Економија
Во продажба новиот Tiguan – најуспешниот SUV на Volkswagen пристигна во Македонија

Силен, комфорен и поврзан како никогаш досега, новиот Tiguan суверено ги истакнува своите атрибути. Интелигентната технологија му овозможува извонредни способности. Како динамичен SUV, тој поставува нова дефиниција за возможното.
Бестселерот на Volkswagen се истакнува со моќен надворешен дизајн и врвни технолошки иновации. Новите погонски системи се составени од голем број на еколошко-одржливи технологии. Новите системи за асистирање на возачот, нудат уште поголема удобност во возењето и едноставност во ракувањето. Благодарение на “секогаш онлајн” системите, голем број на нови функционалности стануваат сега достапни со новата генерација на инфо-забавните системи MIB3. Понудата за мотори ги вклучува бензинските 1.5 ТSI со моќност од 150 к.с. (110kW) и 2.0 TSI со 245 к.с. (180kW), додека дизелските агрегати започнуваат со 2.0 TDI со моќност од 150 к.с. (110kW) и 2.0 TDI со 200 к.с. (147kW).
Богато опремен во основната верзија со “Life” ниво на опрема, кое вклучува 17 инчни алуминиумски фелни за преден погон и 18 инчни алуминиумски фелни за погон на сите тркала 4MOTION, предни светла во LED изведба со контрола на досегот и асистент за долги светла “Light Assist”, комфорни седишта, мултифункционален кожен волан, инфо-забавените системи, радио „Composition“ со 6.5 инчен екран во боја, чувствителен на допир, 8 звучници, FM/DAB + радио прием, Bluetooth поврзување, и како опционална опрема без доплата, радио “Ready 2 Discover” со 8 инчен екран во боја, чувствителен на допир, 8 звучници, FM/DAB + радио прием, Bluetooth поврзување во комбинација со App-Connect, Apple CarPlay, Google Android Auto, MirrorLink, “Air Care Climatronic” трозонска автоматска контрола на клима, паркинг сензори напред и назад, електромеханичка паркинг сопирачка со Auto Hold функција, систем за помош при задржување на лента “Lane Assist”, систем за препознавање на замор “Rest Assist” и систем за помош при возење на надолнина “Hill Descent Control”.
Просторната внатрешност на новиот Tiguan е место за визионери. Благодарение на интуитивните контролни елементи на кокпитот ориентиран кон возачот, отсега ќе може да се концентрирате само на она што е најважно. Тоа го овозможува, на пример, мултифункционалниот кожен волан кој во комбинација со дигиталниот кокпит со 10.25 инчен екран во боја и удобните комфорни седишта, ќе го направат секое ваше патување да биде вистинско уживање.
Новиот опционален музички систем од „Harman Kardon“ одушевува со неговиот софистициран, богат звук и рафиниран, елегантен дизајн. Направен за обожавателите на звукот, кои сакаат да уживаат во музиката за време на возењето. Очекувајте балансирани високи и ниски тонови, а покрај тоа и прецизни басови. Во Вашиот Tiguan, “Harman Kardon” озвучувањето, со својата вкупна моќност од 480 W, испорачува звук каков што не сте очекувале.
Системите за безбедност во новиот Tiguan достигнуваат напредно ниво на сигурност во возењето. Стандардните безбедносни системи, како “Lane Assist” системот за задржување на лента, електронската контрола на стабилизација ESC и “Rest Assist” системот за препознавање на замор кај возачот гарантираат удобно возење, додека предните воздушни перничиња за возач и совозач, со воздушни перничиња за колениците на возачкото седиште и воздушните завеси поставени напред и назад, како и страничните воздушни перничиња напред, се грижат за потполна безбедност на сите патници.
