Економија
Интервју со генералниот директор на „Нептун Македонија“, Горан Цветинов: Корона-кризата нѐ поттикна за развивање на постоечките и креирање нови можности

„Нептун Македонија“, најголемата малопродажна и дистрибутивна мрежа во Македонија на апарати за домаќинство, уреди за ладење и греење, телевизори, гејминг-опрема, смартфони и ИТ-уреди, е присутна 22 год. на македонскиот пазар преку 25 продажни салони во 21 град во Македонија. Со брендови во своето портфолио како Beko, LG, Samsung, Sony, Apple, Philips, Bosch, Asus, Huawei, Hitachi, Fuego и многу други, „Нептун” е позициониран како апсолутен лидер на пазарот во државава. „Нептун Македонија“ има и широка палета на услуги за своите клиенти како: happy лојалната програма, инстант кредити, дополнителни гаранции, премиум достава, онлајн продажба, мобилна апликација за онлајн шопинг, кредитна и кешбек картичка haPPy MasterCard.
За предизвиците и тешкотиите со кои компанијата се соочуваше во изминатата пандемиска година, иновациите, дигитализацијата, онлајн продажбата и идните планови, разговаравме со генералниот директор на „Нептун“, Горан Цветинов.
Во колкав обем пандемијата предизвикана од Ковид-19 влијаеше на работењето и продажбата на компанијата и на кои начини „Нептун“ се справи со предизвиците во изминатата кризна година?
Пандемијата секако дека имаше значајно влијание врз целокупното работење и организација на компанијата, но сепак ние сме Нептун! – како што и сами споменавте, компанија која долго време е лидер на пазарот и секогаш подготвена да одговори на сите предизвици со кои се соочува. Секако главниот фокус ни беше насочен првенствено кон грижата за вработените и нивното здравје, па согласно ситуацијата имаше реорганизација на начинот на работење. Воведовме работа од дома, секаде каде природата на работа тоа го дозволува, како и засилување на заштитните мерки во согласност со препораките на здравствените власти во останатите работни околности. Клучна улога во справувањето со предизвиците имаа сите членови на семејството Нептун, нивната брза реакција и дополнителниот напор што го вложи секој поединец. Би сакал да изразам голема благодарност на секој од нив, среќен сум и горд на моите колеги.
Дали корона-кризата отвори и некои нови можности за „Нептун“ во 2020 година и кои иновации ги донесе компанијата на пазарот?
Сметам дека корона-кризата не поттикна подлабоко да размислиме за развивање на постоечките и креирање нови можности. Имавме доста промени изминатата година што полека го добиваат својот сјај и кои сигурно ќе направат нашите лојални потрошувачи да искусат брзо и ефикасно корисничко искуство. Тука пред сè мислам на зајакнувањето и унапредувањето на нашиот продажен тим, како и тимот од Центарот за корисничка поддршка со висококвалификуван и професионален кадар подготвени да им помогнат на нашите ценети клиенти, како и на идните потрошувачи. Ништо помалку значајни не се нашите позадински напори за дигитализација и оптимизација на логистичките процеси на Нептун, како и унапредувањето на интерните процеси со голем број системски промени итн.
Е-продажбата во „Нептун“ забележа голем пораст. Кои фактори влијаеја за зголемувањето на продажбата преку интернет?
Намаленото движење на луѓето во ова време на пандемија ги менува и потрошувачките навики. Изминатата година имавме огромен раст и на онлајн продажбата, за што и бевме подготвени, бидејќи тој вид на продажба го развивавме поинтензивно изминатите годин, и во антиципација дека потрошувачите ги менуваат своите потрошувачки навики заради динамичниот начин на живеење. Нептун има платформа за е-продажба прилагодена на преференците на потрошувачите – онлајн продавницата на Нептун нуди исто корисничко искуство како и секоја друга наша продавница. Членовите на лојалната програма haPPy уживаат во истите бенефити при купување онлајн, и секако доколку некој не е член во лојалната програма, може да се зачлени без притоа да мора да оди во некоја од нашите продавници
Дали вашата компанија ги следи актуелните светските трендови во поглед на дигитализацијата и онлајн шопингот?
