Економија
Обликуван според перформансите – новиот спортски херој од Porsche: Cayenne Turbo GT

Во салонот на Porsche во Скопје пристигна последниот додаток во понудата на модели на Ca-yenne. Спортски херој, создаден за максимални перформанси и управување, новиот Cayenne Turbo GT комбинира извонредна динамика на возење со висок степен на секојдневна употребливост. Неговиот четирилитарски битурбо V8 од 471 kW (640 КС) обезбедува основа за извонредни возни карактеристики. Со 67 kW (90 КС) повеќе од Cayenne Turbo Coupé и максимален вртежен момент од 850 Nm (повеќе за 80 Nm), забрзувањето од 0-100 km/h е намалено на 3,3 секунди (0,6 секунди помалку), а максималната брзина е сега 300 km/h (зголемување од 14 km/h). Со уште поспортски линии и достапен исклучиво како купе со четири седишта, Cayenne Turbo GT доаѓа со сите достапни системи за контрола на шасија вградени како стандардни и гуми со високи перформанси развиени специјално за овој модел. Погонската единица и шасијата исто така имаат уникатна поставеност специјално подесена за Cayenne Turbo GT. Резултатот е хармоничен целосен концепт со извонредна способност за тркачките патеки. Ова го докажа тест-возачот на Porsche, Ларс Керн, кој извозе 20,832 километри Нирбургринг Нордшлајфе со Cayenne Turbo GT за време од 7:38,9 минути, поставувајќи нов официјален SUV рекорд.
Во споредба со Cayenne Turbo Coupé, Turbo GT е до 17 милиметри понизок. Врз основа на ова, и пасивните компоненти на шасијата и системите за активна контрола на аеродинамиката се реконструирани и оптимизирани за врвни перформанси. Тие исто така имаат специфична калибрација за да гарантираат совршена интеракција меѓу нив. Како на пример, цврстината на трикоморната воздушна суспензија е зголемена до 15 проценти, а карактеристиките на амортизерите на Porsche Active Suspension Management (PASM), примената на Power Steering Plus и управувањето на задната оска, исто така е прилагодено. Системот за активна стабилизација Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) сега работи со контролен софтвер ориентиран кон перформансите. Резултатот е уште подобра стабилност на патот, како и попрецизно однесување при повисоки брзини во свиоци. Во согласност со ова, системот Por-sche Torque Vectoring овозможува повисоки стапки на пристрасност на вртежниот момент. Сеопфатно оптимизираната предна оска исто така го подобрува управувањето. Во споредба со Turbo Coupé, неговите предни тркала се за инч пошироки, а негативниот наклон е зголемен за 0,45 степени за да им се даде на новите 22-инчни гуми со високи перформанси Pirelli P Zero Corsa, специјално развиени за Turbo GT, поголема контактна површина. Сопирањето го извршува стандардниот систем на Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Брз пренос на брзини Tiptronic S и спортски издувен систем од титаниум
Битурбо моторот на Cayenne Turbo GT моментално е најмоќниот осумцилиндричен агрегат на Porsche. Најобемните надградби беа извршени во областите на погонот, турбополначот, директното вбризгување гориво, индукцискиот систем и интеркулерот. V8 моторот на Turbo GT се разликува од оној на Turbo Coupé по основните елементи како што се коленестото вратило, поврзувачките шипки, клиповите и амортизерите за торзионите вибрации. Со оглед на
зголемувањето на моќноста до 471 kW (640 КС), овие компоненти се дизајнирани за поголеми максимални оптоварувања и подобрена динамика на возење. Модифицирани се и осум-брзинскиот Tiptronic S со побрзо менување и системот за управување со тракцијата на Porsche (PTM). Има и дополнително водено ладење за преносната кутија на менувачот. Стандардниот спортски издувен систем, со неговите централни издувни цевки, е единствен за Cayenne Turbo GT. Од средината на возилото, издувниот систем, вклучувајќи го и задниот придушувач, е направен од лесен титаниум кој е особено отпорен на топлина. Дополнителна заштеда на тежина се постигнува со изоставување на централниот придушувач.