Volkswagen Tiguan е темел на понудата на Volkswagen уште од 2007 година. Компактниот SUV брзо еволуираше во најуспешниот модел на групацијата Volkswagen. Tiguan е меѓу најпопуларните SUV во светот и најуспешниот SUV во Европа со над шест милиони произведени возила од 2007 година. Volkswagen сега го отвора следното поглавје на успешната приказна на Tiguan со сеопфатно техничко и визуелно освежување.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Муцунски: Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд-инвестиции

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, и директорот на Дирекцијата за технолошко-индустриски развојни зони, Гоце Димоски, денеска одржаа тематска прес-конференција, на која говореа за последниот извештај на „Фајненшл Тајмс“ – fDi Intelligence, според кој Северна Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП.
„Денес споделуваме резултати што се видливи и недвосмислени. Според најновиот извештај на ‘Фајненшл Тајмс’ – fDi Intelligence, нашата земја е меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП. Докажуваме дека сме мала земја која умее да постигне големи резултати“, истакна министерот Муцунски.
Тој појасни дека гринфилд инвестициите значат нови фабрики, капацитети и нови работни места, додавајќи дека овој индекс покажува оти државата привлекува повеќе нов капитал отколку што би се очекувало за нејзината економска тежина – дека остварените резултати во делот на странските инвестиции се над нашата категорија.
„Тоа е порака до инвеститорите и граѓаните: тука вреди да се инвестира, да се гради, да се остане. Тоа е јасен сигнал дека енергетската транзиција и индустрискиот раст се во фаза на реализација – не само план или парола. И да бидеме јасни: ова признание не е случајно. Градиме предвидливост. Ние сме кредибилна членка на НАТО. Се поврзуваме со европските коридори. Испраќаме порака дека нашата држава е сигурен и достоинствен партнер“, додаде министерот Муцунски.
На прес-конференцијата тој истакна и дека граѓаните очекуваат чесна држава и јасни правила, подобро платени работни места и пониски трошоци. Во таа насока, нагласи дека целта не е постигната и дека Владата го забрзува чекорот:
„Денес не велиме ‘целта е постигната’. Денес го забрзуваме чекорот. Поедноставуваме постапки, кратиме рокови, ги поврзуваме домашните компании со странските инвеститори, вложуваме во вештини за младите. И, најважно – создаваме систем во кој никој не е над законот, затоа што довербата е нашата најсилна валута за раст“, заклучи министерот.
Директорот Димоски, пред медиумите, истакна дека денешниот успех претставува признание за стратегијата, пристапот и политиките што ги спроведува Владата во областа на привлекувањето странски директни инвестиции, каде клучни приоритети се економскиот раст, креирањето нови работни места и привлекувањето инвестиции со висока додадена вредност за македонската економија.
„После само една година посветена и напорна работа, сведоци сме дека, според последниот извештај кој веќе десет години го подготвува ‘fDi Intelligence’, специјален истражувачки оддел на ‘Фајненшл Тајмс’, Македонија е рангирана на шестото место во светот во привлекувањето на странски инвестиции во однос на бруто домашниот производ“, истакна Димоски.
Тој потенцираше дека крајната цел е структурна промена во начинот на привлекување инвестиции – со фокус на квалитет и додадена вредност, наспроти квантитет и обем на проекти – што е суштинската разлика која ја издвојува нашата земја од многу други економии во минатото, но и моментално во регионот.
Економија
Мицкоски: Македонија е шеста држава во привлекување странски инвестиции по БДП

Ќе бидам прецизен за да не бидам погрешно разбран, зборувавме дека сме четврта економија во Европа. За жал се уште постојат такви кои на брутален начин лешинарски се обидуваат да дефокусираат, многу јасно и прецизно рековме тогаш дека станува збор за четврти најголем раст на БДП во Европа. Така и ова ние сме шеста држава по бројот, обемот и волуменот на странски инвестиции во светот според БДП, значи да бидеме прецизни, да не оставиме на овој тип на луѓе да го дефокусираат и ова, вели премиерот, Христијан Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање.
