Економија
„Нептун“ во чекор со светските трендови, инвестирањето во е-продажбата доведе до раст од 400%

Интервју со генералниот директор на „Нептун“, Горан Цветинов
Е-продажбата во „Нептун“ порасна за 400 проценти. Кои фактори влијаеја за толку големиот пораст?
Е-трговијата во Македонија генерално е во брз раст. Согласно извештаите за 2018 година од Државниот завод за статистика, е-трговијата во Македонија има пораст од 62 отсто на онлајн купувачи споредбено со 2017. Тоа во број на луѓе значи дека околу 400.000 Македонци купиле нешто онлајн во 2018. Интересно е дека дури 52 проценти од овие купувачи направиле онлајн нарачки кај домашни е-трговци, што е 32 проценти повеќе во споредба со 2017. Исто така, битен податок е вкупната тежина на е-трговијата во 2018 година, која изнесува 134 милиони евра, од кои 53.5 милиони се остварени кај домашни трговци.
Заклучокот е дека овој тренд на пораст во е-трговијата во државата е со забрзано темпо и дека Македонците повеќе сакаат да купуваат онлајн и уште поважно почнуваат повеќе да преферираат домашни компании е-трговци во кои имаат поголема доверба. Се очекува овој тренд да продолжи и во следните години согласно дигитализацијата на општеството, компаниите и процесите што го олеснуваат начинот на живот на нашите граѓани.
Ова се едни од објективните фактори на нашиот раст. Но, секако резултатите не дојдоа сами. Нашиот раст во првата половина од годината од 400 отсто во споредба со истиот период лани, покрај горенаведните фактори има и друга страна т.е. чекорите кои ние ги презедовме на ова поле. „Нептун“ веќе 21 година е лидер на пазарот и е најголемата малопродажна и дистрибутивна мрежа во Македонија на производи од бела техника и апарати за домаќинство со 25 продажни салони во 21 град во Македонија. Нашата визија за постојан раст и иновации во компанијата секогаш не мотивира да ги шириме нашите погледи и константно да работиме на унапредување на продажбата и задоволството кај нашите купувачи. Во 2018 година увидовме дека може да се оптимизира и зголеми е-продажбата, т.е дека немаме фокус кон тој канал на продажба. Уште тогаш донесовме одлука да преземеме чекори за менување на пристапот кон овој брзорастечки канал и да го унапредиме. Чекорите беа јасни и едноставни. Продуциравме нов вебсајт со напреден и современ пристап кон е-продажбата со што на многу подобар начин им овозможивме на нашите клиенти да купуваат онлајн. Следен чекор беше и развивањето на нептун-мобилна апликација за онлајн шопинг која е прва на македонскиот пазар од овој вид.
Неодамна ја објавивте вашата нептун-мобилна апликација за онлајн шопинг. Колку таа придонесе за зголемената онлајн продажба?
Да, продукцијата на нептун-мобилната апликација дефинитивно придонесе да се зголеми онлајн продажбата. Интересен факт е дека со лансирањето на мобилната апликација го имаме најголемиот раст во е-продажбата. Заклучокот е дека онлајн купувачите имаат навики купувањето производи онлајн да го прават повеќе преку мобилни апликации поради едноставноста и флуидноста на процесот. Олеснувањето на процесот, доброто корисничко искуство и зголемениот маркетинг за онлајн продажба кој го имаме оваа година значително влијаеја на перцепцијата кај корисниците за „Нептун“ како компанија која покрај физичките продавници е застапена и онлајн со огромен избор на производи.
Споделувањето на информациите дека голем домашен бренд како Нептун е достапен преку интернет со целата своја понуда за онлајн шопинг делува интересно, безбедно и олеснително за купувачите во комфорноста на својот дом брзо и лесно да купуваат онлајн, што е и иднината на малопродажбата согласно многу истражувања.
За растот на е-продажбата придонесоа и други важни придружни чекори кои ги направивме со продукцијата на новата веб-страница и нептун-мобилната апликацијата. Најважен чекор е овозможувањето на нашите членови во хепи-лојалната програма да можат да ги користат сите привилегии и при купувањето онлајн, а како најбитна привилегија е овозможувањето да купуваат по хепи-цени (цени со попуст). Следно, ја дигитализиравме нашата хепи-картичка. Тоа значи сите хепи-корисници кои се имаат регистрирано на нашиот вебсајт и мобилна апликација ја имаат својата хепи-картичка во дигитална форма и може да купуваат во физичките продавници само со прикажување на истата. Корисниците кои немаат хепи-картичка ќе може лесно и едноставно да си купат онлајн по промотивна цена со 50% попуст и да бидат дел од нашата лојална програма. Ова се само дел од многуте иновации кои ги вoведовме периодов.
