Економија
Последните тест возења на новиот Passat Variant

> Деветтата генерација на Passat ќе биде поголема, поудобна и уште поквалитетна
> MQB evo – нова еволутивна фаза на модуларната попречна матрица користи plug-in хибриден погон за чисто електрични дострели до 100 километри.
> Повеќе удобност при долгите патувања благодарение на високиот квалитет, новите ergoActive седишта, новата адаптивна контрола на подвозјето
> Нова генерација на кокпит и инфозабавни системи за интуитивно и јасно ракување
Новиот Passat Variant ќе ја прослави својата светска премиера на крајот на август, а Volkswagen сега ги објавува првите детали за следната генерација на Passat. Новиот модел е опремен со мноштво иновации како што се интуитивен дисплеј и оперативен концепт, висококвалитетна внатрешност, нов адаптивен систем за контрола на подвозјето, седишта од премиум класата и plug-in хибридни погони со електричен опсег до 100 километри. Новиот Passat Variant ќе биде лансиран во првиот квартал на 2024 година. Тоа е деветта генерација на еден од најуспешните автомобили со средна големина во светот, со над 50 години историја и повеќе од 30 милиони продадени единици.
При дизајнирањето на новиот Passat, Volkswagen целосно го искористи потенцијалот на модуларната попречна матрица во неговата нова развојна фаза – скратено MQB evo. Kai Grünitz, член на управниот одбор на брендот одговорен за развој: „Со новиот Passat, дадовме големо значење на високата удобност при возењето и патувањето што клиентите ќе ги почувствуваат веднаш. Меѓу другото, тоа e овозможено од подолгото меѓуоскино растојание и новата адаптивна контрола на подвозјето со амортизери со два вентили. Во исто време, нашиот нов екран и оперативен концепт се многу интуитивни. Седиштата со масажа и вентилација го илустрираат нашиот врвен стандард во внатрешноста“.
Внатрешната архитектура е редизајнирана врз основа на нов концепт. Благодарение на висококвалитетните материјали и ефективната изолација од бучава, севкупниот квалитет и удобност се подигнати на ново ниво. ergoActive предните седишта ќе бидат достапни како опција. Тие имаат електрично прилагодување (до 14 насоки, во зависност од моделот и опремата), како и различно конфигурирани функции за масажа и вентилација.
Нов концепт на дисплеј и ракување. Новата внатрешна архитектура на Passat Variant систематски ги имплементира повратните информации од клиентите на Volkswagen со цел да го направи ракувањето што е можно поинтуитивно. Passat Variant затоа ќе биде лансиран со ново развиен кокпит и нов инфозабавен систем. Новиот стандарден
инфозабавен дисплеј е со димензии 32 см (12,9 инчи). Ќе има и нов дисплеј од 38 см (15 инчи) како опција или во зависност од опремата. Контролите на допир со заднинско осветлување се наоѓаат под екранот на инфозабавниот систем и се користат за прилагодување на функциите како внатрешната температура и јачината на звукот. Volkswagen опционално ќе понуди и нов head-up дисплеј кој ги проектира информациите на ветробранот, а со тоа и во виртуелниот простор пред возилото. Дополнително, мултифункционалниот волан повторно има копчиња – за да се олесни ракувањето.
Повеќе простор во задниот дел. Новиот Passat Variant е многу поголем од неговиот претходник. Новата должина (14 сантиметри повеќе) го зголемува просторот за нозете за уште 5 сантиметри. Капацитетот на багажниот простор е исто така зголемен за 40 литри на 690 литри (кога е натоварен до висината на потпирачите за грб на задните седишта), па дури и за 140 литри на 1920 литри кога се преклопува задната клупа.
Нов DCC Pro и интеграција на Vehicle Dynamics Manager. Бројни поединечни мерки ја подобруваат опремата за возење на новиот модел: зголемена вкочанетост на камерата и подобрено справување со страничните сили на задната оска со четири врски (зголемена стабилност на задната оска и со тоа зголемена безбедност при возење), ново електромеханичко поставување на управувањето, модифицирани шипки против превртување и амортизери и адаптации за различни бандажи на тркалата. Подиректниот однос на управувањето и подолгото меѓуоскино растојание на Passat Variant имаат дополнително позитивно влијание врз возни карактеристики.
