Економија
Интервју со Славчо Таушанов – извршен директор во „Халк осигурување“ АД Скопје

Славчо Таушанов, извршен директор на Халк осигурување АД Скопје, компанија за неживотно осигурување, присутна на македонскиот пазар од 2007 година и дел од Групацијата Халкбанк, ги споделува искуствата и резултатите за работењето во 2021 година и плановите за следната година.
Господине Таушанов, како извршен директор во Халк осигурување АД Скопје, дали сте задоволни со успесите на целите што ги имавте поставено во 2021 година?
Халк осигурување АД Скопје успешно чекори кон целта за да биде една од најголемите осигурителни компании на домашниот пазар, а во 2019 година станавме дел и од Групацијата Халкбанк. Пандемијата продолжи да влијае врз економијата и врз нашиот сектор, но одредени класи осигурување бележат раст најмногу поради нивната специфичност во која се огледуваат ставот и приоритетот на осигурениците кон заштитата на нивното здравје и имот.
Господине Таушанов, од 2019 година вашата компанија напорно работи кон задоволување на потребите на своите и идни клиенти. Кои се резултатите што денес ги има постигнато Халк осигурување АД Скопје?
Како што кажавте, компанијата од 2019 година целосно се стреми кон успешно спроведување и служење на своите клиенти и многу гордо денес можам да кажам дека според последните статистики, Халк осигурување АД Скопје е трета компанија во Северна Македонија за неживотно осигурување покривајќи 31,9 % од пазарот. Тоа ја оправдува нашата напорна работа и нè прави задоволни што клиентите имаат комплетна доверба во нашата работа и во услугите што ги нудиме и што сакаме да станат помногубројни во планската програма. Со тоа нашето портфолио на производи наредната година значително би се зголемило.
Според вашето мислење, кој е клучниот момент со кој ја стекнавте довербата на вашите клиенти и се издигнавте на третото место во Република Северна Македонија за неживотно осигурување?
Халк осигурување АД Скопје е показател за работењето и потврда дека е сериозен, стабилен и лојален партнер на граѓаните, стопанството и, генерално, на целото општество во нашата земја. На 20.10.2021 година се реализираше седмата емисија на хартии од вредност на Халк осигурување АД Скопје, со вкупна вредност од 3.000.000,00 евра, односно 184.953.000,00 денари. Апсолутната вредност на основната главнина по реализацијата на емисијата на хартии од вредност е во висина од 15.500.000,00 евра, со состојба на основната главнина по реализацијата.
Осигурување од различен тип непредвидливи ризици е основа на вашето работење. Кои се плановите кон кои целите во наредната 2022 година?
Пандемијата е момент што придонесе свеста во општеството да добие еден поинаков и поделикатен изглед, а со тоа се подобри и пристапот до здравствените услуги и предноста на полисите за приватно здравствено осигурување. Во иднина, компанијата најавува уште многу други новитети што, пред сè, ќе му служат на општеството и ќе му овозможат безбеден и стабилен живот на секое поле.
Мојата желба во Новата година е секој граѓанин да се почувствува безбедно и со чувство на припадност, без оглед на тоа што моментално општеството, а и светот се соочуваат со сериозни здравствени предизвици.
Ви посакувам многу здравје и успех во Новата 2022 година.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Фотографскиот гигант Кодак, стар 133 години, пред банкрот

