Економија
Нови, врвни модели на Porsche Panamera

Panamera GTS Комбинирана потрошувачка на гориво: 12,0 – 12,7 l/100 km (WLTP); Комбинирани емисии на CO2: 274 – 288 g/km (WLTP)
Panamera Turbo S E-Hybrid (NWB)
Потрошувачка на гориво* комбинирана (WLTP) 1,4 – 1,6 l/100 km, потрошувачка на гориво* со испразнета батерија комбинирана 10,8 – 11,5 l/100 km, потрошувачка на енергија* комбинирана (WLTP) 27,4 – 29,3 kWh /100 km, комбинирана емисија на CO₂* (WLTP) 31 – 36 g/km, CO2 класа B,
CO2 класа со испразнета батерија G
Спортски и луксузни: новите, врвни модели на Panamera
Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS: динамичен врв
▪ Panamera Turbo S E-Hybrid: со 1.000 Nm вртежен момент
▪ Најбрата лимузина од врвна класа на патеката Nürburgring Nordschleife
▪ Plug-in хибрид со 575 kW (782 КС) и сеопфатен опсег на опрема
▪ Panamera GTS со пуристички V8 битурбо бензинец и 368 kW (500 КС)
Porsche ги лансира своите динамични врвни модели Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS. Panamera GTS се фокусира на перформансите ипоставува нови стандарди кога станува збор за пуризмот и агилноста. Turbo S E-Hybrid, пак, импресионира со опсег од луксузни возни својства до врвни перформанси на тркачката патека.
Штутгарт. Porsche Panamera го редефинира луксузниот сегмент на лимузини. На уникатен начин го комбинира удобното непречено возење со својствата на Porsche спортските автомобили. Сега, во палетата на модели се додадени две особено моќни и спортски варијанти. Ова се автомобили со различни фокуси: Panamera GTS е динамичен спортски изглед кој во преден план го става емотивното возачко искуство. Panamera Turbo S E-Hybrid е позиционирана на
самиот врв на моделската серија како најмоќниот, најбрзиот и најлуксузниот дериват. Овој врвен модел е нов рекордер во официјалното рангирање на автомобили со најбрзи мотори со согорување и хибридни луксузни лимузини на Nürburgring Nordschleife.
Двата модели се управувани од дополнително развиениот 4.0-литарски битурбо V8 мотор кој веќе се користи за напојување на Panamera Turbo E-Hybrid. Овој
моќен мотор е подготвен за строгите барања на стандардот за издувни гасови Euro 7. Промената од турбополнач со двоен отвор во единечен отвор ја скратува
фазата на загревање на неговите катализатори. Температурите на издувните гасови до 1.000°C и поврзаното чисто согорување, како и зголемувањето на средниот врвен притисок до 140 бари во коморите за согорување, ја зголемуваат ефикасноста на погонот, особено во високодинамичниот опсег. 8-брзинскиот менувач со двојна спојка на Porsche (PDK) е фундаментално редизајниран. Со оптимизирани површини за пренос на моќност и поголем капацитет на топлинско оптоварување, тој може да го имплементира огромниот погонски вртежен момент на Panamera Turbo S E-Hybrid.
Најмоќната Panamera: Panamera Turbo S E-Hybrid
Во Porsche, ознаката на моделот Turbo традиционално го претставува врвот на перформансите меѓу моделските варијанти главно наменети за патишта. Во исто
време, логото Turbo означува технолошко лидерство во соодветниот сегмент. Комбинацијата на високоефикасни мотори со согорување и електричен погон
овозможува особено моќен погон и исклучителни перформанси.
Новата Panamera Turbo S E-Hybrid е најмоќната Panamera произведена во серијата досега. Неговиот V8 битурбо мотор има моќност од 441 kW (600 КС), а
моќноста на електричниот мотор целосно интегриран во куќиштето и во системотза ладење на PDK изнесува 140 kW (190 КС). Во споредба со неговиот претходник, моќноста на системот е зголемена за 75 kW (102 КС) на 575 kW (782 КС), а вртежниот момент на системот е зголемен за 150 Nm на 1.000 Nm.
Panamera Turbo S E-Hybrid забрзува од нула до 100 km/h за 2,9 секунди и има максимална брзина од 325 km/h. Ова означува подобрување од 25 km/h и 0,5
секунди.
