Економија
ГСОЛ им должи три плати на вработените во „Еуроникел“, истиот газда на вработените во „Фалкондо“ им исплати 13. плата и дел од јануарската плата

ГСОЛ, швајцарскиот фонд сопственик на фарбриките „Еуроникел“ во Кавадарци и „Фалкондо“ во Доминиканстата Република, навлече дополнителен гнев кај кавадарчани откога на вработените во „Фалкондо“ им исплати 13. палата и дел од јануарската плата, над 800 вработени во „Еуроникел“ ги остави уште да ги чекаат трите неисплатени плати за лани, а до крајот на месецот ќе бидат четири неисплатени плати. Вработените се револтирани и прашуваат која е разликата меѓу Македонија и Доминиканската Република и зошто на вработените на „Еуроникел“ им се должат 3 плати заклучно со декември 2023 година, а на вработените во „Фалкондо“ им се исплати и додатна плата.

Истиот газда, ГСОЛ, на вработените во „Фалкондо“ им исплатил и додатна плата, а над 800 вработени во „Еуроникел“ имаат три неисплатени плати
„И двете фабрики не произведуваат од октомври минатата година, но, како што известуваат медиумите, во Доминиканската Република под притисок од Министерството за труд, кое на 12 јануари му дало рок од една недела на инвеститорот ГСОЛ (GSOL) да ја исплати тринаесеттата плата, па не само што на 18 јануари е исплатена предметната плата туку е исплатен и дел од јануарската плата. Ние немаме ни кому да му се обратиме. Директорот избега, Државниот инспекторат за труд дојде, направи увод, кажа дека платите треба да се исплатат и толку, си замина. Исто и УЈП, ја блокираа сметката и толку. Одговорност за неисплатените плати никој не бара“, вели вработен во „Еуроникел“ за „Макфакс“.
Според објавите на локалните медиуми, Министерството за труд во Доминиканската Република нагласува дека нивната реакција била брза оти се посветени на заштита на работничките права. Според објавите, канцеларијата за министерот на труд најавила дека ќе продолжат да го држат под око работодавецот за натамошните плаќања кон работниците. Доминиканските власти јасно укажуваат дека посветеноста не се базира само на зборови, туку дека на барање на работниците тие веднаш ја презеле улогата на нивни претставници и укажале дека неисплаќањето плата ќе резултира со кривични постапки против работодавецот.
ГСОЛ преку „Еуроникел“ им должи на вработените не една – туку три плати, а од државните институции нема најави за нови постапки против работодавецот.
„Освен стандардното решение што го издава УЈП, со кое се блокира сметката на должникот, не се преземени никакви други мерки за да се осигури исплата на вработените. Нема кривична пријава од институциите, ниту какви билодруги притисоци и дејства што ќе осигурат заштита на работничките права. Единствено, Синдикатот најави кривична пријава против газдите од ГСОЛ, а неделава најавија дека и тие ќе поднесат барање за стечај надевајќи се дека можеби на тој начин ќе успееме да добиеме барем дел од она што ни го должи работодавецот иако неизвесно е што ќе впаричи ‘Еуроникел’ оти се знае дека целиот имот го презеде Комерцијална банка, но уште понеизвесно е кога ќе ги добиеме парите – ако воопшто некогаш ги добиеме“, објаснува вработен во „Еуроникел“.
„Макфакс“ побара објаснувања од Државниот инспекторат за труд за преземените мерки за заштита на вработените, но директорката не одговара ниту на телефонот ниту на прашањата испратени преку имејл.
Комерцијална банка извести дека прашањата за состојбата со фабриката и евентуалните заинтересирани инвеститори се испратени кај соодветните организациски единици, но одговори не испратија до објава на текстот.
Додека институциите молчат, кавадарчани стравуваат дека никогаш нема да ги добијат заостанатите плати. Бидејќи нема кому институционално да му се обратат, прашањата, дилемите и забелешките си ги објавуваат на социјалните мрежи.
„Ќе имаат за земање плати вработените. Фирмата е оставена без имот, кој преку хипотека ѝ е префрлен на Комерцијална банка. И да отворат стечај, може да се намират единствено доколку има останато имот или има побарувања од должници, а нема ни имот ни должници. Значи, за жал, слободно може да се простат“, стои во коментар на една од објавите за „Еуроникел“ на „Фејсбук“.
Во друг коментар, вработен во фабриката е разочаран што Синдикатот доцна се сетил да поднесе барање за стечај.
„Прилепската фирма има побарувања од 10.000 евра, како што наведуваат медиумите. Работниците за три месеци имаат побарувања од безмалку 1,5 милион евра и сега Синдикатот се приклучува кон барањето на далеку помал играч во однос на побарувањата. И какви се тие финални преговори што ги наведува Синдикатот, кои траат веќе со месеци, и колку очекува или колку треба да траат?“, револтирано прашува вработениот во „Еуроникел“.
Синдикатот најави дека ќе поднесе барање за стечај, кое ќе биде споено со веќе поднесеното барање за стечај на „Еуроникел“ од прилепска компанија, на која фабриката ѝ должи 10.000 евра. Претседателот Миле Ѓорѓиев денес не одговори на прашањата од „Макфакс“ дали веќе го поднеле барањето и какви други мерки ќе преземат за неисплатените плати на вработените. Тој минатата недела во изјава за „Макфакс“ рече дека имаат најави за заинтересирани инвеститори за фабриката, но на секој негов обид да дознае нешто повеќе добивал одговори дека се работи за класифицирани информации.
ГСОЛ веќе неколу месеци не одговара на прашањата од „Макфакс“ за проблемите во фабриката во Кавадарци. Швајцарскиот фонд не одгвори ниту на денешните прашања за неисплатените плати за три месеци во „Еуроникел“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Советот на Народната банка го усвои најновиот квартален извештај – најважните сегменти од економијата се во согласност со очекувањата