Спортска опрема: многу carbon на надворешноста, многу алкантара во внатрешноста
Достапен со новата Arctic сива боја, Cayenne Turbo GT го нагласува својот исклучителен атлетизам преку извонредните карактеристики на неговиот прогресивен дизајн. Тие вклучуваат предница специфична за GT со впечатлив спојлер и зголемени странични доводи за воздух за ладење, кои создаваат уникатен преден поглед. Контурен карбонски покрив и црни продолжетоци на лакот на тркалата, заедно со 22-инчните тркала GT Design во Neodyme, доминираат во неговиот страничен поглед. Карбонските странични плочи поставени по должина на спојлерот на покривот се специфични за GT, како и адаптивниот издолжен заден спојлер, кој е 25 mm поголем од оној што е поставен на Turbo. Ова ја зголемува надолната сила на воздухот (downforce) при максималната брзина на автомобилот до 40 килограми. Задниот поглед е заокружен со впечатлива дифузерска плоча направена од јаглерод.
Деби во Turbo GT: нов инфозабавен систем за Cayenne
Спортскиот карактер на Cayenne Turbo GT е нагласен со висококвалитетната стандардна опрема и мноштвото на детали во Alcantara во неговата внатрешност. Спортски прилагодливи седишта со 8 насоки во предниот дел и спортскиот систем на задните седишта се стандардни. Секој од нив доаѓа специфично за GT со перфорирани централни панели на седиштата во Alcantara, контрастни акценти во Neodyme или Arctic сиво и букви „turbo GT“ на потпирачите за глава. Како што се очекува кај спортските автомобили на Porsche, мултифункционалниот спортски волан има жолта централна ознака на 12 часот. Со Turbo GT, следната генерација на Porsche Communication Management (PCM) системот е лансиран на пазарот со подобрени перформанси, нов кориснички интерфејс и нова оперативна логика во Cayenne. Како и досега, PCM 6.0 е целосно компатибилен со Apple CarPlay, но сега овозможува и длабинска интеграција на Apple Music и Apple Podcasts. Покрај тоа, инфозабавниот систем сега вклучува и Android Auto, што значи дека сите популарни паметни телефони сега можат да се интегрираат.
Cayenne Turbo GT е достапен веднаш во салонот на Porsche во Скопје.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Божиновска од МЕФ 2025: Визијата на Македонија е создавање современ и иновативен енергетски модел во интерес на граѓаните и државата

Визијата на Македонија е создавање на современ и иновативен енергетски модел кој ќе овозможи праведна транзиција и ќе стане двигател на економскиот раст, во интерес на граѓаните и државата, истакна министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска во своето обраќање на денешниот министерски панел за Западен Балкан: „Инвестиции во време на превирања и брзи пазарни случувања: Каде се наоѓа регионот на Западен Балкан?“ во рамките на Македонскиот енергетски форум (МЕФ) 2025, кој оваа година се одржува под мотото „Поддршка за чистата енергетска револуција во Западниот Балкан“.
На Форумот учествуваа врвни експерти и клучни актери од целиот свет кои на дводневниот настан дадоа свои видувања во насока на зајакнување на регионалната соработка и забрзување на зелената транзиција.
Министерката Божиновска, на денешниот настан, зборуваше за важноста на регионалната соработка.
„Заедно со земјите од регионот ги претвораме пречките во можности и придонесуваме Западниот Балкан да се постави на светската енергетска мапа“, потенцираше министерката Божиновска, нагласувајќи дека заедничката соработка ќе придонесе за одржлив енергетски систем.
Во рамките на Македонскиот Енергетски Форум (МЕФ) 2025, министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Божиновска оствари средба со генералниот директор на Меѓународната агенција за обновлива енергија, Франческо Ла Камера.
За време на средбата, министерката Божиновска нагласи дека Македонија е посветена кон спроведување на фер и инклузивна енергетска транзиција во земјата. При тоа, министерката Божиновска истакна дека Македонија мора да ги следи европските и светски трендови за да оди напред и затоа од клучно значење е да се создадат услови за безбедна енергетска и климатска трансформација.
Економија
Народната банка го објави конкурсот за годишната награда за млади истражувачи за 2026 година

Народната банка го објави конкурсот за Годишната награда за млади истражувачи за најдобар труд од областа на макроекономијата и банкарството за 2026 година. Наградата се доделува заради поттикнување на развојот на научната мисла и изработка на трудови од областа на макроекономијата и банките и банкарските системи, како и афирмација на млади и стручни кадри.
