Економија
Од „301“ до новиот „308“: 10 генерации на најбогатата серија во историјата на PEUGEOT

Современ и стилски, новиот PEUGEOT 308 пристигна на францускиот пазар во септември 2021 година, најновото возило во линијата „300 Series“, најкомплетното во историјата на брендот PEUGEOT, инаугурирано во 1932 година со PEUGEOT 301. Од PEUGEOT 301 до новиот PEUGEOT 308 се развиваат 10 генерации и 90 години автомобилска историја и технички напредок. PEUGEOT 303 е единствената генерација што беше прескокната! – единствен исклучок од последователните модели е 309, кој беше издаден помеѓу 305 и 306, две титули за автомобил на годината од 2000 година и забележителни рели натпревари.
Моделите од серијата 300 на PEUGEOT се компактни автомобили од мал saloon до семеен автомобил. Во изминатите 90 години, целото или дел од нивното производство се одвиваше на историската локација на PEUGEOT во Sochaux – освен PEUGEOT 309, кој се произведуваше во фабриката Poissy, и новата генерација, која беше произведена во Mulhouse.
На почетокот на 1930-тите, среде економската криза, PEUGEOT ги исполни барањата на клиентите со лансирање на PEUGEOT 301, кој се продаваше од 1932 до 1936 година како седан, лимузина, купе, кабриолет и roadster. Придвижуван од мотор од 1.465 cm3 со 35 КС, 301 беше произведен во 70.500 единици.
PEUGEOT 302 го наследи во 1936 година, а беа произведени 25.100 примероци до 1938 година. Ова беше време кога производителите на автомобили ја откриваа аеродинамиката, а 302 беше пример за ова: со своите интегрирани предни светла лоцирани зад решетката и својот аеродинамичен преден дел, го носеше стилот познат како „вретеното на Сошо“ инаугурирано со PEUGEOT 402. Овој модел беше голем успех сам по себе, Брендот реши да ја користи истата линија отелотворен од PEUGEOT 302. Овој автомобил можел да достигне брзина од 100 km/h.

Publicité pour une Peugeot 302 signée D. Bellon, et parue dans L’Illustration, 20 mars 1937. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation

304 Berline de 1979 photographiée en studio en 1982. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation
Војната го наруши текот на серијата 300 и PEUGEOT 303 никогаш не се појави: оваа серија беше ставена во мирување три децении до доаѓањето на PEUGEOT 304, претставен во 1969 година на саемот во Париз. Беше достапен како седан, купе, кабриолет, караван и комерцијален караван познат како „застаклен караван“. PЕUGEOT 304 имаше за цел да го заземе сегментот со средна големина и ја задржа техничката основа на PEUGEOT 204. Сепак, тој се разликува од 204 по тоа што неговиот преден дел има вертикална решетка, а седанот е подолг за 15 cm (4,14 m во споредба со 3,99 m), но само 2 cm подолго во караван верзијата (3,99 m во споредба со 3,97 m за 204). Од 204, PEUGEOT 304 го задржува меѓуоскиното растојание и централниот дел од каросеријата.
Предниот испуст е подолг. Модернизираната маска, со своите трапезоидни предни светла, е сличена на онаа кај PEUGEOT 504. Тој е импресивно простран, суштински услов за семеен седан.
Помеѓу 1969 и 1979 година беа произведени речиси 1.200.000 единици од 304 и тоа беше голем комерцијален успех. Помеѓу 1970 и 1972 година, PEUGEOT исто така се лансираше Peugeot 304 во САД. Беше премал за американскиот пазар, а продаде само 4.000 модели. Во 1973 година, тој беше рестилизиран, а во 1975 година, купе и кабриолет верзиите исчезнаа. Седанот остана кај дилерите до 1979 година.

304 Berline de 1979 photographiée en studio en 1982. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation
PEUGEOT 305 беше лансиран во Европа во 1977 година како наследник на PEUGEOT 304. Достапни беа две верзии на каросерија: лимузина со 4 врати и караван со 5 врати, кои исто така доаѓаа со задно седиште што може да се преклопи на половина. Дизајниран во соработка со Pininfarina, овој караван беше достапен во комерцијална верзија.
PEUGEOT 305 претставува чекор напред за платформата PEUGEOT 304 и неговиот бензински мотор од 1,3 литри. Се издвојува од своите конкуренти благодарение на погонот на предните тркала, попречниот мотор и 4-те независни тркала. Со своето држење на патот, неговата огромна внатрешност и неговата удобност достојна за возилата од повисоките сегменти, PEUGEOT 305 брзо се пронајде на пазарот. Беа произведени повеќе од 1,6 милиони единици од сите типови на каросерија.

Prototype Peugeot 305 V6 photographié en studio en 1982. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation
Седанот PEUGEOT 305 служеше како основа за експерименталната програма VERA, дизајнирана да ја подобри ефикасноста на горивото за идните генерации на автомобили. Првиот прототип VERA 01 откриен во 1981 година имаше 20% намалување на вкупната маса и 30% намалување на аеродинамичниот отпор. Спроведена во текот на 5 години, програмата VERA имаше значително влијание врз развојот на моделите 205, 405 и потоа 605.
Пристигнувањето на PEUGEOT 309 во 1985 година ја забави продажбата на 305, чија кариера заврши во 1989 година. Тоа беше всушност PEUGEOT 405, а не 309, кој го наследи во гамата на PEUGEOT во 1987 година.
Произведен помеѓу 1985 и 1994 година во Поаси, Шпанија и Велика Британија, PEUGEOT 309 беше првиот вистински „компактен“ автомобил: тој повеќе не беше класичен “notchback” со 4 врати како 304 и 305, туку “hatchback”. Со должина од 4,05 m, тој е за 19 cm покомпактен од 305 (4,24 m во неговата седан верзија). Инспириран од Talbot Horizon но со сопствен стил, ги позајмува платформата и вратите на PEUGEOT 205, со издолжени предни и задни делови и стаклен дел што го карактеризира неговиот хечбег.
Лансиран во верзија со 5 врати, 309 дојде и во верзија со 3 врати две години подоцна, во 1987 година. 309 GTI имаше забрзување од 0 до 100 km/h за 8 секунди и достигна максимална брзина од 205 km/h. Во 1989 година, 309 GTI го доби моторот MI16 со 160 КС од PEUGEOT 405: тој стана 309 GTI 16, застрашувачки компактен спортски автомобил почитуван од конкуренцијата. Кариерата на 309 заврши во 1994 година. Продадени се над 1,6 милиони единици.

Peugeot 309 GTI 16 garée sur une route de campagne en 1989. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation
Брендот го лансираше PEUGEOT 306 во февруари 1993 година. Тој ги заменува PEUGEOT 205 и PEUGEOT 309. Стана бестселер во својата категорија и беше произведен и склопен на не помалку од 9 локации низ светот до 2002 година. Достапен во верзии со 3 и 5 врати од 1993 година, а во гамата му се придружија и верзијата со 4 врати и атрактивниот кабриолет во 1994 година.
Дизајниран и изграден од Pininfarina, последниот беше избран за најубав кабриолет на годината на саемот за автомобили во Женева во
1994 година и за кабриолет на годината во 1998 година. Уште еднаш, патот на PEUGEOT 308 го постави стандардот; тоа беше особено истакнато на спортските верзии: PEUGEOT 306 XSI и PEUGEOT 306 S16. Спектакуларна и незаборавна верзија MAXI со 285 КС го одбележа големото враќање на PEUGEOT на рели трките во 1996 година по 10-годишна пауза. Тој го освои жестоко оспоруваниот француски рели шампионат со Gilles Panizzi во 1996 и 1997 година, и продолжи да победува во некои од асфалтните кругови на светскиот шампионат во рели, предизвикувајќи голема тревога кај многу помоќните светски рели автомобили, како на Корзика во 1997 и 1998 година.

Europe, France, Provence-Alpes-Côte-d’Azur, Alpes-Maritimes. Gilles et Hervé Panizzi dans leur Peugeot 306 Maxi lors du Rallye Grasse-Alpin en 1996. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation
306 беше рестилизиран во 1997 година, во текот на оваа година се појави и караван верзијата. Производството на верзиите со 3 и 5 врати на 306 беше прекинато во 2001 година, кога беше претставена неговата замена, PEUGEOT 307. Караван автомобилот доживеа својата кариера да заврши во 2002 година. Кабриолетот сè уште беше произведуван од Pininfarina до 2003 година.
Лансиран во 2001 година и избран за автомобил на годината во 2002 година, PEUGEOT 307 беше огромен успех, со над 3,5 милиони примероци произведени ширум светот. Навестува нова полувисока архитектура, обезбедувајќи подобар простор и има изненадувачки големо закосено ветробранско стакло. Достапен во верзии со 3 врати, 5 врати и караван верзија, тој доби дополнителна силуета во летото 2003 година: Coupé Cabriolet (CC), кој го пренесе иновативниот концепт успешно воведен на 206 CC во компактниот сегмент. Со својот тврд покрив што се извлекува и неговите 4 удобни седишта, 307 CC е еден од најпространите кабриолети во тоа време. Тоа беше и основа за спортската верзија која се појави на светското првенство во 2004 и 2005 година, победувајќи 3 пати и појавувајќи се на подиумот 26 пати.
Првата генерација на PEUGEOT 308 го наследи PEUGEOT 307 во 2007 година, која беше заменета со втора генерација во 2013 година, потоа трета, сегашната 308 лансирана во 2021 година.
PEUGEOT 308 I дојде во верзии со 3 врати, 5 врати и SW, поддржан од новата генерација на моделот Coupé Cabriolet CC. Верзијата 308 RCZ Coupé беше претставена на саемот во Франкфурт во 2007 година, а производството беше брзо потврдено, со што се појави PEUGEOT RCZ, привлечно купе 2+2 произведено во 68.000 единици помеѓу 2010 и 2015 година, чија крајна верзија нудеше 270 bhp и забрзување од 0 до 100 km/h за 5,9 секунди.
PEUGEOT 308 II беше лансиран во 2013 година. Како и 307 12 години претходно, тој беше прогласен за автомобил на годината во 2014 година. Неговиот стил и впечатливи и елегантни линии се иновативни, заедно со неговата робустност и уживање во возењето кои се едногласно признати, како и намалената големина и тежина (должина од 4,27 m и основна верзија од 1.200 kg). Патничкиот простор е исто така нов со неговиот PEUGEOT i-Cockpit, кој може да се пронајде кај PEUGEOT 208, и кој ги поставува стандардите: компактниот управувач, кој ја намалува опсегот на движењата, обезбедува неспоредливи чувства при возењето, а истовремено го олеснува возењето во град. Верзијата GTi дополнително ги подобрува возачките квалитети и динамиката на овој 308, кој го носи PEUGEOT во нова ера на успех.
Беа продадени 7 милиони PEUGEOT 308 во текот на првите две генерации, пред да дебитира новиот PEUGEOT 308 III. Произведен во фабриката во Mulhouse, го носи новото лого на PEUGEOT, кое беше претставено кога новиот идентитет на брендот беше претставен во февруари 2021 година. Привлечен, технолошки и ефикасен, тој е еден од финалистите во Европксиот изборот за автомобил на годината за 2022 , чиј резултат ќе биде познат на крајот на февруари 2022 година.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Потпишани договори за 828 проекти со 225 милиони евра преку капитални инвестиции

Со склучувањето на договорите за вториот повик од инструментот за капитални инвестиции, денес започнува нова фаза на големи вложувања во општините ширум Македонија, соопшти премиерот, Христијан Мицкоски.
Вкупната вредност на проектите изнесува 13,8 милијарди денари, односно околу 225 милиони евра, а се опфатени 828 проекти во различни области. Најголем дел од средствата, над 8 милијарди денари, ќе бидат инвестирани во инфраструктурата – патишта, мостови и локални врски.
Покрај тоа, во областа на животната средина ќе се реализираат 143 проекти со вкупна вредност од над 2,4 милијарди денари, кои се однесуваат на чиста вода, канализациски системи, управување со отпад и создавање нови паркови.
Во секторот образование, преку 48 проекти, ќе се инвестираат 1,6 милијарди денари за изградба и обнова на училишта и градинки, додека има и проекти поврзани со култура, спорт и социјална политика.
„Ова е најголемата инвестициска офанзива некогаш направена за општините, без партиски филтри и фаворизирања. Секоја општина што има проект добива поддршка,“ истакна Мицкоски.
Тој нагласи дека со овие инвестиции се гради еднаквост и пристап до квалитетен живот за сите граѓани, без разлика на нивната локација, и најави дека нема да се дозволи запоставување на ниту еден регион.
Со склучените договори и веќе започнатите проекти, Мицкоски ја опиша оваа иницијатива како конкретен чекор кон подобрување на инфраструктурата и квалитетот на живот во Македонија, која според него од хартија преминува во реалност.
Економија
Министерството за финасии: Усвоен дополнетиот ребаланс на буџетот, обезбедени повеќе средства за проекти од инфраструктурата, образованието и социјалнaта заштита

Владата вчера на седница на предлог на Министерството за финансии го усвои Дополнетиот ребаланс на Буџетот за 2025, во којшто се вградени и амандманите коишто беа усвоени во текот на расправата на матичната Комисијата за финансирање и буџет, а со кои се обезбедуваат дополнителни средства во Министерството за транспорт, Министерството за социјална политика, демографија и млади и Министерството за образование и наука.
Станува збор за дополнителни 6 милиони денари за проектна документација за нова сообраќајница во општина Куманово во Буџетот на Министерството за транспорт, дополнителни 50 милиони денари за исплата на социјални надоместоци во буџетот на Министерството за социјална политика, демографија и млади, како и 5 милиони денари за Универзитетот „Гоце Делчев“ во Буџетот на Министерството за образование и наука, извести МФ.
Со дополнетиот предлогот усвоен од страна на Владата се обезбедени средства кај одделни буџетски корисници со цел редовно сервисирање на обврските, односно со прераспределби се изврши зголемување на средствата кај одредени буџетски корисници, со истовремено намалување на средствата од одредени буџетски корисници, со цел усогласување на расходите со досегашната реализација и очекувањата до крајот на годината. Дополнителни измени се однесуваат и на дообезбедување на средства за плати, како и за сервисирање на обврски.
Измените и дополнувањата на Буџетот за 2025 година ги следат основните приоритети на фискалната политика кои се во насока на продолжување на фискалната консолидација, обезбедување макроекономска стабилност и поттикнување на развојот, при што нема промена во проекцијата на нивото на буџетскиот дефицит.
Вкупните приходи со ребалансот се проектирани на ниво од 362,4 милијарди денари или за околу 1 % повеќе во однос на Буџетот, односно за околу 3,5 милијарди денари.
Вкупните расходи се планирани на ниво од 403,7 милијарди денари и исто така бележат раст од околу 1%, односно за околу 3,5 милијарди денари, што се должи пред се на развојната компоненета.
Со предложениот Ребаланс се врши реалокација на средства помеѓу буџетските корисници, се дообезбедуваат средства за непречена исплата на плати пред се во Министерството за внатрешни работи, каде е обезбеден раст на платите на вработените од 10%. Исто така, се обезбедени дополнителни средства за исплата на зголемени пензии и транзициски трошоци и како и дополнителни околу 300 милиони денари за капитални расходи.
Капиталните расходи се планирани во висина од 47,4 милијарди денари и се во насока на додавање средства за динамизирање на реализацијата на проектите кај коишто е веќе потврдена добра реализација, пред се во Министерството за одбрана.
Продолжува финансиската поддршка и соработка на Владата со општините, за кои претходно со донесената Прераспределба на средства помеѓу буџетски корисници беа обезбедени дополнителни 584 милиони денари.
Со ребаласнот не се ревидира стапката на раст и таа останува на 3,7%, како што беше проектирана и со Буџетот за 2025 година.
Инфлацијата е проектирана на 2,8% и се очекува нејзино стабилизирање, стапката на н невработеност е планирана на 11,1%.
Крајна цел на измените и дополнувањата на Буџетот за 2025 година е непречено извршување на Буџетот и оддржување на идентично ниво на буџетскиот дефицит планиран со иницијалниот Буџет, односно буџетскиот дефицит останува непроменет и во апсолутен износ и како процент од БДП, односно 41,3 милијарди денари или 4% од БДП, се наведува во соопштението на МФ.
Дополнетиот Ребаланс на Буџетот ќе биде испратен на усвојување од страна на Собранието.
Економија
Народната и централната банка на Германија ја продлабочуваат соработката за зајакнување на институционалните капацитети

Гувернерот на Народната банка, д-р Трајко Славески, оствари средба со Бурхард Балц, член на Советот на централната банка на Германија, на која се разговараше за продлабочување на билатералната соработка, со акцент на унапредувањето на институционалните капацитети во клучните области на централнобанкарското работење.
На средбата беше нагласено значењето на постојаната меѓу институционална соработка, особено во делот на размената на експертиза и практики што придонесуваат за градење отпорни институции и приближување до европските регулативи и стандарди. Поддршката којашто Народната банка ја добива од централната банка на Германија е од голема важност во процесот на модернизација и унапредување на експертските и техничките капацитети.
Гувернерот Славески истакна дека Народната банка е целосно посветена на усогласувањето на домашната регулатива и практиките со законодавството на Европската Унија, при што особено важна е соработката со централната банка на Германија.
„Европските перспективи се од големо стратегиско значење за Народната банка, којашто посветено работи на реформски програми и на други стратегиски документи поврзани со интеграцијата во ЕУ. Народната банка постојано се стреми кон навремено воведување на европските стандарди во доменот на финансискиот систем. За овој факт се свесни и релевантните европски институции, коишто ја оценуваат како високо усогласена во подрачјата што се во нејзина надлежност“, посочи гувернерот Славески.
Тој додаде дека Народната банка во изминатите години се профилира како модерна институција со силен капацитет и подготвеност за придружување кон европското семејство. На средбата беше заеднички оценето дека европската регулатива постојано се унапредува, поради што е неопходно следење и применување на најновите регулативни измени и практики.
Во рамките на досегашната соработка, Народната банка и централната банка на Германија остварија бројни активности насочени кон размена на искуства, унапредување на аналитичките алатки и примена на најдобрите меѓународни и европски практики. Покрај обезбедувањето билатерална поддршка, централната банка на Германија е и главен носител на техничката помош од Европскиот систем на централни банки за централните банки од регионот, па во моментов се заокружува втората фаза од оваа помош. Оваа соработка придонесе за натамошно зацврстување на капацитетите на Народната банка, во сите области на работењето.
Балц изрази благодарност за долгогодишната лојална соработка на Народната банка со централната банка на Германија и особено го истакна активниот придонес на Народната банка за напредокот на проектот Западен Балкан во фазата III. Тој нагласи дека регионалната соработка меѓу централните банки и органите за супервизија на банките на Западен Балкан се покажа како ефикасна алатка за усогласување со стандардите на ЕУ и со најдобрите практики на Европскиот систем на централни банки (ЕСЦБ).