Економија
Повеќе луксуз, повеќе перформанси: светска премиера на новиот Porsche Cayenne

Porsche фундаментално ја промени третата генерација на Cayenne со сеопфатни промени во погонската група, шасијата, дизајнот и опремата. Ова дополнително ги прошири не само перформансите на патот и надвор од патот, туку и луксузниот секојдневен комфор.
Porsche темелно го усоврши својот успешен луксузен теренец. Новиот Cayenne дебитира со високо дигитализиран дисплеј и нов концепт за управување, нова технологија на шасијата и иновативни високотехнолошки карактеристики. „Тоа е една од најобемните надградби на производите во историјата на Porsche“, изјави Michael Schätzle, потпретседател на производната линија Cayenne. HD Matrix LED фаровите со висока дефиниција обезбедуваат осветлување на патот приспособено на секоја ситуација во возењето, системот за квалитет на воздухот ги филтрира загадувачите на воздухот во внатрешноста, а за прв пат во Cayenne, совозачите имаат свој инфозабавен дисплеј. Со својот надграден дизајн и помоќниот опсег на мотори, Cayenne го нагласува фактот дека е најспортскиот автомобил во својот сегмент.
Дигитализиран и фокусиран на возачот: Porsche Driver Experience
Porsche интегрира целосно ревидиран концепт на дисплеј и контрола во новиот Cayenne. Новиот Porsche Driver Experience, првпат претставен во Porsche Taycan, се фокусира на возачот. Функциите што возачот ги користи се наоѓаат директно на управувачот или веднаш до него, како рачката на менувачот. Ова создава простор во новата централна конзола за прегради за складирање и голем контролер за климатизација во елегантен дизајн на црн панел. Големите, лесно достапни контроли во комбинација со механички прекинувачи за климатизација и хаптички контролер за јачина на звук обезбедуваат оптимална оперативност и префинет изглед. Клучна карактеристика на новиот Porsche Driver Experience е правилната рамнотежа помеѓу дигиталните и аналогните елементи.
За прв пат, редизајнираниот кокпит на Cayenne вклучува целосно дигитална 12,6-инчна табла со инструменти со таканаречен заоблен и варијабилен екран. Head-up дисплејот е достапен како опција. Стандардниот 12,3-инчен централен дисплеј на Porsche Communication Management (PCM) хармонично се интегрира во новата контролна табла и обезбедува пристап до сите релевантни функции на возилото. Екранот од 10,9 инчи за прв пат е достапен за совозачката страна. Ова го збогатува искуството во возењето на совозачот со прикажување податоци за перформансите, обезбедување посебен пристап до контролите на системот за инфозабава и, во зависност од пазарот, опција за прикажување на видео содржини. Дисплејот поставен пред совозачот не се гледа од страна на возачот за да не го одвлекува неговото внимание.
Рафиниран дизајн, иновативна технологија за осветлување
Новиот Cayenne сега има особено експресивен изглед. Новиот преден дел во комбинација со посилно заоблени крила, нова хауба и технички привлечни фарови ја нагласуваат ширината на возилото. Тридимензионално дизајнираните задни светла и новиот заден браник со интегриран држач за регистарски таблички го карактеризираат дизајнот на задниот дел на новиот Cayenne. Проширената палета на бои со три нови бои, спортските пакети кои заштедуваат до 33 килограми за Cayenne Coupé и новата широка палета на тркала од 20, 21 и 22 инчи, овозможуваат индивидуално и динамично конфигурирање на новиот Cayenne.
Матрикс LED фаровите сега се стандардни во новиот Cayenne. HD Matrix LED фаровите се нова опционална карактеристика. Со два модула со висока дефиниција и повеќе од 32.000 пиксели по фар, нивната иновативна технологија ги препознава возилата кои надоаѓаат и ја блокира светлината на долгото светло до нив со точност на пиксели за да не ги заслепува. Светлината на модулите може да се адаптира на повеќе од 1.000 начини во зависност од ситуацијата на возење.
Porsche воведе и систем за квалитет на воздухот во новиот Cayenne. Сензорите го детектираат нивото на ситни честички прашина во воздухот, кој се рециркулира низ филтерот за ситна прашина повеќе пати доколку е потребно. Дополнително, јонизаторот отстранува многу бактерии и загадувачи од воздухот, што е особено корисно за оние кои страдаат од алергии.
