Економија
Врвен дизајн, удобност и технологија: Новиот Audi Q7
· Непогрешлив дизајн со нови детали
· Предни и задни светла целосно прилагодливи благодарение на дигиталната технологија за осветлување
· Концептот на променлива внатрешност нуди идеален простор за семејство
Audi уште еднаш го надогради својот водечки семеен SUV со јасен дизајн и уште подобра технологија. Свежиот надворешен дизајн со нови предни и задни делови го истакнуваат моќниот карактер на SUV, кој нуди врвна класа на разновидност и дарежлив простор за до седум патници. За прв пат во Q7, HD Matrix LED фаровите со ласерска технологија како дополнителен висок зрак имаат дигитални дневни светла со селективни светлосни потписи. Дигиталните OLED задни светла со четири селективни задни светлосни дизајни ја завршуваат понудата на светлината. Новите тркала, боите, декоративните елементи и седиштата со контрастен шев го поставуваат најразновидниот SUV на семејството Q на уште повисоко ниво на прилагодливост.
Од концепт до успешен производен модел
Успехот на Audi Q7 започна во 2003 година како концепт автомобил наречен Audi Pikes Peak quattro претставе на Северноамериканскиот меѓународен автомобилски саем. Замислен како возило погодно за возење на сите патишта и умерена оф-роуд употреба, актуелната генерација на Q7 – кој ги воодуштува клиентите ширум светот веќе 18 години – останува верен на неговите главни карактеристики на дизајн, технологија и функционалност. Првиот SUV од брендот со четирите прстени беше претставен пред јавноста 2005 на Франкфуртскиот автомобилски саем (IAA), за време на одбележувањето на 25-годишнината од quattro постојаниот погон на четири тркала. Претставувајќи одличен спој на елегантност, перформанси и динамика, од неговото лансирање, Audi Q7 се смета за сеопфатно возило кое го комбинира високиот престиж со широк спектар на апликативност.
Моќен, простран, елегантен: Надворешен дизајн
По лансирањето на втората генерација со управување на сите тркала во 2015 година и првичната надградба на производот во 2019 година, новиот Q7 импресивно го покажува својот стабилен и елегантен дизајн со втора сеопфатна надградба во 2023 година. Најголемиот и најразновидниот SUV во составот на брендот со четирите прстени го содржи модерниот дизајнерски јазик на Audi. Со својата уште поминималистичка форма, чисти површини и исклучително голем волумен, Q7 се состои од варијабилност во секоја ситуација.
Линиите и деталите на надворешнниот дизајн покажуваат моќни и самоуверени пропорции кои понатаму се нагласуваат со карактеристични надворешни бои и тркала. Непогрешливата предница со Audi Singleframe сега импресионира со вертикални инки. Тие имаат форма на солзавец во базната надворешност и доаѓаат во форма на L во нивото на опрема S line, како и кај SQ7 TFSI1. Ова јасно укажува на прв поглед дека возилото е врвен модел на Audi и јасно го разликува од моделите А. Покрај тоа, новото заемодејство помеѓу контурите на решетката и фаровите, сега позиционирано повисоко, прави целосно нова архитектура на предниот дел која јасно го истакнува моќниот и поприсутен изглед на новиот Q7. Самоуверениот изглед на Q7 е подвлечен од новите истакнати воздушни отвори во боја, кои се јасно интегрирани во основната архитектура на возилото.
Audi систематски ги намали декоративните елементи за да му даде на возилото уште појасен изглед. Сите Audi Q7 мотори имаат издувни системи со функционални, визуелно привлечни ауспуси. Уште поблиску порамнет со SQ7 TFSI1, S Line надворешниот пакет се истакнува со своите силно нагласени странични отвори на воздух во предниот браник, давајќи му на возилото уште поспортски изглед.
