Економија
Игор Лештар: Со „Синами“ се стремиме да бидеме компанија двигател на дигиталното живеење
„Синами“ по аквизицијата на „Сеавус“ се издвојува како нов, самостоен бренд, меѓутоа луѓето кои ја сочинуваат оваа компанија се истите ИТ-професионалци во индустријата со 20-годишно искуство зад себе, вели Игор Лештар, претприемач и сопственик на новата софтверска компанија „Синами“ во интервју за „Фактор“.
Поводот за интервјуто е токму основањето на „Синами“, која до неодамна беше дел од групацијата на „Сеавус“, меѓутоа по аквизицијата на „Сеавус“ од страна на чешката групација „Арикома“, започнува самостојно на пазарот. По две децении успешна работа за меѓународни водечки компании, Лештар вели дека „Синами“ е веќе одлично позиционирана глобално и ребрендирањето, всушност, не значи ништо за нивните клиенти бидејќи тие не ја препознаваат компанијата по новото име, туку по продуктите кои ги користат речиси 20 години, а сега се заинтересирани да ја продлабочуваат соработката и заедно да развиваат нови производи и да градат уште поуспешни приказни. Она што сега е веројатно ново е дека по ребрендирањето, „Синами“ се стреми да биде компанија двигател на дигиталното живеење, истакнува Лештар.
Инаку, „Синами“ е приказна која започнува во рамките на „Сеавус“ во 2003 година, кога добиваат барање од клиент да решат одреден проблем за поефикасно менаџирање на нивните работни процеси. Тогаш, раскажува Лештар, го развиле продуктот Seavus Project Viewer исклучиво за овој клиент, кој откупил 4.000 лиценци, што всушност било и првата зделка на „Синами“. Seavus Project Viewer, инаку, е напредно софтверско решение за проектен менаџмент, кој денес е „бестселер“ со преку 4 милиони инсталации на околу 4.000 клиенти од 172 земји ширум светот.
Лештар самиот вели дека токму продажбата на првите 4.000 лиценци од Seavus Project Viewer го поттикнала да направи тим за продуктот да се пласира преку интернет низ целиот свет, како независно бизнис-решение. Оваа одлука и го трасирала патот за понатамошен развој на „Синами“, па оттука почнале да развиваат и нови производи за проектен менаџмент кои денес ги користат 70% од најуспешните Fortune 500 компании. „Тоа се апликации кои им помагаат на големите проектни организации да работат пооптимално и да ја подобрат нивната организациска ефикасност, притоа овозможувајќи им заштеда на трошоци и време и зајакнувајќи ја тимската работа. Ние опслужуваме исклучително големи клиенти со просечна големина од 40.000 вработени. Овде зборуваме за портфолио клиенти како Airbus, Rolls Royce, McLaren, SAP, Tesla и слични профили на клиенти од многу различни индустрии“, вели Лештар во интервјуто.
На локалниот пазар, од друга страна, компаниите се прилично мали и во голема мера воопшто и немаат потреба од вакви бизнис-решенија, па тој потенцира дека развојот и продажбата на „Синами“ не се ограничува територијално, туку тие развиваат производи за компании или индустрии на коишто им се потребни решенија, независно од која земја доаѓаат. Доколку се отвори можност за соработка и со македонска компанија, секако дека
можноста не е исклучена, меѓутоа сега, особено во ова време на Ковид, најголемиот фокус на „Синами“ е да продолжат да им помагаат на големите компании да го оптимизираат своето работење.
Со оглед на тоа дека живееме во време на пандемија, која сакале или не, наметнува потреба за што побрза дигитална трансформација на бизнис-процесите, сега „Синами“ почнува да работи и на развивање софтвери во сферата на интерната комуникација на компаниите, со цел уште повеќе да ја оптимизираат нивата работа, како што вели Лештар, бидејќи брзата дигитализација наметна и уште побрза комуникација.
Всушност големото искуство во развој на производи за проектен менаџмент, знаењето што го имаат стекнато работејќи на некои од најголемите водечки компании, како и човечките ресурси со кои располагаат се најголемата предност на компанијата и основата на бизнисот. „Токму ова ни овозможува да ги предвидиме трендовите и потребите на пазарот, како и да осмислуваме, тестираме и лансираме продукти кои ќе одговорат на предизвиците што ги носи новото време. Моето лично искуство во менаџмент и развој на компании исто така го вбројувам како предност, како и високите корпоративни стандарди кои ги поставив уште од времето на раководоење на ‘Сеавус’. На кратко, имаме искусен тим, многу стекнато знаење и стабилна база на клиенти, но нова енергија и визија. Оваа комбинација верувам дека ќе даде одличен резултат“, вели Лештар.
