Економија
Николовски: Првпат имаме европска програма за финансиска поддршка во земјоделството
Владата на денешната седница ја усвои програмата за финансиска поддршка во земјоделството за оваа 2022 година. Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Љупчо Николовски, на денешната седница изјави дека новата програма е производ на опсежни анализи на искористеноста на средствата земајќи го предвид развојниот ефект на субвенциите и отстранувањето на можноста за нивна злоупотреба.
Со годинешната програма првпат се врши усогласување со политиките на Европската Унија преку воведување пилот-мерка во овоштарството за линеарна субвенција и авансна исплата на субвенциите за почеток за секторот овоштарство. Оваа мерка е по основ на европската мерка decoupling, која подразбира линеарна исплата за обработлива земјоделска површина независно од културата, објаснуваат од Министерството.
„Новитет е што исплатата за оваа мерка ќе се врши во тековната година, во периодот од септември 2022 година до декември. Да биде појасно, сите овоштари ќе добијат авансно 12.000 денари од вкупната сума колку што изнесува основната субвенција во тековната година, односно кога им се најпотребни во екот на бербата, а остатокот од основната субвенција ќе се исплати следната година како и досега. На пример, ако за еден хектар јаболков насад вкупната поддршка е 50.000 денари, 12.000 денари ќе му бидат исплатени авансно во тековната година, а остатокот од 38.000 денари ќе се исплатат до мај следната година како и досега. Практично, со овој модел овоштарите ќе имаат две исплати“, изјави Николовски.
Додава дека ваквиот начин на субвенции во согласност со европските регулативи е предвиден во 2023 година да се воведе и за другите мерки од површина, односно за полјоделство, градинарство и лозарство. За успешна реализација на овие мерки ќе се измени Законот за земјоделството и руралниот развој, со кој ќе ѝ се овозможи на Платежната агенција да врши 30 отсто авансна исплата пред завршувањето на административните контроли и контролите на терен.
Усогласувањето со заедничката земјоделска политика на ЕУ подразбира и промена на домашната законска регулатива. Поточно, ќе се донесат три клучни закони за усогласување на националните политики со политиките за земјоделство на ЕУ, односно закон за директни плаќања, закон за рурален развој, закон за уредување на пазарите.
Николовски посочи дека за да се добие прецизна слика за ефектот од субвенциите, годинава ќе се спроведе детаљна анализа со вклучување на сите стручни и професионални капацитети што ги има државата, од која ќе се добијат податоци за креирање на понатамошните земјоделски политики и првпат точно ќе се знае кои култури се стратешки и дали ќе има потреба за дополнително финансирање.
Поради порастот на трошоците за нафта кај земјоделските култури, во новата програма е предвидено зголемување на финансиската поддршка за мерката зелена нафта.
Министерот Николовски потенцира дека се воведуваат мерки со кои се спречува злоупотреба на субвенциите, нешто што беше забележано како слаба точка, целта е субвенциите да завршуваат кај вистинските земјоделци.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
СДСМ: Владините мерки немаат ефект, цените не се намалија – граѓаните се ограбени
Последните податоци на Државниот завод за статистика покажаа дека инфлацијата во декември лани во однос на истиот месец во 2023 година е зголемена за 4, 4 проценти, трошоците на живот се зголемиле за 3,5 отсто, а цените на мало за близу 4 проценти. Со ДПМНЕ на власт животниот стандард на граѓаните се намалува, власта се грижи за елитата и за нивните бизнис партнери а народот е оставен сам на себе, велат од СДСМ.
„Дури и последните најави од власта за некакви контроли за наводно намалување на цените во маркетите се покажуваат како уште една голема лага. СДСМ има детални информации од теренот. Во маркетите реалноста е дека само кај млекото има симболично намалување од неколку денари, додека кај другите производи нема никакво намалување. Зејтинот е се уште со поскапената цена и се движи од 89 до 96 денари а во некои маркети иако се продаваше за 82 денари пред 2 месеци. Јајцата се повторно околу 100 денари, а чинеа 75 денари. Шекерот, кашкавалот, се со поскапени цени, но исто така и леќата (169 денари), гравот (143 денари), оризот (135 денари) грашакот. Кај оние производи кои имаат иста цена пак забележано е намалување на грамажата. Ова е суровата реалнос која секојденевно ја гледаат граѓаните во продавниците, додека се мачат како да врзат крај со крај, како да го поминат месецот, што ќе имаат на масата семејствата за јадење. Политиките на власта со така наречените „кошнички“ доживеа дебакл. Наместо намалување на цените и достапни производи, дестина милиони евра се извлечени од џебовите на народот од страна на големите трговци. Власта дозволи буквално грабеж. Оваа политика на Мицкоски ги турка семејствата во уште поголема економска несигурност и во поголема сиромаштија“, пишува во соопштението на опозициската партија.