Singleframe решетката сигурно ќе ве импресионира и ќе привлече погледи. Опционално достапните пакети со оптика Black и Black Plus поставуваат впечатливи акценти во надворешноста околу Audi Singleframe решетката, страничните прозорци и предните и задни браници. Новодизајнираните фарови со HD Matrix LED технологија со ласери, како и дигиталните дневни светла позиционирани на горната хоризонтална линија му даваат на Q7 уште помоќен израз. Во комбинација со дигиталните OLED задни светла, кои се достапни за Q7 за прв пат, карактерот од премиум класата на моделот станува уште појасен.
Врвна прилагодливост: Фарови и задни светла
LED фаровите со висок интензитет го осветлуваат патот во Q7; Matrix LED фаровите се достапни како опција. HD Matrix LED фаровите со ласерската светлина Audi исто така се достапни. Тие работат со 24 леда и ласерска диода со висока моќност и веднаш се препознатливи преку сина амбиентална светлина вклучена во фаровите кои ја симболизираат прецизноста на ласерската технологија. Ласерската светлина станува активна над 70 km/h и значително го зголемува високиот опсег на зрак. Новите светла се целосно дигитални и му даваат на Q7 карактеристичен и непогрешлив изглед со тоа што овозможуваат избор на корисникот на четирите различни светлосни потписи преку MMI
Новите детали, бои и тркала го прошируваат опсегот на опремата
Со најновата надградба на производите, Audi уште еднаш го префини опсегот на опремата за Q7. Шевовите на седиштата сега доаѓаат и во контрастна сива боја. Исто така, постојат девет декоративни елементи на располагање за избор. Нов во опсегот на опремата: Natural Elm Burl Silver, Matte Carbon Twill, и Matte Brushed Aluminum за Q7 со S Line спортски пакет, како и кај SQ7 TFSI.
На располагање се три нови завршници кои им овозможуваат на клиентите понатаму да го персонализираат Q7. За особено спортски изглед, опсегот на метални завршници сега ги вклучува Sakhir Gold, Ascari Blue и Chili Red. И дополнително, опсегот на тркалата сега нуди избор од пет нови 20″ до 22″ дизајни на тркала. Black Metallic, Gray Silk Matte со сјајни црни детали или дијамантски исечени Black Metallic кои се достапни за 21-инчни тркала и поголеми.
Во однос на системите за помош на возачот, особено прикажувањето на околината добива надградба. Меѓу другото, виртуелната пилотска кабина на Audi прикажува предупредување за промена на лентата, други возила на патишта (камиони, автомобили и мотори), предупредување за растојание, помош во пресекот и приказ на семафор на целосниот HD екран. Покрај продавницата за апликации и новиот дисплеј, надградбата, исто така, ја проширува и стандардната опрема за Q7 – стандардните карактеристики за моторите со согорување V6 сега вклучуваат 19-инчни тркала од легури, сјајниот пакет со алуминиумски покривни шини и камера за преглед со помош за паркирање.
Безбеден на секоја површина: Суспензија со ДНК на Audi
Само Audi вози како Audi: Вака брендот со четирите прстени ја сумира ДНК-та на карактеристиките на возењео на Audi, и тоа не е помалку точно за Q7. Пет карактеристики го дефинираат управувањето на Q7: избалансирано, цврсто, контролирано, прецизно и без напор. Системите за суспензија, управување, погон, кочење и контрола на патот играат клучна улога во создавањето на сигурно, самоуверено и удобно искуство на возење. Дури и стандардната опрема, со својата балансирана суспензија на челична пружина, обезбедува конзистентно возачко искуство во Q7. Новиот SUV, исто така е сигурно и безбеден како влечење возило – може да влече до 3,5 тони.
