Економија
Врвен дизајн, удобност и технологија: Новиот Audi Q7

· Непогрешлив дизајн со нови детали
· Предни и задни светла целосно прилагодливи благодарение на дигиталната технологија за осветлување
· Концептот на променлива внатрешност нуди идеален простор за семејство

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Audi уште еднаш го надогради својот водечки семеен SUV со јасен дизајн и уште подобра технологија. Свежиот надворешен дизајн со нови предни и задни делови го истакнуваат моќниот карактер на SUV, кој нуди врвна класа на разновидност и дарежлив простор за до седум патници. За прв пат во Q7, HD Matrix LED фаровите со ласерска технологија како дополнителен висок зрак имаат дигитални дневни светла со селективни светлосни потписи. Дигиталните OLED задни светла со четири селективни задни светлосни дизајни ја завршуваат понудата на светлината. Новите тркала, боите, декоративните елементи и седиштата со контрастен шев го поставуваат најразновидниот SUV на семејството Q на уште повисоко ниво на прилагодливост.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Од концепт до успешен производен модел
Успехот на Audi Q7 започна во 2003 година како концепт автомобил наречен Audi Pikes Peak quattro претставе на Северноамериканскиот меѓународен автомобилски саем. Замислен како возило погодно за возење на сите патишта и умерена оф-роуд употреба, актуелната генерација на Q7 – кој ги воодуштува клиентите ширум светот веќе 18 години – останува верен на неговите главни карактеристики на дизајн, технологија и функционалност. Првиот SUV од брендот со четирите прстени беше претставен пред јавноста 2005 на Франкфуртскиот автомобилски саем (IAA), за време на одбележувањето на 25-годишнината од quattro постојаниот погон на четири тркала. Претставувајќи одличен спој на елегантност, перформанси и динамика, од неговото лансирање, Audi Q7 се смета за сеопфатно возило кое го комбинира високиот престиж со широк спектар на апликативност.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Моќен, простран, елегантен: Надворешен дизајн

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
По лансирањето на втората генерација со управување на сите тркала во 2015 година и првичната надградба на производот во 2019 година, новиот Q7 импресивно го покажува својот стабилен и елегантен дизајн со втора сеопфатна надградба во 2023 година. Најголемиот и најразновидниот SUV во составот на брендот со четирите прстени го содржи модерниот дизајнерски јазик на Audi. Со својата уште поминималистичка форма, чисти површини и исклучително голем волумен, Q7 се состои од варијабилност во секоја ситуација.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Линиите и деталите на надворешнниот дизајн покажуваат моќни и самоуверени пропорции кои понатаму се нагласуваат со карактеристични надворешни бои и тркала. Непогрешливата предница со Audi Singleframe сега импресионира со вертикални инки. Тие имаат форма на солзавец во базната надворешност и доаѓаат во форма на L во нивото на опрема S line, како и кај SQ7 TFSI1. Ова јасно укажува на прв поглед дека возилото е врвен модел на Audi и јасно го разликува од моделите А. Покрај тоа, новото заемодејство помеѓу контурите на решетката и фаровите, сега позиционирано повисоко, прави целосно нова архитектура на предниот дел која јасно го истакнува моќниот и поприсутен изглед на новиот Q7. Самоуверениот изглед на Q7 е подвлечен од новите истакнати воздушни отвори во боја, кои се јасно интегрирани во основната архитектура на возилото.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Audi систематски ги намали декоративните елементи за да му даде на возилото уште појасен изглед. Сите Audi Q7 мотори имаат издувни системи со функционални, визуелно привлечни ауспуси. Уште поблиску порамнет со SQ7 TFSI1, S Line надворешниот пакет се истакнува со своите силно нагласени странични отвори на воздух во предниот браник, давајќи му на возилото уште поспортски изглед.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Singleframe решетката сигурно ќе ве импресионира и ќе привлече погледи. Опционално достапните пакети со оптика Black и Black Plus поставуваат впечатливи акценти во надворешноста околу Audi Singleframe решетката, страничните прозорци и предните и задни браници. Новодизајнираните фарови со HD Matrix LED технологија со ласери, како и дигиталните дневни светла позиционирани на горната хоризонтална линија му даваат на Q7 уште помоќен израз. Во комбинација со дигиталните OLED задни светла, кои се достапни за Q7 за прв пат, карактерот од премиум класата на моделот станува уште појасен.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Врвна прилагодливост: Фарови и задни светла
LED фаровите со висок интензитет го осветлуваат патот во Q7; Matrix LED фаровите се достапни како опција. HD Matrix LED фаровите со ласерската светлина Audi исто така се достапни. Тие работат со 24 леда и ласерска диода со висока моќност и веднаш се препознатливи преку сина амбиентална светлина вклучена во фаровите кои ја симболизираат прецизноста на ласерската технологија. Ласерската светлина станува активна над 70 km/h и значително го зголемува високиот опсег на зрак. Новите светла се целосно дигитални и му даваат на Q7 карактеристичен и непогрешлив изглед со тоа што овозможуваат избор на корисникот на четирите различни светлосни потписи преку MMI

