Економија
Паметните телефони на „Виво“ влегуваат на македонскиот пазар

Брендот бр. 5 на листата на смарт телефони во светот ја потврдува својата посветеност кон европските потрошувачи проширувајќи го своето присуство и во Македонија
Vivo, бренд бр. 5 на паметни телефони во светот, и официјално го објави своето присуство на македонскиот пазар. Познат по тоа што е бренд кој се фокусира на клиентите и нивните реални потреби, vivo наместо да прави иновации поради иновации, воведува некои од почетните технологии од индустријата за паметни телефони, како што се скенерот за отпечатоци на екранот или системот за камера стабилизиран со гимбал. vivo моментално е присутен на преку 60 пазари ширум светот, стекнувајќи ја довербата на повеќе од 400 милиони клиенти.
„Среќни сме што можеме да кажеме ЗДРАВО на македонски јазик на медиумите и потрошувачите во Македонија и официјално да се претставиме себеси и препознатливиот пристап на vivo. Од нашето прво „Здраво, Европа“ во октомври 2020 година, па до сега, се проширивме на 13 европски пазари од кои добивме топло добредојде од крајните потрошувачи и деловни партнери. Со нетрпение очекуваме да стекнеме нови пријатели и на овој пазар бидејќи продолжуваме да растеме водени од нашата филозофија секогаш да ја правиме вистинската работа, на вистински начин“, изјави Душан Кузмановиќ, директор за продажба во претставништвото на vivo за Северна Македонија.
Растеме чекор по чекор без да го скратуваме патот
Vivo се гордее со пристапот „чекор по чекор“. Овој пристап е поткрепен со повеќе од 10-годишно искуство во бизнисот со паметни телефони докажувајќи дека е на вистинскиот пат, бидејќи компанијата е лидер на неколку азиско-пацифички пазари вклучувајќи го и домашниот пазар во Кина. Тимот на vivo нагласи дека тоа не би било можно доколку нема постојано слушање на потребите на клиентите и силен фокус во истражувањето и развојот. Со преку 75 % од своите тимови кои работат во истражување и развој и строга контрола на квалитетот во текот на производниот процес во сопствените седум производствени бази, vivo ја заработи довербата на преку 400 милиони клиенти на повеќе од 60 пазари ширум светот.
Во текот на изминатите две години од лансирањето во Европа, vivo прерасна во тим од преку 200 локални експерти низ европските пазари со поддршка од преку 90 луѓе од 18 националности во европското седиште во Дизелдорф, Германија. Компанијата инвестира значително во клучни спортски партнерства, како што е Светското првенство на ФИФА што се одржува во Катар оваа година, фудбалското првенство на УЕФА ЕУРО што се одржа низ цела Европа минатата година, партнерството во 2024 година во Германија, локалната TIM eSerie A, женската одбојкарска лига во Италија, Ла Лига фудбалска лига во Шпанија, како и во Полската федерација за скијачки скокови. Осигурувајќи се дека смартфоните vivo се достапни за секого, компанијата исто така постојано ја зголемува листата на трговци на мало и телекомуникациски услуги на секој од пазарите, со што постигнува покриеност од преку 60 % во сите продавници низ земјите каде што е присутен брендот.
Свесни за барањата и преференциите на потрошувачите во Северна Македонија, vivo ги објави своите први партнерства со продажните мрежи на Сетек, Нептун и Риверсофт, како и со опараторот А1, осигурувајќи се дека можат да го пронајдат, пробаат и изберат смартфонот vivo кој одговара на нивните потреби и очекувања, во вистинската продавница според нивна желба.
Перфектно селфи со vivo V21 5G
Серијата V која е мошне популарна на азиско-пацифичките пазари, го имаше своето европско деби со V21 5G. Овој телефон располага со уникатна оптичка стабилизација на сликата, со камера од 44 мегапиксели на предната страна со која се добиваат јасни и висококвалитетни селфи фотографии поддржани со функции како што се: ноќен портрет, напреден автоматски фокус, како и двоен блиц за селфи во центарот и стабилизирано 4K видеоснимање со помош на предна камера. V21 5G, исто така, располага со одлична задна камера од 64 мегапиксели, што им овозможува на потрошувачите да снимаат креативни слики и видеа, како што е опцијата Dual-View која снима видеа од двете страни на паметниот телефон. Дизајнерскиот јазик е елегантен и минималистички, во елегантно куќиште кое е тенко само 7,29 милиметри и тежи 175 грама.
Snap and Play, со серијата vivo Y
Европската линија vivo располага со големо семејство на паметни телефони од серијата Y: почнувајќи од почетни уреди за оние кои го бараат својот прв паметен телефон, до уреди од средна класа за оние кои бараат целокупно избалансиран уред со најдобра вредност за парите, серијата vivo Y нуди паметен телефон од за секого.
Vivo сака да им помогне на потрошувачите да направат совршена фотографија – со паметни телефони кои секогаш ја ставаат камерата на прво место. Понудата од серијата Y се отвора со vivo Y72 5G, кој комбинира тројна поставеност на камерата на задната страна, со главен сензор од 64 мегапиксели, широкоаголна камера од 8 мегапиксели, како и макро фотограф за снимање предмети од 4 сантиметри. Камерата од 16 мегапиксели ја заокружува силната низа на камери овозможувајќи јасни селфија, дури и во моменти со слаба осветленост. За напојувањето, Y72 располага со долготрајна батерија од 5000 милиампери со брзо полнење од 18 W.
Зголемувајќи го опсегот на серијата Y, vivo ги претстави Y33s, Y21s и Y21. Секој од новите телефони ги има истите клучни карактеристики и сите го испорачуваат истиот висок стандард: батерија од 5000 mAh комбинирана со сигурна технологија за брзо полнење на vivo за да се обезбеди неограничена работа секој ден, најновиот оперативен систем Android 12, поддршка за две СИМ-картички и страничен сензор за отпечаток од прст и тенко тело од 8 милиметри со посакуван, полиран финиш со висок сјај.
Vivo Y33s може да се пофали со главна камера од 50 мегапиксели како дел од поставувањето на тројна задна камера, обезбедувајќи го вистинскиот сет за потрошувачите да ги доловат своите спомени. Поставувањето на камерата продолжува со супер макро камера за дополнителна јасност при фотографирање одблиску. vivo и овој пат се погрижи перформансите да одговараат на vivo Perfect Shot заложбите: 8GB RAM процесор напојуван од MediaTek Helio G80 SOC со што се гарантира дека сите апликации работат непречено, а сликите се обработуваат брзо.
Понатаму, vivo Y21s нуди можности за паметно фотографирање и снимање видеа исти како и Y33s, со систем од три камери со главна камера од 50 мегапиксели. Овој телефон исто така нуди функции за паметна камера кои им помогаат на клиентите да ја снимат својата совршена снимка во речиси секаква ситуација. Тие вклучуваат ноќен режим и за предните и за задните објективи, Time-Lapse и опција за бавно движење од 120 fps. Неговиот чипсет MediaTek Helio G80 вклучува пар моќни ARM Cortex-A75 процесори кои можат да работат до 2 GHz.
Дизајниран за потрошувачи кои немаат намера да ги искористуваат до крај своите паметни телефони при нивната секојдневна употреба, vivo Y21 е атрактивна алтернатива што го претставува најдобриот можен однос цена-перформанси со процесорот напојуван од MediaTek Helio P35 SoC. Најновиот Funtouch OS на vivo, има систем Multi-Turbo 5.0 кој ја подобрува конекцијата на податоци, брзината на системскиот процесор и штеди енергија, истовремено поседувајќи ажуриран режим за игри за мобилен телефон.
Цена и достапност, гаранција и услуга
Високата категорија претставувана од V21 5G, е достапна со препорачана малопродажна цена од 24.999 денари.
Средната категорија претставувана од серијата Y, ќе биде достапна за 11.999 денари за моделот Y21, а моделот Y21s ќе чини 13.999 денари. Следни се: Y33s со цена од 15.999 денари и Y72 5G за 18.999 денари. Сите модели се достапни за купување во продажната мрежа на Сетек, Нептун и Риверсофт, како и кај телекомуникацискиот партнер А1.
Бидејќи доверливоста и квалитетната поддршка по продажбата се од клучно значење за vivo, сите уреди се поддржани со 2-годишна гаранција на производителот; иако е скоро невозможно, сепак, во случај нешто да тргне наопаку, клиентите во Северна Македонија можат да се потпрат на услугата на Мобико.
