Економија
Живко Груевски: Наместо празни зборови и ветувања, со конкретни акции и дела за подобар живот – СЕГА и ВЕДНАШ!
Во актуелнава реалност, повеќе или помалку, целиот свет сè уште се соочува со последиците од пролонгираната пандемиска здравствена, економска, енергетска и инфлаторна криза. Ова со посебна жештина ги погоди пофрагилните економии во транзиција и развој… Во нашата држава секојдневно слушаме и гледаме за проблемите предизвикани со големото зголемување на цените на електричната енергија, прехранбените продукти и баш на сè и сешто што ги поскапува трошоците на животот и ја зголемува сиромаштијата… за протести, барања и преговори за зголемување на минималната плата, на просечните лични доходи и на пензиите, за исплата на субвенции во земјоделството и сточарството итн.
Нашите градови, за жал, се тркаат кој ќе биде највисоко пласиран на поразителните светски листи за најзагадени градови во светот – загаден воздух, диви депонии, загадени води, реки и речни корита, контаминирана почва (???).
Според последното истражување во рамките на проектот „Стоп за питањето и злоупотребата на децата и нивното здравје“ на здружението „Градиме иднина“, се укажува дека во нашата земја околу 4.000 деца и луѓе на поголема возраст питаат. За жал, голем број живеат под ведро небо, 18.700 деца не се во училишните клупи а 1.500 деца од ромската популација не се евидентирани со матични броеви.
Секојдневно читаме за драстичниот пораст на бројот на затворени компании во минатата година. Податоците од реномираната бизнис-платформа „Бизнис-мрежа“ говорат дека ланската година била погубна за приближно 7.000 компании, кои ставиле клуч на врата. Според економските аналитичари, кризата што ја предизвика Ковид-19 ќе има последици најмалку уште десет години. Младите луѓе, поради ниските плати, посебно во трудоинтензивните дејности, немаат интерес за вработување, а својата среќа приоритетно ја гледаат со иселување во странство. Справувањето со пандемијата, енергетската и економската криза резултираат со сè погласни барања на бизнисите и граѓаните за помош од страна на државата, што резултира со зголемување на нашиот државен долг на рекордни 7,1 милијарди евра, што претставува 60,9 отсто од домашниот бруто-производ (БДП).
Драматично вознемирувачки се најновите геополитички и безбедносни закани за глобалниот мир и глобалната економија, кои кулминираа со крајно неприфатлив воен конфликт помеѓу Русија и Украина. Светот се соочува со уште еден нов, крајно опасен предизвик по пандемијата, а воените дејства иницираа нов бран ценовни шокови. Цените на примарните производи, храната, енергентите и металите дополнително растат, а вредноста на акциите кај инвеститорите се намалуваат. Ова ќе влијае и на процесот на закрепнување на глобалните синџири, со оглед на улогата на Русија и Украина во нив како едни од најголемите производители на суровини, енергенти, жито (пченица и пченка), неопходни метали и сите видови ѓубрива за земјоделството. Ваквите состојби неминовно ќе се одразат на растот на европската економија, веројатно е нивно негативно влијание и врз инвестициите – домашни и странски, а со тоа и влијание врз планираните економски активности.
Длабоко свесни за оваа крајно загрижувачка реалност, сите ние од тимот на Euromax Resources сме искрено благодарни и горди на нашиот борд на директори и Групацијата ТРАФИГУРА, кои независно од неоправдано наметнатата неизвесност за ефикасното продолжување со реализација на нашиот мегаинвестициски проект „Иловица – Штука“ уште во првата половина од минатата година благородно одлучија да одвојат наменски – интервентен буџет од 1 милион евра како конкретен израз за корпоративна општествена одговорност! Во последните десетина месеци се фокусиравме на финансиска и експертска поддршка посветена, пред сè, на жителите од Струмичкиот и под Огражденскиот Регион, преку кампањата „Со акција и дела за подобар живот СЕГА и ВЕДНАШ!“
Се насочивме кон индивидуални проекти што имаат директни здравствени, економски и социјални придобивки за локалното население. Проекти што секојдневно ги допираат животите на жителите од општините Босилово, Ново Село и Струмица, приоритетно во здравствениот сектор (поддршка за Општата болница во Струмица, Центарот за јавно здравје и Здрвствениот дом во Струмица, земјоделството, водоснабдувањето, туризмот и угостителството, поддршка за семејното претприемаштво, на невладиниот сектор, образованието и едукацијата, спортските активности, како и финансиска поддршка за настани од општ и хуманитарен карактер. Во широко спроведените активности, директно или индиректно, досега беа опфатени неколку илјади жители од регионот!
