Економија
Новото Porsche 911: помоќно и побрзо

Сензација во Лос Анџелес: Porsche 911 сега влегува во осмата генерација. Новиот 911 ја прослави својата светска премиера во пресрет на саемот за автомобили во Л.А. 911 продолжува да го поставува стандардот кога станува збор за ексклузивно спортско возило.
ДНК-дизајнот несомнено е зачуван со многу помускулест изглед, како и ентериер со 10,9-инчен екран на допир. Новиот 911 е безвременски – и модерен. Интелигентните елементи за контрола и елементи на шасијата, како и иновативните системи за помош, ја комбинираат маестрално бескомпромисната динамика за која е познат класичниот заден мотор на спортскиот автомобил, со барањата на дигиталниот свет.
Следната генерација на линиски шестцилиндрични турбомотори е дополнително развиена и е посилна од кога било досега, со 331 kW (450 КС) во S-моделите. Ефикасноста на погонот е зголемена со подобрен процес на вбризгување и нов распоред за турбокомпресорите со системот за полнење на воздухот. Моќта е испорачана од новоразвиен PDK пренос со двојна спојка со осум брзини. Дополнителни детали вклучуваат новите системи за помош, вклучувајќи го и режимот Porsche Wet за да се направи уште посигурно возењето на влажни патишта, како и Night Vision системот за помош со камера за термички слики, како и сеопфатна конективност – која сега исто така користи проактивна (swarm) интелигенција. Карактеристиките на 911 се заокружени со три ексклузивни дигитални понуди: апликацијата Porsche Road Trip за вонредни рути на возење, персоналниот асистент на Porsche 360+ и веб-базираниот Porsche Impact систем.
Carrera S моделите почнуваат од 450 КС
Турбомоторот на 911 Carrera S и 911 Carrera 4S сега нуди 331 kW (450 КС). Ова претставува зголемување од 22 kW (30 КС) во споредба со претходниот модел. И 911 моделот достигнува 100 км/ч за четири секунди, додека на купето со погон на задните тркала му требаат 3,7 секунди и 911 Carrera 4S со погон на сите тркала достигнува 100 км/ч за само 3,6 секунди. Ова ги прави двата автомобила по 0,4 секунди побрзи од претходните модели. Ова забрзување дополнително се зголемува за 0,2 секунди со опционалниот пакет Sport Chrono. Највисоките брзини сега се 308 км/ч (911 Carrera S) и 306 км/ч за верзијата со погон на сите тркала.
Јасен дизајн -непогрешлив идентитет
Надворешниот дизајн е потполно нов и го истакнува скокот во перформансите на 911 -тип 992. Значително пошироките лакови на тркалата се надвиснати над 20-инчните предни тркала и 21-инчни задни тркала. Задниот дел е со иста широчина во сите модели, истакнувајќи го тесниот дел во средината. Напред, телото е 45 мм пошироко. Електричните рачки на вратите кои се појавуваат кога ќе се приближите ја нагласуваат заострената и мазната странична контура. Меѓу новите LED-фарови, хаубата со изразена острина го навраќа дизајнот на првите 911 генерации. Задниот дел доминира на сите модели со значително поширокиот заден спојлер со променлива положба и бесшевната, елегантна лента за светла. Освен предните и задните делови, целото тело е сега направено од алуминиум.
Целосно нов ентериер се карактеризира со јасни и прави линии на контролната табла со вдлабнати инструменти. 911 моделите од 1970-тите ја даваа инспирацијата. Заедно со централниот дел – типичен за „порше“- две тенки, без рамка инструмент-кластери, ги прикажуваат информациите на возачот. Централниот екран на PCM сега е 10,9 инчи, и може да се ракува брзо и без одвлекување благодарение на новата архитектура. Под ова има компактен прекинувач со пет копчиња за директен пристап до важните функции на возилото. Во однос на дигитализацијата, 911 го прави следниот чекор во иднината со постојана конекција, како и нови функции и услуги. Стандардните карактеристики на PCM вклучуваат онлајн навигација, како и Porsche Connect Plus.
