Економија
Последните тест возења на новиот Passat Variant

> Деветтата генерација на Passat ќе биде поголема, поудобна и уште поквалитетна
> MQB evo – нова еволутивна фаза на модуларната попречна матрица користи plug-in хибриден погон за чисто електрични дострели до 100 километри.
> Повеќе удобност при долгите патувања благодарение на високиот квалитет, новите ergoActive седишта, новата адаптивна контрола на подвозјето
> Нова генерација на кокпит и инфозабавни системи за интуитивно и јасно ракување
Новиот Passat Variant ќе ја прослави својата светска премиера на крајот на август, а Volkswagen сега ги објавува првите детали за следната генерација на Passat. Новиот модел е опремен со мноштво иновации како што се интуитивен дисплеј и оперативен концепт, висококвалитетна внатрешност, нов адаптивен систем за контрола на подвозјето, седишта од премиум класата и plug-in хибридни погони со електричен опсег до 100 километри. Новиот Passat Variant ќе биде лансиран во првиот квартал на 2024 година. Тоа е деветта генерација на еден од најуспешните автомобили со средна големина во светот, со над 50 години историја и повеќе од 30 милиони продадени единици.
При дизајнирањето на новиот Passat, Volkswagen целосно го искористи потенцијалот на модуларната попречна матрица во неговата нова развојна фаза – скратено MQB evo. Kai Grünitz, член на управниот одбор на брендот одговорен за развој: „Со новиот Passat, дадовме големо значење на високата удобност при возењето и патувањето што клиентите ќе ги почувствуваат веднаш. Меѓу другото, тоа e овозможено од подолгото меѓуоскино растојание и новата адаптивна контрола на подвозјето со амортизери со два вентили. Во исто време, нашиот нов екран и оперативен концепт се многу интуитивни. Седиштата со масажа и вентилација го илустрираат нашиот врвен стандард во внатрешноста“.
Внатрешната архитектура е редизајнирана врз основа на нов концепт. Благодарение на висококвалитетните материјали и ефективната изолација од бучава, севкупниот квалитет и удобност се подигнати на ново ниво. ergoActive предните седишта ќе бидат достапни како опција. Тие имаат електрично прилагодување (до 14 насоки, во зависност од моделот и опремата), како и различно конфигурирани функции за масажа и вентилација.
Нов концепт на дисплеј и ракување. Новата внатрешна архитектура на Passat Variant систематски ги имплементира повратните информации од клиентите на Volkswagen со цел да го направи ракувањето што е можно поинтуитивно. Passat Variant затоа ќе биде лансиран со ново развиен кокпит и нов инфозабавен систем. Новиот стандарден
инфозабавен дисплеј е со димензии 32 см (12,9 инчи). Ќе има и нов дисплеј од 38 см (15 инчи) како опција или во зависност од опремата. Контролите на допир со заднинско осветлување се наоѓаат под екранот на инфозабавниот систем и се користат за прилагодување на функциите како внатрешната температура и јачината на звукот. Volkswagen опционално ќе понуди и нов head-up дисплеј кој ги проектира информациите на ветробранот, а со тоа и во виртуелниот простор пред возилото. Дополнително, мултифункционалниот волан повторно има копчиња – за да се олесни ракувањето.
Повеќе простор во задниот дел. Новиот Passat Variant е многу поголем од неговиот претходник. Новата должина (14 сантиметри повеќе) го зголемува просторот за нозете за уште 5 сантиметри. Капацитетот на багажниот простор е исто така зголемен за 40 литри на 690 литри (кога е натоварен до висината на потпирачите за грб на задните седишта), па дури и за 140 литри на 1920 литри кога се преклопува задната клупа.
Нов DCC Pro и интеграција на Vehicle Dynamics Manager. Бројни поединечни мерки ја подобруваат опремата за возење на новиот модел: зголемена вкочанетост на камерата и подобрено справување со страничните сили на задната оска со четири врски (зголемена стабилност на задната оска и со тоа зголемена безбедност при возење), ново електромеханичко поставување на управувањето, модифицирани шипки против превртување и амортизери и адаптации за различни бандажи на тркалата. Подиректниот однос на управувањето и подолгото меѓуоскино растојание на Passat Variant имаат дополнително позитивно влијание врз возни карактеристики.