Покрај тоа, клиентите можат да користат сеопфатен опсег на нови и оптимизирани системи за помош. Тука спаѓаат активното ограничување на брзината, помошта во свиоци и подобрениот Porsche InnoDrive како дел од адаптивната контрола на патувањето. Ова значи дека новиот Cayenne е уште подобар во помагањето на својот возач во опасни ситуации, како и во сообраќајниот метеж во урбаната средина или на автопатите.
Зголемена удобност и перформанси
Porsche го опремува Cayenne со челична пружинска суспензија, вклучително и Porsche Active Suspension Management (PASM). Новите амортизери со технологија со 2 вентили, а со тоа и одделните фази на враќање и компресија, овозможуваат оптимизирани перформанси во сите ситуации на возење. Конкретно, удобноста при мали брзини, управувањето при динамични свиоци и поддршката при теренско возење се значително подобрени. Возачкото искуство може дополнително да се подобри со новата адаптивна воздушна суспензија со технологија со 2 комори и 2 вентили. Ова го подобрува искуството во возењето со мека суспензија, го стабилизира возилото и го поедноставува управувањето на и надвор од патот – споредено со стандардната суспензија и со претходниот модел. Суспензијата исто така нуди уште поостра диференцијација помеѓу режимите на возење Normal, Sport и Sport Plus.
Електричен досег до 90 километри
Во Европа, новиот Cayenne дебитира со три различни верзии на мотори. Огромното усовршување на четирилитарскиот V8 битурбо мотор, кој го заменува претходниот V6 мотор во новиот Cayenne S. Со максимална моќност од 349 KW (474 КС) и вртежен момент од 600 Nm – 25 kW (34 КС) и 50 Nm повеќе од својот претходник – го забрзува и Cayenne и Cayenne Coupé до 100 km/h за 4,7 секунди. Максималната брзина е 273 km/h. Основната варијанта на Cayenne доаѓа со оптимизиран трилитарски V6 турбо мотор, кој сега генерира 260 kW (353 КС) и 500 Nm.
Шестцилиндричниот мотор, исто така, ја формира основата за погонската група на Cayenne E-Hybrid. Во комбинација со новиот електричен мотор кој е подобрен за 30 kW, сега има вкупна моќност од 130 kW (176 КС), со што комбинираната моќност се зголемува на 346 kW (470 КС). Опремен со високонапонска батерија со зголемен капацитет од 17,9 kWh на 25,9 kWh, во зависност од нивото на опремата, сега е возможен чисто електричен опсег според WLTP до 90 километри. Новиот вграден полнач од 11 kW сега го скратува времето на полнење на соодветен извор на енергија на помалку од два и пол часа и покрај зголемениот капацитет на батеријата. За време на патувањето, оптимизираните е-хибридни режими на возење ја зголемуваат ефикасноста на возилото.
Достапен со продолжена стандардна опрема
Стандардната опрема на Cayenne е значително проширена за да вклучи Matrix LED фарови, Porsche Active Suspension Management, 20-инчни тркала, предни и задни Park Assist системи вклучувајќи камера за рикверц и фиока за паметни телефони со индуктивно полнење до 15 вати. Новите модели се достапни за нарачка веднаш, а испораката во Македонија ќе започне во текот на летото оваа година.
(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Николоски: Голем раст на градежништвото и транспортот

Бруто домашниот производ порасна за 3.4% во април, мај и јуни. Особено ми е драго што секторите градежништвото, транспорт и складирање силно растат! Тие се двигатели на македонската економија! Во вториот квартал секторот градежништво порасна за 7.3%, објави вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на својот фејсбук профил.
„Голем раст на градежништвото, транспортот и складирањето.
Премиерот Христијан Мицкоски објави одлични вести за македонската економија – во месеците април, мај и јуни бруто домашниот производ порасна за 3.4% . Особено ми е драго што секторите градежништвото, транспорт и складирање силно растат! Тие се двигатели на македонската економија!
Во вториот квартал секторот градежништво порасна за 7.3%, уште посилен раст од тој во првиот квартал од 7.1%, додека секторот транспорт и складирање порасна за 6.0% .
Со засилената активност во делот на изградба на патишта, инвестиции во железници и проекти од локално значење растот во третиот квартал ќе биде уште посилен благодарение на вредните работници кои работат во секакви временски услови и јасните политики и стратегија на Владата и Министерството за транспорт.
Ја градиме Македонија“, напиша вицепремиерот Николоски.
