Контакт

Економија

„Опел“ го прослави роденденот: 160 години иновации

Објавено пред

• 1862-2022: Opel ги демократизира иновациите 160 години

dobivaj vesti na viber

• За сите: од машини за шиење и велосипеди до денешните електрични возила

• 1899: Opel започнува со производство на автомобили и брзо стануваат мобилни

• Емотивен бестселер: Од Opel GT и Manta до Corsa и Mokka

• Успех на Opel во мотоспортот: од Kadett Rallye до целосно електрични Corsa-e Rally

• Нови погонски единици: од RAK и HYDROGEN до пионерски електричен бренд

Во 2022 година, Opel ја слави својата годишнина. Веќе 160 години, брендот со амблем на молња ги прави иновациите достапни за сите. Ова го обезбеди самиот Adam Opel кога ја основа компанијата во август 1862 година – а подоцна и неговите пет синови и неговата сопруга Sophie, која енергично учествувше во понатамошниот развој на компанијата и затоа може да се смета за првата жена менаџер на машина за шиење, бренд за велосипеди и автомобили.

Нудејќи им на клиентите иновации во комбинација со емоции и традиција – производителот на автомобили остана верен на оваа посветеност до ден-денес. Има бројни модели од легендарните 4/12 PS „Laubfrosch“, Kadett и Kapitän до актуелните бестселери како што се Astra, Mokka и Corsa, која оваа година го слави својот 40-ти роденден. Исто како што Opel беше пионер во 1920-тите со воведувањето

на технологијата за склопување, производителот на автомобили сега е на пат да стане бренд за одржлива мобилност кој целосно ќе се фокусира на електричните возила во Европа од 2028 година.

„Оpel ги движи луѓето 160 години. Денес сме водени од истиот дух како основачот на компанијата Adam Opel: технологија и иновации за секого – без разлика дали се машини за шиење, велосипеди или автомобили. Сето тоа со јасен поглед на иднината, секогаш подготвен да се соочи со новите предизвици. За ова сведочат многу бестселери од богатата историја на Opel, како и нашите сегашни модели, од кои повеќето се веќе електрифицирани. Од 2028 година, Opel ќе биде чисто електричен бренд во Европа. Затоа, ние сме добро подготвени за следните 160 години“, вели извршниот директор на Opel, Uwe Hochschurtz.

Почетоците: Од машини за шиење до најголемиот производител на велосипеди во светот

Успешната приказна започна на крајот на август 1862 година. Adam Opel ја состави својата прва машина за шиење во Rüsselsheim, поставувајќи го камен-темелникот на младата компанија Opel. Бројките на производство брзо се зголемија – не само затоа што Opel ги исполни желбите на индивидуалните клиенти и дизајнираше специјални машини за шиење за клиенти со посебни барања. Веќе во 1868 година, Adam Opel и неговите вработени се преселиле во нова фабрика. Компанијата наскоро се разви во еден од најголемите производители на машини за шиење во Германија и извезувач во цела Европа.

По машините за шиење, Opel го изгради својот следен успешен столб со велосипедот. Во 1886 година, во Rüsselsheim беше направен првиот penny велосипед со високо тркало, со што Opel стана еден од првите производители на велосипеди во Германија. Наскоро палетата на модели се прошири за да вклучи трицикли и „Sicherheits-Niederräder“ („безбедносен велосипед со „ниски тркала“), а во 1888 година беше отворена првата фабричка зграда, резервирана исклучиво за производство на велосипеди. Opel брзо ја усвои модерната технологија како пневматски гуми, топчести лежишта и делови за вртење на тркалата за своите велосипеди. Од 1894 година наваму, Opel воведе велосипеди специјално дизајнирани за жени. Успешната приказна продолжи низ децениите. Во 1920-тите, Opel напредуваше и стана најголемиот светски производител на велосипеди.

