Економија
Нови, врвни модели на Porsche Panamera
Panamera GTS Комбинирана потрошувачка на гориво: 12,0 – 12,7 l/100 km (WLTP); Комбинирани емисии на CO2: 274 – 288 g/km (WLTP)
Panamera Turbo S E-Hybrid (NWB)
Потрошувачка на гориво* комбинирана (WLTP) 1,4 – 1,6 l/100 km, потрошувачка на гориво* со испразнета батерија комбинирана 10,8 – 11,5 l/100 km, потрошувачка на енергија* комбинирана (WLTP) 27,4 – 29,3 kWh /100 km, комбинирана емисија на CO₂* (WLTP) 31 – 36 g/km, CO2 класа B,
CO2 класа со испразнета батерија G
Спортски и луксузни: новите, врвни модели на Panamera
Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS: динамичен врв
▪ Panamera Turbo S E-Hybrid: со 1.000 Nm вртежен момент
▪ Најбрата лимузина од врвна класа на патеката Nürburgring Nordschleife
▪ Plug-in хибрид со 575 kW (782 КС) и сеопфатен опсег на опрема
▪ Panamera GTS со пуристички V8 битурбо бензинец и 368 kW (500 КС)
Porsche ги лансира своите динамични врвни модели Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS. Panamera GTS се фокусира на перформансите ипоставува нови стандарди кога станува збор за пуризмот и агилноста. Turbo S E-Hybrid, пак, импресионира со опсег од луксузни возни својства до врвни перформанси на тркачката патека.
Штутгарт. Porsche Panamera го редефинира луксузниот сегмент на лимузини. На уникатен начин го комбинира удобното непречено возење со својствата на Porsche спортските автомобили. Сега, во палетата на модели се додадени две особено моќни и спортски варијанти. Ова се автомобили со различни фокуси: Panamera GTS е динамичен спортски изглед кој во преден план го става емотивното возачко искуство. Panamera Turbo S E-Hybrid е позиционирана на
самиот врв на моделската серија како најмоќниот, најбрзиот и најлуксузниот дериват. Овој врвен модел е нов рекордер во официјалното рангирање на автомобили со најбрзи мотори со согорување и хибридни луксузни лимузини на Nürburgring Nordschleife.
Двата модели се управувани од дополнително развиениот 4.0-литарски битурбо V8 мотор кој веќе се користи за напојување на Panamera Turbo E-Hybrid. Овој
моќен мотор е подготвен за строгите барања на стандардот за издувни гасови Euro 7. Промената од турбополнач со двоен отвор во единечен отвор ја скратува
фазата на загревање на неговите катализатори. Температурите на издувните гасови до 1.000°C и поврзаното чисто согорување, како и зголемувањето на средниот врвен притисок до 140 бари во коморите за согорување, ја зголемуваат ефикасноста на погонот, особено во високодинамичниот опсег. 8-брзинскиот менувач со двојна спојка на Porsche (PDK) е фундаментално редизајниран. Со оптимизирани површини за пренос на моќност и поголем капацитет на топлинско оптоварување, тој може да го имплементира огромниот погонски вртежен момент на Panamera Turbo S E-Hybrid.
Најмоќната Panamera: Panamera Turbo S E-Hybrid
Во Porsche, ознаката на моделот Turbo традиционално го претставува врвот на перформансите меѓу моделските варијанти главно наменети за патишта. Во исто
време, логото Turbo означува технолошко лидерство во соодветниот сегмент. Комбинацијата на високоефикасни мотори со согорување и електричен погон
овозможува особено моќен погон и исклучителни перформанси.
Новата Panamera Turbo S E-Hybrid е најмоќната Panamera произведена во серијата досега. Неговиот V8 битурбо мотор има моќност од 441 kW (600 КС), а
моќноста на електричниот мотор целосно интегриран во куќиштето и во системотза ладење на PDK изнесува 140 kW (190 КС). Во споредба со неговиот претходник, моќноста на системот е зголемена за 75 kW (102 КС) на 575 kW (782 КС), а вртежниот момент на системот е зголемен за 150 Nm на 1.000 Nm.
Panamera Turbo S E-Hybrid забрзува од нула до 100 km/h за 2,9 секунди и има максимална брзина од 325 km/h. Ова означува подобрување од 25 km/h и 0,5
секунди.
