардвер и софтвер. Како најголема во сегментот, нуди максимален простор за содржина, широка флексибилност и опции за приспособување и персонализација како што се потрошувачката на гориво, работењето на хибридниот систем и навигацијата.
Со нов побрз процесор, најновиот Мултимедијален инфозабавен систем со висока резолуција и екран на допир од 10,5” добива безжична Apple CarPlay конекција и Android Auto конекција преку кабел, како и цел пакет на Toyota Smart Connect услуги.
Купувачите сега можат да ја искусат удобноста на “Cloud” навигацијатa, најновите настани на патиштата, гласовниот агент и “over the air” ажурирањата.
БЕЗБЕДНОСТ
Целосно новата Corolla Cross е опремена со “T-Mate” безбедносен систем, кој ја комбинира најновата генерација на безбедносниот пакет Toyota Safety Sense со дополнителни активни системи за помош при возење и паркирање, не само за да го направи возењето полесно и побезбедно, туку и да ги заштити сите патници во возилото, како и другите учесници во сообраќајот во различни сценарија.
Системот за помош при избегнување судир (Pre-Collision System) нуди автоматско безбедносно сопирање кога возилото ќе детектира опасност од судир како и поддршка за избегнување на судир на раскрсница.
Другите нови функции на Toyota Safety Sense вклучуваат систем за итно запирање на возењето (EDSS) со “over the air” ажурирања. Дополнително, направени се подобрувања на адаптивниот темпомат (ACC), како и на системот за предупредување при напуштање на лентата и помош за задржување на лентата (LTA) и помош за детектирање на патни знаци (RSA).
T-Mate нуди помош при возењето преку мониторот за мртов агол (BSM) и системот за безбедно излегување од возилото (SEA), автоматска помош за префрлање на долго и кратко светло (AHB), помош при паркирање со Toyota Teammate Advanced Park, како и камера со 360⁰ панорамски преглед на опкружувањето (PVM).
Додавајќи уште повисоки нивоа на пасивна безбедност новото предно централно воздушно перниче со кое е опремена новата Corolla Cross има улога да ги заштити возачот и совозачот во случај на страничен судир.
Од претставувањето на моделот во 1966 година, ширум светот се продадени повеќе од 50 милиони Corolla автомобили. Новата Corolla Cross дополнително ќе го зајакне присуството на Toyota во C SUV -сегментот и ќе ја поддржи амбицијата на компанијата од 400.000 продажби – што е еднакво на пазарен удел од 9% во најконкурентната автомобилска категорија во Европа – до 2025 година.
Со практичност на простран SUV, динамика на најнапредната хибридна технологија,како и безбедносните системи, целосно новата Corolla Cross му помага на модерното семејство да ужива во секојдневните предизвици.
Corolla Cross поседува фабричка гаранција од 10 години и на нашиот пазар ќе стартува со цена од 38.490 Евра (2.386.380,00 ден). За повеќе информации во врска со моделот посетете ја www.toyota.com.mk
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Битиќи: Јавниот долг веќе изнесува 70 проценти од БДП
Пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница истакна дека предлог законот за изменување и дополнување на Законот за јавен долг, по скратена постапка, е обид на Владата на мала врата да изврши импровизации и да ги коригира сопствените пропусти и грешки поврзани со реализацијата на кредитот од Унгарија.
Парите се повлекоа, провизиите се платија, каматата почна да тече. 500 и повеќе милиони евра стојат на сметка. Се изнаслушавме за историски најниска камата, но реалноста е поинаква, таа не функционира. Не постои институционален капацитет за нивно ефектуирање, ниту кон стопанството, ниту кон било кој друг. Постои само капацитет за ефектуирање на провизии. Дозволете ми да бидам и малку саркастичен, оваа задолжување е спроведено како некој на кредит да купил луксузен автомобил без да знае да вози. Го плативме автомобилот, плаќаме и за гаражата, но тој стои неподвижен, истакна Битиќи.
Тој рече дека кога беше изгласан законот за задолжувањето претставниците на Владата, како и пратениците од владејачкото мнозинство емотивно зборуваа и аргументираа дека овие пари ќе бидат насочени кон инфраструктурен развој на општините, развој на стопанството итн.
