Контакт

Економија

Поголем, попрактичен, поефикасен – новиот Volkswagen Caddy почна со продажба во Македонија

Објавено пред

Volkswagen Комерцијални возила официјално го претстави новото Caddy на нашиот пазар. Петтата генерација на мошне успешниот модел, од кој се произведени над три милиони примероци, се лансира како MPV и градско товарно возило наменето за испорака. За прв пат, сеопфатниот систем се заснова на модуларната попречна матрица (MQB), што се користи за повеќе модели од Volkswagen Групацијата. Со најновата еволуција на MQB, бројни нови технологии се имплементрани во новото Caddy: иновативниот систем за асистенција „Travel Assist“ го олеснува возењето и го прави побезбедно управувањето со Caddy. „Секогаш онлајн“ инфо-забавните системи и дигитализираните контроли го прават Caddy паметен телефон на тркала, a новиот систем со двојно дозирање ги претвора емисиите на NOx во вода и безопасен азот. Надворешноста има нов и харизматичен дизајн, а внатрешноста исто така е функционално испланирана до последниот детал. Во исто време, просторот што го нуди овој нов повеќенаменски систем меѓу компактните комбиња се зголемува, како вистински Volkswagen.

dobivaj vesti na viber

Харизматичен дизајн и нови карактеристики на надворешноста

Визуелно, преминувањето на MQB платформата станува веднаш забележително од подолгото меѓуоскино растојание. Растојанието е зголемено од 2.682 на 2.755 мм, со што Caddy добива подинамичен изглед. Дизајнерите ја искористија техничката можност претставена од платформата, за да создадат целосно редизајнирано возило – кое е похаризматично од кога било. Во однос на инженерството и функционалностите, надворешноста на Caddy со седум седишта има голем број нови карактеристики. Овие вклучуваат особено голем панорамски подвижен покрив со транспарентна површина од 1,4 м2 и опционални електрични помагала за затворање на лизгачките врати и задниот отвор. Исто така нови се и 16”, 17” и за прв пат 18 инчни алуминиумски тркала стандардно достапни во верзијата „Style“, која вклучува нови LED предни и задни светла. За прв пат, достапен е системот за заклучување, отклучување и палење на моторот „Keyless Access“. Со верзијата Keyless Access / Advanced сѐ што треба возачот да направи, е да му пристапи на возилото со клучот во џеб, така што централната брава се отклучува без воопшто да се допира рачката на вратата. Новоразвиениот систем е заштитен со врвна технологија, што го прави исклучително безбеден.

Најпросторен во својата класа

Во внатрешноста, петтата генерација на Caddy импресионира со нови високотехнолошки решенија и значително покорисен простор. Caddy Cargo обезбедува простор за товар од 3,1 m3 (дефинирано во стандардот SAE V6); во Caddy Cargo Maxi капацитетот е 3,7 м3. Целосно редизајнираната задна оска го подобрува пристапот до товарниот простор. Ова станува јасно со Caddy Cargo како пример: евро-палета сега може да се внесе странично во задниот дел на возилото. Тоа е затоа што максималната ширина помеѓу лаковите на тркалата сега изнесува 1.230 mm. Благодарение на лизгачките врати што се зголемени во ширина за повеќе од 840 mm (претходно 701 mm), новиот Caddy Cargo Maxi сега може да собере и втора евро палета, што претставува голема конкурентска предност. Максималната должина на товарот до преградата е 1.797 mm (Cargo) и 2.150 mm (Cargo Maxi).

