Економија
,,Но пасаран” стравува дека скопјани можат да останат без парно греење

Здружението за заштита на граѓанските права ,,Но пасаран”, кое присуствуваше на работните групи за формирање на цените во новата грејна сезона 2018-2019 , изразува загриженост дека е можно остварување на сценарио со кое скопјани можат да останат без парно греење.
,,Според тековната економска, дневно-политичка и должничка ситуација, како и судските процеси, компаниите, врзани садови, Те-То, Топлификација и БЕГ од септември многу веројатно ќе одат во стечај. Доколку на почетокот на оваа грејна сезона му се дозволи на ‘Балкан енерџи снабдување ДООЕЛ’ авансно да наплатува за август и септември, БЕГ овие средства од граѓаните нема да ги искористи за набавка на гориво, развој и санација туку за враќање долг спрема Топлификација АД.
Град Скопје со формирањето на Градски енергетски системи по добивање на лиценците од РКЕ ќе ги преземе дистрибуцијата и снабдувањето, но бидејќи парите на граѓаните ќе бидат потрошени, ќе се јави недостиг од средства за купување гориво за производство на топлинска енергија. Овој минус ќе мора да го покрие Град Скопје, Владата или скопјани. Затоа ја предупредивме РКЕ да преземе дополнителни гаранции против ова сценарио”, се наведува во соопштението.
,,Но пасаран” ја поздравува новата определба за намалување на давачките на граѓаните преку намалување на сметките за топлинска енергија, намалување на признаените трошоци на компаниите, намалување на маржите, како и намалување на паушалот сè додека не се донесат новите правила за снабдување. Исто така, ја поздравува и отвореноста на новиот состав на РКЕ и поканата за учеството на граѓанскиот сектор во носењето на новите правила за снабдување со топлинска енергија и тарифникот со кои конечно ќе се укине наплатата на ангажираната моќност за исклучените граѓани и дополнително ќе се намалат сметките за вклучените граѓани во системот.
На барањето на БЕГ да му се признаат дополнителни трошоци поради резервите на мазут, ‘Но пасаран’ смета дека тоа е непотребно бидејќи резервите од минатата грејна сезона БЕГ не ги потрошил поради 98% греење на гас. Тие велат дека реагирале и на нелогичностите во предложените табели на БЕГ и побара од РКЕ дополнително да ги анализира.
,,Бараме од РКЕ во најкраток рок да ги предложи и донесе новите правила за снабдување и тарифникот. Бараме од Град Скопје да ги преземе дистрибуцијата и снабдувањето со топлинска енергија, додека во производството што повеќе да е присутна државната ЕЛЕМ енергетика. Бараме дистрибутивната мрежа да му се врати на Град Скопје, како и контролата на производствените погони на Топлификација.Сите овие барања се во насока на давање квалитетна и поевтина услуга кон граѓаните со кои повторно ќе се стекне и довербата кај исклучените граѓани”, се додава во соопштението.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Објавена е табелата со цени на плинот во Европа, еве каде е Македонија

Домаќинствата во Европската Унија плаќале највисока цена на гас во втората половина од 2024 година откако Европскиот завод за статистика објавува податоци.
Просечната цена на гасот за домаќинствата во ЕУ беше за речиси 11,7 проценти повисока во втората половина од 2024 година отколку во претходните шест месеци, достигнувајќи го највисокото ниво од 2008 година, од 12,33 евра за 100 киловат-часови.
Во првата половина од минатата година, тоа беше за речиси два проценти пониско отколку во претходните шест месеци.
Домаќинствата на ниво на Унијата повторно потрошија повеќе за гас, за прв пат од крајот на 2022 година, главно поради зголемените даноци во многу земји по ублажувањето на енергетската криза, според статистичарите.
На годишна основа, цените за домаќинствата во ЕУ се зголемија за 9,6 проценти во втората половина од 2024 година, покажуваат табелите на Евростат.
Во еврозоната, гасот за домаќинствата во периодот од јули до декември бил во просек за 12,7 проценти поскап отколку во претходните шест месеци и чинел 13,18 евра за 100 киловат часови.
Најниска цена на гасот, изразена во евра, плаќале домаќинствата во Унгарија – 3,20 евра за 100 киловат часови.
Следи Хрватска – 4,56 евра за 100 киловат-часови, па Романија, каде што чинеше околу 5,4 евра за 100 киловат часови.
Највисоки цени на гасот, изразени во евра, плаќале домаќинствата во Шведска и Холандија, приближно 18,9 евра и 16,7 евра за 100 киловат часови.
Економија
Дурмиши ги предупреди трговците: Ако има енормно зголемување на цените, ќе има поригорозни мерки

