Економија
Нови, врвни модели на Porsche Panamera

Panamera GTS Комбинирана потрошувачка на гориво: 12,0 – 12,7 l/100 km (WLTP); Комбинирани емисии на CO2: 274 – 288 g/km (WLTP)
Panamera Turbo S E-Hybrid (NWB)
Потрошувачка на гориво* комбинирана (WLTP) 1,4 – 1,6 l/100 km, потрошувачка на гориво* со испразнета батерија комбинирана 10,8 – 11,5 l/100 km, потрошувачка на енергија* комбинирана (WLTP) 27,4 – 29,3 kWh /100 km, комбинирана емисија на CO₂* (WLTP) 31 – 36 g/km, CO2 класа B,
CO2 класа со испразнета батерија G
Спортски и луксузни: новите, врвни модели на Panamera
Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS: динамичен врв
▪ Panamera Turbo S E-Hybrid: со 1.000 Nm вртежен момент
▪ Најбрата лимузина од врвна класа на патеката Nürburgring Nordschleife
▪ Plug-in хибрид со 575 kW (782 КС) и сеопфатен опсег на опрема
▪ Panamera GTS со пуристички V8 битурбо бензинец и 368 kW (500 КС)
Porsche ги лансира своите динамични врвни модели Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS. Panamera GTS се фокусира на перформансите ипоставува нови стандарди кога станува збор за пуризмот и агилноста. Turbo S E-Hybrid, пак, импресионира со опсег од луксузни возни својства до врвни перформанси на тркачката патека.
Штутгарт. Porsche Panamera го редефинира луксузниот сегмент на лимузини. На уникатен начин го комбинира удобното непречено возење со својствата на Porsche спортските автомобили. Сега, во палетата на модели се додадени две особено моќни и спортски варијанти. Ова се автомобили со различни фокуси: Panamera GTS е динамичен спортски изглед кој во преден план го става емотивното возачко искуство. Panamera Turbo S E-Hybrid е позиционирана на
самиот врв на моделската серија како најмоќниот, најбрзиот и најлуксузниот дериват. Овој врвен модел е нов рекордер во официјалното рангирање на автомобили со најбрзи мотори со согорување и хибридни луксузни лимузини на Nürburgring Nordschleife.
Двата модели се управувани од дополнително развиениот 4.0-литарски битурбо V8 мотор кој веќе се користи за напојување на Panamera Turbo E-Hybrid. Овој
моќен мотор е подготвен за строгите барања на стандардот за издувни гасови Euro 7. Промената од турбополнач со двоен отвор во единечен отвор ја скратува
фазата на загревање на неговите катализатори. Температурите на издувните гасови до 1.000°C и поврзаното чисто согорување, како и зголемувањето на средниот врвен притисок до 140 бари во коморите за согорување, ја зголемуваат ефикасноста на погонот, особено во високодинамичниот опсег. 8-брзинскиот менувач со двојна спојка на Porsche (PDK) е фундаментално редизајниран. Со оптимизирани површини за пренос на моќност и поголем капацитет на топлинско оптоварување, тој може да го имплементира огромниот погонски вртежен момент на Panamera Turbo S E-Hybrid.
Најмоќната Panamera: Panamera Turbo S E-Hybrid
Во Porsche, ознаката на моделот Turbo традиционално го претставува врвот на перформансите меѓу моделските варијанти главно наменети за патишта. Во исто
време, логото Turbo означува технолошко лидерство во соодветниот сегмент. Комбинацијата на високоефикасни мотори со согорување и електричен погон
овозможува особено моќен погон и исклучителни перформанси.
Новата Panamera Turbo S E-Hybrid е најмоќната Panamera произведена во серијата досега. Неговиот V8 битурбо мотор има моќност од 441 kW (600 КС), а
моќноста на електричниот мотор целосно интегриран во куќиштето и во системотза ладење на PDK изнесува 140 kW (190 КС). Во споредба со неговиот претходник, моќноста на системот е зголемена за 75 kW (102 КС) на 575 kW (782 КС), а вртежниот момент на системот е зголемен за 150 Nm на 1.000 Nm.
Panamera Turbo S E-Hybrid забрзува од нула до 100 km/h за 2,9 секунди и има максимална брзина од 325 km/h. Ова означува подобрување од 25 km/h и 0,5
секунди.