Во интервјуто за „Фактор“ тој зборува и за предизвиците со кои се соочуваат како ИТ-индустрија, земајќи предвид дека локалниот ИТ-пазар се соочува со дефицит на квалификуван ИТ-кадар, а, пак, ИТ-индустријата е најбрзорастечка по сите параметри. Тој објаснува дека ситуацијата е слична на сите пазари и не очекува промена на состојбата во брзо време, бидејќи динамиката на самото живеење и сè поголемата потреба од дигитална трансформација и автоматизација на бизнис-процесите ќе продолжат да бидат актуелни, што, пак, ќе продолжи да создава и силно конкурентски услови на ИТ-пазарот. Токму затоа, вели Лештар, ќе биде неопходно што поагилно работење, следење на сите трендови што ги носи дигиталната ера и што побрзо адаптирање на новите услови, со цел подготвени да ги дочекаат сите промени кои може и натаму да се наметнуваат.
На крајот тој се осврнува и на краткорочните планови за раст и развој на компанијата и вели дека само до крајот на оваа година очекува раст од над 50% по бројот на вработени, а согледувајќи ги перспективите за раст, со оваа динамика ќе продолжат и следната година. „Континуирано работиме на анализа на пазарот и очигледна е констатацијата дека потенцијалот во ИТ-секторот, а особено во сегментот во којшто ние работиме, е огромен. Сèова секојдневно ни отвора нови можности и тоа ние сме подготвени го искористиме“, заклучува Лештар за „Фактор“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
СЕТЕК РОДЕНДЕН во СИНО – блискост, радост и исполнети желби
СЕТЕК го обои овој декември во сино – симбол на блискост, доверба и на вредноста на желбите што си ги упатуваме едни на други. Декември е месец кој поттикнува поврзување и ја истакнува магијата на споделената радост. Денес, многу од тие желби се поврзани со технологијата која го прави животот поедноставен, порадосен и поубав.
Веќе 32 години, СЕТЕК ја следи мисијата – да ги поврзува луѓето и технологијата, да креира успех и да инспирира радост.
Годинава, роденденот на СЕТЕК се поврзува со кампањата Blue December, која ја слави моќта на дарувањето и можноста за блискост со техниката. Поволностите што ги нудиме – роденденски и во текот на целиот месец – не се само обични попусти. Тие се внимателно осмислени решенија за сите кои сакаат да израдуваат некој свој близок, со вистинска вредност, значење и впечаток.
“Упатуваме искрена благодарност до сите кои низ годините се дел од нашата мисија – заедно растеме, се усовршуваме и го приближуваме светот на технологијата до секој човек. Вашата поддршка и доверба ни овозможуваат да продолжиме и да го подобруваме секојдневието на луѓето” – изјавија од Сетек.
Нека овој декември биде исполнет со топли моменти, споделена радост и остварени желби – вистински празнично син. Нека секој подарок, секоја насмевка и секое внимание, поттикне искрена поврзаност што ќе нѐ потсетува колку е важно да бидеме тука едни за други.
Сетек нуди голема палета на улуги како лојална програма, кешбек, премиум достава, можности за кредитирање.
Промотивните попусти ќе бидат достапни во сите салони на Сетек низ земјата, како и онлајн преку веб-страницата www.setec.mk
Придружете ни се во прославата со специјални роденденски попусти!
ПР
Економија
Како да заштедите во сезоната на големи трошоци? Искористете ги бонус поените на Халкбанк
Паметно управување со трошоците во период на зголемена потрошувачка
Зимскиот период секогаш носи повисоки трошоци, од подготовка на автомобилот и купување на зимска опрема, до избор на грејни уреди, празнични украси, елки и подароци. Во време кога буџетот природно е пооптоварен, секое решение што создава дополнителна вредност е добродојдено. Токму затоа бонус програмата на Халкбанк претставува практичен начин клиентите да добијат дополнителна вредност при редовните сезонски купувања.
Повеќе вредност со секое плаќање
При плаќање со кредитните картички Mastercard и Visa на Халкбанк, во одредени периоди и одредени категории продажни места, автоматски се собираат бонус поени. Вредноста е целосно транспарентна: еден бонус поен еднаков е на еден денар. Понатаму, поените може да се искористат за делумно или целосно плаќање на ПОС терминалите на Халкбанк, со што сметката веднаш се намалува.

