Економија
Од четврток блокади на патот Кавадарци – Дреново, вработените во „Еуроникел“ бараат државата да им врати ДДВ за да исплатат плати

Осумстотини вработени во фабриката „Еуроникел индустри“, поранешно „Фени“, од четврток повторно ќе го блокираат патот Кавадарци – Дреново оти државата не им исплаќа поврат на ДДВ, што во овој момент велат дека им е единствен начин да исплатат плати за октомври. Претседателот на синдикалната организација, Миле Ѓорѓиев, вели дека и покрај тоа што веќе се сретнеле и со владини претставници за помош за исплатата на ДДВ, а договориле и банката да им направи отстапка оти сметката е блокирана, уплата нема.
„Денес, ќе ги пријавиме блокадите во полиција и од четврток повторно излегуваме на улица. Нема друг начин да исплатиме плати, ГСОЛ се откажа од фабриката, а државата еве не ни го исплаќа ДДВ и нема објаснување зошто не ни исплаќа. За август УЈП ни должи 1,2 милион евра, пари со кои два месеца можеме да исплатиме плати и придонеси, а веќе ќе ни стигне и извештајот за исплата на повратот на ДДВ за септември, кој изнесува 1,1 милион евра. Секаде се обративме, никој не ни помага, па за да не чујат, ќе излеземе на улица“, вели претседателот на Синдикатот, Ѓорѓиев, за „Макфакс“.
Од протести и блокади нема да се откажат сѐ додека не им бидат исплатени платите, а од следната недела размислуваат да почнат со порадикални мерки, кои подразбираат проширување на блокадите и на други патишта.
Од Управата за јавни приходи за „Макфакс“ изјавија дека прават контроли во „Еуроникел“, но она што ќе биде констатирано е даночна тајна.
„Кај посочениот даночен обврзник во тек е надворешна контрола по основ на даноци. Како и досега, така и во овој случај, во согласност со член 9 од Законот за даночната постапка информацијата во однос на исходот од контролата, како и констатациите од неа, преставуваат даночна тајна“, велат од Управата.
Со надворешната контрола се врши проверка на целокупното работење на даночниот обврзник за одреден даночен период, односно се контролира правилното искажување на приходите и трошоците од работењето, и тоа кај даночните обврзници што покажале одредени отстапувања во однос на избраните критериуми, направени анализи, примени пријави и преставки, сознанија од други органи.
Додека ги чекаат парите од УЈП за да исплатат плати, од Синдикатот велат дека ќе ја поддржат секоја компнаија што ќе се понуди да ја преземе фабриката заедно со вработените и нема да дозволи да биде отворен стечај.
За поранешно „Фени“ стечајна постапка последен пат беше отворена во 2017 година за време на локалните избори кога парлалелно со судските рочишта и низа протести и блокади на вработените фабриката ја презеде швајцарскиот фонд ГСОЛ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Две милијарди евра инвестиции во железничкиот сообраќај, брза пруга Табановце-Гевгелија

Се надзираат контурите за почеток на најголемиот инфраструктурен проект во регионот. Формирање на координативното тело во вторник и започнување на постапка за обезбедување на финансиски средства за реализација на проектот брза пруга, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Проектот брза пруга Табановце-Гевгелија ќе чини од 1,7 до 2 милијарди евра и ќе биде најголем поединечен проект во Македонија.
Новата брза пруга ќе биде со нови возови, локомотиви и целосно модернизирана и реконструирани железнички станица во Скопје и реконструирани станици низ Македонија.
Со брзата пруга предвидено е патнички сообраќај да биде до 160 км на час, а товарниот сообраќај до 120 км на час. Граѓаните ќе можат да патуваат за час и пол до Солун, 4 до 5 часа до Виена.
Со поддршка и следење на британските и европските стандарди овој проект е од големо значење и ќе ја подобри безбедноста во железничкиот сообраќај.
Брз и ефикасен железнички сообраќај од граница на Србија до граница на Грција. Делницата Табановце – Гевгелија ќе се скрати од 235 км што е моментално, влез излез од државата, се планира да биде 200 и под 200 км. Целта е да имаме брза пруга и брз транспорт.
Македонија конечно ќе почне да ја користи добрата местоположба и ќе се впише на мапата на карго Европа. Карго транспортот се предвидува да донесе од 100 – 120 милиони годишен приход од товарниот сообраќај.
Со развојот на железничката и патната инфраструктура се создаваат можности за поврзување, за подобар и поквалитетен живот на граѓаните“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Kланот Заеви и Филипче преку шема на фирми препродавале јаглен на ЕСМ трипати поскапо и профитирале

Во време на ковид пандемија и енергетска криза Заев и Филипче се богателе врз грбот на граѓаните кои плаќаа драстично повисоки сметки за струја, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Венко Филипче трет ден молчи за испумпувањето на десетици милиони евра од ЕСМ од страна на Вице Заев и фирми кои водат лично до него.
Вице Заев, Зоран Заев и Венко Филипче се директно виновни што струјата во нивно време се покачи за над 50%.
Фирми блиски до Заев и Филипче препродавале јаглен на ЕСМ за три пати поскапо од набавеното.
Зоран Заев, Вице Заев и Венко Филипче, за да можат да се богатат врз грбот на граѓаните креирале мрежа на фирми и посредници за ископ, транспорт и продажба на јаглен од Грција на ЕСМ.
Грчкиот јаглен горел во Македонија а профитот завршил кај Вице Заев во Бугарија.
Јагленот кој од Грција се продавал кон мрежата на фирми за 30 евра бил препродаван во Македонија на ЕСМ по цена и до 82.5 евра.
Додека кланот Заеви продавале скап јаглен на ЕСМ, Филипче уживал во придобивките на милионските бизниси.
Одговорност за овој милионски скандал мора да има, а ЈО да отвори истрага“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
Повеќе од половина од самовработените во ЕУ работат и по пензионирање

Во Европската унија, 56,4 отсто од самовработените лица во текот на 2023 година продолжиле да работат дури и по добивањето на првата пензија, објави денеска Евростат.
Канцеларијата на ЕУ задолжена за статистика наведува дека меѓу земјите-членки на Европската унија, процентот на самовработени пензионери кои продолжиле да работат или повторно се вклучиле на пазарот на трудот бил највисок во Шведска (98,4 отсто), Финска (88) и Ирска (87,7).
Од друга страна, најниско учество имало во Шпанија (18,2 отсто), Грција (20,3) и Словенија (40,4).
Повеќе од половина (57 отсто) од вработените пензионери во ЕУ работеле со скратено работно време.
Оваа стапка е значително повисока отколку кај вработените кои не се пензионери (16,2 отсто).