„Но, до ден денес банкарските критериуми за пласирање не само што не се објавени, туку се чини дека не се ни дефинирани, оставајќи го стопанството во состојба на неизвесност и финансиска нестабилност. Компаниите, кои се двигател на економијата, се оставени на милост и немилост, без јасна поддршка од институциите кои треба да ги штитат нивните интереси. Доцнењето на повратот на ДДВ, кое сега достигнува рекордни суми, е само врвот на ледениот брег. Средствата предвидени со Законот за финансиска поддршка на инвестициите се намалија“, нагласи Битиќи, додавајќи дека Владата најавуваше дека средствата од првата транша од 250 милиони евра ќе бидат ефектуирани до крајот на 2024 година.
„Ќе потсетам на еден став на Владата од 25 ноември 2024 година, кога самоуверено најави дека „до крајот на неделата“ 250-те милиони евра од унгарскиот заем ќе бидат достапни на стопанството. Денес е 17 јануари 2025 година, и парите сè уште се мистерија. Очигледно, во Владата календарите функционираат по некоја друга временска зона или можеби овие 250 милиони евра се само мит, приказна“, рече Битиќи.
Тој нагласи дека со предложените измени, владејачкото мнозинство, решило да разоткрие уште една „историска“ димензија поврзана со овој кредит, а тоа е воведувањето на механизмот препозајмување, како нов законски инструмент за финансирање на долгот на јавните претпријатија и на трговските друштва кои се во целосна или во доминантна сопственост на државата, општините, општините во градот Скопје и градот Скопје.
„Она што не се зборува во образложението, а што е прикриена намера со овие измени, е создавање на можност дел од долговите на јавните претпријатија, кои се проценуваат на околу една милијарда евра, да се покријат со нереализираните средства од унгарскиот кредит. Се отвора пат за Владата само да ги префрла долговите од една каса во друга. Оваа политика не е ништо друго освен „финансиско перење раце“ на грбот на граѓаните, кои на крајот ќе го сносат товарот на каматите и скриените трошоци“, порача Битиќи.
Битиќи истакна дека додека парите од унгарскиот кредит стојат, Владата не стои, туку неодамна се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници, претходно кон крајот на октомври 2024 година, кај домашните кредитори се задолжи со 73,7 милиони евра.
Овде се отвора прашањето за финансиската транспарентност и капацитетот на Владата за управување со јавните пари. Сега е јасно зошто веб страницата „Отворени финансии“, која функционираше како алатка за транспарентност, сега е со нарушена функционалност. Уште поскандалозно е што делот за Јавниот долг – клучен елемент за јавен увид – е целосно исклучен. Овие технички проблеми не се ништо друго освен обид да се сокрие вистината: јавниот долг веќе изнесува над 70% од БДП, со тенденција за дополнително зголемување, рече Битиќи.
Тој нагласи дека ако вратата за влез на корозивен капитал беше подотворена, сега со овие измени таа е ширум отворена.
„Пред нас е обид да се легитимира задолжувањето кое беше извршено во „четири очи“ со Унгарија, без јавна дебата, и да се создаде дополнителна законска рамка која нема да го заштити јавниот интерес, туку ќе штити странските влијанија. Парите од унгарскиот кредит, стануваат алатка за подлабока институционална зависност. Ова е класичен пример за корозивен капитал – финансиски средства кои на површината изгледаат како помош, но всушност создаваат институционална ерозија. Корозивниот капитал е тивок напаѓач на демократските институции, и неговото присуство во економијата значи дека секој граѓанин ќе ја плаќа цената на коруптивните зделки. Но, очигледно, оваа Влада реши да ни покаже како изгледа „одржлив ризик“ – ризик кој ќе го плаќаат идните генерации, истакна пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница.
Економија
НБРМ: Краен рок за пријавување на трудовите за годишната награда за млад истражувач е 1 февруари
Народната банка ги потсетува младите истражувачи дека наближува крајниот рок за доставување на трудовите за Конкурсот за Годишната награда за најдобар труд од областа на макроекономијата и банките и банкарските системи за 2025 година.
