Економија
Врвна прецизност и динамика: претставен новиот Cayenne GTS

- Performance шасија со Turbo GT компоненти
- Четирилитарски V8 мотор со две турбини и 368 kW (500 КС)
- Веднаш препознатлив GTS карактер со нови дизајнерски детали
- Подобрена стандардна опрема
Porsche ја комплетира моделска линија на Cayenne, која беше сеопфатно ревидирана во 2023 година, со новите, динамични GTS модели. SUV и Coupé верзиите комбинираат моќност од 368 kW (500 КС) V8 мотор со две турбини и подеднакво поттикнати од перформансите системи со секојдневна практичност, карактеристични дизајнерски елементи и зголемена стандардна опрема.
Во Porsche, кратенката GTS претставува Gran Turismo Sport – во пракса, тоа значи дополнителна доза на динамика и удобност на долги патувања. Во својата суштина, Cayenne е и спортски автомобил со високи перформанси и теренски способности. Сепак, за GTS моделите, оваа рамнотежа традиционално се префрла кон подобрените перформанси на патот. Со моќен погонски систем, прецизно подесување и ексклузивен дизајн, новиот Cayenne GTS останува верен на овој принцип, а останува погоден за секојдневна употреба.
Технологија на шасија од Cayenne Turbo GT
Прецизно усовршената шасија, специфична за GTS и 10 милиметри пониско возење означуваат возбудлив развој за Cayenne GTS. Изгледајќи малку подлабоко, автомобилот сега е опремен со адаптивна воздушна суспензија како стандард, вклучувајќи го Porsche Active Suspension Management (PASM) и Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Сите компоненти на шасијата и контролните системи, како што се Porsche Traction Management (PTM) и опционалниот Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), се специјално дизајнирани за оптимални перформанси.
Технологијата на суспензијата со два вентили на GTS нуди импресивна реакција, а неговата дво-коморна воздушна суспензија му дава на автомобилот високо динамична карактеристика, истовремено обезбедувајќи удобност на возачот. Предните оски на моделите Cayenne GTS потекнуваат од Cayenne Turbo GT. Тие го зголемуваат негативниот камбер на тркалата за 0,58 степени во споредба со другите модели на Cayenne. Резултатот е впечатливо агилно однесување во свиоци и исклучителна динамика на управување.
Поефикасен и 30 kW (40 КС) помоќен од претходниот модел
Покрај фино приспособената шасија, харизматичниот V8 е уште една важна карактеристика на Cayenne GTS. 4,0-литарскиот V8 мотор со две турбини, развиен од Porsche и произведен во Zuffenhausen, претрпе голема техничка ревизија. Ова резултираше со зголемување на ефикасноста и значително зголемување на перформансите: моторот сега произведува 368 kW (500 КС) моќност – зголемување од 30 kW (40 КС) во споредба со претходниот модел. Максималниот вртежен момент е сега 660 Nm, зголемување од 40 Nm. Ревидираниот пренос на Tiptronic S со осум брзини забележливо ги подобрува перформансите на возење уште побрзи промени на брзини во режимите за возење Sport и Sport Plus.
Во комбинација, овие карактеристики му даваат на спортскиот автомобил со четири врати навистина извонредни перформанси. Новиот Cayenne GTS забрзува од 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. Максималната брзина е 275 км/ч. Понатамошна техничка иновација е преносот на погон на сите тркала Porsche Traction Management (PTM) кој има независно водно ладeње. Оваа технологија исто така е пренесена од моделот Turbo GT.
Ексклузивен дизајн и опрема GTS
Сите GTS модели на Porsche се препознатливи благодарение на нивниот уникатен, спортски дизајн. На Cayenne GTS ова вклучува црно GTS лого од страните и задниот дел на автомобилот, специјален преден браник со поголеми отвори на воздух за ладење, затемнети фарови и задни светла и црвени калипери. Одржувањето на овој класичен дизајн дава лесна препознатливост како вистински Porsche, но со неколку иновации. Страничмните елементи на каросеријата, предните отвори за воздух, страничните прозори и екстензиите на праговите на тркалата, кои се дел од стандардниот пакет Sport Design, сега се произведени во High-Gloss Black. На претходните GTS модели, некои од овие делови беа во боја на каросеријата. Спротивно на тоа, отворите на спортскиот издувен систем, кои претходно дојдоа во црна боја, сега се завршени со темен бронзен тон. За понатамошно подобрување на дизајнерското портфолио на моделите Porsche GTS, 21-инчни тркала со RS Spyder-дизајн сега доаѓаат во антрацитно сива боја.
Внатрешноста на Cayenne GTS се одликува со загреан GT спортски волан како стандарден. Висококвалитетниот материјал Race-Tex може да се најде и во целиот автомобил. Ткаенината слична на велур ги покрива покривните облоги панелите на вратите, како и средишните панели на осумнасочните спортски седишта. Страничните потпомагачи се подигнати за да понудат уште подобра поддршка во свиоците. Две алтернативни, GTS-специфични внатрешни пакети во Carmine Red или Slate Grey Neo, исто така, се достапни од Porsche за поприфатен изглед.
Нов Porsche Driver Experience со амбиентално осветлување
Новите GTS модели имаат корист од неодамнешната сеопфатна надградба на Cayenne, која го вклучува новиот Porsche Driver Experience со закривено дигитално јато на инструменти како стандарден и опционален патнички дисплеј. Покрај пакетот Sport Design, HD LED Matrix фаровите со затемнување и воздушната суспензија, моделот исто така има Surround звучен систем Bose® и амбиентално осветлување. Cayenne GTS Coupé исто така вклучува фиксен панорамски стаклен покрив, како стандард, како и адаптивен продолжен заден спојлер. По желба, динамичното чувство на Coupé може да се зголеми уште повеќе со Спортски издувен систем со централно позиционирани отвори во темна бронза. Ова е достапно како дел од трите различни лесни спортски пакети. Тие, исто така, вклучуваат лесен покрив и јаглероден заден дифузер, како и намалена изолација. Во зависност од опремата, лесните пакети можат да ја намалат тежината на возилото за до 25 килограми.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Министерството за енергетика: Методологија за енергетска сиромаштија – Македонија првпат добива јасни критериуми за ранливите домаќинства

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини доби позитивен одговор од Секретаријатот на Енергетската Заедница за драфт-верзијата на Методологијата за мерење на нивото на енергетска сиромаштија. Во нивниот коментар, беше потврдено дека документот е во согласност со европските стандарди и со обврските кои произлегуваат од Директивата (ЕУ) 2019/944, која ги задолжува земјите да воспостават и објават критериуми за утврдување на енергетската сиромаштија.
Тоа значи дека методологијата е целосно прифатлива за објава, а воедно претставува и прв ваков систематизиран документ во земјава кој ќе овозможи реално мерење и следење на овој феномен.
Со оваа методологија, за првпат се воспоставуваат јасни критериуми за препознавање на ранливите домаќинства – како што се ниските приходи, високите трошоци за енергија во семејниот буџет и ниската енергетска ефикасност на домаќинствата. Овие параметри ќе бидат основа за понатамошни годишни програми за заштита на ранливите енергетски потрошувачи, велат од Министерството за енергетика.
Зошто е важна методологијата?
· Таа ќе овозможи институциите да имаат јасна слика за обемот и структурата на енергетската сиромаштија во земјата.
· Ќе послужи како основа за креирање таргетирани политики и мерки за заштита на домаќинствата кои најмногу се соочуваат со тешкотии при обезбедување енергија.
· Ќе придонесе кон усогласување со европските практики и стандарди, како дел од пошироката агенда за енергетска транзиција и социјална одржливост.
Министерството за енергетика веќе работи на следните чекори – подготвување на годишна програма за заштита на ранливите потрошувачи, каде методологијата ќе биде централна алатка за дефинирање на приоритетите и интервенциите.
