Економија
Врвна прецизност и динамика: претставен новиот Cayenne GTS

- Performance шасија со Turbo GT компоненти
- Четирилитарски V8 мотор со две турбини и 368 kW (500 КС)
- Веднаш препознатлив GTS карактер со нови дизајнерски детали
- Подобрена стандардна опрема
Porsche ја комплетира моделска линија на Cayenne, која беше сеопфатно ревидирана во 2023 година, со новите, динамични GTS модели. SUV и Coupé верзиите комбинираат моќност од 368 kW (500 КС) V8 мотор со две турбини и подеднакво поттикнати од перформансите системи со секојдневна практичност, карактеристични дизајнерски елементи и зголемена стандардна опрема.
Во Porsche, кратенката GTS претставува Gran Turismo Sport – во пракса, тоа значи дополнителна доза на динамика и удобност на долги патувања. Во својата суштина, Cayenne е и спортски автомобил со високи перформанси и теренски способности. Сепак, за GTS моделите, оваа рамнотежа традиционално се префрла кон подобрените перформанси на патот. Со моќен погонски систем, прецизно подесување и ексклузивен дизајн, новиот Cayenne GTS останува верен на овој принцип, а останува погоден за секојдневна употреба.
Технологија на шасија од Cayenne Turbo GT
Прецизно усовршената шасија, специфична за GTS и 10 милиметри пониско возење означуваат возбудлив развој за Cayenne GTS. Изгледајќи малку подлабоко, автомобилот сега е опремен со адаптивна воздушна суспензија како стандард, вклучувајќи го Porsche Active Suspension Management (PASM) и Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Сите компоненти на шасијата и контролните системи, како што се Porsche Traction Management (PTM) и опционалниот Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), се специјално дизајнирани за оптимални перформанси.
Технологијата на суспензијата со два вентили на GTS нуди импресивна реакција, а неговата дво-коморна воздушна суспензија му дава на автомобилот високо динамична карактеристика, истовремено обезбедувајќи удобност на возачот. Предните оски на моделите Cayenne GTS потекнуваат од Cayenne Turbo GT. Тие го зголемуваат негативниот камбер на тркалата за 0,58 степени во споредба со другите модели на Cayenne. Резултатот е впечатливо агилно однесување во свиоци и исклучителна динамика на управување.
Поефикасен и 30 kW (40 КС) помоќен од претходниот модел
Покрај фино приспособената шасија, харизматичниот V8 е уште една важна карактеристика на Cayenne GTS. 4,0-литарскиот V8 мотор со две турбини, развиен од Porsche и произведен во Zuffenhausen, претрпе голема техничка ревизија. Ова резултираше со зголемување на ефикасноста и значително зголемување на перформансите: моторот сега произведува 368 kW (500 КС) моќност – зголемување од 30 kW (40 КС) во споредба со претходниот модел. Максималниот вртежен момент е сега 660 Nm, зголемување од 40 Nm. Ревидираниот пренос на Tiptronic S со осум брзини забележливо ги подобрува перформансите на возење уште побрзи промени на брзини во режимите за возење Sport и Sport Plus.
Во комбинација, овие карактеристики му даваат на спортскиот автомобил со четири врати навистина извонредни перформанси. Новиот Cayenne GTS забрзува од 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. Максималната брзина е 275 км/ч. Понатамошна техничка иновација е преносот на погон на сите тркала Porsche Traction Management (PTM) кој има независно водно ладeње. Оваа технологија исто така е пренесена од моделот Turbo GT.
Ексклузивен дизајн и опрема GTS
Сите GTS модели на Porsche се препознатливи благодарение на нивниот уникатен, спортски дизајн. На Cayenne GTS ова вклучува црно GTS лого од страните и задниот дел на автомобилот, специјален преден браник со поголеми отвори на воздух за ладење, затемнети фарови и задни светла и црвени калипери. Одржувањето на овој класичен дизајн дава лесна препознатливост како вистински Porsche, но со неколку иновации. Страничмните елементи на каросеријата, предните отвори за воздух, страничните прозори и екстензиите на праговите на тркалата, кои се дел од стандардниот пакет Sport Design, сега се произведени во High-Gloss Black. На претходните GTS модели, некои од овие делови беа во боја на каросеријата. Спротивно на тоа, отворите на спортскиот издувен систем, кои претходно дојдоа во црна боја, сега се завршени со темен бронзен тон. За понатамошно подобрување на дизајнерското портфолио на моделите Porsche GTS, 21-инчни тркала со RS Spyder-дизајн сега доаѓаат во антрацитно сива боја.
Внатрешноста на Cayenne GTS се одликува со загреан GT спортски волан како стандарден. Висококвалитетниот материјал Race-Tex може да се најде и во целиот автомобил. Ткаенината слична на велур ги покрива покривните облоги панелите на вратите, како и средишните панели на осумнасочните спортски седишта. Страничните потпомагачи се подигнати за да понудат уште подобра поддршка во свиоците. Две алтернативни, GTS-специфични внатрешни пакети во Carmine Red или Slate Grey Neo, исто така, се достапни од Porsche за поприфатен изглед.
Нов Porsche Driver Experience со амбиентално осветлување
Новите GTS модели имаат корист од неодамнешната сеопфатна надградба на Cayenne, која го вклучува новиот Porsche Driver Experience со закривено дигитално јато на инструменти како стандарден и опционален патнички дисплеј. Покрај пакетот Sport Design, HD LED Matrix фаровите со затемнување и воздушната суспензија, моделот исто така има Surround звучен систем Bose® и амбиентално осветлување. Cayenne GTS Coupé исто така вклучува фиксен панорамски стаклен покрив, како стандард, како и адаптивен продолжен заден спојлер. По желба, динамичното чувство на Coupé може да се зголеми уште повеќе со Спортски издувен систем со централно позиционирани отвори во темна бронза. Ова е достапно како дел од трите различни лесни спортски пакети. Тие, исто така, вклучуваат лесен покрив и јаглероден заден дифузер, како и намалена изолација. Во зависност од опремата, лесните пакети можат да ја намалат тежината на возилото за до 25 килограми.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Мицкоски најави нова инвестиција во Штип

Претседателот на Владата на Република Северна Македонија, Христијан Мицкоски денес одговарајќи на новинарско прашање во однос на најавата на директорот на Технолошко-индустриските развојни зони за 4 нови странски инвестиции, изјави:
„Во текот на вчерашниот ден, во разговор со директорот, имаме добра вест, нова инвестиција, потврдена во индустриската зона во Штип. Фабрика којашто ќе вработи до 150 луѓе. Фабрика којашто ќе инвестира некаде околу 35 милиони евра. Којашто во својот пик за три години од денес ќе извезува 300 милиони евра коишто ќе влезат во Бруто домашниот производ и ќе произведува батерии и тоа е добро. И тоа е добро, а за сите овие други, да имаме и потврди и полека ќе ги објавуваме. Ова е веќе договорено со инвеститорот и заради тоа го кажав, инаку фабриката е од земја од Европска Унија, да немаме дилема.“
Економија
Дизелот поевтинува за 2,5 денари

Од ноќеска на полноќ дизелот ќе поевтини за 2,5 денари, додека цените на бензините остануваат исти, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 28.6.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
– Моторен бензин – ЕУРОСУПЕР БС – 95 – 77,50 (денари/литар)
– Моторен бензин – ЕУРОСУПЕР БС – 98 – 79,50 (денари/литар)
– Дизел гориво – ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) – 70,50 (денари/литар)
– Масло за горење – Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) – 72,00 (денари/литар)
– Мазут М-1 НС – 40,188 (денари/килограм)
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалува за 2,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС, се намалува за 1,499 ден/кг.
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1), не се менуваат.
Економија
Во Народната банка се одржа 54. сесија на Клубот на истражувачите

Во Народната банка се одржа 54. сесија на Клубот на истражувачите на која беше претставен научниот труд „Макроекономски, институционални и финансиски детерминанти на дефицитот на тековната сметка во Северна Македонија: Согледувања преку временски серии“ од авторот Бардул Даути.
Сесијата ја отвори директорката на Секторот за монетарна политика, истражување и статистика, Султанија Бојчева-Терзијан, која посочи дека презентираниот труд нуди значајни сознанија за макроекономските и институционалните фактори коишто влијаат на дефицитот на тековната сметка во Република Северна Македонија. Таа нагласи дека надворешната позиција на македонската економија има особено значење, имајќи ја предвид стратегија на фиксен девизен курс, што ја спроведуваме. Во таа насока, одржливата тековна сметка претставува клучен елемент за зачувување на севкупната макроекономска стабилност.
Главниот заклучок на емпириската анализа е дека дефицитот на тековната сметка е резултат на макроекономски фактори – производниот јаз, како индикатор на домашната побарувачка, трговската отвореност и реалниот девизен курс. Дополнително, влијание имаат и фискални и финансиски фактори, како што се јавниот долг и паричната маса (М2), соодветно. Сепак, клучниот придонес на овој труд е вклучувањето на т.н. институционални фактори и оцената на нивното влијание врз билансот на тековната сметка. Студијата покажува дека силните институции – особено поефикасното управување, зголемениот квалитет на јавните услуги и заштитата на економските права, како што е правото на сопственост – можат значително да придонесат за подобрување на тековната сметка на платниот биланс. Овие заклучоци упатуваат дека, институционалните реформи се исто така важен сегмент за зајакнување на надворешната стабилност на економијата.
По презентацијата, следеше дискусија меѓу учесниците и презентерите, поттикната од презентацијата на трудот и од изнесените заклучоци. Следната сесија е планирана за септември годинава.