Кој може да учествува?
Право за учество на Конкурсот имаат државјаните на Република Северна Македонија на возраст до 35 години. Вработените во Народната банка и членовите на Советот на Народната банка немаат право на учество на Конкурсот.
Што треба да содржи трудот со којшто се конкурира?
Tрудот треба задолжително да содржи и осврт кон македонската економија на соодветната тема. Трудот не смее да надминува 80.000 карактери со празните места (без фуснотите, прилозите, графиконите, табелите, апстрактот, библиографијата, анексите) и препорачливо е да има стандардна структура на научно истражување, коешто ги содржи следниве основни делови:
апстракт;
осврт на консултираната литература од областа којашто се истражува;
опис на методите на истражување коишто се користат во трудот;
анализа;
заклучни согледувања и
библиографија.
Дали може да се конкурира и со труд којшто веќе бил објавен?
Авторите имаат право да конкурираат на Конкурсот за избор на најдобар труд и со труд коишто веќе бил објавен, но не пред 1 јануари 2024 година. При поднесувањето труд којшто веќе бил објавен, авторот треба да наведе кога и каде бил објавен трудот.
Како и каде се поднесуваат трудовите?
Трудовите се поднесуваат до Народната банка со назнака: „За Годишната награда на Народната банка на Република Северна Македонија“, по електронски пат, во формат „word“, на е-адресата: [email protected]. Покрај трудот, авторот треба да достави и биографски податоци. Доставените трудови ќе имаат третман на материјали со доверлив карактер.
Еден автор има право да поднесе само еден труд. Трудовите се поднесуваат на македонски, албански или на англиски јазик.
Според кои критериуми ќе се вреднуваат трудовите?
Релевантност на истражуваното подрачје за македонскиот случај;
Соодветност на освртот на литературата од анализираното подрачје;
Јасност во дефинирањето на проблемот и на целите на истражувањето;
Соодветност на описот на контекстот и информациите (соодветност на анализата на трендовите во анализираното подрачје во Република Северна Македонија);
Соодветност на користениот статистичко-економетриски пристап;
Конзистентност и логичност на тезите во трудот;
Заклучоци и препораки и нивната соодветност.
Кој е крајниот рок за доставување на трудовите?
Краен рок за доставување на трудовите е 1 февруари 2026 година.
Од што се состои Годишната награда?
Наградата е во парична форма, којашто за првонаградениот труд изнесува 130.000 денари, додека втората награда изнесува 65.000 денари.
Каде е објавен конкурсот?
Конкурсот е објавен на следнава врска.
Економија
Нов репер во компактната класа: претставен целосно новиот Audi Q3

· Претставен новиот Audi Q3 во својата најдобра форма: динамични и моќни пропорции на SUV избалансирани со пространа внатрешност.
· Ефикасност, динамика на возење и удобност: нов систем на амортизери, моќна хибридна технологија и ефикасни мотори.
· Дигитален придружник за секој ден: помош при возење и технологија за осветлување и иновативен концепт за контрола за уште поголема удобност.
Audi Q3 е добро воспоставен бестселер во премиум компактниот сегмент повеќе од десет години. Новата, трета генерација поставува нови стандарди во неколку аспекти. Надворешноста на модерниот SUV буди самодоверба и емоции. Бројни иновативни карактеристики го претвораат Audi Q3 во дигитален придружник. Тие обезбедуваат првокласно корисничко искуство и исто така обезбедуваат поголема удобност и безбедност за возачот и другите учесници во сообраќајот благодарение на многуте системи за помош. Во прилог на добро избалансираната шасија, дигитализацијата на светлата исто така ги зголемува придобивките за клиентите. Висок степен на персонализација и адаптивни светлосни функции со висока резолуција се овозможени со новата микро-LED технологија во дигиталните Matrix LED фарови. Друга карактеристика на новиот Audi Q3 е ефикасноста, делумно електрифициран мотор со внатрешно согорување со блага хибридна технологија и хибриден модел со електричен опсег до 119 километри.
