Економија
НЛБ банка: Како да обезбедиме безгрижна иднина?
Од НЛБ банка преку соопштение до јавноста ги информираат своите клиенти дека се поставени темелите на банкоосигурувањето во Македонија.
„Замислете само на кратко дека сте акробат во циркус. Искусен и вешт акробат, ја знаете вашата точка беспрекорно добро, самоуверени сте во сопствените вештини и знаете дека секоја ваша изведба е совршенство. Сепак, кога ќе треба да скокнете, дали би преферирале да ја извадиме мрежата? Тоа е осигурувањето – нашата заштитна мрежа во секојдневните предизвици“, велат од НЛБ банка.
Дали ви се случило да мора да издвоите поголема сума средства за поправки и други непредвидени трошоци во домот независно дали неодамна сте купиле нов стан или во него живеете со години?
Домот е најголема и најважна инвестиција што сите ја преземаме и честопати вложуваме во дополнителни системи за заштита на домот, како, на пример, видеокамери, разни системи за аларм и слично. Сето ова е одлична превентива, но сепак честопати забораваме на ризикот од пожар во домот, излевање вода од прснат вентил од парно греење, провална кражба, поплава и др., кои многу сериозно може да ги оштетат домот и предметите во домот.
Трошоците за материјали и поправки на штети од електрични инсталации, водовод или канализација, случаи на штети на клима-уреди или, пак, неопходна поправка на штета настаната на покрив, врати, прозорци, стакло и слично, може да нè чини до петстотини, па и повеќе евра и може сериозно да се одрази на нашиот буџет.
Сите овие непредвидени трошоци би можеле да се избегнат со купување полиса за домаќинско осигурување на станот/куќата. Кога ќе се земе трошокот на евентуалната штета во домот и ќе се спореди со износот што треба да се уплати за домаќинско осигурување (на пример, за стан од 70 м2, заедно со предметите во станот, околу 40-50 евра годишно), кој може да се плаќа и на месечни рати, излегува дека осигурувањето е далеку подобра инвестиција.
Од друга страна, покрај материјалната основа, која честопати е мотиватор во донесувањето одлука за осигурување, треба да се има на ум дека во осигурен дом полесно се спие и се намалуваат грижите од типот – што ако бидејќи и доколку се случи нешто што може да нè вознемири во секојдневието, осигурувањето е тоа што се грижи во име на својот клиент.
Сигурно доста често ви се случило да слушнете коментар од типот: Зошто на секој му треба животно осигурување? Јас сум млад/а, здрав/а и што може да ми се случи?
Сепак, имајте на ум дека животот е често непредвидлив и дека не е секогаш онака како што планираме и посакуваме. Токму поради ситуациите на кои не можеме да влијаеме, добро е да имаме полиса за животно осигурување.
Со полисата за животно осигурување овозможуваме финансиска сигурност и спокојна иднина за нас и за нашето семејство. Истовремено, животното осигурување значи и штедење, а ние одлучуваме колку долго и колку средства сакаме да заштедиме.
Кога ќе потпишеме договор, уште истиот момент знаеме колкава е осигурената сума што нè очекува на истекот на траење на осигурувањето/штедењето, како и колкава е сумата за обесштетување во случај на незгода или несреќа. Тоа е она што нам и на нашите најблиски ни дава чувство на безгрижност и сигурна иднина.
Дали можам да си дозволам животно осигурување?
Со оглед на времето во кое живееме, речиси и да не постои семејство што не штеди на сè и сешто. Штедиме за храна, за бензин, штедиме за подароци и излегувања, па сè до оние работи што претставуваат луксуз. Но, за жал, сепак најмалку се штеди на иднината и на безгрижниот живот. Без разлика на финансиската ситуација, баш поради тоа што животното осигурување е производ што се приспособува на нашите лични потреби и можности, потребно е да почнеме да штедиме преку осигурување. Животното осигурување како облик на долгорочно штедење, со можност за избор на висината на премија што би можеле да ја плаќаме, ќе ни обезбеди пристојна материјална поддршка во некои идни години, како и адекватна заштита кога и да ни биде потребна.
Што претставува ризикоосигурувањето со кредит?
Ризикоосигурувањето е полиса за животно осигурување врзана со кредит. Тоа значи дека во случај на немил настан, осигурителната компанија во наше име целосно ќе го исплати кредитот, така што не би оставиле никакви финансиски обврски на своето семејство. Се работи за специфичен тип на животно осигурување кое обезбедува голема финасиска сигурност за нашето семејство. Дополнително, ризикополисата овозможува и многу поповолни услови за одобрување на кредитот.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
УЈП со потсетување до даночните обврзници: рокот за поднесување на ДДВ-04 пријавите е до 27 јануари
Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници, кои имаат обврска да поднесат ДДВ-04 пријави, дека рокот за поднесување е до 27 јануари 2025 година.
До денес, од вкупно 41.531 очекувани ДДВ-04 пријави, поднесени се 6.253 пријави, што претставува само 15,1 % од вкупниот број. Остануваат уште 35.278 ДДВ-04 пријави, кои треба да се поднесат во преостанатите денови, соопштија од УЈП.
Апелираат граѓани да бидат одговорни даночни обврзници и да ги достават сите потребни документи до сметководителите со цел навремено и точно да се обработат нивните ДДВ-04 пријави за овој даночен период.
Економија
Нови 200 милиони евра задолжувања – власта товари нови долгови врз грбот на граѓаните, велат од СДСМ
„Покрај кредитот од Унгарија од 500 милиони евра, за кој веќе тече камата а парите не се реализирани, владата на Мицкоски и ДПМНЕ се задолжува интензивно на сите страни“, соопшти СДСМ.
