Економија
„Нептун Македонија“: Глобалната пандемија ја трансформираше сферата на онлајн шопингот

Како резултат на пандемијата предизвикана од вирусот Ковид-19, е-продажбата рапидно расте на светско ниво, а нашата земја не е исклучок. Компаниите кои се дел од една од најголемите приватни инвестициски групации во Југоисточна Европа, „Балфин“, одамна се фокусирани на овој модерен тек меѓу кои е и „Нептун Македонија“. Менаџерскиот тим вели дека константно се работи во сферата на е-продажбата. Оваа опција е важен сегмент веќе две години и активно се инвестира во надградување и усовршување.
– Со имплементацијата на нова напредна веб-страница и лансирање на NEPTUN мобилната апликација за онлајн продажба се издвоивме на пазарот со иновативност и уникатност. Со овие чекори значително придонесовме за унапредување на е-продажбата, а тоа резултираше со огромен раст во онлајн нарачките. Споредувајќи ја 2019 со 2018 година имавме раст од околу 200 отсто. Во оваа кризна ситуација предизвикана од Ковид-19 најпрво мора да напоменеме дека ние, како општествено одговорна компанија, ги преземаме сите препораки и мерки од владините органи и се грижиме за безбедноста и здравјето на нашите клиенти и вработени. Во однос на е-продажбата во ова кризна состојба, ние влеговме технички подготвени со напредни опции за клиентите да можат на лесен, брз и безбеден начин да купуваат онлајн од комфорноста на својот дом. Секако, во склад со новонастанатите состојби, ние секојдневно работиме на подобрување и усовршување на целиот процес на онлајн купување со цел нашите клиенти да имаат што подобро корисничко искуство. Може да кажеме дека многу луѓе во државава во овој период се одлучуваат да купуваат онлајн, а со тоа има значителен пораст во овој сегмент на продажба – објаснува Никола Митревски, маркетинг координатор во „Нептун Македонија“.
Компанијата ја има воведено е-продажбата во 2013 година. Тоа биле првите чекори во сферата, но во тој период трендот не бил развиен на нивото кое е последниве две години. Во 2018 година со лансирањето на новата веб-страница и подоцна со лансирањето на мобилната апликација значително ја зголемиле комуникацијата и адвертајзингот за онлајн продажба.
– Сакавме да им презентираме на нашите клиенти дека имаат алтернатива. Доколку немаат доволно слободно време да купуваат во некоја од нашите продавници, може тоа да го направат брзо и едноставно преку мобилен телефон или преку компјутер. Покрај овие чекори, воведовме и дигитализација на „haPPy“ лојалната програма со што им овозможивме на нашите клиенти да ги користат сите бенефити од програмата и онлајн. Тоа е следење на happy акаунтот каде се впишани сите нарачки, наградни поени, ваучери, нивоа на членство, креирање на „wish list“, купување онлајн по цени со попуст, дигитализација на happy картичката и многу други придобивки. Оние што не се членови, може онлајн да се зачленат со едноставно купување на дигитална happy картичка и автоматски стануваат дел од нашата лојална програма. Друга причина се секако и светските трендови. Може со сигурност да се каже дека иднината на малопродажбата полека, но сигурно, е во онлајн продажбата. Луѓето сè повеќе се ориентираат да купуваат онлајн – додава Митревски.
Тој посочува дека онлајн купувањето има континуиран раст. Веќе две години секој месец сè повеќе луѓе се одлучуваат да купуваат онлајн.
– Сега во овој вонреден период кога дел од нашите продавници се затворени, а сите останати работат со скратено работно време бележиме значителен раст на е-продажбата. Воедно и целата ситуација налага луѓето да користат алтернативни канали на купување, а тоа е онлајн опцијата со која од комфорноста на својот дом брзо, лесно и безбедно ги купуваат потребните апарати за домаќинство. Интересот е огромен. Многу од повиците во нашиот контакт центар се баш на оваа тема, а исто добиваме и многу дописи на e-пошта и на социјалните медиуми со прашања околу е-купувањето. Нашиот продажен тим е целосно посветен да ги опслужи нашите клиенти онлајн сè со цел тие да имаат еднакво добро корисничко искуство како и во нашите продажни салони – објаснува Митревски.
Интересно е да се напомне дека периодов кога целта е да се остане дома, луѓето имаат зголемена побарувачка на ИТ-опрема како лаптопи, компјутери, играчки конзоли, монитори, ИТ-аксесоари и галантерија. Тој смета дека дека и по завршувањето на кризната ситуација ќе има промени на понатамошните општествени процеси.
– Некои навики кои луѓето ќе ги стекнат овој кризен период во одредена мера ќе продолжат да се практикуваат. Е-купувањето сметаме дека ќе биде една овие навики. Овој период голем број луѓе ќе осознаат и искусат дека ова е лесен и едноставен начин да обезбедат не само апарати за домаќинство туку и останати видови производи како храна, мебел, книги итн.