Во исто време, новата Panamera Turbo S E-Hybrid е ефикасна за возење. Во споредба со претходната генерација, неговиот хибриден погон нуди поголем
електричен опсег, побрзо полнење и поагилна реакција. Со капацитет од 25,9 kWh (бруто), високонапонската батерија складира 45 отсто повеќе енергија отколку батеријата претходник. Ова и дава на најмоќната Panamera електричен досег до 88 km (WLTP EAER City). Со зголемување рекуперацијата на 88 kW, Panamera Turbo S E-Hybrid вози поефикасно од кога било во целосно електричен режим. При соодветен извор на енергија, вградениот AC полнач од 11 kW ја полни батеријата од нула до 100 проценти за околу два часа и 39 минути.
Карактеристичен дизајн на Turbo моделите
Porsche ја нагласува улогата на Turbo варијантите како модели со врвни карактеристики, со препознатлив заден браник и препознатлив преден дел во боја на екстериерот. Назад, хромираните издувни цевки во темна бронза го комплетираат овој изглед. Стандардната опрема за Turbo S E-Hybrid вклучува и керамички кочници – Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) со жолти шепи на сопирачките. Бојата Acid Green е исто така достапна како типична E-Hybrid боја.
Turbonite, елегантниот металик сив тон, е исклучиво резервиран за моделите Turbo. Panamera Turbo S E-Hybrid ја има оваа боја на аеродинамичните лајсни на
предниот дел од автомобилот, на лентата на задниот браник и на 21-инчнитеPanamera Turbo S тркала. Porsche користи и Turbonite во внатрешноста, на пример на украсните лајсни и ремените, контролите во централната конзола и воланот. Контрастните шевови со Turbonite се карактеризираат и на седиштата,
облогата на вратата, контролната табла и патосниците. Поставата на покривот е целосно обложена со Race-Tex велур.
Нов рекорд за Panamera Turbo S E-Hybrid
Уште пред неговото лансирање, новата Panamera Turbo S E-Hybrid постави најдобро време. Тест-возачот на Porsche, Ларс Керн (36) извозе круг на Nürburgring Nordschleife (20,832 километри) за само 7:24.172 минути. Со ова официјално време, Porsche го постави рекордот за најбрза лимузина во топ класата со мотор со согорување и хибриден мотор, на официјалното рангирање на Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG. Новата Panamera го собори постоечкиот рекорд во оваа класа на автомобили за 3,62 секунди. Рекордниот круг го возеше Ларс Керн на 12 јули 2024 година. За да го заштити возачот, рекордната Panamera беше опремена со тркачко седиште и безбедносен кафез, но инаку одговараше на сериската верзија.
Ларс Керн веќе постави рекорди во класата Nordschleife во 2016 и 2020 година со Panamera, неодамна во Panamera Turbo S. Ова ново побрзо време на Panamera
Turbo S E-Hybrid е доказ за постојаниот понатамошен развој на спортскиот автомобил со четири врати. Со новото време од 7:24.172, Ларс Керн го подобри
својот рекорд од 2020 година за 5.64 секунди.
Пневматици и Carbon Aerokit за моделите Panamera Turbo
Со овој нов рекорд во класата, новата Panamera покажа на што е способна. Во голема мера, перформансите на автомобилот се должат на новиот Carbon Aerokit
и специјално развиените UHP гуми од Michelin. Aerokit е достапен за моделите на спортските лимузини Panamera Turbo и Turbo S E-Hybrid. Вклучува аеродинамични лајсни, странични прегради и заден карбон дифузор и ја оптимизира аеродинамичната рамнотежа за возење на тркачката патека.
При брзина од 200 km/h, ја подобрува надолната сила за 60 килограми и овозможува постигнување на уште поголеми брзини во предизвикувачки серии на свиоци. Пневматиците Michelin Pilot Sport Cup 2 со ознаката N0 дополнително ја подобруваат влечната сила на автомобилот. Пневматиците Michelin Pilot Sport Cup 2 со димензии 275/35 ZR 21 напред и 325/30 ZR 21 назад беа специјално развиени за Panamera и за динамични ситуации на возење.
Сеопфатен опсег на опрема во Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche го опреми врвниот модел од серијата Panamera со суспензијата Porsche Active Ride како стандард. Оваа иновативна шасија е поврзана со високонапонски систем од 400 V и затоа е технички изводлива само кај моделите на Panamera со E-Hybrid погон. Секој амортизер има хидраулична пумпа со електричен погон која активно генерира сили во насока на враќање или компресија. На овој начин, суспензијата речиси целосно ги компензира движењата на телото и го одржува автомобилот хоризонтално за време на динамични маневри за возење. Технологијата овозможува иновативни функции како што се прекумерна компензација на движењата за отфрлање и тркалање. Исто така, се совпаѓа со распределбата на оптоварувањето на тркалата до нивото на зафат, со што се оптимизира влечната сила. Сеопфатната палета на опрема достапна за Panamera Turbo S E-Hybrid ги вклучува и сите системи за контрола на динамиката на возење, управување на задната оска, Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) со сопирачки дискови од 440 милиметри напред и дијаметар од 380 милиметри на задниот дел, како и звучниот систем Bose®.
