Економија
Од панелот „Дигитални разговори“: Дигитализацијата е патување, а не дестинација
На крајот од првиот ден, во завршницата на дел од Дигиталниот самит на земјите од Западен Балкан, на кој учествуваат членови на Владите на земјите од Западен Балкан, претставници на Европската комисија, Советот за регионална соработка, претставници на ИТ-индустријата и бизнис-секторот, како и претставници на академската заедница и младите, беа организирани и дополнителни настани, како панелот „Дигитални разговори“ како отворена сесија за разни теми од областа на дигитализацијата за сите заинтересирани учесници.
Учесниците на овој панел разговараа за потребата од следење на најновите трендови и тактики во дигитализацијата бидејќи сè повеќе социјални интеракции, однесувања, одлуки, мислења и трансакции се дигитализирани и посредувани од онлајн-платформи.
Една третина од вештините потребни денеска веќе нема да бидат корисни за неколку години и дигиталното учење ќе стане дигитално живеење во иднината, истакна Ана Алибегова, директор за развој на програмите на „Младиинформ интернешнл“, и нагласи дека дигиталните алатки константно се користат да ги трансформираат животите на младите.
Стефана Каревска, сениор-менаџер за советодавни услуги од Германија, во своето обраќање на темата посебен акцент стави на на 3Д-печатењето и истакна дека оваа технологија дава целосна слобода во дизајнирањето продукти, како и во самото производство. Оваа технологија има апликација во индустриската продукција, но сè повеќе и во медицината.
Таа констатира дека земјите мора да почнат да ги користат придобивките од широкиот спектар на дигиталните можности и вештини. Потенцира дека најголемо внимание треба да му се посвети на образовниот систем.
На потребата од ефикасни образовни програми за интернет, дигитални технологии и комуникации се задржа и Никола Јовановиќ од Србија, кој работи како консултант за личен, тимски и организациски развој. Тој своето излагање го фокусира на фактот дека во моментот образовниот систем се насочен исклучиво на процедури, а не на децата, и дека наставните програми се бавни и застарени. Заклучи дека образовните програми мора да се апдетјтираат со корисни, реални дигитални вештини.
Во текот на дебатата на овој панел, Линда Шомо, основач и извршен директор на EasyPay, истакна дека балканските земји треба да имплементираат стратешки решенија на високо ниво со цел да создадат ефективни дигитални финансиски и банкарски сервиси и дека дигитализацијата е патување, а не дестинација.
На оваа тема во потрага по одговори на прашањата што се важни за лицата со нови перспективи и идеи за управување за разбирање на дигиталната економија и за нејзиното влијание врз современите општества разговараа и Артиона Бого од Албанија, менаџерка за развој на бизнисот за Blockchain во САП, Горјан Јовановски, кој работи како лидер за развој во Booking.com, и Нина Ангеловска, коосновач и извршна директорка на Grouper.mk и коосновачот на Digitalizuj.me.
Артиона Бого се осврна на блокчејн-технологијата и истакна дека оваа технологија е тука да помогне во демократизација на општеството и во дистрибуирањето на моќта на повеќе корисници, без централна контрола.
Во продолжение Горјан Јовановски, креаторот на апликацијата „Мој воздух“, откри дека огромни количини дигитални податоци се собираат секојдневно. Тој констатира дека доколку овие податоци почнат масовно да се користат, тие може да се трансформираат во корисни информации, кои понатаму би можеле да ги подобруваат животите на граѓаните.
Конечно, Нина Ангеловска, која е коосновач и извршна директорка на Grouper.mk, потенцира дека развивањето на е-трговијата во Република Македонија е бавно и проследено со доста предизвици, но социјалните мрежи се клучот за зголемување на електронската трговија и зголемување на купувањата од страна на потрошувачите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Илон Маск го сруши сопствениот рекорд на богатство, има 347,8 милијарди долари
Богатството на американскиот тајкун Илон Маск достигна рекордни 347,8 милијарди долари во петокот, поттикнато од континуираните добивки во акциите на „Тесла“ и новата рунда на финансирање откако неговиот стартап со вештачка интелигенција беше проценет на 50 милијарди долари.
Многу компании на Маск забележаа пораст на нивната вредност откако изборната победа на Доналд Трамп го круниса со политичко внимание.
Акциите на Тесла пораснале за 3,8 отсто во петокот, продолжувајќи да го поттикнува оптимизмот дека плановите на тимот на Трамп за автономни возила и субвенции за електрични возила ќе и дадат предност на компанијата на Маск пред конкуренцијата.
Маск, најбогатиот човек на светот, сега го собори сопствениот рекорд од 340,4 милијарди долари поставен во ноември 2021 година, според индексот на милијардери на „Блумберг“.
Економија
BLACK FRIDAY во СЕТЕК со попусти и до 70 отсто
Акцијата BLACK FRIDAY во СЕТЕК ги носи најголемите попусти и до 70 проценти.
На едно место бирајте сè што ви е потребно од најпознатите светски брендови за бела техника, телевизори, ИТ, мобилни уреди, апарати за домаќинство и уште многу други останати производи за домот и деловниот простор.
Искористете ја можноста да купите најмногу техника со најниски цени за BLACK FRIDAY во сите салони на Сетек и онлајн на www.setec.mk .
Сетек и оваа година, со радост ве очекува во сите салони полни со вашите омилени производи и уникатно шопинг искуство.
Акцијата трае oд 25 ноември до 2 декември 2024.
Има зошто сите купуваат во СЕТЕК.
Сетек – сè од техника е помеѓу водечките во трговијата со техника.
Не пропуштајте, сè што е најдобро – сега е и достапно: бела техника, апарати за домаќинство, уреди за ладење и греење, телевизори, мобилни телефони, гејминг опрема и ИТ уреди.
Сетек континуирано, повеќе од 30 години ја развива својата мрежа и стратегија за блискост со купувачите. Со застапеност на 32 различни локации и модерни салони, вклучувајќи ја и онлајн продавницата, Сетек е достапен до секој миленик на современата техника.
Воедно Компанијата нуди и и многу помошни улуги како лојална програма, кешбек, премиум достава, можности за кредитирање, рати без камата и многу експертски услуги за правилен избор и корисна употреба.
(ПР текст)