Во исто време, новата Panamera Turbo S E-Hybrid е ефикасна за возење. Во споредба со претходната генерација, неговиот хибриден погон нуди поголем
електричен опсег, побрзо полнење и поагилна реакција. Со капацитет од 25,9 kWh (бруто), високонапонската батерија складира 45 отсто повеќе енергија отколку батеријата претходник. Ова и дава на најмоќната Panamera електричен досег до 88 km (WLTP EAER City). Со зголемување рекуперацијата на 88 kW, Panamera Turbo S E-Hybrid вози поефикасно од кога било во целосно електричен режим. При соодветен извор на енергија, вградениот AC полнач од 11 kW ја полни батеријата од нула до 100 проценти за околу два часа и 39 минути.
Карактеристичен дизајн на Turbo моделите
Porsche ја нагласува улогата на Turbo варијантите како модели со врвни карактеристики, со препознатлив заден браник и препознатлив преден дел во боја на екстериерот. Назад, хромираните издувни цевки во темна бронза го комплетираат овој изглед. Стандардната опрема за Turbo S E-Hybrid вклучува и керамички кочници – Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) со жолти шепи на сопирачките. Бојата Acid Green е исто така достапна како типична E-Hybrid боја.
Turbonite, елегантниот металик сив тон, е исклучиво резервиран за моделите Turbo. Panamera Turbo S E-Hybrid ја има оваа боја на аеродинамичните лајсни на
предниот дел од автомобилот, на лентата на задниот браник и на 21-инчнитеPanamera Turbo S тркала. Porsche користи и Turbonite во внатрешноста, на пример на украсните лајсни и ремените, контролите во централната конзола и воланот. Контрастните шевови со Turbonite се карактеризираат и на седиштата,
облогата на вратата, контролната табла и патосниците. Поставата на покривот е целосно обложена со Race-Tex велур.
Нов рекорд за Panamera Turbo S E-Hybrid
Уште пред неговото лансирање, новата Panamera Turbo S E-Hybrid постави најдобро време. Тест-возачот на Porsche, Ларс Керн (36) извозе круг на Nürburgring Nordschleife (20,832 километри) за само 7:24.172 минути. Со ова официјално време, Porsche го постави рекордот за најбрза лимузина во топ класата со мотор со согорување и хибриден мотор, на официјалното рангирање на Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG. Новата Panamera го собори постоечкиот рекорд во оваа класа на автомобили за 3,62 секунди. Рекордниот круг го возеше Ларс Керн на 12 јули 2024 година. За да го заштити возачот, рекордната Panamera беше опремена со тркачко седиште и безбедносен кафез, но инаку одговараше на сериската верзија.
Ларс Керн веќе постави рекорди во класата Nordschleife во 2016 и 2020 година со Panamera, неодамна во Panamera Turbo S. Ова ново побрзо време на Panamera
Turbo S E-Hybrid е доказ за постојаниот понатамошен развој на спортскиот автомобил со четири врати. Со новото време од 7:24.172, Ларс Керн го подобри
својот рекорд од 2020 година за 5.64 секунди.
Пневматици и Carbon Aerokit за моделите Panamera Turbo
Со овој нов рекорд во класата, новата Panamera покажа на што е способна. Во голема мера, перформансите на автомобилот се должат на новиот Carbon Aerokit
и специјално развиените UHP гуми од Michelin. Aerokit е достапен за моделите на спортските лимузини Panamera Turbo и Turbo S E-Hybrid. Вклучува аеродинамични лајсни, странични прегради и заден карбон дифузор и ја оптимизира аеродинамичната рамнотежа за возење на тркачката патека.
При брзина од 200 km/h, ја подобрува надолната сила за 60 килограми и овозможува постигнување на уште поголеми брзини во предизвикувачки серии на свиоци. Пневматиците Michelin Pilot Sport Cup 2 со ознаката N0 дополнително ја подобруваат влечната сила на автомобилот. Пневматиците Michelin Pilot Sport Cup 2 со димензии 275/35 ZR 21 напред и 325/30 ZR 21 назад беа специјално развиени за Panamera и за динамични ситуации на возење.
Сеопфатен опсег на опрема во Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche го опреми врвниот модел од серијата Panamera со суспензијата Porsche Active Ride како стандард. Оваа иновативна шасија е поврзана со високонапонски систем од 400 V и затоа е технички изводлива само кај моделите на Panamera со E-Hybrid погон. Секој амортизер има хидраулична пумпа со електричен погон која активно генерира сили во насока на враќање или компресија. На овој начин, суспензијата речиси целосно ги компензира движењата на телото и го одржува автомобилот хоризонтално за време на динамични маневри за возење. Технологијата овозможува иновативни функции како што се прекумерна компензација на движењата за отфрлање и тркалање. Исто така, се совпаѓа со распределбата на оптоварувањето на тркалата до нивото на зафат, со што се оптимизира влечната сила. Сеопфатната палета на опрема достапна за Panamera Turbo S E-Hybrid ги вклучува и сите системи за контрола на динамиката на возење, управување на задната оска, Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) со сопирачки дискови од 440 милиметри напред и дијаметар од 380 милиметри на задниот дел, како и звучниот систем Bose®.
Најагилната Panamera: Panamera GTS
GTS е кратенка за Gran Turismo Sport. Автомобилите на Porsche со оваа ознака на моделот нудат дополнителнo спортскo и максимално задоволство при возењето, заедно со висока секојдневна употребливост. Во согласност со оваа филозофија, Panamera GTS се одликува и со шасија наместена за високи перформанси, ексклузивен пакет SportDesign и спортски, висококвалитетен ентериер. Тоа е особено директна и агилна варијанта на овој модел на спортската лимузина од врвната класа. Моќниот, сеопфатно надграден V8 битурбо мотор игра главна улога во особено интензивното возачко искуство во Panamera GTS. Тој нуди линеарна испорака на моќност што е јасно забележлива дури и при брзини на моторот над 6.000 вртежи во минута.
Моторот испорачува 368 kW (500 КС), 20 КС повеќе од погонот што го прикажуваше неговиот претходник. Ова резултира со подобри перформанси и динамика во возењето, па дури и поголема ефикасност. Спортскиот автомобил со четири врати забрзува од нула до 100 km/h за 3,8 секунди и има максимална брзина од 302 km/h. Стандардниот спортски издувен систем во Panamera GTS беше специјално развиен за да создаде моќен, емотивен звук.
Porsche на стандардната воздушна суспензија со два вентили со двојна комора, вклучително и PASM во Panamera GTS, му даде особено спортско подесување. Намалената висина од 10 милиметри и засилените столбови за заштита припревртување обезбедуваат значително подиректно искуство во возењето.Електронски контролираната блокада на диференцијалот PTV Plus обезбедува оптимално распределување на вртежниот момент помеѓу тркалата. Во комбинација, овие мерки обезбедуваат поголема стабилност на каросеријата и намалено забивање и превртување низ целиот опсег на брзина. Оваа дополнителна динамика доаѓа без значително намалување на удобноста.
Ексклузивен дизајн и опрема во стилот на GTS
Како што е случај во сите линии на модели, моделите на Porsche GTS може да се препознаат по нивниот препознатлив спортски дизајн. Црните GTS логоа на
страните и задниот дел на автомобилот, уникатниот преден дел, темните HD Matrix LED светла и задните светла, како и црвените шепи на сопирачките исто така ја прават Panamera GTS непогрешлива. Стандардниот спортски пакет, исто така, вклучува елементи за украсување на каросеријата во satin-matt Black боја.
Porsche ги задржа издувните цевки на спортскиот издувен систем во Dark Bronze за да создаде возбудлив контраст. Дополнителен акцент е додаден со 21 инчните Turbo S тркала Anthracite Grey боја.Во внатрешноста, Porsche е раскошен во користењето на Race-Tex велур. Ја покрива поставата на покривот,потпирачите за раце и панелите на вратите, како и централните панели на прилагодливите спортски седишта со прилагодување во 18 насоки. Porsche нуди и два внатрешни пакети специфични за GTS во Carmine Red или Slate Grey Neo. Декоративните шевови и ремените исто така доаѓаат во бојата на избраното пакување. Достапен е и внатрешен пакет во карбон мат. Стандардната опрема на Panamera GTS вклучува и звучен систем Bose® и пакет Sport Chrono со стоперка и функција за притискање.
