Економија
Новото ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV е тука
ENYAQ COUPÉ iV ја претставува електричната мобилност во најелегантен облик. ŠKODA ја претстави долгоочекуваната RS верзија со високи перформанси.
Следејќи го ENYAQ iV, ŠKODA сега нуди уште едно електрично возило базирано на целосно електричната платформа MEB. Новиот ENYAQ COUPÉ iV е поелегантна и подинамична алтернатива на оригиналната верзија.
„По успешното лансирање на ENYAQ iV, новиот ENYAQ COUPÉ iV носи уште повеќе емоции, спортски стил и елеганција во семејството на ŠKODA iV. Со оваа верзија, дизајнерите и инженерите на ŠKODA успеаа да комбинираат висока функционалност со емотивен изглед“, вели Томас Шефер, извршен директор на ŠKODA, при претставувањето на новиот модел.

Новото SUV купе исто така го продолжува трендот на внесување дополнителни иновации во палетата на електрични возила на ŠKODA. Една од нив е верзијата RS. „Новата врвна верзија е исто така првиот чисто електричен RS автомобил на ŠKODA. ENYAQ COUPÉ iV, со својата елегантна каросерија, претставува совршена комбинација на емотивен изглед и виhttps://makfax.com.mk/wp-admin/profile.phpсоки перформанси, а сепак ја нуди пространоста по која се познати автомобилите на ŠKODA“, вели Шафер.

Емоцијата е најважна
Бидејќи технологијата и дизајнот се базираат на ENYAQ iV, основната иновација кај ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV е формата на возилото. „Новиот ENYAQ COUPÉ iV е резултат на трансформацијата на концептот VISION iV, кој доби големо внимание пред две години, во автомобил од масовно производство. Елегантниот дизајн со скулптурни форми и кристални елементи обезбедува динамичен изглед. Со своите атлетски линии, ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV предизвикува уште повеќе емоции од ENYAQ iV, кој остави голем белег на пазарот. ENYAQ COUPÉ iV ги нуди и сите добро познати предности на автомобилите на ŠKODA, вклучително и голема просторност со функционалност“, вели Оливер Стефани, главен дизајнер на ŠKODA.

Првиот целосно електричен RS
ENYAQ COUPÉ iV исто така ќе биде првото целосно електрично купе на ŠKODA достапно во спортска RS верзија. ENYAQ COUPÉ RS iV го претставува врвот на понудата на ŠKODA. RS испорачува системска моќност од 220 kW и вртежен момент од 460 Nm и ги испорачува следните перформанси: забрзување од 0 до 100 km/h за 6,5 секунди и максимална брзина од 180 km/h, дваесет километри на час побрзо од другите верзии на моделот. Шасијата на двете верзии, RS и SPORTLINE, е 15 милиметри пониска напред и 10 милиметри пониска назад.
ENYAQ COUPÉ RS iV стандардно доаѓа со уникатната решетка на ладилникот Crystal Face осветлена со 131 LED диоди, додека кај другите верзии тоа е опција. Дополнително, верзијата RS може да се пофали со црни контрастни елементи како што се облогите на прозорците или задниот дифузер, додека верзијата SPORTLINE има и решетка на ладилникот во „Piano“ финиш. Рамките на стандардните верзии имаат хромирана завршница. Како и сите други модели на ŠKODA RS, ENYAQ COUPÉ RS iV има црвена рефлектирачка лента во задниот браник што се протега низ целата ширина на автомобилот. Патем, задниот браник на верзијата RS е опремен со поспортски изглед на ENYAQ COUPÉ iV.

Стандардно, ENYAQ COUPÉ RS iV доаѓа со црни 20-инчни тркала Taurus, со опција за антрацитни 21-инчни тркала Vision. Овие тркала имаат посебна аеродинамична обвивка. Верзијата SPORTLINE може да има или антрацитни 20-инчни Vega тркала или опционални 21-инчни црни Betria тркала. Клиентите исто така ќе можат да го купат ENYAQ COUPÉ RS iV во ексклузивната Mamba зелена боја, додека ŠKODA исто така додава нови бои во каталогот за стандардната верзија.
Внатрешност во која се чувствувате одлично
Во внатрешноста на верзијата RS, трозонската клима е стандардна карактеристика (двозонската е стандардна кај другите), а автомобилот доаѓа со прогресивно управување. Клиентите потоа можат да изберат од два дизајни на ентериер во верзијата RS.
Во двата случаи, тие добиваат детали од Карбон на контролната табла и облогата на вратите, алуминиумски капаци на педалите и спортските седишта со интегрирани потпирачи за глава и логото RS.

Во останатите верзии, клиентите можат да изберат од пакетите за внатрешен дизајн кои се веќе познати од ENYAQ iV. Овде, Loft Design Selection, со хармонична комбинација на црно и сиво, е стандарден. Опционалната линија Lodge нуди одржливи материјали како навлаки за седишта кои користат 40% природна волна и 60% рециклиран полиестер со печат на Woolmark Company. Изборот за дизајн на внатрешност се одликува со комбинација од кожа и Suedia материјал. Верзијата Suite нуди елегантна кожа, додека варијантата ecoSuite нуди луксузно чувство и одржливост: седиштата се обложени со кожа потемнета со екстракти од маслиново дрво без хемикалии.

Во сите верзии на ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV, патниците на автомобилите можат да се радуваат на низа Simply Clever карактеристики и многу простор за сите патници и нивниот багаж. ENYAQ COUPÉ iV има товарен капацитет од 570 литри во стандардната конфигурација. Најсовремените системи за помош и безбедност и карактеристики и други погодности кои повеќе или помалку се совпаѓаат со оние на ENYAQ iV SUV што веќе се на пазарот. Оттука, клиентите можат да уживаат и во такви напредни функции како head-up дисплеј со аугментирана реалност, до девет воздушни перничиња, услуги за поврзување со планирани подобрувања преку софтверски ажурирања или врвна помош за паркирање.

Брзо, практично полнење
Со ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV, клиентите можат да изберат од две големини на батерии и четири нивоа на моќност. Покрај гореспоменатата RS верзија со батерија од 82 kWh, стандарден погон на сите тркала и 220 kW моќност, ENYAQ COUPÉ iV 80 е достапен и со оваа батерија и конфигурација на погон на сите тркала. Оваа варијанта има моќност од 195 kW и 425 Nm вртежен момент. Покрај тоа, ENYAQ COUPÉ iV 80 е достапен со погон на задните тркала и моќност од 150 kW. Оваа варијанта нуди максимален опсег до 545 километри (WLTP) благодарение на неговата комбинација од поекономичен погон со една оска и голема батерија. На повеќето пазари основната варијанта ќе биде ENYAQ COUPÉ iV 60 со батерија од 62 kWh, електричен мотор од 132 kW и погон на задните тркала.

Максималните перформанси на полнење за ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV се 135 kW. Како резултат на тоа, батеријата од 82 kWh може да се полни од 10% до 80% капацитет за само 29 минути при брзо полнење. Во домашни услови, ѕидната кутија на ŠKODA iV Charger испорачува до 11 kW наизменична струја, може целосно да го наполни автомобилот за шест до осум часа, во зависност од големината на батеријата. Слични времиња може да се очекуваат со користење на конвенционални јавни полначи. ENYAQ COUPÉ iV е стандардно опремен со кабел за полнење Mennekes, а на барање е достапен полнач компатибилен со сите вообичаени приклучоци за полнење од домашен приклучок од 230 V со излезна моќност од 2,3 kW. ŠKODA исто така испорачува универзален iV полнач со заменливи конектори. Во комбинација со CEE адаптерот, ова овозможува полнење на помоќни приклучоци до 11 kW.

Сопствениците на новиот автомобил, исто така, можат да инсталираат една од трите ѕидни кутии за поленењ на ŠKODA дома или да ја користат услугата Powerpass за лесно полнење на повеќе од 260.000 локации низ Европа, вклучувајќи ги и брзите полначи Ionity.

(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