Гернот Делнер, извршен директор на AUDI AG изјави: “Со вкупно повеќе од два милиони возила продадени ширум светот од лансирањето на првата генерација, Audi Q3 е еден од нашите најдобро продавани модели и има висок статус во нашето портфолио на производи. Со третата генерација на Audi Q3, ние обновуваме важна семејство на модели како дел од нашата иницијатива за производи и го зајакнуваме нашиот опсег со моќен хибрид со приклучување и ефикасни мотори со внатрешно согорување. Новиот модел комбинира ефикасност, динамика на возење и удобност. Во прилог на ефикасните и делумно електрифицирани мотори со внатрешно согорување, Audi Q3 нуди нова адаптивна амортизација која овозможува баланс помеѓу удобност и динамика. Џефри Буко, член на Управниот одбор за технички развој на AUDI AG, додава: “Со ентериерот на Audi Q3, ние ја пренесуваме дигиталната сцена од целосна во компактна класа. Иновативниот оперативен концепт и бројните системи за помош ја зголемуваат безбедноста и удобноста и го прават Audi Q3 идеален дигитален придружник за секојдневниот живот.
Во споредба со својот претходник, новиот Audi Q3 има уште поемоционален дизајн. Широката Singleframe предна решетка и елегантните конусни фарови се целосно интегрирани во аеродинамичниот концепт. Гледано од страна, хоризонталната линија помеѓу фаровите и задните светла визуелно го дели автомобилот на два дела, создавајќи специјална дистрибуција на светлина и сенка.
Задниот дел е украсен со опционални дигитални OLED задни светла, надополнети со континуирана LED светлосна лента и осветлени прстени. Ова ниво на технологија за осветлување понудено во новиот Audi Q3 е достапно за прв пат во компактниот сегмент од Audi.
Предниот дел на компактниот SUV има дигитални Matrix LED фарови кои користат микро-LED модул за прв пат во Audi Q3. Употребата на оваа микро-LED технологија значително го подобрува осветлувањето и на тој начин обезбедува силен контраст на патот. Функциите за насочување на светлината сега се многу потесно поврзани со функциите за помош на возачот. Дигиталните дневни светла со LED технологија, кои се состојат од 23 сегменти од секоја страна, создаваат карактеристични светлосни потписи кои го прават возилото лесно препознатливо на патот.
Во ентериерот, новата контролна единица на воланот значи повеќе простор за складирање на централната конзола, ново корисничко искуство и подобро чувство за простор. Управувачката единица на воланот за прв пат интегрира две нови рачки на воланот. Рачката од десната страна служи како селектор на брзината, додека левата како контролен елемент за функциите на светлината и метличките на ветробранско стакло. Исто така, за прв пат во компактниот сегмент на Audi, можно е да се нарача акустично стакло за предните странични стакла, што ја прави подобра внатрешната акустика, особено при големи брзини. Волуменот на багажникот од 488 литри исто така ја демонстрира практичноста на Audi Q3. Со склопената клупа на седиштето, просторот за складирање на Audi Q3 се зголемува до 1.386 литри. Седиштето може да се поместува по должина, а нејзиниот агол може да се прилагоди. Автомобилот има капацитет за влечење до 2.100 килограми.
Почетниот модел во фамилијата на Audi Q3 е Audi Q3 SUV TFSI 110 kW, четирицилиндричен бензински мотор со блага хибридна технологија. Audi Q3 SUV TDI 110 kW е особено погоден за возење на долги растојанија. Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW може да полни до 50 kW со еднонасочна струја во идеални услови и е помоќен и ефикасен од било кога. За таа цел е инсталирана високонапонска батерија со бруто капацитет од 25,7 kWh (нето 19,7 kWh). Оваа батерија овозможува електричен опсег до 119 километри.
Дополнително развиената стандардна амортизација обезбедува подобрено искуство при возење. Спортската амортизација и амортизацијата со контрола на амортизерите со два вентила се достапни како опции за оптимално избалансирано возење. Еден од најдобрите моменти за помош при возење е адаптивниот асистент за возење Plus. За уште поголема безбедност на патот, внатрешната камера го следи возачот за знаци на поспаност и недостаток на концентрација. Напредниот систем за паркирање им овозможува на клиентите да го научат Audi Q3 на индивидуални маневри за паркирање, а новата помош за возење на назад сигурно ќе помогне при излегување од непрегледни простори.
(ПР)