Економија
Врвна прецизност и динамика: претставен новиот Cayenne GTS

- Performance шасија со Turbo GT компоненти
- Четирилитарски V8 мотор со две турбини и 368 kW (500 КС)
- Веднаш препознатлив GTS карактер со нови дизајнерски детали
- Подобрена стандардна опрема
Porsche ја комплетира моделска линија на Cayenne, која беше сеопфатно ревидирана во 2023 година, со новите, динамични GTS модели. SUV и Coupé верзиите комбинираат моќност од 368 kW (500 КС) V8 мотор со две турбини и подеднакво поттикнати од перформансите системи со секојдневна практичност, карактеристични дизајнерски елементи и зголемена стандардна опрема.
Во Porsche, кратенката GTS претставува Gran Turismo Sport – во пракса, тоа значи дополнителна доза на динамика и удобност на долги патувања. Во својата суштина, Cayenne е и спортски автомобил со високи перформанси и теренски способности. Сепак, за GTS моделите, оваа рамнотежа традиционално се префрла кон подобрените перформанси на патот. Со моќен погонски систем, прецизно подесување и ексклузивен дизајн, новиот Cayenne GTS останува верен на овој принцип, а останува погоден за секојдневна употреба.
Технологија на шасија од Cayenne Turbo GT
Прецизно усовршената шасија, специфична за GTS и 10 милиметри пониско возење означуваат возбудлив развој за Cayenne GTS. Изгледајќи малку подлабоко, автомобилот сега е опремен со адаптивна воздушна суспензија како стандард, вклучувајќи го Porsche Active Suspension Management (PASM) и Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Сите компоненти на шасијата и контролните системи, како што се Porsche Traction Management (PTM) и опционалниот Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), се специјално дизајнирани за оптимални перформанси.
Технологијата на суспензијата со два вентили на GTS нуди импресивна реакција, а неговата дво-коморна воздушна суспензија му дава на автомобилот високо динамична карактеристика, истовремено обезбедувајќи удобност на возачот. Предните оски на моделите Cayenne GTS потекнуваат од Cayenne Turbo GT. Тие го зголемуваат негативниот камбер на тркалата за 0,58 степени во споредба со другите модели на Cayenne. Резултатот е впечатливо агилно однесување во свиоци и исклучителна динамика на управување.
Поефикасен и 30 kW (40 КС) помоќен од претходниот модел
Покрај фино приспособената шасија, харизматичниот V8 е уште една важна карактеристика на Cayenne GTS. 4,0-литарскиот V8 мотор со две турбини, развиен од Porsche и произведен во Zuffenhausen, претрпе голема техничка ревизија. Ова резултираше со зголемување на ефикасноста и значително зголемување на перформансите: моторот сега произведува 368 kW (500 КС) моќност – зголемување од 30 kW (40 КС) во споредба со претходниот модел. Максималниот вртежен момент е сега 660 Nm, зголемување од 40 Nm. Ревидираниот пренос на Tiptronic S со осум брзини забележливо ги подобрува перформансите на возење уште побрзи промени на брзини во режимите за возење Sport и Sport Plus.
Во комбинација, овие карактеристики му даваат на спортскиот автомобил со четири врати навистина извонредни перформанси. Новиот Cayenne GTS забрзува од 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. Максималната брзина е 275 км/ч. Понатамошна техничка иновација е преносот на погон на сите тркала Porsche Traction Management (PTM) кој има независно водно ладeње. Оваа технологија исто така е пренесена од моделот Turbo GT.
