Економија
Интервју со Александар Манев од „Кроација осигурување“: Заврши ерата на евтино задолжително осигурување

Пред неколку години Александар Манев го прифати предизвикот да биде на чело на „Кроација осигурување“, Друштво за неживотно осигурување во земјата. Благодарение на неговото долгогодишно деловно искуство и знаење, но и на одличната репутација и релации во деловните кругови, „Кроација осигурување“ за краток период ја подобри својата пазарна позиција и имиџ.
Компанијата го зголеми бројот на клиенти, воведе иновации во работењето, ја исплати најголемата осигурителна штета досега исплатена од оваа компанија во нашата земја, изгради репутација на стабилна и компактна компанија, во која секој поединец може да се развива и да гради успешна кариера.
„Кроација осигурување“ се наметна како сигурен и професионален осигурителен партнер на компаниите во Македонија овозможувајќи им непречен раст и развој во услови кога ќе настанат непланирани штети и несакани случувања, кои значајно го погодуваат нивниот бизнис. За граѓаните понуди сигурност, која значително го подобрува квалитетот на нивниот живот.
„Kроација осигурување“ како лидер на пазарот отвори многу прашања во нашето општество поврзани со осигурувањето, за прениската цена на автоосигурувањето, за скапите здравствени услуги во земјата, за другите предизвици со кои се соочува осигурителната индустрија. На тема како да се надминат овие предизвици во иднина и зошто е важно осигурувањето разговараме со г. Александар Манев, генерален директор на „Кроација осигурување“, Друштво за неживотно осигурување во земјата.
Кој е клучот за растот и развојот на „Кроација осигурување“ во земјата?
Манев: Довербата е клучот! Додека персоналниот однос и почитта кон клиентите е она што дополнително прави разлика. Компанијата ја зголеми својата транспарентност и маркетинг активностите, ја покажа својата хумана страна поддржувајќи различни општествено одговорни проекти, ги задржа квалитетните вработени, но и привлече нови и амбициозни млади луѓе.
Се разбира поддршката од Групацијата е клучна алка во целиот овој процес на раст и развој овие години. Ги следиме и трендовите во осигурителниот бизнис, се трудиме да бидеме партнери и консултанти на своите клиенти, активно вклучени во нивниот развој и бизнис, да бидеме многу повеќе од само осигурителна компанија. Тоа направи разлика во овие години!
Кои се предизвиците на индустријата?
Maнев: Осигурителната индустрија се соочува со низа предизвици кои веќе значително влијаат на целокупниот иден развој на оваа гранка. Цените на осигурување со години се непроменети и можам да кажам дека нашите граѓани имаат достапност за осигурување по најниски цени во регионот.
Посебно е ниска цената на авто осигурувањето која не е променета 15 години, а од друга страна растат цените на резервните делови и цените на услугите на сервисите. Тоа ја доведува во прашање издржливоста и оправданоста за осигурителните компании да го нудат овој продукт.
Исто така сакам да истакнам дека енормниот пораст на цените на здраствените услуги во услови на замрзнати цени на осигурителни продукти нѐ доведува во уште потешка позиција.
Актуелната економска состојба, инфлацијата дополнително влијаат на индустријата.
Како индустрија тешко може да планираме иден раст и развој, а истовремено да бидеме атрактивни за привлекување на талентирани млади луѓе.
Расте бројот на осигуреници, која е основната причина?
Maнев: Професионалноста, транспарентноста, брзината на решавање на штетите и директниот однос со клиентите е основа за зголемената доверба која ја добиваме изминативе години.
Отворени и транспарентни сме во комуникацијата со корисниците, со цел да им помогнеме во процесот на одлука, и да им ги дадеме најдобрите совети. Кроација осигурување има продукти кои се флексибилни, приспособливи и кои одговараат на потребите и на можностите на осигурениците. Ги следиме и трендовите. Кроација осигурување одлучи да воведе нови поволности за граѓаните кои се однесуваат одговорно кон животната средина. Овие поволности доаѓаат во форма на промотивни акции – Еко Дом и Еко Каско- за корисници кои користат обновливи извори на енергија во своите домови или имаат инвестирано во електрични или хибридни возила.
Да си осигуран значи една грижа помалку! Нашите задоволни осигуреници кои ни ја даваат довербата со години се нашата најдобра алка и препорака за зголемување на бројот на нови клиенти. А тие соработуваат со нас поради брзата услуга, осигурителните покритија и достапноста.
