Контакт

Економија

Новото Audi Q5: трета генерација на докажаниот SUV

Објавено пред

  • Новиот Audi Q5 SUV: динамичен дизајн, висока варијабилност, нова инфозабава и модерен оперативен концепт
  • Прв SUV модел кој се базира на Premium Platform Combustion (PPC) со ефикасни, делумно електрифицирани мотори со внатрешно согорување
  • Гернот Долнер, извршен директор на AUDI AG: „Како втор модел од нашата нова генерација високоефикасни мотори со согорување, ова ново издание на успешниот модел го означува следниот важен чекор во подмладувањето на нашето портфолио“

dobivaj vesti na viber

Audi Q5 SUV повеќе од 15 години е еден од најпопуларните теренци во сегментот со средна големина во Германија и Европа. Audi сега ја претставува најновата генерација на бестселерот Q5, кој е уште помодерен и подинамичен. Тој е првиот SUV базиран на PPC и се придвижува од бензински и дизел мотори кои станаа уште поекономични благодарение на технологијата MHEV plus. Q5 импресионира со модерен и инфозабавен систем и концепт за работа, приспособливи дигитални светлосни потписи и модерни системи за помош на возачот. Спортскиот Audi SQ5 ја надополнува новата серија модели на својата премиера. Во иднина, моделите со plug-in хибридна технологија ќе го прошират семејството на модели. Новите Audi Q5 SUV и Audi SQ5 SUV ќе бидат лансирани во Германија и многу други европски земји во првиот квартал 2025 година.

Гернот Долнер, претседател на Управниот одбор на AUDI AG, го гледа новиот Audi Q5 SUV како гаранција за успех: „ Audi Q5 повеќе од 15 години е нашиот најуспешен и најважен SUV модел во класата со средна големина. Новото издание е дополнителен развој на неговите докажани карактеристики“, вели Гернот Долнер. „Како втор модел во нашата нова генерација на високоефикасни мотори со согорување, тој го означува следниот важен чекор во подмладувањето на нашето портфолио. Сигурен сум дека новиот Audi Q5, како спортски сеопфатен автомобил со динамичен SUV дизајн, ќе продолжи со својата успешна приказна“.

Со новиот Q5, Audi ја лансира третата генерација на својот успешен модел. Првата генерација на теренецот со средна големина беше лансирана во 2008 година и оттогаш доминира во сегментот на премиум брендовите. Новиот Audi Q5 ја продолжува оваа успешна приказна.

Како втор модел во портфолиото, Q5 се базира – како и новите модели на Audi A5 – на Premium Platform Combustion (PPC). Платформата му овозможува на Audi да лансира модели со голем волумен со високи технички стандарди во различни сегменти.

Флексибилноста на PPC му помага на Audi на идните модели да им даде уникатен карактер.

Audi Q5 поставува нови стандарди во сегментот на премиум SUV возила со средна големина: спортскиот, технолошки ориентиран дизајнерски јазик кој исполнува голема варијабилност и докажан за секојдневна употреба. Ефикасните и моќни мотори со технологијата MHEV plus, а подоцна и plug-in хибридите, го претставуваат патот на Audi да стане провајдер на премиум мобилност доказ за иднината. Со електронската архитектура E³ 1.2, Audi ги интегрира модерните и идните карактеристики за поврзување и дигитализација во сите нови модели.

Практично: концепт на простор и варијабилност

Последната генерација на новиот Audi Q5 се здоби со клучните атрибути на производот – и патниците можат да го почувствуваат тоа. Во комбинација со новиот внатрешен концепт, резултатот е удобно чувство со доволно простор за главата и нозете.
Особено практична карактеристика на Audi Q5 е целосно прилагодливото задно седиште. Може да се поместува надолжно и да се навалува, со што се зголемува волуменот на багажникот или удобноста за задните патници, по потреба. Во исто време, три лица можат удобно да седнат на задната клупа. Со склопување на задните седишта, транспортниот волумен се зголемува до 1.473 литри, во зависност од варијантата на моделот. Капакот на багажниот простор може да се смести во специјално дизајниран простор под подот на багажниот простор. Ова обезбедува уште повеќе простор за багаж и безбедно место за капакот.