Советот на Народната банка на својата редовна седница го усвои Кварталниот извештај за второто тримесечје од 2025 година.
Во Извештајот се истакнува дека, во текот на вториот квартал, Народната банка го задржа внимателниот пристап во водењето на монетарната политика и не направи промени во основната каматна стапка, соодветно на условите во економијата.
Во однос на остварувањата на основните макроекономски показатели, во првиот квартал од годината растот на домашната економска активност е стабилен, со стапка којашто е приближно иста со проектираната според априлскиот циклус проекции, а најновите високофреквентни податоци за вториот квартал упатуваат на натамошен раст на економската активност. Годишната стапка на инфлација забави во второто тримесечје и се сведе на 3,5%, сепак е малку повисока во споредба со очекувањата од април. Надворешната позиција на економијата е стабилна и во склад со очекувањата, при умерен дефицит на тековната сметка во првото тримесечје од 2,1% од БДП, а нивото на девизните резерви и натаму е во безбедната зона и обезбедува соодветна поддршка за одржување на стабилноста на домашната валута.
Монетарните податоци покажуваат натамошен солиден раст на депозитите и на кредитната активност. Имено, банките и натаму обезбедуваат кредитна поддршка за домашната економија, посилна од очекувањата, при посилен раст и на депозитната база. И натаму се бележат поволни придвижувања од аспект на рочната и валутната структура на штедењето (раст на денарските и долгорочните депозити), одразувајќи ги ефектите од мерките преземени од страна на Народната банка и стабилизираните очекувања на економските субјекти.
Економските услови и натаму се под влијание на неизвесноста, односно ризиците поврзани со надворешното окружување сѐ уште се изразени, а неопходно е натамошно следење и поголема претпазливост во однос на политиките коишто влијаат врз побарувачката во домашната економија и врз ценовната динамика. Народната банка како и досега внимателно ќе ги следи макроекономските податоци и ризиците и ќе ги презема сите неопходни мерки користејќи ги сите расположливи инструменти за одржување на стабилноста на девизниот курс и на ценовната стабилност.
На седницата на Советот беше усвоена Годишната информација за плаќањата во земјава за 2024 година, како и Годишниот извештај за извршениот надзор над платните системи во 2024 година, коишто покажуваат дека зголемената употреба на дигиталните решенија за извршување на плаќањата придонесе за солиден годишен раст на бројот на безготовинските плаќања во текот на 2024 година од 12,7%. Растот во поголем обем произлегува од плаќањата со платежни картички, a се забележува солиден раст и на плаќањата со кредитни трансфери (платни налози). Притоа, кај платежните трансакции со платежни картички е остварен годишен раст од 14,3%, а кај платежните трансакции остварени со кредитните трансфери растот изнесува 9,8%.
Економија
Од бесплатни услуги до премиум-привилегии, сè во една банка

