Економија
Како изгледа работата на фејсбук и гугл-кампањи за компании од Силиконската долина од Македонија?

На почетокот на месецов пишувавме за агенцијата LeanSEM и нејзината успешна маркетинг-приказна. Тие работат од Скопје (Тафталиџе во нормални времиња, од дома во овие тешки времиња), за клиенти од Силиконската долина. Компанијата за околу 5 години успеа да соработува со 50-тина компании, управувајќи со маркетинг-буџети од над 2 милиони американски долари и константно расте и бара нови членови на тимот. Работат Google со клиенти како Мастерклас и Јудасити , a за себе велат дека се „зависници од резултати“.
Неколку прашања за Андреј – акаунт директор и Глигор – човекот за социјални медиуми.
1. Како „завршивте” во LeanSEM и со предизвикот да работите за најбрзорастечката индустрија во светот?
Глигор: Се пријавив за Google Crash курсот на LeanSEM, со главна цел да научам нешто повеќе. Секако се надевав, но не ми беше цел да се вработам по секоја цена. Како што поминуваше време, сфатив дека тука не си „играат играчки“, туку има сериозна експертиза и работат со врвни клиенти. Ми стана јасно дека ова е once in a lifetime шанса за прогрес. Го завршив курсот и ми се отвори можност да станам дел од тимот. Почнав во гугл-тимот па подоцна се префрлив во Social тимот. И еве ме.

Глигор
Андреј: Уште во средно одлучив дека сакам да работам нешто поврзано со маркетинг и продажба онлајн бидејќи ме фасцинираа можностите што ги носи интернетот. Затоа решив да студирам e-бизнис, а LeanSEM ме „купи” со ад на Facebook каде што го бараа следниот маркетинг rockstar 🙂

Андреј
2. Како изгледа еден ден на LeanSEM маркетер?
Глигор: Eat. Results. Sleep. Repeat. (уствари нема многу Sleep, хехе)
Андреј: Претпоставувам како што би требало да изгледа и на секој друг маркетер – анализа на бројки, носење заклучоци од резултатите од претходниот ден, откривање growth можности, решавање проблеми, комуникација со клиенти и со тимот.
3. Што се смени во кризава, односно како коронавирусот и „новото нормално” го сменија вашиот работен ден?
Андреј: Во однос на работата не се смени многу, ние и понатаму остануваме фокусирани на резултати и продолжуваме со исто темпо. Практично само мигриравме од канцеларија дома. Секако ми фалат тимските средби и дружење во канцеларија, ама ќе биде и тоа, набргу се надевам.
Глигор: За мене искрено, на почеток беше само селење од канцеларија – дома. Е дури по првите неколку долги недели, почна да ми фали „LeanSEM домот“. Но, со вистински фокус и бистра глава, се посветив на вистинските нешта и успевам да направам многу, дури и вака „заглавен“ дома.
4. Според Вас, што е најважно за да се биде успешен во светскиот дигитален маркетинг од Скопје?
Андреј: Па не само од Скопје, би рекол од каде било, за да бидеш успешен маркетер мора да покажеш резултати. Доколку си способен да ги постигнеш целите и упорност да ги подобруваш резултатите секој месец, најмалку важно е од каде си.
Глигор: Така е. Не е битно дали си од Скопје или од Шангај. Ги имате на тацна речиси истите алатки, затоа многумина го гледаат ова како „the easy way out“. Но, потребни се вистинска пасија за дигитален маркетинг, комбинацијата од аналитички ум и, секако, упорност. Не е работа за секого, а не ни треба да биде.
5. Двајцата сте работеле за македонски клиенти, а сега работите за клиенти од Силиконската долина. Која е главната разлика?
Глигор: Не се споредува. Разликата е во маркетинг-буџетите, мајндсетот, културата, експертизата… Но клучната разлика, според мене, е во можноста за напредок. Никого не го интересира како се викаш, битно е да си најдобар во тоа што го правиш.
Андреј: Би дополнил дека нашите клиенти ја разбираат својата и нашата улога. Нивно е да ни дадат доверба и информации, а наше е да најдеме начин да донесеме резултати. Со овие клиенти добиваме поголема доверба, слобода и многу поголем буџет за да направиме вистински импакт.
6. Цело време сте во потрага по нови членови на тимот. Кое е она „нешто“ кое треба да го има вашиот иден колега или колешка?
Андреј: Техничниот дел се учи и не е квантна физика, ама мора да има пасијата за маркетинг. Второто „нешто” е фокус на импакт и на резултати. LeanSEM нуди милионски буџети на кои секој од нас може да експериментира и гради своето искуство. Сè што треба мојата идна колешка или колега да направи е константно да се прашува што уште можеме да направиме за клиентот и што можам да направам за да остварам поголеми резултати.
Глигор: Андреј го сумираше ова убаво, па само би додал – отворен ум, храбри идеи и неприкосновена желба за раст.
Доколку се пронајдовте во искуствата на Глигор и Андреј, или мислите дека го имате она што е потребно за да работите дигитален маркетинг во меѓународна лига, погледнете го тимот на LeanSEM кој постојано расте. Погледнете ги и нивните LeanSEM вредности кои ги имаат сите вработени и доколку се пронајдете во нив, аплицирајте за отворените позиции.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Божиновска: Ред во изградбата на нови енергетски капацитети, за прв пат годишен план, ќе се гради она што е приоритет за државата и граѓаните