Почеток 1899: Достапна мобилност со напредна технологија и производство

Одлучувачкиот развоен чекор во историјата на компанијата – поттикнат од петте сина по смртта на Adam Opel – беше почетокот на производството на автомобили во 1899 година. Оттука, Opel е еден од пионерите во оваа индустрија и еден од најтрадиционалните производители на автомобили во светот. Производството на автомобили во Rüsselsheim започна со Opel “Patent-Motorwagen System Lutzmann”. Во 1906 година е произведено 1.000-то возило. Конечниот пробив дојде во 1909 година со легендарниот 4/8 PS „Doktorwagen“. Од 3,950 марки, чинеше половина од луксузните конкуренти и го отвори патот за поширок дел од населението да поседува сопствен автомобил. Значаен придонес има и воведувањето на модуларниот систем во 1910 година.

Opel беше првиот германски производител кој воведе големо производство користејќи технологија на монтажна лента. Првиот автомобил што излезе од производната лента во Германија во 1924 година беше „Laubfrosch“ со 4/12 КС, секогаш обоен во зелено. Само три години подоцна, Opel 4 PS, со основна цена од само 2.980 марки, веќе не беше скап луксузен предмет за богатите, туку се разви во сигурно транспортно средство за многумина. Во исто време, благодарение на рационалното производство, автомобилот станува подостапен од година во година – и со постојано зголемување на перформансите. Побарувачката за Opel продолжи да расте, а во 1931 година 1,2-литарскиот стана првиот вистински „народен автомобил“.

Наскоро следеше следната револуција во производството. Во 1935 година, новиот модел Olympia стана првото германско возило со масовно производство со унитарна целосно челична каросерија, која благодарение на нејзината мала тежина, обезбеди подобрени перформанси во возењето и мала потрошувачка на гориво. За прв пат, новиот дизајн го овозможи таканаречениот „спој“ помеѓу каросеријата и енергетските единици. Така, целиот производствен процес беше побрз и поефикасен, отворајќи го патот кон конструктивната метода да влезе во производството од големи размери.

Со срце и ум: иновативни бестселери и нови класи на автомобили

Во текот на децениите, Opel постојано поставуваше трендови со нови модели и верзии на возила и создаваше вистински бестселери. Најиздржлива и традиционална линија на модели беше Kadett, чија прва верзија излезе во 1936 година. Во 1962 година од Kadett A се продаде милионитото возило: како компактен автомобил, тој беше движечката сила зад германското “економско чудо“, а во 12-тата генерација – од 1991 година под името Astra – продолжува да гарантира дека иновациите ќе го најдат својот пат во компактната класа. Opel останува свесен за својата традиција. На пример, страничниот „жабрен“ изглед кај новата Astra хечбек потсетува на претходните генерации на Kadett.

Она што сега е познато како Astra и Insignia Sports Tourer излезе од производната лента пред неколку децении како караван. И овде Opel имаше пионерска улога. Во 1953 година, производителот на автомобили го лансираше караванот Olympia Rekord, мешавина од „автомобил и комерцијално возило“, првиот караван од голема серија од германски производител. Но, Opel исто така беше ран играч меѓу „големите работи“. Првиот повоен Opel, комерцијалното возило Blitz од 1,5 тони, ја напушти фабриката во 1946 година. Денес, лесните комерцијални возила Combo, Vivaro и Movano, од кои сите веќе се електрифицирани, се практични, имаат голем волумен на товарен простор и се целосно ажурирани – вториот доаѓа дури и во две верзии без CO2: електричен Vivaro-e со батерија и транспортер на водородни горивни ќелии Vivaro-e HYDROGEN.

Opel, исто така, доживеа голем успех и со помалите модели во текот на децениите. Прво и основно, малиот автомобил Corsa, кој оваа година слави 40-годишнина. Уште од самиот почеток, брзо стана најпродаваното возило во својот сегмент и продолжува да биде успешен. Со актуелната генерација, електрифицирана за прв пат, повторно е најпопуларниот модел во својата класа во Германија.

Opel, исто така, воспостави нова класа на возила во 1991 година – Frontera, „рекреативно возило со погон на сите тркала“, го имаше своето деби на саемот за автомобили во Женева. Компактниот Opel Frontera Sport беше првиот што го демонстрираше она што сега е нашироко познато како SUV, а Frontera со пет врати со долго меѓуоскино растојание стана претходник на модерното теренско возило. Пред околу 30 години, веднаш стана лидер на пазарот и предизвика бум со погонот на четири тркала низ цела Европа.

Во 1999 година, Opel уште еднаш покажа како ги комбинира срцето и умот со иновативните решенија. Со Zafira и неговиот многу променлив концепт Flex7, Opel го дефинираше новиот сегмент на компактни комерцијални возила со седум седишта. За прв пат возило со седум седишта може да се трансформира во двосед со голем товарен простор додека трепнеш – без да мора да се вадат седишта.

Безбедност и удобност за сите: воздушни перничиња, Intelli-Lux LED® Pixel светла и AGR седишта

Безбедноста и удобноста во сите класи на возила отсекогаш биле приорите на Opel. Од 1930-тите па наваму, самоподдржувачката унитара каросерија ги направи Olympia, Kadett и Kapitän постабилни и полесни. Rekord C исто така беше иноватор за брендот. Кога беше лансиран во 1967 година, тој беше првиот автомобил на Opel што имаше спирални пружини на задната оска. Исто така, постави стандарди во својата класа со предни диск сопирачки и засилувач на сопирачките. Покрај тоа, телескопскопскиот безбедносен столб за управувачот стана стандардна кај моделите на Opel уште во 1968 година.

Во 1991 година, Astra беше опремена со безбедносен систем на Opel со заштита од страничен удар, изведба на седишта за заштита од пролизгување на телото при судар и затегнувачи на безбедносните појаси. И во 1995 година, Opel беше првиот германски производител на автомобили што воведе воздушни перничиња со целосна големина за возачот и совозачот како стандард за сите нови автомобили.

(ПР)



©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија

Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност направи измени на тарифникот, Предлог-одлуката е доставена до Владата

Објавено пред

Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност денеска одржа нова седница на која ја разгледа Анализата за оправданоста и исправноста на донесените одлуки на друштвата за осигурување, подготвена и доставена до Комисијата од страна на Агенцијата за супервизија на осигурувањето, како регулатор на работењето на осигурителниот пазар.

dobivaj vesti na viber

По разгледување на Анализата, а врз основа на наодите, Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност одржа седница и утврди потреба од измени на Тарифата за премии за осигурување и подготви Предлог-измени и дополнувања на Тарифата на премии со кои се доуредува член 3 во насока на заштита на корисниците, извести Министерството за финансии.

Предложените измени се насока на утврдување на опсег од 15% до 30% во кој друштвата за осигурување можат да го определат делот на премијата за вршење дејност на осигурување од автомобилска одговорност, а за секој износ на овие трошоци над 30% да побараат претходна согласност од Агенцијата за супервизија на осигурување. Ова значи враќање на цената на осигурувањето од автоодговорност на ниво од пред 25 април 2024 година.

Дополнително беше утврдено дека Комисијата најдоцна до 30 септември секоја година до Владата да доставува предлог за минимална и максимална стапка на техничка премија за осигурување за следната година.

Одлуката за донесување нова тарифа се заснова на Анализата на АСО со која се укажува дека на 23.04.2024 година, 11 друштва за осигурување кои вршат работи на осигурување во групата на неживотно осигурување доставиле известувања до Агенцијата за супервизија на осигурување за донесени одлуки на нивните органи на управување за зголемување на премиите за задолжително осигурување од АО, при што се повикуваат на одредбите од Тарифата на премии за осигурување од АО, објавена во „Службен весник на РМ“ бр. 191/2018, според кои одредби имаат можност самостојно да одлучат за висината на делот од премијата за спроведување на дејноста, односно т.н режиски додаток при одредувањето на крајната премија по договор за осигурување (член 3 од Тарифата). Притоа известувањата на друштвата до АСО не содржат финансиски анализи за изминати периоди, ниту пак конкретни проекции за очекуван развој на ризиците кои ги преземаат во осигурување. Единствен аргумент на кој се повикуваат друштвата за осигурување се растечките трошоци од работење, кои не се непосредно поврзани со настанување на ризиците, односно со настанатите и очекуваните штети, соопшти Министерството за финансии.

Дополнително, ставот на Комисијата е поткрепен со мислењето на АСО како регулатор дека ваквото постапување на Друштвата за осигурување влијае врз стабилноста, сигурноста и предвидливоста на функционирање на целиот систем на осигурување во насока на штета на осигурениците, односно сопствениците на моторни возила.

Предлог-одлуката што ја усвои Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност на денешната седница е доставена на усвојување до Владата на РС Македонија.

Состојбите на пазарот ќе се следат и во наредниот период и ќе се преземаат соодветни одлуки, врз основа на анализи и во еден отворен и транспарентен процес. Во врска со донесените одлуки од страна на осигурителните компании за зголемување на висината на бруто-премијата за осигурување од автомобилска одговорност во втората половина од април 2024 година, Министерството за финансии ја свика Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност која одржа седници на 26, 29 и 30 април и 02 мај 2024 година со цел да ги разгледа сите аспекти од носењето на овие одлуки, се додава во соопштението на Министерството за финансии.

Прикажи повеќе...

Економија

Ковачевски: Поддршката за домашните компании продолжува, СДСМ нема да се откаже од подобра и европска иднина за државата

Објавено пред

Претседателот на Социјалдемократскиот сојуз на Македонија, Димитар Ковачевски, денеска оствари средба со претседателот на Стопанската комора на Северозападна Македонија, Менди Ќура, и со членовите на комората, на која што се разговараше за ефектите од досегашните економски мерки, за идните мерки на СДСМ, како и за нивните предлози, за тоа што е потребно да се направи во следниот период за развој на приватниот сектор и економијата.

dobivaj vesti na viber

Ковачевски по средбата, во изјава за медиуми, речедека со сите стопански комори досега имало успешна соработка, потенцирајќи дека и во време на најтешки кризи се Владата предводена од СДСМ, носеше правилни мерки за заштита на економијата, ликвидноста на компаниите и стандардот на граѓаните.

„Во тоа време направивме девет пакети антикризни мерки, во кои што учествуваа секогаш и претставниците на Стопанските комори, вклучително и Стопанската комората на Северозападна Мкаедонија. На тој начин успеавме да спасиме 80.000 работни места во 20.000 компании. Подоцна продолживме со зголемување на минималната плата, за која што секогаш имаше поддршка од оваа комора меѓутоа и од другите, и до зголемување дојде и на просечната плата“, рече Ковачевски.

Во однос на поддршката за домашните компании, Ковачевски посочи дека тоа е еден од приоритети на СДСМ и дека преку Законот за финансиска поддршка на инвестиции, домашните компании за прв пат добија поддршка од држвата, која со новата четиригодишна програма на СДСМ и Коалицијата за европска иднина, ќе се зголеми.

„Во текот на изминатите години, како Влада имаме обезбедено 100 милиони евра финансиска поддршка за домашните компании. За наредниот четиригодишен мандат, планираме над 180 милиони евра, што ќе отвори нов циклус на инвестиции кај домашните компании“, рече Ковачевски.

На средбата, како што кажа Ковачевски, се разговарало и за клучните реформи во државата кои што се поврзани со евроатлантските интеграции на Северна Македонија, при што Ковачевски потенцираше дека СДСМ како партија не се откажува од интегрирањето на државата во ЕУ, согласно со преговарачката рамка која што е усвоена.

„Веќе оваа недела ќе биде усвоена реформската агенда која што е дел од Планот за раст на Западен Балкан, во кој што точно ќе бидат наведени реформите кои што ќе треба да се прават со цел да се повлекуваат траншите за Македонија. Тоа ќе бидат реформи во сите области од економијата, јавната администрација до правосудството и добрососедските односи“, истакна Ковачевски.

При тоа, Ковачевски потенцираше дека најголем дел од предлозите на Стопанската комора на Северо-западна Македонија, кои што беа дадени уште пред изборите, се веќе имплементирани во четиригодишната програма на СДСМ и Коалицијата за европска иднина.

„Значи тоа зголемување понатамошно на минималната плата, зголемување на просечната плата и секако поддршка нова на индустријата, особено на компании кои што се извозно ориентирани и определување на доволна сума на финансиски средства за капитални инвестиции во државата. Ние имаме предвидено 3,5 милијарди од кои што 2,7 милијарди се за инфраструктурни проекти во државата во наредниот четиригодишен период.Тука би го додал и земјоделството, предвидуваме поддршка во земјоделството во четиригодишниот период од 1,3 милијарди евра, што секако ќе значи зголемено производство на храна, зголемен извоз на храна и зголемен извоз на земјоделски производи“, исткана претседателот на СДСМ, Димитар Ковачевски.

Прикажи повеќе...

Економија

АСО: Владата преку измени на тарифникот да ги намали цените на полисите за задолжително осигурување од автомобилска одговорност

Објавено пред

Агенцијата за супервизија на осигурување (АСО) ја охрабрува Владата, согласно своите законски надлежности, да ги заштити правата на осигурениците и преку измени во Тарифникот да ги намали цените на полисите за задолжително осигурување од автомобилска одговорност.

dobivaj vesti na viber

АСО како регулатор на пазарот на осигурување уште еднаш јавно информира дека е целосно неоправдан и без основа потегот со кој осигурителните компании ги зголемија цените на осигурувањето од задолжителна автомобилска одговорност.

Клучните аргументи против зголемување на цената се наведени во анализата што е доставена до надлежната комисија при Министерството за финансии.

Зголемувањето на цената на осигурувањето не е во функција на јакнење на заштитата на осигурениците. Напротив, како што се додава, ова зголемување на цените е само и исклучиво во функција на покривање на трошоците за оперативно работење на компаниите за осигурување.

Прикажи повеќе...

Најново

Свет5 часа

Полјачка на миса за Меди МекКан: „Јас сум Меди. Не сум лажга. Направете ДНК тест“

Родителите на Медлин МекКен вчера вечерта не беа на бдеењето одржано по повод 17-годишнината од исчезнувањето на девојчето. Меѓутоа, на...

Свет7 часа

Русија распиша потерница по Зеленски, се огласи Украина

Украинското Министерство за надворешни работи соопшти дека издавањето налог за апсење од страна на Русија за претседателот Володимир Зеленски е...

Свет11 часа

НАТО започна огромни вежби, за Русија: Тоа е подготовка за војна

Четиримесечните воени вежби на НАТО во близина на границите на Русија, наречени „Непоколеблив бранител“ се доказ дека алијансата се подготвува...

Топ13 часа

Три лица, меѓу кои и полицаец, осомничени за разбојништво и противправно лишување од слобода

Јавен обвинител од Основното јавно обвинителство Скопје донесе Наредба за спроведување истражна постапка против две лица кои како соизвршители се...

Македонија13 часа

Мицкоски: Очекувам ДУИ повторно да прави изборни нерегуларности, истураат и многу кеш во предизборието, затоа ја повикувам меѓународната заедница будно да го следи процесот

Ако ме прашувате за изборните нерегуларности кои што беа случај во првиот изборен круг, а за кои причина беше Демократската...

Топ13 часа

Уапсени крадци на автомобили – ги расклопувале за делови

Единицата за внатрешни работи Центар и Бит Пазар при СВР Скопје поднесе кривична пријава против Ш.Н.(68) од Липково, поради постоење...

Македонија13 часа

Владина делегација положи свежо цвеќе на гробот на Гоце Делчев – одбележана 121 годишнина од неговото загинување

Владина делегација предводена од министерката за одбрана Славјанка Петровска заедно со министерката за животна средина и просторно планирање Каја Шукова...

Регион15 часа

Тито почина пред 44 години. Дали беше херој или злосторник?

На денешен ден, пред 44 години, во Љубљана почина Јосип Броз Тито. Кој беше тој? Изгледа, за кого како. Кој...

Свет16 часа

Блинкен: Хамас е единствената пречка за прекин на огнот во Газа

Палестинското исламистичко движење Хамас останува „единствената пречка меѓу луѓето во Газа и прекинот на огнот“ со Израел, изјави вчера американскиот...

Македонија17 часа

Одбележување 121 година од смртта на Гоце Делчев

Во земјава денеска се одбележуваат 121 година од смртта на македонскиот револуционер и борец за слобода Гоце Делчев. По тој...

Топ1 ден

Две жртви во сообраќајката на патот Радовиш-Штип, уште едно лице повредено

Две лица загинаа на лице место во сообраќајната несреќа што се случи попладнево на магистралниот пат Радовиш-Штип. Во несреќата е...

Македонија1 ден

Куче паднало во шахта и ги изгризало каблите за интернет на две болници: ЦУК за невообичаената акција во Скопје

ЦУК информира за невообичаена и како што велат, специфична ситуација за решавање на итен случај на 112, кога куче паднало...

Регион1 ден

„Никогаш нема да ја заборавам бабата која стои, чека и го повторува името на внуката“: Мајорката која меѓу првите влезе во „Рибникар“

„Траума што се уште ја минувам и денес“, „Сигурна сум дека добро ќе се сеќаваме на тој кобен 3-ти мај,...

Македонија1 ден

„Поединци на Европскиот фронт избегаа од Али и се во секојдневна комуникација со Мицкоски“, рече Изет Меџити

Лидерот на Демократското движење и носител на Листата за пратеници во првата единица на коалицијата ВЛЕН, Изет Меџити изјави дека...

Македонија2 дена

„Дека ДУИ полнеле кутии на денот на изборите е докажано од суд“, кажа Мицкоски и повика на будност

Не се само информации тоа дека ДУИ полнеле кутии на денот на изборите, имаме и потврден случај тоа е во...

Македонија2 дена

Македонија најдобро рангирана меѓу државите од регионот според Индексот за слобода на медиумите

Репортери без граници денеска го објавија својот годишен извештај за слободата на медиумите во светот, според кој Македонија се наоѓа...

Македонија2 дена

„За избор на Владата нема двојно гласање (Бадентер), тоа не е предвидено ниту со Уставот, ниту со било каков договор или закон“, вели Демократскиот сојуз

Демократскиот сојуз ги потсетува партиите, посебно ДУИ, но и сите граѓани, дека соглано член 99 од Уставот на Република Македонија,...

Македонија2 дена

„ДКСК да покрене постапка против Битиќи, бара од фирмите на кои им исплаќал државна помош да гласаат за него“, вели ВМРО-ДПМНЕ

„ДКСК да покрене постапка против Битиќи, бара од фирмите на кои им исплаќал државна помош да гласаат за него, им...

Свет2 дена

Израелските медиуми ги објавија трите барања на шефот на Хамас за ослободување на заложниците

Лидерот на палестинската исламистичка организација Хамас во Појасот Газа, Јехја ал Синвар, и понатаму има три барања во преговарачката понуда...

Европа2 дена

(Видео) Украинците објавија снимка: Го уништивме рускиот систем Бук, не можеа да го изгаснат пожарот

Украинските сили за специјални операции тврдат дека го уништиле лансерот на рускиот противвоздушен ракетен систем Бук на линијата на фронтот...