Контакт

Економија

Од „301“ до новиот „308“: 10 генерации на најбогатата серија во историјата на PEUGEOT

Објавено пред

Современ и стилски, новиот PEUGEOT 308 пристигна на францускиот пазар во септември 2021 година, најновото возило во линијата „300 Series“, најкомплетното во историјата на брендот PEUGEOT, инаугурирано во 1932 година со PEUGEOT 301. Од PEUGEOT 301 до новиот PEUGEOT 308 се развиваат 10 генерации и 90 години автомобилска историја и технички напредок. PEUGEOT 303 е единствената генерација што беше прескокната! – единствен исклучок од последователните модели е 309, кој беше издаден помеѓу 305 и 306, две титули за автомобил на годината од 2000 година и забележителни рели натпревари.

dobivaj vesti na viber

Моделите од серијата 300 на PEUGEOT се компактни автомобили од мал saloon до семеен автомобил. Во изминатите 90 години, целото или дел од нивното производство се одвиваше на историската локација на PEUGEOT во Sochaux – освен PEUGEOT 309, кој се произведуваше во фабриката Poissy, и новата генерација, која беше произведена во Mulhouse.

На почетокот на 1930-тите, среде економската криза, PEUGEOT ги исполни барањата на клиентите со лансирање на PEUGEOT 301, кој се продаваше од 1932 до 1936 година како седан, лимузина, купе, кабриолет и roadster. Придвижуван од мотор од 1.465 cm3 со 35 КС, 301 беше произведен во 70.500 единици.

PEUGEOT 302 го наследи во 1936 година, а беа произведени 25.100 примероци до 1938 година. Ова беше време кога производителите на автомобили ја откриваа аеродинамиката, а 302 беше пример за ова: со своите интегрирани предни светла лоцирани зад решетката и својот аеродинамичен преден дел, го носеше стилот познат како „вретеното на Сошо“ инаугурирано со PEUGEOT 402. Овој модел беше голем успех сам по себе, Брендот реши да ја користи истата линија отелотворен од PEUGEOT 302. Овој автомобил можел да достигне брзина од 100 km/h.

Publicité pour une Peugeot 302 signée D. Bellon, et parue dans L’Illustration, 20 mars 1937. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation

304 Berline de 1979 photographiée en studio en 1982. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation

Војната го наруши текот на серијата 300 и PEUGEOT 303 никогаш не се појави: оваа серија беше ставена во мирување три децении до доаѓањето на PEUGEOT 304, претставен во 1969 година на саемот во Париз. Беше достапен како седан, купе, кабриолет, караван и комерцијален караван познат како „застаклен караван“. PЕUGEOT 304 имаше за цел да го заземе сегментот со средна големина и ја задржа техничката основа на PEUGEOT 204. Сепак, тој се разликува од 204 по тоа што неговиот преден дел има вертикална решетка, а седанот е подолг за 15 cm (4,14 m во споредба со 3,99 m), но само 2 cm подолго во караван верзијата (3,99 m во споредба со 3,97 m за 204). Од 204, PEUGEOT 304 го задржува меѓуоскиното растојание и централниот дел од каросеријата.

Предниот испуст е подолг. Модернизираната маска, со своите трапезоидни предни светла, е сличена на онаа кај PEUGEOT 504. Тој е импресивно простран, суштински услов за семеен седан.

Помеѓу 1969 и 1979 година беа произведени речиси 1.200.000 единици од 304 и тоа беше голем комерцијален успех. Помеѓу 1970 и 1972 година, PEUGEOT исто така се лансираше Peugeot 304 во САД. Беше премал за американскиот пазар, а продаде само 4.000 модели. Во 1973 година, тој беше рестилизиран, а во 1975 година, купе и кабриолет верзиите исчезнаа. Седанот остана кај дилерите до 1979 година.

304 Berline de 1979 photographiée en studio en 1982. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation

PEUGEOT 305 беше лансиран во Европа во 1977 година како наследник на PEUGEOT 304. Достапни беа две верзии на каросерија: лимузина со 4 врати и караван со 5 врати, кои исто така доаѓаа со задно седиште што може да се преклопи на половина. Дизајниран во соработка со Pininfarina, овој караван беше достапен во комерцијална верзија.