Ексклузивен дизајн и опрема GTS
Сите GTS модели на Porsche се препознатливи благодарение на нивниот уникатен, спортски дизајн. На Cayenne GTS ова вклучува црно GTS лого од страните и задниот дел на автомобилот, специјален преден браник со поголеми отвори на воздух за ладење, затемнети фарови и задни светла и црвени калипери. Одржувањето на овој класичен дизајн дава лесна препознатливост како вистински Porsche, но со неколку иновации. Страничмните елементи на каросеријата, предните отвори за воздух, страничните прозори и екстензиите на праговите на тркалата, кои се дел од стандардниот пакет Sport Design, сега се произведени во High-Gloss Black. На претходните GTS модели, некои од овие делови беа во боја на каросеријата. Спротивно на тоа, отворите на спортскиот издувен систем, кои претходно дојдоа во црна боја, сега се завршени со темен бронзен тон. За понатамошно подобрување на дизајнерското портфолио на моделите Porsche GTS, 21-инчни тркала со RS Spyder-дизајн сега доаѓаат во антрацитно сива боја.
Внатрешноста на Cayenne GTS се одликува со загреан GT спортски волан како стандарден. Висококвалитетниот материјал Race-Tex може да се најде и во целиот автомобил. Ткаенината слична на велур ги покрива покривните облоги панелите на вратите, како и средишните панели на осумнасочните спортски седишта. Страничните потпомагачи се подигнати за да понудат уште подобра поддршка во свиоците. Две алтернативни, GTS-специфични внатрешни пакети во Carmine Red или Slate Grey Neo, исто така, се достапни од Porsche за поприфатен изглед.
Нов Porsche Driver Experience со амбиентално осветлување
Новите GTS модели имаат корист од неодамнешната сеопфатна надградба на Cayenne, која го вклучува новиот Porsche Driver Experience со закривено дигитално јато на инструменти како стандарден и опционален патнички дисплеј. Покрај пакетот Sport Design, HD LED Matrix фаровите со затемнување и воздушната суспензија, моделот исто така има Surround звучен систем Bose® и амбиентално осветлување. Cayenne GTS Coupé исто така вклучува фиксен панорамски стаклен покрив, како стандард, како и адаптивен продолжен заден спојлер. По желба, динамичното чувство на Coupé може да се зголеми уште повеќе со Спортски издувен систем со централно позиционирани отвори во темна бронза. Ова е достапно како дел од трите различни лесни спортски пакети. Тие, исто така, вклучуваат лесен покрив и јаглероден заден дифузер, како и намалена изолација. Во зависност од опремата, лесните пакети можат да ја намалат тежината на возилото за до 25 килограми.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Цените на нафтата се искачија над 66 долари

Цените на нафтата денес се искачија над 66 долари на меѓународните пазари, при што водечките производители објавија само умерено зголемување на понудата кон крајот на годината и индикации за стабилна побарувачка за гориво во САД.
На лондонскиот пазар, цената на барел попладне беше за 1,04 долари повисока од вчерашното затворање, на 66,49 долари. На американскиот пазар, барелот се тргуваше по цена повисока за 1,13 долари, на 62,86 долари.
Инвеститорите беа изненадени од објавата на почетокот на неделата од водечките производители дека имаат намера само умерено да ја зголемат понудата кон крајот на годината.
Групата од осум членки на Организацијата на земјите извознички на нафта (ОПЕК) и нејзините сојузници објавија во неделата дека ќе испумпаат само дополнителни 137.000 барели дневно на пазарот во ноември.
Тие веќе ја зголемија понудата за 411.000 барели дневно во септември.
„Осумката“ забележа дека изгледите за глобалната економија се „стабилни“ и дека пазарните индикатори се „моментално здрави“, судејќи според „ниското ниво на залихи“.
Пазарите очекуваа октомври да означи само краткорочен одмор во забрзаната нормализација на залихите.
Економија
Гувернерот Славески: Финансиската едукација и дигиталната писменост се неопходни во услови на зголемени ризици и дигитализација

На годишниот состанок на регионалниот проект за техничка помош во областа на финансиската едукација, поддржан од ОЕЦД и Министерството за финансии на Холандија, што се одржува во Сараево во организација на Централната банка на Босна и Херцеговина, гувернерот на Народната банка, д-р Трајко Славески, истакна дека во услови на зголемени економски ризици и брза дигитализација, финансиската едукација и дигиталната писменост се неопходни за користење на предностите од финансиските услуги и за обезбедување сеопфатен раст.