Верзиите за патнички автомобил и Kombi се нудат стандардно со пет седишта. Опционално достапен по нарачка е и трет ред за седење. Нова карактеристика е што седиштата од третиот ред можат индивидуално да се отстранат, со што се нуди максимална флексибилност. Се разбира, новот Caddy 5, ги задржува веќе докажаните карактеристики: седиштата во вториот и третиот ред сè уште можат да бидат повлечени на напред и да се преклопат. И седиштата од вториот ред, лесно може да се извадат. Kombi и семејниот MPV обезбедуваат простор за багаж до 2.556 литри; во верзијата со пет седишта, просторот за багаж натоварен до висината на грбот на седиштата изнесува импресивни 1.213 литри. Просторот за товар кај Kombi и MPV е 1.913 mm до првиот ред на седишта; помеѓу лаковите на тркалата е со максимална ширина од 1.185 mm.

Дигитализиран високотехнолошки кокпит и дигитални копчиња на допир

Индикаторот и контролните елементи се редизајнирани: основниот интерфејс вклучува аналогни инструменти со дигитален мултифункционален дисплеј или – како опција, и стандард во верзијата „Style“- новиот „Digital Cockpit“ (целосно дигитализирана инструмент табла). Вклучено како стандардно или опционално во зависност од верзијата: радио и навигациски системи со 6,5-инчни, 8,25-инчни или 10-инчни екрани на допир. Спојот на дигитален кокпит и врвен 10-инчен систем за навигација Discover Pro создаваат нов дигитален пејзаж на индикатори и контроли: „Innovision Cockpit“. Преку единицата за поврзување на Интернет (OCU) со интегриран eSIM, информатичките системи на Caddy’s пристапуваат и до мобилни мрежни услуги (МО). Иновативните контроли за климатизација под системот за инфозабава за прв пат се дигитални, со лизгачи кои се лесни за употреба.

Нови во Caddy се дигитални копчиња за светло, аудио и функциите на менито. Предниот панел со копчињата „Light & Sight“ сега ја презема својата улога. Позициониран лево, тој е интегриран во пилотската кабина и системот за инфозабава на една линија на гледање и контрола. Таканаречените копчиња за директен пристап на посебен панел под централниот систем за инфо-забава и контролите за климатизација овозможуваат брзо и интуитивно работење на системите за асистенција и напредните функции за контрола на

климата и паркирањето. Покрај тоа, новите и моќни LED светла за внатрешно осветлување и напојување за надворешни 230V уреди ја зголемуваат секојдневната функционалност.

Новите системи за асистенција го прават Caddy побезбеден и полесен за возење

Пет од 19-те системи за асистенција се целосно нови во Caddy, а другите се обемно ажурирани и проширени со различни функции: новите карактеристики вклучуваат „Travel Assist“, кое за прв пат е достапно во Volkswagen Комерцијални возила и го олеснува возењето со помош преку целиот опсег на брзина на движење. Поради новите функционалности на „Travel Assist“, редизајнираниот мултифункционален управувач на Caddy е опремен со капацитивни сензори. Позадината на ова е дека од правни и безбедносни причини возачот мора трајно да го следи системот. Со други зборови, сè додека едната рака го допира воланот, системот не дава никакви инструкции за управување. Ново во Caddy 5, а со тоа и за прв пат во сегментот „A“ на градски комбиња за испорака: асистент за маневрирање со приколка, веќе докажан во моделот Crafter, – „Trailer Assist“ (што го олеснува маневрирањето со приколка). Двојното дозирање значително ги намалува емисиите на азотни оксиди во TDI моторите

Како и системите за асистенција, и новите мотори со четири цилиндри на Caddy се исклучително иновативни. Тие се следната фаза на еволуција на моторот и сите се опремени со филтри за микро-честички. За прв пат во Volkswagen Комерцијални возила се користи новиот систем „Двојно дозирање“ за 55 kW (75 КС), 75 kW (102 КС) и 90 kW (122 КС) TDI моторите со 6-степен мануелен менувач или автоматски 7-степен менувач со двојна спојка. Преку два SCR катализатори и двојно вбризгување на AdBlue постигнато на овој начин, системот значително ги намалува нивоата на емисија на азотни оксиди (NOx) во споредба со оние од претходниот модел. TDI моторите на Caddy 5 се меѓу најчистите турбо-дизел мотори во светот.

