Економија
Новото ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV е тука
ENYAQ COUPÉ iV ја претставува електричната мобилност во најелегантен облик. ŠKODA ја претстави долгоочекуваната RS верзија со високи перформанси.
Следејќи го ENYAQ iV, ŠKODA сега нуди уште едно електрично возило базирано на целосно електричната платформа MEB. Новиот ENYAQ COUPÉ iV е поелегантна и подинамична алтернатива на оригиналната верзија.
„По успешното лансирање на ENYAQ iV, новиот ENYAQ COUPÉ iV носи уште повеќе емоции, спортски стил и елеганција во семејството на ŠKODA iV. Со оваа верзија, дизајнерите и инженерите на ŠKODA успеаа да комбинираат висока функционалност со емотивен изглед“, вели Томас Шефер, извршен директор на ŠKODA, при претставувањето на новиот модел.

Новото SUV купе исто така го продолжува трендот на внесување дополнителни иновации во палетата на електрични возила на ŠKODA. Една од нив е верзијата RS. „Новата врвна верзија е исто така првиот чисто електричен RS автомобил на ŠKODA. ENYAQ COUPÉ iV, со својата елегантна каросерија, претставува совршена комбинација на емотивен изглед и виhttps://makfax.com.mk/wp-admin/profile.phpсоки перформанси, а сепак ја нуди пространоста по која се познати автомобилите на ŠKODA“, вели Шафер.

Емоцијата е најважна
Бидејќи технологијата и дизајнот се базираат на ENYAQ iV, основната иновација кај ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV е формата на возилото. „Новиот ENYAQ COUPÉ iV е резултат на трансформацијата на концептот VISION iV, кој доби големо внимание пред две години, во автомобил од масовно производство. Елегантниот дизајн со скулптурни форми и кристални елементи обезбедува динамичен изглед. Со своите атлетски линии, ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV предизвикува уште повеќе емоции од ENYAQ iV, кој остави голем белег на пазарот. ENYAQ COUPÉ iV ги нуди и сите добро познати предности на автомобилите на ŠKODA, вклучително и голема просторност со функционалност“, вели Оливер Стефани, главен дизајнер на ŠKODA.

Првиот целосно електричен RS
ENYAQ COUPÉ iV исто така ќе биде првото целосно електрично купе на ŠKODA достапно во спортска RS верзија. ENYAQ COUPÉ RS iV го претставува врвот на понудата на ŠKODA. RS испорачува системска моќност од 220 kW и вртежен момент од 460 Nm и ги испорачува следните перформанси: забрзување од 0 до 100 km/h за 6,5 секунди и максимална брзина од 180 km/h, дваесет километри на час побрзо од другите верзии на моделот. Шасијата на двете верзии, RS и SPORTLINE, е 15 милиметри пониска напред и 10 милиметри пониска назад.
ENYAQ COUPÉ RS iV стандардно доаѓа со уникатната решетка на ладилникот Crystal Face осветлена со 131 LED диоди, додека кај другите верзии тоа е опција. Дополнително, верзијата RS може да се пофали со црни контрастни елементи како што се облогите на прозорците или задниот дифузер, додека верзијата SPORTLINE има и решетка на ладилникот во „Piano“ финиш. Рамките на стандардните верзии имаат хромирана завршница. Како и сите други модели на ŠKODA RS, ENYAQ COUPÉ RS iV има црвена рефлектирачка лента во задниот браник што се протега низ целата ширина на автомобилот. Патем, задниот браник на верзијата RS е опремен со поспортски изглед на ENYAQ COUPÉ iV.

Стандардно, ENYAQ COUPÉ RS iV доаѓа со црни 20-инчни тркала Taurus, со опција за антрацитни 21-инчни тркала Vision. Овие тркала имаат посебна аеродинамична обвивка. Верзијата SPORTLINE може да има или антрацитни 20-инчни Vega тркала или опционални 21-инчни црни Betria тркала. Клиентите исто така ќе можат да го купат ENYAQ COUPÉ RS iV во ексклузивната Mamba зелена боја, додека ŠKODA исто така додава нови бои во каталогот за стандардната верзија.
Внатрешност во која се чувствувате одлично
Во внатрешноста на верзијата RS, трозонската клима е стандардна карактеристика (двозонската е стандардна кај другите), а автомобилот доаѓа со прогресивно управување. Клиентите потоа можат да изберат од два дизајни на ентериер во верзијата RS.
Во двата случаи, тие добиваат детали од Карбон на контролната табла и облогата на вратите, алуминиумски капаци на педалите и спортските седишта со интегрирани потпирачи за глава и логото RS.

Во останатите верзии, клиентите можат да изберат од пакетите за внатрешен дизајн кои се веќе познати од ENYAQ iV. Овде, Loft Design Selection, со хармонична комбинација на црно и сиво, е стандарден. Опционалната линија Lodge нуди одржливи материјали како навлаки за седишта кои користат 40% природна волна и 60% рециклиран полиестер со печат на Woolmark Company. Изборот за дизајн на внатрешност се одликува со комбинација од кожа и Suedia материјал. Верзијата Suite нуди елегантна кожа, додека варијантата ecoSuite нуди луксузно чувство и одржливост: седиштата се обложени со кожа потемнета со екстракти од маслиново дрво без хемикалии.

Во сите верзии на ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV, патниците на автомобилите можат да се радуваат на низа Simply Clever карактеристики и многу простор за сите патници и нивниот багаж. ENYAQ COUPÉ iV има товарен капацитет од 570 литри во стандардната конфигурација. Најсовремените системи за помош и безбедност и карактеристики и други погодности кои повеќе или помалку се совпаѓаат со оние на ENYAQ iV SUV што веќе се на пазарот. Оттука, клиентите можат да уживаат и во такви напредни функции како head-up дисплеј со аугментирана реалност, до девет воздушни перничиња, услуги за поврзување со планирани подобрувања преку софтверски ажурирања или врвна помош за паркирање.

Брзо, практично полнење
Со ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV, клиентите можат да изберат од две големини на батерии и четири нивоа на моќност. Покрај гореспоменатата RS верзија со батерија од 82 kWh, стандарден погон на сите тркала и 220 kW моќност, ENYAQ COUPÉ iV 80 е достапен и со оваа батерија и конфигурација на погон на сите тркала. Оваа варијанта има моќност од 195 kW и 425 Nm вртежен момент. Покрај тоа, ENYAQ COUPÉ iV 80 е достапен со погон на задните тркала и моќност од 150 kW. Оваа варијанта нуди максимален опсег до 545 километри (WLTP) благодарение на неговата комбинација од поекономичен погон со една оска и голема батерија. На повеќето пазари основната варијанта ќе биде ENYAQ COUPÉ iV 60 со батерија од 62 kWh, електричен мотор од 132 kW и погон на задните тркала.

Максималните перформанси на полнење за ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV се 135 kW. Како резултат на тоа, батеријата од 82 kWh може да се полни од 10% до 80% капацитет за само 29 минути при брзо полнење. Во домашни услови, ѕидната кутија на ŠKODA iV Charger испорачува до 11 kW наизменична струја, може целосно да го наполни автомобилот за шест до осум часа, во зависност од големината на батеријата. Слични времиња може да се очекуваат со користење на конвенционални јавни полначи. ENYAQ COUPÉ iV е стандардно опремен со кабел за полнење Mennekes, а на барање е достапен полнач компатибилен со сите вообичаени приклучоци за полнење од домашен приклучок од 230 V со излезна моќност од 2,3 kW. ŠKODA исто така испорачува универзален iV полнач со заменливи конектори. Во комбинација со CEE адаптерот, ова овозможува полнење на помоќни приклучоци до 11 kW.

Сопствениците на новиот автомобил, исто така, можат да инсталираат една од трите ѕидни кутии за поленењ на ŠKODA дома или да ја користат услугата Powerpass за лесно полнење на повеќе од 260.000 локации низ Европа, вклучувајќи ги и брзите полначи Ionity.

(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Како да заштедите во сезоната на големи трошоци? Искористете ги бонус поените на Халкбанк
Паметно управување со трошоците во период на зголемена потрошувачка
Зимскиот период секогаш носи повисоки трошоци, од подготовка на автомобилот и купување на зимска опрема, до избор на грејни уреди, празнични украси, елки и подароци. Во време кога буџетот природно е пооптоварен, секое решение што создава дополнителна вредност е добродојдено. Токму затоа бонус програмата на Халкбанк претставува практичен начин клиентите да добијат дополнителна вредност при редовните сезонски купувања.
Повеќе вредност со секое плаќање
При плаќање со кредитните картички Mastercard и Visa на Халкбанк, во одредени периоди и одредени категории продажни места, автоматски се собираат бонус поени. Вредноста е целосно транспарентна: еден бонус поен еднаков е на еден денар. Понатаму, поените може да се искористат за делумно или целосно плаќање на ПОС терминалите на Халкбанк, со што сметката веднаш се намалува.