Истиот тренд ќе биде и кон користење и нае-услуги како електронско банкарство и финансии. Нашите планови за раст и развој одамна се определени кон дигитализација на компанијата. Тоа значи дека активно ќе се работи на воведување нови можности и алатки за подобрување и усовршување на целосното онлајн корисничко искуство за нашите клиенти. „Нептун Македонија“ како лидер на пазарот во малопродажба на апарати за домаќинство е пример за тоа дека константното инвестирање во нови технологии, иновации, унапредувањето на продажните салони и подобрување на корисничкото искуство се клучни за напредок и останување на врвот во нашиот сектор – посочува Митревски.
„Нептун Македонија“ од 10 април, согласно препораките на Владата, привремено затвори четири продавници: „Нептун Карпош“ (во Скопје сити мол), „Нептун Сарај“, „Нептун Куманово“ и „Нептун Дебар“. Останатите локации работат со скратено работно време, а менаџментот се фокусира на нудење побезбедни опции на продажба и достава на апарати за домаќинство.
– Справувањето со вакви вонредни ситуации не е лесно, но напорно работиме за целата ситуација да помине во што подобар ред за компанијата, за сите 400 вработени и секако најважно за нашите клиенти. Воедно, на нашите дигитални медиуми континуирано праќаме апел до граѓаните да останат дома, да избегнуваат метеж и да внимаваат на насоките кои ги даваат властите. Во нашите продавници превентивните насоки се комуницираат преку постери и известувања со цел заштитата и безбедноста на потрошувачите и вработените да биде на повисоко ниво. Воедно, во продавниците се врши редовно дезинфицирање и поставени се средства за дезинфекција за потрошувачите и вработените – објаснува Митревски.
„Нептун Македонија“ и „Скопје ист гејт“, компанија која во моментов работи на изградба на мултифункционален комплекс во главниот град, се дел од „Балфин“, која е една од најголемите приватни инвестициски групации во регионот и е позната по своите инвестиции во трговски центри, резиденцијални и комерцијални објекти, туристички проекти, како што Green Coast Resort и Vala Mar Residences, активности во модната и во рударската индустрија, како и во сферата на малопродажбата со „Нептун“, „Џамбо“, SPAR и други. „Балфин“ лани заедно со Комерцијална банка АД Скопје го комплетираше купувањето на Тирана банк. Под капата на „Балфин“ се голем број претпријатија кои функционираат во различни сфери, а сместени се во седум држави и бројат речиси 6.000 вработени. Покрај во Албанија, каде што е централата и нашата земја, групацијата е присутна со различни типови на проекти, и во: Австрија, Црна Гора, Косово, Босна и Херцеговина и Холандија.
Никола Бурагев
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Димитриеска-Кочоска: Законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка и зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем

Министерството за финансии презеде повеќе законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка со цел зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем и градење силни банки, кои се силен партнер во спроведување на политиките на Владата за поддршка на домашната економија. Ова го наведува министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска во новото издание на Е-билтен на Македонската банкарска асоцијација, објавен во април 2025 година.
„Законот за решавање банки е најзначаен чекор во овој сегмент, со кој се создава нова регулаторна рамка која ќе овозможи навремена интервенција во кредитни институции со проблеми и предуслови за одржување на финансиската стабилност и довербата на јавноста во банкарскиот сектор, со истовремено избегнување на значително негативно влијание врз финансискиот систем преку обезбедување континуитет на клучните функции на банката. Односно, заштита на депонентите и клиентите“, пишува министерката.
Таа додава дека Законот, чија примена се очекува во последниот квартал од годината, пропишува правила, постапки и инструменти за решавање банка, овластувања на Народната банка како орган за решавање банки, како и активности по започнувањето на постапката за решавање банка и дека на овој начин ќе се обезбеди спречување на несолвентност и намалување на негативните последици врз финансискиот систем.
Според министерката со инструментите за ефективно решавање банки што ќе се воведат, ќе се гарантира избегнување на користење средства од даночните обврзници за спасување на овие институции. Тоа, наведува, значи дека употребата на државни инструменти е ограничена и ќе може да се активираат само во исклучителни околности, по исцрпување на сите други опции. Од друга страна, појаснува, со воспоставување на Фондот за решавање банки, Народната банка ќе биде надлежна за управување со постапките и средствата во случаи на финансиски проблеми.
Законот значи воспоставување пазарна дисциплина и доверба во банкарскиот сектор, како и усогласување со европските стандарди, што е значаен чекор напред во унапредување на регулаторната и супервизорската рамка во нашата земја.
Во текстот најавува дека дополнително зајакнување на финансиската стабилност и зајакнување на целокупниот финансиски систем заради зголемување на сигурноста на банкарскиот сектор се очекува и со законската инцијатива за нов закон за банките. Целта на новото законско решение е да се постигне зајакнување на капацитетот на банките за адекватно управување со ризиците поврзани со нивните активности, како и за апсорбирање на потенцијалните загуби што можат да настанат во деловното работење, чија имплементација дополнително ќе го подигне нивото на квалитетен капитал на банките и ќе ја зајакне супервизијата.