PEUGEOT 305 претставува чекор напред за платформата PEUGEOT 304 и неговиот бензински мотор од 1,3 литри. Се издвојува од своите конкуренти благодарение на погонот на предните тркала, попречниот мотор и 4-те независни тркала. Со своето држење на патот, неговата огромна внатрешност и неговата удобност достојна за возилата од повисоките сегменти, PEUGEOT 305 брзо се пронајде на пазарот. Беа произведени повеќе од 1,6 милиони единици од сите типови на каросерија.

Prototype Peugeot 305 V6 photographié en studio en 1982. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation

Седанот PEUGEOT 305 служеше како основа за експерименталната програма VERA, дизајнирана да ја подобри ефикасноста на горивото за идните генерации на автомобили. Првиот прототип VERA 01 откриен во 1981 година имаше 20% намалување на вкупната маса и 30% намалување на аеродинамичниот отпор. Спроведена во текот на 5 години, програмата VERA имаше значително влијание врз развојот на моделите 205, 405 и потоа 605.

Пристигнувањето на PEUGEOT 309 во 1985 година ја забави продажбата на 305, чија кариера заврши во 1989 година. Тоа беше всушност PEUGEOT 405, а не 309, кој го наследи во гамата на PEUGEOT во 1987 година.

Произведен помеѓу 1985 и 1994 година во Поаси, Шпанија и Велика Британија, PEUGEOT 309 беше првиот вистински „компактен“ автомобил: тој повеќе не беше класичен “notchback” со 4 врати како 304 и 305, туку “hatchback”. Со должина од 4,05 m, тој е за 19 cm покомпактен од 305 (4,24 m во неговата седан верзија). Инспириран од Talbot Horizon но со сопствен стил, ги позајмува платформата и вратите на PEUGEOT 205, со издолжени предни и задни делови и стаклен дел што го карактеризира неговиот хечбег.

Лансиран во верзија со 5 врати, 309 дојде и во верзија со 3 врати две години подоцна, во 1987 година. 309 GTI имаше забрзување од 0 до 100 km/h за 8 секунди и достигна максимална брзина од 205 km/h. Во 1989 година, 309 GTI го доби моторот MI16 со 160 КС од PEUGEOT 405: тој стана 309 GTI 16, застрашувачки компактен спортски автомобил почитуван од конкуренцијата. Кариерата на 309 заврши во 1994 година. Продадени се над 1,6 милиони единици.

Peugeot 309 GTI 16 garée sur une route de campagne en 1989. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation

Брендот го лансираше PEUGEOT 306 во февруари 1993 година. Тој ги заменува PEUGEOT 205 и PEUGEOT 309. Стана бестселер во својата категорија и беше произведен и склопен на не помалку од 9 локации низ светот до 2002 година. Достапен во верзии со 3 и 5 врати од 1993 година, а во гамата му се придружија и верзијата со 4 врати и атрактивниот кабриолет во 1994 година.

Дизајниран и изграден од Pininfarina, последниот беше избран за најубав кабриолет на годината на саемот за автомобили во Женева во

1994 година и за кабриолет на годината во 1998 година. Уште еднаш, патот на PEUGEOT 308 го постави стандардот; тоа беше особено истакнато на спортските верзии: PEUGEOT 306 XSI и PEUGEOT 306 S16. Спектакуларна и незаборавна верзија MAXI со 285 КС го одбележа големото враќање на PEUGEOT на рели трките во 1996 година по 10-годишна пауза. Тој го освои жестоко оспоруваниот француски рели шампионат со Gilles Panizzi во 1996 и 1997 година, и продолжи да победува во некои од асфалтните кругови на светскиот шампионат во рели, предизвикувајќи голема тревога кај многу помоќните светски рели автомобили, како на Корзика во 1997 и 1998 година.

Europe, France, Provence-Alpes-Côte-d’Azur, Alpes-Maritimes. Gilles et Hervé Panizzi dans leur Peugeot 306 Maxi lors du Rallye Grasse-Alpin en 1996. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation

306 беше рестилизиран во 1997 година, во текот на оваа година се појави и караван верзијата. Производството на верзиите со 3 и 5 врати на 306 беше прекинато во 2001 година, кога беше претставена неговата замена, PEUGEOT 307. Караван автомобилот доживеа својата кариера да заврши во 2002 година. Кабриолетот сè уште беше произведуван од Pininfarina до 2003 година.