Volkswagen, исто така, нуди дополнително развиена генерација на адаптивната контрола на подвозјето за својот бестселер: опционалниот DCC Pro со амортизери со два вентили. Овој систем непрекинато реагира на површината на патот и на ситуацијата при возењето притоа земајќи ги предвид параметрите како што се управувањето, сопирањето и маневрите за забрзување. Идеалната амортизација се пресметува за секое тркало и се прилагодува на амортизерите во делови од секундата. Возачот има можност да го прилагоди DCC за да одговара на индивидуалните вкусови – од многу удобно до многу спортски. Со други зборови: поголема удобност и повеќе динамика.
Vehicle Dynamics Manager е исто така дел од стандардната опрема – систем MQB кој го прослави своето деби во актуелниот Golf GTI. Системот ги контролира функциите на диференцијал со ограничено пролизгување (XDS) и страничните динамички компоненти на контролираните амортизери во системот DCC Pro. Благодарение на Vehicle Dynamics Manager, управувањето е понеутрално, стабилно, агилно и прецизно со интервенции на сопирачките специфични за тркалата и прилагодување на цврстината на амортизерите по избор на тркалата.
За моќно осветлување на патот. Во пакетите со премиум спецификации, Passat Variant ќе се нуди со нова генерација на IQ.LIGHT LED matrix светла. Овие моќни светла се порамни од претходната верзија и имаат ново долго светло со високи перформанси со опсег од
околу 500 метри. Назад, новиот модел има континуирана хоризонтална LED лента за задните светла.
TDI, TSI, eTSI и eHybrid. Благодарение на MQB evo, можни се различни типови на погони за новиот Passat Variant. Ќе се нуди со турбодизел мотори (TDI), турбо бензински мотори (TSI), меки хибридни турбо бензински мотори (eTSI) и plug-in хибридни системи (eHybrid). Електричниот опсег на новите plug-in хибридни погони е зголемен до 100 километри во споредба со претходниците, во зависност од опремата. Дополнително, полнењето со наизменична струја ќе биде побрзо во сите eHybrid верзии, а за прв пат стандардно ќе биде можно и DC полнење.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Славески на средби со ММФ: Мерките на Народната банка придонесуваат за постепено намалување на инфлацијата и задржување на финансиската стабилност

Гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, во рамки на Годишните средби на Меѓународниот монетарен фонд (ММФ) и Светската банка, што се одржуваат во Вашингтон, оствари низа билатерални средби со високи претставници на ММФ. На средбите присуствуваше и министерската за финансии Гордана Димитриеска Кочоска.
Славески се сретна со заменик-директорот на ММФ Бо Ли, директорот на Европскиот оддел во ММФ Алфред Камер, извршниот директор Јерон Клик, заменик-директорите Марникс ван Рај и Владислав Рашкован и шефот на Мисијата на ММФ за нашата земја Ник Гигинеишвили.
На средбите, високите претставници на ММФ го поздравија приклучувањето и реализацијата на првите трансакции во СЕПА, како и потпишувањето на Писмото на намери со Банката на Италија за развивање на клон на ТИПС системот на ЕЦБ за земјите од Западен Балкан за натамошна модернизација и овозможување инстант плаќања во домашните, меѓусебните прекугранични плаќања и плаќањата со другите земји во СЕПА.
На средбите се разговараше за најновите макроекономски случувања во земјата, како и за очекувањата за идните движења. Славески истакна дека Народната банка е цврсто посветена на одржувањето на ценовната стабилност, за што се осврна на мерките преземени од страна на централната банка во насока на остварувањето на оваа цел. Дополнително, гувернерот ги образложи новите макропрудентни мерки донесени од страна на Народната банка насочени кон понатамошно одржување на финансиската стабилност.
Претставниците на ММФ посочија дека прудентната монетарна политика што ја спроведува Народната банка придонесува за ефективно управување со ризиците и постепено намалување на инфлацијата, при што создава услови за стабилен економски раст, што се потврдува и со најновите проекции на ММФ за македонската економија, со очекуван растот годинава од 3,4%, а за следните години одржување на нивото околу 3%. Истовремено, инфлацијата се очекува во континуитет да продолжи да забавува и да се сведе на историското ниво од околу 2% на среден рок.