Volkswagen, исто така, нуди дополнително развиена генерација на адаптивната контрола на подвозјето за својот бестселер: опционалниот DCC Pro со амортизери со два вентили. Овој систем непрекинато реагира на површината на патот и на ситуацијата при возењето притоа земајќи ги предвид параметрите како што се управувањето, сопирањето и маневрите за забрзување. Идеалната амортизација се пресметува за секое тркало и се прилагодува на амортизерите во делови од секундата. Возачот има можност да го прилагоди DCC за да одговара на индивидуалните вкусови – од многу удобно до многу спортски. Со други зборови: поголема удобност и повеќе динамика.
Vehicle Dynamics Manager е исто така дел од стандардната опрема – систем MQB кој го прослави своето деби во актуелниот Golf GTI. Системот ги контролира функциите на диференцијал со ограничено пролизгување (XDS) и страничните динамички компоненти на контролираните амортизери во системот DCC Pro. Благодарение на Vehicle Dynamics Manager, управувањето е понеутрално, стабилно, агилно и прецизно со интервенции на сопирачките специфични за тркалата и прилагодување на цврстината на амортизерите по избор на тркалата.
За моќно осветлување на патот. Во пакетите со премиум спецификации, Passat Variant ќе се нуди со нова генерација на IQ.LIGHT LED matrix светла. Овие моќни светла се порамни од претходната верзија и имаат ново долго светло со високи перформанси со опсег од
околу 500 метри. Назад, новиот модел има континуирана хоризонтална LED лента за задните светла.
TDI, TSI, eTSI и eHybrid. Благодарение на MQB evo, можни се различни типови на погони за новиот Passat Variant. Ќе се нуди со турбодизел мотори (TDI), турбо бензински мотори (TSI), меки хибридни турбо бензински мотори (eTSI) и plug-in хибридни системи (eHybrid). Електричниот опсег на новите plug-in хибридни погони е зголемен до 100 километри во споредба со претходниците, во зависност од опремата. Дополнително, полнењето со наизменична струја ќе биде побрзо во сите eHybrid верзии, а за прв пат стандардно ќе биде можно и DC полнење.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Славески: Народната банка останува цврсто посветена на ценовната стабилност и на стабилноста на девизниот курс

Гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, учествуваше на 24. Конференција на Македонска берза, каде што говореше за растечката глобална неизвесност и нејзините импликации врз малите и високо отворени економии, како што е македонската.
Тој истакна дека во постпандемискиот период трговската отвореност на нашата економија во просек достигна околу 150% од БДП, што ја зголемува чувствителноста на промени во надворешното опкружување. Според него, во моментов најизразени се неизвесностите поврзани со новите трговски политики на САД и потенцијалните реципрочни мерки од големите светски економии. Иако директната изложеност кон американскиот пазар е мала, индиректните ефекти преку намалување на побарувачката во ЕУ не се занемарливи. Дополнителна загриженост отвараат можните ефекти врз глобалната инфлација преку синџирите за снабдување и инфлациските очекувања.
„Трговските тензии се надоврзуваат на постојната неизвесност поврзана со геофрагментацијата, политичките нестабилности и состојбата во германската автомобилска индустрија. Дополнително, брзиот развој на технологијата и вештачката интелигенција, кои нудат огромни можности, истовремено можат да предизвикаат и зголемени ризици за монетарната политика во иднина“.
Во однос на одговорот на монетарната политика на ваквите предизвици, тој подвлече дека е неопходно одлучувањето да се темели на широк спектар на податоци и анализи, изготвување алтернативни сценарија и пред сè –посветеност на ценовната стабилност на среден рок и стабилноста на девизниот курс.
„Народната банка останува подготвена да одговори на евентуални непредвидливи предизвици, потпирајќи се на искуството од справувањето со екстерни шокови во минатото. Од суштинско значење е одржувањето на независноста на централната банка и кредибилитетот на нејзините политики. Солидното ниво на девизни резерви е гаранција за стабилноста на девизниот курс на националната валута“, истакна гувернерот.