Dynamic photo,
Colour: Ascari blue metallic
Новите детали, бои и тркала го прошируваат опсегот на опремата
Со најновата надградба на производите, Audi уште еднаш го префини опсегот на опремата за Q7. Шевовите на седиштата сега доаѓаат и во контрастна сива боја. Исто така, постојат девет декоративни елементи на располагање за избор. Нов во опсегот на опремата: Natural Elm Burl Silver, Matte Carbon Twill, и Matte Brushed Aluminum за Q7 со S Line спортски пакет, како и кај SQ7 TFSI.

Interior
На располагање се три нови завршници кои им овозможуваат на клиентите понатаму да го персонализираат Q7. За особено спортски изглед, опсегот на метални завршници сега ги вклучува Sakhir Gold, Ascari Blue и Chili Red. И дополнително, опсегот на тркалата сега нуди избор од пет нови 20″ до 22″ дизајни на тркала. Black Metallic, Gray Silk Matte со сјајни црни детали или дијамантски исечени Black Metallic кои се достапни за 21-инчни тркала и поголеми.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Во однос на системите за помош на возачот, особено прикажувањето на околината добива надградба. Меѓу другото, виртуелната пилотска кабина на Audi прикажува предупредување за промена на лентата, други возила на патишта (камиони, автомобили и мотори), предупредување за растојание, помош во пресекот и приказ на семафор на целосниот HD екран. Покрај продавницата за апликации и новиот дисплеј, надградбата, исто така, ја проширува и стандардната опрема за Q7 – стандардните карактеристики за моторите со согорување V6 сега вклучуваат 19-инчни тркала од легури, сјајниот пакет со алуминиумски покривни шини и камера за преглед со помош за паркирање.
Безбеден на секоја површина: Суспензија со ДНК на Audi
Само Audi вози како Audi: Вака брендот со четирите прстени ја сумира ДНК-та на карактеристиките на возењео на Audi, и тоа не е помалку точно за Q7. Пет карактеристики го дефинираат управувањето на Q7: избалансирано, цврсто, контролирано, прецизно и без напор. Системите за суспензија, управување, погон, кочење и контрола на патот играат клучна улога во создавањето на сигурно, самоуверено и удобно искуство на возење. Дури и стандардната опрема, со својата балансирана суспензија на челична пружина, обезбедува конзистентно возачко искуство во Q7. Новиот SUV, исто така е сигурно и безбеден како влечење возило – може да влече до 3,5 тони.