„Во време кога инфлацијата расте и кога има зголемени каматни стапки и широка достапност на дигиталните финансиски услуги, се јавува нужна потреба од јакнење на финансиската и дигиталната писменост. Дигитализацијата носи нови можности, како поефикасни и поевтини финансиски услуги, но истовремено создава и нови ризици – од онлајн измами, прекумерно задолжување, до загрозување на личните податоци“, порача гувернерот.
Тој зборуваше на панел-дискусијата на тема „Унапредување на финансиската едукација за посилен раст“, на која учествуваа гувенерите на централните банки на Босна и Херцеговина и Молдавија, заменик-гувернерката на Грузија и вицегувернерот на Хрватска. Разговорот беше насочен кон улогата на финансиската едукација во зајакнувањето на економскиот раст, како и во справувањето со новите ризици предизвикани од дигитализацијата на финансиските услуги.
Гувернерот Славески нагласи дека посебно внимание треба да им се посвети на младите и на потрошувачите со ограничено финансиско искуство. „Зголемувањето на финансиската и дигиталната писменост е од огромна важност за граѓаните и за претприемачите за да можат да ги препознаат придобивките, но и ризиците од новите дигитални финансиски производи и услуги. Само така можеме да ја искористиме дигитализацијата како алатка за поголема вклученост и стабилен економски раст“, додаде тој.
Во рамките на зголемувањето на вклученоста, Народната банка ги спроведува и активностите на иницијативата „Кодекс за финансирање на жените претприемачи“ (WeFi Code), како национален координатор, заради намалување на родовиот јаз во пристапот до финансии и поддршка на женското претприемаштво. Во оваа иницијатива, покрај Народната банка, се вклучени 18 институции од јавниот, приватниот и граѓанскиот сектор, меѓу кои шест банки и две штедилници.
Народната банка со своето учество ја потврди својата заложба за унапредување на финансиската едукација, дигиталната писменост и вклученоста, во услови на брзи економски и технолошки промени.
Економија
Божиновска на средба со Плаколм и раководството на ЕВН Македонија: Компанијата покажува како странските инвестиции можат да придонесат кон стабилност и дигитализација на енергетскиот систем

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари средба со австриската сојузна министерка за Европа, интеграција и семејство, Клаудија Плаколм, и со раководството на ЕВН Македонија, во рамки на работната посета што австриската делегација ја реализираше во земјава.
На средбата присуствуваше и Мартин Памер, амбасадор на Република Австрија во Република Македонија, заедно со претставници од австриската амбасада.
Фокусот на разговорите беше насочен кон успешната соработка меѓу Министерството за енергетика и компанијата ЕВН Македонија, како пример за одговорно и партнерско делување меѓу државата и енергетскиот сектор.
Божиновска истакна дека ЕВН Македонија е значаен партнер во енергетската транзиција на земјата, посочувајќи дека примерот на компанијата покажува како странските инвестиции можат да придонесат кон стабилност, модернизација и дигитализација на енергетскиот систем.
„ЕВН Македонија е пример како странски инвеститор може да соработува со државните институции на начин што создава додадена вредност – не само за економијата, туку и за општеството“, нагласи Божиновска.
Во рамки на посетата, делегацијата имаше можност да се запознае со технолошките и организациските достигнувања на компанијата, меѓу кои и современиот диспечерски центар за дигитално управување со дистрибутивната мрежа на национално ниво.
Австриската министерка Клаудија Плаколм изрази задоволство од постигнатото ниво на енергетска соработка меѓу двете земји и од синергијата меѓу јавниот и приватниот сектор во Северна Македонија, истакнувајќи дека таа соработка е позитивен пример за поширокиот регион.
Двете министерки потврдија дека постои заеднички интерес за продолжување на размената на искуства и добри практики, со фокус на одржлив енергетски развој и зелена транзиција.