Економија
Новото Porsche 911: помоќно и побрзо

Сензација во Лос Анџелес: Porsche 911 сега влегува во осмата генерација. Новиот 911 ја прослави својата светска премиера во пресрет на саемот за автомобили во Л.А. 911 продолжува да го поставува стандардот кога станува збор за ексклузивно спортско возило.
ДНК-дизајнот несомнено е зачуван со многу помускулест изглед, како и ентериер со 10,9-инчен екран на допир. Новиот 911 е безвременски – и модерен. Интелигентните елементи за контрола и елементи на шасијата, како и иновативните системи за помош, ја комбинираат маестрално бескомпромисната динамика за која е познат класичниот заден мотор на спортскиот автомобил, со барањата на дигиталниот свет.
Следната генерација на линиски шестцилиндрични турбомотори е дополнително развиена и е посилна од кога било досега, со 331 kW (450 КС) во S-моделите. Ефикасноста на погонот е зголемена со подобрен процес на вбризгување и нов распоред за турбокомпресорите со системот за полнење на воздухот. Моќта е испорачана од новоразвиен PDK пренос со двојна спојка со осум брзини. Дополнителни детали вклучуваат новите системи за помош, вклучувајќи го и режимот Porsche Wet за да се направи уште посигурно возењето на влажни патишта, како и Night Vision системот за помош со камера за термички слики, како и сеопфатна конективност – која сега исто така користи проактивна (swarm) интелигенција. Карактеристиките на 911 се заокружени со три ексклузивни дигитални понуди: апликацијата Porsche Road Trip за вонредни рути на возење, персоналниот асистент на Porsche 360+ и веб-базираниот Porsche Impact систем.
Carrera S моделите почнуваат од 450 КС
Турбомоторот на 911 Carrera S и 911 Carrera 4S сега нуди 331 kW (450 КС). Ова претставува зголемување од 22 kW (30 КС) во споредба со претходниот модел. И 911 моделот достигнува 100 км/ч за четири секунди, додека на купето со погон на задните тркала му требаат 3,7 секунди и 911 Carrera 4S со погон на сите тркала достигнува 100 км/ч за само 3,6 секунди. Ова ги прави двата автомобила по 0,4 секунди побрзи од претходните модели. Ова забрзување дополнително се зголемува за 0,2 секунди со опционалниот пакет Sport Chrono. Највисоките брзини сега се 308 км/ч (911 Carrera S) и 306 км/ч за верзијата со погон на сите тркала.
Јасен дизајн -непогрешлив идентитет
Надворешниот дизајн е потполно нов и го истакнува скокот во перформансите на 911 -тип 992. Значително пошироките лакови на тркалата се надвиснати над 20-инчните предни тркала и 21-инчни задни тркала. Задниот дел е со иста широчина во сите модели, истакнувајќи го тесниот дел во средината. Напред, телото е 45 мм пошироко. Електричните рачки на вратите кои се појавуваат кога ќе се приближите ја нагласуваат заострената и мазната странична контура. Меѓу новите LED-фарови, хаубата со изразена острина го навраќа дизајнот на првите 911 генерации. Задниот дел доминира на сите модели со значително поширокиот заден спојлер со променлива положба и бесшевната, елегантна лента за светла. Освен предните и задните делови, целото тело е сега направено од алуминиум.
Целосно нов ентериер се карактеризира со јасни и прави линии на контролната табла со вдлабнати инструменти. 911 моделите од 1970-тите ја даваа инспирацијата. Заедно со централниот дел – типичен за „порше“- две тенки, без рамка инструмент-кластери, ги прикажуваат информациите на возачот. Централниот екран на PCM сега е 10,9 инчи, и може да се ракува брзо и без одвлекување благодарение на новата архитектура. Под ова има компактен прекинувач со пет копчиња за директен пристап до важните функции на возилото. Во однос на дигитализацијата, 911 го прави следниот чекор во иднината со постојана конекција, како и нови функции и услуги. Стандардните карактеристики на PCM вклучуваат онлајн навигација, како и Porsche Connect Plus.
Новите системи за помош ја зголемуваат безбедноста и удобноста
За првпат, „Порше“ разви режим за возење во влажни усови (Wet Mode), вклучен како стандарден. Оваа функција ја открива водата на патот, ги предупредува системите за контрола соодветно и го предупредува возачот, кој потоа може да го постави возилото за посебен режим на управување, едноставно со притискање на копче или со користење на прекинувачот за режим на управувачот (Sport Chrono Package).
Системот за предупредување и помош при сопирање, кој исто така е вграден како стандарден, го детектира ризикот од судири и доколку е потребно, иницира итно сопирање. Помош за ноќно гледање со термичка камера е опционално достапен во 911 за прв пат. Опцијата за адаптивен темпомат вклучува автоматска контрола на далечина, функција за сопирање-поаѓање, реверзибилна заштита на патниците и иновативна автономна асистенција за итна помош.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Како Македонија ќе ги искористи минералните богатства-МАНУ со предлог стратегија во Министерството за енергетика

