Економија
Почна производството на новото Peugeot e-expert Hydrogen
																								
												
												
											Ова е историски момент, првото сериско возило со водород од PEUGEOT излезе од својата производна лента на 13 декември 2021 година. PEUGEOT станува еден од првите производители што нуди верзија со водородни горивни ќелии во сегментот на комерцијални возила покрај своите верзии со мотор со внатрешно согорување и електрични на батерија.
Linda JACKSON, извршен директор на брендот PEUGEOT, изјави: „Со e-EXPERT Hydrogen, PEUGEOT го презема водството во технологијата на иднината со нула емисија која е особено релевантна за пазарот на лесни комерцијални возила: водородната електрична технологија овозможува интензивна секојдневна употреба без потребата за полнење, одлучувачка предност за професионалците кои во еден ден треба да поминат неколку стотици километри на автопатот и потоа да влезат во урбани области со ограничени емисии. Технологијата на водород развиена од Stellantis и имплементирана во нашиот PEUGEOT e-Expert Hydrogen овозможува таква употреба“.
Водородното комерцијално возило на PEUGEOT се издвојува благодарение на совршената интеграција на целиот „електричен систем со водородни горивни ќелии со средна моќност“ во моторниот простор и долниот дел од каросеријата. Резултат: нема компромис во однос на обемот на оптоварување и низок центар на гравитација, гаранција за стабилност, безбедност и агилност.
PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen сега може да започне да се испорачува. Првиот клиент кај кој ќе биде испорачан пред крајот на годината е WATEA by MICHELIN, подружница посветена на решенијата за зелена мобилност во групата MICHELIN.

e-EXPERT Hydrogen, кој ќе започне да се произведува на крајот на 2021 година, е најновиот симбол на стратегијата на брендот „Проширена моќ на избор“, овозможувајќи им на клиентите да изберат од широкот спектар на мотори кои најдобро одговараат на нивните специфични потреби.
Електричната верзија со водородни горивни ќелии го покажува брзото распоредување на електрифицираната понуда на гамата на Peugeot EXPERT. Неговото производство доаѓа 15 месеци по лансирањето на електричниот моделот e-EXPERT на батерии во 2020 година, кој беше прогласен за интернационално комерцијално возило на почетокот на 2021 година и е шестото возило на PEUGEOT што ја освои оваа престижна награда од 1992 година.
PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen се базира на e-EXPERT напојуван од батерии. Најпрво се произведува во Франција, во областа Hordain (Nord, Hauts de France), потоа изграден во Германија во Rüsselsheim, на производните ленти во компетентен центар Stellantis посветен на технологијата на водород.

Новиот PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen е опремен со „електричен систем за водородни горивни ќелии со средна моќност“ специфичен за STELLANTIS и се состои од:
• Горивни ќелии што ја произведуваат електричната енергија потребна за придвижување на возилото благодарение на водородот во резервоарот,
• Високонапонска литиум-јонска батерија на полнење со капацитет од 10,5 kWh, која може да се полни од електричната мрежа и која исто така го напојува електричниот мотор во одредени фази на возење.
Новиот PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen се одликува со:
• Неговата способност да ги покрие сите дестинации без емисија на CO2,
• Неговата способност да се наполни со водород за 3 минути за повеќе од 400 km автономија во циклусот на хомологација WLTP (под хомологација),
• Приклучок за полнење на високонапонската батерија,
• Достапни се 2 должини (стандард и долга) со исти карактеристики за товарање како и верзиите со дизел и електрични мотори,
• До 6,1 m³ волумен на оптоварување,
• До 1000 kg носивост,
• Капацитет за влечење до 1000 kg,
• Неговата приспособливост на сите услови на патишта и автопат, со максимална брзина од 130 km/h.

Новиот PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen е технолошки иновативен и има моќен карактер. Може да се вози насекаде, дури и во градските подрачја, тивко и без емисија на CO2, и не бара компромиси во однос на корисни перформанси, удобност или задоволство при возењето.
Водородот сега станува главен столб на енергетската транзиција со најавата за различни меѓународни проекти. Особено во Европа, екосистемот расте и Европската алијанса за чист водород инвестира околу 60 милијарди евра за промовирање на ова решение.

Благодарение на владините планови, бројот на водородни станици во Европа постојано се зголемува и брендот PEUGEOT работи директно со добавувачите на енергија.
Со овој нов e-EXPERT Hydrogen, PEUGEOT се позиционира како главен играч во овој енергетски предизвик.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
																	
																															Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
														Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
														Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
														Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