Убедени сме дека на сите жители од нашата држава веќе одамна им е прекуглава од празната реторика и лажната загриженост изразена преку бескрупулозниот говор на омраза од дежурните кочничари на развојот. Тажно и разочарувачки болно е што за целото ова време една мала група„инстант-локални политичари во обид брутално го злоупотребуваат граѓанскиот активизам за свои лични финансиски интереси одработувајќи за своите налогодавци. Лесно е да бидеш патолошки критизер и на социјалните медиуми да пишуваш со пизма стигматизирајќи ги нивните сожители и сите оние што се охрабриле да размислуваат и постапуваат поинаку од нив. Тие запенавено се залагаат уште две-три генерации од жителите на Македонија да чмаат потопени во бесперспективност… Далеку потешко е, а и вистински одговорен предизвик е да бидеш активен двигател и предводник на конкретни активности со вложени финансиски средства, кои единствено може реално да помогнат и да креираат развој за националната економија.
Euromax Resources и во оваа пригода се обврзува со несмален ентузијазам и посветеност да продолжи со кампањата „Со акција и дела за подобар живот – СЕГА и ВЕДНАШ“ како ефикасен пример на корпоративна општествена одговорност помагајќи во реализација на приоритетни проекти од интерес на СИТЕ жители независно од политичките, етничките, културните и социјални различности!
Колумна на д-р Живко Груевски од „Еуромакс ресоурцес“
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Готовината сѐ уште доминантен метод за плаќање при онлајн-нарачки
Народната банка на Република Северна Македонија ги објави новите податоците за платежната статистика за трите квартали од 2024 година, кои покажуваат постојан тренд на зголемена употреба на дигиталните канали за извршување на плаќањата во земјата. Во трите квартали од 2024 година се забележува значителен годишен раст кај бројот и вредноста на платежните трансакции на граѓаните во трговијата во земјата. Вкупните трансакции со картички во земјата и во странство издадени од домашните и странски даватели на платежните услуги, пораснале за 11.3% по број и за 13.6% по вредност. Вредноста на трансакциите на места на продажба за е-трговија изнесуваат 522.5 милиони евра и преставува 9.1% од вкупните трансакции и преставува раст од 7.5% во однос на истиот период минатата година. При тоа овој пораст се должи во главно на растот на вредноста на трансакциите направени во странство од домашни иматели на платежни картички кој изнесува 39.7%. Вредноста на направените трансакции кон домашни е-трговци забележува пад од 6.7%.
Ако имаме во предвид дека готовината при достава (Cash on Delivery – CoD) доминира како најчест начин на плаќање во е-трговијата, и тоа според последните податоци на Findex (2021) 47% од македонските онлајн купувачи се потпираат на плаќање во готово, а кај домашните е-трговци постои опцијата за готовина при доставата, што не е случај кај странските е-трговци, може да се каже дека се уште готовината доминира при онлајн плаќањето.
Асоцијацијата за е-трговија, во своето шесто издание направи анализа на е трговијата во земјите од Западен Балкан („Преглед на е-трговијата во Западен Балкан, 2024 година“, поддржано од НЛБ групацијата) каде што во делот за плаќањето, како една од алките на синџирот на е-трговијата, се согледува дека е слична состојбата и во другите балкански земји во Косово 85%, Албанија 75% и Србија 71%. За споредба, во земји како Австрија и Данска готовината речиси и да не се користи. Македонците, како и балканските купувачи се уште преферираат плаќање со готовина, додека дигиталните плаќања, кои се норма во ЕУ, сè уште се ограничени. 59% од Македонците имаат платежни картички, а 43% од нив ги користат. Уште полоша е состојбата во Албанија, каде што само 8% од популацијата ги користи платежните картички, како и во Косово (21%) и Босна и Херцеговина (23%). Во Србија состојбата е најдобра со 62% иматели на платежни картички и 47% нивно користење. Исто така, користењето на мобилните телефони за плаќање е на ниско ниво. Имено, и покрај тоа што регионот е технолошки добро опремен – мобилната пенетрација е висока, со 95% од населението во Северна Македонија, Србија, Косово и Босна и Херцеговина кои поседуваат мобилен телефон, употребата на мобилни телефони за финансиски трансакции останува ниска – во Македонија само 36% од корисниците на финансиски услуги ги користат мобилните уреди за плаќања.