###
За vivo
vivo е технолошка компанија која создава врвни производи засновани на вредност водена од дизајнот, со главен фокус врз паметните уреди и интелигентните услуги. Компанијата има цел да изгради мост меѓу луѓето и дигиталниот свет. Преку својата уникатна креативност, vivo им овозможува на корисниците сè поудобен мобилен и дигитален живот. Следејќи ги основните вредности на компанијата кои вклучуваат Benfen*, со фокус на дизајнот и корисничкото искуство, како и континуираното учење и тимскиот дух, vivo имплементира стратегија за одржлив развој со визија да прерасне во поздрава и поодржлива корпорација од светска класа.
Здружувајќи ги и развивајќи ги најдобрите таленти за да испорача извонреден квалитет, vivo е поддржан од мрежа центри за истражување и развој во Шенжен, Донгуан, Нанџинг, Пекинг, Хангжу, Шангај и Ксиан, фокусирајќи се на развојот на најсовремените потрошувачки технологии, вклучително 5G, вештачка интелигенција, индустриски дизајн, систем за фотографирање и други нови технологии. vivo, исто така, воспостави интелигентна производствена мрежа (вклучувајќи ги и оние овластени од vivo), со годишен производствен капацитет од речиси 200 милиони паметни телефони. Досега, vivo ја разграни својата продажна мрежа во повеќе од 60 земји и региони и стана посакуван бренд кај повеќе од 400 милиони корисници ширум светот.
*„Бенфен“ – термин што го објаснува ставот да се сработат вистинските работи на вистински начин – што е најдобар опис на мисијата на vivo да создаде нова вредност за општеството.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Димитриеска-Кочоска: Законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка и зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем

Министерството за финансии презеде повеќе законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка со цел зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем и градење силни банки, кои се силен партнер во спроведување на политиките на Владата за поддршка на домашната економија. Ова го наведува министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска во новото издание на Е-билтен на Македонската банкарска асоцијација, објавен во април 2025 година.
„Законот за решавање банки е најзначаен чекор во овој сегмент, со кој се создава нова регулаторна рамка која ќе овозможи навремена интервенција во кредитни институции со проблеми и предуслови за одржување на финансиската стабилност и довербата на јавноста во банкарскиот сектор, со истовремено избегнување на значително негативно влијание врз финансискиот систем преку обезбедување континуитет на клучните функции на банката. Односно, заштита на депонентите и клиентите“, пишува министерката.
Таа додава дека Законот, чија примена се очекува во последниот квартал од годината, пропишува правила, постапки и инструменти за решавање банка, овластувања на Народната банка како орган за решавање банки, како и активности по започнувањето на постапката за решавање банка и дека на овој начин ќе се обезбеди спречување на несолвентност и намалување на негативните последици врз финансискиот систем.
Според министерката со инструментите за ефективно решавање банки што ќе се воведат, ќе се гарантира избегнување на користење средства од даночните обврзници за спасување на овие институции. Тоа, наведува, значи дека употребата на државни инструменти е ограничена и ќе може да се активираат само во исклучителни околности, по исцрпување на сите други опции. Од друга страна, појаснува, со воспоставување на Фондот за решавање банки, Народната банка ќе биде надлежна за управување со постапките и средствата во случаи на финансиски проблеми.
Законот значи воспоставување пазарна дисциплина и доверба во банкарскиот сектор, како и усогласување со европските стандарди, што е значаен чекор напред во унапредување на регулаторната и супервизорската рамка во нашата земја.
Во текстот најавува дека дополнително зајакнување на финансиската стабилност и зајакнување на целокупниот финансиски систем заради зголемување на сигурноста на банкарскиот сектор се очекува и со законската инцијатива за нов закон за банките. Целта на новото законско решение е да се постигне зајакнување на капацитетот на банките за адекватно управување со ризиците поврзани со нивните активности, како и за апсорбирање на потенцијалните загуби што можат да настанат во деловното работење, чија имплементација дополнително ќе го подигне нивото на квалитетен капитал на банките и ќе ја зајакне супервизијата.
Димитриеска-Кочоска подвлекува дека во сите овие активности важна и за истакнување е улогата на Народната банка, како и зајакнувањето на нејзината независност, што се овозможува со последните измени и дополнувања на Законот за Народната банка.
Министерката во објавениот текст ја истакнува важноста на банкарскиот сектор во спроведување на економските политики на Влада, напоменувајќи ги активностите кои се одвиваат во реализација на обезбедените 250 милиони евра поволни кредити за домашните компании.