Во разговорите беше потврдена и континуираната успешна соработка меѓу Народната банка и ММФ. Во изминатиот период, преку техничките мисии на ММФ беа реализирани повеќе активности за модернизација на монетарните операции, подобрување на проекциите за ликвидноста на банкарскиот систем и зајакнување на супервизорските капацитети на Народната банка. Со тоа се зголеми ефикасноста и предвидливоста во спроведувањето на монетарната политика, како и отпорноста на банкарскиот систем на потенцијални ризици. Соработката со ММФ ќе продолжи и во наредниот период, со цел понатамошно усогласување со меѓународните стандарди и унапредување на аналитичките и оперативните капацитети на Народната банка.
Економија
Ѓорѓиевски: Регионалниот пристап за земјите од Западен Балкан е можност за раст на економиите и подобро позиционирање на европскиот пазар

Делегација на Сојузот на стопански комори на Македонија учествуваше на дводневната престижна конференција во Будва, Република Црна Гора организирана по 14 пат од страна на Стопанската комора на Црна Гора. Во рамките на конференциите ЕЕN – IFNNO на која покрај презентациите за европските проекти се остварија значајни контакти на групацијата за проекти при ССКМ со потенцијалните партнери и донатори од Европската Унија за идна соработка.
На маргините од првиот ден претседателот на ССКМ , Горан Ѓорѓиевски со делегацијата оствари средба со министерот за земјоделство, шумарство и води на Црна Гора, Владимир Јоковиќ. На средбата се потврди подготвеноста за соработка во aгро сегментот, заедничка соработка и споделување на искуства во развојот на руралниот туризам како неискористен потенцијал на двете земји. Се искажа подготвеност за заедничка соработка во аплицирањето на европските проекти како и соработката во споделување на искуства од страна на ССКМ со министерството за земјоделиe, шумарство и водостопанство на Република Црна Гора.
Претседателот на ССКМ Ѓорѓиевски истакна дека идниот период потребно е двете земји да се фокусираат за зголемување на меѓусебната економска размена, развој на aгро сегментот, фокус на aгро и екотуризмот кој ќе доведе до успорување на миграцијата и намалување на притисокот во делот на човечките ресурси.
Покрај излагањето на врвни експерти за економија на конференцијата кои ги трасира идните чекори кон раст на регионот, на маргините од вториот ден Ѓорѓиевски оствари средба со претседателката на стопанската комора на Црна Гора, Нина Дракиќ, на која се предложија поголем број од иницијативи за развој на човечките ресурси како клучен елемент на идниот развој на бизнисите на двете земји, организирање на В2В состаноци во најзначајните економски сектори на двете земји, заеднички настап на европски проекти како и зајакнување на регионалниот пристап како клуч на успехот за економии на двете земји.
Ѓорѓиевски на средбата истакна дека во периодот пред нас потребно е да се изградат уште поцврсти мостови на соработка помеѓу двете бизнис комори во повеќе економски гранки од кои во следните години се очекува најзначаен удел во Бруто домашниот производ на Република Македонија и Република Црна Гора.
Економија
Електродистрибуција ја зајакнува нисконапонската мрежа со инвестиции над 10 милиони евра

Екипите на Електродистрибуција, во првите 6 месеци од 2025 година, успешно реализираа повеќе инфраструктурни проекти насочени кон модернизација и подобрување на нисконапонската мрежа.
Главниот фокус на овие активности е зголемување на стабилноста на системот, намалување на загубите и воведување современи решенија во управувањето со дистрибутивната мрежа.
Во рамки на проектите беа поставени 135 километри нова нисконапонска мрежа, заменети старите столбови и проводници, како и инсталирани нови далечински уреди за мерење на нови локации.
Вкупната вредност на инвестициите за овој период изнесува 10,4 милиони евра, додека дополнителни 2 милиони евра се планирани до крајот на 2025 година. Со овие инвестиции, Електродистрибуција ја зајакнува дистрибутивната мрежа и поставува уште постабилна основа за понатамоштен развој на енергетскиот систем.
ПР