Економија
Гладни за секоја кривина: претставени новиот Porsche 718 Spyder и 718 GT4
Семејството 718 ги поздравува новите членови: со новиот 718 Spyder и 718 Cayman GT4, Porsche воведува два посебно емотивни и моќни модели подготвени да го превземат врвот. Нивниот чист карактер ќе им се допадне на ентузијастите на спортски автомобили кои уживаат во ненадминато задоволство при возењето и го ценат високото ниво на агилност и речиси интимна близина до центарот на моќта. Совршено избалансиран концепт со мотор во средината го нуди сето ова. За првпат, 718 Spyder и 718 Cayman GT4 ја делат техничката основа. Ова го вклучува ново развиениот четирилитарски шестцилиндричен атмосферен мотор, заедно со шестстепен мануелен менувач. Моторот на Боксер-генерацијата генерира 309 kW (420 КС) во двата модели.

Симфонија на вртежи од емотивниот атмосферен мотор
Во срцето на двата модели е новиот четирилитарски шестцилиндричен боксер мотор. Атмосферниот мотор е базиран на истото моторно семејство како и турбо моторите во сегашната серија на 911 Carrera. Новиот мотор со висок вртежен момент генерира 309 kW (420 КС) , или 35 КС повеќе отколку во претходните модели на GT4. Третата генерација на Spyder има дури 45 КС повеќе. Тој испорачува максимален вртежен момент од 420 nm метри, помеѓу 5.000 и 6.800 вртежи во минута. Спортските автомобили со рачен менувач можат да ја скршат бариерата од 300 km/h: 718 Spyder има максимална брзина од 301 km/h, додека 718 Cayman GT4 може да достигне 304 km/h. Двата модели забрзуваат до 100 km/h за 4,4 секунди. Фасцинантен карактер на овој природно аспириран мотор е комбинацијата на модерен систем за контрола на емисиите на филтерот за честички со линеарна испорака на енергија и непосреден одговор на GT моторот. Има максимална брзина од 8.000 вртежи. Неспоредливиот звук на боксер останува неспоредлив. Новите додатоци вклучуваат технички моменти, како што е адаптивната контрола на цилиндрите. Во возење со делумно оптоварување, моторот привремено го прекинува процесот на вбризгување во една од двата цилиндрични банки, со што се намалува потрошувачката на гориво.

Пиезо инјекторите се користат за директно вбризгување на горивото за првпат во моторот со висок вртежен момент. Тие го делат секој процес на инјектирање до пет индивидуални инјекции. Ова го поддржува процесот на согорување кој е комплетен, а со тоа и емисиите на штетни гасови ниски. Променливиот всисен систем со две резонантни вентили обезбедува оптимална размена на гасови во цилиндрите.
Аеродинамична ефикасност: поголема сила, исто воздушен отпор
Меѓу впечатливите карактеристики на 718 Cayman GT4 е сеопфатно подобрениот концепт на аеродинамиката. Таа произведува до 50 проценти повеќе „downforce“, без да има негативно влијание на воздушниот отпор. Аеродинамиката на двата модели има огромна корист од ново-дизајнираниот заден пригушувач со лак со една комора: тој создава простор во задниот дел за функционален дифузер, што придодава 30 проценти „downforce“ на задната оска на 718 Cayman GT4. Фиксираното задно крило исто така бележи голема ефикасност: произведува околу 20 проценти повеќе „downforce“ во споредба со неговиот претходник. Ова одговара на дополнителен притисок од дванаесет килограми на 200 km/h. Предниот дел, кој е оптимизиран во стилот на GT, го одржува аеродинамичното балансирање со големиот преден спојлер и т.н. воздушни завеси.

Porsche 718 Spyder: спортски кабриолет со ултра-лесен кров
Новиот 718 Spyder е чиста машина за задоволство при возењето кој може да се справи со најголемите брзини. Тој ја продолжува историјата на таквите познати Roadsters како Porsche 550 Spyder и 718 RS 60 Spyder. Отворени или затворени, тој возбудува со волшебната силуета. Покривот е погоден за секојдневна употреба и може да се намести во неколку чекори. За разлика од GT4, 718 Spyder има заден спојлер кој се крева автоматски со брзина од 120 km/h. Благодарение на функционалниот дифузер, тој е првиот модел во семејството Boxster кој генерира аеродинамична сила на задната оска.

GT шасија со високи перформанси: оптимизирана за најдобра динамика
За прв пат досега, 718 Spyder ја користи GT шасијата со високи перформанси на 718 Cayman GT4. Со својата супериорна динамика во свиоци, тој обезбедува емотивно искуство во возењето. Неговите понатамошни рафинирани лесни предни и задни оски ги користат тркачките технологии. Системот за амортизација со Porsche Active Suspension Management со ниска суспензија од 30 mm го намалува центарот на тежиштето и го подобрува потенцијалот на страничната динамика. Тој е специјално дизајниран за употреба на тркачката патека и ги прави јасните карактеристики на 718 Cayman GT4 поостри. 718 Spyder исто така има корист од овој дизајн. Управувањето со стабилноста на Porsche (PSM) функционира со уште поголема чувствителност и прецизност, но може и опција да се деактивира во два чекора. Porsche Torque Vectoring (PTV) со механичен заден диференцијал дополнително ја подобрува надолжната и страничната динамика, како и перформансите и уживањето во возењето. GT4, исто така, доаѓа со опција за Clubsport пакет. Ова ги вклучува задните челични рол барови, рачен апарат за гаснење на пожар и појас за врзување со шест точки на страната на возачот.

Тракција: моќни сопирачки, гуми со ултра-високи перформанси
Системот на сопирачки со високи перформанси во 718 Spyder и 718 Cayman GT4 обезбедува постојано сопирање кое е погодно за возење на патеката благодарение на големите сопирачки. Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) исто така е достапна како опција. Една нова функција е дека 718 Spyder сега е достапен со гуми со ултра-високи перформанси (UHP) специјално адаптирани од Porsche. Тие се дел од целокупниот пакет кој го прави доминантен 718 Cayman GT4 на Nürburgring „Nordschleife“: времето на неговиот круг на 20,6 километри долгата патека е за повеќе од десет секунди побрзо од неговиот претходник.