Најагилната Panamera: Panamera GTS
GTS е кратенка за Gran Turismo Sport. Автомобилите на Porsche со оваа ознака на моделот нудат дополнителнo спортскo и максимално задоволство при возењето, заедно со висока секојдневна употребливост. Во согласност со оваа филозофија, Panamera GTS се одликува и со шасија наместена за високи перформанси, ексклузивен пакет SportDesign и спортски, висококвалитетен ентериер. Тоа е особено директна и агилна варијанта на овој модел на спортската лимузина од врвната класа. Моќниот, сеопфатно надграден V8 битурбо мотор игра главна улога во особено интензивното возачко искуство во Panamera GTS. Тој нуди линеарна испорака на моќност што е јасно забележлива дури и при брзини на моторот над 6.000 вртежи во минута.
Моторот испорачува 368 kW (500 КС), 20 КС повеќе од погонот што го прикажуваше неговиот претходник. Ова резултира со подобри перформанси и динамика во возењето, па дури и поголема ефикасност. Спортскиот автомобил со четири врати забрзува од нула до 100 km/h за 3,8 секунди и има максимална брзина од 302 km/h. Стандардниот спортски издувен систем во Panamera GTS беше специјално развиен за да создаде моќен, емотивен звук.
Porsche на стандардната воздушна суспензија со два вентили со двојна комора, вклучително и PASM во Panamera GTS, му даде особено спортско подесување. Намалената висина од 10 милиметри и засилените столбови за заштита припревртување обезбедуваат значително подиректно искуство во возењето.Електронски контролираната блокада на диференцијалот PTV Plus обезбедува оптимално распределување на вртежниот момент помеѓу тркалата. Во комбинација, овие мерки обезбедуваат поголема стабилност на каросеријата и намалено забивање и превртување низ целиот опсег на брзина. Оваа дополнителна динамика доаѓа без значително намалување на удобноста.
Ексклузивен дизајн и опрема во стилот на GTS
Како што е случај во сите линии на модели, моделите на Porsche GTS може да се препознаат по нивниот препознатлив спортски дизајн. Црните GTS логоа на
страните и задниот дел на автомобилот, уникатниот преден дел, темните HD Matrix LED светла и задните светла, како и црвените шепи на сопирачките исто така ја прават Panamera GTS непогрешлива. Стандардниот спортски пакет, исто така, вклучува елементи за украсување на каросеријата во satin-matt Black боја.
Porsche ги задржа издувните цевки на спортскиот издувен систем во Dark Bronze за да создаде возбудлив контраст. Дополнителен акцент е додаден со 21 инчните Turbo S тркала Anthracite Grey боја.Во внатрешноста, Porsche е раскошен во користењето на Race-Tex велур. Ја покрива поставата на покривот,потпирачите за раце и панелите на вратите, како и централните панели на прилагодливите спортски седишта со прилагодување во 18 насоки. Porsche нуди и два внатрешни пакети специфични за GTS во Carmine Red или Slate Grey Neo. Декоративните шевови и ремените исто така доаѓаат во бојата на избраното пакување. Достапен е и внатрешен пакет во карбон мат. Стандардната опрема на Panamera GTS вклучува и звучен систем Bose® и пакет Sport Chrono со стоперка и функција за притискање.
Лансирање на пазарот
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS сега се достапни за нарачкаво Porsche Centar Skopje. И двата модели од третата генерација на Panamera
имаат многу нови карактеристики. Тие го вклучуваат концептот за контрола на Porsche Driver Experience и особено далечниот опсег на HD Matrix LED светлото,
сеопфатно проширените функции за поврзување, како што се подлабоката интеграција на Apple CarPlay®, видео стриминг на опционалниот екран за патници и опцијата за паркирање на автомобилот однадвор користејќи апликација за паметен телефон.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Мицкоски: Се отвора новиот фармацевтски производствен блок во „Реплек“

Премиерот, Христијан Мицкоски, најави дека се отвора новиот фармацевтски производствен блок во „Реплек“.