Кои од вашите производи најмногу се продаваат преку интернет?
Изненадувачки е тоа што кај нас најпродавани се апаратите за домаќинство со поголема вредност што е парадоксално на јавно достапните статистики кои укажуваат дека просечна онлајн нарачка во Македонија е околу 50 евра. Кај нас сме забележале дека кога луѓето се одлучуваат да купуваат онлајн, купуваат повеќе производи одеднаш. Обично опремуваат цели кујни или домови со повеќе различни видови на апарати за домаќинство. Интересен факт е дека ваквите нарачки се брендовски, т.е. купувачите сакаат сите производи што ќе ги купат да се од еден ист производител – бренд.
Покрај апаратите за домаќинство, во голема мера се продаваат и мобилни телефони, преносни компјутери, мали кујнски апарати и апарати за лична нега и убавина.
Сме забележале дека помалку се купуваат телевизори, бидејќи купувачките навики за овој вид производ се дека луѓето обично сакаат да отидат во продавница и го видат квалитетот на слика, па потоа да го купат таму или, пак, онлајн.
Со оглед на тоа дека се позиционирате на онлајн пазарот во Македонија, кој е во нагорна линија, кои се вашите препораки, како да се поттикне е-трговија на македонскиот пазар?
Потребно е да се подигне довербата кај купувачите дека нивните трансакции, пари и лични податоци се безбедни. Во време на огромен број странски и домашни лажни и/или сомнителни е-продавници кои нудат производи сo слаб квалитет или, пак, прават измами, директно се намалува довербата кај јавноста за овој продажен канал. За овој проблем кај нас сè уште нема превентивно решение. Се преземаат мерки само откако некој купувач ќе биде оштетен, а согласно со информациите со кои располагаме, многу мал дел од овие случаи се разрешуваат.
Следна препорака е да им дадеме до знаење на нашите граѓани дека е подобро, побезбедно, побрзо и поедноставно да купуваат техника од домашни е-трговци. Сега статистиката покажува дека 61% од сите онлајн трансакции се кон странски е-продавници. Причината за оваа бројка е трендот да се нарачува од странство техника по ниски цени, но со непроверен квалитет, без гаранција, без фиксни рокови на достава и огромен ризик од безбедносен аспект. Доколку успееме со едукативна пропаганда како држава или сектор да им го објасниме ова на нашите граѓани, значително ќе влијаеме врз соодносот помеѓу онлајн трансакциите во странство и дома.
„Нептун“ е една од најиновативните компании во државава. Колку тоа влијае на продажбата, на конкуренцијата и кај потрошувачите?
Лидер на пазарот се станува само со иновации, креативност и посветеност во работата. Со иновациите кои се воведуваат годиниве може да се направи и паралела во растот на продажба. Како примери ќе ги земеме лојалната програма и хепи-картичката и хепи-кредитот, кои ни донесоа огромен раст во продажбата.
Во однос на конкуренцијата, многу компании од државава и регионот ги „копираат” нашите методи на работа, што е доказ дека работите што ги воведуваме се исправни и се клуч за успешност. Може лесно може да се забележи дека сè што ќе направи „Нептун“, многу компании во Македонија истото го инкорпорираат за одреден период. Ова особено се забележува во нашиот сектор на продажба на апарати за домаќинство, но и во останатите сектори на малопродажба.
Купувачите секогаш очекуваат од „Нептун“ повеќе за разлика од конкуренцијата. Тие знаат дека со секое купување ќе добијат во „Нептун„ повеќе отколку кај конкуренцијата. Ние секогаш се трудиме на нашите клиенти да им презентираме нешто ново, нови услуги, производи, начини на работа со цел да ги задржиме и секако да привлечеме нови.
Нептун лани одбележа две децении работа и долго време сте најуспешна компанија од овој сектор со најголем удел во пазарот. Каков беше развојот на оваа компанија и каде котира во моментов на пазарот?
Да, во 2018 година одбележавме две децении постоење на македонскиот пазар. На јубилејот го презентиравме „времепловот” со кој стигнавме на оваа позиција како лидер на пазарот. Од една мала продавница во ГТЦ, „Нептун“ прерасна во ланец oд 25 продавници во 21 град во Македонија. Нептун има повеќе од 410 вработени, што нè позиционира како најголем синџир на продавници за бела техника и електроника во Македонија, ако се земат предвид бројот на продавници, изборот на производи, брендови, приходите и дополнителните услуги.