Лансирање на пазарот
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS сега се достапни за нарачкаво Porsche Centar Skopje. И двата модели од третата генерација на Panamera
имаат многу нови карактеристики. Тие го вклучуваат концептот за контрола на Porsche Driver Experience и особено далечниот опсег на HD Matrix LED светлото,
сеопфатно проширените функции за поврзување, како што се подлабоката интеграција на Apple CarPlay®, видео стриминг на опционалниот екран за патници и опцијата за паркирање на автомобилот однадвор користејќи апликација за паметен телефон.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Божиновска: Енергетски стабилна Македонија со повеќе обновливи извори

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, денес учествуваше на панел-дискусијата „Жени во енергетиката“ во рамки на Конференцијата „Јас сум жена“.
„„Нашата визија за енергетска Македонија е јасна – да бидеме земја што произведува доволно енергија за сопствени потреби, притоа поголем дел од неа да биде од обновливи извори и да имаме модерна и дигитализирана мрежа што е дел од европската енергетска архитектура. Македонија мора да биде стабилна за своите граѓани и компании, но и доверлив партнер во регионот“, изјави министерката.
Божиновска ја нагласи и улогата на енергетската дипломатија како алатка за обезбедување одржлива иднина – преку регионална соработка, заеднички инвестиции и интегрирани пазари.
„Регионалниот енергетски систем е тесно поврзан – ниту една земја сама не може да обезбеди стабилност и сигурност, особено во време на енергетска транзиција. Затоа енергетската дипломатија значи да преговараме, да се договараме и да соработуваме така што сите ќе добиеме – сигурни испораки, интегрирани пазари и стабилна инфраструктура“ рече Божиновска.
Говорејќи за новоформираното министерство, таа истакна дека неговите темели се поставени врз визија, професионалност и транспарентност, со јасна мисија – енергетиката да биде двигател на економскиот развој.
„Создавањето на оваа институција е порака дека енергетиката е срцето на економскиот развој и иднината на земјата. Во темелите ги вградивме компетентноста, отчетноста и визијата за одржлива иднина – секое наше решение мора да биде усогласено со европските зелени цели и заштитата на животната средина“, нагласи Божиновска.
Во своето обраќање, министерката посочи и на најголемите предизвици: застарената инфраструктура, потребата од инвестиции и модернизација, како и регулаторни промени што ќе ја охрабрат приватната иницијатива.
„ Првиот голем предизвик е староста и неефикасноста на дел од постојната инфраструктура. Производните капацитети како и преносната и дистрибутивната мрежа се градени пред децении и не се дизајнирани за интеграција на големи количества обновливи извори. Тоа бара значителни инвестиции и внимателно планирање за да се модернизира системот без да се наруши стабилноста. Вториот предизвик е финансирањето. Енергетските реформи се скапи, особено кога станува збор за изградба на нови капацитети, дигитализација на мрежите и проекти за енергетска ефикасност. Затоа мора да се работи со комбинација од јавни инвестиции, европски фондови и приватен капитал. За да можат реформите да успеат, потребна е транспарентна и предвидлива регулатива што ќе го охрабри приватниот сектор да инвестира. Тоа значи поедноставени процедури, брзи дозволи и јасни правила за пазарот. И на крај, но не помалку важно, е човечкиот фактор. Транзицијата кон нов енергетски модел не е само технолошка, туку и општествена промена. Таа бара обучени кадри, нови знаења и култура на одговорност – и кај институциите и кај граѓаните“ рече Божиновска.
Таа потенцира дека реформите веќе се спроведуваат – со подготовка на нови фотоволтаични и ветерни капацитети, модернизација на мрежата и програми за енергетска ефикасност.
„Овие чекори покажуваат дека реформите не се само визија, туку реалност што веќе се случува“, рече Божиновска.
Божиновска ја искористи приликата да потсети и на започнатиот процес за институционална заштита на македонскиот рубин – единствениот во Европа што природно се вади и обработува. „Ова е национално богатство и природна гордост која заслужува вреднување и меѓународна промоција“, порача таа.
Економија
Славески: Народната банка останува цврсто посветена на ценовната стабилност и на стабилноста на девизниот курс

Гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, учествуваше на 24. Конференција на Македонска берза, каде што говореше за растечката глобална неизвесност и нејзините импликации врз малите и високо отворени економии, како што е македонската.
