Економија
Последните тест возења на новиот Passat Variant

> Деветтата генерација на Passat ќе биде поголема, поудобна и уште поквалитетна
> MQB evo – нова еволутивна фаза на модуларната попречна матрица користи plug-in хибриден погон за чисто електрични дострели до 100 километри.
> Повеќе удобност при долгите патувања благодарение на високиот квалитет, новите ergoActive седишта, новата адаптивна контрола на подвозјето
> Нова генерација на кокпит и инфозабавни системи за интуитивно и јасно ракување
Новиот Passat Variant ќе ја прослави својата светска премиера на крајот на август, а Volkswagen сега ги објавува првите детали за следната генерација на Passat. Новиот модел е опремен со мноштво иновации како што се интуитивен дисплеј и оперативен концепт, висококвалитетна внатрешност, нов адаптивен систем за контрола на подвозјето, седишта од премиум класата и plug-in хибридни погони со електричен опсег до 100 километри. Новиот Passat Variant ќе биде лансиран во првиот квартал на 2024 година. Тоа е деветта генерација на еден од најуспешните автомобили со средна големина во светот, со над 50 години историја и повеќе од 30 милиони продадени единици.
При дизајнирањето на новиот Passat, Volkswagen целосно го искористи потенцијалот на модуларната попречна матрица во неговата нова развојна фаза – скратено MQB evo. Kai Grünitz, член на управниот одбор на брендот одговорен за развој: „Со новиот Passat, дадовме големо значење на високата удобност при возењето и патувањето што клиентите ќе ги почувствуваат веднаш. Меѓу другото, тоа e овозможено од подолгото меѓуоскино растојание и новата адаптивна контрола на подвозјето со амортизери со два вентили. Во исто време, нашиот нов екран и оперативен концепт се многу интуитивни. Седиштата со масажа и вентилација го илустрираат нашиот врвен стандард во внатрешноста“.
Внатрешната архитектура е редизајнирана врз основа на нов концепт. Благодарение на висококвалитетните материјали и ефективната изолација од бучава, севкупниот квалитет и удобност се подигнати на ново ниво. ergoActive предните седишта ќе бидат достапни како опција. Тие имаат електрично прилагодување (до 14 насоки, во зависност од моделот и опремата), како и различно конфигурирани функции за масажа и вентилација.
Нов концепт на дисплеј и ракување. Новата внатрешна архитектура на Passat Variant систематски ги имплементира повратните информации од клиентите на Volkswagen со цел да го направи ракувањето што е можно поинтуитивно. Passat Variant затоа ќе биде лансиран со ново развиен кокпит и нов инфозабавен систем. Новиот стандарден
инфозабавен дисплеј е со димензии 32 см (12,9 инчи). Ќе има и нов дисплеј од 38 см (15 инчи) како опција или во зависност од опремата. Контролите на допир со заднинско осветлување се наоѓаат под екранот на инфозабавниот систем и се користат за прилагодување на функциите како внатрешната температура и јачината на звукот. Volkswagen опционално ќе понуди и нов head-up дисплеј кој ги проектира информациите на ветробранот, а со тоа и во виртуелниот простор пред возилото. Дополнително, мултифункционалниот волан повторно има копчиња – за да се олесни ракувањето.
Повеќе простор во задниот дел. Новиот Passat Variant е многу поголем од неговиот претходник. Новата должина (14 сантиметри повеќе) го зголемува просторот за нозете за уште 5 сантиметри. Капацитетот на багажниот простор е исто така зголемен за 40 литри на 690 литри (кога е натоварен до висината на потпирачите за грб на задните седишта), па дури и за 140 литри на 1920 литри кога се преклопува задната клупа.
Нов DCC Pro и интеграција на Vehicle Dynamics Manager. Бројни поединечни мерки ја подобруваат опремата за возење на новиот модел: зголемена вкочанетост на камерата и подобрено справување со страничните сили на задната оска со четири врски (зголемена стабилност на задната оска и со тоа зголемена безбедност при возење), ново електромеханичко поставување на управувањето, модифицирани шипки против превртување и амортизери и адаптации за различни бандажи на тркалата. Подиректниот однос на управувањето и подолгото меѓуоскино растојание на Passat Variant имаат дополнително позитивно влијание врз возни карактеристики.
