Економија
„Нептун Македонија“: Глобалната пандемија ја трансформираше сферата на онлајн шопингот

Како резултат на пандемијата предизвикана од вирусот Ковид-19, е-продажбата рапидно расте на светско ниво, а нашата земја не е исклучок. Компаниите кои се дел од една од најголемите приватни инвестициски групации во Југоисточна Европа, „Балфин“, одамна се фокусирани на овој модерен тек меѓу кои е и „Нептун Македонија“. Менаџерскиот тим вели дека константно се работи во сферата на е-продажбата. Оваа опција е важен сегмент веќе две години и активно се инвестира во надградување и усовршување.
– Со имплементацијата на нова напредна веб-страница и лансирање на NEPTUN мобилната апликација за онлајн продажба се издвоивме на пазарот со иновативност и уникатност. Со овие чекори значително придонесовме за унапредување на е-продажбата, а тоа резултираше со огромен раст во онлајн нарачките. Споредувајќи ја 2019 со 2018 година имавме раст од околу 200 отсто. Во оваа кризна ситуација предизвикана од Ковид-19 најпрво мора да напоменеме дека ние, како општествено одговорна компанија, ги преземаме сите препораки и мерки од владините органи и се грижиме за безбедноста и здравјето на нашите клиенти и вработени. Во однос на е-продажбата во ова кризна состојба, ние влеговме технички подготвени со напредни опции за клиентите да можат на лесен, брз и безбеден начин да купуваат онлајн од комфорноста на својот дом. Секако, во склад со новонастанатите состојби, ние секојдневно работиме на подобрување и усовршување на целиот процес на онлајн купување со цел нашите клиенти да имаат што подобро корисничко искуство. Може да кажеме дека многу луѓе во државава во овој период се одлучуваат да купуваат онлајн, а со тоа има значителен пораст во овој сегмент на продажба – објаснува Никола Митревски, маркетинг координатор во „Нептун Македонија“.
Компанијата ја има воведено е-продажбата во 2013 година. Тоа биле првите чекори во сферата, но во тој период трендот не бил развиен на нивото кое е последниве две години. Во 2018 година со лансирањето на новата веб-страница и подоцна со лансирањето на мобилната апликација значително ја зголемиле комуникацијата и адвертајзингот за онлајн продажба.
– Сакавме да им презентираме на нашите клиенти дека имаат алтернатива. Доколку немаат доволно слободно време да купуваат во некоја од нашите продавници, може тоа да го направат брзо и едноставно преку мобилен телефон или преку компјутер. Покрај овие чекори, воведовме и дигитализација на „haPPy“ лојалната програма со што им овозможивме на нашите клиенти да ги користат сите бенефити од програмата и онлајн. Тоа е следење на happy акаунтот каде се впишани сите нарачки, наградни поени, ваучери, нивоа на членство, креирање на „wish list“, купување онлајн по цени со попуст, дигитализација на happy картичката и многу други придобивки. Оние што не се членови, може онлајн да се зачленат со едноставно купување на дигитална happy картичка и автоматски стануваат дел од нашата лојална програма. Друга причина се секако и светските трендови. Може со сигурност да се каже дека иднината на малопродажбата полека, но сигурно, е во онлајн продажбата. Луѓето сè повеќе се ориентираат да купуваат онлајн – додава Митревски.
Тој посочува дека онлајн купувањето има континуиран раст. Веќе две години секој месец сè повеќе луѓе се одлучуваат да купуваат онлајн.
– Сега во овој вонреден период кога дел од нашите продавници се затворени, а сите останати работат со скратено работно време бележиме значителен раст на е-продажбата. Воедно и целата ситуација налага луѓето да користат алтернативни канали на купување, а тоа е онлајн опцијата со која од комфорноста на својот дом брзо, лесно и безбедно ги купуваат потребните апарати за домаќинство. Интересот е огромен. Многу од повиците во нашиот контакт центар се баш на оваа тема, а исто добиваме и многу дописи на e-пошта и на социјалните медиуми со прашања околу е-купувањето. Нашиот продажен тим е целосно посветен да ги опслужи нашите клиенти онлајн сè со цел тие да имаат еднакво добро корисничко искуство како и во нашите продажни салони – објаснува Митревски.
Интересно е да се напомне дека периодов кога целта е да се остане дома, луѓето имаат зголемена побарувачка на ИТ-опрема како лаптопи, компјутери, играчки конзоли, монитори, ИТ-аксесоари и галантерија. Тој смета дека дека и по завршувањето на кризната ситуација ќе има промени на понатамошните општествени процеси.