Економија
Славески од Глобалниот форум на АФИ: Финансиската вклученост е предуслов за одржлив раст и за стабилност

„Секој човек има право на фер и квалитетни финансиски услуги, а финансиската едукација е клучот за стабилен систем и за заштита на граѓаните“ – порача гувернерот на Народната банка, д-р Трајко Славески, на Глобалниот форум за политики на Алијансата за финансиска инклузија (АФИ), којшто се одржува во Намибија.
Во своето воведно обраќање пред регионалната иницијатива за Источна Европа и Централна Азија (ECAPI), гувернерот нагласи дека финансиската вклученост претставува темел на сеопфатниот економски раст и благосостојбата на општествата. „Само финансиски писмени граѓани можат да носат исправни одлуки за штедење, задолжување и за инвестирање, а со тоа придонесуваат и за стабилноста на целиот финансиски систем“, рече Славески.
Тој нагласи дека дигитализацијата и финтек-иновациите отвораат огромни можности за поширок пристап до финансиски услуги, но носат и нови ризици – како што се нови типови измами, злоупотреби на лични податоци и ризик од презадолжување на домаќинствата. „Во дигиталната ера е неопходно развивање ефикасни иницијативи за финансиска едукација и алатки за различни целни групи – од младите до постарите генерации“, истакна гувернерот.
Во обраќањето тој се осврна и на активностите на Народната банка во областа на финансиската вклученост. Посочи дека нашата земја оваа година стана членка на Единствената област за плаќања во евра (СЕПА), што ќе овозможи побрзи, поевтини и посигурни трансакции за граѓаните и за компаниите. Покрај тоа, се работи на воведување основна сметка за плаќање со фиксeн и пристапeн надоместок, наменета особено за ранливите категории граѓани. „Намалувањето на банкарските надоместоци и воведувањето нови механизми за заштита на потрошувачите се важни чекори за повисока вклученост“, нагласи Славески, додавајќи дека во подготовка е и втората Национална стратегија за финансиска едукација и финансиска инклузија.
„Да се биде дел од големото семејство на АФИ за нас претставува и чест и обврска за постојана размена на искуства и знаења. Народната банка и во иднина ќе биде целосно посветена на овој процес“, истакна гувернерот, изразувајќи благодарност за поддршката и соработката со АФИ и со институциите од регионот. На Глобалниот форум, заедно со гувернерот, учествуваат и главната економистка Анета Крстевска и советничката на гувернерот Весна Стојчевска.
Гувернерот Славески учествуваше и во панел-дискусијата на Глобалниот форум за политики на Алијансата за финансиска инклузија (АФИ), посветена на зголемувањето на вклученоста на жените на пазарот на труд. Во своето излагање, Славески нагласи дека сеопфатниот раст е незамислив без родова еднаквост и еднакви економски можности. „Според Глобалниот извештај за родовиот јаз за 2024 г., иако разликите во пристапот до образованието и здравството речиси исчезнаа, најголемиот јаз останува во економската и политичката застапеност на жените“, истакна тој, повикувајќи на проактивни светски политики. Воедно, тој ги претстави активностите на Народната банка во оваа област, меѓу кои и улогата на институцијата како национален координатор за спроведување на Кодексот за финансирање на жените претприемачи (We Finance Code − WeFi Code) – светска рамка за затворање на родовиот јаз во финансирањето на женските бизниси, поддржана од Светската банка, ЕБОР и од други меѓународни партнери.
Членството на Народната банка во Алијансата за финансиска инклузија е со поддршка на Европскиот фонд за Југоисточна Европа (ЕФСЕ) и Европската банка за обнова и развој (ЕБРД).
Економија
Дурмиши: Преку мерката за зелени инвестиции отворени се речиси 400 работни места во приватниот сектор

Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, заедно со директорот на Агенцијата за вработување, Сељатин Бељули, и постојаниот претставник на УНДП, Армен Григорјан, денеска го посети ресторанот „Ксантика“, кој е еден од успешните примери на зелени инвестиции и создавање нови работни места.
За време на посетата министерот истакна дека преку Мерката 8 – „Создавање нови работни места преку зелени инвестиции“, досега се отворени речиси 400 нови работни места во приватниот сектор.
„Досега 228 компании инвестираа во зелени решенија – фотонапонски панели, енергетска ефикасност и модерна опрема. Компаниите вложија над 200 милиони денари сопствени средства, што е повеќе од државната поддршка. Тоа покажува дека политиката на Владата не е само субвенција, туку катализатор за приватен капитал и за зелена економија,“ рече министерот Дурмиши.