„Нептун“ е дел од групацијата „Балфин”, која во Македонија периодов е застапена со проектот „Ист гејт” новиот трговски центар кој се гради на локацијата на поранешен „Скопски саем”. Групацијата „Балфин“ е една од најголемите приватни инвестициски групации во регионот, позната по своите инвестиции во трговски центри, резиденцијални и комерцијални локации, во банкарскиот сектор преку Tirana Bank, туристички проекти, како Green Coast Resort и Vala Mar Residences, активности во модната и во рударската индустрија, како и во малопродажбата преку брендови како „Нептун“, Jumbo, SPAR итн.
Може ли да ни кажете нешто повеќе за идните планови на „Нептун„?
Континуирано работиме на унапредување на севкупното купувачко искуство. За таа цел, секогаш сме во процес на имплементација на нови технологии и алатки, кои ќе ни помогнат да подобро ги разбереме потребите и навиките на потрошувачите. Бенефитите од новите технологии, нашите купувачи веќе може да ги искусат. Онлајн дигиталното искуство веќе го доведовме на напредно ниво. Моментaлно активно работиме на нови дигитални технологии со кои ќе им овозможиме и финансирање/кредитирање при онлајн купување.
Активно се работи и на уште подобро купувачко искуство во физичките продавници. Наскоро следи отворање на нова најголема Нептун премиум продавница во „Скопје сити мол” во која ќе им овозможиме врвно купувачко искуство на нашите клиенти.
(ПР објава)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Ќе се олеснува кредитирањето при купување прв стан, вели Славески

Извршниот одбор на Народната банка усвои нова Одлука за макропрудентните мерки поврзани со макропрудентните инструменти за квалитетот на кредитната побарувачка од физичките лица. Со оваа одлука се регулираат основните показатели со кои се оценува кредитоспособноста на физичките лица, кога тие бараат кредити од банките и од штедилниците. Мерките ќе се применуваат од 1 декември 2025 година.
Гувернерот д-р Трајко Славески на конференцијата за печатот објасни дека со новата одлука се олеснува кредитирањето за купување или градење прво живеалиште, односно стан или куќа наменети за сопствено живеење. Но, имајќи ги предвид условите на пазарот на недвижности, особено во главниот град, што водат кон забрзан раст на цените на становите, поради што стануваат недостапни за помладите генерации, се врши и затегнување на условите за користење кредит за станбен објект којшто не претставува примарно живеалиште за кредитобарателите.
„За сите лица со нерешено станбено прашање, коишто навистина немаат стан/куќа на свое име каде што би живееле, а се очекува дека тоа ќе бидат претежно млади лица и млади брачни парови, со новата одлука се дозволува, без да се наруши пристапот на прудентност, тие да добијат станбен кредит и со учество од 10% од вкупната вредност на објектот за живеење. Наспроти ова, за сите останати случаи, минималното сопствено учество се зголемува од постојните 15% на 25% од вредноста на станот. Исто така, за корисниците на станбени кредити наменети за купување или градење прво живеалиште, ќе останат во важност досегашните лимити на показателот ДСТИ, коишто изнесуваат 55% за изложеноста во денари и 50% за изложеноста со валутна компонента. За сите останати баратели на кредити се предвидуваат пониски нивоа за овие показатели, и тоа од 50% за изложеноста во денари и 45% за изложеноста со валутна компонента.“
Имено, олеснувањето при купување прв стан се однесува на лицата коишто навистина немаат стан или куќа на свое име и планираат да купат или да изградат дом за сопствено живеење, за што треба да исполнат одредени критериуми, а се воспоставуваат соодветни механизми за проверка и следење, коишто се детално образложени во Одлуката.
„Промените во макропрудентните мерки имаат превентивен карактер и нивната цел е да нѐ заштитат сите нас од прекумерна задолженост, што може да се одрази понатаму на способноста за редовно отплаќање на обврските, како и на вкупната стабилност на финансискиот систем. Истовремено, со овие промени внимаваме да не „ги погодиме“ оние лица кои имаат потреба да го решат своето животно, станбено прашање, овозможувајќи им поповолни критериуми и полесен пристап до кредити, во однос на останатите корисници на кредити“, посочи гувернерот Славески.
Со ваквиот пристап, Народната банка се усогласува со практиката на голем број други централни банки во светот.
Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.
Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР