Економија
ГСОЛ: Тужбата од „Кунико“ за „Фени“ е обид да се изврти вистината
Злонамерната и клеветничка тужба од страна на „Кунико“ пред холандските судови е оркестриран обид да се дефокусира јавноста и да се изврти вистината, реагираат од швајцарската компанија ГСОЛ, закупец на кавадаречки „Фени“. Реакцијата доаѓа кога во холандските медиуми беше објавено дека компанијата „Кунико ресорсис“ како поранешен сопственик на „Фени“ во Амстердам тужи 9 фирми и 4 физички лица, меѓу кои и вицепремиерот Кочо Анѓушев, кој е осомничен за координирање акција за киднапирање на имотот на „Кунико“ .
„ГСОЛ е меѓународен инвестициски фонд со десетгодишна историја и над 2.000 вработени во никел-индустријата, како и во другите рударско-металски области. ГСОЛ и неговиот подружник ‘Евроникел’ инвестираа над 70 милиони евра во последните шест месеци за да го спасат ‘Фени’ од банкрот и од затворање, сето тоа направено со најголемо ниво на транспарентност и отвореност, а во интерес на сите засегнати страни, со посебен фокус на работниците и доверителите“, стои во реакцијата од ГСОЛ.
Од ГСОЛ потсетуваат дека ’Кунико’ е компанијата што го довела „Фени“ до крајно проблематична состојба, а дејствата на менаџментот на ‘Кунико’ се предмет на истрага за криминални прекршоци од страна на холандските и македонските власти.
Вработените во „Фени“, пак, велат дека обвинувањата на „Кунико“ се нереални.
„Тужбите на ‘Кунико“ се во најмала рака смешни затоа што во септември минатата година ‘Кунико’ буквално исчезна преку ноќ, а зад себе остави фабрика без производство, вработени на улица без плата и уште го претставуваше ‘Енекод’ со 200.000 актива како инвеститор што би сервисирал долг од речиси 70 милиони евра, а фабриката за која сега тврдат дека им е украдена ја дава за еден долар“, велат од фабриката.
Против раководството на „Фени“ во периодот кога фабриката беше сопственост на „Кунико“ се поднесени три кривични пријави во Македонија. Управата за финансиска полиција поднесе две од нив кога утврди дека поранешниот директор Јусуф Миракхмедов направил отпис на незастарени побарувања, со што ѝ нанел штета на фабриката од 51 милион долари, а отуѓувал и резерви на фероникел и друга руда на која банките имале заложно право поради што е осомничен дека ја оштетил фабриката за дополнителни 30 милиони долари. Кривична пријава против раководството поднесе и малцинскиот партнер во „Кунико“ за злосторничко здружување, злоупотреба на службената должност и овластувањето, измама и оштетување или привилегирање доверители на штета на компанијата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

