Економија
Врвен дизајн, удобност и технологија: Новиот Audi Q7

· Непогрешлив дизајн со нови детали
· Предни и задни светла целосно прилагодливи благодарение на дигиталната технологија за осветлување
· Концептот на променлива внатрешност нуди идеален простор за семејство

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Audi уште еднаш го надогради својот водечки семеен SUV со јасен дизајн и уште подобра технологија. Свежиот надворешен дизајн со нови предни и задни делови го истакнуваат моќниот карактер на SUV, кој нуди врвна класа на разновидност и дарежлив простор за до седум патници. За прв пат во Q7, HD Matrix LED фаровите со ласерска технологија како дополнителен висок зрак имаат дигитални дневни светла со селективни светлосни потписи. Дигиталните OLED задни светла со четири селективни задни светлосни дизајни ја завршуваат понудата на светлината. Новите тркала, боите, декоративните елементи и седиштата со контрастен шев го поставуваат најразновидниот SUV на семејството Q на уште повисоко ниво на прилагодливост.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Од концепт до успешен производен модел
Успехот на Audi Q7 започна во 2003 година како концепт автомобил наречен Audi Pikes Peak quattro претставе на Северноамериканскиот меѓународен автомобилски саем. Замислен како возило погодно за возење на сите патишта и умерена оф-роуд употреба, актуелната генерација на Q7 – кој ги воодуштува клиентите ширум светот веќе 18 години – останува верен на неговите главни карактеристики на дизајн, технологија и функционалност. Првиот SUV од брендот со четирите прстени беше претставен пред јавноста 2005 на Франкфуртскиот автомобилски саем (IAA), за време на одбележувањето на 25-годишнината од quattro постојаниот погон на четири тркала. Претставувајќи одличен спој на елегантност, перформанси и динамика, од неговото лансирање, Audi Q7 се смета за сеопфатно возило кое го комбинира високиот престиж со широк спектар на апликативност.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Моќен, простран, елегантен: Надворешен дизајн

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
По лансирањето на втората генерација со управување на сите тркала во 2015 година и првичната надградба на производот во 2019 година, новиот Q7 импресивно го покажува својот стабилен и елегантен дизајн со втора сеопфатна надградба во 2023 година. Најголемиот и најразновидниот SUV во составот на брендот со четирите прстени го содржи модерниот дизајнерски јазик на Audi. Со својата уште поминималистичка форма, чисти површини и исклучително голем волумен, Q7 се состои од варијабилност во секоја ситуација.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Линиите и деталите на надворешнниот дизајн покажуваат моќни и самоуверени пропорции кои понатаму се нагласуваат со карактеристични надворешни бои и тркала. Непогрешливата предница со Audi Singleframe сега импресионира со вертикални инки. Тие имаат форма на солзавец во базната надворешност и доаѓаат во форма на L во нивото на опрема S line, како и кај SQ7 TFSI1. Ова јасно укажува на прв поглед дека возилото е врвен модел на Audi и јасно го разликува од моделите А. Покрај тоа, новото заемодејство помеѓу контурите на решетката и фаровите, сега позиционирано повисоко, прави целосно нова архитектура на предниот дел која јасно го истакнува моќниот и поприсутен изглед на новиот Q7. Самоуверениот изглед на Q7 е подвлечен од новите истакнати воздушни отвори во боја, кои се јасно интегрирани во основната архитектура на возилото.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Audi систематски ги намали декоративните елементи за да му даде на возилото уште појасен изглед. Сите Audi Q7 мотори имаат издувни системи со функционални, визуелно привлечни ауспуси. Уште поблиску порамнет со SQ7 TFSI1, S Line надворешниот пакет се истакнува со своите силно нагласени странични отвори на воздух во предниот браник, давајќи му на возилото уште поспортски изглед.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Singleframe решетката сигурно ќе ве импресионира и ќе привлече погледи. Опционално достапните пакети со оптика Black и Black Plus поставуваат впечатливи акценти во надворешноста околу Audi Singleframe решетката, страничните прозорци и предните и задни браници. Новодизајнираните фарови со HD Matrix LED технологија со ласери, како и дигиталните дневни светла позиционирани на горната хоризонтална линија му даваат на Q7 уште помоќен израз. Во комбинација со дигиталните OLED задни светла, кои се достапни за Q7 за прв пат, карактерот од премиум класата на моделот станува уште појасен.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Врвна прилагодливост: Фарови и задни светла
LED фаровите со висок интензитет го осветлуваат патот во Q7; Matrix LED фаровите се достапни како опција. HD Matrix LED фаровите со ласерската светлина Audi исто така се достапни. Тие работат со 24 леда и ласерска диода со висока моќност и веднаш се препознатливи преку сина амбиентална светлина вклучена во фаровите кои ја симболизираат прецизноста на ласерската технологија. Ласерската светлина станува активна над 70 km/h и значително го зголемува високиот опсег на зрак. Новите светла се целосно дигитални и му даваат на Q7 карактеристичен и непогрешлив изглед со тоа што овозможуваат избор на корисникот на четирите различни светлосни потписи преку MMI