Volkswagen, исто така, нуди дополнително развиена генерација на адаптивната контрола на подвозјето за својот бестселер: опционалниот DCC Pro со амортизери со два вентили. Овој систем непрекинато реагира на површината на патот и на ситуацијата при возењето притоа земајќи ги предвид параметрите како што се управувањето, сопирањето и маневрите за забрзување. Идеалната амортизација се пресметува за секое тркало и се прилагодува на амортизерите во делови од секундата. Возачот има можност да го прилагоди DCC за да одговара на индивидуалните вкусови – од многу удобно до многу спортски. Со други зборови: поголема удобност и повеќе динамика.
Vehicle Dynamics Manager е исто така дел од стандардната опрема – систем MQB кој го прослави своето деби во актуелниот Golf GTI. Системот ги контролира функциите на диференцијал со ограничено пролизгување (XDS) и страничните динамички компоненти на контролираните амортизери во системот DCC Pro. Благодарение на Vehicle Dynamics Manager, управувањето е понеутрално, стабилно, агилно и прецизно со интервенции на сопирачките специфични за тркалата и прилагодување на цврстината на амортизерите по избор на тркалата.
За моќно осветлување на патот. Во пакетите со премиум спецификации, Passat Variant ќе се нуди со нова генерација на IQ.LIGHT LED matrix светла. Овие моќни светла се порамни од претходната верзија и имаат ново долго светло со високи перформанси со опсег од
околу 500 метри. Назад, новиот модел има континуирана хоризонтална LED лента за задните светла.
TDI, TSI, eTSI и eHybrid. Благодарение на MQB evo, можни се различни типови на погони за новиот Passat Variant. Ќе се нуди со турбодизел мотори (TDI), турбо бензински мотори (TSI), меки хибридни турбо бензински мотори (eTSI) и plug-in хибридни системи (eHybrid). Електричниот опсег на новите plug-in хибридни погони е зголемен до 100 километри во споредба со претходниците, во зависност од опремата. Дополнително, полнењето со наизменична струја ќе биде побрзо во сите eHybrid верзии, а за прв пат стандардно ќе биде можно и DC полнење.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Николоски: Голем раст на градежништвото и транспортот

Бруто домашниот производ порасна за 3.4% во април, мај и јуни. Особено ми е драго што секторите градежништвото, транспорт и складирање силно растат! Тие се двигатели на македонската економија! Во вториот квартал секторот градежништво порасна за 7.3%, објави вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на својот фејсбук профил.
„Голем раст на градежништвото, транспортот и складирањето.
Премиерот Христијан Мицкоски објави одлични вести за македонската економија – во месеците април, мај и јуни бруто домашниот производ порасна за 3.4% . Особено ми е драго што секторите градежништвото, транспорт и складирање силно растат! Тие се двигатели на македонската економија!
Во вториот квартал секторот градежништво порасна за 7.3%, уште посилен раст од тој во првиот квартал од 7.1%, додека секторот транспорт и складирање порасна за 6.0% .
Со засилената активност во делот на изградба на патишта, инвестиции во железници и проекти од локално значење растот во третиот квартал ќе биде уште посилен благодарение на вредните работници кои работат во секакви временски услови и јасните политики и стратегија на Владата и Министерството за транспорт.
Ја градиме Македонија“, напиша вицепремиерот Николоски.
Економија
Славески од Глобалниот форум на АФИ: Финансиската вклученост е предуслов за одржлив раст и за стабилност

„Секој човек има право на фер и квалитетни финансиски услуги, а финансиската едукација е клучот за стабилен систем и за заштита на граѓаните“ – порача гувернерот на Народната банка, д-р Трајко Славески, на Глобалниот форум за политики на Алијансата за финансиска инклузија (АФИ), којшто се одржува во Намибија.