(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Николоски: Се работи на нов просторен план на Македонија, стратешки документ за развој на државата
Изработката на новиот просторен план на Македонија треба да ги даде насоките за просторниот развој на државата со што ќе се овозможат бенефити за целокупното општество. Планот кој го изработува Агенцијата за просторно планирање, а во соработка со надлежни институции треба да понуди нов инфраструктурен концепт за развојот на Македонија, истакна вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на настанот по повод 20 години постоење на Агенцијата за просторно планирање.
Како што потенцира тој, Агенцијата има централна улога во обликување на идниот развој на државата.
„Би сакал да ја потенцирам важноста на новиот просторен план од следните причини: Македонија како природна крстосница меѓу Југоисточна и Централна Европа, има геостратешка важност која произлегува од положбата на коридорите Исток–Запад и Север–Југ, односноа Коридорите 8, 10 и 10 – д. Понатаму близината на јужните пристаништа и улогата како транзитна земја за транспорт, енергија и трговијата. Гледаме во овие глобални предизвици колку е важно Македонија енергетски да се поврзува и во таа насока изградбата на интерконекторот кој не поврзува со Грција како и планираниот интерконектор со Србија, ќе значи дека Македонија ќе стане и енергетска раскрсница. А во меѓувреме интензивно се работи и на далноводно поврзување и со Албанија преку далноводот Охрид-Елбасан. Тука се автопатите, железничките поврзувања, логистичките центри, мултимодуларните јазли особено јазолот со вкрстувањето на коридор 10 со коридор 8, подобрување на меѓуграничната поврзанот и др. И затоа сметам дека треба да постои добра соработка со сите институции на изработка на тој документ кој ќе се почитува и со кој ќе се следи развојот на државата”, кажа Николоски.
Тој го потенцира институционалното партнерство со Министерството за транспорт во спроведување на стратешките политики на Владата, а најави дека министерството работи на изработка на софтвер за развој и управување со геопросторни податоци. Вицепремиерот упати честитки за јубилејот на Агенцијата.
Економија
Минт кредит – роденденска акција што носи подарок
Време е за нови можности и убави изненадувања, затоа што Минт Кредит слави роденден, а кога се слави роденден – подароците се задолжителни. Овој пат, Минт Кредит те изненадува со специјален роденденски Mint Store ваучер покрај брзата финансиска поддршка
Избери износ што ти одговара и добиј подарок::
• Кредит до 30.000 МКД – ваучер од 1.000 МКД
• Кредит до 60.000 МКД – ваучер од 2.000 МКД
• Кредит до 300.000 МКД – ваучер од 3.000 МКД
Брзо, едноставно и без компликации:
✔️ Минимум 12 рати рок на отплата
✔️ Онлајн апликација од каде било
✔️ Одобрување за само 10 минути
Искористи ја роденденската акција и добиј повеќе вредност со секоја апликација – финансиска поддршка плус Mint Store ваучер за шопинг.
Минт Кредит – Кога вредноста е двојна, изборот е јасен.
Аплицирај на Минт Кредит За повеќе информации јави се контактирај се на 15 107, или во една од нашите канцеларии.
*Подарокот важи за одобрени и исплатени кредити.
ПР
Економија
Фатих Шахбаз е нов главен извршен директор на Халкбанк АД Скопје
Д-р Фатих Шахбаз е назначен за нов главен извршен директор на Халкбанк АД Скопје. По успешно спроведените законски и регулаторни процедури, Народната банка даде одобрение за назначување на новиот ГИД, кој банката ќе ја води во следниот период. Со оваа одлука Халкбанк продолжува со стратегиски ориентиран и стабилен развој под раководство на искусен професионалец, кој зад себе има повеќе од две децении богато искуство во банкарскиот сектор.
Д-р Шахбаз својата кариера ја градел во рамките на Türkiye Halk Bankası A.Ş., каде последователно извршувал различни значајни функции, од специјалист, внатрешен инспектор, директор и раководител на филијала, до менаџер на оддел и директор на група. На 1 декември 2022 година бил назначен за заменик генерален директор задолжен за Управување со човечки ресурси и Секторот за поддршка, а од 17 јули 2025 година ја извршувал функцијата заменик генерален директор задолжен за Управување со поддршка и Дигитална трансформација.

Неговото академско образование, богато професионално портфолио и долгогодишната експертиза како и искуството во менаџирање со клучни сегменти од банкарското работење, претставуваат силна основа во понатамошниот развој и водење на Халкбанк во Македонија.
Халкбанк АД Скопје е стабилна и високо позиционирана банка на македонскиот пазар, еден од најзначајните двигатели на економијата во државата и стабилен партнер на македонските компании и граѓани, со континуиран раст и силни финансиски показатели. Банката ја заврши 2024 година со актива од 1,852 милијарди евра, кредитно портфолио од 1,17 милијарди евра, депозитна база од 1,325 милијарди евра и нето добивка од над 30 милиони евра. Веќе во вториот квартал од 2025 година активата порасна на 1.922 милиони евра, што е раст за шест месеци од речиси 71 милион евра, депозитната база достигна 1.443 милиони евра, додека кредитирањето вкупно се зголеми за речиси 158 милиони евра, резултати кои ја потврдуваат довербата на клиентите, професионалноста на тимот и стабилната улога на Банката во економијата.
Со поставувањето на Д-р Фатих Шахбаз за Главен извршен директор, Банката продолжува со јасна визија, стратегиски развој и посветеност во унапредувањето на финансиските услуги, дигиталните решенија и поддршката на економскиот раст и развојот на македонскиот пазар.
ПР