Нови поригорозни мерки ќе бидат воведени доколку Државниот пазарен инспекторат утврди енормно зголемување на цените на производите по укинувањето на мерките што важеа до крајот на април, рече денес министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши. Тој денес рече дека официјалните податоци за изминатиот период додека беа замрзнати маржите покажуваат намалување на инфлацијата.
„Официјалните податоци покажуваат дека инфлацијата за април е практично нула. Во споредба со март има покачување од 0,6 %. Во споредба со април минатата година инфлацијата е 2,6 %, што значи дека не надминува 3 % и е во стабилна фаза. Цените на храната се речиси непроменети, само 0,3 % годишно зголемување и мора да потенцирам дека ако го споредиме април со декември 2024 година имаме дефлација од 1,35 %. Значи, имаме намалување на инфлацијата“, рече министерот Дурмиши.
Овој месец Државниот пазарен инспекторат ќе прави и редовни и вонредни контроли на цените и кај трговците, и кај дистрибутерите, и кај производителите и ќе подготви извештај врз основа на кој ќе се димензионираат нови, поригорозни мерки доколку се утврди дека покачените цени немаат економска оправданост.
„Може да ја прошириме листата со која ќе бидат опфатени производи за ограничување на маржата, односно ова што го имавме сега како мерка – може да ставиме повеќе производи, може да го покачиме процентот на маржата, да видиме кои се тие можности за поригорозна мерка. Ова го кажувам за да ги известам трговците, производителите и дистрибутерите да не се однесуваат девијантно, да не ги покачуваат цените без економска оправданост. Ако има покачување, ќе има поригорозни мерки. Се вршат контроли“, рече министерот Дурмиши.
На забелешките дека има хигиенски производи, кои се и за 60 денари поскапи по завршувањето на мерката, министерот Дурмиши рече дека првин треба Државниот пазарен инспекторат да го утврди тоа, да го извести секторот во Министерството за економија да направи анализа за тоа кои построги мерки да бидат донесени.
Економија
Нова инвестиција на „Џагатај кабло“ вредна 6 милиони евра, најавени нови 200 вработувања

Турската компанија Џагатај Кабло која веќе подолго време работи во рамките на ТИРЗ Скопје 1 ќе инвестира 6 милиони евра во проширување на своето производство со изградба на нов објект од околу 10 000 квадрати, што ќе донесе нови 200 вработувања.
Оваа нова фабрика која ќе биде двојно поголема од постоечката, според најавите на надлежните, освен што ќе отвори нови работни места, истата ќе донесе и нови технологии, што всушност се должи на подобрениот пристап од страна на новата влада.
Директорот на Дирекцијата за ТИРЗ, Гоце Димовски денес во Истанбул ја посети компанијата и оствари средба со Ахмет Шемшетин Короглу, претседател на одборот. Toj посочи дека оваа инвестиција, која беше најавена во јули минатата година, е доказ за довербата на странските инвеститори во стабилната економска клима и поддршката што ја нуди државата. Тој истакна дека како институција во соработка со Владата, Дирекцијата за ТИРЗ ќе продолжи и понатаму со активна и транспарентна поддршка на сите странски инвеститори.
Од страна на менаџментот беше изразена благодарност за поддршката од Дирекцијата, како еден од клучните фактори за проширувањето на оваа инвестиција која ќе донесе додадена вредност во националната економија.
По најавеното проширување во јули минатата година, оваа втора фаза на инвестирање од страна на Џагатај Кабло значи многу поголема доверба во владата и системот, кој според нив работи многу добро.
Инаку, Џагатај Кабло произведува жици и кабли за автомобилската индустрија. Тие ги снабдуваат водечките производители на автобуси, трактори, градежни машини, камиони, комерцијални возила, климатизери, машини за чистење и специјални аеродромски возила.