Лансиран во 2001 година и избран за автомобил на годината во 2002 година, PEUGEOT 307 беше огромен успех, со над 3,5 милиони примероци произведени ширум светот. Навестува нова полувисока архитектура, обезбедувајќи подобар простор и има изненадувачки големо закосено ветробранско стакло. Достапен во верзии со 3 врати, 5 врати и караван верзија, тој доби дополнителна силуета во летото 2003 година: Coupé Cabriolet (CC), кој го пренесе иновативниот концепт успешно воведен на 206 CC во компактниот сегмент. Со својот тврд покрив што се извлекува и неговите 4 удобни седишта, 307 CC е еден од најпространите кабриолети во тоа време. Тоа беше и основа за спортската верзија која се појави на светското првенство во 2004 и 2005 година, победувајќи 3 пати и појавувајќи се на подиумот 26 пати.

Првата генерација на PEUGEOT 308 го наследи PEUGEOT 307 во 2007 година, која беше заменета со втора генерација во 2013 година, потоа трета, сегашната 308 лансирана во 2021 година.

PEUGEOT 308 I дојде во верзии со 3 врати, 5 врати и SW, поддржан од новата генерација на моделот Coupé Cabriolet CC. Верзијата 308 RCZ Coupé беше претставена на саемот во Франкфурт во 2007 година, а производството беше брзо потврдено, со што се појави PEUGEOT RCZ, привлечно купе 2+2 произведено во 68.000 единици помеѓу 2010 и 2015 година, чија крајна верзија нудеше 270 bhp и забрзување од 0 до 100 km/h за 5,9 секунди.

PEUGEOT 308 II беше лансиран во 2013 година. Како и 307 12 години претходно, тој беше прогласен за автомобил на годината во 2014 година. Неговиот стил и впечатливи и елегантни линии се иновативни, заедно со неговата робустност и уживање во возењето кои се едногласно признати, како и намалената големина и тежина (должина од 4,27 m и основна верзија од 1.200 kg). Патничкиот простор е исто така нов со неговиот PEUGEOT i-Cockpit, кој може да се пронајде кај PEUGEOT 208, и кој ги поставува стандардите: компактниот управувач, кој ја намалува опсегот на движењата, обезбедува неспоредливи чувства при возењето, а истовремено го олеснува возењето во град. Верзијата GTi дополнително ги подобрува возачките квалитети и динамиката на овој 308, кој го носи PEUGEOT во нова ера на успех.

Беа продадени 7 милиони PEUGEOT 308 во текот на првите две генерации, пред да дебитира новиот PEUGEOT 308 III. Произведен во фабриката во Mulhouse, го носи новото лого на PEUGEOT, кое беше претставено кога новиот идентитет на брендот беше претставен во февруари 2021 година. Привлечен, технолошки и ефикасен, тој е еден од финалистите во Европксиот изборот за автомобил на годината за 2022 , чиј резултат ќе биде познат на крајот на февруари 2022 година.

(ПР-текст)

Економија

Извршена исплата од 224.748.332 денара кон 7.826 лица за остварено производство на овошје

Објавено пред

Денеска се изврши исплата од 224.748.332,00 денари кон 7.826 лица.

dobivaj vesti na viber

Исплатата како што информираат од Министерството за земјоделство, се однесува на дополнителните директни плаќања за остварено производство на овошје, мерка 1.9 Дополнителни директни плаќања од подмерка 1.8. за остварено производство на овошје од Програмата за финансиска поддршка во земјоделството за 2024 година.

Корисници на оваа подмерка се земјоделските стопанства кои имаат засадени површини со следните овошни видови: јаболка, слива, праска, вишна, цреша, кајсија, круша, јапонско јаболко, лешник, орев, бадем и калинка, а оствареното производство е предадено на регистриран откупувач, вклучително и произведените овошни култури за потребите на сопствениот преработувачки капацитет или е користено за домашни потреби или е продадено на пазар.

Грижата кон земјоделецот продолжуваме да ја покажуваме на дело, велат од МЗШВ.

Прикажи повеќе...

