Економија
Врвен дизајн, удобност и технологија: Новиот Audi Q7

· Непогрешлив дизајн со нови детали
· Предни и задни светла целосно прилагодливи благодарение на дигиталната технологија за осветлување
· Концептот на променлива внатрешност нуди идеален простор за семејство

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Audi уште еднаш го надогради својот водечки семеен SUV со јасен дизајн и уште подобра технологија. Свежиот надворешен дизајн со нови предни и задни делови го истакнуваат моќниот карактер на SUV, кој нуди врвна класа на разновидност и дарежлив простор за до седум патници. За прв пат во Q7, HD Matrix LED фаровите со ласерска технологија како дополнителен висок зрак имаат дигитални дневни светла со селективни светлосни потписи. Дигиталните OLED задни светла со четири селективни задни светлосни дизајни ја завршуваат понудата на светлината. Новите тркала, боите, декоративните елементи и седиштата со контрастен шев го поставуваат најразновидниот SUV на семејството Q на уште повисоко ниво на прилагодливост.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Од концепт до успешен производен модел
Успехот на Audi Q7 започна во 2003 година како концепт автомобил наречен Audi Pikes Peak quattro претставе на Северноамериканскиот меѓународен автомобилски саем. Замислен како возило погодно за возење на сите патишта и умерена оф-роуд употреба, актуелната генерација на Q7 – кој ги воодуштува клиентите ширум светот веќе 18 години – останува верен на неговите главни карактеристики на дизајн, технологија и функционалност. Првиот SUV од брендот со четирите прстени беше претставен пред јавноста 2005 на Франкфуртскиот автомобилски саем (IAA), за време на одбележувањето на 25-годишнината од quattro постојаниот погон на четири тркала. Претставувајќи одличен спој на елегантност, перформанси и динамика, од неговото лансирање, Audi Q7 се смета за сеопфатно возило кое го комбинира високиот престиж со широк спектар на апликативност.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Моќен, простран, елегантен: Надворешен дизајн

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
По лансирањето на втората генерација со управување на сите тркала во 2015 година и првичната надградба на производот во 2019 година, новиот Q7 импресивно го покажува својот стабилен и елегантен дизајн со втора сеопфатна надградба во 2023 година. Најголемиот и најразновидниот SUV во составот на брендот со четирите прстени го содржи модерниот дизајнерски јазик на Audi. Со својата уште поминималистичка форма, чисти површини и исклучително голем волумен, Q7 се состои од варијабилност во секоја ситуација.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Линиите и деталите на надворешнниот дизајн покажуваат моќни и самоуверени пропорции кои понатаму се нагласуваат со карактеристични надворешни бои и тркала. Непогрешливата предница со Audi Singleframe сега импресионира со вертикални инки. Тие имаат форма на солзавец во базната надворешност и доаѓаат во форма на L во нивото на опрема S line, како и кај SQ7 TFSI1. Ова јасно укажува на прв поглед дека возилото е врвен модел на Audi и јасно го разликува од моделите А. Покрај тоа, новото заемодејство помеѓу контурите на решетката и фаровите, сега позиционирано повисоко, прави целосно нова архитектура на предниот дел која јасно го истакнува моќниот и поприсутен изглед на новиот Q7. Самоуверениот изглед на Q7 е подвлечен од новите истакнати воздушни отвори во боја, кои се јасно интегрирани во основната архитектура на возилото.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Audi систематски ги намали декоративните елементи за да му даде на возилото уште појасен изглед. Сите Audi Q7 мотори имаат издувни системи со функционални, визуелно привлечни ауспуси. Уште поблиску порамнет со SQ7 TFSI1, S Line надворешниот пакет се истакнува со своите силно нагласени странични отвори на воздух во предниот браник, давајќи му на возилото уште поспортски изглед.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Singleframe решетката сигурно ќе ве импресионира и ќе привлече погледи. Опционално достапните пакети со оптика Black и Black Plus поставуваат впечатливи акценти во надворешноста околу Audi Singleframe решетката, страничните прозорци и предните и задни браници. Новодизајнираните фарови со HD Matrix LED технологија со ласери, како и дигиталните дневни светла позиционирани на горната хоризонтална линија му даваат на Q7 уште помоќен израз. Во комбинација со дигиталните OLED задни светла, кои се достапни за Q7 за прв пат, карактерот од премиум класата на моделот станува уште појасен.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Врвна прилагодливост: Фарови и задни светла
LED фаровите со висок интензитет го осветлуваат патот во Q7; Matrix LED фаровите се достапни како опција. HD Matrix LED фаровите со ласерската светлина Audi исто така се достапни. Тие работат со 24 леда и ласерска диода со висока моќност и веднаш се препознатливи преку сина амбиентална светлина вклучена во фаровите кои ја симболизираат прецизноста на ласерската технологија. Ласерската светлина станува активна над 70 km/h и значително го зголемува високиот опсег на зрак. Новите светла се целосно дигитални и му даваат на Q7 карактеристичен и непогрешлив изглед со тоа што овозможуваат избор на корисникот на четирите различни светлосни потписи преку MMI

