Економија
Костовски: Ретроспектива за тендициозното носење на Еуростандард банка во стечај

„Веќе две години се води истрага поради стечајот на Еуростандард банката. Главната истрага ја води господинот Драго Кос со својот тим, еминентен и докажан експерт во борбата против организираниот криминал, кој во својот извештај ги обзнани девијантните појави во банкарскиот сектор, присутни во РМ скоро две децении. Ви ја давам мојата ретроспектива, анализирајќи ги сите директни или индиректни институционални соучесници во стечајот на Еуростандард банка. Мојата анализа фактографски докажува дека Еуростандард банка по наредба е донесена во стечај. Наредбата за нејзино носење во стечај е донесена една година пред обзнанувањето на самиот стечај. Причината за носење на Еуростандард банка во стечај е токму желбата на нас акционерите да излеземе од шемата на банкарскиот криминал. Со промената на стариот генерален директор Николче Петкоски, кој беше дел и соучесник во организираниот банкарски криминал, и именувањето на новиот генерален директор Горан Трајковски дадовме јасна порака до банкарскиот сектор дека објавуваме војна, што значи дека ќе прекине нашето учество во банкарските криминални шеми и ќе бидеме посветени на прибирање на одлеаните финансиски средства. Еуростандард банка беше осудена на смрт поради ваквиот чин. Во натамошниот текст таксативно ќе ги набројам постапките кои беа правени или не направени само со цел да се наштети на Еуростандард банка:
1. Народна банка – од четирите алатки кои ги имаше на располагање Народна банка, а тие се: редовни мерки, вонредни мерки, администрација и стечај, таа ги користи само алатките редовни мерки и стечај. Вонредните мерки беа делумно користени, иако во нивна надлежност е одземање лиценци на членовите на Управен и Надзорен одбор, како и директори на сектори, таа тоа не го направи. Алатката администрација е тотално прескокната. Во средината на 2019 година, кога на чело на банката беше стариот Управен одбор, предводен од Николче Петкоски, состојбата на Еуростандард банка од аспект на адекватноста на капиталот беше многу полоша одколку на 12 Август 2020 година, кога банката отиде во стечај. За периодот од јуни 2019 и 12 август 2020 година, ние акционерите ја докапитализиравме Еуростандард банка со нови 11 милиони евра, а новиот Управен одбор, предводен од Горан Трајковски беше целосно посветен на присилна наплата на одлеаните средства од банката за што говорат и фактите дека од септември 2019 година до февруари 2020 година, беа присилно собрани повеќе од 15 милиони евра, што значително влијаеше на подобрувањето на севкупната состојба на Еуростандард банка. Народна банка на Еуростандард банката, откако го назначи новиот Управен одбор, ѝ воведуваше драконски забрани за работа на банката со правни и физички лица. Во вториот квартал 2020
година следеше вонредната состојба од пандемијата Ковид-19 каде додатно ни беше одземено правото за присилна наплата на нашите побарувања, согласно мерките за заштита на стопанството од тогашната Техничка влада. Цели 97 дена колку што траеше вонредната состојба, Еуростандард банка имаше забрана за работа со правни и физички лица и забрана за присилна наплата. Со вакви ригидни мерки и многу посилни банки би биле уништени. Поддршката за стопанството која ја даде Техничката влада во услови на вонредна , не важеше за Еуростандард банка. Народна банка многу консеквентно постапуваше кога беше во прашање Еуростандард банка. За нејзе не важеше вонредната состојба. Истовремено од месец мај 2020 година се појави потенцијален инвеститор за докапитализација на Еуростандард банка кој чекаше полни три месеци да биде примен на разговор во Народна банка. На крајот не беше примен, иако неговата целосна документација и бонитет јасно укажуваа дека се работи за солиден и сериозен инвеститор.
Ова води само кон еден заклучок. Заклучокот е дека Народна банка мораше да ја однесе во стечај Еуростандард банка со една и единствена цел, да се задскријат одлеаните пари од банката и уште поважно, да не биде откриена шемата на организираниот банкарски криминал.
