Економија
МЕПСО: За прв пат вработивме стипендисти – електроинженери

Шестмина стипендисти кои покажале најдобри резултати се новите инженери вработени во МЕПСО. Од компанијата велат дека започнале да применуваат нова политика за вработување со која ќе дава шанса на студенти и стипендисти со најдобри резултати. Од МЕПСО образложуваат дека новите вработени се млади инженери на електроенергетика дипломирани на ФЕИТ и биле стипендисти на трите најголеми енергетски компании.
МЕПСО за прв пат вработува стипендисти и ова е дел од новата кадровска политика на менаџментот, велат од компанијата.
„Мисија на овој менаџерски тим е да ги отвори вратите на МЕПСО за најдобрите студенти меѓу кои има стипендисти на МЕПСО или други енергетски компании и да ги вработи доколку ги исполнуваат условите на конкурсот за вработување и имаат солидни резултати на тестирањата и интервјуата. Наша определба е овој пристап да стане пракса во МЕПСО. Ги сакаме во нашите редови младите и перспективни инженери, со значаен капацитет и голем потенцијал, а кои се докажани како солидни студенти и се иднина на нашата земја. Со оваа наша определба активно се вклучуваме кон заложбите на Владата, основачот на МЕПСО, во примена на политиките за намалување на одливот на мозоци од земјава. На новите колеги им посакувам многу успеси. На сите стипендисти и студенти им порачувам да остваруваат добри резултати и да се надградуваат затоа што за најдобрите секогаш ќе има место во МЕПСО. Убеден сум дека и други државни компании ќе дадат своја поддршка за вработувања на стипендисти и најдобри студенти кои ги исполнуваат условите“, изјави Сашо Василевски, генерален директор на МЕПСО.
Тамара Арминовска е стипендист на МЕПСО и ќе се приклучи на тимот на Операторот на електропреносниот систем (ОЕПС) задолжен за управување со националниот и со регионалниот пазар за балансна енергија, еден од најголемите предизвици пред кој е исправен македонскиот електроенергетски пазар. Другата стипендистка на МЕПСО е Марија Трпевска и таа ќе работи на анализи на мрежата во службата за оперативно планирање. Во подружницата Оператор на преносната мрежа (ОПМ) која е надлежна за одржување и модернизација на преносната мрежа составена од 2.100 километри далекуводи вмрежени во шеесетина трансформаторски станици сега се вработуваат тројца млади инженери. Стојан Малчевски и стипендистката на МЕПСО Стефанија Стојановска се новите инженери во најголемата организациска единица – Одделот за трансформаторски станици, а Арди Хамза ќе се приклучи на инженерскиот тим на Одделот за далекуводи. Артан Рамани е инженер кој ќе стане дел од тимот на Секторот за информатички технологии и телекомуникации.
„Среќни сме и позитивно изненадени со шансата што ја добиваме. Начелно сме запознаени со работата во МЕПСО затоа што сите овде сме посетувале пракса во студирањето, а дел од нас сме и стипендисти. Ќе го работиме она за кое сме посветиле најмногу време на студии по електроенергетика затоа што основната дејност на МЕПСО е преносот и управувањето со системот. Нашето позитивно искуство е доказ и стимул за сите стипендисти, а мотивација и за сите студенти дека со упорна и посветена работа и истрајност можат да ги остварат своите соништа без да заминат во странство“, рече Стефанија Стојановска, во име на сите петмина нововработени.
МЕПСО од 2012 година, заедно до другите најголеми енергетски компании, стипендира студенти на електроенергетските насоки на двата државни факултети во Скопје и во Битола. Моментно МЕПСО стипендира 17 студенти на двата факултети со месечна стипнедија од 6.000 денари.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Пуштени во употреба првите 20 километри од автопатот Кичево-Охрид