Ефикасен и еколошки: бензински мотор со турбо полнење (TSI) кој испорачува 84 kW (114 КС). Новите технологии на погонски систем имаат значително позитивно влијание и еколошки и економски. На пример, TDI: комбинираната потрошувачка на гориво NEDC на новата генерација Caddy 2.0 TDI со 6-степен мануелен менувач и моќност од 75 kW (102 КС) е 4,7 литри на 100 километри, што претставува 1,4 литри на 100 километри помалку од моторот во претходната генерација на Caddy. Еден од факторите кои придонесуваат за оваа значително подобрена ефикасност е аеродинамиката со новиот надворешен дизајн: вредноста на cW- коефициентот на отпор (претходниот модел: 0,33) е намалена на 0,30 кај новото Caddy и претставува нов стандард во овој сегмент. Во споредба со неговите конкуренти, новото Caddy 5 е во просек 10% поефикасно во поглед на потрошувачката на гориво, а испушта и 10% помалку CO2.

(ПР текст)

Економија

Битиќи: Јавниот долг веќе изнесува 70 проценти од БДП

Објавено пред

Пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница истакна дека предлог законот за изменување и дополнување на Законот за јавен долг, по скратена постапка, е обид на Владата на мала врата да изврши импровизации и да ги коригира сопствените пропусти и грешки поврзани со реализацијата на кредитот од Унгарија.

dobivaj vesti na viber

Парите се повлекоа, провизиите се платија, каматата почна да тече. 500 и повеќе милиони евра стојат на сметка. Се изнаслушавме за историски најниска камата, но реалноста е поинаква, таа не функционира. Не постои институционален капацитет за нивно ефектуирање, ниту кон стопанството, ниту кон било кој друг. Постои само капацитет за ефектуирање на провизии. Дозволете ми да бидам и малку саркастичен, оваа задолжување е спроведено како некој на кредит да купил луксузен автомобил без да знае да вози. Го плативме автомобилот, плаќаме и за гаражата, но тој стои неподвижен, истакна Битиќи.

Тој рече дека кога беше изгласан законот за задолжувањето претставниците на Владата, како и пратениците од владејачкото мнозинство емотивно зборуваа и аргументираа дека овие пари ќе бидат насочени кон инфраструктурен развој на општините, развој на стопанството итн.

„Но, до ден денес банкарските критериуми за пласирање не само што не се објавени, туку се чини дека не се ни дефинирани, оставајќи го стопанството во состојба на неизвесност и финансиска нестабилност. Компаниите, кои се двигател на економијата, се оставени на милост и немилост, без јасна поддршка од институциите кои треба да ги штитат нивните интереси. Доцнењето на повратот на ДДВ, кое сега достигнува рекордни суми, е само врвот на ледениот брег. Средствата предвидени со Законот за финансиска поддршка на инвестициите се намалија“, нагласи Битиќи, додавајќи дека Владата најавуваше дека средствата од првата транша од 250 милиони евра ќе бидат ефектуирани до крајот на 2024 година.

„Ќе потсетам на еден став на Владата од 25 ноември 2024 година, кога самоуверено најави дека „до крајот на неделата“ 250-те милиони евра од унгарскиот заем ќе бидат достапни на стопанството. Денес е 17 јануари 2025 година, и парите сè уште се мистерија. Очигледно, во Владата календарите функционираат по некоја друга временска зона или можеби овие 250 милиони евра се само мит, приказна“, рече Битиќи.

Тој нагласи дека со предложените измени, владејачкото мнозинство, решило да разоткрие уште една „историска“ димензија поврзана со овој кредит, а тоа е воведувањето на механизмот препозајмување, како нов законски инструмент за финансирање на долгот на јавните претпријатија и на трговските друштва кои се во целосна или во доминантна сопственост на државата, општините, општините во градот Скопје и градот Скопје.

„Она што не се зборува во образложението, а што е прикриена намера со овие измени, е создавање на можност дел од долговите на јавните претпријатија, кои се проценуваат на околу една милијарда евра, да се покријат со нереализираните средства од унгарскиот кредит. Се отвора пат за Владата само да ги префрла долговите од една каса во друга. Оваа политика не е ништо друго освен „финансиско перење раце“ на грбот на граѓаните, кои на крајот ќе го сносат товарот на каматите и скриените трошоци“, порача Битиќи.

Битиќи истакна дека додека парите од унгарскиот кредит стојат, Владата не стои, туку неодамна се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници, претходно кон крајот на октомври 2024 година, кај домашните кредитори се задолжи со 73,7 милиони евра.
Овде се отвора прашањето за финансиската транспарентност и капацитетот на Владата за управување со јавните пари. Сега е јасно зошто веб страницата „Отворени финансии“, која функционираше како алатка за транспарентност, сега е со нарушена функционалност. Уште поскандалозно е што делот за Јавниот долг – клучен елемент за јавен увид – е целосно исклучен. Овие технички проблеми не се ништо друго освен обид да се сокрие вистината: јавниот долг веќе изнесува над 70% од БДП, со тенденција за дополнително зголемување, рече Битиќи.

Тој нагласи дека ако вратата за влез на корозивен капитал беше подотворена, сега со овие измени таа е ширум отворена.

„Пред нас е обид да се легитимира задолжувањето кое беше извршено во „четири очи“ со Унгарија, без јавна дебата, и да се создаде дополнителна законска рамка која нема да го заштити јавниот интерес, туку ќе штити странските влијанија. Парите од унгарскиот кредит, стануваат алатка за подлабока институционална зависност. Ова е класичен пример за корозивен капитал – финансиски средства кои на површината изгледаат како помош, но всушност создаваат институционална ерозија. Корозивниот капитал е тивок напаѓач на демократските институции, и неговото присуство во економијата значи дека секој граѓанин ќе ја плаќа цената на коруптивните зделки. Но, очигледно, оваа Влада реши да ни покаже како изгледа „одржлив ризик“ – ризик кој ќе го плаќаат идните генерации, истакна пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница.

Прикажи повеќе...

Економија

НБРМ: Краен рок за пријавување на трудовите за годишната награда за млад истражувач е 1 февруари

Објавено пред

Народната банка ги потсетува младите истражувачи дека наближува крајниот рок за доставување на трудовите за Конкурсот за Годишната награда за најдобар труд од областа на макроекономијата и банките и банкарските системи за 2025 година.

dobivaj vesti na viber

Сите заинтересирани млади истражувачи можат да поднесат свој труд, согласно условите и критериумите на јавниот повик, до 1 февруари 2025 година.

Право на учество имаат сите државјани на земјава на возраст до 35 години, кои не се вработени во Народната банка и не се членови на Советот. Авторите имаат право да конкурираат на Конкурсот за избор на најдобар труд и со труд што веќе бил објавен, но не пред 1 јануари 2023 година. Трудовите се поднесуваат до Народната банка по електронски пат на е-адресата: [email protected]

Годишната награда на Народната банка за прворангираниот труд изнесува 130.000,00 денари. Но, доколку Одборот за оценување процени дека второрангираниот труд е исто така со квалитет близок до прворангираниот, Народната банка може да додели и втора награда, во износ од 65.000,00 денари. По оцена на Одборот, може да биде доделена и само втора награда или воопшто да не биде доделена Годишната награда, доколку се утврди дека ниеден од трудовите не ги исполнува потребните услови.

Низ годините, Народната банка постојано ја поттикнува научно-истражувачката мисла од областа на макроекономијата и банкарството. Покрај Клубот на истражувачите, каде што истражувачите имаат можност да ги презентираат своите трудови, Годишната награда за млади истражувачи е дополнителна алатка на централната банка за мотивирање на младата популација за унапредување и развој на истражувачката и аналитичката работа во областа на економијата, истакнуваат од НБРМ.