Во исто време, новата Panamera Turbo S E-Hybrid е ефикасна за возење. Во споредба со претходната генерација, неговиот хибриден погон нуди поголем
електричен опсег, побрзо полнење и поагилна реакција. Со капацитет од 25,9 kWh (бруто), високонапонската батерија складира 45 отсто повеќе енергија отколку батеријата претходник. Ова и дава на најмоќната Panamera електричен досег до 88 km (WLTP EAER City). Со зголемување рекуперацијата на 88 kW, Panamera Turbo S E-Hybrid вози поефикасно од кога било во целосно електричен режим. При соодветен извор на енергија, вградениот AC полнач од 11 kW ја полни батеријата од нула до 100 проценти за околу два часа и 39 минути.
Карактеристичен дизајн на Turbo моделите
Porsche ја нагласува улогата на Turbo варијантите како модели со врвни карактеристики, со препознатлив заден браник и препознатлив преден дел во боја на екстериерот. Назад, хромираните издувни цевки во темна бронза го комплетираат овој изглед. Стандардната опрема за Turbo S E-Hybrid вклучува и керамички кочници – Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) со жолти шепи на сопирачките. Бојата Acid Green е исто така достапна како типична E-Hybrid боја.
Turbonite, елегантниот металик сив тон, е исклучиво резервиран за моделите Turbo. Panamera Turbo S E-Hybrid ја има оваа боја на аеродинамичните лајсни на
предниот дел од автомобилот, на лентата на задниот браник и на 21-инчнитеPanamera Turbo S тркала. Porsche користи и Turbonite во внатрешноста, на пример на украсните лајсни и ремените, контролите во централната конзола и воланот. Контрастните шевови со Turbonite се карактеризираат и на седиштата,
облогата на вратата, контролната табла и патосниците. Поставата на покривот е целосно обложена со Race-Tex велур.
Нов рекорд за Panamera Turbo S E-Hybrid
Уште пред неговото лансирање, новата Panamera Turbo S E-Hybrid постави најдобро време. Тест-возачот на Porsche, Ларс Керн (36) извозе круг на Nürburgring Nordschleife (20,832 километри) за само 7:24.172 минути. Со ова официјално време, Porsche го постави рекордот за најбрза лимузина во топ класата со мотор со согорување и хибриден мотор, на официјалното рангирање на Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG. Новата Panamera го собори постоечкиот рекорд во оваа класа на автомобили за 3,62 секунди. Рекордниот круг го возеше Ларс Керн на 12 јули 2024 година. За да го заштити возачот, рекордната Panamera беше опремена со тркачко седиште и безбедносен кафез, но инаку одговараше на сериската верзија.
Ларс Керн веќе постави рекорди во класата Nordschleife во 2016 и 2020 година со Panamera, неодамна во Panamera Turbo S. Ова ново побрзо време на Panamera
Turbo S E-Hybrid е доказ за постојаниот понатамошен развој на спортскиот автомобил со четири врати. Со новото време од 7:24.172, Ларс Керн го подобри
својот рекорд од 2020 година за 5.64 секунди.
Пневматици и Carbon Aerokit за моделите Panamera Turbo
Со овој нов рекорд во класата, новата Panamera покажа на што е способна. Во голема мера, перформансите на автомобилот се должат на новиот Carbon Aerokit
и специјално развиените UHP гуми од Michelin. Aerokit е достапен за моделите на спортските лимузини Panamera Turbo и Turbo S E-Hybrid. Вклучува аеродинамични лајсни, странични прегради и заден карбон дифузор и ја оптимизира аеродинамичната рамнотежа за возење на тркачката патека.
При брзина од 200 km/h, ја подобрува надолната сила за 60 килограми и овозможува постигнување на уште поголеми брзини во предизвикувачки серии на свиоци. Пневматиците Michelin Pilot Sport Cup 2 со ознаката N0 дополнително ја подобруваат влечната сила на автомобилот. Пневматиците Michelin Pilot Sport Cup 2 со димензии 275/35 ZR 21 напред и 325/30 ZR 21 назад беа специјално развиени за Panamera и за динамични ситуации на возење.