Во своето воведно обраќање пред регионалната иницијатива за Источна Европа и Централна Азија (ECAPI), гувернерот нагласи дека финансиската вклученост претставува темел на сеопфатниот економски раст и благосостојбата на општествата. „Само финансиски писмени граѓани можат да носат исправни одлуки за штедење, задолжување и за инвестирање, а со тоа придонесуваат и за стабилноста на целиот финансиски систем“, рече Славески.
Тој нагласи дека дигитализацијата и финтек-иновациите отвораат огромни можности за поширок пристап до финансиски услуги, но носат и нови ризици – како што се нови типови измами, злоупотреби на лични податоци и ризик од презадолжување на домаќинствата. „Во дигиталната ера е неопходно развивање ефикасни иницијативи за финансиска едукација и алатки за различни целни групи – од младите до постарите генерации“, истакна гувернерот.
Во обраќањето тој се осврна и на активностите на Народната банка во областа на финансиската вклученост. Посочи дека нашата земја оваа година стана членка на Единствената област за плаќања во евра (СЕПА), што ќе овозможи побрзи, поевтини и посигурни трансакции за граѓаните и за компаниите. Покрај тоа, се работи на воведување основна сметка за плаќање со фиксeн и пристапeн надоместок, наменета особено за ранливите категории граѓани. „Намалувањето на банкарските надоместоци и воведувањето нови механизми за заштита на потрошувачите се важни чекори за повисока вклученост“, нагласи Славески, додавајќи дека во подготовка е и втората Национална стратегија за финансиска едукација и финансиска инклузија.
„Да се биде дел од големото семејство на АФИ за нас претставува и чест и обврска за постојана размена на искуства и знаења. Народната банка и во иднина ќе биде целосно посветена на овој процес“, истакна гувернерот, изразувајќи благодарност за поддршката и соработката со АФИ и со институциите од регионот. На Глобалниот форум, заедно со гувернерот, учествуваат и главната економистка Анета Крстевска и советничката на гувернерот Весна Стојчевска.
Гувернерот Славески учествуваше и во панел-дискусијата на Глобалниот форум за политики на Алијансата за финансиска инклузија (АФИ), посветена на зголемувањето на вклученоста на жените на пазарот на труд. Во своето излагање, Славески нагласи дека сеопфатниот раст е незамислив без родова еднаквост и еднакви економски можности. „Според Глобалниот извештај за родовиот јаз за 2024 г., иако разликите во пристапот до образованието и здравството речиси исчезнаа, најголемиот јаз останува во економската и политичката застапеност на жените“, истакна тој, повикувајќи на проактивни светски политики. Воедно, тој ги претстави активностите на Народната банка во оваа област, меѓу кои и улогата на институцијата како национален координатор за спроведување на Кодексот за финансирање на жените претприемачи (We Finance Code − WeFi Code) – светска рамка за затворање на родовиот јаз во финансирањето на женските бизниси, поддржана од Светската банка, ЕБОР и од други меѓународни партнери.
Членството на Народната банка во Алијансата за финансиска инклузија е со поддршка на Европскиот фонд за Југоисточна Европа (ЕФСЕ) и Европската банка за обнова и развој (ЕБРД).
Економија
Дурмиши: Преку мерката за зелени инвестиции отворени се речиси 400 работни места во приватниот сектор

Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, заедно со директорот на Агенцијата за вработување, Сељатин Бељули, и постојаниот претставник на УНДП, Армен Григорјан, денеска го посети ресторанот „Ксантика“, кој е еден од успешните примери на зелени инвестиции и создавање нови работни места.
За време на посетата министерот истакна дека преку Мерката 8 – „Создавање нови работни места преку зелени инвестиции“, досега се отворени речиси 400 нови работни места во приватниот сектор.
„Досега 228 компании инвестираа во зелени решенија – фотонапонски панели, енергетска ефикасност и модерна опрема. Компаниите вложија над 200 милиони денари сопствени средства, што е повеќе од државната поддршка. Тоа покажува дека политиката на Владата не е само субвенција, туку катализатор за приватен капитал и за зелена економија,“ рече министерот Дурмиши.