Минатата година 2023 е успешна година за Кроација. Успеавте да ја стабилизирате компанијата. Покажавте дека успешно може да се носите со сите тешкотии и предизвици. Остваривте одлични финансиски резултати, ја исплативте најголема одштета до сега…
Maнев: Го следиме пулсот на бизнис заедницата и на пазарот, како и на индивидуалните осигуреници. Креираме продукти според нивните потреби. За секој поединец или компанија од непроценливо значење е да може да ѝ верува на својата осигурителна компанија, пред сѐ поради искуството и знаењето на луѓето кои таму работат и доверливост која е обезбедена. Денес осигурителните компании треба да се визионери, да поддржуваат иновативни проекти, зелени одржливи проекти, да придонесуваат кон севкупниот општествено социјален развој во една земја. Тоа е основата на функционирање и на Кроација осигурување. Токму таа наша визија и начин на работа прави разлика, а клиентите тоа го препознаваат. Создадовме еден квалитетен и сплотен тим на врвни професионалци, кои ја сакаат својата професија, и тоа се одрази позитивно на нашето работење. Дел сме од еден регионален систем, што исто така придонесува кон локалната репутација и начин на работа.
Неодамна се преселивте во нов делевон објект и ја отворивте новата филијала. Што тоа значи за вас и за потенцијалните корисници?
Maнев: Новиот деловен објект е вистинска слика за брендот Кроација, но тоа што е побитно и за мене најважно е дека вработените, целиот тим на Кроација има услови за работа по светски стандарди. Горд сум на одлуката за нови канцеларии, а тоа веќе се чувствува по ентузијазмот и енергијата која вработените ја имаат во новиот објект.
Новата филијала отворена во Скопје се наоѓа во самиот центар на градот, на ул. Железничка, веднаш до трговскиот центар Diamond Mall. Во неа клиентите ќе можат да се осигураат од повеќе видови на ризици, да го заштитат својот живот, дом, возило и здравје или да земат некој од осигурителните пакети за патување. За нас, таа претставува потврда на добрата работа и сѐ поголемиот интерес за нашите услуги. А пак, за потрошувачите тоа претставува уште едно место каде можат да дознаат повеќе и да ги добијат сите осигурителни услуги.
Кои се најголемите трендови во осигурителниот бизнис?
Maнев: Како што поминуваат годините, станува јасно дека дигитализацијата е трендот кој го следат сите поголеми гранки и индустрии, а ништо поинаку не е ниту во осигурителниот бизнис. Модерниот корисник сака да има дигитален пристап до услугите кои му се потребни и ги преферира давателите на услуги кои му го овозможуваат тоа. Па така, модернизацијата на технолошкиот дел од бизнисот не е само инструмент за побрза и полесна работа, туку и економски логична одлука која може да придонесе со поголеми приходи.
Безбедноста и понатаму е приоритет кај корисниците, па се смислуваат нови начини и алатки преку кои се обезбедува побезбеден тек на услугите. Што се однесува до трендовите кои ги засегаат корисничките навики, се забележува раст кај свесноста на корисниците за еколошките и социјално одговорните елементи кај давателот на услуги, па компаниите соодветно се адаптираат на тоа и прифаќаат некои нови норми, принципи и начини на работење. Покрај логистичкото олеснување на пристап до нашите услуги, ние постојано се обидуваме и да го подобриме, надградиме и осовремениме корисничкото искуство, така што ги следиме трендовите и ги имплементираме во Кроација Осигурување на начин кој сметаме дека ќе овозможи најголема корист за нашите корисници.
Што би порачале за 2024 година?
Maнев: Посакувам 2024 година да биде спокојна година! Задоволни вработени, клиенти и акционери. Помалку штети, а повеќе осигуреници.
Ви посакувам на сите добро здравје и повеќе време за најблиските, а „Кроација осигурување“ е секогаш тука за вас!
(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Николоски: Голем раст на градежништвото и транспортот

Бруто домашниот производ порасна за 3.4% во април, мај и јуни. Особено ми е драго што секторите градежништвото, транспорт и складирање силно растат! Тие се двигатели на македонската економија! Во вториот квартал секторот градежништво порасна за 7.3%, објави вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на својот фејсбук профил.
„Голем раст на градежништвото, транспортот и складирањето.
Премиерот Христијан Мицкоски објави одлични вести за македонската економија – во месеците април, мај и јуни бруто домашниот производ порасна за 3.4% . Особено ми е драго што секторите градежништвото, транспорт и складирање силно растат! Тие се двигатели на македонската економија!
Во вториот квартал секторот градежништво порасна за 7.3%, уште посилен раст од тој во првиот квартал од 7.1%, додека секторот транспорт и складирање порасна за 6.0% .
Со засилената активност во делот на изградба на патишта, инвестиции во железници и проекти од локално значење растот во третиот квартал ќе биде уште посилен благодарение на вредните работници кои работат во секакви временски услови и јасните политики и стратегија на Владата и Министерството за транспорт.
Ја градиме Македонија“, напиша вицепремиерот Николоски.
Економија
Славески од Глобалниот форум на АФИ: Финансиската вклученост е предуслов за одржлив раст и за стабилност

„Секој човек има право на фер и квалитетни финансиски услуги, а финансиската едукација е клучот за стабилен систем и за заштита на граѓаните“ – порача гувернерот на Народната банка, д-р Трајко Славески, на Глобалниот форум за политики на Алијансата за финансиска инклузија (АФИ), којшто се одржува во Намибија.
Во своето воведно обраќање пред регионалната иницијатива за Источна Европа и Централна Азија (ECAPI), гувернерот нагласи дека финансиската вклученост претставува темел на сеопфатниот економски раст и благосостојбата на општествата. „Само финансиски писмени граѓани можат да носат исправни одлуки за штедење, задолжување и за инвестирање, а со тоа придонесуваат и за стабилноста на целиот финансиски систем“, рече Славески.
Тој нагласи дека дигитализацијата и финтек-иновациите отвораат огромни можности за поширок пристап до финансиски услуги, но носат и нови ризици – како што се нови типови измами, злоупотреби на лични податоци и ризик од презадолжување на домаќинствата. „Во дигиталната ера е неопходно развивање ефикасни иницијативи за финансиска едукација и алатки за различни целни групи – од младите до постарите генерации“, истакна гувернерот.
Во обраќањето тој се осврна и на активностите на Народната банка во областа на финансиската вклученост. Посочи дека нашата земја оваа година стана членка на Единствената област за плаќања во евра (СЕПА), што ќе овозможи побрзи, поевтини и посигурни трансакции за граѓаните и за компаниите. Покрај тоа, се работи на воведување основна сметка за плаќање со фиксeн и пристапeн надоместок, наменета особено за ранливите категории граѓани. „Намалувањето на банкарските надоместоци и воведувањето нови механизми за заштита на потрошувачите се важни чекори за повисока вклученост“, нагласи Славески, додавајќи дека во подготовка е и втората Национална стратегија за финансиска едукација и финансиска инклузија.
„Да се биде дел од големото семејство на АФИ за нас претставува и чест и обврска за постојана размена на искуства и знаења. Народната банка и во иднина ќе биде целосно посветена на овој процес“, истакна гувернерот, изразувајќи благодарност за поддршката и соработката со АФИ и со институциите од регионот. На Глобалниот форум, заедно со гувернерот, учествуваат и главната економистка Анета Крстевска и советничката на гувернерот Весна Стојчевска.
Гувернерот Славески учествуваше и во панел-дискусијата на Глобалниот форум за политики на Алијансата за финансиска инклузија (АФИ), посветена на зголемувањето на вклученоста на жените на пазарот на труд. Во своето излагање, Славески нагласи дека сеопфатниот раст е незамислив без родова еднаквост и еднакви економски можности. „Според Глобалниот извештај за родовиот јаз за 2024 г., иако разликите во пристапот до образованието и здравството речиси исчезнаа, најголемиот јаз останува во економската и политичката застапеност на жените“, истакна тој, повикувајќи на проактивни светски политики. Воедно, тој ги претстави активностите на Народната банка во оваа област, меѓу кои и улогата на институцијата како национален координатор за спроведување на Кодексот за финансирање на жените претприемачи (We Finance Code − WeFi Code) – светска рамка за затворање на родовиот јаз во финансирањето на женските бизниси, поддржана од Светската банка, ЕБОР и од други меѓународни партнери.
Членството на Народната банка во Алијансата за финансиска инклузија е со поддршка на Европскиот фонд за Југоисточна Европа (ЕФСЕ) и Европската банка за обнова и развој (ЕБРД).
Економија
Дурмиши: Преку мерката за зелени инвестиции отворени се речиси 400 работни места во приватниот сектор

Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, заедно со директорот на Агенцијата за вработување, Сељатин Бељули, и постојаниот претставник на УНДП, Армен Григорјан, денеска го посети ресторанот „Ксантика“, кој е еден од успешните примери на зелени инвестиции и создавање нови работни места.
За време на посетата министерот истакна дека преку Мерката 8 – „Создавање нови работни места преку зелени инвестиции“, досега се отворени речиси 400 нови работни места во приватниот сектор.
„Досега 228 компании инвестираа во зелени решенија – фотонапонски панели, енергетска ефикасност и модерна опрема. Компаниите вложија над 200 милиони денари сопствени средства, што е повеќе од државната поддршка. Тоа покажува дека политиката на Владата не е само субвенција, туку катализатор за приватен капитал и за зелена економија,“ рече министерот Дурмиши.