Економија
Од „301“ до новиот „308“: 10 генерации на најбогатата серија во историјата на PEUGEOT

Современ и стилски, новиот PEUGEOT 308 пристигна на францускиот пазар во септември 2021 година, најновото возило во линијата „300 Series“, најкомплетното во историјата на брендот PEUGEOT, инаугурирано во 1932 година со PEUGEOT 301. Од PEUGEOT 301 до новиот PEUGEOT 308 се развиваат 10 генерации и 90 години автомобилска историја и технички напредок. PEUGEOT 303 е единствената генерација што беше прескокната! – единствен исклучок од последователните модели е 309, кој беше издаден помеѓу 305 и 306, две титули за автомобил на годината од 2000 година и забележителни рели натпревари.
Моделите од серијата 300 на PEUGEOT се компактни автомобили од мал saloon до семеен автомобил. Во изминатите 90 години, целото или дел од нивното производство се одвиваше на историската локација на PEUGEOT во Sochaux – освен PEUGEOT 309, кој се произведуваше во фабриката Poissy, и новата генерација, која беше произведена во Mulhouse.
На почетокот на 1930-тите, среде економската криза, PEUGEOT ги исполни барањата на клиентите со лансирање на PEUGEOT 301, кој се продаваше од 1932 до 1936 година како седан, лимузина, купе, кабриолет и roadster. Придвижуван од мотор од 1.465 cm3 со 35 КС, 301 беше произведен во 70.500 единици.
PEUGEOT 302 го наследи во 1936 година, а беа произведени 25.100 примероци до 1938 година. Ова беше време кога производителите на автомобили ја откриваа аеродинамиката, а 302 беше пример за ова: со своите интегрирани предни светла лоцирани зад решетката и својот аеродинамичен преден дел, го носеше стилот познат како „вретеното на Сошо“ инаугурирано со PEUGEOT 402. Овој модел беше голем успех сам по себе, Брендот реши да ја користи истата линија отелотворен од PEUGEOT 302. Овој автомобил можел да достигне брзина од 100 km/h.

Publicité pour une Peugeot 302 signée D. Bellon, et parue dans L’Illustration, 20 mars 1937. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation

304 Berline de 1979 photographiée en studio en 1982. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation
Војната го наруши текот на серијата 300 и PEUGEOT 303 никогаш не се појави: оваа серија беше ставена во мирување три децении до доаѓањето на PEUGEOT 304, претставен во 1969 година на саемот во Париз. Беше достапен како седан, купе, кабриолет, караван и комерцијален караван познат како „застаклен караван“. PЕUGEOT 304 имаше за цел да го заземе сегментот со средна големина и ја задржа техничката основа на PEUGEOT 204. Сепак, тој се разликува од 204 по тоа што неговиот преден дел има вертикална решетка, а седанот е подолг за 15 cm (4,14 m во споредба со 3,99 m), но само 2 cm подолго во караван верзијата (3,99 m во споредба со 3,97 m за 204). Од 204, PEUGEOT 304 го задржува меѓуоскиното растојание и централниот дел од каросеријата.
Предниот испуст е подолг. Модернизираната маска, со своите трапезоидни предни светла, е сличена на онаа кај PEUGEOT 504. Тој е импресивно простран, суштински услов за семеен седан.
Помеѓу 1969 и 1979 година беа произведени речиси 1.200.000 единици од 304 и тоа беше голем комерцијален успех. Помеѓу 1970 и 1972 година, PEUGEOT исто така се лансираше Peugeot 304 во САД. Беше премал за американскиот пазар, а продаде само 4.000 модели. Во 1973 година, тој беше рестилизиран, а во 1975 година, купе и кабриолет верзиите исчезнаа. Седанот остана кај дилерите до 1979 година.

304 Berline de 1979 photographiée en studio en 1982. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation
PEUGEOT 305 беше лансиран во Европа во 1977 година како наследник на PEUGEOT 304. Достапни беа две верзии на каросерија: лимузина со 4 врати и караван со 5 врати, кои исто така доаѓаа со задно седиште што може да се преклопи на половина. Дизајниран во соработка со Pininfarina, овој караван беше достапен во комерцијална верзија.
PEUGEOT 305 претставува чекор напред за платформата PEUGEOT 304 и неговиот бензински мотор од 1,3 литри. Се издвојува од своите конкуренти благодарение на погонот на предните тркала, попречниот мотор и 4-те независни тркала. Со своето држење на патот, неговата огромна внатрешност и неговата удобност достојна за возилата од повисоките сегменти, PEUGEOT 305 брзо се пронајде на пазарот. Беа произведени повеќе од 1,6 милиони единици од сите типови на каросерија.

Prototype Peugeot 305 V6 photographié en studio en 1982. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation
Седанот PEUGEOT 305 служеше како основа за експерименталната програма VERA, дизајнирана да ја подобри ефикасноста на горивото за идните генерации на автомобили. Првиот прототип VERA 01 откриен во 1981 година имаше 20% намалување на вкупната маса и 30% намалување на аеродинамичниот отпор. Спроведена во текот на 5 години, програмата VERA имаше значително влијание врз развојот на моделите 205, 405 и потоа 605.
Пристигнувањето на PEUGEOT 309 во 1985 година ја забави продажбата на 305, чија кариера заврши во 1989 година. Тоа беше всушност PEUGEOT 405, а не 309, кој го наследи во гамата на PEUGEOT во 1987 година.
Произведен помеѓу 1985 и 1994 година во Поаси, Шпанија и Велика Британија, PEUGEOT 309 беше првиот вистински „компактен“ автомобил: тој повеќе не беше класичен “notchback” со 4 врати како 304 и 305, туку “hatchback”. Со должина од 4,05 m, тој е за 19 cm покомпактен од 305 (4,24 m во неговата седан верзија). Инспириран од Talbot Horizon но со сопствен стил, ги позајмува платформата и вратите на PEUGEOT 205, со издолжени предни и задни делови и стаклен дел што го карактеризира неговиот хечбег.
Лансиран во верзија со 5 врати, 309 дојде и во верзија со 3 врати две години подоцна, во 1987 година. 309 GTI имаше забрзување од 0 до 100 km/h за 8 секунди и достигна максимална брзина од 205 km/h. Во 1989 година, 309 GTI го доби моторот MI16 со 160 КС од PEUGEOT 405: тој стана 309 GTI 16, застрашувачки компактен спортски автомобил почитуван од конкуренцијата. Кариерата на 309 заврши во 1994 година. Продадени се над 1,6 милиони единици.

Peugeot 309 GTI 16 garée sur une route de campagne en 1989. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation
Брендот го лансираше PEUGEOT 306 во февруари 1993 година. Тој ги заменува PEUGEOT 205 и PEUGEOT 309. Стана бестселер во својата категорија и беше произведен и склопен на не помалку од 9 локации низ светот до 2002 година. Достапен во верзии со 3 и 5 врати од 1993 година, а во гамата му се придружија и верзијата со 4 врати и атрактивниот кабриолет во 1994 година.
Дизајниран и изграден од Pininfarina, последниот беше избран за најубав кабриолет на годината на саемот за автомобили во Женева во
1994 година и за кабриолет на годината во 1998 година. Уште еднаш, патот на PEUGEOT 308 го постави стандардот; тоа беше особено истакнато на спортските верзии: PEUGEOT 306 XSI и PEUGEOT 306 S16. Спектакуларна и незаборавна верзија MAXI со 285 КС го одбележа големото враќање на PEUGEOT на рели трките во 1996 година по 10-годишна пауза. Тој го освои жестоко оспоруваниот француски рели шампионат со Gilles Panizzi во 1996 и 1997 година, и продолжи да победува во некои од асфалтните кругови на светскиот шампионат во рели, предизвикувајќи голема тревога кај многу помоќните светски рели автомобили, како на Корзика во 1997 и 1998 година.

