Економија
Ексклузивно претставување на Škoda kamiq

Новиот Škoda kamiq претставува уште еден голем чекор во успешната гама на SUV возила на чешкиот производител.
Kamiq е централна точка во кампањата на Škoda која е целосно во тек. „Ќе воведеме повеќе од 30 нови модели до крајот на 2022 година. Нашата цел е да ја зголемиме продажбата од околу 1,25 милиони автомобили денес, и до два милиони возила годишно до средината или крајот на следната деценија“, вели Бернхарт Мајер.
Создаден за уживање во животот
Škoda kamiq е наменет првенствено за помладите корисници кои се склони на модерен животот и авантурата. Овој модел веднаш може да се препознае по неговите моќни двосегментни фарови, со дневните светла што се движат по горниот дел на предницата. Kamiq е исто така првиот модел на Škoda со динамични индикатори за насока, напред и назад – индивидуалните LED диоди светнуваат последователно однатре кон надвор за да создадат импресивен ефект.
„Kamiq е многу посебен за мене. Ова е првиот проект што го направив во Škoda“, признава Оливер Стефани, Раководител на Škodaодделот за дизајн. „Ја следи традицијата на Škoda со многу смели, препознатливи елементи кои се исклучително стилски. Автомобилот, исто така, има моќен став и зрачи со издржливост кога е на патот. Друг впечатлив елемент е динамичната покривна линија. Мислам дека постигнавме се што им ветивме на нашите фанови со концептот Škoda vision X од минатата година“, додаде Стефани.
Широката предна решетка со двојни ребра, масивната предница и препознатливиот профил на хаубата го прават изгледот извонреден. Задниот дифузер ја истакнува висинатa на возење, 36 mm повисока од споредливата Škoda scala. Тркалата доаѓаат со 16 до 18 инчни фелни. За авантуристите, долната заштита е опционална, додека спортските возачи ќе уживаат во поцврстата спортска суспензија, намалена за 10 милиметри, која нуди две нивоа на регулирање на цврстината на амортизацијата.
Агилен, но просторен
„Несомнено е дека ова е вистинска Škoda, но во исто време, сосема е различна. Нашата цел беше да создадеме поинаков вид на SUV од она што досега го видовме“, објасни Кристијан Струбе, член на управниот одбор на Škoda, одговорен за техничкиот развој. Kamiq ги зема предностите карактеристични за SUV возилата, како што се зголемената висина на возењето и удобната положба за возење, и ги комбинира со агилноста на компактниот автомобил.
Покрај несомнено компактните димензии (4.241 mm должина, 1.793 mm ширина, и 1.531 mm висина), сепак може да се пофали со најдолга внатрешност во класата. Задните патници имаат многу простор, додека багажниот простор располага со 400 до 1.395 литри. Преклопувачкото седиште во средината на задниот дел дава дополнителен простор за да може да се транспортираат предмети до 2,5 метри во должина. Згора на тоа, има повеќе од дваесет „Simply Clever“ решенија внатре – вклучувајќи го чадорот во вратата на возачот, или, уникатно за во овој сегмент, лизгачки штитници на вратите. Автомобилот, исто така, може да биде опремен со кука за влечење и електрично управувана задната врата која се затвора со притискање на копче.
Автомобил преполн со карактеристики
Употребата на новата платформа за возила овозможува Kamiq да се вклопи со бројни технологии кои претходно ги беа имплементирани само во премиум возилата, вклучувајќи го и греењето на предните и задните седишта, воланот и шофершајбната. Внатрешниот ентериер може да доминира со опционалниот „Virtual Cockpit“ со пет режими на прикажување од 9 инчи и 10,2 инчен централен команден дисплеј.
Опремата во Kamiq вклучува помошен систем за напуштање на лента и кочница за сопирање со предвидлива заштита на пешаците. Приспособлива контрола на патувањето, странична помош, помош при паркирање за автоматско влегување или излегување од паралелни и нормални паркинг места, како и гласовна контрола и гестовни команди за инфозабавниот систем.
„Kamiq доаѓа со сосема нова генерација на инфозабавни системи. Секогаш е онлајн и благодарение на своите апликации, може да ги понуди најнапредните услуги за поврзување на Škoda. Ова го прави совршен за нашите помлади клиенти во урбаниот SUV сектор, кои постојано се онлајн присутни“, истакна Стурбе.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Муцунски: Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд-инвестиции

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, и директорот на Дирекцијата за технолошко-индустриски развојни зони, Гоце Димоски, денеска одржаа тематска прес-конференција, на која говореа за последниот извештај на „Фајненшл Тајмс“ – fDi Intelligence, според кој Северна Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП.
„Денес споделуваме резултати што се видливи и недвосмислени. Според најновиот извештај на ‘Фајненшл Тајмс’ – fDi Intelligence, нашата земја е меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП. Докажуваме дека сме мала земја која умее да постигне големи резултати“, истакна министерот Муцунски.
Тој појасни дека гринфилд инвестициите значат нови фабрики, капацитети и нови работни места, додавајќи дека овој индекс покажува оти државата привлекува повеќе нов капитал отколку што би се очекувало за нејзината економска тежина – дека остварените резултати во делот на странските инвестиции се над нашата категорија.
„Тоа е порака до инвеститорите и граѓаните: тука вреди да се инвестира, да се гради, да се остане. Тоа е јасен сигнал дека енергетската транзиција и индустрискиот раст се во фаза на реализација – не само план или парола. И да бидеме јасни: ова признание не е случајно. Градиме предвидливост. Ние сме кредибилна членка на НАТО. Се поврзуваме со европските коридори. Испраќаме порака дека нашата држава е сигурен и достоинствен партнер“, додаде министерот Муцунски.
На прес-конференцијата тој истакна и дека граѓаните очекуваат чесна држава и јасни правила, подобро платени работни места и пониски трошоци. Во таа насока, нагласи дека целта не е постигната и дека Владата го забрзува чекорот:
„Денес не велиме ‘целта е постигната’. Денес го забрзуваме чекорот. Поедноставуваме постапки, кратиме рокови, ги поврзуваме домашните компании со странските инвеститори, вложуваме во вештини за младите. И, најважно – создаваме систем во кој никој не е над законот, затоа што довербата е нашата најсилна валута за раст“, заклучи министерот.
Директорот Димоски, пред медиумите, истакна дека денешниот успех претставува признание за стратегијата, пристапот и политиките што ги спроведува Владата во областа на привлекувањето странски директни инвестиции, каде клучни приоритети се економскиот раст, креирањето нови работни места и привлекувањето инвестиции со висока додадена вредност за македонската економија.
„После само една година посветена и напорна работа, сведоци сме дека, според последниот извештај кој веќе десет години го подготвува ‘fDi Intelligence’, специјален истражувачки оддел на ‘Фајненшл Тајмс’, Македонија е рангирана на шестото место во светот во привлекувањето на странски инвестиции во однос на бруто домашниот производ“, истакна Димоски.
Тој потенцираше дека крајната цел е структурна промена во начинот на привлекување инвестиции – со фокус на квалитет и додадена вредност, наспроти квантитет и обем на проекти – што е суштинската разлика која ја издвојува нашата земја од многу други економии во минатото, но и моментално во регионот.
Економија
Мицкоски: Македонија е шеста држава во привлекување странски инвестиции по БДП

Ќе бидам прецизен за да не бидам погрешно разбран, зборувавме дека сме четврта економија во Европа. За жал се уште постојат такви кои на брутален начин лешинарски се обидуваат да дефокусираат, многу јасно и прецизно рековме тогаш дека станува збор за четврти најголем раст на БДП во Европа. Така и ова ние сме шеста држава по бројот, обемот и волуменот на странски инвестиции во светот според БДП, значи да бидеме прецизни, да не оставиме на овој тип на луѓе да го дефокусираат и ова, вели премиерот, Христијан Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање.
Премиерот Мицкоски додаде дека според Светската туристичка организација на ОН, Македонија е шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година.
„И исто така треба да кажеме дека Обединетите Нации секторот туризам објавуваше дека сме шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година. Тоа се параметри кои се добри и значајни. Дали тоа ќе се почувствува кај стандардот кај граѓаните, јас сум убеден дека тоа се случува, можеби доаѓа споро, но во периодот кој што следи ќе биде уште по изразено. Имајќи предвид дека без да имаме интервенционизам, популизам и без да имаме начин на кој што порано се зголемуваше просечната плата, ние го имаме истиот раст од 11, 12 и 13 проценти, што значи дека стандардот полека но сигурно доаѓа на свое место“, истакна тој.
„Примарна наша цел беше да се консолидираме како држава, ценам дека сме во таа состојба на консолидирање и сега е времето да се почне со раст, односно да се почувствува сето она за кое што денеска зборуваме. Затоа велам ако ние имаме раст на платите од 11, 12, 13 проценти на месечно ниво, а инфлација условно кажано во просек од 4 проценти, тогаш нето имаме зголемување од 7 проценти. Каква беше состојбата пред година ипол, две: Тогаш имавме просечна инфлација од 15,18, 20 проценти, и раст на платите кое што беше под нивото на инфлација, што значи дека стандардот беше во негатива, односно во минус, за разлика од сега кој е во позитива“, посочи премиерот Мицкоски.
Економија
Советот на Народната банка донесе одлуки за унапредување на заштитата на потрошувачите на финансиски услуги

На својата последна седница, Советот на Народната банка усвои четири значајни одлуки насочени кон зајакнување на системот за заштита на потрошувачите, коишто треба да обезбедат поголема транспарентност, фер практики и ефикасно постапување по поплаките на граѓаните од страна на банките и штедилниците, како и соодветни контролни механизми од страна на Народната банка во оваа област.
Со Одлуката за обезбедување јасни, релевантни и навремени информации за производите и услугите, којашто беше усвоена од Советот, се воведува задолжителна обврска за банките да обезбедуваат точни, разбирливи и навремени информации на потрошувачите, особено пред склучувањето договори за кредити и депозити. Информациите треба да дадат јасни насоки во однос на основните придобивки, ризиците и условите за користење на производот или на услугата, вклучително и за трошоците поврзани со финансиските производи и услуги, извести Народната банка.
Со усвоената Одлука за обезбедување фер и транспарентен пристап при склучување и примена на договорите со потрошувачите се воспоставуваат стандарди за фер пристап кон потрошувачите, како и забрана за нефер, измамнички и агресивни деловни практики. Воедно, се дефинираат основните можни ризиците кои треба јасно да им бидат објаснети на потрошувачите пред склучување на договор, а банките се задолжуваат да донесат интерни акти со кои ќе обезбедат фер практика и недискриминација, вклучително и во однос на потрошувачите со попреченост.
Одлуката за воспоставување систем за прием, евиденција и правично постапување со поплаките на потрошувачите го уредува начинот на поднесување, прием и разгледување на поплаки во банките, како и обврска за почитување на рокови за одговарање на поплаките и формирање посебна организациска единица или назначување лице задолжено за заштита на потрошувачите во банките и штедилниците.
Одлуката за начинот на вршење контрола над работењето на финансиските институции во доменот на заштитата на потрошувачите ги пропишува основните видови на контроли во доменот на заштита на потрошувачите. Покрај теренски и вонтеренски контроли, се предвидуваат и хоризонтални контроли на одредена тема кај сите банки и штедилници, како и контрола преку „таинствено купување“ по примерот на напредните европски практики.
Со овие четири одлуки, Народната банка поставува правила и механизми за подобра заштита на правата и интересите на потрошувачите, придонесувајќи кон потранспарентна и пофер средина за користење на финансиските услуги, како и поголема финансиска инклузија, се додава во соопштението на Народната банка.