Други практични карактеристики вклучуваат уште поголема преграда за складирање под централниот потпирач за рака во споредба со претходниот модел, бројни помали места за складирање очила за сонце, клучеви и други секојдневни предмети, во предната централна конзола индуктивна фиока со ладење за полнење со 15 вати моќност, две USB-C порти напред и две во задниот дел. Како опција, USB-портите напред можат да поддржуваат капацитети за полнење до 60 вати; Задните порти можат да поддржат дури и капацитети за полнење до 100 вати. Ова значи дека поголемите уреди како лаптопите можат безбедно да се напојуваат со струја додека возите.

Пуризам и динамика: надворешен дизајн

Третата генерација на SUV моделите Q5 стана уште поспортска и нуди совршени пропорции. Затегнатата и висока линија на рамениците создава моќна силуета, ги поврзува предните и задните светла и прави возилото да изгледа подолго. Над прагот, линијата на издигнување поминува преку лакови на тркалата и во задниот браник, давајќи му на возилото динамичен изглед дури и кога е во мирување.

Предниот дел е самоуверен, бидејќи сите дефинитивни елементи на дизајнот се позиционирани едно ниво повисоко отколку во моделот претходник. Спортската, широка Singleframe седи високо и е опкружена со вертикални, функционални воздушни завеси.
Задниот дел на Q5 има исклучително јасен дизајн благодарение на максималното намалување на линиите. Од задното стакло до долниот раб на тродимензионалната светлосна лента, има мазна површина, дефинирана со светлосна лента со остар пресек по целата ширина на возилото. Просторот помеѓу светлосната лента и браникот се одржува елегантен и му дава на SUV спортска елеганција. Дифузерот е интегриран во подигнатите браници како остров. Поставувањето и обликот на функционалните издувни цевки зависи од моторот: двојна квадратна издувна цевка под дифузерот на левата страна (за сите дизел мотори) или правоаголни издувни цевки надесно и лево (за сите бензински мотори). Моделот S се одликува со четирите иконски двојни кружни издувни цевки во нов, заострен дизајн.

Три верзии и единаесет бои

Достапни се три верзии: основна, напредна надворешност и S-line надворешност. Покрај тоа, моделот S добива независен надворешен изглед. Во надворешноста на S линијата и моделот S, предните доводи за воздух се поголеми и дизајнирани како аеро цевки во форма на крила L. Дифузeрот одзади е значително поспортски. Црниот надворешен пакет е достапен и за надворешната линија S и моделот S.

Има избор од единаесет бои за новите модели на Audi Q5, вклучително и Arkona White. Glacier White, Mythos black, Floret Silver, Navarra Blue, Grenadine Red, District Green и новата боја Tambora Grey се достапни како металик бои. Ultra Blue metallic, Daytona Grey pearl effect и новиот Sakhir Gold metallic се достапни исклучиво за моделите S или возилата со надворешна S линија. За моделите Q5 во зависност од желбите на купувачот достапни се и особено квалитетните бои од Audi Exclusive.

Чисти линии и пријатен амбиент: внатрешен дизајн

Дизајнот на внатрешноста на новиот Audi Q5 се заснова на четирите основни карактеристики на дизајнот на ентериерот на Audi. Прво, внатрешноста е дизајнирана да биде „human-centric“, т.е., постојано насочена кон потребите на неговите корисници.
Јасниот распоред на ентериерот дава преглед и ја формира втората основна карактеристика, „ visual clarity “. Функционалноста и естетиката се комбинирани до последниот детаљ. Овој јасен дизајнерски пристап е очигледен во хоризонталната структура на контролната табла: апликација направена од висококвалитетен материјал се протега како крило низ целата ширина на контролната табла и се крева на премините кон вратите. Контролната табла ја формира основата за „Digital Stage“ и за вградените отвори за проветрување што одговараат на формата.