Новите системи за помош ја зголемуваат безбедноста и удобноста
За првпат, „Порше“ разви режим за возење во влажни усови (Wet Mode), вклучен како стандарден. Оваа функција ја открива водата на патот, ги предупредува системите за контрола соодветно и го предупредува возачот, кој потоа може да го постави возилото за посебен режим на управување, едноставно со притискање на копче или со користење на прекинувачот за режим на управувачот (Sport Chrono Package).
Системот за предупредување и помош при сопирање, кој исто така е вграден како стандарден, го детектира ризикот од судири и доколку е потребно, иницира итно сопирање. Помош за ноќно гледање со термичка камера е опционално достапен во 911 за прв пат. Опцијата за адаптивен темпомат вклучува автоматска контрола на далечина, функција за сопирање-поаѓање, реверзибилна заштита на патниците и иновативна автономна асистенција за итна помош.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Димитриеска-Кочоска: Законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка и зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем

Министерството за финансии презеде повеќе законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка со цел зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем и градење силни банки, кои се силен партнер во спроведување на политиките на Владата за поддршка на домашната економија. Ова го наведува министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска во новото издание на Е-билтен на Македонската банкарска асоцијација, објавен во април 2025 година.
„Законот за решавање банки е најзначаен чекор во овој сегмент, со кој се создава нова регулаторна рамка која ќе овозможи навремена интервенција во кредитни институции со проблеми и предуслови за одржување на финансиската стабилност и довербата на јавноста во банкарскиот сектор, со истовремено избегнување на значително негативно влијание врз финансискиот систем преку обезбедување континуитет на клучните функции на банката. Односно, заштита на депонентите и клиентите“, пишува министерката.
Таа додава дека Законот, чија примена се очекува во последниот квартал од годината, пропишува правила, постапки и инструменти за решавање банка, овластувања на Народната банка како орган за решавање банки, како и активности по започнувањето на постапката за решавање банка и дека на овој начин ќе се обезбеди спречување на несолвентност и намалување на негативните последици врз финансискиот систем.
Според министерката со инструментите за ефективно решавање банки што ќе се воведат, ќе се гарантира избегнување на користење средства од даночните обврзници за спасување на овие институции. Тоа, наведува, значи дека употребата на државни инструменти е ограничена и ќе може да се активираат само во исклучителни околности, по исцрпување на сите други опции. Од друга страна, појаснува, со воспоставување на Фондот за решавање банки, Народната банка ќе биде надлежна за управување со постапките и средствата во случаи на финансиски проблеми.
Законот значи воспоставување пазарна дисциплина и доверба во банкарскиот сектор, како и усогласување со европските стандарди, што е значаен чекор напред во унапредување на регулаторната и супервизорската рамка во нашата земја.
Во текстот најавува дека дополнително зајакнување на финансиската стабилност и зајакнување на целокупниот финансиски систем заради зголемување на сигурноста на банкарскиот сектор се очекува и со законската инцијатива за нов закон за банките. Целта на новото законско решение е да се постигне зајакнување на капацитетот на банките за адекватно управување со ризиците поврзани со нивните активности, како и за апсорбирање на потенцијалните загуби што можат да настанат во деловното работење, чија имплементација дополнително ќе го подигне нивото на квалитетен капитал на банките и ќе ја зајакне супервизијата.
Димитриеска-Кочоска подвлекува дека во сите овие активности важна и за истакнување е улогата на Народната банка, како и зајакнувањето на нејзината независност, што се овозможува со последните измени и дополнувања на Законот за Народната банка.
Министерката во објавениот текст ја истакнува важноста на банкарскиот сектор во спроведување на економските политики на Влада, напоменувајќи ги активностите кои се одвиваат во реализација на обезбедените 250 милиони евра поволни кредити за домашните компании.