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини како што е соопштено, започнува практичната примена на Законот за енергетика и воведување на транспарентен, јасен и предвидлив процес на планирање на развојот на енергетскиот систем во Република Македонија. За прв пат ќе биде изготвен Годишен план за развој на енергетскиот систем, кој ќе ги дефинира насоките за изградба на нови објекти и зајакнување на енергетските мрежи, како и насоките за развој на нови енергетски објекти во кои државата ќе се јави како инвеститор со цел стабилизација на системот и зголемување на безбедноста во снабдувањето со електрична енергија.
На интернет-страницата на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини се објавени сите потребни документи за доставување иницијативи за развој на енергетски проекти, со што започнува практичната примена на Законот за енергетика и се воспоставува транспарентен, јасен и предвидлив процес за планирање на развојот на енергетскиот систем во Република Северна Македонија, велат од министерството.
Овој процес е од особена важност за државата затоа што обезбедува конкретна слика за приоритетите во развојот на енергетските капацитети и овозможува стратешко насочување на инвестициите, со цел стабилно снабдување со електрична енергија и правна сигурност за инвеститорите.
„Со овој транспарентен процес, секој потенцијален инвеститор ќе има јасна слика за потребите и приоритетите на нашата држава. Секоја иницијатива ќе биде детално технички обработена, со јасно дефинирани можности за приклучок и потребните зајакнувања на мрежата. Нашата цел е енергетскиот систем да се развива одржливо и да обезбедува стабилно снабдување за сите граѓани“, истакна министерката Сања Божиновска.
„На интернет-страницата на Министерството е објавено детално објаснување што се е потребно за поднесување на инцијатива. https://portal.mdt.gov.mk/post-body-files/dokumenti-file-wrMD.docx
На сајтот на министерството се достапни и сите технички и административни документи, поделени според видот на капацитетите, а со цел олеснување на процесот за потенцијалните инвеститори, обезбедување навремена подготовка за апликација и можност сите заинтересирани да ги планираат своите инвестиции врз основа на јасна слика за приоритетите на државата.
Што значи ова за инвеститорите?
• Проектите уште во рана фаза ќе бидат детално технички обработени,
• ќе се дефинираат потребните интервенции во дистрибутивната и преносната мрежа,
• за секоја иницијатива ќе се изготват варијанти за приклучок, јасно и транспарентно ќе се презентираат потребните зајакнувања и надградби на соодветните енергетски системи како и роковите за реализација,
• ќе се елиминираат несигурностите околу приклучувањето на проектите кон мрежата,
• ќе се обезбеди правна сигурност за инвеститорите и предуслови за финансиска поддршка од институциите.
Секој инвеститор – приватна компанија, физичко лице, општина или јавно претпријатие – има можност да достави иницијатива. Секоја иницијатива ќе биде анализирана според:
• видот на технологија за производство на електрична енергија,
• техничките и технолошките карактеристики на опремата,
• инсталираната моќност и балансниот капацитет,
• регионот на реализација, како и можностите за приклучок кон енергетските системи.
Рок за доставување на иницијативи за 2026 година е 30 септември 2025.
По завршување на рокот ќе биде изготвен Годишен план за развој на енергетскиот систем“, соопштија од министерството.
Економија
Поевтинуваат секојдневните плаќања за граѓаните и за компаниите, извести Народната банка

Активностите на Народната банка за намалување на надоместоците на банките за електронските плаќања заради нивна поголема достапност и користење веќе имаат видливи резултати за граѓаните и за компаниите. По интензивната комуникација и по намалувањето на трошоците за користење на Македонскиот интербанкарски платен систем – МИПС, банките ги подложија на ревизија своите тарифници намалувајќи ги надоместоците за извршување на платежните услуги, извести Народната банка.
Сите банки веќе усвоија нови тарифници со значително намалени надоместоци за платежни трансакции со платни налози. Имено, надоместоците за плаќањата коишто граѓаните ги извршуваат преку МИПС се намалени во просек за околу 50%, додека електронските плаќања на граѓаните коишто се извршуваат во рамките на истата банка (т.н. интерни плаќања) стануваат бесплатни во најголемиот дел од банките. Надоместоците коишто компаниите им ги плаќаат на банките исто така се намалени. Така, електронските плаќања на компаниите во МИПС стануваат поевтини во просек за околу 30%, додека електронските интерни плаќања за околу 55%. Општо земено, банките преминуваат кон поевтини и фиксни надоместоци по трансакција, коишто се однапред познати и не зависат од износот на плаќањето. Новите поевтини надоместоци се веќе во примена кај дел од банките, а останатите банки планираат да започнат со примена на намалени надоместоци најдоцна до октомври оваа година, велат од НБ.
Овие промени се дел од пошироката визија на Народната банка за дигитализација и модернизација на платниот систем. Поевтините услуги го поттикнуваат користењето на електронските плаќања, ја зајакнуваат довербата во финансиските институции и придонесуваат кон општествено одговорно работење на банкарскиот сектор, се додава во соопштението.
Економија
СДСМ: Инфлација од 4,4 проценти беснее и во август, власта не носи ниту една мерка

Растот на трошоците за живот не запира, статистиката повторно регистрира зголемување на инфлацијата и цените на мало, реагираат од СДСМ.
Како што истакнуваат, според најновите податоци на Државниот завод за статистика, инфлацијата на годишно ниво, односно август 2025 година споредено со август 2024 година, бележи зголемување од 4,4%. Најголемо зголемување има на трошоците за храна и безалкохолни пијалаци од 6,2 %.
„Во истиот период, цените на мало поскапеле за 4,1%. Дури за 6,7% се зголемени цените на мало за прехранбени производи.
Ова е реалноста која ја живеат македонските граѓани – животот станува сѐ поскап, инфлацијата ја јаде куповната моќ.
Ова е резултатот од погрешните и аматерски економски политики на владата предводена од Христијан Мицкоски.
Колку и да сака премиерот Мицкоски да прикаже дека во државата добро се живее, статистиката не лаже, граѓаните ја чувствуваат сиромаштијата на свој грб.
Оваа влада покажа дека ниту има стратегија, ниту капацитет да ја заузда растечката инфлација. Жално е што владата на ВМРО-ДПМНЕ покажа дека нема желба да им помогне на граѓаните и да преземе конкретни мерки за заштита на животниот стандард“.
Според опозициската партија, додека граѓаните прават математики како да го протуркаат месецот, власта се расфрла со народни пари за свои луксузи и партиски интереси.
„Нема пари за повисоки плати, но има пари за милионски тендер за скапа опрема за промоција и организирање на настани.
СДСМ постојано предупредува на растечкиот тренд на инфлацијата и понуди конкретни решенија за раст на платите и намалување на цените, кои владејачкото мнозинство не ги прифати. Сега повторно бараме владата да преземе итни мерки за заштита на животниот стандард, граѓаните не смеат да бидат жртва на погубните политики на оваа власт“.