Dynamic photo,
Colour: Ascari blue metallic
Новите детали, бои и тркала го прошируваат опсегот на опремата
Со најновата надградба на производите, Audi уште еднаш го префини опсегот на опремата за Q7. Шевовите на седиштата сега доаѓаат и во контрастна сива боја. Исто така, постојат девет декоративни елементи на располагање за избор. Нов во опсегот на опремата: Natural Elm Burl Silver, Matte Carbon Twill, и Matte Brushed Aluminum за Q7 со S Line спортски пакет, како и кај SQ7 TFSI.

Interior
На располагање се три нови завршници кои им овозможуваат на клиентите понатаму да го персонализираат Q7. За особено спортски изглед, опсегот на метални завршници сега ги вклучува Sakhir Gold, Ascari Blue и Chili Red. И дополнително, опсегот на тркалата сега нуди избор од пет нови 20″ до 22″ дизајни на тркала. Black Metallic, Gray Silk Matte со сјајни црни детали или дијамантски исечени Black Metallic кои се достапни за 21-инчни тркала и поголеми.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic
Во однос на системите за помош на возачот, особено прикажувањето на околината добива надградба. Меѓу другото, виртуелната пилотска кабина на Audi прикажува предупредување за промена на лентата, други возила на патишта (камиони, автомобили и мотори), предупредување за растојание, помош во пресекот и приказ на семафор на целосниот HD екран. Покрај продавницата за апликации и новиот дисплеј, надградбата, исто така, ја проширува и стандардната опрема за Q7 – стандардните карактеристики за моторите со согорување V6 сега вклучуваат 19-инчни тркала од легури, сјајниот пакет со алуминиумски покривни шини и камера за преглед со помош за паркирање.
Безбеден на секоја површина: Суспензија со ДНК на Audi
Само Audi вози како Audi: Вака брендот со четирите прстени ја сумира ДНК-та на карактеристиките на возењео на Audi, и тоа не е помалку точно за Q7. Пет карактеристики го дефинираат управувањето на Q7: избалансирано, цврсто, контролирано, прецизно и без напор. Системите за суспензија, управување, погон, кочење и контрола на патот играат клучна улога во создавањето на сигурно, самоуверено и удобно искуство на возење. Дури и стандардната опрема, со својата балансирана суспензија на челична пружина, обезбедува конзистентно возачко искуство во Q7. Новиот SUV, исто така е сигурно и безбеден како влечење возило – може да влече до 3,5 тони.

Interior
Ефикасни и моќни: Погонски системи
Опсегот започнува со 45 TDI quattro, трилитарски дизел мотор кој има 170 kW (231 КС) излез и испорачува импресивни 500 Nm вртежен момент. Овој мотор е проследен со 50 TDI quattro, помоќна верзија со 210 kW (286 КС) и 600 Nm вртежен момент. Ова значи дека големиот SUV забрзува од нула до 100 km/h за 6,1 секунди и достигнува брзина од 241 km/h. Audi Q7 55 TFSI има шестцилиндричен бензински мотор кој испорачува 250 kW (340 КС). Со својот бензински мотор со турбо полнење, Audi Q7 забрзува од нула до 100 km/h(62 mph) за 5,6 секунди. Ја достигнува својата електронски ограничена максимална брзина од 250 км/ч.
Сите V6 мотори во Audi Q7 може да се пофалат со капацитет на влечење до 3,5 тони. Ова е повеќе од доволно да се влечат кампери, приколки и слично. Сите мотори работат заедно со типтроник со осум степени, quattro постојан погон на четири тркала и благ хибриден систем, кој може да ја подобри потрошувачката на гориво до 0,5 литри на 100 километри. Неговите клучни компоненти се литиум-јонска батерија и алтернаторен стартер (BAS) кој ја снабдува енергијата на 48V главниот електричен систем на SUV. Помеѓу 55 и 160 km/h, Q7 има можност за прекин на моторот до 40 секунди кога возачот ја симнува ногата од гасот. По кочењето, BAS го рестартира шестцилиндарот брзо и без напор. Старт-стоп опсегот започнува под 22 км/ч.

