Економија
Најмоќниот „порше каен“ е plug-in хибрид

„Порше“ продолжува да се фокусира на електро-мобилноста, со новиот Cayenne, кој сега нуди и хибриден погон, како и својот претходник. Cayenne Turbo S E-Hybrid и Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé ја нудат моќта од 500 kW (680 КС), преку интелигентната интеракција на четирилитарскиот V8 мотор (404 kW / 550 КС) и интегриран електричен мотор со осумстепениот менувач Tiptronic S (100 kW / 136 КС). Максималниот вртежен момент на системот од 900 Nm е достапен при најмало притискање на педалот за гас. Двата модела забрзуваат од 0 до 100 км на час за 3,8 секунди и достигнуваат максимална брзина од 295 км на час. Оваа исклучителна изведба се совпаѓа со високото ниво на ефикасност: Cayenne Turbo S E-Hybrid и Turbo S E-Hybrid Coupé можат да возат до 40 километри на само електричен погон.
Покрај двата врвни модела, хибридниот опсег од Porsche сега го вклучува и новиот Cayenne E-Hybrid Coupé со системска моќност од 340 kW (462 КС), вртежен момент од 700 Nm и електричен опсег до 43 километри.
Брзини до 135 км на час со само електрична енергија
Како и сите plug-in хибриди на Porsche, новиот модел од највисокиот опсег во семејството Cayenne е исто така едно од најспортските возила во премиум сегментот, токму поради неговиот хибриден погон. Во моделите Cayenne Turbo S E-Hybrid, електричниот мотор се наоѓа помеѓу V8 моторот и осумстепениот менувач Tiptronic S. Двата мотора се меѓусебно поврзани преку спојката за менувачот и хибридниот модул, наведен како „ Electric Clutch Actuator“ (ECA). Во режимот на возење со електрична моќ, електричниот мотор може самостојно да го придвижува возилото до максимална брзина од 135 км на час. Може да се користи и во другите режими за дополнително забрзување. Овие режими можат да бидат избрани преку стандардниот пакет Sport Chrono (хибриден, авто, спорт и спорт плус). Porsche ја презеде оваа стратегија за зајакнување од супер спортскиот автомобил 918 Spyder.
Литиум-јонската батерија е инсталирана под подот на товарниот простор и има капацитет од 14,1 kWh. Високонапонската батерија може да се наполни целосно во рок од 2,4 часа со стандардниот полнач за напојување AC од 7,2 kW кога користите 400-волтска врска со осигурувач од 16 засилувачи. Процесот на полнење трае шест часа од конвенционалниот домашен штекер со рејтинг од 230 волти и 10 засилувачи. Полнењето може и однапред да се закаже и преку управување со комуникација Porsche (PCM) или апликација Porsche Connect (за Android телефони и Apple® Watch).
Стандарден систем за стабилизација, воздушна суспензија и керамички сопирачки
Cayenne Turbo S E-Hybrid и Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé доаѓаат со одлична стандардна опремена опрема како: Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) системот за контрола на шасијата, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) системот за пренос на моќ преку оските, системот за сопирање со високи перформанси Porsche Ceramic Composite (PCCB), 21-инчни алуминиумски тркала во аеродизајн, вклучително и екстензии на лакот на тркалата во боја на каросеријата, Power Steering Plus и Sport Chrono пакет. Адаптивната воздушна суспензија со три комори, вклучително и управување со суспензијата на Porsche Active Suspension Management (PASM), обезбедува широк спектар на типична динамика на возењето на Porsche и удобно возење. Дополнителни додатоци може да се најдат и до 22-инчнитe алуминиумски тркала и управување на задната оска.
Комплетна поврзаност
Сите модели на Cayenne вклучуваат целосна поврзаност во понудата. Ова овозможува мрежна навигација со информации за сообраќај во реално време, паметна говорна контрола преку интернет и широки услуги на Porsche Connect – вклучително и пребарување на станици за полнење на електрична енергија. Дополнителни опции за сите деривати на Cayenne кога ќе почне новата моделска година вклучуваат безжични Apple CarPlay®, нови порти за USB-C и оддел за складирање на вашиот паметен телефон со функција на индуктивно полнење. Сите хибридни модели од Porsche имаат помошен уред за климатизација како стандардно. Ова може да се контролира преку далечински управувач, директно преку PCM и преку апликацијата Porsche Connect, што овозможува возилото да се загрее или олади дури и кога моторот не е вклучен.
Сите модели на Cayenne имаат LED-предни светла, адаптивен темпомат со функција за ограничување на брзината, заштита на пешаците и Park Assist на предниот и задниот дел – вклучително и систем за камера со поглед на задниот дел. Дополнителните опции вклучуваат LED Matrix предни светла, „Head up“ дисплеј, систем за „Night Vision“ со термичка камера и дигитален копилот Porsche InnoDrive, вклучувајќи систем за асистенција за одржување лента, препознавање на знаци, активни насоки за лента, помошник за спојување во лента и систем за итно сопирање.
Двојно деби: Cayenne Coupé како хибриден V6 и V8
Со Cayenne Coupé, Porsche додаде уште поквалитетна варијанта во својата успешна постава на оваа SUV-постава. Акцентот на Coupé доаѓа од острите линии со уникатен покрив и заден дел, адаптивен заден спојлер, задни седишта со карактеристики на две индивидуални седишта и два различни дизајни на покривот: панорамски фиксиран стаклен покрив како стандарден и опционален карбонски покрив. Како и стандардниот SUV, Cayenne Coupé сега е достапно во две различни хибридни верзии: во комбинација со 4.0-литарскиот V8 битурбо мотор и со 3,0-литарски V6 турбо-мотор. Новиот Cayenne E-Hybrid Coupé има системски излез од 340 kW (462 КС) и системски вртежен момент од 700 Nm. Во комбинација со стандардниот Sport Chrono пакет, тој достигнува 100 км на час за 5,1 секунда и има најголема брзина од 253 км на час. Чисто електричниот опсег е до 43 километри.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Лоши прогнози за германската економија

Германската економија ќе падне за 0,2 проценти оваа година оставајќи ја земјата во рецесија, според новите прогнози на Германскиот економски институт (IW). Германија е силно погодена од трговскиот конфликт предизвикан од царините на американската влада, објасни IW.
Глобалната неизвесност ги обесхрабрува бизнисите да инвестираат и тоа придонесува за падот, а со тоа и големите купувања, како што се нови машини и возила. Високите оперативни трошоци во Германија дополнително ја комплицираат ситуацијата.
IW заклучува дека Германија, со домашен бруто-производ (БДП) кој се намалува за 0,2 проценти во 2024 година ќе остане во рецесија.
Најголемиот ризик за глобалната економија оваа година, според IW, е трговската политика на САД. Без царинските политики на САД, глобалното економско производство во 2025 година можеше да биде повисоко за 0,8 проценти, соопшти институтот.
Перспективите за индустрискиот и градежниот сектор остануваат мрачни. Се очекува индустриските компании да генерираат помала додадена вредност оваа година по падот од 3 проценти во 2024 година. Високите цени на енергијата, зголемувањето на платите и зголемената регулатива вршат дополнителен притисок врз бизнисите.
Градежните компании, по пад од 3,7 проценти во 2024 година, продолжија да се соочуваат со дополнителни ограничувања оваа година, при што високите трошоци за изградба предизвикани од регулативата продолжуваат да го попречуваат секторот.
IW исто така забележа дека овие трендови сега влијаат на пазарот на трудот, при што бројот на вработени се намалува од средината на 2024 година. До летото бројот на невработени би можел да достигне три милиони, бројка што не е евидентирана од 2010 година, велат економистите.
Раководителот на одделот за макроекономски истражувања на IW, Михаел Гремлинг, изјави дека новата германска влада има можност да го промени трендот посочувајќи на планираниот посебен инфраструктурен фонд што би можел да помогне во стимулирањето на економијата.
Економија
Димитриеска – Кочоска во Брисел: Реформите остануваат клучни за конкурентноста на европската економија

Целосна имплементација на новиот Закон за буџети и спроведување прудентна фискална политика преку усвојување конкретни мерки за фискална консолидација, намалување на дефицитот, зајакнување на ефикасноста на прибирање на приходите во буџетот, се дел од препораките за РС Македонија од заедничките заклучоци од овогодинешниот 11-ти по ред Економски и финансиски дијалог меѓу ЕУ и земјите кандидати за членство на кој учествуваше министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска.
„Усвоените заеднички заклучоци во рамки на дијалогот коишто се однесуваат на зајакнување на фискалното управување, имплементирање на капиталните инвестиции, зајакнување на оперативноста на даночната администрација и следење на фискалните ризици, се во линија на реформите предвидени како со реформската агенда, така и со Програмата за реформи во управувањето со јавните финансии“, рече министерката за финансии.
Таа додаде дека во услови на глобална економска нестабилност, фискалната политика е насочена да одговори на неизвесностите присутни во глобалната и домашната економија. Притоа, додаде, имајќи предвид дека фискалниот простор е ограничен како резултат на последователните кризи, фискалната политика е исправена пред предизвикот за постигнување фискална консолидација, но истовремено и финансирање иницијативи коишто го поддржуваат растот.
„Во услови на геополитички турбуленции и трговска војна, ние треба да им овозможиме на нашите компании да се развиваат преку креирање динамична деловна средина која ќе го ослободи нивниот потенцијал за раст. Значајно за приватниот сектор е подготвеноста на нашите влади да обезбедат квалитетна даночна политика, квалитетна инфраструктура, расположива и квалитетна работна сила, пристапна енергија, помал административен товар и правна рамка којашто ќе овозможи креирање на регионални ланци на снабдување. Она што ние како креатори на политики и носители на одлуки треба да размислиме и одлучиме е како да се креира динамично деловно окружување кое ќе им помогне на нашите компании брзо да се прилагодат на сегашната остра конкуренција на глобалниот пазар“, рече министерката за финансии.
Во таа насока, таа потенцира дека Владата е посветена на трансформативни реформи во земјата фокусирани на дигитална трансформација, одржлива енергетска транзиција, јакнење на човечкиот капитал, јакнење на владеењето на правото и подобро управување со јавните финансии, коишто области се во фокусот на реформската агенда на земјата.
Според учесниците, Економскиот и финансиски дијалог, и понатаму ќе игра значајна улога во постигнување на пошироките цели на добро управување и економски просперитет, и се сoгласија дека дијалогот треба да продолжи да игра централна улога во утврдување на заедничките насоки за политики за поддршка на одржлив среднорочен економски раст и постепено усогласување со економските критериуми за пристапување во ЕУ. Учесниците нагласија дека клучна улога за остварување на напредок е спроведување на заедничките заклучоци, како и програмите на економски реформи и реформските агенди .
Дискусијата на годинешниот Економски и финансиски дијалог беше фокусирана на конкурентноста на Европа во контекст на сегашните геополитички случувања и потребата за поедноставување на правната рамка со цел намалување на административниот товар врз компаниите. За да може економијата да креира раст и работни места, во услови на трговска војна, на компаниите треба да им се овозможи да ја зајакнат конкурентноста преку инвестиции и иновации.
На годинашниот Економски и финансиски дијалог во Брисел учествуваат министрите на тековното и двете последователни претседателства со Советот на ЕУ, претставници на земјите членки на ЕУ, претставници на Европската комисија, Европската централна банка, Европска инвестициска банка, како и министрите за финансии и гувернерите на централните банки од земјите на Западен Балкан, Турција, Грузија, Молдавија и Украина.
Економија
Бислимоски: Oд 1 јуни ќе бидат на располагање дополнителни 500 GWh, со кои ќе може да се тргува на слободниот пазар во Косово, одлична бизнис-можност

Од 1 јуни македонските снабдувачи и трговци со електрична енергија ќе имаат можност да снабдуваат нови 1.000 потрошувачи од косовскиот пазар, каде што почнува дополнителната фаза на либерализацијата на пазарот со електрична енергија. Ова беше повод Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад (РКЕ) да иницира состанок на кој косовскиот регулатор пред македонските снабдувачи и трговци ги презентира чекорите како полесно да пристапат на пазарот кај нив.
„Откога ги презедовме сите неопходни активности како регулатори и извршивме заемно признавање на лиценците за снабдување и трговија, сега сакаме компаниите да ги мотивираме да ја искористат оваа можност. Поголем пазар носи поголема конкуренција, а бенефитот е пониски цени за електрична енергија. Сега, за помалку од еден месец, односно од 1 јуни, ќе бидат на располагање дополнителни 500 GWh, со кои ќе може да се тргува на слободниот пазар на Косово и ова е одлична бизнис-можност за наште снабдувачи и трговци“, посочи Марко Бислимоски, претседател на РКЕ.
Претседателот на косовскиот регулатор, Канцеларијата на енергетскиот регулатор од Република Косово (ЕРО), Имер Фејзулаху, им посака добредојде на македонските снабдувачи истакнувајќи дека тие имаат повеќе искуство со оглед на тоа дека македонскиот пазар е одамна либерализиран.
„Ова е само меѓучекор кон приклучување кон единствениот пазар што го бара од нас Европската Унија. Во прилог на сите ни е да има намалени административни бариери, а зголемена конкуренција“, изјави Имер Фејзулаху од ЕРО (Канцеларијата на енергетскиот регулатор од Република Косово) (Energy Regulatory Office).
Со цел да се зголеми конкурентноста на пазарите во двете држави, РКЕ и ЕРО во 2023 година потпишаа меморандум за соработка со кој заемно се признаваат лиценците за снабдување и тргување со електрична енергија.