Ефикасни и моќни: Погонски системи
Опсегот започнува со 45 TDI quattro, трилитарски дизел мотор кој има 170 kW (231 КС) излез и испорачува импресивни 500 Nm вртежен момент. Овој мотор е проследен со 50 TDI quattro, помоќна верзија со 210 kW (286 КС) и 600 Nm вртежен момент. Ова значи дека големиот SUV забрзува од нула до 100 km/h за 6,1 секунди и достигнува брзина од 241 km/h. Audi Q7 55 TFSI има шестцилиндричен бензински мотор кој испорачува 250 kW (340 КС). Со својот бензински мотор со турбо полнење, Audi Q7 забрзува од нула до 100 km/h(62 mph) за 5,6 секунди. Ја достигнува својата електронски ограничена максимална брзина од 250 км/ч.
Сите V6 мотори во Audi Q7 може да се пофалат со капацитет на влечење до 3,5 тони. Ова е повеќе од доволно да се влечат кампери, приколки и слично. Сите мотори работат заедно со типтроник со осум степени, quattro постојан погон на четири тркала и благ хибриден систем, кој може да ја подобри потрошувачката на гориво до 0,5 литри на 100 километри. Неговите клучни компоненти се литиум-јонска батерија и алтернаторен стартер (BAS) кој ја снабдува енергијата на 48V главниот електричен систем на SUV. Помеѓу 55 и 160 km/h, Q7 има можност за прекин на моторот до 40 секунди кога возачот ја симнува ногата од гасот. По кочењето, BAS го рестартира шестцилиндарот брзо и без напор. Старт-стоп опсегот започнува под 22 км/ч.
Доминантен во секоја ситуација: Audi SQ7 со V8 TFSI мотор
Динамиката е длабоко вкоренета во гените на новиот SQ7 TFSI – импресионира со редизајниран спојлер на предната страна и експресивен дифузер. Singleframe решетката се истакнува со вертикални l-обликувани инки. Карактеристично, Audi се одлучува за спортски алуминиумски изглед на надворешните ретровизори.
Како дел од надградбата, SQ7 TFSI сега го добива 4.0 TFSI со 373 kW (507 КС) моторот со 770 Nm вртежен момент со осум степенски типтроник и quattro траен погон на сите тркала. Со овој мотор, SQ7 TFSI1 забрзува од нула до 100 km/h за само 4,1 секунди, со електронски ограничена максимална брзина од 250 km/h .
Разновиден и просторен: Внатрешност
Двете верзии со пет и седум седишта на Audi Q7 и SQ7 TFSI го комбинираат високиот престиж со секојдневната практичност. Во зависност од положбата на задните потпирачи, багажниот дел во верзијата со пет седишта нуди волумен помеѓу 867 литри и 1.993 литри со спуштени седишта.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Битиќи: Јавниот долг веќе изнесува 70 проценти од БДП
Пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница истакна дека предлог законот за изменување и дополнување на Законот за јавен долг, по скратена постапка, е обид на Владата на мала врата да изврши импровизации и да ги коригира сопствените пропусти и грешки поврзани со реализацијата на кредитот од Унгарија.
Парите се повлекоа, провизиите се платија, каматата почна да тече. 500 и повеќе милиони евра стојат на сметка. Се изнаслушавме за историски најниска камата, но реалноста е поинаква, таа не функционира. Не постои институционален капацитет за нивно ефектуирање, ниту кон стопанството, ниту кон било кој друг. Постои само капацитет за ефектуирање на провизии. Дозволете ми да бидам и малку саркастичен, оваа задолжување е спроведено како некој на кредит да купил луксузен автомобил без да знае да вози. Го плативме автомобилот, плаќаме и за гаражата, но тој стои неподвижен, истакна Битиќи.
Тој рече дека кога беше изгласан законот за задолжувањето претставниците на Владата, како и пратениците од владејачкото мнозинство емотивно зборуваа и аргументираа дека овие пари ќе бидат насочени кон инфраструктурен развој на општините, развој на стопанството итн.