10,9-инчниот MMI Passenger Display може да се нарача како дополнителна опрема. Благодарение на Active Privacy Mode со технологија на бленда, патниците можат непречено да го користат инфозабавниот систем без визуелно одвлекување на вниманието на возачот. Во исто време, нуди можност за помош на возачот со задачите за навигација.
Со својот „Material Driven Design“, новиот Audi Q5 ја задоволува побарувачката за чувство на просторност со високо ниво на удобност. Како противтежа на дигиталните и техничките области, таканаречениот елемент за мека обвивка се протега од врата до врата низ целата ширина на контролната табла. Заедно со панелите од ткаенина во вратата и потпирачите за раце, ова создава домашен амбиент.

Динамично интеракциско светло

Во темнината се истакнува и јасно дизајнираната внатрешност на Q5. Контурното светло во контролната табла и вратите ја нагласуваат ширината на внатрешноста, додека индиректното светло под закривениот панорамски дисплеј на Audi MMI и во централната конзола создава визуелен лебдечки ефект. Висококвалитетните материјали во вратите се осветлени со одличен ефект. Додадено на ова е динамичното интеракциско светло (IAL), кое ја опфаќа целата ширина на внатрешноста како LED светлосна лента и ја поддржува интеракцијата на патниците со возилото. Од една страна, IAL служи за прикажување на внатрешноста и нуди, на пример, функција за добредојде или покажува кога возилото е заклучено и отклучено. Од друга страна, обезбедува поддршка кога станува збор за безбедноста: на пример, се визуелизира динамичното индикаторско светло.

Импресивен дење и ноќе: дизајн на осветлување

Со новиот Audi Q5, Audi не само што ја нагласува својата водечка улога во дизајнот и технологијата на осветлување, туку оди и чекор понатаму. Задните светла имаат тродимензионален дизајн, спектакуларно ги спојуваат физичките и дигиталните светови во комбинација со светлосната лента, која ја опфаќа целата ширина на возилото.

Назад, впечатливо дизајнираните дигитални OLED задни светла од втората генерација и проекциското светло во спојлерот над задното стакло, користени за прв пат во Европа, обезбедуваат зголемена безбедност. Проектира графика во горниот дел од задното стакло, а со тоа ја зголемува областа на стоп светлото. Исто така е интегриран во сцената Coming Home and Leaving Home при напуштање и отклучување на возилото. Во случајот на втората генерација дигитални OLED комбинирани задни светла, шесте дигитални OLED панели со вкупно 266 сегменти создаваат нова слика користејќи специјално развиен алгоритам.
Активниот дигитален светлосен потпис, исто така, ја означува иднината на технологијата за осветлување на Audi. На предната страна, активниот дигитален светлосен потпис се создава со интеракцијата на алгоритмот со петнаесет сегменти кои се затемнуваат нагоре и надолу. Поединечните светлосни сегменти комуницираат на таков начин што целокупниот изглед на светлосниот потпис не се разликува во однос на интензитетот на светлината. „Во Audi Q5, ние го дизајнираме не само обликот на светлото во возилото од сериско производство, туку и целото негово движење. Благодарение на симбиозата помеѓу нашиот дизајн на осветлување и новата технологија, светлото на Q5 изгледа поживо од кога било досега. На светлосниот потпис му дадовме сопствена личност, а на дигиталниот свет своја естетика во исто време“, објаснува Цезар Мунтада, раководител на одделот за дизајн на осветлување.

Ултра модерни мотори со внатрешно согорување со MHEV plus

Новото Audi Q5 SUV семејство се заснова на Premium Platform Combustion (PPC), архитектура на платформа за возила со конвенционален погон со надолжно инсталирани мотори со внатрешно согорување. Сите модели од серијата Q5 на пазарот се опремени со високо ефикасна технологија MHEV plus.

Новиот систем MHEV плус со електричен систем од 48 волти го поддржува моторот со внатрешно согорување, ги намалува емисиите на CO2 и во исто време ги зголемува перформансите и удобноста при возењето. Во ограничен обем е можно и чисто електрично маневрирање и паркирање.

Генераторот на погонската единица (PTG) генерира дополнителен погонски вртежен момент до 230 њутн метри и моќност до 18 kW (24 КС). Системот од 48 волти овозможува и користење на електричен компресор за климатизација. Ова ја нуди предноста што дури и кога моторот е исклучен системот за климатизација продолжува да работи со целосна моќност и ја одржува внатрешноста на удобна температура.

Литиум-јонската батерија на возилата со MHEV plus е базирана на хемија на литиум железо фосфат (LFP) и има капацитет за складирање од 1,7 киловат часови. Главните задачи на генераторот за стартување на ременот се да го запали моторот и да снабдува електрична енергија на батеријата. Новиот генератор на погонски склоп (PTG) овозможува електрично возење, го олеснува моторот со согорување и помага да се намали потрошувачката на гориво. При забавување, генераторот на погонската единица (TSG) враќа до 25 kW енергија назад во батеријата (рекуперација). PPC овозможува постепено електрификација во форма на благи хибриди. Подоцна во животниот циклус на новиот Audi Q5, ќе следат и plug-in хибриди со голема батерија и опција за надворешно полнење.

Три верзии на мотори

Во Европа, Audi Q5 SUV моделите ќе бидат лансирани со три верзии на мотори, а ќе следат понатамошни погонски варијанти. При лансирањето на пазарот, сите варијанти ќе бидат опремени со технологија MHEV plus, која може да обезбеди до 18 kW (24 PS) дополнителна моќност за кратки периоди. Сите модели користат 7-степен S tronic менувач со двојна спојка.

Моторот на почетно ниво е 2.0 TFSI. Испорачува 150 kW (204 КС), 340 Њутн метри максимален вртежен момент и е опремен со погон на предните тркала. Како опција, достапен е и погон на сите тркала quattro.

Audi Q5 е достапен со 2.0 TDI во генерацијата EA288 evo. Испорачува 150 kW (204 КС) и вртежен момент од 400 њутн метри и е достапен само со погон на сите тркала quattro.

Audi го нуди Audi SQ5 како врвен модел во серијата на пазарот. V6 TFSI со зафатнина од три литри произведува 270 kW и има максимален вртежен момент од 550 њутн метри.

 

ПР

Економија

Се намалува цената на мазутот, а на дизелот и на бензините не се менува

Објавено пред

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,11 % во однос на одлуката од 14.04.2025 година.

dobivaj vesti na viber

Од 23.4.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:

Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 71,50 (денари/литар)

Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 73,50 (денари/литар)

Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 64,00 (денари/литар)

Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 64,00 (денари/литар)

Мазут М-1 НС 36,780 (денари/килограм)

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, како и на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менуваат.

Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,212 ден/кг и сега ќе изнесува 36,780 ден/кг.

Напоменуваме дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 23.4.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени.

Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините за 3,969%, кај дизелот за 3,456%, кај екстра лесното масло за 2,637% и кај мазутот зголемувањето е за 2,133%.

Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е понизок за 3,0273%.

Прикажи повеќе...

Економија

Владата озаконува паушални фактури за струја, граѓаните не смеат да бидат жртви, апелираат Инженери на Македонија

Објавено пред

Инженери на Република Македонија (ИРМ), денеска упати апел до пратениците и Министерството за енергетика за да ги отстранат како што велат, некоректните одредби од предлог Законот за енергетика за да се обезбедат фер, прецизни и транспарентни фактурирања, исклучиво врз основа на реално измерена потрошувачка на електрична енергија.

dobivaj vesti na viber

Граѓаните, како што велат, не смеат да бидат жртви на проценки и математички грешки што причинуваат штета од илјадници денари за нивниот семеен буџет

„Во новиот Предлог-закон за енергетика, кој на 22 април влегува во собраниска процедура, Владата предлага контроверзни одредби со кои се овозможува издавање на фактури за потрошена електрична енергија врз основа на претпоставена, а не реално измерена потрошувачка“.

Со вакви измени, оценуваат, се озаконува досегашната практика на паушално фактурирање, која стана особено проблематична по воведувањето на ценовните блокови за скапата струја од 1 јули 2022 година.