„Со оваа методологија за првпат систематски ќе ја измериме енергетската сиромаштија во земјава. Тоа ќе ни овозможи јасно да ги идентификуваме домаќинствата кои се најпогодени и да креираме прецизни, таргетирани мерки за нивна заштита. Нашата цел е никој да не биде оставен на маргините. Ова е силен чекор напред кон една поправедна и посоцијално одржлива енергетска политика“, истакна министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска.
Со ова, Македонија прави значаен исчекор во градењето на праведна енергетска политика која се грижи за граѓаните и ја става социјалната димензија на енергетската транзиција во фокусот, се додава во соопштението на Министерството за енергетика.
Економија
Премиерот Мицкоски го посети логистичкиот центар на Лидл – инвестиција од 115 милиони евра

Премиерот Христијан Мицкоски денеска го посети Регионалниот дистрибутивен центар на Лидл Северна Македонија во Речица, Куманово, кој е во завршна фаза на изградба и се очекува да отпочне со работа во пролет 2026 година.
Инвестицијата е вредна 115 милиони евра, ќе овозможи отворање на 230 нови работни места, а во изградбата Лидл соработува со над 75 македонски компании.
Покрај премиерот Мицкоски на настанот присуствуваа и вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски, министерот за економија и труд Бесар Дурмиши и заменик министерот Марјан Ристески, директорот на Царинската управа Бобан Николовски, директорот на Агенцијата за храна и ветеринарство Оливер Миланов и градоначалникот на Куманово, Максим Димитриевски.
Милена Драгијска, извршна претставничка на Лидл, изрази благодарност за соработката со Владата, во кои, како што рече гледаат големи партнери.
„Овој логистички центар подразбира свежи производи за македонските потрошувачи во секоја продавница, секој ден. Ова е можност и за македонските производители да ги намалат трошоците, односно да ги складираат своите производи овде како централна локација, а дополнително ние располагаме со механизми за контрола на квалитет, бидејќи гарантираме за свежината и за квалитетот на производите“, изјави Драгијска.
Со површина од 170 000 м2 и оперативна површина од 63 000 м2, ова е најголемиот логистички центар во Северна Македонија. Преку иновативната технологија, стандардите на градба, енергетската ефикасност и начин на работа, со логистичкиот центар се поставуваат нови стандарди за логистичка инфраструктура во Северна Македонија.
Лидл е дел од групацијата „Шварц“, со седиште во Некарзулм, Германија, и е еден од водечките трговци на мало со храна во Германија и Европа. Лидл моментално управува со околу 12.600 продавници и повеќе од 230 дистрибутивни и логистички центри во 31 земја и вработува над 382.400 луѓе.
ПР
Економија
Мицкоски: Трговијата во индустријата е зголемена за 13-14 отсто во јули, споредено со истиот месец лани

Премиерот Христијан Мицкоски денеска одговарајќи на новинарско прашање во однос на тоа дека економијата се опоравува и какви се макроекономските показатели во индустријата, изјави:
„Државниот завод за статистика објави параметар вчера, во којшто вели дека трговијата во индустријата е зголемена за 13-14% во јули, споредено со истиот месец претходната година. И тоа е тренд кој што нѐ следи цела година, но она кое што за мене е забележливо, е фактот што таа трговија во индустријата, во делот на размена со странство е дури и повеќе зголемена, отколку трговијата во индустријата дома.
Кога зборувам повеќе надвор, зборувам за повеќе од 15% и тоа е единствен резултат во Европа каде што имаме толку силна, зголемена трговија во индустријата. И тоа е добар показател, бидејќи јули е првиот месец од третиот квартал. Во првиот квартал имавме 3,2% раст на БДП, во вториот квартал 3,4 иако номиналниот е 7,8. Очекувам во третиот и четвртиот квартал тој раст да продолжи до крајот на годината. Така што ова се сѐ индикатори коишто ние со години наназад, не сме биле ни блиску да ги постигнеме, а камо ли пак да ги коментираме.“