Interior
Ефикасни и моќни: Погонски системи
Опсегот започнува со 45 TDI quattro, трилитарски дизел мотор кој има 170 kW (231 КС) излез и испорачува импресивни 500 Nm вртежен момент. Овој мотор е проследен со 50 TDI quattro, помоќна верзија со 210 kW (286 КС) и 600 Nm вртежен момент. Ова значи дека големиот SUV забрзува од нула до 100 km/h за 6,1 секунди и достигнува брзина од 241 km/h. Audi Q7 55 TFSI има шестцилиндричен бензински мотор кој испорачува 250 kW (340 КС). Со својот бензински мотор со турбо полнење, Audi Q7 забрзува од нула до 100 km/h(62 mph) за 5,6 секунди. Ја достигнува својата електронски ограничена максимална брзина од 250 км/ч.
Сите V6 мотори во Audi Q7 може да се пофалат со капацитет на влечење до 3,5 тони. Ова е повеќе од доволно да се влечат кампери, приколки и слично. Сите мотори работат заедно со типтроник со осум степени, quattro постојан погон на четири тркала и благ хибриден систем, кој може да ја подобри потрошувачката на гориво до 0,5 литри на 100 километри. Неговите клучни компоненти се литиум-јонска батерија и алтернаторен стартер (BAS) кој ја снабдува енергијата на 48V главниот електричен систем на SUV. Помеѓу 55 и 160 km/h, Q7 има можност за прекин на моторот до 40 секунди кога возачот ја симнува ногата од гасот. По кочењето, BAS го рестартира шестцилиндарот брзо и без напор. Старт-стоп опсегот започнува под 22 км/ч.

Detail
Доминантен во секоја ситуација: Audi SQ7 со V8 TFSI мотор
Динамиката е длабоко вкоренета во гените на новиот SQ7 TFSI – импресионира со редизајниран спојлер на предната страна и експресивен дифузер. Singleframe решетката се истакнува со вертикални l-обликувани инки. Карактеристично, Audi се одлучува за спортски алуминиумски изглед на надворешните ретровизори.

Cockpit
Како дел од надградбата, SQ7 TFSI сега го добива 4.0 TFSI со 373 kW (507 КС) моторот со 770 Nm вртежен момент со осум степенски типтроник и quattro траен погон на сите тркала. Со овој мотор, SQ7 TFSI1 забрзува од нула до 100 km/h за само 4,1 секунди, со електронски ограничена максимална брзина од 250 km/h .
Разновиден и просторен: Внатрешност
Двете верзии со пет и седум седишта на Audi Q7 и SQ7 TFSI го комбинираат високиот престиж со секојдневната практичност. Во зависност од положбата на задните потпирачи, багажниот дел во верзијата со пет седишта нуди волумен помеѓу 867 литри и 1.993 литри со спуштени седишта.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Димитриеска-Кочоска на Меѓународна контролинг конференција – Ефикасно управување со јавните финансии и одговорни институции главна смерница на фискалната политика

Владата и Министерството за финансии целат кон примена на европските стандарди за модерно и одговорно управување со јавните финансии со цел ефикасно управување со средства и транспареност и одговорност на институциите. Ова го порача министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска на 5-тата Меѓународна контролинг конференција што се одржа во Скопје, а беше посветена на процесот на контролинг во приватниот и во јавниот сектор.
„Темата на конференцијата носи силна симболика за контролингот како Рубикова коцка. Односно алатка која помага да се доведе ред комплексноста – да се направи стратегија од хаосот, да се поврзат различни делови од системот во функционална и ефективна целина.
На овој процес не треба да се гледа како на луксуз, туку како неопходност и тоа и во приватниот и во јавниот сектор. Во приватниот сектор, тој дава можност за навремено следење на резултати, планирање, алоцирање ресурси и подобрување на профитабилноста. Постапки кои[што се особено важни за развој и создавање одржлив бизнис.“, рече министерката.
Таа појасни дека ефикасното управување со јавните финансии и институции, како и развиени претпријатија ќе придонесат за севкупниот национален развој. Затоа покрај посветеноста на реформските процеси од страна на државата, значајни се и воведување вакви процеси во приватниот сектор со цел тој да обезбеди сопствен развој, кој ќе влијае и на развојот на државата. Заедно сме во постигнување на таа цел, преку индивидуален план до колективни резултати.
Таа упати порака дека процесот на контролинг е важен и во приватниот и во јавниот сектор, затоа што преку сопствен развој на компаниите се постигнува повисок економски раст во земјата, што е еден од приоритетите на Владата.
Министерката за финансии е една меѓу првите сертифицирани контролери во Македонија, била дел од едногодишната контролинг академија спроведена од Менаџмент центар Белград, лиценцирана од CA AKADEMIE AG во Минхен, па своето знаење подоцна го применува во својата долгогодишна кариера во приватниот сектор.
Економија
Лабудовиќ: Македонија е подготвена да стане стратешка транзитна точка за гас кон Европа