Сеопфатен опсег на опрема во Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche го опреми врвниот модел од серијата Panamera со суспензијата Porsche Active Ride како стандард. Оваа иновативна шасија е поврзана со високонапонски систем од 400 V и затоа е технички изводлива само кај моделите на Panamera со E-Hybrid погон. Секој амортизер има хидраулична пумпа со електричен погон која активно генерира сили во насока на враќање или компресија. На овој начин, суспензијата речиси целосно ги компензира движењата на телото и го одржува автомобилот хоризонтално за време на динамични маневри за возење. Технологијата овозможува иновативни функции како што се прекумерна компензација на движењата за отфрлање и тркалање. Исто така, се совпаѓа со распределбата на оптоварувањето на тркалата до нивото на зафат, со што се оптимизира влечната сила. Сеопфатната палета на опрема достапна за Panamera Turbo S E-Hybrid ги вклучува и сите системи за контрола на динамиката на возење, управување на задната оска, Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) со сопирачки дискови од 440 милиметри напред и дијаметар од 380 милиметри на задниот дел, како и звучниот систем Bose®.
Најагилната Panamera: Panamera GTS
GTS е кратенка за Gran Turismo Sport. Автомобилите на Porsche со оваа ознака на моделот нудат дополнителнo спортскo и максимално задоволство при возењето, заедно со висока секојдневна употребливост. Во согласност со оваа филозофија, Panamera GTS се одликува и со шасија наместена за високи перформанси, ексклузивен пакет SportDesign и спортски, висококвалитетен ентериер. Тоа е особено директна и агилна варијанта на овој модел на спортската лимузина од врвната класа. Моќниот, сеопфатно надграден V8 битурбо мотор игра главна улога во особено интензивното возачко искуство во Panamera GTS. Тој нуди линеарна испорака на моќност што е јасно забележлива дури и при брзини на моторот над 6.000 вртежи во минута.
Моторот испорачува 368 kW (500 КС), 20 КС повеќе од погонот што го прикажуваше неговиот претходник. Ова резултира со подобри перформанси и динамика во возењето, па дури и поголема ефикасност. Спортскиот автомобил со четири врати забрзува од нула до 100 km/h за 3,8 секунди и има максимална брзина од 302 km/h. Стандардниот спортски издувен систем во Panamera GTS беше специјално развиен за да создаде моќен, емотивен звук.
Porsche на стандардната воздушна суспензија со два вентили со двојна комора, вклучително и PASM во Panamera GTS, му даде особено спортско подесување. Намалената висина од 10 милиметри и засилените столбови за заштита припревртување обезбедуваат значително подиректно искуство во возењето.Електронски контролираната блокада на диференцијалот PTV Plus обезбедува оптимално распределување на вртежниот момент помеѓу тркалата. Во комбинација, овие мерки обезбедуваат поголема стабилност на каросеријата и намалено забивање и превртување низ целиот опсег на брзина. Оваа дополнителна динамика доаѓа без значително намалување на удобноста.
Ексклузивен дизајн и опрема во стилот на GTS
Како што е случај во сите линии на модели, моделите на Porsche GTS може да се препознаат по нивниот препознатлив спортски дизајн. Црните GTS логоа на
страните и задниот дел на автомобилот, уникатниот преден дел, темните HD Matrix LED светла и задните светла, како и црвените шепи на сопирачките исто така ја прават Panamera GTS непогрешлива. Стандардниот спортски пакет, исто така, вклучува елементи за украсување на каросеријата во satin-matt Black боја.
Porsche ги задржа издувните цевки на спортскиот издувен систем во Dark Bronze за да создаде возбудлив контраст. Дополнителен акцент е додаден со 21 инчните Turbo S тркала Anthracite Grey боја.Во внатрешноста, Porsche е раскошен во користењето на Race-Tex велур. Ја покрива поставата на покривот,потпирачите за раце и панелите на вратите, како и централните панели на прилагодливите спортски седишта со прилагодување во 18 насоки. Porsche нуди и два внатрешни пакети специфични за GTS во Carmine Red или Slate Grey Neo. Декоративните шевови и ремените исто така доаѓаат во бојата на избраното пакување. Достапен е и внатрешен пакет во карбон мат. Стандардната опрема на Panamera GTS вклучува и звучен систем Bose® и пакет Sport Chrono со стоперка и функција за притискање.