Прикажи повеќе...

Економија

„Енергетската мрежа се проширува“: Божиновска и амбасадорот Касијев го интензивираат енергетското партнерството меѓу Македонија и Азербејџан

Објавено пред

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари работна средба со амбасадорот на Република Азербејџан за Република Северна Македонија, со седиште во Белград, Н.Е. г. Камил Касијев. На средбата беше разговарано за унапредување на соработката меѓу двете земји, со акцент на енергетиката како клучна област од заеднички интерес.

dobivaj vesti na viber

На средбата се разговараше за тековните активности на Македонија за зголемување на енергетската независност. Министерката Божиновска истакна дека земјата активно работи на создавање нови услови за снабдување со природен гас по конкурентни цени и е подготвена да ги истражи можностите за продлабочување на енергетската соработка со Азербејџан, кој се смета за значаен партнер во регионот.

Амбасадорот на Азербејџан ја потенцираше подготвеноста на неговата земја за продлабочување на соработката со Македонија, нагласувајќи дека државниот врв, вклучувајќи го министерот за енергетика и претседателот на Азербејџан, активно поддржуваат иницијативи во енергетскиот сектор.

Во текот на разговорите, беше изразена подготвеност за олеснување на директни контакти и средби на највисоко ниво, со цел реализација на проекти од заемен интерес. Дополнително, беше нагласено дека оваа година во Азербејџан ќе се одржат неколку значајни средби и форуми од областа на енергетиката, при што овие настани ќе претставуваат можност за зацврстување на соработката.

Средбата се надоврзува на неодамнешните активности за зајакнување на билатералната соработка. Во ноември минатата година, на Самитот за климатски промени КОП29 во Баку, министерката Божиновска и претседателката Гордана Сиљановска Давкова остварија средба со претседателот на Азербејџан, Илхам Алиев, кој ја изрази подготвеноста на неговата земја за соработка на инфраструктурни проекти, особено во делот на гасификацијата на Македонија.

Дополнително, во истиот период, ЕСМ и СОКАР, државна компанија од Република Азербејџан, потпишаа Меморандум за разбирање со кој се отвораат можности за подобрување на достапноста на природен гас и обезбедување стабилно снабдување по конкурентни цени.

Азербејџан игра значајна улога во енергетскиот сектор на регионот, со снабдување на природен гас преку различни интерконектори. Бугарија добива гас од Азербејџан преку интерконекторот со Грција, што значително ја менува енергетската карта на Европа. Србија, исто така, потпиша договори за снабдување со азербејџански гас, со планови за испорака на 400 милиони кубни метри гас годишно до 2026 година.

Министерството за енергетика останува посветено на градење партнерства со цел да обезбеди стабилност и одржливост во енергетскиот сектор, како во земјата, така и во регионот.

Прикажи повеќе...

Најново

Македонија10 минути

Пожар во старечки дом во Кавадаречко, се евакуираат лицата сместени во објектот

РЦУК Велес, известува дека во село Чемерско во општина Кавадарци, има пожар во старечкиот дом. На терен се 10 пожарникари...

Македонија15 минути

Утрово најстудено во Берово, најмногу снег на Попова Шапка

Утрово најстудено било во Берово каде биле измерени -9 степени, -8 било во Крива Паланка, -7 во Битола и Прилеп,...

Македонија1 час

30-дневен притвор за Раде Трајковски-Штекли и за уште осум лица

Кривичниот суд Скопје го прифати барањето на Обвинителството и одреди 30-дневен притвор за Раде Трајковски – Штекли и уште осум...

Топ2 часа

19-годишник од Радовиш не застанал на знакот за запирање, па со автомобилот удрил во работна машина: во неговото возило пронајдени мигранти

Вчера околу 20.00 часот на автопатот Демир Капија – Неготино, полициски службеници од Полициската станица за граничен надзор Михајлово при...

