Економија
Предности и недостатоци на ПВЦ-прозорците

Последниве години, а може да се каже и деценија, ПВЦ столаријата е меѓу најбараната, без разлика дали станува збор за новоградба или реновирање. Тоа се должи пред се на добриот сооднос цена-квалитет, на брзината на изработка и монтажа, но и на фактот дека ПВЦ столаријата е полесна за одржување. Со тек на годините и во оваа индустриска гранка има напредок, така што денес ПВЦ прозорците имаат подобри функционални и естетски карактеристики (ги има во повеќе бои, комбинација со дрво…). Доколку сте на мислење да поставите ПВЦ прозорци, дознајте ги предностите и недостатоците на овој материјал подолу.
Прозорците се исклучително важен елемент на секој дом – го штитат објектот од неповолни временски влијанија, обезбедуваат сигурност и безбедност, овозможуваат природно проветрување на објектот, придонесуваат за естетскиот изглед на фасадата… Тие се состојат од стаклена површина која генерално сочинува 70% од прозорецот, механизми за движење-опрема, како и профили. Профилите можат да се направат од различни материјали – алуминиум, дрво, комбинација од дрво и алуминиум и ПВЦ. Последните се најпопуларни и подолу ќе се фокусираме на нивните карактеристики.
Предности на ПВЦ прозорци
ПВЦ прозорците се енергетски ефикасни и обезбедуваат одлична топлинска изолација на објектот. ПВЦ материјалот има низок фактор на топлинска спроводливост, односно е одличен изолатор.
Сепак, важно е да се нагласи дека енергетската ефикасност на ПВЦ прозорците првенствено зависи од бројот на комори во рамката. Коморите се јасно видливи на пресекот на рамката – тие претставуваат еден вид бариера за пренос на топлина од внатре кон надвор. Поедноставно објаснето: тие се воздушни џебови, одвоени еден од друг со прегради, а добро е познато дека воздухот е одличен изолатор.
Повеќе комори значи помала загуба на топлина во текот на зимата, а со тоа и поголема заштеда на месечните сметки. Прозорските рамки со пет или шест комори се одличен избор од гледна точка на енергетска ефикасност.
На ист начин, преминот на звучните бранови во внатрешниот простор е ограничен, односно се намалува шумот. Затоа, ПВЦ прозорците обезбедуваат и одлична звучна изолација која оди до 48 dB.
Предноста поради која ПВЦ прозорците се популарни е прифатлива цена. За стандардни ПВЦ прозорци со двојно застаклување треба да се одвои помеѓу 85 и 160 евра.
Друга многу важна предност на ПВЦ прозорците е едноставно одржување. За чистење на ПВЦ прозорци доволни се мека крпа и малку топла вода, а благо средство за чистење доколку се по извалкани. За разлика од дрвените прозорци, ПВЦ прозорците не бараат одржување во форма на лакирање за да се спречи гниење на материјалот. Исто така, не треба да се грижите за корозија како кај металните рамки. Стаклената површина на прозорецот се чисти стандардно, со средства за одржување на стаклените површини.
ПВЦ прозорците се внатрешно засилени со челични профили така што оние со поголеми димензии се доволно крути. Тие се отпорни на повеќето стандардни механички оштетувања, неповолни климатски услови. Иако многумина се на мислење дека ПВЦ столаријата е краткотрајна, оваа заблуда не е основана – ПВЦ прозорите траат 25 години и повеќе, без да има промени во изгледот или перформансите.
Друга заблуда поврзана со ПВЦ прозорците е дека тие мора да бидат само бели. Ниту ова не е вистина. Денес, ПВЦ столаријата се изработува во над 20 бои, дури и во имитации на природни материјали како дрво. Ова е одличен избор за сите оние кои го сакаат топлиот и природен изглед на дрвото, но не сакаат да губат време на одржување на дрвени прозорци. ПВЦ прозорците може да имаат дури и двобојни профили, односно профили со различни бои однадвор и внатре. Овие рамки се користат доколку бојата на рамката, која е од внатрешната страна ил надворешната страна, не се вклопува со постојната фасада или ентериер.
Сепак, важно е да се нагласи дека споменатите предности не постојат ако монтажата на ПВЦ прозорци не се изведува правилно.
Кои се недостатоците на ПВЦ прозорците?
Исто како и другите материјали, ПВЦ прозорците имаат одредени недостатоци. ПВЦ прозорци можат да се деформираат под влијание на висока температура, а под влијание на УВ зраците можат да ја променат бојата, особено ако се поставени на сончевата страна на објектот.
ПВЦ прозорците имаат значителен недостаток во споредба со оние направени од алуминиум. Тие не можат да имаат тенки и издржливи рамки. Имено, алуминиумот е материјал со огромна цврстина, а прозорските рамки направени од него можат да бидат тенки, но сепак поцврсти од другите материјали, без да се виткаат или кршат.
Третиот важен недостаток на ПВЦ прозорци се однесува на одржливост. За разлика од дрвените прозорци, ПВЦ прозорците се направени од вештачки материјал. Сепак, важно е да се напомене дека старите ПВЦ прозорци може да се рециклираат до седум пати без никаква промена во квалитетот.
Кога се зборува за еколошки аспект, не смее да се изгуби од вид дека ПВЦ прозорците имаат одлични термо изолациски карактеристики и можат да траат над 50 години, така што нема да се менуваат толку често, што го намалува отпадот.
Генерално, ПВЦ прозорците имаат значително повеќе предности отколку недостатоци.
ПР текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Врвот на бизнис елеганцијата: новиот Audi A6 Sedan

· Прогресивниот и престижен модел од премиум сегментот поставува нови стандарди во дизајнот и аеродинамиката: со првокласен коефициент на отпор од само 0,23.
· Идеален за секојдневно возење и долги патувања: врвни технологии како адаптивна воздушна суспензија и управување на сите тркала, како и одлична звучна изолација.
· Динамичен, комфорен, ефикасен: MHEV plus технологијата со благ хибрид овозможува делумно електрично возење и подобрени перформанси.

Static photo,
Colour: Firmament blue metallic
Audi ја проширува својата A6 гама со класичен бизнис седан кој поставува стандарди во дизајн и аеродинамика, притоа нудејќи иновации и удобност што се чувствуваат во секој детаљ. Со коефициент на отпор од 0,23, ова е најдобрата вредност за модел со мотор со внатрешно согорување во историјата на Audi. Современи бензински и дизел мотори со MHEV plus благa хибридна технологија овозможуваат поголема ефикасност со подобри перформанси. A6 Sedan нуди врвно секојдневно и долготрајно возачко искуство: адаптивната воздушна суспензија и управувањето на сите тркала обезбедуваат совршен баланс помеѓу удобност и агилност.

Static photo,
Colour: Firmament blue metallic
Каросеријата на новиот A6 Sedan е јасна и функционална. Карактеристичниот Audi дизајн ги обединува елеганцијата и спортскиот дух. Закривената горна линија на прозорците ѝ дава на силуетата аеродинамичен карактер. Впечатливиот преден дел, со тенки светла и доминантните Audi прстени, е дефиниран со големата, ниско позиционирана Singleframe маска. Зад неа се крие прецизно разработен систем за проток на воздух, со странични отвори оптимизирани по форма и функција кои придонесуваат за подобра аеродинамика и моќен изглед.
Како и предниот дел, така и задниот – издолжен и благо подигнат – зрачи со престиж. Двете задни светла со прецизни графики и континуирана светлосна линија го прават A6 Sedan моќен.

Static photo,
Colour: Firmament blue metallic
Специфичната форма на задниот дел значително придонесува за аеродинамичките својства на возилото. Остриот свиок на капакот на багажниот простор и вдлабнатата линија пред него создаваат оптимален проток на воздух. Заедно со широкиот дифузер, ова резултира со идеален баланс помеѓу подигнување на задната оска и отпорот, што придонесува за подобра динамика при возењето.
Со опционалната адаптивна воздушна суспензија, A6 Sedan ја усовршува синтезата на спортскиот карактер и удобноста. Освен што ја регулира висината на каросеријата и амортизацијата, овој систем овозможува и подобра аеродинамика: во нормален режим возилото е 20 мм пониско од стандардната верзија, а во динамичен режим се спушта дополнителни 10 мм – за уште поизразено спортско чувство. При високи брзини, автомобилот автоматски го користи најниското ниво на висина за да го намали отпорот.

