Економија
„Опел“ ја зголемува продажбата на лесни комерцијални возила низ Европа
· Силен раст на европскиот пазар
· Vivaro-e е европски лидер во својот сегмент
· Combo и Vivaro-e прогласени за комерцијални возила на годината
· Комплетно портфолио на комерцијални возила со нула емисии
Opel значително ја зголеми продажбата на своите лесни комерцијални возила низ Европа во првите 11 месеци од 2021 година. Во споредба со истиот период минатата година, продажбата порасна за 12,1 % на околу 100.000 единици. Резултатите кај големите пазари како што се Германија (+ 9,0 %), Обединетото Кралство (+8,1 %), Франција (+25,2 %) и Шпанија (+6,0 %) значително придонесоа за овој развој.
Растот на продажбата на електричниот Vivaro-e од Opel и британскиот бренд Vauxhall помеѓу јануари и октомври е особено задоволителен. Во Европа, Vivaro-e води во сегментот D со удел од 21 %.
Во севкупното рангирање на сите електрифицирани комерцијални возила, комерцијалното возило со средна големина е на убедливо трето место – што се должи на високите продажни бројки во Обединетото Кралство.
Таму, Vivaro-e има пазарен удел од речиси 50 % во сегментот. Во Германија, Opel Vivaro-e го достигна трето место на топ-листата. Побарувачката за единствениот неодамна претставен Combo-e е веќе подеднакво добра.

„Нашите лесни комерцијални возила се одржуваат многу успешно на пазарот и во никој случај не го исцрпиле својот целосен потенцијал“, рече извршниот директор на Opel, Uwe Hochgeschurtz. „Сега кога сите наши LCV – Opel Combo-e, Vivaro-e и Movano-e – се достапни за транспорт и без емисии, со што ќе генерираме дополнителен поттик.”
Лесните комерцијални возила на Opel се високо ценети од клиентите и медиумите. На пример, Opel Combo (2019) и Opel Vivaro-e (2021) беа прогласени за „комерцијално возило на годината“ од меѓународно жири составено од експерти.
Друг голем обожавател на електричните комерцијални возила од Rüsselsheim е планинарската легенда Reinhold Messner, кој ги користи Opel Zafira-e Life и Opel Vivaro-e за редовни патувања без издувни гасови и испораки до неговите планински музеи.
Корисниците на гамата во моментов се особено заинтересирани за нула емисиите кај Vivaro-e. Британскиот бренд на Opel, Vauxhall, веќе има потпишано договори за 3.000 возила на електричниот Vivaro-e со British Gas и за дополнителни 655 возила за услужната компанија Mitie. Во Германија, регистрациите на Combo се зголемија за 27 % во споредба со истиот период минатата година, што е најголем раст во гамата на Opel LCV.
(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