Економија
Готовината сѐ уште доминантен метод за плаќање при онлајн-нарачки
Народната банка на Република Северна Македонија ги објави новите податоците за платежната статистика за трите квартали од 2024 година, кои покажуваат постојан тренд на зголемена употреба на дигиталните канали за извршување на плаќањата во земјата. Во трите квартали од 2024 година се забележува значителен годишен раст кај бројот и вредноста на платежните трансакции на граѓаните во трговијата во земјата. Вкупните трансакции со картички во земјата и во странство издадени од домашните и странски даватели на платежните услуги, пораснале за 11.3% по број и за 13.6% по вредност. Вредноста на трансакциите на места на продажба за е-трговија изнесуваат 522.5 милиони евра и преставува 9.1% од вкупните трансакции и преставува раст од 7.5% во однос на истиот период минатата година. При тоа овој пораст се должи во главно на растот на вредноста на трансакциите направени во странство од домашни иматели на платежни картички кој изнесува 39.7%. Вредноста на направените трансакции кон домашни е-трговци забележува пад од 6.7%.
Ако имаме во предвид дека готовината при достава (Cash on Delivery – CoD) доминира како најчест начин на плаќање во е-трговијата, и тоа според последните податоци на Findex (2021) 47% од македонските онлајн купувачи се потпираат на плаќање во готово, а кај домашните е-трговци постои опцијата за готовина при доставата, што не е случај кај странските е-трговци, може да се каже дека се уште готовината доминира при онлајн плаќањето.
Асоцијацијата за е-трговија, во своето шесто издание направи анализа на е трговијата во земјите од Западен Балкан („Преглед на е-трговијата во Западен Балкан, 2024 година“, поддржано од НЛБ групацијата) каде што во делот за плаќањето, како една од алките на синџирот на е-трговијата, се согледува дека е слична состојбата и во другите балкански земји во Косово 85%, Албанија 75% и Србија 71%. За споредба, во земји како Австрија и Данска готовината речиси и да не се користи. Македонците, како и балканските купувачи се уште преферираат плаќање со готовина, додека дигиталните плаќања, кои се норма во ЕУ, сè уште се ограничени. 59% од Македонците имаат платежни картички, а 43% од нив ги користат. Уште полоша е состојбата во Албанија, каде што само 8% од популацијата ги користи платежните картички, како и во Косово (21%) и Босна и Херцеговина (23%). Во Србија состојбата е најдобра со 62% иматели на платежни картички и 47% нивно користење. Исто така, користењето на мобилните телефони за плаќање е на ниско ниво. Имено, и покрај тоа што регионот е технолошки добро опремен – мобилната пенетрација е висока, со 95% од населението во Северна Македонија, Србија, Косово и Босна и Херцеговина кои поседуваат мобилен телефон, употребата на мобилни телефони за финансиски трансакции останува ниска – во Македонија само 36% од корисниците на финансиски услуги ги користат мобилните уреди за плаќања.
Според анкетата, која ја спроведе Асоцијацијата за е-трговија, како дел од споменатиот извештај со фокус на плаќањето при онлајн продажбата, 72.5% од е-трговците истакнаа дека готовината при достава е доминантен метод на плаќање за нивните клиенти, а 82.5% одговориле дека токму клиентите ја претпочитаат оваа опција. Клучни причини за оваа доминација според анкетираните е-трговци се: недовербата во онлајн продавниците, стравот дека нарачаните производи нема да бидат доставени, како и чувство на сигурност при плаќање со готовина. Дополнително, навиките и недоволните дигитални вештини за користење на картички играат значајна улога во популарноста на ќеш плаќањата. И покрај тоа, 62.5% од е-трговците изјавиле дека плаќањето со картички е покорисно за нивниот бизнис, а 45% од нив активно го промовираат користењето на картички. Плаќањето со готовина од друга страна, создава големи неефикасности за е-трговците, како што се неуспешни испораки, зголемени оперативни трошоци и ризик од неформални економски практики.