„Но, до ден денес банкарските критериуми за пласирање не само што не се објавени, туку се чини дека не се ни дефинирани, оставајќи го стопанството во состојба на неизвесност и финансиска нестабилност. Компаниите, кои се двигател на економијата, се оставени на милост и немилост, без јасна поддршка од институциите кои треба да ги штитат нивните интереси. Доцнењето на повратот на ДДВ, кое сега достигнува рекордни суми, е само врвот на ледениот брег. Средствата предвидени со Законот за финансиска поддршка на инвестициите се намалија“, нагласи Битиќи, додавајќи дека Владата најавуваше дека средствата од првата транша од 250 милиони евра ќе бидат ефектуирани до крајот на 2024 година.
„Ќе потсетам на еден став на Владата од 25 ноември 2024 година, кога самоуверено најави дека „до крајот на неделата“ 250-те милиони евра од унгарскиот заем ќе бидат достапни на стопанството. Денес е 17 јануари 2025 година, и парите сè уште се мистерија. Очигледно, во Владата календарите функционираат по некоја друга временска зона или можеби овие 250 милиони евра се само мит, приказна“, рече Битиќи.
Тој нагласи дека со предложените измени, владејачкото мнозинство, решило да разоткрие уште една „историска“ димензија поврзана со овој кредит, а тоа е воведувањето на механизмот препозајмување, како нов законски инструмент за финансирање на долгот на јавните претпријатија и на трговските друштва кои се во целосна или во доминантна сопственост на државата, општините, општините во градот Скопје и градот Скопје.
„Она што не се зборува во образложението, а што е прикриена намера со овие измени, е создавање на можност дел од долговите на јавните претпријатија, кои се проценуваат на околу една милијарда евра, да се покријат со нереализираните средства од унгарскиот кредит. Се отвора пат за Владата само да ги префрла долговите од една каса во друга. Оваа политика не е ништо друго освен „финансиско перење раце“ на грбот на граѓаните, кои на крајот ќе го сносат товарот на каматите и скриените трошоци“, порача Битиќи.
Битиќи истакна дека додека парите од унгарскиот кредит стојат, Владата не стои, туку неодамна се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници, претходно кон крајот на октомври 2024 година, кај домашните кредитори се задолжи со 73,7 милиони евра.
Овде се отвора прашањето за финансиската транспарентност и капацитетот на Владата за управување со јавните пари. Сега е јасно зошто веб страницата „Отворени финансии“, која функционираше како алатка за транспарентност, сега е со нарушена функционалност. Уште поскандалозно е што делот за Јавниот долг – клучен елемент за јавен увид – е целосно исклучен. Овие технички проблеми не се ништо друго освен обид да се сокрие вистината: јавниот долг веќе изнесува над 70% од БДП, со тенденција за дополнително зголемување, рече Битиќи.
Тој нагласи дека ако вратата за влез на корозивен капитал беше подотворена, сега со овие измени таа е ширум отворена.
„Пред нас е обид да се легитимира задолжувањето кое беше извршено во „четири очи“ со Унгарија, без јавна дебата, и да се создаде дополнителна законска рамка која нема да го заштити јавниот интерес, туку ќе штити странските влијанија. Парите од унгарскиот кредит, стануваат алатка за подлабока институционална зависност. Ова е класичен пример за корозивен капитал – финансиски средства кои на површината изгледаат како помош, но всушност создаваат институционална ерозија. Корозивниот капитал е тивок напаѓач на демократските институции, и неговото присуство во економијата значи дека секој граѓанин ќе ја плаќа цената на коруптивните зделки. Но, очигледно, оваа Влада реши да ни покаже како изгледа „одржлив ризик“ – ризик кој ќе го плаќаат идните генерации, истакна пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница.
Економија
НБРМ: Краен рок за пријавување на трудовите за годишната награда за млад истражувач е 1 февруари
Народната банка ги потсетува младите истражувачи дека наближува крајниот рок за доставување на трудовите за Конкурсот за Годишната награда за најдобар труд од областа на макроекономијата и банките и банкарските системи за 2025 година.
Сите заинтересирани млади истражувачи можат да поднесат свој труд, согласно условите и критериумите на јавниот повик, до 1 февруари 2025 година.
Право на учество имаат сите државјани на земјава на возраст до 35 години, кои не се вработени во Народната банка и не се членови на Советот. Авторите имаат право да конкурираат на Конкурсот за избор на најдобар труд и со труд што веќе бил објавен, но не пред 1 јануари 2023 година. Трудовите се поднесуваат до Народната банка по електронски пат на е-адресата: [email protected]
Годишната награда на Народната банка за прворангираниот труд изнесува 130.000,00 денари. Но, доколку Одборот за оценување процени дека второрангираниот труд е исто така со квалитет близок до прворангираниот, Народната банка може да додели и втора награда, во износ од 65.000,00 денари. По оцена на Одборот, може да биде доделена и само втора награда или воопшто да не биде доделена Годишната награда, доколку се утврди дека ниеден од трудовите не ги исполнува потребните услови.
Низ годините, Народната банка постојано ја поттикнува научно-истражувачката мисла од областа на макроекономијата и банкарството. Покрај Клубот на истражувачите, каде што истражувачите имаат можност да ги презентираат своите трудови, Годишната награда за млади истражувачи е дополнителна алатка на централната банка за мотивирање на младата популација за унапредување и развој на истражувачката и аналитичката работа во областа на економијата, истакнуваат од НБРМ.
Економија
„Енергетската мрежа се проширува“: Божиновска и амбасадорот Касијев го интензивираат енергетското партнерството меѓу Македонија и Азербејџан
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари работна средба со амбасадорот на Република Азербејџан за Република Северна Македонија, со седиште во Белград, Н.Е. г. Камил Касијев. На средбата беше разговарано за унапредување на соработката меѓу двете земји, со акцент на енергетиката како клучна област од заеднички интерес.
На средбата се разговараше за тековните активности на Македонија за зголемување на енергетската независност. Министерката Божиновска истакна дека земјата активно работи на создавање нови услови за снабдување со природен гас по конкурентни цени и е подготвена да ги истражи можностите за продлабочување на енергетската соработка со Азербејџан, кој се смета за значаен партнер во регионот.
Амбасадорот на Азербејџан ја потенцираше подготвеноста на неговата земја за продлабочување на соработката со Македонија, нагласувајќи дека државниот врв, вклучувајќи го министерот за енергетика и претседателот на Азербејџан, активно поддржуваат иницијативи во енергетскиот сектор.
Во текот на разговорите, беше изразена подготвеност за олеснување на директни контакти и средби на највисоко ниво, со цел реализација на проекти од заемен интерес. Дополнително, беше нагласено дека оваа година во Азербејџан ќе се одржат неколку значајни средби и форуми од областа на енергетиката, при што овие настани ќе претставуваат можност за зацврстување на соработката.
Средбата се надоврзува на неодамнешните активности за зајакнување на билатералната соработка. Во ноември минатата година, на Самитот за климатски промени КОП29 во Баку, министерката Божиновска и претседателката Гордана Сиљановска Давкова остварија средба со претседателот на Азербејџан, Илхам Алиев, кој ја изрази подготвеноста на неговата земја за соработка на инфраструктурни проекти, особено во делот на гасификацијата на Македонија.
Дополнително, во истиот период, ЕСМ и СОКАР, државна компанија од Република Азербејџан, потпишаа Меморандум за разбирање со кој се отвораат можности за подобрување на достапноста на природен гас и обезбедување стабилно снабдување по конкурентни цени.
Азербејџан игра значајна улога во енергетскиот сектор на регионот, со снабдување на природен гас преку различни интерконектори. Бугарија добива гас од Азербејџан преку интерконекторот со Грција, што значително ја менува енергетската карта на Европа. Србија, исто така, потпиша договори за снабдување со азербејџански гас, со планови за испорака на 400 милиони кубни метри гас годишно до 2026 година.
Министерството за енергетика останува посветено на градење партнерства со цел да обезбеди стабилност и одржливост во енергетскиот сектор, како во земјата, така и во регионот.