Димитриеска-Кочоска подвлекува дека во сите овие активности важна и за истакнување е улогата на Народната банка, како и зајакнувањето на нејзината независност, што се овозможува со последните измени и дополнувања на Законот за Народната банка.
Министерката во објавениот текст ја истакнува важноста на банкарскиот сектор во спроведување на економските политики на Влада, напоменувајќи ги активностите кои се одвиваат во реализација на обезбедените 250 милиони евра поволни кредити за домашните компании.
Економија
За првпат објавен Извештајот за спроведување на макропрудентната политика на Народната банка

Народната банка го објави за првпат Извештајот за спроведувањето на макропрудентната политика, со кој се овозможува транспарентен увид во карактеристиките на преземените макропрудентни мерки, начинот на нивното одредување, како и ефектите од нив. Преземените макропрудентни мерки беа насочени кон исполнувањето на посредните цели на макропрудентната политика за зајакнување на отпорноста на банкарскиот систем и ограничување на структурните системски слабости, а преку тоа и исполнување на крајната цел за одржување на финансиската стабилност.
Целта на мерките насочени кон кредитокорисниците, коишто се применуваат од средината на 2023 година, беше намалување на ризикот од прекумерно преземање ризици од стрaна на банките и од појава на преголема задолженост кај физичките лица при поолабавени кредитни услови и следствено, намалување на веројатноста за остварување на ризиците при неповолни промени во општите економски услови. Мерките се состоеја од јасни правила за тоа колку може да се задолжи едно лице без да се загрози неговата финансиска стабилност, поврзувајќи ја висината на кредитот со висината на доходот на физичкото лице или со вредноста на станбениот простор којшто е заложен како обезбедување. Воведувањето на овие мерки имаше главно превентивен карактер, нивниот интензитет главно се вклопуваше во применетите кредитни политики и практики на банките, но тие го пренесоа сигналот на Народната банка дека треба барем да се задржат применетите критериуми при новото кредитирање на физичките лица.
Другата група мерки целат кон зајакнување на капиталната сила на банките и нивниот капацитет за справување со потенцијалните негативни ефекти од остварувањето на ризиците, а се состојaт од воведување дополнителни капитални барања, познати како заштитни слоеви на капиталот. Во периодот по воведувањето на заштитните слоеви на капиталот ‒ заштитниот слој на капиталот за системски значајните банки и заштитниот слој за зачувување на капиталот во 2017 година и противцикличниот заштитен слој на капиталот во 2023 година ‒ нивото на капиталот на банките е значително зголемено при што стапката на адекватност на капиталот е поголема за речиси 4 процентни поени, достигнувајќи едно од највисоките нивоа во изминативе две децении.
Макропрудентната политика, како клучна алатка за одржување на финансиската стабилност, беше институционализирана со измените на Законот за банките во 2016 година, a надлежноста на Народната банка како макропрудентен орган беше дополнително зајакната со Законот за финансиска стабилност од 2022 година и со измените на Законот за Народната банка во 2024 година, што овозможи проширување на спектарот на примена на макропрудентните инструменти за целите на одржувањето на финансиската стабилност. Со редовна анализа и можност за приспособување на инструментите, Народната банка и натаму ќе спроведува макропрудентна политика со која ќе овозможи одржување на стабилноста и сигурноста на банкарски систем, што е најважната претпоставка за финансиска стабилност и долгорочен економски раст, се наведува во соопштението на Народната банка.
Извештајот е достапен на следнава врска
Економија
УЈП: Фискалните каси да имаат точни адресни податоци и редовно да се одржуваат во овластени сервисери

Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници кои вршат промет на добра и услуги со готовински плаќања дека се должни за секое работно место каде што се врши прометот да воведат и користат фискален систем на опрема, задолжително да издаваат фискална сметка за секој извршен промет и редовно да ги одржуваат и сервисираат фискалните апарати во овластен сервисен центар.
„Адресните податоци внесени во фискалниот систем треба да бидат точни и да соодветствуваат со локацијата каде што се користи фискалната каса. Даночниот обврзник кој го користи фискалниот систем во одреден деловен објект не смее да го пренесува, користи или отуѓува фискалниот апарат во друг објект без претходна пријава во Управата за јавни приходи преку овластен сервисен центар“, се наведува во соопштението.
Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници, корисници на фискална опрема дека секоја промена или одјава на фискалниот систем мора да биде одобрена од страна на Управата за јавни приходи.
Исто така даночните обврзници кои престануваат да го користат фискалниот систем, било поради прекин на дејност или набавка на нова опрема (нов фискален апарат), должни се стариот да го одјават преку овластен сервисен центар во Управата за јавни приходи.
УЈП апелира даночните обврзници да ги почитуваат одредбите од законот и да бидат даночно усогласени.