Сезоната станува поудобна кога дел од трошокот се враќа назад
Зимските гуми, сервисот пред патувања, грејните уреди, празничната декорација, сите овие купувања можат да носат бонус поени кои подоцна ќе се претворат во конкретно намалување на следното плаќање. На овој начин, сезоната на зголемени трошоци станува поиздржлива, а буџетот полесно се контролира.
Јасно и едноставно користење
Во секој момент постои целосен увид во расположливите бонус поени, преку електронското банкарство, месечниот извод или потврдата по направена трансакција. Начинот на нивното користење е на самиот ПОС терминал, при наплата, се избира опцијата за употреба на поените, а износот веднаш се коригира со нивната вредност. Систем осмислен да функционира природно и без дополнителни чекори.
Паметен начин да се намалат сезонските расходи
Бонус програмата нуди можност едноставно да се добие повеќе од секое редовно купување, без промена на навиките, без дополнителни чекори и без сложени правила. Еден практичен систем што додава вредност таму каде што најмногу е потребна, во периоди на зголемена потрошувачка.
Програмата е уште еден начин банкарските услуги да бидат поудобни и приспособени на секојдневните потреби. Со вакви решенија, Халкбанк продолжува да создава пофункционално и современо корисничко искуство.
ПР
Економија
Доколку Европа не отстапи од планот за воведување јаглеродна такса, ќе имаме тргување со електрична енергија исклучиво помеѓу земјите што не се членки на ЕУ, посочи Бислимоски
Доколку Европа не отстапи од планот за воведување на јаглеродната такса кај земјите членки на Енергетската заедница, наместо интеграција со земјите членки на ЕУ и формирање на еден заеднички европски пазар ќе ни се случи тргување со електрична енергија исклучиво помеѓу земјите кои што не се членки на ЕУ – посочи Марко Бислимоски, претседател на РКЕ на трибината посветена на предизвиците во енергетскиот секторот, насловена како „ Центар за енергетска политика на Западен Балкан“ што се одржа во Приштина.
Бислимоски образложи дека крајната цена на електричната енергија што се нуди на отворениот пазар нема да биде конкурентна, затоа што цената ќе се зголеми поради јаглеродната такса.
„Ние може да ја усвоиме најдобрата легислатива, но клучно е какви резултати дава имплементацијата на одреден закон во пракса. Сите земји членки на Енергетската Заедница соработуваат и испорачуваат реформи затоа што тоа е единствениот начин да се оди напред. Кај нас усвоени се првиот, вториот и третиот енергетски пакет, а сега и четвртиот енергетски пакет се имплементира. Ако се анализира изминатиот период може да се заклучи дека сите земји одат напред: берзите за електрична енергија функционираат, имаме зајакнување на меѓуграничните капацитети, а тоа е подготовка за спојување на пазарите, што пак ќе придонесе кон привлекување на нови инвестиции. Западен Балкан има сонце и ветер и ако ги погледнеме бројките, од почеток на енергетската криза сите инвестиции се токму во постројки од обновливи извори. Сепак производството на струја од јаглен е присутно и доминантно затоа што од овој ресурс се обезбедува базна енергија што е клучна за стабилноста на електроенергетскиот систем. Со имплементација на јаглеродната такса, ќе се блокира интеграција на земјите од западен Балкан со земјите членки на ЕУ. Нема шанси сопственик на производствен капацитет од овие земји да извезува надвор од ЕУ и ќе останеме затворени во регионална рамки“, кажа претседателот на РКЕ.
Бенефитите од реформите кои се спроведуваат неопходно е да ги почувствуваат граѓаните, и Европа мора да биде свесна дека тие мора да бидат поддржани низ процес на субвенции, порача Бислимоски.
“Ние живееме во средина каде воздухот е исклучително загаден и трошиме многу пари за лекување на граѓаните. Енергетските реформи се тесно врзани со животната средина. Прашањето е едноставно– како овие реформи допринесуваат за подобра животна средина? Треба да се објасни колку пари нашите здравствени институции трошат поради загадениот воздух. Мерки мора да има, граѓаните мора да знаат дека политиката на реформи во секторот дава резултати и наративот ќе се смени. Неопходно е во целост да се реконструира финансиската помош за ранливите потрошувачи и да се ремоделираат условите за употреба на фотоволатичните централи кај домаќинствата. На овој начин граѓаните ќе разберат дека реформите се за заедничко добро“.
Амбасадори, високи економски дипломатски експерти, енергетичари од Енергетската заедница и од Европската комисија беа дел од дебатата што се одржа во Приштина, на која се разговараше за развојот на енергетската политика во Западен Балкан.