Тој истакна дека во постпандемискиот период трговската отвореност на нашата економија во просек достигна околу 150% од БДП, што ја зголемува чувствителноста на промени во надворешното опкружување. Според него, во моментов најизразени се неизвесностите поврзани со новите трговски политики на САД и потенцијалните реципрочни мерки од големите светски економии. Иако директната изложеност кон американскиот пазар е мала, индиректните ефекти преку намалување на побарувачката во ЕУ не се занемарливи. Дополнителна загриженост отвараат можните ефекти врз глобалната инфлација преку синџирите за снабдување и инфлациските очекувања.
„Трговските тензии се надоврзуваат на постојната неизвесност поврзана со геофрагментацијата, политичките нестабилности и состојбата во германската автомобилска индустрија. Дополнително, брзиот развој на технологијата и вештачката интелигенција, кои нудат огромни можности, истовремено можат да предизвикаат и зголемени ризици за монетарната политика во иднина“.
Во однос на одговорот на монетарната политика на ваквите предизвици, тој подвлече дека е неопходно одлучувањето да се темели на широк спектар на податоци и анализи, изготвување алтернативни сценарија и пред сè –посветеност на ценовната стабилност на среден рок и стабилноста на девизниот курс.
„Народната банка останува подготвена да одговори на евентуални непредвидливи предизвици, потпирајќи се на искуството од справувањето со екстерни шокови во минатото. Од суштинско значење е одржувањето на независноста на централната банка и кредибилитетот на нејзините политики. Солидното ниво на девизни резерви е гаранција за стабилноста на девизниот курс на националната валута“, истакна гувернерот.
Славески посочи дека Народната банка ќе продолжи да ги унапредува своите капацитети за справување со предизвиците и дека, иако сите неизвесности не можат да се отстранат, навремено поставување на вистинските прашања е клучно за пронаоѓање на појасна насока за иднината.
Економија
Народната банка: Финансиската стабилност е задржана

Советот на Народната банка ја одржа својата редовна седница на која го усвои Извештајот за финансиската стабилност за 2024 година. Во Извештајот се оценува дека во текот на 2024 година финансискиот систем ја одржа стабилноста, добро се справи со предизвиците и е отпорен на шокови.
„Сите сегменти на пазарот – од банкарскиот систем, преку приватните пензиски и инвестициски фондови, осигурителниот сектор, до помалите институции како штедилниците и друштвата за лизинг – ја задржаа својата стабилност, покажувајќи добра отпорност на шокови и способност за приспособување на промените во економското и регулаторното окружување. Финансиските институции работеа во услови на умерено забрзан економски раст и постепено намалување на инфлацијата, додека геополитичкото опкружување остана нестабилно, носејќи со себе неизвесност и зголемени ризици“, соопштија од Народната банка.
Во Извештајот се оценува дека банкарскиот систем ја задржал стабилноста, зголемувајќи ја адекватноста на капиталот до највисокото ниво досега, ликвидносната позиција уште повеќе се подобрил, а се одржал и добриот квалитет на кредитното портфолио. Макропрудентните мерки што ги донела Народната банка помогнале за понатамошно јакнење на отпорноста на банкарскиот сектор.
„Приватните пензиски фондови го сочинуваат вториот по големина сегмент од финансискиот систем. Нивните остварувања се подобрија во 2024 година, остварувајќи повисоки номинални и реални стапки на принос. Ризиците за финансиската стабилност од приватните пензиски фондови засега се ограничени поради сѐ уште младото членство на фондовите и минималните исплати врз основа на пензии. Ограничени се и ризиците од осигурителниот сектор, кој одржува соодветна солвентност и ликвидност и солидна профитабилност. Останатите сегменти на финансискиот систем се значително помали, а во 2024 година се издвојуваат отворените инвестициски фондови, кои остварија висок раст на средствата од над 60%, кој се должи на привлекувањето нови инвеститори и/или нови средства во отворените инвестициски фондови, но и на управувањето со средствата“, се наведува во соопштението.
Во Извештајот се оценува дека ризиците од нефинансискиот сектор се умерени со оглед на добрата финансиска позиција на домаќинствата и на корпоративниот сектор и ниската стапка на нефункционални кредити во кредитното портфолио на банките. Иако задолженоста на двата нефинансиски сектора расте во 2024 година, и е во рамки на праговите на ранливост и на двата сектора, сепак со долгот треба внимателно да се управува за да се одржи во истите рамки и во следниот период, се вели во соопштението.