Detail
Доминантен во секоја ситуација: Audi SQ7 со V8 TFSI мотор
Динамиката е длабоко вкоренета во гените на новиот SQ7 TFSI – импресионира со редизајниран спојлер на предната страна и експресивен дифузер. Singleframe решетката се истакнува со вертикални l-обликувани инки. Карактеристично, Audi се одлучува за спортски алуминиумски изглед на надворешните ретровизори.

Cockpit
Како дел од надградбата, SQ7 TFSI сега го добива 4.0 TFSI со 373 kW (507 КС) моторот со 770 Nm вртежен момент со осум степенски типтроник и quattro траен погон на сите тркала. Со овој мотор, SQ7 TFSI1 забрзува од нула до 100 km/h за само 4,1 секунди, со електронски ограничена максимална брзина од 250 km/h .
Разновиден и просторен: Внатрешност
Двете верзии со пет и седум седишта на Audi Q7 и SQ7 TFSI го комбинираат високиот престиж со секојдневната практичност. Во зависност од положбата на задните потпирачи, багажниот дел во верзијата со пет седишта нуди волумен помеѓу 867 литри и 1.993 литри со спуштени седишта.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Лукаревска: Со ребалансот власта крати од граѓаните, а народот тоне во сиромаштија

Ребалансот на Буџетот за 2025 година е фискално нереален, социјално штетен и целосно без развојна компонента. Овој ребаланс е скроен по мерка на власта, а не по мерка на граѓаните. Сведоци сме на невидено галопирање на основните трошоци за живот. Според официјалните податоци од Државниот завод за статистика, инфлацијата во јуни изнесува 4,5%, а Владата продолжува да прогнозира нереални 2,8%. Истовремено, основните трошоци за живот енормно се зголемуваат – синдикалната кошничка е повисока за 630 денари во споредба со истиот период минатата година. Едно четиричлено семејство има потреба од најмалку 65.000 денари месечно за да го истурка месецот, а за оние што живеат под кирија – и над 80.000 денари, рече пратеничката на СДСМ, Сања Лукаревска, на денешната собраниска седница за ребалансот на буџетот.
Лукаревска потенцираше дека ребалансот се темели врз нереални макроекономски проекции на Владата, при што Владата проектира економски раст од дури 7%, додека реалните проекции – од Народната банка и Светска банка – укажуваат на многу понизок раст од 2,6 до 3 %.
„Дополнително, капиталните инвестиции се на незадоволително ниво, а ребалансот предвидува кратење на средства за реални и неопходни проекти, додека се зголемуваат трошоците за договорни услуги. Се кратат субвенции за земјоделците за 478 милиони денари, поддршка за инвестиции, инвестиции во индустриски зони, во општинска инфраструктура, средства за дигитализација (намалени за 157 милиони денари), субвенции во спортот и средства за заштита на животната средина. Само ставката за намалување на загадувањето е намалена за 50% во однос на претходната година“, рече Лукаревска.
Таа потенцираше дека најголема штета се прави врз најранливите граѓаните и дека се кратат социјалните надоместоци: детски додатоци, образовен додаток, додатоци за деца и лица со попреченост, поддршка за лични асистенти, како и средства за заштитни друштва каде што се вработени лица со попреченост.
„Остануваат со намален буџет и организациите што се борат против семејното насилство – намалување од 20 милиони денари. Да се крати кај најсиромашните е антисоцијален механизам“, нагласи Лукаревска.
Лукаревска потенцираше дека пратеничката група на СДСМ поднесе 160 амандмани со цел да помогне онаму каде што е најпотребно – за локален развој и социјална сигурност, но тие беа масовно одбиени, вклучително и 934 милиони денари за поддршка на семејствата на загинатите и повредените во трагедијата во Кочани, 60 милиони денари за реновирање на болницата во Кочани и 20 милиони за нова медицинска опрема.
„Дури и компромисните амандмани – 1 милијарда денари за семејствата на настраданите и 500 милиони денари за подобрување на пожарникарскиот систем – беа одбиени од владејачкото мнозинство, и покрај консензусот што го понудивме.“, рече Лукаревска.
Според неа, ребалансот ја одлага фискалната консолидација до 2029 година, а тоа значи одржување на високо ниво на јавен долг, финансирање со скапи заеми и целосно непочитување на фискалните правила до најрано 2027.
Наместо средства за економски раст и инвестиции, додаде таа, се таргетира отплата на долгови, камати и покривање на штети од непогоди. Сето ова е директно на штета на граѓаните, на работниците, на ликвидноста на компаниите и на целокупниот економски развој.
„Овој ребаланс нема да ги даде очекуваните резултати. Тој е резултат на политичка кратковидост, а не на визија за развој и социјална правда. Тоа е ребаланс кој кратко ќе трае, но долгорочно ќе ги чини граѓаните скапо. Затоа пратеничката група на СДСМ и колацијата ќе гласа против“, истакна пратеничката на СДСМ, Сања Лукаревска.
Економија
Стојаноски: Ова е ребаланс кој ја отсликува нашата зрела економска политика