Поранешниот фотографски гигант Eastman Kodak, компанија со традиција од 133 години, ги предупреди инвеститорите дека е во опасност од банкрот.
Во својот извештај за заработка, Кодак соопшти дека нема „обезбедено финансирање или достапна ликвидност“ за да отплати долг од приближно 500 милиони долари, пишува CNN.
„Овие услови фрлаат значителен сомнеж врз способноста на компанијата да продолжи како континуирана компанија“, се наведува во документот на Кодак.
Компанијата се обидува да собере пари со суспендирање на плаќањата во својот пензиски фонд.
И покрај мрачните прогнози, извршниот директор Џим Континенца тврди дека компанијата постигнала напредок.
„Во вториот квартал, Кодак продолжи да постигнува напредок во однос на нашиот долгорочен план и покрај предизвиците на неизвесната деловна средина“, рече тој.
Портпаролот на компанијата додаде за CNN дека тие се „уверени дека ќе можат да отплатат значителен дел од нивниот долгорочен заем многу пред рокот на достасување и да го модифицираат, продолжат или рефинансираат преостанатиот долг и/или обврските за преференцијални акции“.
Веста силно одекна на пазарот, а акциите на Eastman Kodak (KODK) паднаа за повеќе од 25 проценти во вторникот.
Компанијата Eastman Kodak е основана во 1892 година, но нејзините корени датираат од 1879 година, кога основачот Џорџ Истман патентирал машина за обложување плочи. Тој го продал првиот фотоапарат на Кодак во 1888 година за 25 долари.
Во тоа време, фотографијата била резервирана за малкумина поради нејзините технички барања, но фотоапаратот на Кодак бил дизајниран да ја доближи до масите. Истман, исто така, го создал легендарниот слоган: „Вие го притискате копчето, ние го правиме останатото“.
Самото име Кодак нема никакво значење. Според компанијата, Истман го измислил затоа што му се допаѓала буквата К. „Буквата „K“ ми беше омилена – се чувствува како силна, моќна буква“, објасни тој.
Кодак доминираше на пазарот со децении. Во текот на 1970-тите, според Economist, тие држеа 90 проценти од продажбата на филмови и 85 проценти од продажбата на фотоапарати во САД, а хит-песната на Пол Сајмон „Kodachrome“ беше на врвот на листата во 1973 година. Иронично, падот беше потпомогнат од технологијата што самите ја измислија – првиот дигитален фотоапарат, воведен уште во 1975 година.
Компанијата не успеа да се прилагоди на дигиталната ера и поднесе барање за банкрот во 2012 година, со долгови од 6,75 милијарди долари кон 100.000 доверители. Краткорочно закрепнување се случи во 2020 година, кога американската влада ги ангажираше да произведуваат фармацевтски состојки. Цената на акциите потоа скокна толку многу што тргувањето беше запрено дури 20 пати во еден ден.
Иако повторно се соочува со загуби, Кодак објави планови за проширување на фармацевтскиот дел од својот бизнис. Компанијата продолжува да произведува филмови и хемикалии за други компании, вклучително и филмската индустрија.
Фото: принтскрин/инстаграм
Економија
Голем пад на „Тесла“ на два важни пазара, кинескиот бренд процвета

„Тесла“ регистрираше голем пад на продажбата на автомобили во Велика Британија и Германија минатиот месец, додека, пак, кинескиот BYD регистрираше историски раст на продажбата во двете земји.
Во Велика Британија, „Тесла“ продаде само 987 возила минатиот месец, што е пад од 59,9 проценти во споредба со јули 2024 година, според податоците од здружението SMMT.
Дополнително, во Германија, продажбата на возила на „Тесла“ во јули се намали за 55,1 процент на годишно ниво на 1.110 единици.
Вкупниот резултат на „Тесла“ во Германија за првите седум месеци од 2025 година е исто така слаб – продадени се само 10.000 возила, што е пад од дури 57,8 проценти на годишно ниво.
За разлика од „Тесла“, BYD продаде 3.184 возила во Велика Британија во јули, четири пати повеќе отколку во истиот месец минатата година, додека во Германија растот на продажбата беше речиси 390 проценти.
„Тесла“ се бори на европскиот пазар поради зголемената конкуренција од кинеските производители, но и поради политичките активности на извршниот директор Илон Маск.
Маск претходно во јули предупреди дека „Тесла“ може да очекува неколку тешки квартали поради новите царини и укинувањето на даночните олеснувања за електрични возила во Соединетите Американски Држави.
Економија
Министерството за финансии: Од денеска исплатите од буџетот транспарентно ќе се објвавуваат во посебна база за буџетски трошоци во изборен период

Министерството за финансии согласно одредбите од Изборниот законик од денеска на својата веб-страница ќе ги објавува буџетските исплати во посебна база за буџетски трошоци во изборен период.
Имено, согласно Изборниот законик Министерството за финансии од денот на донесување на Одлуката за распишување на изборите до нивното завршување има обврска во посебна база да ги објавува податоците за сите буџетски исплати, освен редовните за плати, пензии и комунални трошоци.
Исто така, Министерството за финансии две недели по распишување на изборите има обврска да поднесе и предизборен финансиски извештај во којшто ќе биде опфатен преглед на сите планирани и реализирани приходи и расходи од Буџетот по ставки, во периодот од почетокот на фискалната година до денот на поднесување на извештајот којшто се објавува на веб-страната на Министерството за финансии.
Претседателот на Африм Гаши, на 9 август 2025 година ги распиша локалните избори, коишто ќе се одржат на 19 октомври.