„Нови над 200 милиони евра долгови власта натовари на грбот на граѓаните за само неколку месеци. Пред само десетина дена власта се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници.
Претходно кон крајот на октомври 2024 година кај домашните кредитори власта се задолжи со уште едно големо задолжување од 73,7 милиони евра.
Тоа се 700 милиони евра нови долгови создадени од ВМРО-ДППМНЕ за само 6 месеци. Власта енеромно го зголемува јавниот долг и ја турка државата во должничко ропство.
Во исто време додека се трупаат огромни долгови платите стагнираат , трошоците за живот ратст а граѓаните имаат се помалку пари во своите џебови. Економската политика на ДПМНЕ е катастрофлано лоша и долгорочна опасна за финансиската стабилност и одржливост“, се наведува во соопштението на СДСМ.
Економија
Битиќи: Јавниот долг веќе изнесува 70 проценти од БДП
Пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница истакна дека предлог законот за изменување и дополнување на Законот за јавен долг, по скратена постапка, е обид на Владата на мала врата да изврши импровизации и да ги коригира сопствените пропусти и грешки поврзани со реализацијата на кредитот од Унгарија.
Парите се повлекоа, провизиите се платија, каматата почна да тече. 500 и повеќе милиони евра стојат на сметка. Се изнаслушавме за историски најниска камата, но реалноста е поинаква, таа не функционира. Не постои институционален капацитет за нивно ефектуирање, ниту кон стопанството, ниту кон било кој друг. Постои само капацитет за ефектуирање на провизии. Дозволете ми да бидам и малку саркастичен, оваа задолжување е спроведено како некој на кредит да купил луксузен автомобил без да знае да вози. Го плативме автомобилот, плаќаме и за гаражата, но тој стои неподвижен, истакна Битиќи.
Тој рече дека кога беше изгласан законот за задолжувањето претставниците на Владата, како и пратениците од владејачкото мнозинство емотивно зборуваа и аргументираа дека овие пари ќе бидат насочени кон инфраструктурен развој на општините, развој на стопанството итн.
„Но, до ден денес банкарските критериуми за пласирање не само што не се објавени, туку се чини дека не се ни дефинирани, оставајќи го стопанството во состојба на неизвесност и финансиска нестабилност. Компаниите, кои се двигател на економијата, се оставени на милост и немилост, без јасна поддршка од институциите кои треба да ги штитат нивните интереси. Доцнењето на повратот на ДДВ, кое сега достигнува рекордни суми, е само врвот на ледениот брег. Средствата предвидени со Законот за финансиска поддршка на инвестициите се намалија“, нагласи Битиќи, додавајќи дека Владата најавуваше дека средствата од првата транша од 250 милиони евра ќе бидат ефектуирани до крајот на 2024 година.
„Ќе потсетам на еден став на Владата од 25 ноември 2024 година, кога самоуверено најави дека „до крајот на неделата“ 250-те милиони евра од унгарскиот заем ќе бидат достапни на стопанството. Денес е 17 јануари 2025 година, и парите сè уште се мистерија. Очигледно, во Владата календарите функционираат по некоја друга временска зона или можеби овие 250 милиони евра се само мит, приказна“, рече Битиќи.
Тој нагласи дека со предложените измени, владејачкото мнозинство, решило да разоткрие уште една „историска“ димензија поврзана со овој кредит, а тоа е воведувањето на механизмот препозајмување, како нов законски инструмент за финансирање на долгот на јавните претпријатија и на трговските друштва кои се во целосна или во доминантна сопственост на државата, општините, општините во градот Скопје и градот Скопје.
„Она што не се зборува во образложението, а што е прикриена намера со овие измени, е создавање на можност дел од долговите на јавните претпријатија, кои се проценуваат на околу една милијарда евра, да се покријат со нереализираните средства од унгарскиот кредит. Се отвора пат за Владата само да ги префрла долговите од една каса во друга. Оваа политика не е ништо друго освен „финансиско перење раце“ на грбот на граѓаните, кои на крајот ќе го сносат товарот на каматите и скриените трошоци“, порача Битиќи.
Битиќи истакна дека додека парите од унгарскиот кредит стојат, Владата не стои, туку неодамна се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници, претходно кон крајот на октомври 2024 година, кај домашните кредитори се задолжи со 73,7 милиони евра.
Овде се отвора прашањето за финансиската транспарентност и капацитетот на Владата за управување со јавните пари. Сега е јасно зошто веб страницата „Отворени финансии“, која функционираше како алатка за транспарентност, сега е со нарушена функционалност. Уште поскандалозно е што делот за Јавниот долг – клучен елемент за јавен увид – е целосно исклучен. Овие технички проблеми не се ништо друго освен обид да се сокрие вистината: јавниот долг веќе изнесува над 70% од БДП, со тенденција за дополнително зголемување, рече Битиќи.
Тој нагласи дека ако вратата за влез на корозивен капитал беше подотворена, сега со овие измени таа е ширум отворена.
„Пред нас е обид да се легитимира задолжувањето кое беше извршено во „четири очи“ со Унгарија, без јавна дебата, и да се создаде дополнителна законска рамка која нема да го заштити јавниот интерес, туку ќе штити странските влијанија. Парите од унгарскиот кредит, стануваат алатка за подлабока институционална зависност. Ова е класичен пример за корозивен капитал – финансиски средства кои на површината изгледаат како помош, но всушност создаваат институционална ерозија. Корозивниот капитал е тивок напаѓач на демократските институции, и неговото присуство во економијата значи дека секој граѓанин ќе ја плаќа цената на коруптивните зделки. Но, очигледно, оваа Влада реши да ни покаже како изгледа „одржлив ризик“ – ризик кој ќе го плаќаат идните генерации, истакна пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница.