Економија
Повеќе луксуз, повеќе перформанси: светска премиера на новиот Porsche Cayenne

Porsche фундаментално ја промени третата генерација на Cayenne со сеопфатни промени во погонската група, шасијата, дизајнот и опремата. Ова дополнително ги прошири не само перформансите на патот и надвор од патот, туку и луксузниот секојдневен комфор.
Porsche темелно го усоврши својот успешен луксузен теренец. Новиот Cayenne дебитира со високо дигитализиран дисплеј и нов концепт за управување, нова технологија на шасијата и иновативни високотехнолошки карактеристики. „Тоа е една од најобемните надградби на производите во историјата на Porsche“, изјави Michael Schätzle, потпретседател на производната линија Cayenne. HD Matrix LED фаровите со висока дефиниција обезбедуваат осветлување на патот приспособено на секоја ситуација во возењето, системот за квалитет на воздухот ги филтрира загадувачите на воздухот во внатрешноста, а за прв пат во Cayenne, совозачите имаат свој инфозабавен дисплеј. Со својот надграден дизајн и помоќниот опсег на мотори, Cayenne го нагласува фактот дека е најспортскиот автомобил во својот сегмент.
Дигитализиран и фокусиран на возачот: Porsche Driver Experience
Porsche интегрира целосно ревидиран концепт на дисплеј и контрола во новиот Cayenne. Новиот Porsche Driver Experience, првпат претставен во Porsche Taycan, се фокусира на возачот. Функциите што возачот ги користи се наоѓаат директно на управувачот или веднаш до него, како рачката на менувачот. Ова создава простор во новата централна конзола за прегради за складирање и голем контролер за климатизација во елегантен дизајн на црн панел. Големите, лесно достапни контроли во комбинација со механички прекинувачи за климатизација и хаптички контролер за јачина на звук обезбедуваат оптимална оперативност и префинет изглед. Клучна карактеристика на новиот Porsche Driver Experience е правилната рамнотежа помеѓу дигиталните и аналогните елементи.
За прв пат, редизајнираниот кокпит на Cayenne вклучува целосно дигитална 12,6-инчна табла со инструменти со таканаречен заоблен и варијабилен екран. Head-up дисплејот е достапен како опција. Стандардниот 12,3-инчен централен дисплеј на Porsche Communication Management (PCM) хармонично се интегрира во новата контролна табла и обезбедува пристап до сите релевантни функции на возилото. Екранот од 10,9 инчи за прв пат е достапен за совозачката страна. Ова го збогатува искуството во возењето на совозачот со прикажување податоци за перформансите, обезбедување посебен пристап до контролите на системот за инфозабава и, во зависност од пазарот, опција за прикажување на видео содржини. Дисплејот поставен пред совозачот не се гледа од страна на возачот за да не го одвлекува неговото внимание.
Рафиниран дизајн, иновативна технологија за осветлување
Новиот Cayenne сега има особено експресивен изглед. Новиот преден дел во комбинација со посилно заоблени крила, нова хауба и технички привлечни фарови ја нагласуваат ширината на возилото. Тридимензионално дизајнираните задни светла и новиот заден браник со интегриран држач за регистарски таблички го карактеризираат дизајнот на задниот дел на новиот Cayenne. Проширената палета на бои со три нови бои, спортските пакети кои заштедуваат до 33 килограми за Cayenne Coupé и новата широка палета на тркала од 20, 21 и 22 инчи, овозможуваат индивидуално и динамично конфигурирање на новиот Cayenne.
Матрикс LED фаровите сега се стандардни во новиот Cayenne. HD Matrix LED фаровите се нова опционална карактеристика. Со два модула со висока дефиниција и повеќе од 32.000 пиксели по фар, нивната иновативна технологија ги препознава возилата кои надоаѓаат и ја блокира светлината на долгото светло до нив со точност на пиксели за да не ги заслепува. Светлината на модулите може да се адаптира на повеќе од 1.000 начини во зависност од ситуацијата на возење.
Porsche воведе и систем за квалитет на воздухот во новиот Cayenne. Сензорите го детектираат нивото на ситни честички прашина во воздухот, кој се рециркулира низ филтерот за ситна прашина повеќе пати доколку е потребно. Дополнително, јонизаторот отстранува многу бактерии и загадувачи од воздухот, што е особено корисно за оние кои страдаат од алергии.
Покрај тоа, клиентите можат да користат сеопфатен опсег на нови и оптимизирани системи за помош. Тука спаѓаат активното ограничување на брзината, помошта во свиоци и подобрениот Porsche InnoDrive како дел од адаптивната контрола на патувањето. Ова значи дека новиот Cayenne е уште подобар во помагањето на својот возач во опасни ситуации, како и во сообраќајниот метеж во урбаната средина или на автопатите.
Зголемена удобност и перформанси
Porsche го опремува Cayenne со челична пружинска суспензија, вклучително и Porsche Active Suspension Management (PASM). Новите амортизери со технологија со 2 вентили, а со тоа и одделните фази на враќање и компресија, овозможуваат оптимизирани перформанси во сите ситуации на возење. Конкретно, удобноста при мали брзини, управувањето при динамични свиоци и поддршката при теренско возење се значително подобрени. Возачкото искуство може дополнително да се подобри со новата адаптивна воздушна суспензија со технологија со 2 комори и 2 вентили. Ова го подобрува искуството во возењето со мека суспензија, го стабилизира возилото и го поедноставува управувањето на и надвор од патот – споредено со стандардната суспензија и со претходниот модел. Суспензијата исто така нуди уште поостра диференцијација помеѓу режимите на возење Normal, Sport и Sport Plus.
Електричен досег до 90 километри
Во Европа, новиот Cayenne дебитира со три различни верзии на мотори. Огромното усовршување на четирилитарскиот V8 битурбо мотор, кој го заменува претходниот V6 мотор во новиот Cayenne S. Со максимална моќност од 349 KW (474 КС) и вртежен момент од 600 Nm – 25 kW (34 КС) и 50 Nm повеќе од својот претходник – го забрзува и Cayenne и Cayenne Coupé до 100 km/h за 4,7 секунди. Максималната брзина е 273 km/h. Основната варијанта на Cayenne доаѓа со оптимизиран трилитарски V6 турбо мотор, кој сега генерира 260 kW (353 КС) и 500 Nm.
Шестцилиндричниот мотор, исто така, ја формира основата за погонската група на Cayenne E-Hybrid. Во комбинација со новиот електричен мотор кој е подобрен за 30 kW, сега има вкупна моќност од 130 kW (176 КС), со што комбинираната моќност се зголемува на 346 kW (470 КС). Опремен со високонапонска батерија со зголемен капацитет од 17,9 kWh на 25,9 kWh, во зависност од нивото на опремата, сега е возможен чисто електричен опсег според WLTP до 90 километри. Новиот вграден полнач од 11 kW сега го скратува времето на полнење на соодветен извор на енергија на помалку од два и пол часа и покрај зголемениот капацитет на батеријата. За време на патувањето, оптимизираните е-хибридни режими на возење ја зголемуваат ефикасноста на возилото.
Достапен со продолжена стандардна опрема
Стандардната опрема на Cayenne е значително проширена за да вклучи Matrix LED фарови, Porsche Active Suspension Management, 20-инчни тркала, предни и задни Park Assist системи вклучувајќи камера за рикверц и фиока за паметни телефони со индуктивно полнење до 15 вати. Новите модели се достапни за нарачка веднаш, а испораката во Македонија ќе започне во текот на летото оваа година.
(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Митева: Владина делегација учествуваше на националниот ден на светската изложба ЕКСПО 2025 во Јапонија

Владината делегација предводена од министерот за надворешни работи и надворешна трговија Тимчо Муцински, министерот за култура и туризам Зоран Љутков и генералниот секретар на Владата Игор Јанушев денес учествуваше на националниот ден на светската изложба ЕКСПО 2025 во Јапонија.
„Силен впечаток остави точката и настапот на националниот ансамбл Танец кои го отворија денешниот ден. Македонскиот павилјон изобилува со традиционални изложби, но најсилно и најголеми внимание зазема токму онаа на јапонскиот архитект Кензо Танге кој го има проектирано Скопје после земјотресот во 1963 година“, изјави портпаролката, Марија Митева.
Како Влада остануваме посветени на афирмација на Македонија, а присуството на ЕКСПО 2025 година е уште еден доказ за тоа, додаде Митева.
Економија
Силна профитабилност во првиот квартал од 2025 година во услови на меѓународно опкружување исполнето со предизвици

Во првиот квартал од 2025 година, цените на суровата нафта се движеа помеѓу 60 и 68 долари за барел што претставува намалување во однос на опсегот од 68 до 93 долари за барел, во првиот квартал од 2024 година. Ваквиот пад првенствено беше предизвикан од неизвесноста околу развојот на глобалниот трговски протекционизам, инфлаторните притисоци и геополитичките тензии. Инфлацијата доведе до повисоки трошоци за производство, додека геополитичките прашања го дестабилизираа пазарот. Како резултат на трговските тензии, проекциите за растот на глобалната побарувачка за нафта беа намалени, за разлика од општото зголемување на цените во првиот квартал од 2024 година, предизвикано од геополитички ризици и нарушувања во снабдувањето.
Обемот на продажба во првиот квартал од 2025 година изнесуваше 247 илјади М³, со пад од 10% споредено со истиот период минатата година. Производите беа пласирани на двата пазари на кои компанијата традиционално работи (домашниот и извозниот), при што извозот учествуваше со 24% во вкупниот обем на продажба.
Бруто-добивката достигна 269 милиони денари, што претставува намалување од 9% споредено со истиот период минатата година. Добивката пред оданочување изнесува 107 милиони денари.
Прилагодената ЕБИТДА за периодот достигна 137 милиони денари, бележејќи годишен раст од 25%. Ова е резултат од зголемената продажба на домашниот пазар, зголемените чисти извозни бруто-маржи, повисоката бруто маржа на електрична енергија и намалувањето на оперативните трошоци за 5%. Остварената ЕБИТДА забележа пад од 15% споредено со истиот период лани, главно поради негативниот ефект на вреднување на залихите од 20 милиони денари, наспроти позитивниот ефект од 28 милиони денари постигнат во претходната година.
Во согласност со своите стратешки приоритети и одлуката да ги зајакне инвестициите во почисти извори на енергија и да ги намали емисиите на јаглерод диоксид, компанијата инвестираше 9 милиони денари во проекти за обновливи извори на енергија во текот на првиот квартал од 2025 година. Овие тековни инвестиции не само што придонесуваат кон одржливоста на животната средина, туку обезбедуваат и значителни економски придобивки.
Посветеноста на компанијата на својата стратегија за ООП останува цврста и доследна, особено во поглед на поддршката на средината и заедницата каде што ОКТА работи. Годината започна со фокус на иднината на земјата – децата и младите. Преку нашата годишна донација од 6.000 литри екстра лесно масло за греење на СОС Детското село во Скопје, обезбедивме доволни количини за целосно покривање на потребите за греење за целата година. Ваквиот придонес значително ги подобрува условите за живот на децата без родителска грижа.
Во текот на првиот квартал од годината, ОКТА ја најави својата програма за стипендии за постдипломски студии во земјата и во странство. Оваа иницијатива го поддржува нашето уверување дека инвестирањето во образованието и новата генерација значи инвестирање во поодржлива и посигурна иднина. Нашите вработени пак, повторно ја покажаа својата посветеност на општествената добробит преку учеството во првата традиционална крводарителска акција за оваа година, потврдувајќи ја својата непоколеблива посветеност на хуманоста и благосостојбата на заедницата.
ОКТА има за цел да ја задржи својата лидерска позиција на локалниот пазар преку обезбедување на редовно и непрекинато снабдување со горива од највисок квалитет до своите клиенти на пазарите на кои работи. Унапредувајќи ги своите иницијативи за автоматизација, компанијата работи на подобрување на својата организациска ефикасност, намалување на трошоците и поставување на цврста основа за идни остварувања.
Преку прифаќање на иновациите и приспособливоста, ОКТА не само што обезбедува континуитет, туку и придонесува за подобрување на општеството, поттикнувајќи одржлив напредок и стабилност за сите.
ПР
Економија
„Бехтел и Енка“ на средба со градежната индустрија за коридорите

На 29 април 2025 година, во кампот на Бехтел ЕНКА во Гостивар, се одржа значајна средба помеѓу менаџментот на компанијата и домашните компании членки на Здружението на градежнишво при Стопанската комора на Северна Македонија.
Овој настан, организиран во рамки на соработката помеѓу Бехтел ЕНКА и Стопанската комора, имаше за цел да ја продлабочи соработката и да овозможи поголема вклученост на домашните градежни компании во реализацијата на Коридорите 8 и 10д – два од најзначајните инфраструктурни проекти во земјата и поширокиот регион.
Џош Бејкер, проектен менаџер во Бехтел ЕНКА, изрази благодарност за конструктивната соработка со Комората и за силниот интерес од домашните компании. Тој истакна дека моментално околу 60% од снабдувачите на проектот се локални, како и повеќе од 90% од подизведувачите, со цел дополнително да се зголеми ова учество.
„Со нетрпение очекуваме да изградиме длабоки и соработувачки партнерства со талентирани домашни компании и да работиме заедно за постигнување на највисоки стандарди за безбедност и квалитет,“ изјави Бејкер.
Тој додаде дека и покрај почетните доцнења поради експропријација, градежните активности на делниците Гостивар–Букојчани и Прилеп–Битола напредуваат стабилно, а делницата Тетово–Гостивар е во фаза на засилено активирање.
„Повеќе од 35 години, Бехтел ЕНКА успешно реализира автопатски проекти низ Балканот, благодарение на силната соработка меѓу нашите директно вработени тимови и подизведувачите, од кои поголемиот дел се од локалниот пазар во кој работиме. Овој модел на партнерство – изграден врз тимска работа, взаемно учење и заедничка посветеност – е клучот за нашиот успех. И на нашиот тековен проект го продолжуваме овој пристап, и веќе гледаме ветувачки резултати во областите каде што сме вклучиле подизведувачи. Во Бехтел ЕНКА, ние не ги доделуваме обврските и потоа се повлекуваме; работиме рамо до рамо со нашите подизведувачи за да обезбедиме безбедност, квалитет и навремена испорака. Ова обединето залагање е суштинско за постигнување на највисоките стандарди низ целиот проект“, истакна Џанберк Атила, заменик раководител на проект – менаџер за изградба и терен.
Крис Хинспетер, бизнис менаџер на проектот, додаде дека Бехтел ЕНКА е посветена на транспарентност во процесите за набавка и подизведување. „Сакаме овој процес да биде отворен и достапен. Колку повеќе локални компании се приклучат, толку посилен ќе биде проектот,“ изјави тој.
Техничките менаџери Озкан Доган (подизведување), Хакан Билај (земјени работи), Фатих Курт (структури) и Чаглар Кандемир (карпи и постројки) ги презентираа процедурите и можностите за регистрација и квалификација на домашните компании, охрабрувајќи ги активно да аплицираат за наредните можности.
Д-р Јелисавета Георгиева Јовевска одговорна во Комората за инфраструктура и економски развој ја истакна подготвеноста и капацитетот на македонските компании во вклучување на овие значајни инфраструктурни проекти: „Нашите компании имаат децении искуство, и дома и во странство. Веруваме во заеднички настап – обединување на домашната експертиза со меѓународни стандарди.“
Стопанската комора на Северна Македонија ја потврди својата поддршка за своите членки и ги повика сите заинтересирани компании да ги контактираат за помош и ресурси поврзани со ангажманот на проектот.