Економија
За првпат објавен Извештајот за спроведување на макропрудентната политика на Народната банка

Народната банка го објави за првпат Извештајот за спроведувањето на макропрудентната политика, со кој се овозможува транспарентен увид во карактеристиките на преземените макропрудентни мерки, начинот на нивното одредување, како и ефектите од нив. Преземените макропрудентни мерки беа насочени кон исполнувањето на посредните цели на макропрудентната политика за зајакнување на отпорноста на банкарскиот систем и ограничување на структурните системски слабости, а преку тоа и исполнување на крајната цел за одржување на финансиската стабилност.
Целта на мерките насочени кон кредитокорисниците, коишто се применуваат од средината на 2023 година, беше намалување на ризикот од прекумерно преземање ризици од стрaна на банките и од појава на преголема задолженост кај физичките лица при поолабавени кредитни услови и следствено, намалување на веројатноста за остварување на ризиците при неповолни промени во општите економски услови. Мерките се состоеја од јасни правила за тоа колку може да се задолжи едно лице без да се загрози неговата финансиска стабилност, поврзувајќи ја висината на кредитот со висината на доходот на физичкото лице или со вредноста на станбениот простор којшто е заложен како обезбедување. Воведувањето на овие мерки имаше главно превентивен карактер, нивниот интензитет главно се вклопуваше во применетите кредитни политики и практики на банките, но тие го пренесоа сигналот на Народната банка дека треба барем да се задржат применетите критериуми при новото кредитирање на физичките лица.
Другата група мерки целат кон зајакнување на капиталната сила на банките и нивниот капацитет за справување со потенцијалните негативни ефекти од остварувањето на ризиците, а се состојaт од воведување дополнителни капитални барања, познати како заштитни слоеви на капиталот. Во периодот по воведувањето на заштитните слоеви на капиталот ‒ заштитниот слој на капиталот за системски значајните банки и заштитниот слој за зачувување на капиталот во 2017 година и противцикличниот заштитен слој на капиталот во 2023 година ‒ нивото на капиталот на банките е значително зголемено при што стапката на адекватност на капиталот е поголема за речиси 4 процентни поени, достигнувајќи едно од највисоките нивоа во изминативе две децении.
Макропрудентната политика, како клучна алатка за одржување на финансиската стабилност, беше институционализирана со измените на Законот за банките во 2016 година, a надлежноста на Народната банка како макропрудентен орган беше дополнително зајакната со Законот за финансиска стабилност од 2022 година и со измените на Законот за Народната банка во 2024 година, што овозможи проширување на спектарот на примена на макропрудентните инструменти за целите на одржувањето на финансиската стабилност. Со редовна анализа и можност за приспособување на инструментите, Народната банка и натаму ќе спроведува макропрудентна политика со која ќе овозможи одржување на стабилноста и сигурноста на банкарски систем, што е најважната претпоставка за финансиска стабилност и долгорочен економски раст, се наведува во соопштението на Народната банка.
Извештајот е достапен на следнава врска
Економија
УЈП: Фискалните каси да имаат точни адресни податоци и редовно да се одржуваат во овластени сервисери

Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници кои вршат промет на добра и услуги со готовински плаќања дека се должни за секое работно место каде што се врши прометот да воведат и користат фискален систем на опрема, задолжително да издаваат фискална сметка за секој извршен промет и редовно да ги одржуваат и сервисираат фискалните апарати во овластен сервисен центар.
„Адресните податоци внесени во фискалниот систем треба да бидат точни и да соодветствуваат со локацијата каде што се користи фискалната каса. Даночниот обврзник кој го користи фискалниот систем во одреден деловен објект не смее да го пренесува, користи или отуѓува фискалниот апарат во друг објект без претходна пријава во Управата за јавни приходи преку овластен сервисен центар“, се наведува во соопштението.
Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници, корисници на фискална опрема дека секоја промена или одјава на фискалниот систем мора да биде одобрена од страна на Управата за јавни приходи.
Исто така даночните обврзници кои престануваат да го користат фискалниот систем, било поради прекин на дејност или набавка на нова опрема (нов фискален апарат), должни се стариот да го одјават преку овластен сервисен центар во Управата за јавни приходи.
УЈП апелира даночните обврзници да ги почитуваат одредбите од законот и да бидат даночно усогласени.