Europe, France, Provence-Alpes-Côte-d’Azur, Alpes-Maritimes. Gilles et Hervé Panizzi dans leur Peugeot 306 Maxi lors du Rallye Grasse-Alpin en 1996. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation
306 беше рестилизиран во 1997 година, во текот на оваа година се појави и караван верзијата. Производството на верзиите со 3 и 5 врати на 306 беше прекинато во 2001 година, кога беше претставена неговата замена, PEUGEOT 307. Караван автомобилот доживеа својата кариера да заврши во 2002 година. Кабриолетот сè уште беше произведуван од Pininfarina до 2003 година.
Лансиран во 2001 година и избран за автомобил на годината во 2002 година, PEUGEOT 307 беше огромен успех, со над 3,5 милиони примероци произведени ширум светот. Навестува нова полувисока архитектура, обезбедувајќи подобар простор и има изненадувачки големо закосено ветробранско стакло. Достапен во верзии со 3 врати, 5 врати и караван верзија, тој доби дополнителна силуета во летото 2003 година: Coupé Cabriolet (CC), кој го пренесе иновативниот концепт успешно воведен на 206 CC во компактниот сегмент. Со својот тврд покрив што се извлекува и неговите 4 удобни седишта, 307 CC е еден од најпространите кабриолети во тоа време. Тоа беше и основа за спортската верзија која се појави на светското првенство во 2004 и 2005 година, победувајќи 3 пати и појавувајќи се на подиумот 26 пати.
Првата генерација на PEUGEOT 308 го наследи PEUGEOT 307 во 2007 година, која беше заменета со втора генерација во 2013 година, потоа трета, сегашната 308 лансирана во 2021 година.
PEUGEOT 308 I дојде во верзии со 3 врати, 5 врати и SW, поддржан од новата генерација на моделот Coupé Cabriolet CC. Верзијата 308 RCZ Coupé беше претставена на саемот во Франкфурт во 2007 година, а производството беше брзо потврдено, со што се појави PEUGEOT RCZ, привлечно купе 2+2 произведено во 68.000 единици помеѓу 2010 и 2015 година, чија крајна верзија нудеше 270 bhp и забрзување од 0 до 100 km/h за 5,9 секунди.
PEUGEOT 308 II беше лансиран во 2013 година. Како и 307 12 години претходно, тој беше прогласен за автомобил на годината во 2014 година. Неговиот стил и впечатливи и елегантни линии се иновативни, заедно со неговата робустност и уживање во возењето кои се едногласно признати, како и намалената големина и тежина (должина од 4,27 m и основна верзија од 1.200 kg). Патничкиот простор е исто така нов со неговиот PEUGEOT i-Cockpit, кој може да се пронајде кај PEUGEOT 208, и кој ги поставува стандардите: компактниот управувач, кој ја намалува опсегот на движењата, обезбедува неспоредливи чувства при возењето, а истовремено го олеснува возењето во град. Верзијата GTi дополнително ги подобрува возачките квалитети и динамиката на овој 308, кој го носи PEUGEOT во нова ера на успех.
Беа продадени 7 милиони PEUGEOT 308 во текот на првите две генерации, пред да дебитира новиот PEUGEOT 308 III. Произведен во фабриката во Mulhouse, го носи новото лого на PEUGEOT, кое беше претставено кога новиот идентитет на брендот беше претставен во февруари 2021 година. Привлечен, технолошки и ефикасен, тој е еден од финалистите во Европксиот изборот за автомобил на годината за 2022 , чиј резултат ќе биде познат на крајот на февруари 2022 година.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Средба на гувернерот Славески со ММФ: Народната банка е професионална, независна и кредибилна институција