Сезоната станува поудобна кога дел од трошокот се враќа назад
Зимските гуми, сервисот пред патувања, грејните уреди, празничната декорација, сите овие купувања можат да носат бонус поени кои подоцна ќе се претворат во конкретно намалување на следното плаќање. На овој начин, сезоната на зголемени трошоци станува поиздржлива, а буџетот полесно се контролира.
Јасно и едноставно користење
Во секој момент постои целосен увид во расположливите бонус поени, преку електронското банкарство, месечниот извод или потврдата по направена трансакција. Начинот на нивното користење е на самиот ПОС терминал, при наплата, се избира опцијата за употреба на поените, а износот веднаш се коригира со нивната вредност. Систем осмислен да функционира природно и без дополнителни чекори.
Паметен начин да се намалат сезонските расходи
Бонус програмата нуди можност едноставно да се добие повеќе од секое редовно купување, без промена на навиките, без дополнителни чекори и без сложени правила. Еден практичен систем што додава вредност таму каде што најмногу е потребна, во периоди на зголемена потрошувачка.
Програмата е уште еден начин банкарските услуги да бидат поудобни и приспособени на секојдневните потреби. Со вакви решенија, Халкбанк продолжува да создава пофункционално и современо корисничко искуство.
ПР
Економија
Доколку Европа не отстапи од планот за воведување јаглеродна такса, ќе имаме тргување со електрична енергија исклучиво помеѓу земјите што не се членки на ЕУ, посочи Бислимоски
Доколку Европа не отстапи од планот за воведување на јаглеродната такса кај земјите членки на Енергетската заедница, наместо интеграција со земјите членки на ЕУ и формирање на еден заеднички европски пазар ќе ни се случи тргување со електрична енергија исклучиво помеѓу земјите кои што не се членки на ЕУ – посочи Марко Бислимоски, претседател на РКЕ на трибината посветена на предизвиците во енергетскиот секторот, насловена како „ Центар за енергетска политика на Западен Балкан“ што се одржа во Приштина.
Бислимоски образложи дека крајната цена на електричната енергија што се нуди на отворениот пазар нема да биде конкурентна, затоа што цената ќе се зголеми поради јаглеродната такса.
„Ние може да ја усвоиме најдобрата легислатива, но клучно е какви резултати дава имплементацијата на одреден закон во пракса. Сите земји членки на Енергетската Заедница соработуваат и испорачуваат реформи затоа што тоа е единствениот начин да се оди напред. Кај нас усвоени се првиот, вториот и третиот енергетски пакет, а сега и четвртиот енергетски пакет се имплементира. Ако се анализира изминатиот период може да се заклучи дека сите земји одат напред: берзите за електрична енергија функционираат, имаме зајакнување на меѓуграничните капацитети, а тоа е подготовка за спојување на пазарите, што пак ќе придонесе кон привлекување на нови инвестиции. Западен Балкан има сонце и ветер и ако ги погледнеме бројките, од почеток на енергетската криза сите инвестиции се токму во постројки од обновливи извори. Сепак производството на струја од јаглен е присутно и доминантно затоа што од овој ресурс се обезбедува базна енергија што е клучна за стабилноста на електроенергетскиот систем. Со имплементација на јаглеродната такса, ќе се блокира интеграција на земјите од западен Балкан со земјите членки на ЕУ. Нема шанси сопственик на производствен капацитет од овие земји да извезува надвор од ЕУ и ќе останеме затворени во регионална рамки“, кажа претседателот на РКЕ.
Бенефитите од реформите кои се спроведуваат неопходно е да ги почувствуваат граѓаните, и Европа мора да биде свесна дека тие мора да бидат поддржани низ процес на субвенции, порача Бислимоски.
“Ние живееме во средина каде воздухот е исклучително загаден и трошиме многу пари за лекување на граѓаните. Енергетските реформи се тесно врзани со животната средина. Прашањето е едноставно– како овие реформи допринесуваат за подобра животна средина? Треба да се објасни колку пари нашите здравствени институции трошат поради загадениот воздух. Мерки мора да има, граѓаните мора да знаат дека политиката на реформи во секторот дава резултати и наративот ќе се смени. Неопходно е во целост да се реконструира финансиската помош за ранливите потрошувачи и да се ремоделираат условите за употреба на фотоволатичните централи кај домаќинствата. На овој начин граѓаните ќе разберат дека реформите се за заедничко добро“.
Амбасадори, високи економски дипломатски експерти, енергетичари од Енергетската заедница и од Европската комисија беа дел од дебатата што се одржа во Приштина, на која се разговараше за развојот на енергетската политика во Западен Балкан.
Економија
Мицкоски: Буџетот е ликвиден, трезорот нема да се затвори на 15 декември
Премиерот Мицкоски изјави дека Буџетот е ликвиден и сите обврски се извршуваат тековно. Како што појасни Мицкоски, 15 декември не е датум за затворање на трезорската сметка, туку рок до кој институциите е потребно да ги достават сите тековни расходи за навремена исплата.
Според премиерот, и по истекот на овој рок ќе има толеранција и институциите нема да бидат одбиени доколку поднесат налози подоцна. Целта на поставувањето на датумот, вели тој, е подобро планирање и навремено извршување на обврските.
„Јас не реков дека ќе се затвори трезорот, туку го поставивме 15 декември како датум кога сите иснтитуции е добро да ги достават сите оние тековни потреби, расходи и сите средства кои треба да се пренесат до доверителите. Се разбира на тоа додадов дека имаме толеранција. Се разбира дека нема ако некој дојде на 20 декември да речеме клучот е на врата и завршена е работата. Се разбира дека толеранција ќе има, но идејата е да работиме со план, да имаме свесност дека е потребно сето тоа да реализираме со време, да имаме некаква навика и да го почитуваме сето она што ќе го поставиме како план и задачи. Затоа јас ги молам сите институции да дојдат навреме. Не велам дека на 25-ти ако дојде некој со налог нема тоа да се прифати и ќе се одбие, но, навремено да ги испланираме активностите, за да не се случи во 5 до 12 сите да нагрнеме таму и некои од обврските да останат неплатени односно да ги книжиме во следната година. Само тоа е целта, чисто мораме да се навикнеме на некаков ред“, кажа Мицкоски.