Славески посочи дека Народната банка ќе продолжи да ги унапредува своите капацитети за справување со предизвиците и дека, иако сите неизвесности не можат да се отстранат, навремено поставување на вистинските прашања е клучно за пронаоѓање на појасна насока за иднината.
Економија
Народната банка: Финансиската стабилност е задржана

Советот на Народната банка ја одржа својата редовна седница на која го усвои Извештајот за финансиската стабилност за 2024 година. Во Извештајот се оценува дека во текот на 2024 година финансискиот систем ја одржа стабилноста, добро се справи со предизвиците и е отпорен на шокови.
„Сите сегменти на пазарот – од банкарскиот систем, преку приватните пензиски и инвестициски фондови, осигурителниот сектор, до помалите институции како штедилниците и друштвата за лизинг – ја задржаа својата стабилност, покажувајќи добра отпорност на шокови и способност за приспособување на промените во економското и регулаторното окружување. Финансиските институции работеа во услови на умерено забрзан економски раст и постепено намалување на инфлацијата, додека геополитичкото опкружување остана нестабилно, носејќи со себе неизвесност и зголемени ризици“, соопштија од Народната банка.
Во Извештајот се оценува дека банкарскиот систем ја задржал стабилноста, зголемувајќи ја адекватноста на капиталот до највисокото ниво досега, ликвидносната позиција уште повеќе се подобрил, а се одржал и добриот квалитет на кредитното портфолио. Макропрудентните мерки што ги донела Народната банка помогнале за понатамошно јакнење на отпорноста на банкарскиот сектор.
„Приватните пензиски фондови го сочинуваат вториот по големина сегмент од финансискиот систем. Нивните остварувања се подобрија во 2024 година, остварувајќи повисоки номинални и реални стапки на принос. Ризиците за финансиската стабилност од приватните пензиски фондови засега се ограничени поради сѐ уште младото членство на фондовите и минималните исплати врз основа на пензии. Ограничени се и ризиците од осигурителниот сектор, кој одржува соодветна солвентност и ликвидност и солидна профитабилност. Останатите сегменти на финансискиот систем се значително помали, а во 2024 година се издвојуваат отворените инвестициски фондови, кои остварија висок раст на средствата од над 60%, кој се должи на привлекувањето нови инвеститори и/или нови средства во отворените инвестициски фондови, но и на управувањето со средствата“, се наведува во соопштението.
Во Извештајот се оценува дека ризиците од нефинансискиот сектор се умерени со оглед на добрата финансиска позиција на домаќинствата и на корпоративниот сектор и ниската стапка на нефункционални кредити во кредитното портфолио на банките. Иако задолженоста на двата нефинансиски сектора расте во 2024 година, и е во рамки на праговите на ранливост и на двата сектора, сепак со долгот треба внимателно да се управува за да се одржи во истите рамки и во следниот период, се вели во соопштението.
Економија
Амазон ќе ја плати најголемата трговска казна во историјата

Амазон се согласи да плати 2,5 милијарди долари за да реши тужба од страна на американската федерална влада, која ја обвини дека измамила милиони луѓе да се регистрираат на Prime, а потоа им го отежнала откажувањето.
Според спогодбата објавена од Федералната трговска комисија (FTC), 1,5 милијарди долари ќе им бидат исплатени на клиентите кои биле измамени да ја користат услугата. Тоа е најголемата трговска казна што FTC некогаш ја обезбедила.
Спогодбата беше постигната неколку дена откако започна судењето пред порота во Сиетл. Амазон ниту ги призна ниту ги негираше обвиненијата и не одговори на прашањата на медиумите.
Prime нуди бесплатна достава, стриминг на филмови и други бенефиции. Услугата чини 139 долари годишно (или 14,99 долари месечно) во САД и 95 фунти годишно во Велика Британија, а ја користат стотици милиони луѓе ширум светот.
ФТЦ тврди дека Амазон користел агресивни скокачки прозорци за време на плаќањето за да ги охрабри клиентите да се регистрираат за Prime, честопати без јасно објаснување на условите или опцијата за одбивање на понудата.
Бесплатните едномесечни пробни периоди беа исто така проблематични бидејќи клиентите не беа јасно предупредени дека автоматски ќе им биде наплатено членството по завршувањето на пробниот период.