Во просториите на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, се одржа состанок на кој академици од Македонската академија на науките и уметностите (МАНУ) ја презентираа новата предлог Стратегија за геолошки истражувања и одржливо искористување на минералните суровини за периодот 2025-2045 која е во завршна фаза од изработка, по што ќе следи јавна расправа и нејзино усвојување од страна на Владата. Делегацијата на МАНУ беше предводена од академик Блажо Боев и научниот соработник Александар Дединец.
Стратегијата има за цел да го дефинира обемот и начинот на реализација на основните геолошки истражувања, како и одржливото искористување и потребите за експлоатација на минералните суровини кои се од клучно значење за развојот на стопанството на Република Македонија. Документот детално го разработува искористувањето и експлоатацијата на природните ресурси во следните 20 години, при максимална заштита на природните особености на животната средина и на здравјето на луѓето со користење на најсовремени паметни технологии, практики и знаења применети во најразвиените земји во светот.
Министерката Сања Божиновска ја истакна важноста на оваа стратегија за економскиот развој на земјата, нагласувајќи дека одржливото управување со минералните ресурси е од суштинско значење за енергетската независност и индустрискиот напредок. Таа изрази благодарност до МАНУ за нивниот придонес во изработката на овој стратешки документ.
Академик Боев посочи дека стратегијата е резултат на темелни истражувања и анализи, со цел да се обезбеди балансиран пристап помеѓу економскиот развој и заштитата на животната средина. Дединец додаде дека документот е усогласен со глобалните трендови и стандарди, и дека неговата имплементација ќе придонесе за подобрување на квалитетот на животот на граѓаните.
Присутните на состанокот се согласија дека успешната реализација на стратегијата ќе зависи од блиската соработка меѓу институциите, научната заедница и приватниот сектор, со цел да се обезбеди одржлив и долгорочен развој на рударскиот сектор во земјата.
Економија
Mint App – сега и на Apple Store!

Позитивно известување за сите корисници на услугите на Минт Финтек Груп.
Mint App – сега и на Apple Store!
Сите финтек услуги на Mint FinTech Group – сега достапни за корисниците на iPhone!
Брз пристап до кредити, осигурување, патувања, награди и девизен курс – сè на едно место.
Преземете ја денес: mint.com.mk/mintapp
ПР
Економија
Халкбанк предупредува на зголемена активност на измамнички пораки и апелира за внимателност

Халкбанк АД Скопје информира дека во изминатиот период сѐ почести се обидите за неовластено прибирање лични и финансиски податоци на граѓаните.
Се испраќаат лажни СМС или електронски пораки до поширок круг граѓани од земјата, во кои се злоупотребува името на банката. Истите содржат линк до измамничка веб-страница или прикачен документ со намера за измама. Целта на овие пораки е да се прибираат податоци за платежните картички, со цел истите да бидат злоупотребени.
Банката апелира до јавноста да не се отвораат линкови добиени преку вакви пораки, да не се внесуваат лични или финансиски податоци на линкуваните веб-страници и граѓаните да бидат особено внимателни. Постои можност измамничката веб-адреса да се промени во иднина, па затоа е потребна зголемена претпазливост.
Халкбанк АД Скопје никогаш нема да побара од своите клиенти лични податоци или информации за платежните картички преку ваков тип пораки. Целосната комуникација од страна на банката се одвива исклучиво преку официјални и безбедни канали.
Банката посочува и на тоа дека пораките се упатени до широка база на контакти меѓу кои може случајно да има и клиенти на банката и затоа, доколку некој од нив има внесено податоци на измамничката веб страница, неопходно е веднаш да го контактира контакт центарот на Халкбанк АД Скопје за преземање понатамошни активности за спречување на измамите.
Телефонскиот број на контакт центарот е +389 2 3296 330 и истиот е на располагање 24 часа во денот.