– Некои навики кои луѓето ќе ги стекнат овој кризен период во одредена мера ќе продолжат да се практикуваат. Е-купувањето сметаме дека ќе биде една овие навики. Овој период голем број луѓе ќе осознаат и искусат дека ова е лесен и едноставен начин да обезбедат не само апарати за домаќинство туку и останати видови производи како храна, мебел, книги итн.
Истиот тренд ќе биде и кон користење и нае-услуги како електронско банкарство и финансии. Нашите планови за раст и развој одамна се определени кон дигитализација на компанијата. Тоа значи дека активно ќе се работи на воведување нови можности и алатки за подобрување и усовршување на целосното онлајн корисничко искуство за нашите клиенти. „Нептун Македонија“ како лидер на пазарот во малопродажба на апарати за домаќинство е пример за тоа дека константното инвестирање во нови технологии, иновации, унапредувањето на продажните салони и подобрување на корисничкото искуство се клучни за напредок и останување на врвот во нашиот сектор – посочува Митревски.
„Нептун Македонија“ од 10 април, согласно препораките на Владата, привремено затвори четири продавници: „Нептун Карпош“ (во Скопје сити мол), „Нептун Сарај“, „Нептун Куманово“ и „Нептун Дебар“. Останатите локации работат со скратено работно време, а менаџментот се фокусира на нудење побезбедни опции на продажба и достава на апарати за домаќинство.
– Справувањето со вакви вонредни ситуации не е лесно, но напорно работиме за целата ситуација да помине во што подобар ред за компанијата, за сите 400 вработени и секако најважно за нашите клиенти. Воедно, на нашите дигитални медиуми континуирано праќаме апел до граѓаните да останат дома, да избегнуваат метеж и да внимаваат на насоките кои ги даваат властите. Во нашите продавници превентивните насоки се комуницираат преку постери и известувања со цел заштитата и безбедноста на потрошувачите и вработените да биде на повисоко ниво. Воедно, во продавниците се врши редовно дезинфицирање и поставени се средства за дезинфекција за потрошувачите и вработените – објаснува Митревски.
„Нептун Македонија“ и „Скопје ист гејт“, компанија која во моментов работи на изградба на мултифункционален комплекс во главниот град, се дел од „Балфин“, која е една од најголемите приватни инвестициски групации во регионот и е позната по своите инвестиции во трговски центри, резиденцијални и комерцијални објекти, туристички проекти, како што Green Coast Resort и Vala Mar Residences, активности во модната и во рударската индустрија, како и во сферата на малопродажбата со „Нептун“, „Џамбо“, SPAR и други. „Балфин“ лани заедно со Комерцијална банка АД Скопје го комплетираше купувањето на Тирана банк. Под капата на „Балфин“ се голем број претпријатија кои функционираат во различни сфери, а сместени се во седум држави и бројат речиси 6.000 вработени. Покрај во Албанија, каде што е централата и нашата земја, групацијата е присутна со различни типови на проекти, и во: Австрија, Црна Гора, Косово, Босна и Херцеговина и Холандија.
Никола Бурагев
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
(Видео) Тренчевска: Власта ги остави граѓаните сами со големите цени и високите сметки, ги одби законите за ДДВ

Кога денеска или утре ќе платите висока сметка за струја, кога во маркет ќе мора да платите прескапи цени за храна да знаете дека има причина за тоа, оценува пратеничката на СДСМ, Јована Тренчевска.
„На 24 февруари пратениците на ВМРО-ДПМНЕ, ЗНАМ и ВЛЕН одбија да ви помогнат, ги одбија Законските решенија на СДСМ намалување на ДДВ-то за струја и укинување на ДДВ за храна. Оваа власт покажа дека не се грижи за граѓаните и нема намера да преземе ништо, ниту да ги заштити оптеретените семејни буџети ниту да им помогне. Граѓаните имаат се помалку пари во џебовите, животниот стандард опаѓа. Нашиот предлог Закон за намалување на ДДВ за струја на 5% и целосно укинување на ДДВ-то за храна беа со посветена цел: да се спречи скапотијата, да се намалат цените, да се обезбеди пониски сметки за струја за над 600 илјади домаќинства и да се заштити стандардот на народот“, вели таа.
Појасни дека само со укинување на ДДВ за храна, граѓаните би заштедиле 2.000 денари месечно а со намалување на ДДВ за струја до 400 денари месечно.
Но Владата на Мицкоски, според неа има други приоритети.
„Граѓаните не и се приоритет. Граѓаните кои секој ден се борат со огромната скапотија и едвај врзуваат крај со крај се оставени сами.