Економија
За првпат објавен Извештајот за спроведување на макропрудентната политика на Народната банка

Народната банка го објави за првпат Извештајот за спроведувањето на макропрудентната политика, со кој се овозможува транспарентен увид во карактеристиките на преземените макропрудентни мерки, начинот на нивното одредување, како и ефектите од нив. Преземените макропрудентни мерки беа насочени кон исполнувањето на посредните цели на макропрудентната политика за зајакнување на отпорноста на банкарскиот систем и ограничување на структурните системски слабости, а преку тоа и исполнување на крајната цел за одржување на финансиската стабилност.
Целта на мерките насочени кон кредитокорисниците, коишто се применуваат од средината на 2023 година, беше намалување на ризикот од прекумерно преземање ризици од стрaна на банките и од појава на преголема задолженост кај физичките лица при поолабавени кредитни услови и следствено, намалување на веројатноста за остварување на ризиците при неповолни промени во општите економски услови. Мерките се состоеја од јасни правила за тоа колку може да се задолжи едно лице без да се загрози неговата финансиска стабилност, поврзувајќи ја висината на кредитот со висината на доходот на физичкото лице или со вредноста на станбениот простор којшто е заложен како обезбедување. Воведувањето на овие мерки имаше главно превентивен карактер, нивниот интензитет главно се вклопуваше во применетите кредитни политики и практики на банките, но тие го пренесоа сигналот на Народната банка дека треба барем да се задржат применетите критериуми при новото кредитирање на физичките лица.
Другата група мерки целат кон зајакнување на капиталната сила на банките и нивниот капацитет за справување со потенцијалните негативни ефекти од остварувањето на ризиците, а се состојaт од воведување дополнителни капитални барања, познати како заштитни слоеви на капиталот. Во периодот по воведувањето на заштитните слоеви на капиталот ‒ заштитниот слој на капиталот за системски значајните банки и заштитниот слој за зачувување на капиталот во 2017 година и противцикличниот заштитен слој на капиталот во 2023 година ‒ нивото на капиталот на банките е значително зголемено при што стапката на адекватност на капиталот е поголема за речиси 4 процентни поени, достигнувајќи едно од највисоките нивоа во изминативе две децении.
Макропрудентната политика, како клучна алатка за одржување на финансиската стабилност, беше институционализирана со измените на Законот за банките во 2016 година, a надлежноста на Народната банка како макропрудентен орган беше дополнително зајакната со Законот за финансиска стабилност од 2022 година и со измените на Законот за Народната банка во 2024 година, што овозможи проширување на спектарот на примена на макропрудентните инструменти за целите на одржувањето на финансиската стабилност. Со редовна анализа и можност за приспособување на инструментите, Народната банка и натаму ќе спроведува макропрудентна политика со која ќе овозможи одржување на стабилноста и сигурноста на банкарски систем, што е најважната претпоставка за финансиска стабилност и долгорочен економски раст, се наведува во соопштението на Народната банка.
Извештајот е достапен на следнава врска
Економија
УЈП: Фискалните каси да имаат точни адресни податоци и редовно да се одржуваат во овластени сервисери

Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници кои вршат промет на добра и услуги со готовински плаќања дека се должни за секое работно место каде што се врши прометот да воведат и користат фискален систем на опрема, задолжително да издаваат фискална сметка за секој извршен промет и редовно да ги одржуваат и сервисираат фискалните апарати во овластен сервисен центар.
„Адресните податоци внесени во фискалниот систем треба да бидат точни и да соодветствуваат со локацијата каде што се користи фискалната каса. Даночниот обврзник кој го користи фискалниот систем во одреден деловен објект не смее да го пренесува, користи или отуѓува фискалниот апарат во друг објект без претходна пријава во Управата за јавни приходи преку овластен сервисен центар“, се наведува во соопштението.
Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници, корисници на фискална опрема дека секоја промена или одјава на фискалниот систем мора да биде одобрена од страна на Управата за јавни приходи.
Исто така даночните обврзници кои престануваат да го користат фискалниот систем, било поради прекин на дејност или набавка на нова опрема (нов фискален апарат), должни се стариот да го одјават преку овластен сервисен центар во Управата за јавни приходи.
УЈП апелира даночните обврзници да ги почитуваат одредбите од законот и да бидат даночно усогласени.