Лансирање на пазарот
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS сега се достапни за нарачкаво Porsche Centar Skopje. И двата модели од третата генерација на Panamera
имаат многу нови карактеристики. Тие го вклучуваат концептот за контрола на Porsche Driver Experience и особено далечниот опсег на HD Matrix LED светлото,
сеопфатно проширените функции за поврзување, како што се подлабоката интеграција на Apple CarPlay®, видео стриминг на опционалниот екран за патници и опцијата за паркирање на автомобилот однадвор користејќи апликација за паметен телефон.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Во октомври годишен раст од 11,0 отсто на вкупните депозити и од 9,2 отсто на вкупната кредитна поддршка
Годишниот раст на вкупните депозити изнесува 11,0%, којшто произлегува од зголемените депозити на двата сектора, со поизразен придонес на секторот домаќинства.
На годишна основа, вкупните кредити се зголемени за 9,2% како резултат на зголеменото кредитирање на двата сектора, при поизразен придонес кон растот на кредитите на корпоративниот сектор.
Најновото соопштение за монетарните движења е достапно на следниот линк.
Економија
Преку Wine vision by Open Balkan ќе се промовира македонското врвно вино и традиционалната македонска храна
Од 22 до 24 ноември оваа година се одржува најголемиот саем во Белград „Wine vision by Open Balkan“ каде што свое место ќе заземе и македонското вино и традиционалната македонска храна.
Оваа година од Македонија на саемот во Белград ќе учествуваат 80 наши винарии и дестилерии, 6 изложувачи на храна и ресторан со 3 готвачи.
Токму на овој настан посетителите ќе имаат можност да ги вкусат врвните македонски вина, да се запознаат со нашите традиционални вкусови и гастрономски особености.
Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство ги поддржува нашите изложувачи се со цел да се промовираат земјоделските производи и да се прошири извозот на истите надвор од границите на државата.
Во склоп на настанот кој што се одржува овие неколку дена ќе се одржи и македонска вечер на која што ќе присуствуваат високи делегати и владини претставници од други држави.
Преку македонската вечер присутните гости ќе се запознаат со богатството со кое што располага Македонија кога станува збор за вино и храна, велат од МЗШВ.
Економија
Следната недела ќе се одржи осмото издание на Деновите на финансиската писменост
Следната недела, од 26 до 28 ноември, ќе се одржи осмото издание на Деновите на финансиската писменост, коишто ги организираат финансиските регулаторни институции во соработка со приватниот финансиски сектор и граѓанските здруженија. Конкретно, организаторите се Народната банка, Министерството за финансии, Комисијата за хартии од вредност, Агенцијата за супервизија на капитално пензиско осигурување ‒ МАПАС и Агенцијата за супервизија на осигурување.
Деновите на финансиската писменост ќе бидат организирани главно како едукативни предавања. Сите институции коишто учествуваат во годинешното издание, преку своите веб-страници и преку страниците на социјалните мрежи, ќе ги информираат граѓаните за активностите и за настаните што се планираат, известувајќи и за начинот на пријавување на секој заинтересиран граѓанин.
Финансиските регулаторни институции ги повикуваат граѓаните да ги следат информациите за планираните активности и активно да се вклучат во годинешното издание на Деновите на финансиската писменост. Целта на оваа акција е да се зајакне финансиската едукација, да се поттикне финансиската инклузија и да се зголемат свесноста и заштитата на потрошувачите на финансиски услуги.
Конкретно, Народната банка организира Јавен повик до јавноста за земање учество на повеќе едукативни активности. На првиот ден, Народната банка ќе ги отвори вратите за сите заинтересирани лица коишто ќе можат да се информираат за правата на потрошувачите на финансиските услуги. Вториот ден ќе бидат организирани три он-лајн предавања на три теми: „Во светот на финансиите – Финансиска едукација за средношколци“, „Заштитни елементи на македонските пари“ и „Платежна сметка со основни функции“. Во текот на третиот ден ќе биде организиран студентски час во просториите на Народната банка наменет за студентите од факултетите во земјата на следните три теми: „Монетарната политика на Народната банка“, „Улогата и значењето на статистичките податоци на Народната банка“ од страна на претставници на Народната банка и „Младите и финансиската едукација“ во соработка со Здружението Алпбах.
Во текот на годинава, финансиските регулаторни институции спроведоа голем дел од планираните активности во сферата на финансиската едукација и финансиската инклузија. За следниот период се очекува дополнително засилување на ваквите активности, имајќи го предвид спроведувањето на Националната стратегија за финансиска едукација и финансиска инклузија.