Ова го покажува вистинското лице на ДПМНЕ и Мицкоски кое се грижи само за елитата и за богатите трговци“, нагласи таа.
СДСМ, како што најави, ќе продолжи неуморно да се залага за мерки што ќе го подобрат животниот стандард и ќе го заштитат достоинството на секој македонски граѓа
Економија
Ангеловска-Бежоска – Ван Рај: Политиките на централната банка имаат голем придонес за макроекономската стабилност

Гувернерката Анита Ангеловска-Бежоска оствари средба со Марникс ван Рај, заменик извршниот директор во Меѓународниот монетарен фонд (ММФ), кој е во посета на нашата земја во рамките на редовната мисија на ММФ за оцена на макроекономските политики на земјата.
На средбата се зборуваше за политиките на централната банка во изминатиот период на последователни кризи, како и за предизвиците за следниот период. Притоа беше оценето дека соодветно поставените политики и преземените мерки придонесоа за значително намалување на инфлациските притисоци, одржување на стабилноста на девизниот курс како номинално сидро, пораст на девизните резерви и за одржување на стабилноста на банкарскиот систем. Сите овие подрачја на редовна основа се разгледуваат со претставниците на ММФ во рамките на мисиите поврзани со членот 4 од договорот за членство во Фондот. Марникс ван Рај изрази позитивен став за начинот на спроведување на монетарната и макропрудентната политика од страна на Народната банка и нагласи дека е потребно натамошно претпазливо водење на политиките, со оглед на тековните ризици од надворешното окружување.
Гувернерката на Народната банка, Ангеловска-Бежоска, посочи дека централната банка е посветена на одржувањето на севкупната макроекономска стабилност и упати на потребата од внимателност, во услови на зголемени глобални неизвесности, но и домашни ризици. Воедно, таа се осврна и на банкарскиот систем, при што истакна дека Народната банка постојано презема повеќе макропрудентни мерки за понатамошно јакнење на отпорноста на банкарскиот сектор. Како резултат на овие мерки, податоците покажуваат унапредување на отпорноста на банкарскиот сектор во однос на преткризниот период, со највисока адекватност на капиталот во изминатите две децении.
На средбата со високиот претставник на ММФ беше зборувано и за значењето на независноста на централната банка за успешното остварување на нејзините законски цели.
Економија
Според пратениците од ВМРО-ДПМНЕ, лицемерен бил предлогот на СДСМ за намалување на ДДВ-то на храната и струјата

Лицемерни се предложените измени од пратениците од СДСМ за намалување на ДДВ-то на храната и струјата, изјави Игор Здравковски од пратеничкта група на ВМРО-ДПМНЕ откако владејачкото мнозинство не даде поддршка за овој предлог во законодавниот дом.
Од ВМРО-ДПМНЕ велат дека по седум години власт, социјалдемократите предлагаат мерка за намалување на ДДВ на храната и струјата, а претходно ги зголемија стапките на ДДВ на стотици артикли.
„Во ситуација на енергетска криза, кога цената на берзите беше над 800Е за MWh, тие беа глуви на барањата на потрошувачите, на опозицијата и на граѓаните, па не дадоа ниту време, ниту модус да застанат на страна на граѓаните. Напротив, го искористија моментот да го искрадат и уништат енергетскиот сектор преку матни тендери. Економските и енергетските генијалци, успеаја цената на производот на електрична енергија да ја качат од 45Е на 133Е за MWh. Денес цената на струјата е стабилна, а покачувањето е 1,48 отсто во последните 8 месеци“, рече Здравковски.
Како што додаде, со активните мерки со ограничување на маржите ќе има запирање на инфлацијата на храната, а со тоа и заштита на стандардот на граѓаните.
До СДСМ порача, наместо да се однесуваат лицемерно,во иднина да ги прифатат мерките на Владата и конструктивно заедно да работат за доброто на граѓаните.
Предлогот на СДСМ предвидуваше намалување на ДДВ-то за струјата, што, како што велат предлагачите, ќе значеше 13 отсто пониски сметки за над 600 илјади домаќинства. За сметка од 3.000 денари, граѓаните ќе заштедеа 400 денари месечно, а за повисоките сметки, заштедата ќе беше уште поголема. Истото тоа важи и за основните прехранбени производи. Пратеникот Фатмир Битиќи изјави дека нмалувањето на ДДВ на нула проценти ќе значеше директно поевтинување на храната, односно над 3.000 производи ќе беа поевтини, меѓу кои лебот, брашното, млекото, јајцата, маслото, шеќерот и сите други основни продукти што секојдневно ги купуваат граѓаните.