Се разбира. Се трудиме колку што е можно да бидеме поиновативни во тој дел. Постојано работиме на унапредување на онлајн продавницата, но и сите останати работни процеси. Нептун-апликацијата е буквално начин нашата понуда да ви биде на дофат на рака, а сè со цел да им овозможиме на клиентите на многу лесен, брз и едноставен начин да дојдат до она што им е (нај)потребно. Процесот на дигитализација и автоматизација, го започнавме пред три години, но секако ќе продолжиме да се прилагодуваме со тековните трендови на пазарот и индустријата.
„Нептун“ е една од најиновативните компании во државава. Колку тоа влијае на продажбата, на конкуренцијата и кај потрошувачите?
Секако дека името и брендот Нептун кои се симбол на квалитет и врвна услуга многу влијаат во довербата која нашите купувачи ни ја даваат, а тоа го потврдуваат и продажните резултати, од година во година, но и бројот на лојални купувачи, кои по бројност е над 300.000. Најголем дел од потрошувачите ги препознаваат нашите иновативни решенија, што им помагаат при носењето одлука да бидат наши клиенти, а задоволните купувачи се наш приоритет, но и обврска секогаш да ги пресретнеме нивните очекувања.
Кои од вашите производи најмногу се продаваа во изминатата година во која главна тема беше корона-пандемијата?
Кога најголем дел од времето го поминувате во домашни услови, што го наложува ситуацијата во 2020 година, можам да кажам дека продажбата на секоја продуктна категорија беше солидна. Сепак, поради најголемите промени кои се случија во образовниот и работниот процес, оваа година стави посебен акцент на персоналните компјутери, лаптопите и дополнителната опрема за следење на наставата (слушалки, камери итн.).
Може ли да ни кажете нешто повеќе за идните планови на „Нептун“?
Планот е Нептун да продолжи да се менува, а тие промени секогаш да бидат ускладени со желбите и потребите на нашите клиенти. Од неодамна имаме уште еден кредитен производ во нашето портфолио, дополнително ја продлабочуваме соработката со стратешките партнери, развој на нови производи од сопствената трговска марка Фуего, отворање на нов мега салон, развој на нашите вработени…., се само дел од плановите за следната календарска година, која секако ќе биде предизвик.
„Нептун Македонија“ е дел од „Балфин“ една од најголемите приватни инвестициски групации во регионот и е позната по своите инвестиции во трговски центри, резиденцијални и комерцијални објекти, туристички проекти, како што Green Coast Resort и Vala Mar Residences, активности во модната и во рударската индустрија, како и во сферата на малопродажбата со „Нептун“, „Џамбо“, SPAR и други. „Балфин“ лани заедно со Комерцијална банка АД Скопје го комплетираше купувањето на Тирана банк. Под капата на „Балфин“ се голем број претпријатија кои функционираат во различни сфери, а сместени се во седум држави и бројат речиси 6.000 вработени. Покрај во Албанија, каде што е централата и нашата земја, групацијата е присутна со различни типови на проекти, и во: Австрија, Црна Гора, Косово, Босна и Херцеговина и Холандија.
Никола Бурагев
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Дурмиши од Струга: Инвестираме 40 милиони евра за граѓаните да останат и напредуваат дома

Денеска во Струга, Министерството за економија и труд и Агенцијата за вработување ја одржаа јавната презентација на Оперативниот план за вработување 2025. Настанот привлече голем интерес кај граѓаните, бизнисите и локалните институции, а главниот фокус беше ставен на мерките што директно ја засилуваат вработеноста и ја стимулираат економијата.
На презентацијата присуствуваше и министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, кој порача дека Владата вложува во граѓаните – нивните идеи, капацитети и амбиции.
„Не нудиме празни ветувања, туку конкретни мерки, средства и поддршка. Оперативниот план е алатка за секој кој сака да започне, да се дообучи или да се вработи. Целта е јасна – да создадеме можности тука, дома“, истакна министерот Дурмиши.
Планот за 2025 година предвидува инвестиција од 40 милиони евра, насочена кон повеќе од 10.000 граѓани, а oд Министерството велат дек досегашниот одѕив покажува дека мерките веќе го даваат посакуваниот ефект.