Македонија е подготвена да стане стратешка транзитна точка за гас кон Европа. Ваква порака упати заменик-министерот за енергетика, рударство и минерални суровини, Мирослав Лабудовиќ, кој ги предводеше македонската делегација на 11. министерска средба на Советодавниот совет за Јужниот гасен коридор (SGC) и на 3. министерска средба на Советодавниот совет за зелена енергија, што се одржаа во Баку, Азербејџан.
„До крајот на годината почнуваме со изградба на нов гасовод кон Грција, што ќе нè поврзе со Трансјадранскиот гасовод и ќе овозможи директен пристап до алтернативни извори на снабдување“, истакна Лабудовиќ во своето обраќање. Тој нагласи дека ова не е само инфраструктурен проект, туку клучен чекор за зацврстување на позицијата на Северна Македонија како сигурен партнер во европските енергетски стратегии.
На маргините на конференцијата заменик-министерот Лабудовиќ и раководителот на секторот нафта и гас во Министерството за енергетика, Горан Николовски, остварија средби со претставници од Азербејџан, ЕУ и со членови на присутните делегации од 24 земји, 7 меѓународни финансиски институции и 42 енергетски компании, со кои во фокусот на разговорите беа унапредување на соработката во областа на природниот гас, обновливите извори и борбата со метанските емисии.
„Гасната соработка со Азербејџан е директен придонес за намалување на зависноста и обезбедување алтернативни извори на снабдување со цел стабилност на европскиот пазар. Северна Македонија е подготвена да биде дел од решението“, заклучи Лабудовиќ.
Од Министерството потсетуваат дека Јужниот гасен коридор беше инициран од Европската комисија во 2008 година како дел од напорите за намалување на зависноста на Европа од рускиот гас и зголемување на диверзификацијата на снабдувањето.
Коридорот од Азербејџан до Европа ги вклучува SCPX, TANAP и TAP, со вкупна инвестиција од речиси 35 милијарди американски долари. Главниот извор на снабдување е гасното поле Шах Дениз во Каспиското Море.
Економија
Годишен раст на зелените кредити од 8,5 отсто заклучно со 2024 година

Податоците за зелените кредити доставени од банките покажуваат раст во четвртиот квартал од 2024 година. На крајот на декември 2024 година, растот на зелените кредити во однос на истиот период лани изнесува 2,3 милијарди денари, или 8,5%. Во споредба со крајот на 2019 година, кога започна прибирањето и објавувањето на овие податоци, зелените кредити се зголемени за 4 пати. Зелените кредити се заеми наменети за проекти коишто поддржуваат одржливи, еколошки цели, или цели коишто придонесуваат за зелената транзиција во општеството, како што се инвестициите во нова еколошка технологија.
Според податоците на Народната банка, на крајот од четвртото тримесечје од 2024 година, состојбата на зелените кредити во билансите на банките изнесува 29.177 милиони денари. За споредба, на крајот на 2019 година тие изнесувале 7.176 милиони денари. Зелените кредити одобрени на компаниите, коишто на крајот на 2024 година изнесуваат 28.032 милиона денари, преовладуваат во вкупното зелено кредитно портфолио на банките.
Уделот на зелените во вкупните кредити на крајот на 2024 година изнесува 6%, што е речиси тројно зголемување во однос на крајот на 2019 година, кога изнесувале 2,2%.
Народната банка, препознавајќи ги ризиците од климатските промени на долг рок, зазеде проактивен став и како една од своите стратегиски цели ја постави зголемената свесност за климатските промени и придонесот кон зелената одржлива економија. Преку низа активности, нашата централна банка придонесува за поттикнување на зеленото финансирање, вклучувајќи ги и монетарните мерки.
За таа цел, Народната банка на својата веб-страница од 2022 година почна да објавува и квартални податоци за кредитите за зелено финансирање одобрени на домаќинствата и нефинансиските друштва, коишто можете да ги најдете на следнава врска: https://www.nbrm.mk/podatotsi_i_pokazatieli_za_bankarskiot_sistiem_na_riepublika_makiedonija.nspx