2. Техничка влада – Во Службен весник на Република Македонија се објавени две уредби со сила на закон утврдени од страна на Техничката влада и тоа: на 24.02.2020 година е објавена првата уредба која вели дека нема стечај на правни лица минимум три месеци по завршувањето на вонредната состојба од пандемијата Ковид -19, за да на 29.05.2020 година во Службен весник се објави новата уредба со сила на закон која вели: стечај на правни лица може да настапи веднаш по завршувањето на вонредната состојба. Единствен силен правен субјект кој отиде во стечај е Еуростандард банка. Сомнежот дека и Техничката влада била ставена во функција за уништување на Еуростандард банка е уште посилен со фактот што само 3 часа пред објавувањето на стечајот од страна на госпоѓата Гувернер Бежоска на ден 12.08.2020 година, член од акционерите на Еуростандард банка имаше лична средба со тогашниот Технички премиер Оливер Спасовски, денеска Министер за внатрешни работи во владата на РМ. Тема на состанокот била техничкиот премиер лично да се ангажира за прием на потенцијалниот инвеститор во Народна банка и Народната банка да има трпение кон нас акционерите за додатно докапитализирање на банката од 2,4 милиони евра. Условот од Народна банка беше да овие 2,4 милиони евра бидат уплатени најдоцна до 14 август 2020 година. Замислете, стечајот е објавен на 12 август!
3. Собрание на Република Македонија – Првиот човек на Собранието на РМ, Талат Џафери, беше запознат со стечајот и неговата прва изјава на директна средба беше дека Народна банка ги прескокнала процедурите. Собранието на РМ е единствено овластено со закон да ја контролира работата на Народна банка. Молкот на Собранието за непроверка на процедури на многу битна институција во стопанскиот и фискалниот систем на државата е чин кој сам по себе говори.
4. Обвинителство – Севкупната истрага обвинителството ја прави на база на официјалниот извештај за носење на Еуростандард банка во стечај, издаден од страна на Народна банка.
5. Комерцијална банка- местото и улогата на Комерцијална банка е посебно истражено од страна на Господинот Драго Кос, а јас со овој мој исказ сакам само да обзнанам дека незаконски се искористени 3 милиони евра, наменски даден депозит од Еуростандард банка во Комерцијална банка, кој не може да биде пренаменет или користен за други потреби, без согласност на Надзорните одбори на двете банки. Во договор, кој го знаат само Управните одбори на двете банки, овие средства се исчезнати.
Почитувани, заклучете дали ова не е организиран криминал?
Институциите кои треба да работат во интерес на правата на граѓаните се ставени во клише кое наликува на криминал.
На ова зло мора да му ставиме крај“.
Трифун Костовски
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
(Видео) Мицкоски: Нова инвестиција од 30 милиони евра и 300 нови вработувања

Gentherm со нов инвестициски циклус го потврдува она што сите го чувствуваме, дека Македонија станува сигурна дестинација за долгорочни, стратешки и технолошки напредни инвестиции, истакна
премиерот Христијан Мицкоски.
Инвестицијата согласно деловниот план на компанијата ќе изнесува повеќе од 30 милиони евра со 300 нови вработувања и станува збор за високо интегрирани системи за автомобилската индустрија – со нова технолошка опрема, автоматизирани линии и современо производство. Ова значително ќе го зголеми извозот и ова е високо технолошко производство кое докажува дека сме конкурентни и на тој пазар, најави Мицкоски.
Со тоа, како што рече, стануваме регионален хаб на Gentherm за Европа.
Ова, додаде Мицкоски не е само уште една инвестиција туку двигател на нашата економија.
„Со вакви проекти расте индустриското производство, се отвораат нови работни места, се зголемува извозот, а со тоа расте и довербата во нашата економија, расте вредноста на македонското знаење, умеење и труд. Во време кога владите трошеа енергија на корупција, на непотизам и на лажни ветувања, ние градиме реално, отвораме фабрики, носиме инвеститори, креираме иднина.
Се бориме за секој инвеститор домашен и странски. За секоја нова хала, секое ново работно место, секој денар инвестиран овде“, додаде тој.
Оцени дека економијата не се води со пароли, туку со проекти, со партнерства и со сигурни инвестиции.
„Gentherm е уште еден доказ дека доаѓа времето на Македонија“.