Мерката за практикантство обезбедува вклучување на 1.352 млади лица до 29 години, од кои 40 преку онлајн практикантство. Секој учесник ќе добива месечен надомест од 12.000 денари во период од три месеци.
„Субвенционираното вработување за микро, мали и средни претпријатија веќе има над 2.000 апликации – доказ за високиот интерес на приватниот сектор да учествува во креирање нови работни места“, велат од Министерството.
Се додава и дека финансиската поддршка за започнување сопствен бизнис е успешно затворена со над 6.000 апликации, а во тек е селекцијата на корисниците, додека мерката 3.1 – Обука кај познат работодавач и понатаму останува една од најефикасните алатки за вработување.
„Овие бројки не се само статистика – зад секоја апликација стои приказна, надеж и одлука да се направи чекор напред. Нашата задача е да ја поддржиме таа одлука со реални алатки“, додаде министерот Дурмиши.
Настанот во Струга е дел од поширока теренска кампања, со која Министерството и Агенцијата за вработување ги претставуваат мерките директно пред граѓаните. Следуваат презентации во Гостивар, Кичево, Сарај, Липково и други општини со висока стапка на невработеност.
Економија
Франција го казни „Шеин“ со 40 милиони евра за лажни попусти

Франција го казни кинескиот онлајн-продавач на облека „Шеин“ со 40 милиони евра за заведување на клиентите со тврдења за попусти.
Од 1 октомври 2022 година до 31 август DGCCRF анализира наводно намалени цени за илјадници производи на француската веб-страница на „Шеин“.
Истрагата откри дека некои цени на платформата биле зголемени непосредно пред попустите или не ги вклучувале претходните попусти, објави регулаторот. Цените на повеќе од половина од анализираните производи, 57 проценти, воопшто не биле намалени, откри DGCCRF, а речиси една петтина од попустите биле помали од рекламираните.
Во 11 проценти од случаите цената била уште повисока, објави DGCCRF. „Шеин“ исто така не успеа да достави докази на својата веб-страница за да ги поткрепи своите тврдења за еколошки свесно работење, како што е намалувањето на емисиите на стакленички гасови за 25 проценти.
(Фото: ЕПА)
Економија
(Видео) Николовски: Власта удри по земјоделците, крати 478 милиони денари во ребалансот

Власта предлага антинароден и расипнички ребаланс на буџетот, со кој се кратат 478 милиони денари од поддршката за земјоделците. Во најголемиот буџет власта нема пари за земјоделците, нема пари за поголеми субвенции, но затоа има повеќе пари, 30 милиони евра за владиниот луксуз, обвини пратеникот од СДСМ, Љупчо Николовски.
Тој додаде дека во време кога земјоделците се соочуваат со драстично зголемени трошоци за нафта, ѓубрива, механизација и работна рака, власта им го завртува грбот. Наместо поддршка, рече Николовски, добиваат игнорирање.
„Спротивно на оваа антинародна политика, СДСМ останува цврсто на страната на земјоделците. Пратеничката група на СДСМ поднесува амандмани со кој бара да се врати предвидената сума за субвенции и дополнително бара конкретни мерки за реална поддршка на земјоделското производство“, рече тој.
Николовски додаде дека СДСМ предлага враќање на поддршката од 12.000 денари по грло говедо за сточарите; зголемување на поддршката за оризова арпа за реколта 2024; интервентна субвенција од 8 денари по килограм сончоглед; поддршка од 5 денари по килограм за предадена пченица; мерка од 3 денари за продадена пченка во откупни капацитети; враќање на мерката од 1.000 денари за предадено јагне и итна распределба на картичките за зелена нафта за 50.000 земјоделци.
Николовски кажа дека СДСМ и во време на ковид пандемија и војна во Украина не кратела од земјоделците туку напротив, интервенирала со дополнителни субвенции, закони и програми.
„Апелираме до Владата: наместо да уриваат што е создадено, продолжете ги добрите практики кои функционираа. Не ги оставате земјоделците сами, не им кратете од она што им припаѓа! Земјоделството не смее да биде жртва на вашата расипничка политика“, рече Николовски.