Сите заинтересирани млади истражувачи можат да поднесат свој труд, согласно условите и критериумите на јавниот повик, до 1 февруари 2025 година.
Право на учество имаат сите државјани на земјава на возраст до 35 години, кои не се вработени во Народната банка и не се членови на Советот. Авторите имаат право да конкурираат на Конкурсот за избор на најдобар труд и со труд што веќе бил објавен, но не пред 1 јануари 2023 година. Трудовите се поднесуваат до Народната банка по електронски пат на е-адресата: [email protected]
Годишната награда на Народната банка за прворангираниот труд изнесува 130.000,00 денари. Но, доколку Одборот за оценување процени дека второрангираниот труд е исто така со квалитет близок до прворангираниот, Народната банка може да додели и втора награда, во износ од 65.000,00 денари. По оцена на Одборот, може да биде доделена и само втора награда или воопшто да не биде доделена Годишната награда, доколку се утврди дека ниеден од трудовите не ги исполнува потребните услови.
Низ годините, Народната банка постојано ја поттикнува научно-истражувачката мисла од областа на макроекономијата и банкарството. Покрај Клубот на истражувачите, каде што истражувачите имаат можност да ги презентираат своите трудови, Годишната награда за млади истражувачи е дополнителна алатка на централната банка за мотивирање на младата популација за унапредување и развој на истражувачката и аналитичката работа во областа на економијата, истакнуваат од НБРМ.
Економија
„Енергетската мрежа се проширува“: Божиновска и амбасадорот Касијев го интензивираат енергетското партнерството меѓу Македонија и Азербејџан
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари работна средба со амбасадорот на Република Азербејџан за Република Северна Македонија, со седиште во Белград, Н.Е. г. Камил Касијев. На средбата беше разговарано за унапредување на соработката меѓу двете земји, со акцент на енергетиката како клучна област од заеднички интерес.
На средбата се разговараше за тековните активности на Македонија за зголемување на енергетската независност. Министерката Божиновска истакна дека земјата активно работи на создавање нови услови за снабдување со природен гас по конкурентни цени и е подготвена да ги истражи можностите за продлабочување на енергетската соработка со Азербејџан, кој се смета за значаен партнер во регионот.
Амбасадорот на Азербејџан ја потенцираше подготвеноста на неговата земја за продлабочување на соработката со Македонија, нагласувајќи дека државниот врв, вклучувајќи го министерот за енергетика и претседателот на Азербејџан, активно поддржуваат иницијативи во енергетскиот сектор.
Во текот на разговорите, беше изразена подготвеност за олеснување на директни контакти и средби на највисоко ниво, со цел реализација на проекти од заемен интерес. Дополнително, беше нагласено дека оваа година во Азербејџан ќе се одржат неколку значајни средби и форуми од областа на енергетиката, при што овие настани ќе претставуваат можност за зацврстување на соработката.
Средбата се надоврзува на неодамнешните активности за зајакнување на билатералната соработка. Во ноември минатата година, на Самитот за климатски промени КОП29 во Баку, министерката Божиновска и претседателката Гордана Сиљановска Давкова остварија средба со претседателот на Азербејџан, Илхам Алиев, кој ја изрази подготвеноста на неговата земја за соработка на инфраструктурни проекти, особено во делот на гасификацијата на Македонија.
Дополнително, во истиот период, ЕСМ и СОКАР, државна компанија од Република Азербејџан, потпишаа Меморандум за разбирање со кој се отвораат можности за подобрување на достапноста на природен гас и обезбедување стабилно снабдување по конкурентни цени.
Азербејџан игра значајна улога во енергетскиот сектор на регионот, со снабдување на природен гас преку различни интерконектори. Бугарија добива гас од Азербејџан преку интерконекторот со Грција, што значително ја менува енергетската карта на Европа. Србија, исто така, потпиша договори за снабдување со азербејџански гас, со планови за испорака на 400 милиони кубни метри гас годишно до 2026 година.
Министерството за енергетика останува посветено на градење партнерства со цел да обезбеди стабилност и одржливост во енергетскиот сектор, како во земјата, така и во регионот.