Dynamic photo,
Colour: Ascari blue metallic
Новите детали, бои и тркала го прошируваат опсегот на опремата
Со најновата надградба на производите, Audi уште еднаш го префини опсегот на опремата за Q7. Шевовите на седиштата сега доаѓаат и во контрастна сива боја. Исто така, постојат девет декоративни елементи на располагање за избор. Нов во опсегот на опремата: Natural Elm Burl Silver, Matte Carbon Twill, и Matte Brushed Aluminum за Q7 со S Line спортски пакет, како и кај SQ7 TFSI.

Interior
На располагање се три нови завршници кои им овозможуваат на клиентите понатаму да го персонализираат Q7. За особено спортски изглед, опсегот на метални завршници сега ги вклучува Sakhir Gold, Ascari Blue и Chili Red. И дополнително, опсегот на тркалата сега нуди избор од пет нови 20″ до 22″ дизајни на тркала. Black Metallic, Gray Silk Matte со сјајни црни детали или дијамантски исечени Black Metallic кои се достапни за 21-инчни тркала и поголеми.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Во однос на системите за помош на возачот, особено прикажувањето на околината добива надградба. Меѓу другото, виртуелната пилотска кабина на Audi прикажува предупредување за промена на лентата, други возила на патишта (камиони, автомобили и мотори), предупредување за растојание, помош во пресекот и приказ на семафор на целосниот HD екран. Покрај продавницата за апликации и новиот дисплеј, надградбата, исто така, ја проширува и стандардната опрема за Q7 – стандардните карактеристики за моторите со согорување V6 сега вклучуваат 19-инчни тркала од легури, сјајниот пакет со алуминиумски покривни шини и камера за преглед со помош за паркирање.
Безбеден на секоја површина: Суспензија со ДНК на Audi
Само Audi вози како Audi: Вака брендот со четирите прстени ја сумира ДНК-та на карактеристиките на возењео на Audi, и тоа не е помалку точно за Q7. Пет карактеристики го дефинираат управувањето на Q7: избалансирано, цврсто, контролирано, прецизно и без напор. Системите за суспензија, управување, погон, кочење и контрола на патот играат клучна улога во создавањето на сигурно, самоуверено и удобно искуство на возење. Дури и стандардната опрема, со својата балансирана суспензија на челична пружина, обезбедува конзистентно возачко искуство во Q7. Новиот SUV, исто така е сигурно и безбеден како влечење возило – може да влече до 3,5 тони.

Interior
Ефикасни и моќни: Погонски системи
Опсегот започнува со 45 TDI quattro, трилитарски дизел мотор кој има 170 kW (231 КС) излез и испорачува импресивни 500 Nm вртежен момент. Овој мотор е проследен со 50 TDI quattro, помоќна верзија со 210 kW (286 КС) и 600 Nm вртежен момент. Ова значи дека големиот SUV забрзува од нула до 100 km/h за 6,1 секунди и достигнува брзина од 241 km/h. Audi Q7 55 TFSI има шестцилиндричен бензински мотор кој испорачува 250 kW (340 КС). Со својот бензински мотор со турбо полнење, Audi Q7 забрзува од нула до 100 km/h(62 mph) за 5,6 секунди. Ја достигнува својата електронски ограничена максимална брзина од 250 км/ч.
Сите V6 мотори во Audi Q7 може да се пофалат со капацитет на влечење до 3,5 тони. Ова е повеќе од доволно да се влечат кампери, приколки и слично. Сите мотори работат заедно со типтроник со осум степени, quattro постојан погон на четири тркала и благ хибриден систем, кој може да ја подобри потрошувачката на гориво до 0,5 литри на 100 километри. Неговите клучни компоненти се литиум-јонска батерија и алтернаторен стартер (BAS) кој ја снабдува енергијата на 48V главниот електричен систем на SUV. Помеѓу 55 и 160 km/h, Q7 има можност за прекин на моторот до 40 секунди кога возачот ја симнува ногата од гасот. По кочењето, BAS го рестартира шестцилиндарот брзо и без напор. Старт-стоп опсегот започнува под 22 км/ч.

Detail
Доминантен во секоја ситуација: Audi SQ7 со V8 TFSI мотор
Динамиката е длабоко вкоренета во гените на новиот SQ7 TFSI – импресионира со редизајниран спојлер на предната страна и експресивен дифузер. Singleframe решетката се истакнува со вертикални l-обликувани инки. Карактеристично, Audi се одлучува за спортски алуминиумски изглед на надворешните ретровизори.

Cockpit
Како дел од надградбата, SQ7 TFSI сега го добива 4.0 TFSI со 373 kW (507 КС) моторот со 770 Nm вртежен момент со осум степенски типтроник и quattro траен погон на сите тркала. Со овој мотор, SQ7 TFSI1 забрзува од нула до 100 km/h за само 4,1 секунди, со електронски ограничена максимална брзина од 250 km/h .
Разновиден и просторен: Внатрешност
Двете верзии со пет и седум седишта на Audi Q7 и SQ7 TFSI го комбинираат високиот престиж со секојдневната практичност. Во зависност од положбата на задните потпирачи, багажниот дел во верзијата со пет седишта нуди волумен помеѓу 867 литри и 1.993 литри со спуштени седишта.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Изгласан новиот закон за енергетика

Денес, во Собранието беше изгласан новиот Закон за енергетика.
Oд Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, законот го опишаа како стемски, сеопфатен и реформски закон кој ги поставува темелите на новата енергетска политика на земјата. Со тоа, како што се додава, Македонија конечно добива јасна, модерна и европски усогласена законска рамка за развој на енергетиката.
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, на завршното обраќање пред пратениците нагласи:
„Законот што денес го донесовме претставува визија за иднината и темел на нашата национална трансформација кон чиста, одржлива и праведна енергетска иднина. Ова е закон што создава можности, но и бара одговорност.“
Законот е подготвуван во соработка со институции, експерти, бизнис сектор, оператори, регулаторот и други заинтересирани страни.
Новиот Закон за енергетика содржи зголемување на уделот на обновливи извори во финалната потрошувачка; поголема енергетска ефикасност и намалување на загубите; отворен енергетски пазар во кој граѓаните стануваат активни чинители – производители, продавачи, членови на енергетски заедници. Законските решенија вклучуваат заштита на ранливите категории, поддршка за енергетска сиромаштија и фер пристап до енергија за сите.
„Енергијата не е само моторот на економијата, таа е основа за квалитетен живот. Со овој закон ја отвораме вратата за една енергетски суверена, зелена и европска Македонија.“ истакна министерката Божиновска.
Економија
Автоматски ќе има мерки што ќе важат до крајот на годината ако се утврди скок на цените, Мицкоски засега не знае за поскапувања