„При нередовно читање на броилата, потрошувачите неретко се распределуваат во погрешни ценовни блокови, што резултира со зголемени сметки и неоправдани наплати.

Нашите пресметки покажуваат дека дури и ±10% грешка при проценката на потрошувачката може да предизвика разлика во наплатата до 8.000 денари годишно по домаќинство. Со оглед дека во државата има 598.632 домаќинства, а ЕВН располага со 915.492 броила, ова претставува сериозен удар врз џебот на граѓаните и можност за милионски профити на штета на јавниот интерес.

Иако Регулаторната комисија за енергетика веќе потврди дека ваквите проценки носат штета за потрошувачите и започна процес за измени на Правилата за снабдување со електрична енергија, Владата оди во спротивна насока. Со одредбите во Глава VIII од новиот закон – иронично насловена „Заштита на потрошувачите“ – се предвидува озаконување на паушалното фактурирање преку член 185, став 2 и став 4, точка 2.

Особено загрижувачки е што Владата го носи законот со европско знаменце, повикувајќи се на усогласување со ЕУ директивата CELEX: 32019L0944, која никаде не предвидува дозвола за фактурирање со претпоставена потрошувачка. Дополнително, овие одредби не се содржани ниту во претходните верзии на законот објавени на платформата ЕНЕР“, е појаснето во реакцијата.

Апелираат до пратениците и Министерството за енергетика да ги отфрлат овие одредби и со амандмани: да се избрише став 2 од членот 185, а од ставот 4, точка 2, да се отстрани вториот дел од реченицата.

Бараат фер, прецизно и транспарентно фактурирање, исклучиво врз основа на реално измерена потрошувачка. „Граѓаните не смеат да бидат жртви на проценки и математички грешки што причинуваат штета од илјадници денари за нивниот семеен буџет“.

Прикажи повеќе...

Економија

„Алкалоид“ трета година по ред е апсолутен победник – најпосакуван работодавач за 2024 година

Објавено пред

„Алкалоид АД Скопје“ е прогласен за апсолутен победник во категоријата најпосакуван работодавач за 2024 година, трета година по ред, според анкетата спроведена од веб-порталот „Вработување.ком“.

dobivaj vesti na viber

На манифестацијата организирана од „Вработување.ком“, беа доделени награди за компании во повеќе категории, врз основа на анкетен прашалник спроведен на национално ниво во текот на 2024 година.

„Ова признание претставува особена чест за нас и уште една потврда за нашата посветеност на негувањето на основните компаниски вредности – да креираме работна средина која ги поврзува сите: од вработените до образовните институции и заедницата во која живееме и работиме.  Во основата на сето тоа се високите професионални стандарди, кои ја обликуваат корпоративната култура на нашата компанија. Нашите вработени со своето знаење и посветеност се движечката сила на секој наш успех“, велат од компанијата.

Од „Алкалоид“ додаваат дека остануваат посветени на грижата за вработените, како и на нивниот раст и кариерен развој, бидејќи веруваат дека луѓето се најценетиот капитал на нивната компанија.

„Низ визија, иновација и поддршка продолжуваме да одржуваме највисоки етички и професионални норми и работна средина која и натаму ќе претставува најпосакуван избор на компанија за вработување на младите луѓе“, додаваат од „Алкалоид“.

(ПР)

Прикажи повеќе...

Најново

Македонија29 минути

(Видео) Филипче: Ако се обединиме на патот кон ЕУ, нема пречка што нема да ја совладаме

Патот кон Европската унија трае предолго, но не смее да се откажеме, мораме да се обединиме бидејќи кога сме заедно...

Економија46 минути

Се намалува цената на мазутот, а на дизелот и на бензините не се менува

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука...

Македонија2 часа

„Дали Зоран Заев во Дубаи гради високи згради над 50 ката и дали на тој начин ја стекнал златната виза“, прашува ВМРО-ДПМНЕ

„Времето изминува, СДС се занимава со сè и сешто, шета од тема на тема, но за темите што ги интересира...

Свет3 часа

Објавено кога ќе биде погребан папата

Погребот на папата Франциско ќе се одржи в сабота, соопшти Ватикан. Погребот на папата ќе се одржи в сабота, со...