Македонија2 часа

Изгубени странски туристи безбедно извлечени преку езерото Матка

Вчера, на крајот од денот, по стемнувањето, на 112 во ЦУК е добиена пријава од странски државјани (турски), туристи, кои...

Регион3 часа

(Видео) Пожар во дом за стари лица во Србија, осум загинати, неколку повредени

Осум лица загинаа, а неколку се повредени во пожар што утрово околу 4 часот и 30 минути избувна во дом...

Свет4 часа

Палестинците го слават враќањето на затворениците: „Во затвор беше страшно“

Околу 90 палестински затвореници се ослободени во замена за тројца израелски заложници кои Хамас му ги предаде на Израел како...

Свет4 часа

Трамп веќе работи на закажување разговор со Путин

Новоизбраниот американски претседател Доналд Трамп им наложи на своите соработници да договорат телефонски разговор со рускиот претседател Владимир Путин во...

Свет5 часа

Уште колку заложници останаа во Газа: израелските власти веруваат дека само 60 од нив сè уште се живи

Три израелски жени кои Хамас ги држеше како заложници во Газа се ослободени и вратени вчера во Израел, што го...

Свет5 часа

(Видео) Голем митинг на Трамп: До зајдисонце ќе биде запрена инвазијата на нашата земја

Новоизбраниот американски претседател Доналд Трамп вчера им рече на илјадниците свои приврзаници во Вашингтон дека ќе воведе строги ограничувања за...

Македонија5 часа

Магла на неколку патни правци

Сообраќајот на државните патишта се одвива во зимски услови, по наместа влажни коловози. Намалена видливост поради магла од 30 до...

Свет15 часа

Tрите девојки кои Хамас ги држеше повеќе од година во заложништво се соединија со своите мајки

На профилот на Израел на „Икс“ објавени се емотивни фотогрфии од средбата на ослободените заложнички со нивните мајки. Тие денеска...

Спорт16 часа

Македонија ја победи Гвинеја, носи еден бод во главната фаза

Фото/ facebook.com/rfmofficial Македонија не импресионира со играта но ја опрвада фавористската улога и ја совлада Гвинеја со 29:20 (14:10). Македонија...

Македонија20 часа

Се запали бутик во зграда во Карпош, огнот се прошири кон уште еден стан и два автомобили

Пожар избувна доцн синоќа во бутик во Карпош, на улицата Разловечко востание. Бутикот кој е во сопственост на И.М.(54) од Скопје...

Македонија21 час

Пари, дрога и оружје се одземени во акцијата во која беше уапсен Штекли, се бара притвор за 10 лица

Пари, дрога, возила, мобилни телефони и оружје биле одземени во полициската акција за сузбивањето на криминалната крупа во која уапсен...

Македонија23 часа

Мартин Гоџо го фати светиот крст во Охрид, Сиљановска му подари рачно изработена резба

Мартин Гоџо од Варош го фати крстот во водите на Охридското Езеро, по повод денешниот празник Водици. Мартин го фати...

Свет1 ден

Договорот меѓу Израел и Хамас повторно го привлече вниманието кон децата заложници Кфир и Ариел Бибас

За првиот роденден на Кфир Бибас минатата година, поддржувачите ширум светот се собраа со надеж дека тој ќе се врати...

Свет1 ден

🔴 Почна примирјето во Газа

Од кабинетот на израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху доаѓа нова вест – договорениот прекин на огнот штотуку стапи во сила. Договорот...

Свет1 ден

Хамас ги објави имињата на тројцата заложници кои треба денес да бидат ослободени

Хамас ги соопшти имињата на тројцата израелски заложници кои први треба да бидат ослободени во текот на денот, се вели...

Свет1 ден

Трамп пристигна во Вашингтон

Новоизбраниот американски претседател Доналд Трамп вчера вечерта пристигна во Вашингтон на почетокот на прославите за неговото враќање на власт, два...