„Вториот најголем предизвик, со кој се соочуваат е-трговците кои учествуваа во анкетата, е нелојалната конкуренција предизвикана од сивата економија. Плаќањето со готовина ја олеснува оваа нелегална пракса, додека преминот кон дигитални плаќања може да придонесе за намалување на овој предизвик, зголемувајќи ја транспарентноста и формалноста на економијата. За да се намали доминацијата на готовината, потребни се насочени активности за подобрување на дигиталната писменост, намалување на трансакциските трошоци и зголемување на довербата во онлајн плаќањата. Преку овие чекори, македонската и регионалната е-трговија може да станат поконкурентни, поттикнувајќи раст и економска стабилност“ изјави преседателката на Асоцијацијата за е-трговија д-р Нина Ангеловска Станков.
Инаку, годишниот извештај од анализата за е-трговија е изработен со поддршка на NLB Group и беше традиционално презентиран на 7-та регионална конференција за е-трговија. Како шесто издание од серијата, оваа публикација за првпат е објавена на англиски јазик и со проширен фокус кој го опфаќа целиот регион на Западен Балкан: Албанија, Босна и Херцеговина, Косово, Црна Гора, Северна Македонија и Србија. Сеопфатниот извештај нуди длабинска анализа на моменталнaта состојба на е-трговијата и трендовите, го прикажува растот на е-трговијата во изминатата година и прави споредба на регионот со поразвиените европски пазари, заснована на секундарни податоци и компаративна анализа. Дополнително, беше спроведено и примарно истражување кое ги анализираше искуствата на е-продавачите во Западен Балкан, со посебен фокус на е-плаќањата, идентификувајќи ги критичните бариери и можности за раст.
Целосниот извештај и повеќе информации за клучните сознанија од анализата се достапни на ликот во продололжение: https://ecommerce.mk/wb-ecommerce-report-2024/.
Економија
Вашата идеална инвестиција: остануваат уште пет дена за искористување на ексклузивната зимска понуда за станови во Grand View
Остануваат уште пет дена за искористување на ексклузивната зимска понуда на станови во „Grand View“, дел од Новото обележје на градот „Гранд Скопје“. Празничната можност за нов дом во центарот на Скопје со поволни кредитни услови се приближува кон крајот. Донесете ја најважната одлука за вашата иднина до 15 јануари и осигурете го вашето место во „Grand View“ каде што удобноста, стилот и современите стандарди за градба се спојуваат за да создадат дом кој ги надминува сите очекувања.
Со специјалните празнични цени и поволни финансиски решенија, „Grand View“ ви овозможува да живеете на најпрестижната резиденцијална адреса во Скопје. Стекнете се со уникатната привилегија за живот покрај река, со панорамски погледи и други бројни поволности што ги нуди мултифункционалниот комплекс „Гранд Скопје“ чиј модерен дизајн одговара на секојдневните потреби на современиот живот.
Зимската понудата вклучува атрактивни двособни станови по цена од 170.000 € (со вклучен ДДВ). Со специјалната празнична цена од само 2.690 € по метар квадратен, создадете го вашиот нов дом на оваа првокласна локација во центарот на градот.
Трособните станови во „Grand View“, пак, се достапни по промотивна цена од 222.000 € (со вклучен ДДВ) и со опција за плаќање на 6 рати без камата во процес на градба.
„Живеењето во ‘Grand View’ нуди беспрекорна поврзаност со сите потреби на современото живеење што ги нуди самата локација на комплексот, панорамски погледи, живот покрај река, непосреден пристап до зелениот урбан парк инкорпориран во комплексот, како и други разновидни содржини“, велат од „Гранд Скопје“.
Од таму додаваат дека сите станови во „Grand View“ се дизајнирани со посебно внимание. Изобилуваат со просторност, удобност и модерен распоред кој овозможува природно осветлување. Целиот објект се гради според највисоките стандарди за енергетска ефикасност кои придонесуваат за заштита на животната средина, намалени трошоци и одржлив начин на живот.
Специјални кредитни понуди за дом од соништата
Донесете ја најдобрата одлука за вашата иднина и искористете ги празничните поволности за живот во престижен дом.
За сите потенцијални станари на „Grand View“, Стопанска Банка АД Скопје, Комерцијална банка и Тутунска банка креираа специјални кредитни понуди со цел да овозможат лесна и брза постапка за аплицирање, индивидуален пристап за секој купувач и прилагодување на условите според потребите на апликантите.
Искористете ја можноста да станете дел од „Гранд Скопје“ – место каде што функционалноста и урбаниот начин на живеење прават идеален спој. Посетете го салонот на „Гранд Скопје“ во ГТЦ, на првиот кат до киното „Милениум“, или контактирајте го тимот за продажба на телефонските броеви 070 355 351 и 070 233 055, или на e-mail: [email protected] за подетални информации.
ПР