Ќе има автоматски мерки што ќе важат до крајот на годината ако се утврди скок на цените, Мицкоски засега не знае за поскапувања.
Ако до крајот на месецот се утврди дека има скок на цените откога престана да важи последната мерка за замрзнати маржи, ќе има нови мерки што ќе останат во сила многу подолго отколку досегашните. Премиерот Христијан Мицкоски засега нема информации за поскапени производи, но остава простор тоа да го утврди извештајот на Државниот пазарен инспекторат на крајот на овој месец.
„Ги следиме состојбите, јас немам таква информација. Разговарав со министерот пред два дена, имавме состанок и ми покажа бројки, немам информација дека тоа се случува. Но, доколку тоа се случи, на крајот од месецот автоматски ќе бидат применети мерки што ќе траат до крајот на годината. Јасно кажавме дека такви трикови нема да толерираме. Слушаме трикови во кои преку прокси правни лица ќе се изнесуваат пари под плаштот на маркетинг-услуги, ПР-услуги и така натаму, а со тоа практично ќе се плаќа маржата што се плаќаше во минатото на одредени маркети. Слушаме, стигаат и до нас такви информации. Вознемирени сме од она што го слушаме и тоа не е добро затоа што на тој начин не можеме да градиме партнерски однос“, рече денес премиерот Христијан Мицкоски по поставувањето камен-темелник за спортска сала во училиштето „Гоце Делчев“ во село Долно Лисиче.
Маржите на 102 групи производи беа замрзнати до 30 април, а последните две недели има производи чии цени се зголемија и за 60 денари, како што се некои хигиенски производи. Министерот за економија Бесар Дурмиши минатата недела рече дека таквите поскапувања треба да ги потврди Државниот пазарен инспекторат за да може да преземат мерки. И тој најави дека мерките ќе бидат поригорозни и за трговците, и за производителите, и за дистрибутерите.
Економија
Мицкоски најавува инвестициски бум од речиси 2 милијарди евра: ќе се инвестира во здравството, енергетиката, а ќе се реконструира и модернизира и железничкиот транспорт

Претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, денеска, одговарајќи на новинарско прашање во однос на тоа што предвидува планот за инфраструктурен бум што беше најавен за Македонија за 2025, изјави:
„Да, тоа ќе биде еден, би рекол, инфраструктурен бум, ако можам така да го наречам. Ќе се модернизира и реконструира Коридорот 10, железничката пруга од Табановце до Гевгелија. Кога сето тоа ќе биде завршено ,граѓаните ќе патуваат и ќе може да го користат железничкиот транспорт со брзина од 160 километри на час во просек.
А карго-возовите, мислам дека еден таков поминува сега, тие ќе може, наместо сегашните, во одредени делници од 10 до 15 километри на час, да возат 110 километри на час во просек. Што значи најмалку четирипати повеќе од сегашниот просек. Со тоа очекуваме не само зголемена брзина на карго-превозот кшто ќе транзитира низ нашата држава туку да има и зголемен интерес за повеќе композиции, на кои, секако, поради побрзиот транзит, ќе им биде зголемен бројот. Очекувам најмалку десетпати да се зголеми. Двапати по основ на интерес и четири-петпати по основ на брзина. Така што, во нето-износ тоа да биде најмалку десетпати повеќе од ова што денеска е. И крајната цел е на „Македонски железници“ годишниот приход од својата основна дејност да достигне помеѓу 100 и 120 милиони евра. Тоа е во делот на железничкиот превоз.
Исто така, инвестираме во здравството. Продолжуваме со изградба на Клиничката болница во Штип. Зграда за Медицинскиот факултет, студентски дом, болницата во Кичево, реконструкција на Клиничката болница во Тетово, инвестиции помеѓу 190 и 200 милиони евра или вкупно заедно со реконструкцијата на Коридорот ќе натфрли бројка од две милијарди евра.
Продолжуваме да бараме партнер за изградба на стратешки проекти. Во енергетиката главен фокус ни е проектот „Чебрене-Галиште“. Пред состанокот на извршниот комитет имав состанок со министерката вчера, разговаравме за стратегијата, пристапот и за начинот на кој тој проект понатаму ќе го водиме. И убеден сум дека овој пат анализираме, дека државата ќе има можности да направи поинаков договор од она што беше во минатото“.
Мицкоски одговараше и во однос на реконструкцијата на Коридорот 10 и дали тој е дел од планот за раст.
„Дел од планот за раст, но и дел од најавената инвестиција што врз основа на договор на Влада со Влада ќе го потпишеме. Многу бргу, веќе не се недели, денови се во прашање, македонската јавност точно ќе знае за што станува збор“.