Премиерот Мицкоски додаде дека според Светската туристичка организација на ОН, Македонија е шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година.
„И исто така треба да кажеме дека Обединетите Нации секторот туризам објавуваше дека сме шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година. Тоа се параметри кои се добри и значајни. Дали тоа ќе се почувствува кај стандардот кај граѓаните, јас сум убеден дека тоа се случува, можеби доаѓа споро, но во периодот кој што следи ќе биде уште по изразено. Имајќи предвид дека без да имаме интервенционизам, популизам и без да имаме начин на кој што порано се зголемуваше просечната плата, ние го имаме истиот раст од 11, 12 и 13 проценти, што значи дека стандардот полека но сигурно доаѓа на свое место“, истакна тој.
„Примарна наша цел беше да се консолидираме како држава, ценам дека сме во таа состојба на консолидирање и сега е времето да се почне со раст, односно да се почувствува сето она за кое што денеска зборуваме. Затоа велам ако ние имаме раст на платите од 11, 12, 13 проценти на месечно ниво, а инфлација условно кажано во просек од 4 проценти, тогаш нето имаме зголемување од 7 проценти. Каква беше состојбата пред година ипол, две: Тогаш имавме просечна инфлација од 15,18, 20 проценти, и раст на платите кое што беше под нивото на инфлација, што значи дека стандардот беше во негатива, односно во минус, за разлика од сега кој е во позитива“, посочи премиерот Мицкоски.
Економија
Советот на Народната банка донесе одлуки за унапредување на заштитата на потрошувачите на финансиски услуги

На својата последна седница, Советот на Народната банка усвои четири значајни одлуки насочени кон зајакнување на системот за заштита на потрошувачите, коишто треба да обезбедат поголема транспарентност, фер практики и ефикасно постапување по поплаките на граѓаните од страна на банките и штедилниците, како и соодветни контролни механизми од страна на Народната банка во оваа област.
Со Одлуката за обезбедување јасни, релевантни и навремени информации за производите и услугите, којашто беше усвоена од Советот, се воведува задолжителна обврска за банките да обезбедуваат точни, разбирливи и навремени информации на потрошувачите, особено пред склучувањето договори за кредити и депозити. Информациите треба да дадат јасни насоки во однос на основните придобивки, ризиците и условите за користење на производот или на услугата, вклучително и за трошоците поврзани со финансиските производи и услуги, извести Народната банка.
Со усвоената Одлука за обезбедување фер и транспарентен пристап при склучување и примена на договорите со потрошувачите се воспоставуваат стандарди за фер пристап кон потрошувачите, како и забрана за нефер, измамнички и агресивни деловни практики. Воедно, се дефинираат основните можни ризиците кои треба јасно да им бидат објаснети на потрошувачите пред склучување на договор, а банките се задолжуваат да донесат интерни акти со кои ќе обезбедат фер практика и недискриминација, вклучително и во однос на потрошувачите со попреченост.
Одлуката за воспоставување систем за прием, евиденција и правично постапување со поплаките на потрошувачите го уредува начинот на поднесување, прием и разгледување на поплаки во банките, како и обврска за почитување на рокови за одговарање на поплаките и формирање посебна организациска единица или назначување лице задолжено за заштита на потрошувачите во банките и штедилниците.
Одлуката за начинот на вршење контрола над работењето на финансиските институции во доменот на заштитата на потрошувачите ги пропишува основните видови на контроли во доменот на заштита на потрошувачите. Покрај теренски и вонтеренски контроли, се предвидуваат и хоризонтални контроли на одредена тема кај сите банки и штедилници, како и контрола преку „таинствено купување“ по примерот на напредните европски практики.
Со овие четири одлуки, Народната банка поставува правила и механизми за подобра заштита на правата и интересите на потрошувачите, придонесувајќи кон потранспарентна и пофер средина за користење на финансиските услуги, како и поголема финансиска инклузија, се додава во соопштението на Народната банка.