На денешната собраниска седница на која се расправаше за дополнетиот ребаланс на Буџетот за 2025 година, се обрати пратеникот од редовите на ВМРО-ДПМНЕ, Бојан Стојаноски кој истакна дека буџетот е флексибилен инструмент што се приспособува на реалните економски движења и на приоритетите на нашето општество, а воедно потенцираше дека има зголемување на приходите, стабилен дефицит и стабилна фискална политика.
„Станува збор за една важна политичка порака, а тоа е дека имаме капацитет за одговорно и визионерско управување со јавните финансии, со јасна стратегија и со фокус кон потребите на граѓаните. Овој пат не ребалансираме затоа што сме принудени, туку затоа што имаме услови и простор да ги пренасочиме средствата таму каде што ќе создадат најголема вредност, ова е ребаланс на стабилност, ребаланс кој ја покажува зрелоста на нашата економска политика и јасната определба за долгорочна фискална и финансиска одржливост, вели Стојаноски.
Пратеникот Стојаноски истакна дека приходите растат, трошењето е насочено кон приоритети, а граѓаните се во центарот на фискалната и финансиската политика.
„Приходите се зголемени за 8,6% споредено со истиот период претходната година, расходите се зголемени за 5,1% а дефицитот станува стабилен и контролиран до 4% од БДП, овие индикатори не се само бројки, тие ја отсликуваат состојбата на економијата и на јавните финансии, тие сведочат на тоа дека остануваме на патот на стабилна фискална политика“, рече Стојаноски.
Тој истакна дека со зголемувањето на платите се вложува во човечки капитал, со зголемувањето на пензиите се вложува во достоинството на постарите генерации, а со капиталните инвестиции се вложува во темелите на економскиот раст.
„Со овој ребаланс предвидени се 800 милиони денари повеќе за покачување на платите, предвидени се 2,5 милијарди денари повеќе за покачување на пензии, вклучени се нови 300 милиони денари за реализација на капитални проекти, што значи дека инвестициите се зајакнуваат“, заклучи Стојаноски.
Економија
УЈП: Уште три дена за поднесување на ДДВ-04 пријавите

Управата за јавни приходи ги повикува сите даночни обврзници да ги достават потребните документи до своите сметководители и навреме да ги поднесат ДДВ-04 пријавите за тековниот даночен период.
Крајниот рок за поднесување на ДДВ-04 пријавите е 25-ти јули 2025 година (петок).
Досега, од очекуваните 41.171 ДДВ-04 пријави, поднесени се вкупно 16.015, што е близу 40% од вкупниот број на даночни обврзници кои треба да поднесат пријава и претставува зголемување од 10 п.п. во однос на претходните два квартала, кога за истиот период биле поднесени околу 30% од очекуваните пријави.
Сепак, велат од УЈП, остануваат уште 25.156 ДДВ-04 пријави да се поднесат до петок кога е и крајниот законски рок за поднесување на ДДВ-04 пријавите.
Управата за јавни приходи апелира до сите даночни обврзници да ги исполнат своите законски обврски навремено, за да избегнат стрес и дополнителни финансиски трошоци.
„Навременото поднесување на ДДВ-04 пријавата е од исклучителна важност за правилното усогласување со даночните прописи, одржување на финансиската стабилност на бизнисите и за развојот на економијата“, велат од УЈП.