Топ3 часа

Сообраќајна несреќа кај планинскиот превој „Пресека“: неколку повредени, меѓу нив и две деца

Вчера во 15.30 часот, на магистралниот пат Кичево-Охрид, кај планинскиот превој „Пресека“, се случила сообраќајна несреќа помеѓу патничко моторно возило...

Европа3 часа

Објавени првите фотографии од телото на папата Франциско: во рацете има бројаница

Ватикан утрово ги објави првите фотографии од телото на папата Франциско. Неговото тело е положено во едноставен дрвен ковчег, со...

Македонија4 часа

ДУИ: Институциите го деградираат користењето на албанскиот јазик на ниво пред усвојувањето на Законот за јазиците

„ДУИ изразува длабока загриженост поради систематското непочитување на албанскиот јазик на официјалните веб-страници на министерствата на Владата на Република Северна...

Свет6 часа

(Фото/Видео) Најпознатите градби во светот блескаат за папата Франциско

Откако вчера беше објавена веста за смртта на папата Франциско, бројни светски метрополи и верски заедници му оддадоа почит со...

Свет7 часа

„Харвард“ ја тужи администрацијата на Трамп поради замрзнување на финансирањето

Универзитетот Харвард ја тужеше администрацијата на претседателот Доналд Трамп во обид да го спречи замрзнувањето на повеќе од 2 милијарди...

Македонија7 часа

На Табановце и на Богородица времето на чекање за влез во државата е околу 1 час

Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по суви коловози. Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини...

Европа14 часа

(Видео) Запечатена резиденција на папата, во Ватикан владее седисвакација

Ватикан ја запечати официјалната резиденција на папата Франциско, симболично започнувајќи период на жалост. На снимката објавена од Ватикан се гледа...

Свет14 часа

(Видео) Какви беа последните денови на папата Франциско: „Изгледаше како да се збогува“

Во понеделникот точно напладне црковните ѕвона ширум Италија одекнаа во жалост. Почина папата Франциско. Не поминаа ни 24 часа откако...

Свет15 часа

Верниците ширум светот го оплакуваат папата

Членовите на Католичката црква, која има 1,4 милијарди верници, денеска тагуваат за смртта на 88-годишниот папа Франциско, фалејќи го како...

Европа15 часа

„Гробот нека биде едноставен, без украси, на плочата нека стои еден збор“: Ватикан го објави тестаментот на Папата

Папата Франциско во својот последен тестамент потврди дека сака да биде погребан во базиликата Света Марија Велика во Рим, наместо...

Европа15 часа

Ватикан: Папата почина од мозочен удар и срцево затајување

Ватикан објави дека папата Франциско починал од мозочен удар кој предизвикал кома и неповратно срцево затајување. „Смртта е констатирана со...

Европа21 час

Шок и солзи во Ватикан: „Големиот папа нè напушти, уриваше бариери“

„Почина голем папа“, вели Фабио Малвеси, сè уште видно шокиран, како и многумина од верниците и туристите кои се собраа...

Македонија23 часа

Струмичко-скопскиот епарх монсињор д-р Киро Стојанов упати писмо по повод упокојувањето на папата

Скопскиот бискуп и Струмичко-скопски епарх монсињор д-р Киро Стојанов, на Светол Понеделник, 21 април 2025 година упати писмо до сите...

Европа1 ден

Светските лидери се збогуваа со папата: „Тој секогаш беше на страната на најранливите“

Реакции за смртта на папата Франциско доаѓаат од сите страни, а високи функционери од бројни земји се согласуваат дека „народниот...

Македонија1 ден

СДСМ бара оставка од Љутков „за хаосот во културата“

„СДСМ најостро реагира на катастрофалното раководење со културата од страна на министерот Зоран Љутков, кој остави над 3.000 културни работници...

Европа1 ден

Ватикан активира специјален режим по смртта на папата

По смртта на папата Франциско во понеделникот, во Ватикан настапи седисваканција – период без папа. Терминот седисваканција доаѓа од латинскиот...