Според анкетата, која ја спроведе Асоцијацијата за е-трговија, како дел од споменатиот извештај со фокус на плаќањето при онлајн продажбата, 72.5% од е-трговците истакнаа дека готовината при достава е доминантен метод на плаќање за нивните клиенти, а 82.5% одговориле дека токму клиентите ја претпочитаат оваа опција. Клучни причини за оваа доминација според анкетираните е-трговци се: недовербата во онлајн продавниците, стравот дека нарачаните производи нема да бидат доставени, како и чувство на сигурност при плаќање со готовина. Дополнително, навиките и недоволните дигитални вештини за користење на картички играат значајна улога во популарноста на ќеш плаќањата. И покрај тоа, 62.5% од е-трговците изјавиле дека плаќањето со картички е покорисно за нивниот бизнис, а 45% од нив активно го промовираат користењето на картички. Плаќањето со готовина од друга страна, создава големи неефикасности за е-трговците, како што се неуспешни испораки, зголемени оперативни трошоци и ризик од неформални економски практики.
„Вториот најголем предизвик, со кој се соочуваат е-трговците кои учествуваа во анкетата, е нелојалната конкуренција предизвикана од сивата економија. Плаќањето со готовина ја олеснува оваа нелегална пракса, додека преминот кон дигитални плаќања може да придонесе за намалување на овој предизвик, зголемувајќи ја транспарентноста и формалноста на економијата. За да се намали доминацијата на готовината, потребни се насочени активности за подобрување на дигиталната писменост, намалување на трансакциските трошоци и зголемување на довербата во онлајн плаќањата. Преку овие чекори, македонската и регионалната е-трговија може да станат поконкурентни, поттикнувајќи раст и економска стабилност“ изјави преседателката на Асоцијацијата за е-трговија д-р Нина Ангеловска Станков.
Инаку, годишниот извештај од анализата за е-трговија е изработен со поддршка на NLB Group и беше традиционално презентиран на 7-та регионална конференција за е-трговија. Како шесто издание од серијата, оваа публикација за првпат е објавена на англиски јазик и со проширен фокус кој го опфаќа целиот регион на Западен Балкан: Албанија, Босна и Херцеговина, Косово, Црна Гора, Северна Македонија и Србија. Сеопфатниот извештај нуди длабинска анализа на моменталнaта состојба на е-трговијата и трендовите, го прикажува растот на е-трговијата во изминатата година и прави споредба на регионот со поразвиените европски пазари, заснована на секундарни податоци и компаративна анализа. Дополнително, беше спроведено и примарно истражување кое ги анализираше искуствата на е-продавачите во Западен Балкан, со посебен фокус на е-плаќањата, идентификувајќи ги критичните бариери и можности за раст.
Целосниот извештај и повеќе информации за клучните сознанија од анализата се достапни на ликот во продололжение: https://ecommerce.mk/wb-ecommerce-report-2024/.
Економија
Вашата идеална инвестиција: остануваат уште пет дена за искористување на ексклузивната зимска понуда за станови во Grand View
Остануваат уште пет дена за искористување на ексклузивната зимска понуда на станови во „Grand View“, дел од Новото обележје на градот „Гранд Скопје“. Празничната можност за нов дом во центарот на Скопје со поволни кредитни услови се приближува кон крајот. Донесете ја најважната одлука за вашата иднина до 15 јануари и осигурете го вашето место во „Grand View“ каде што удобноста, стилот и современите стандарди за градба се спојуваат за да создадат дом кој ги надминува сите очекувања.
Со специјалните празнични цени и поволни финансиски решенија, „Grand View“ ви овозможува да живеете на најпрестижната резиденцијална адреса во Скопје. Стекнете се со уникатната привилегија за живот покрај река, со панорамски погледи и други бројни поволности што ги нуди мултифункционалниот комплекс „Гранд Скопје“ чиј модерен дизајн одговара на секојдневните потреби на современиот живот.
Зимската понудата вклучува атрактивни двособни станови по цена од 170.000 € (со вклучен ДДВ). Со специјалната празнична цена од само 2.690 € по метар квадратен, создадете го вашиот нов дом на оваа првокласна локација во центарот на градот.
Трособните станови во „Grand View“, пак, се достапни по промотивна цена од 222.000 € (со вклучен ДДВ) и со опција за плаќање на 6 рати без камата во процес на градба.
„Живеењето во ‘Grand View’ нуди беспрекорна поврзаност со сите потреби на современото живеење што ги нуди самата локација на комплексот, панорамски погледи, живот покрај река, непосреден пристап до зелениот урбан парк инкорпориран во комплексот, како и други разновидни содржини“, велат од „Гранд Скопје“.
Од таму додаваат дека сите станови во „Grand View“ се дизајнирани со посебно внимание. Изобилуваат со просторност, удобност и модерен распоред кој овозможува природно осветлување. Целиот објект се гради според највисоките стандарди за енергетска ефикасност кои придонесуваат за заштита на животната средина, намалени трошоци и одржлив начин на живот.
Специјални кредитни понуди за дом од соништата
Донесете ја најдобрата одлука за вашата иднина и искористете ги празничните поволности за живот во престижен дом.
За сите потенцијални станари на „Grand View“, Стопанска Банка АД Скопје, Комерцијална банка и Тутунска банка креираа специјални кредитни понуди со цел да овозможат лесна и брза постапка за аплицирање, индивидуален пристап за секој купувач и прилагодување на условите според потребите на апликантите.
Искористете ја можноста да станете дел од „Гранд Скопје“ – место каде што функционалноста и урбаниот начин на живеење прават идеален спој. Посетете го салонот на „Гранд Скопје“ во ГТЦ, на првиот кат до киното „Милениум“, или контактирајте го тимот за продажба на телефонските броеви 070 355 351 и 070 233 055, или на e-mail: [email protected] за подетални информации.
ПР
Економија
Како да ја зголемите енергетската ефикасност: обнова на фасадата, топлинска пумпа или замена на столаријата?
Поголем дел од домашниот буџет, последниве години, оди на тековни трошоци за домот, а најмногу на потрошувачка на енергенси (струја, нафта…). Поради тоа се почесто се прашувате – како да ја намалам потрошувачката на енергија и да добијам помали месечни сметки? Одговорот е со зголемување на енергетската ефикасност, но се поставува ново прашање – како да се зголеми? Во кој систем вреди да се инвестира? Нормално, вие најдобро го познавате вашиот дом и кога што е градено или како, со кој материјали, но ние ги прашавме искусните експерти од платформата Daibau што во пракса се покажало како најдобро и најпопуларно.
Енергетската ефикасност се повеќе се споменува во денешно време. Таа подразбира оптимални услови за живот, но со помала потрошувачка на енергија. Енергетски ефикасен дом ќе има помала потрошувачка на енергија што ќе се одрази на месечните сметки кои драстично ќе се намалат. Тука е и еколошка страна – помала емисија на CO2.
Постојат неколку начини да го направите вашиот дом енергетски ефикасен. Најпопуларни од нив се подобрувањето на топлинската изолација, поставувањето топлинска пумпа, како и замена на старата, дотраена столарија која создава топлински мостови. Државата често доделува субвенции за енергетска ефикасност, а овие средства се издвојуваат токму за наведените опции.
Меѓутоа, кое од следниве опции водат до најбрз поврат на инвестицијата? Кои се долгорочните заштеди и најмногу заштедата на енергија? Одговор на овие прашања добивме од градежната платформа Daibau која веќе десетина години успешно ги поврзува изведувачите со луѓе на кои им се потребни. Daibau.mk е присутна на македонскиот пазар повеќе од 2 години, на неа се регистрирани дури над 1850 компании, од кои околу 260 фирми кои се занимаваат со фасади; 123 компании кои нудат топлински пумпи и над 400 компании кои продаваат и монтираат столарија – дрвени, ПВЦ, алуминиумски, дрво-алу прозорци и врати.
Од платформата Daibau наведуваат какви предности нуди секоја од споменатите инвестиции:
Обнова на фасади (фасадна изолација)
Фасадните ѕидови се елементи на куќата преку кои се губи голема количина на енергија.
Дали знаевте дека со соодветна дебелина на изолацијата може да заштеди до 60% од енергијата за греење? Изолацијата на фасадниот систем не само што носи придобивки во зима, туку ја намалува потребата за климатизација во лето, овозможува одржување на удобна собна температура, спречува кондензација и ширење на мувла. Висококвалитетната изолација го штити објектот од надворешни влијанија како што се замрзнување, прегревање, со што го продолжува неговиот животен век.
Со соодветна топлинска изолација, просториите остануваат топли во зима, додека во лето се спречува прегревање.
Изолација на фасада се врши со стиропор или минерална волна. Иако стиропорот е поевтина опција, а со тоа и попопуларен, камената волна е подобро решение. Камената волна обезбедува подобра звучна изолација, паропропустливост. Тоа е природен материјал од минерално потекло, додека стиропорот се создава како нуспроизвод на преработка на нафта. Поради својата структура, камената волна може да се вградува таму каде што не може стиропорот, односно таму каде што не може да се постават крути плочи од стиропор.
Кога станува збор за изолација на фасада цената ќе варира во зависност од нејзината дебелина. За фасаден систем од стиропор од 12 цм цените варираат околу 25 евра/м2. Цената на стиропор од 15 цм е околу 27 евра/м2. Ако користите подебел стиропор од 20 цм, цената на фасадата е околу 30 евра/м2.
Топлински пумпи
Топлинските пумпи стануваат се попопуларен начин на греење кај нас. Тоа е систем кој користи топлинска енергија од околината, т.е. од природни извори како земја, вода и воздух и ја пренесува во системот за греење. Струја е потребна само да започне да работи компресорот. Дури ¾ (75%) од енергијата се црпи од природни, обновливи извори, додека само 25% се земаат од електрични извори.
Топлинската пумпа е исклучително економичен начин за загревање. За 1 kW вложена електрична енергија се добива дури 4 kW топлинска енергија. Нејзиниот работен век се проценува на повеќе од 25 години со правилна инсталација и одржување. Почетната инвестиција се исплаќа за 5 години, а после тоа носи нето добивка преку намалени месечни сметки.
Цената на топлинската пумпа ќе варира, во зависност од видот: воздух-вода, вода-вода или почва-вода. За топлинската пумпа воздух-вода, со моќност од 8 kW, ќе треба да одвоите од 2.500 евра и повеќе. Цената на топлинските пумпи вода-вода и за подземни води варира помеѓу 5.000 и 10.000 евра.
Системот, покрај греењето, овозможува и ладење и загревање на санитарната вода. Дали знаевте дека топлинската пумпа е најевтиниот начин да се обезбеди топла вода, поставувајќи ги сончевите колектори на друго место?
Топлинските пумпи се карактеризираат и со ниски трошоци за одржување.
За разлика од греењето со цврсти горива, кај топлинската пумпа нема пепел, дополнување на пелети, цепење и складирање на дрва.
Замена на столарија
Преку столарија, во просек се губи околу 40% од енергијата. Кога ќе стане истрошена и нефункционална, време е да ја замените.
Ако често имате кондензација на стаклените површини, мувла на ѕидот и на споевите од ѕидот со прозорецот/вратата, ако продира ладен воздух и прозорците или вратите тешко се отвораат, време е столаријата да се замени. Дотраените прозорци ја расипуваат естетиката на целиот простор.
Во последниве години, популарен избор е ПВЦ столарија, пред се поради добриот сооднос цена-квалитет, едноставното одржување и добрите карактеристики на топлинска изолација. Цената на ПВЦ прозорци со двојно застаклување се движи помеѓу 85 и 160 евра.
Кое решение е најпрофитабилно? Одговорот е јасен – секое од нив ќе придонесе за заштеда на енергија. Исто така, тие зависат едни од други – моќноста на топлинската пумпа ќе зависи од топлинската изолација на објектот, со подебела изолација нема да постигнете целосен ефект доколку прозорите не затвараат добро…
Како што кажавме на почетокот, вие најдобро го познавате вашиот дом, што, кога и како е градено. Имајќи го тоа во предвид, почнете со замена или реновирање на начин на кој ви дозволува вашиот буџет.
(ПР)