Претставниците на Меѓународниот монетарен фонд (ММФ) ја истакнаа улогата на Народната банка како професионална, независна и кредибилна институција, којашто со своето делување значително придонесува за зачувување на макроекономската и финансиската стабилност во земјава. Тие искажаа задоволство од досегашната проактивност во водењето на монетарната политика и постојаното унапредување на регулативната и супервизорската рамка.
Оваа порака беше упатена за време на првата официјална средба на гувернерот на Народната банка, д-р Трајко Славески, со регионалниот претставник на ММФ, Себастијан Соса и новиот шеф на Мисијата на ММФ за нашата земја, Ник Гигинеишвили. Средбата се одржа во духот на продолжувањето на долгогодишната и конструктивна соработка, во интерес на одржувањето стабилен и отпорен економски систем.
Гувернерот Славески во своето обраќање ја истакна определбата на Народната банка за одржување на стабилноста, како и за понатамошно унапредување на независноста, транспарентноста и кредибилитетот на институцијата. Тој истакна дека Народната банка и во иднина ќе биде внимателна и проактивна при водењето на монетарната политика, постојано следејќи ги и анализирајќи ги и внатрешните, и надворешните ризици.
На средбата беа споделени мислења за сегашната економска и финансиска состојба, со осврт на светските економски движења и на нивните можни ефекти врз домашната економија. Соговорниците се осврнаа и на оцените и препораките од последната мисија на ММФ во рамките на редовните консултации според членот IV од Статутот на Фондот.
Двете страни ја потврдија подготвеноста за понатамошна силна соработка и координација, заради навремено справување со потенцијалните предизвици и поттикнување стабилен развој. Соговорниците се согласија дека за справување со предизвиците од светската економска сцена се потребни конзистентни, одговорни и усогласени политики, при што постојаната поддршка и експертиза од страна на меѓународните партнери, како што е ММФ, има огромно значење.
Економија
Инженерите повикаа да престане фактурирањето врз основа на измислена потрошувачка за струја: „Регулаторната ја штити ЕВН“

Здружението Инженери на Македонија повторно се огласи по претставката што ја поднесе на 29 мај кога во сила стапи новиот Закон за енергетиката.
Од тука велат дека добиле одговор од Регулаторната комисија за енергетика, кој е типичен пример на институционална покорност пред енергетскиот оператор ЕВН и очигледен доказ за нефункционирање на регулаторниот систем во заштита на јавниот интерес.
„Во нашата претставка баравме итно укинување на член 31 од Правилата за снабдување со електрична енергија, затоа што е во директна спротивност со член 185 од новиот Закон за енергетика. Дополнително побаравме итен вонреден надзор над ЕВН. Баравме РКЕ да упати јавен повик до граѓаните да пријавуваат незаконски издадени фактури. Баравме да се повика ЕВН на одговорност за континуираното прекршување на законските и договорните обврски“, велат инженерите.
Суштината на нивната претставка беше да истакнат дека мерењето на потрошената енергија е технички процес што го изведува мерниот уред, а отчитувањето е акција на операторот за прибирање на тие податоци. Се потенцира дека без отчитување, не постои правна основа за реална фактура. Сѐ што се фактурира без реален податок од мерниот уред, освен ако уредот е технички расипан, е спротивно на Законот за енергетика, Законот за заштита на потрошувачите, Законот за облигациони односи и самиот Устав.
„Во одговорот што го добивме наместо Регулаторната комисија да ја суспендира примената на членот 31, кој дозволува паушално фактурирање дури и кога има валиден измерен податок, таа тврди дека тој член останува во сила сè додека не се донесат нови подзаконски акти, иако истиот е очигледно спротивен на член 185 од Законот. Со тоа, РКЕ свесно го крши уставното начело според кое секој пропис мора да биде во согласност со закон. Подзаконски акт кој е спротивен на закон автоматски ја губи правната сила. Уште пострашно е што Комисијата во својот обид да го оправда системот, се повикува на обврски на МЕПСО (операторот на преносниот систем) иако темата на претставката се однесува на мерење и фактурирање кај домаќинства, што е исклучива надлежност на ЕВН Електродистрибуција и ЕВН Хоум, универзалниот снабдувач. Ова или укажува на неспособност за разбирање на правната и техничката структура на енергетскиот систем, или на намерно заматување на одговорноста, а патем еден член на Регулаторната комисија за енергетика е стручно лице за правни прашања од областа на енергетиката“, велат од Здружението додавајќи дка регулаторот дури отворено признава дека се обратил до Министерството за енергетика за „мислење“, како да е некаков пасивен извршител без самостојна надлежност.
Потсетуваат дека Регулаторната комисија, според член 46 од Законот е независно тело кое има целосна обврска да постапува по закон. Толкување на закони може да даде исклучиво Собранието. До тогаш, законот се применува таков каков што е. Барање мислење, според нив, не е основ за продолжена примена на незаконска пракса.
Оценката е дека со ваквото однесување, РКЕ ја погазува својата основна функција. Наместо да врши надзор над пазарот, како што ѝ е наложено со член 55 од Законот, таа активно го толерира кршењето на правата на потрошувачите, ја штити компанијата што има доминантна позиција на пазарот и дозволува нејзината волја да биде над законот.
Бараат веднаш да се суспендира примената на членот 31, да се поведе вонреден надзор над ЕВН и да престане практиката на фактурирање врз основа на измислена непроверлива потрошувачка. Најавија и други граѓански мерки за да се спроведе законот.
Економија
Дурмиши за владините мерки за вработување: Досега аплицираа 4.500 невработени лица, интересот е голем

Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, оствари работна посета во Општина Чаир, каде заедно со директорот на Агенцијата за вработување, Селајдин Белули, одржа средба со граѓани, локални бизнисмени и претставници на јавните институции.
Централна тема на средбата, како што информираа од Министерството, беше презентацијата на Оперативниот план за активни програми и мерки за вработување за 2025 година, со кој Владата вложува рекордни 40 милиони евра во поддршка на вработувањето и самовработувањето.
„Ова не е само план на хартија – ова е реална можност за над 10.000 лица да добијат пристојно работно место, поддршка за сопствен бизнис или обука на терен. Според последните информации со кои располагам поднесени над 4.500 апликации, што покажува голема доверба во мерките и подготвеност на граѓаните да преземат иницијатива“, изјави министерот Дурмиши.
Посебен акцент беше ставен на Мерка 3.1 – Обука кај познат работодавач, една од најдиректните форми на подготовка за вработување. Преку оваа мерка: работодавачите добиваат можност да обучат идни вработени според свои потреби, невработените лица стекнуваат конкретни практични вештини во реална работна средина, се создава можност за долгорочно вработување по завршување на обуката.
„Мерка 3.1 е мост меѓу невработените и работодавачите. Таа нуди обострана корист – компаниите добиваат обучен кадар, а граѓаните добиваат шанса за стабилна работа, рече Дурмиши.
Со Оперативниот план министерот потсети дека се активни и мерките за самовработување каде е особено голем интересот кај младите до 29 години за што се пристигнати повеќе од 3.000 апликации – мерка 1.1: До 7.000 евра за бизнис за лица над 29 години, мерка 1.2: До 10.000 евра за млади до 29 години со иновативни идеи, мерка 1А: До 20.000 евра за заеднички бизниси на најмалку две лица.
„Преку теренските презентации, Министерството за економија и труд, заедно со Агенцијата за вработување имаат за цел директно да ги информираат граѓаните и да ги поттикнат да аплицираат. По Чаир, каде што интересот беше особено голем, следуваат посети во Гостивар, Кичево, Сарај, Липково и други општини со повисока стапка на невработеност“, велат од Министерството.