Економија
Експертски водич: Како да препознаете лажни онлајн-казина?
Во последниве неколку години онлајн коцкањето зема се поголем замав. Тоа не ги изненадува луѓето кои се вклучени во оваа активност, со оглед на големите предности кои ги нуди оваа форма на забава во однос на коцкањето во традиционални, физички казина.
Од друга страна, зголемениот интерес за користење на онлајн казина поттикна голем број на измамници и криминалци кои пронаѓаат начини да ја злоупотребат нивната популарност. Тие обично создаваат лажни (scam) онлајн казина чија единствена цел е да извлечат пари од корисниците.
Не секој од овие сајтови функционира исто. Постојат чисто измамнички казино сајтови кои прибираат финансиски податоци од корисниците, а после извесно време почнуваат да ги злоупотребуваат истите. Исто така, има и онлајн казина кои функционираат како и нормалните сајтови без да ги злоупотребат вашите податоци, но бараат начини да не исплаќаат добивки на играчите.
Неколку начини ви стојат на располагање за да препознаете вакви жани онлајн казина. На пример, може да најдете специјализирани сајтови кои ќе ви помогнат да се зачлените во сигурни казина. На пример, со пребарување на kazino onlain Makedonija или слично, ќе најдете сајтови како onlinecasinomk.com/ со многу корисни информации.
Секако, добро е и самите да научите како да ги препознавате, па затоа го создадовме овој краток водич за вас.
Немаат лиценца
Не сите сајтови без лиценца се создадени за да ве измамат, но сите лажни онлајн казина немаат лиценца. Затоа, ако налетате на таков казино сајт, бидете исклучително внимателни. Всушност, најдобро е да го избегнете бидејќи постои голема веројатност да завршите како измамен играч.
Секое солидно онлајн казино има барем една лиценца од релевантна институција. Тоа е потврда од независно тело, најчесто создадено од одредена држава, која потврдува дека се работи за легитимен казино сајт.
Без разлика колку атрактивно изгледа понудата на една казино платформа, наш совет е да ја избегнете доколку не поседува лиценца.
Немаат податоци за сопственоста
Покрај немањето лиценца, лажните онлајн казина не споделуваат информации за нивната сопственост. Кога ќе ја отворите главната страница и ќе се упатите најдолу, тука вообичаено треба да ги најдете овие информации.
Со други зборови, во легално, легитимно онлајн казино, овие податоци се споделени јавно – кој е сопственикот и/или компанијата која го раководи сајтот, каде е регистрирана, која е адресата и каква лиценца поседува.
Лажните онлајн казина се нетранспарентни од едноставна причина што сакаат да ги прикријат сите траги кои подоцна би воделе кон барање нивна одговорност.
Нејасни и/или многу сложени правила и услови
Ова е уште еден едноставен начин да откриете измамничко казино. Секој сајт од овој вид има јасно утврдени правила и услови на користење кои се наоѓаат на почетната страна.
Во овој дел се утврдуваат различни работи како на пример начинот на кој се регистрирате и го верификувате вашиот идентитет. Или пак детали за тоа што е потребно за да ги повлечете вашите добивки, како да ги искористите бонусите, во кои случаи може сајтот да ја блокира вашата корисничка сметка и слично.
Целта на лажните онлајн казина е да ги направат правилата и условите премногу сложени или пак нејасни за корисниците, се со цел да ги злоупотребат нивните податоци или да не бидат исплатени.
Одложени исплати или нереализирање на исплатите во целост
За разлика од претходниот случај каде некои нечесни онлајн казина пробуваат да ги замрсат работите за да избегнат плаќања, постојат и сајтови каде исплатите се одложуваат или едноставно не се реализираат во целост.
Доколку имате работа со угледно онлајн казино, имате јасно одредени временски периоди кои му се потребни на сајтот да ги процесире вашите барања за исплата (вообичаено меѓу 1 и 7 работни денови).
Од друга страна, доколку искусите значителни временски одложувања на исплатата или се соочувате со необични пречки кога сакате да ги повлечете средствата (високи провизии, постојано барање за нови верификации итн.), тогаш веројатно се работи за лажно онлајн казино.
Нереални бонуси
Точно е дека секое онлајн казино има свои правила и услови кога станува збор за бонусите и промоциите кои ги нуди. Сепак, постојат одредени стандарди, особено во сумата која се доделува како бонус или бројот на бесплатни спинови, кои ретко кое онлајн казино ги преминува.
Да речеме, често имаме сајтови кои нудат бонус за добредојде од 100% аплициран на вашата прва уплата до 6,000 денари. Или слична понуда до 18,000 денари. Но доколку некој сајт нуди 180,000 денари, тогаш треба да се замислите, затоа што тој бонус е нелогичен и нереален.
Или пак доколку има бонус без депозит, тој вообичаено има мала вредност. Ако некој ви нуди бонус без депозит од 6,000 денари или повеќе, тогаш најверојатно е лажно онлајн казино.
Лош и нефункционален дизајн
Иако работите не треба да се судат само според нивниот изглед, во случајот со онлајн казината тие може да бидат доволно добар доказ дека се работи за лажни сајтови. Голем број на измамници немаат средства за да ги реализираат своите идеи, па се служат со застарени дизајни.
Легитимните онлајн казина вложуваат многу пари за нивните сајтови да изгледаат професионално и атрактивно. Исто така, тие се трудат, најдобро што можат, да им пружат играќко искуство без никакви проблеми на своите корисници.
Доколку сајтот изгледа како да е дизајниран пред две децении, има многу линкови кои не водат никаде, користи графика која не се користи од сериозни сајтови и во целина има непрофесионален изглед, тогаш можеби гледате во лажно онлајн казино. Избегнете го за секој случај, бидејќи имате многу добри атрактивни и сигурни опции.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Битиќи: Јавниот долг веќе изнесува 70 проценти од БДП
Пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница истакна дека предлог законот за изменување и дополнување на Законот за јавен долг, по скратена постапка, е обид на Владата на мала врата да изврши импровизации и да ги коригира сопствените пропусти и грешки поврзани со реализацијата на кредитот од Унгарија.
Парите се повлекоа, провизиите се платија, каматата почна да тече. 500 и повеќе милиони евра стојат на сметка. Се изнаслушавме за историски најниска камата, но реалноста е поинаква, таа не функционира. Не постои институционален капацитет за нивно ефектуирање, ниту кон стопанството, ниту кон било кој друг. Постои само капацитет за ефектуирање на провизии. Дозволете ми да бидам и малку саркастичен, оваа задолжување е спроведено како некој на кредит да купил луксузен автомобил без да знае да вози. Го плативме автомобилот, плаќаме и за гаражата, но тој стои неподвижен, истакна Битиќи.
Тој рече дека кога беше изгласан законот за задолжувањето претставниците на Владата, како и пратениците од владејачкото мнозинство емотивно зборуваа и аргументираа дека овие пари ќе бидат насочени кон инфраструктурен развој на општините, развој на стопанството итн.
„Но, до ден денес банкарските критериуми за пласирање не само што не се објавени, туку се чини дека не се ни дефинирани, оставајќи го стопанството во состојба на неизвесност и финансиска нестабилност. Компаниите, кои се двигател на економијата, се оставени на милост и немилост, без јасна поддршка од институциите кои треба да ги штитат нивните интереси. Доцнењето на повратот на ДДВ, кое сега достигнува рекордни суми, е само врвот на ледениот брег. Средствата предвидени со Законот за финансиска поддршка на инвестициите се намалија“, нагласи Битиќи, додавајќи дека Владата најавуваше дека средствата од првата транша од 250 милиони евра ќе бидат ефектуирани до крајот на 2024 година.
„Ќе потсетам на еден став на Владата од 25 ноември 2024 година, кога самоуверено најави дека „до крајот на неделата“ 250-те милиони евра од унгарскиот заем ќе бидат достапни на стопанството. Денес е 17 јануари 2025 година, и парите сè уште се мистерија. Очигледно, во Владата календарите функционираат по некоја друга временска зона или можеби овие 250 милиони евра се само мит, приказна“, рече Битиќи.
Тој нагласи дека со предложените измени, владејачкото мнозинство, решило да разоткрие уште една „историска“ димензија поврзана со овој кредит, а тоа е воведувањето на механизмот препозајмување, како нов законски инструмент за финансирање на долгот на јавните претпријатија и на трговските друштва кои се во целосна или во доминантна сопственост на државата, општините, општините во градот Скопје и градот Скопје.
„Она што не се зборува во образложението, а што е прикриена намера со овие измени, е создавање на можност дел од долговите на јавните претпријатија, кои се проценуваат на околу една милијарда евра, да се покријат со нереализираните средства од унгарскиот кредит. Се отвора пат за Владата само да ги префрла долговите од една каса во друга. Оваа политика не е ништо друго освен „финансиско перење раце“ на грбот на граѓаните, кои на крајот ќе го сносат товарот на каматите и скриените трошоци“, порача Битиќи.
Битиќи истакна дека додека парите од унгарскиот кредит стојат, Владата не стои, туку неодамна се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници, претходно кон крајот на октомври 2024 година, кај домашните кредитори се задолжи со 73,7 милиони евра.
Овде се отвора прашањето за финансиската транспарентност и капацитетот на Владата за управување со јавните пари. Сега е јасно зошто веб страницата „Отворени финансии“, која функционираше како алатка за транспарентност, сега е со нарушена функционалност. Уште поскандалозно е што делот за Јавниот долг – клучен елемент за јавен увид – е целосно исклучен. Овие технички проблеми не се ништо друго освен обид да се сокрие вистината: јавниот долг веќе изнесува над 70% од БДП, со тенденција за дополнително зголемување, рече Битиќи.
Тој нагласи дека ако вратата за влез на корозивен капитал беше подотворена, сега со овие измени таа е ширум отворена.
„Пред нас е обид да се легитимира задолжувањето кое беше извршено во „четири очи“ со Унгарија, без јавна дебата, и да се создаде дополнителна законска рамка која нема да го заштити јавниот интерес, туку ќе штити странските влијанија. Парите од унгарскиот кредит, стануваат алатка за подлабока институционална зависност. Ова е класичен пример за корозивен капитал – финансиски средства кои на површината изгледаат како помош, но всушност создаваат институционална ерозија. Корозивниот капитал е тивок напаѓач на демократските институции, и неговото присуство во економијата значи дека секој граѓанин ќе ја плаќа цената на коруптивните зделки. Но, очигледно, оваа Влада реши да ни покаже како изгледа „одржлив ризик“ – ризик кој ќе го плаќаат идните генерации, истакна пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница.
Економија
НБРМ: Краен рок за пријавување на трудовите за годишната награда за млад истражувач е 1 февруари
Народната банка ги потсетува младите истражувачи дека наближува крајниот рок за доставување на трудовите за Конкурсот за Годишната награда за најдобар труд од областа на макроекономијата и банките и банкарските системи за 2025 година.
Сите заинтересирани млади истражувачи можат да поднесат свој труд, согласно условите и критериумите на јавниот повик, до 1 февруари 2025 година.
Право на учество имаат сите државјани на земјава на возраст до 35 години, кои не се вработени во Народната банка и не се членови на Советот. Авторите имаат право да конкурираат на Конкурсот за избор на најдобар труд и со труд што веќе бил објавен, но не пред 1 јануари 2023 година. Трудовите се поднесуваат до Народната банка по електронски пат на е-адресата: [email protected]
Годишната награда на Народната банка за прворангираниот труд изнесува 130.000,00 денари. Но, доколку Одборот за оценување процени дека второрангираниот труд е исто така со квалитет близок до прворангираниот, Народната банка може да додели и втора награда, во износ од 65.000,00 денари. По оцена на Одборот, може да биде доделена и само втора награда или воопшто да не биде доделена Годишната награда, доколку се утврди дека ниеден од трудовите не ги исполнува потребните услови.
Низ годините, Народната банка постојано ја поттикнува научно-истражувачката мисла од областа на макроекономијата и банкарството. Покрај Клубот на истражувачите, каде што истражувачите имаат можност да ги презентираат своите трудови, Годишната награда за млади истражувачи е дополнителна алатка на централната банка за мотивирање на младата популација за унапредување и развој на истражувачката и аналитичката работа во областа на економијата, истакнуваат од НБРМ.
Економија
„Енергетската мрежа се проширува“: Божиновска и амбасадорот Касијев го интензивираат енергетското партнерството меѓу Македонија и Азербејџан
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари работна средба со амбасадорот на Република Азербејџан за Република Северна Македонија, со седиште во Белград, Н.Е. г. Камил Касијев. На средбата беше разговарано за унапредување на соработката меѓу двете земји, со акцент на енергетиката како клучна област од заеднички интерес.
На средбата се разговараше за тековните активности на Македонија за зголемување на енергетската независност. Министерката Божиновска истакна дека земјата активно работи на создавање нови услови за снабдување со природен гас по конкурентни цени и е подготвена да ги истражи можностите за продлабочување на енергетската соработка со Азербејџан, кој се смета за значаен партнер во регионот.
Амбасадорот на Азербејџан ја потенцираше подготвеноста на неговата земја за продлабочување на соработката со Македонија, нагласувајќи дека државниот врв, вклучувајќи го министерот за енергетика и претседателот на Азербејџан, активно поддржуваат иницијативи во енергетскиот сектор.
Во текот на разговорите, беше изразена подготвеност за олеснување на директни контакти и средби на највисоко ниво, со цел реализација на проекти од заемен интерес. Дополнително, беше нагласено дека оваа година во Азербејџан ќе се одржат неколку значајни средби и форуми од областа на енергетиката, при што овие настани ќе претставуваат можност за зацврстување на соработката.
Средбата се надоврзува на неодамнешните активности за зајакнување на билатералната соработка. Во ноември минатата година, на Самитот за климатски промени КОП29 во Баку, министерката Божиновска и претседателката Гордана Сиљановска Давкова остварија средба со претседателот на Азербејџан, Илхам Алиев, кој ја изрази подготвеноста на неговата земја за соработка на инфраструктурни проекти, особено во делот на гасификацијата на Македонија.
Дополнително, во истиот период, ЕСМ и СОКАР, државна компанија од Република Азербејџан, потпишаа Меморандум за разбирање со кој се отвораат можности за подобрување на достапноста на природен гас и обезбедување стабилно снабдување по конкурентни цени.
Азербејџан игра значајна улога во енергетскиот сектор на регионот, со снабдување на природен гас преку различни интерконектори. Бугарија добива гас од Азербејџан преку интерконекторот со Грција, што значително ја менува енергетската карта на Европа. Србија, исто така, потпиша договори за снабдување со азербејџански гас, со планови за испорака на 400 милиони кубни метри гас годишно до 2026 година.
Министерството за енергетика останува посветено на градење партнерства со цел да обезбеди стабилност и одржливост во енергетскиот сектор, како во земјата, така и во регионот.