1.Да се биде клиент на Халкбанк значи да се биде чекор напред
2.Со Халкбанк добивате повеќе: Бесплатни услуги, паметни пакети и премиум искуства
Без разлика дали сте примател на плата, пензија или млад корисник на HalkЕz пакетот – да се биде клиент на Халкбанк значи секојдневно да добивате повеќе. Повеќе слобода, повеќе удобност, повеќе безбедност и пристап до услуги кои ви го олеснуваат животот, а притоа штедите време и пари.
Халкбанк за своите клиенти овозможува бројни услуги кои се целосно бесплатни, како на пример подигнување готовина без провизија од сите банкомати во земјата, без разлика на банката. Исто така и електронското и мобилното банкарство се со нула трошоци со кои обезбедувате едноставно, брзо и безбедно управување со вашите средства. На овој начин можете постојано да ја следите состојбата на сметката, како и за плаќањата и трансакциите во движење, при што добивате информации преку СМС за извршени трансакции.
Халкбанк се погрижи да обезбеди погодности за секоја генерација.
За младите до 29 години, HalkEz пакетот значи почеток на финансиска независност со поддршка – со бесплатна трансакциска сметка, мобилно банкарство, картичка и други поволности.
За пензионерите, Халкбанк обезбедува сигурност и почит, преку редовна и навремена исплата на пензијата, како и преку специјалниот Пакет за пензионери кој е со бројни бенефиции – достапни услуги, бесплатни трансакции и поддршка при секојдневните банкарски потреби.
За вработените кои ја примаат својата плата преку Халкбанк, отворени се сите можности на Смарт пакетот – комплетно банкарско решение кое ги обединува најчесто користените услуги во еден месечен пакет. Тука се вклучени бесплатно водење на трансакциска сметка, бесплатна дебитна картичка, бесплатно мобилно и електронско банкарство, бесплатни месечни известувања и бесплатно подигнување готовина на сите банкомати во земјата. Исто така, пакето носи и поволности при одобрување потрошувачки и хипотекарни кредити. Овој пакет е наменет за сите кои сакаат едноставност, флексибилност и контрола врз своите финансии – во секој момент и од било каде.
За оние што што бараат повеќе, тука се Премиум пакетите. Премиум картичките Mastercard World Debit, Mastercard World Credit, Visa Platinum и Visa Gold на Халкбанк носат ново ниво на искуство. Со нив добивате приоритетен пристап до аеродромските VIP Lounge салони ширум светот, во кои ќе најдете сè што ви е потребно за мирен старт на патувањето, удобни места за седење, бесплатни освежувања и пијалаци, Wi-Fi, електрични приклучоци, весници, и она најважното, а тоа е мирот.
Преку Премиум картичките добивате пристап и до иновативните ORYX услуги, кои ви нудат поддршка на пат (ORYX на пат) во случај на незгода или потреба од влечна служба, како и домашна поддршка преку ORYX мајстори, кои се тука за вас за сите поправки и итни интервенции во домот – електричари, водоводџии, бравари и повеќе.
Со Халкбанк, добивате многу повеќе од обична банкарска услуга – добивате партнер кој е тука за вас во секој чекор. Со транспарентни услуги, практични решенија и постојана грижа за клиентите, Халкбанк останува доверлив финансиски партнер – независно од вашата возраст, статус или стил на живот.
ПР
Економија
Маркетите да не прават трикови оти ограничувањата може да бидат годишни, не неделни или месечни, порача Мицкоски

Можни се годишни место неделни или месечни ограничувања на маржите за да се заузда растот на цените во маркетите. Премиерот Христијан Мицкоски денес им порача на маркетите да бидат внимателни оти се следи растот на цените.
„Тоа го следиме како процес и мојата порака до маркетите е да не се служат со трикови затоа што ограничувањата може да бидат годишни, а не неделни или месечни. Многу внимателно преку Пазарниот инспекторат и Министерството за економија и труд го следиме однесувањето на некои од маркетите“, рече премиерот Мицкоски одговарјќи на новинарски прашања по прошетката во обновената Клиника за уво, нос и грло.
Со недели премиерот Мицкоски најавуваше дека до крајот на јули ќе се знае моделот по кој Владата ќе постапува за поскапувањето на прехранбените производи. Се правеа анализи и се разгледуваа разни пристапи, се правеа консултации со професори и со претставници на трговските синџири, но детали за тоа какви мерки ќе се преземат премиерот не кажа ниту денес по истекот на јули.