Економија

Се намалува цената на мазутот, а на дизелот и на бензините не се менува

Објавено пред

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,11 % во однос на одлуката од 14.04.2025 година.

dobivaj vesti na viber

Од 23.4.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:

Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 71,50 (денари/литар)

Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 73,50 (денари/литар)

Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 64,00 (денари/литар)

Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 64,00 (денари/литар)

Мазут М-1 НС 36,780 (денари/килограм)

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, како и на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менуваат.

Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,212 ден/кг и сега ќе изнесува 36,780 ден/кг.

Напоменуваме дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 23.4.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени.

Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините за 3,969%, кај дизелот за 3,456%, кај екстра лесното масло за 2,637% и кај мазутот зголемувањето е за 2,133%.

Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е понизок за 3,0273%.

Прикажи повеќе...

Економија

Владата озаконува паушални фактури за струја, граѓаните не смеат да бидат жртви, апелираат Инженери на Македонија

Објавено пред

Инженери на Република Македонија (ИРМ), денеска упати апел до пратениците и Министерството за енергетика за да ги отстранат како што велат, некоректните одредби од предлог Законот за енергетика за да се обезбедат фер, прецизни и транспарентни фактурирања, исклучиво врз основа на реално измерена потрошувачка на електрична енергија.

dobivaj vesti na viber

Граѓаните, како што велат, не смеат да бидат жртви на проценки и математички грешки што причинуваат штета од илјадници денари за нивниот семеен буџет

„Во новиот Предлог-закон за енергетика, кој на 22 април влегува во собраниска процедура, Владата предлага контроверзни одредби со кои се овозможува издавање на фактури за потрошена електрична енергија врз основа на претпоставена, а не реално измерена потрошувачка“.

Со вакви измени, оценуваат, се озаконува досегашната практика на паушално фактурирање, која стана особено проблематична по воведувањето на ценовните блокови за скапата струја од 1 јули 2022 година.

„При нередовно читање на броилата, потрошувачите неретко се распределуваат во погрешни ценовни блокови, што резултира со зголемени сметки и неоправдани наплати.

Нашите пресметки покажуваат дека дури и ±10% грешка при проценката на потрошувачката може да предизвика разлика во наплатата до 8.000 денари годишно по домаќинство. Со оглед дека во државата има 598.632 домаќинства, а ЕВН располага со 915.492 броила, ова претставува сериозен удар врз џебот на граѓаните и можност за милионски профити на штета на јавниот интерес.

Иако Регулаторната комисија за енергетика веќе потврди дека ваквите проценки носат штета за потрошувачите и започна процес за измени на Правилата за снабдување со електрична енергија, Владата оди во спротивна насока. Со одредбите во Глава VIII од новиот закон – иронично насловена „Заштита на потрошувачите“ – се предвидува озаконување на паушалното фактурирање преку член 185, став 2 и став 4, точка 2.

Особено загрижувачки е што Владата го носи законот со европско знаменце, повикувајќи се на усогласување со ЕУ директивата CELEX: 32019L0944, која никаде не предвидува дозвола за фактурирање со претпоставена потрошувачка. Дополнително, овие одредби не се содржани ниту во претходните верзии на законот објавени на платформата ЕНЕР“, е појаснето во реакцијата.

Апелираат до пратениците и Министерството за енергетика да ги отфрлат овие одредби и со амандмани: да се избрише став 2 од членот 185, а од ставот 4, точка 2, да се отстрани вториот дел од реченицата.

Бараат фер, прецизно и транспарентно фактурирање, исклучиво врз основа на реално измерена потрошувачка. „Граѓаните не смеат да бидат жртви на проценки и математички грешки што причинуваат штета од илјадници денари за нивниот семеен буџет“.

Прикажи повеќе...

Најново

Македонија42 минути

Бизнисменот Асмир Јахоски нуди еден милион евра гаранција да излезе од притвор

Бизнисменот Асмир Јахоски понудил еден милион евра гаранција за да излезе од притвор. Тој е осомничен за перење пари. Обвинителството...

Македонија2 часа

Културните работници на протест: Се надеваме дека платата за март ќе ја добиеме барем пред првомајските празници, стигнаа нови насоки

Голем број вработени во институциите од културата денес точно напладне излегоа на протест пред Министерството за култура, кое ги принуди,...

Македонија3 часа

(Видео) Филипче: Ако се обединиме на патот кон ЕУ, нема пречка што нема да ја совладаме

Патот кон Европската унија трае предолго, но не смее да се откажеме, мораме да се обединиме бидејќи кога сме заедно...