Првите 20 километри од автопатот Кичево – Охрид, на потегот од Врбјани до Ботун, денеска се пуштени во употреба. Овој момент, според Владата, претставува пресвртна точка и симбол на работата, посветеноста и разликата во пристапот кон големите проекти меѓу актуелната и претходната власт.
На свеченоста присуствуваше премиерот Христијан Мицкоски, кој порача дека не се работи само за пуштање на делница, туку за враќање на довербата на граѓаните.
„Само една година откако ја презедовме одговорноста за водење на државата, успеавме да го откочиме еден од најзаглавените инфраструктурни проекти. Овој автопат беше симбол на застој и срам, а денес е симбол на новото време. Секој метар е изграден со напор и волја да се стави крај на неуспесите од минатото“, изјави премиерот.
Тој најави дека веќе следната година автопатот Кичево – Охрид ќе биде целосно завршен и ставен во функција.
„Ова нема да биде случајна победа, туку планиран успех и резултат на секојдневна одговорна работа“, додаде Мицкоски.
Оптимизам за иднината изрази и вицепремиерот и министер за транспорт и врски Александар Николоски, кој оцени дека со оваа делница се отвораат нови можности за граѓаните и туризмот во регионот.
„Ова е автопат кој ги поврзува Кичево, Охрид и Струга со Скопје, Тетово и Гостивар, но и со Албанија. Веќе денес, овие први 20 километри се реалност и корист од нив ќе имаат сите“, нагласи Николоски.
Тој потсети дека проектот бил оставен во заборав и запустен од претходната Влада.
„Ова беше симбол на неспособноста на СДСМ и ДУИ. Немаше ниту работници, ниту инженери, ниту механизација. А денес е доказ за нашата посветеност и тоа е клучната разлика“, рече Николоски, додавајќи дека е симболично што првиот дел се отвора токму во славна Дебарца.
Изградбата на целокупниот автопат, кој е со вкупна должина од 57 километри, треба да биде завршена до крајот на 2026 година.
Економија
Тодор Анѓушев на конференција на Делегацијата на германско стопанство „Децентрализирано снабдување со електрична енергија преку фотоволтаици“

Законските одредби се донесени, и останува да се поставуваат батерии со добра проценка и пресметка за да се постигне најдобра исплатливост, порача Тодор Анѓушев, директор на ЕМС во групацијата Фероинвест, на конференцијата на Делегацијата на германското стопанство во Македонија, на која германски фирми ги претставуваа своите практики, производи и искуства во енергетиката.
„Потребно е да одиме кон што повеќе обновлива енергија, но истовремено дистрибутивниот и преносниот систем треба да се стабилизираат за да може да го поднесат тоа. Треба што побрзо да се работи на поставување батериски системи и на тој начин да се реши дизбалансот што обновливите извори го прават во системот. Но, по инсталирањето многу битен ќе биде и мониторингот на батерискиот систем. Нашата компанија располага со сопствен мониторинг систем, и може да ја програмира, води и управува батеријата ден за ден за инвеститорот да добие оптимални резултати“ – изјави Тодор Анѓушев.
Германските компании на конференцијата ги презентираа своите технолошки решенија и искуства, вклучително и примената на BIPV (building integrated photovoltaics) – технологија која овозможува вградување на фотоволтаици во фасади и кровни елементи без да се наруши естетиката на објектите.
Овие практики покажуваат јасен тренд – иднината припаѓа на децентрализираното, чисто и ефикасно производство на енергија, а Северна Македонија, со усвоените закони и со компании кои веќе нудат современи решенија, има потенцијал да го следи тој пат со забрзан чекор.
Комерцијален текст
Економија
Божиновска: Новата ТС Охрид го поврзува Балканот и европскиот пазар на електрична енергија

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, денес изврши теренска посета на градилиштето за изградба на новата трансформаторска станица Охрид (ТС Охрид), дел од проектот за интерконекција Македонија–Албанија. Проектот опфаќа две целини – LOT 1: далноводот Битола – граничен премин со Албанија и LOT 2: изградба на трансформаторската станица Охрид во близина на селото Мешеишта.
Божиновска се запозна со текот на интензивните градежни активности што се одвиваат на површина од 80.000 метри квадратни: изградба на потпорни ѕидови и наклони, градежни работи на командната зграда, комплетирани фундаменти и започната монтажа на челични носачи и опрема во 400 kV постројка.
„Со реализацијата на овој проект, Северна Македонија гради мост кон европските пазари на електрична енергија, создава услови за стабилно и економично снабдување за граѓаните и отвора простор за приклучување на нови производители од обновливи извори – што е наш врвен приоритет, “истакна Божиновска.
Изградбата на новата 400 kV линија е стратешко зајакнување на стабилноста и сигурноста на електроенергетската мрежа на земјава. Со тоа се заокружува електроенергетското поврзување со сите соседи, што овозможува не само зголемена стабилност и доверливост, туку и активно учество на пазарите за балансни и системски услуги и размена на енергија во регионот.
При посетата, таа беше пречекана и детално информирана за напредокот на проектот од страна на проект менаџерот Дарко Докузовски.