„Денес, заедно сведочиме на уште една позитивна приказна за македонската економија. „Реплек“, еден од симболите на континуитет, квалитет и професионализам, во годината кога слави 80 години постоење, прави нов, визионерски чекор напред. Со новиот фармацевтски производствен блок, „Реплек“ не само што го модернизира и автоматизира својот производствен процес, туку го зголемува капацитетот за примарно и секундарно пакување на цврсти фармацевтски форми за значајни 25 проценти. Тоа значи нова технологија, поголема ефикасност, повисоки стандарди, но и нова потврда дека нашата земја има потенцијал и капацитет за индустриски раст“, рече премиерот.
Според него, оваа инвестиција има особена тежина, затоа што е домашна. Мицкоски кажа дека станува збор за македонски капитал, за македонска компанија, за вложување во иднината на македонската индустрија.
„Ние веруваме дека силна економија се гради не само со странски капитал, туку и со грижа за својот – за секој што решил да остане, да вложи, да создаде тука, во Македонија. „Реплек“ е пример за тоа, пример што инспирира и мотивира“, рече Мицкоски.
Економија
Божиновска: Зелената транзиција веќе почна и Македонија води

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, учествуваше на Бизнис форумот „Италија – Северна Македонија“, кој е насочен кон продлабочување на економската соработка помеѓу двете земји, со фокус на инвестиции во инфраструктурата и енергетиката.
Во рамки на пленарната сесија и панелот посветен на енергетската транзиција и циркуларната економија, Божиновска ги презентираше плановите и резултатите на Македонија во доменот на обновливите извори на енергија, укажувајќи дека земјата веќе е препознаена како лидер во регионот со над 1000 MW инсталирани капацитети.
„ Тоа не е случајност – туку резултат на сериозни реформи и инвестиции во државни капацитети и во партнерство со приватниот сектор.“, истакна министерката.
Заклучно со 2024 година, во земјата функционираат вкупно 1.494 електроцентрали на обновливи извори со комбинирана инсталирана моќност од 1.663 MW, што претставува 56% од вкупната инсталирана електроенергетска моќност во државата.
Особено е забележителен порастот на фотонапонските централи, чиј удел во производството постојано расте.
Меѓу клучните државни проекти што ги најави Божиновска се изградбата на сончева електрана од 200 MW, нов ветерен парк во Миравци од 100 MW, како и проширување на ветерниот парк „Богданци“. Таа го најави и почетокот на нови приватни инвестиции, меѓу кои ветерниот парк на „Алцазар Енерџи“ со капацитет од 400 MW и соларниот парк „Стипион“ на „Акуо Енерџи“ од Франција со планирани 360–400 MW.
Министерката подвлече дека mинистерството воведува ново стратешко планирање преку новиот Закон за енергетика, кој предвидува годишни и долгорочни планови за развој на нови капацитети, со цел да се обезбеди предвидливост и стабилност и за државата и за инвеститорите.
„Без силна и модерна енергетска мрежа, капацитетите од обновливи извори нема да можат да се интегрираат. Затоа инвестициите во преносната и дистрибутивната мрежа се наш апсолутен приоритет“, рече Божиновска, најавувајќи нов 10-годишен план за развој на мрежата и воведување на батериски системи за складирање на енергија како задолжителен дел за сите нови капацитети.
На форумот се дискутираше и за нови можности за италијанските компании во областа на енергетиката и инфраструктурата, а беа отворени теми за регионално поврзување,
заеднички проекти и засилување на јавните и приватните партнерства во духот на зелената транзиција.
Економија
Димитриеска-Кочоска во работна посета на Луксембург на состанокот на Конституенцата на ММФ и Светска банка

Министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, од денеска до 4 јули 2025 година ќе престојува во работна посета на Луксембург, каде ќе учествува на редовниот состанок на Конституенцата на Меѓународниот монетарен фонд (ММФ) и Светска банка.
РС Македонија, е дел од Холандската конституенца, а министерката за финансии ја претставува земјава во Одборот на гувернери на Светската банка.
На маргините на состанокот, министерката ќе оствари билатерални средби со високи претставници на меѓународните финансиски институции и со министри за финансии од земјите членки на Конституенцата.
Средбите ќе бидат посветени на актуелните глобални економски предизвици, на политиките за одржување на макроекономската стабилност и забрзување на економскиот раст, како и на поддршката за реформските процеси во РС Македонија.
Учеството на вакви состаноци претставува значајна можност за унапредување на соработката со ММФ, Светска банка и другите членки на Конституенцата, како и за презентирање на макроекономските политики и реформската агенда на Владата, соопшти Министерството за финансии.