Економија4 часа

Се намалува цената на мазутот, а на дизелот и на бензините не се менува

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука...

Македонија5 часа

„Дали Зоран Заев во Дубаи гради високи згради над 50 ката и дали на тој начин ја стекнал златната виза“, прашува ВМРО-ДПМНЕ

„Времето изминува, СДС се занимава со сè и сешто, шета од тема на тема, но за темите што ги интересира...

Свет6 часа

Објавено кога ќе биде погребан папата

Погребот на папата Франциско ќе се одржи в сабота, соопшти Ватикан. Погребот на папата ќе се одржи в сабота, со...

Топ6 часа

Сообраќајна несреќа кај планинскиот превој Пресека: неколкумина повредени, меѓу нив и две деца

Вчера во 15.30 часот, на магистралниот пат Кичево-Охрид, кај планинскиот превој „Пресека“, се случила сообраќајна несреќа помеѓу патничко моторно возило...

Европа6 часа

Објавени првите фотографии од телото на папата Франциско: во рацете има бројници

Ватикан утрово ги објави првите фотографии од телото на папата Франциско. Неговото тело е положено во едноставен дрвен ковчег, со...

Македонија7 часа

ДУИ: Институциите го деградираат користењето на албанскиот јазик на ниво пред усвојувањето на Законот за јазиците

„ДУИ изразува длабока загриженост поради систематското непочитување на албанскиот јазик на официјалните веб-страници на министерствата на Владата на Република Северна...

Свет9 часа

(Фото/Видео) Најпознатите градби во светот блескаат за папата Франциско

Откако вчера беше објавена веста за смртта на папата Франциско, бројни светски метрополи и верски заедници му оддадоа почит со...

Свет10 часа

„Харвард“ ја тужи администрацијата на Трамп поради замрзнување на финансирањето

Универзитетот Харвард ја тужеше администрацијата на претседателот Доналд Трамп во обид да го спречи замрзнувањето на повеќе од 2 милијарди...

Македонија10 часа

На Табановце и на Богородица времето на чекање за влез во државата е околу 1 час

Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по суви коловози. Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини...

Европа17 часа

(Видео) Запечатена резиденција на папата, во Ватикан владее седисвакација

Ватикан ја запечати официјалната резиденција на папата Франциско, симболично започнувајќи период на жалост. На снимката објавена од Ватикан се гледа...

Свет17 часа

(Видео) Какви беа последните денови на папата Франциско: „Изгледаше како да се збогува“

Во понеделникот точно напладне црковните ѕвона ширум Италија одекнаа во жалост. Почина папата Франциско. Не поминаа ни 24 часа откако...

Свет18 часа

Верниците ширум светот го оплакуваат папата

Членовите на Католичката црква, која има 1,4 милијарди верници, денеска тагуваат за смртта на 88-годишниот папа Франциско, фалејќи го како...

Европа18 часа

„Гробот нека биде едноставен, без украси, на плочата нека стои еден збор“: Ватикан го објави тестаментот на Папата

Папата Франциско во својот последен тестамент потврди дека сака да биде погребан во базиликата Света Марија Велика во Рим, наместо...

Европа18 часа

Ватикан: Папата почина од мозочен удар и срцево затајување

Ватикан објави дека папата Франциско починал од мозочен удар кој предизвикал кома и неповратно срцево затајување. „Смртта е констатирана со...

Европа1 ден

Шок и солзи во Ватикан: „Големиот папа нè напушти, уриваше бариери“

„Почина голем папа“, вели Фабио Малвеси, сè уште видно шокиран, како и многумина од верниците и туристите кои се собраа...

Македонија1 ден

Струмичко-скопскиот епарх монсињор д-р Киро Стојанов упати писмо по повод упокојувањето на папата

Скопскиот бискуп и Струмичко-скопски епарх монсињор д-р Киро Стојанов, на Светол Понеделник, 21 април 2025 година упати писмо до сите...

Европа1 ден

Светските лидери се збогуваа со папата: „Тој секогаш беше на страната на најранливите“

Реакции за смртта на папата Франциско доаѓаат од сите страни, а високи функционери од бројни земји се согласуваат дека „народниот...