Економија
Стојаноски: За првпат после долго време, носиме ребаланс во ситуација кога немаме минус, туку имаме зголемени приходи

Бојан Стојаноски, пратеник од ВМРО-ДПМНЕ, на денешната Комисија за финансирање и буџет, се обрати и истакна дека ребалансот е резултат на анализа, одговорност и јасна визија. Според него, со зголемени приходи и рационално трошење, се вложува во плати, пензии, образование, здравство, транспорт, локален развој и млади. Стојаноски додаде дека ова не е симболика, туку конкретна инвестиција во квалитетен и достоинствен живот за сите граѓани во земјава.
,,Ова е порака, порака за нова економска парадигма, порака за домаќинско водење на државните финансии, порака дека не чекаме кризите да не затекнат, туку со рационален пристап и силна политичка волја ги пренасочуваме средствата таму каде што најмногу треба кај граѓаните. Затоа што буџетот, тоа не се само бројки. Тоа е политика во својата најконкретна форма За првпат после долго време, носиме Ребаланс во ситуација кога немаме минус, туку имаме зголемени приходи“, рече Стојаноски.
Истакна дека со ребалансот се обезбедуваат дополнителни средства за плати 800 милиони денари, пензии 2,5 милијарди денари и капитални проекти 300 милиони денари, со што се засилува економскиот развој.
,,Оваа рамка е показател дека Буџетот не е притиснат и потрошен, туку управуван мудро и рационално. Приходите растат, трошењето е контролирано, а приоритетите се кристално јасни“, кажа Стојаноски.
Тој посочи дека ова ќе овозможи повеќе луѓе со попреченост да живеат во заедницата, а не во институции, а ќе има повеќе лични асистенти, повеќе дневни центри, повеќе услуги достапни во секоја општина. Тој напомена и дека најважно од се е тоа што значи дека младите не се заборавени, туку активно вклучени во секоја социјална политика.
Тој додаде дека овој ребаланс значи вложување во луѓето и иднината, во подобри услови за факултети, студентски домови и училишта, во достапен транспорт и здравство за сите, без разлика каде живеат, во поддршка за културата, енергетска независност и младите. Според него, ова не е трошок туку инвестиција во достоинствен живот.
Економија
Битиќи: Ребалансот e признание дека Владата ја загубила финансиската контрола, со дефицит од 4 проценти, над законскиот лимит

Овој ребаланс е индиректно признание дека Владата ја изгубила фискалната контрола и јасно огледало на продлабочената фискална неодговорност во јавните финансии. Наместо реално прилагодување и развојна ориентација, добиваме документ кој прикрива неизвршени ветувања и скицира нереална економска слика, рече пратеникот на СДСМ, Фатмир Битиќи, на денешната седница за ребаланс.
Тој истакна дека иако дефицитот останува на 4% од БДП, тоа е над законскиот максимум од 3%, а отстапување е дозволено само во вонредни ситуации кои во нашата земја не постојат.
„Владата веќе не контролира фискална рамнотежа и го користи ребалансот како политички инструмент. Дефицитот речиси се удвои за месец и половина, од 13,4 на 27,5 милијарди денари. Таков раст не се случува во економија со здрава фискална дисциплина и е знак за неефикасно управување и неконтролирана јавна потрошувачка. Ако приходите растат по 40%, а расходите достигнаа 44%, дали оваа Влада има план? Или троши сè како да нема утре?“ – рече Битиќи.
Според него, наместо реална прераспределба, ребалансот е само козметика, розово на хартија, а црвено во реалноста. Ова не е буџет со план, туку импровизација за политички цели.
„Новото задолжување од 500 милиони евра и скриените долгови од над 700 милиони евра создаваат дополнителен фискален товар што ја загрозува економската стабилност и ќе мора да се решава во иднина.
Разочарувачки е и нискиот степен на реализација на капиталните инвестиции – само 23%, далеку од ветениот рекорден инвестициски циклус“.
Како што рече, Буџетот се користи како предизборно оружје: зголемувањето на пензиите и платите во јавниот сектор, растот на трошоците за договорни услуги и тројното зголемување на буџетските резерви укажуваат на непотизам, партиски вработувања и нетранспарентна потрошувачка.
Во услови кога јавните финансии се загрозени, ова не е одговорно управување со државните пари, туку краткорочна партиска кампања со ризик за економската иднина на граѓаните.