Cockpit
Опционалното управување на сите тркала овозможува агилно управување и прецизно маневрирање. Во комбинација со прогресивното управување, се постигнува значително подобрена реакција при управувањето. При мала брзина, задните тркала се вртат во спротивен правец од предните, што ја зголемува маневрирачката способност. При голема брзина, сите тркала се вртат во ист правец за постабилно и попрецизно управување.

Interior
Моторите со MHEV plus, блага хибридна технологија, играат клучна улога во извонредното возачко доживување. Покрај 2.0 TDI четири-цилиндарскиот мотор со 150 kW (204 КС), и 3.0 TFSI шест-цилиндарскиот мотор со 270 kW (367 КС) располага со оваа форма на делумна електрификација. Системот MHEV plus го поддржува мотор со внатрешно согорување, ги подобрува перформансите и удобноста и ги намалува CO₂ емисиите. Овозможува целосно електрично паркирање и маневрирање, како и возење на струја при мала брзина – во град, во застој или надвор од урбаната средина. Дополнително, оваа технологија овозможува моментален вртежен момент до 230 Nm и дополнителна моќност од 18 kW (24 КС) при поаѓање или претекнување. При забавување, се регенерираат до 25 kW енергија.

Interior
Изолацијата на звукот во ентериерот е подобрена до 30% во споредба со претходниот модел, што значително ја зголемува удобноста при возењето.
Ново развиените носачи на моторот и менувачот обезбедуваат потивко возење.
Новиот A6 Sedan ќе се произведува во Neckarsulm и ќе се продава ширум светот.
ПР
Економија
Божиновска: Создаваме мрежа на македонски енергетски умови во светот

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, објавува значајна иницијатива насочена кон поврзување со истакнатите македонски професионалци во областа на енергетиката и рударството, кои моментално прават значаен напредок во странство.
Во оваа насока, Божиновска оствари средба со Ангела Попова, истакната млада инженерка. Ангела е електроинженер со магистерски студии по електроенергетика (M. Sc) на Техничкиот универзитет во Минхен, каде што ги продолжува и своите докторски студии. Нејзиното истражување е фокусирано на пренос на електрична енергија преку високонапонски системи, при Катедрата за пренос и дистрибуција на електрична енергија на истиот универзитет. Таа активно учествува во меѓународни проекти и претставува силен глас на новата генерација македонски инженери кои својата експертиза ја применуваат на европско тло.
На средбата, Божиновска и Попова разменија идеи за потенцијалната соработка, важноста на поврзаноста со нашите експерти во странство и начините на кои тие може да придонесат за трансфер на знаење, консултативна поддршка и отворање нови можности за институционална и деловна соработка.
Оваа средба претставува прв чекор во иницијативата на Министерството за воспоставување официјална мрежа на македонски експерти во областа на енергетиката и рударството, која ќе биде основа за систематска соработка, размена на информации и пристап до најновите трендови и технологии во секторот.
„Поврзувањето со нашите талентирани сограѓани во странство е клучно за зајакнување на нашиот енергетски сектор и поттикнување на иновациите. Преку соработка со нашите угледни инженери и професионалци, можеме да ги искористиме нивните знаења и увиди за подобрување на нашите стратегии и цели за развој во Македонија“, истакна Божиновска.
Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини е цврсто посветено, како што стоив во соопштението на градење на оваа мрежа и отворање канали за комуникација и соработка со нашите професионалци надвор од земјата. Оваа платформа, оценуваат од таму, ќе придонесе за побрз развој на секторот, заснован на знаење, иновации и глобални искуства.
Ги повикуваат сите македонски професионалци во странство кои се активни во областа на енергетиката и рударството да стапат во контакт со министерството и да станат дел од оваа мрежа.
Економија
Предлог-законот за енергетика усвоен во прво читање: „Суштински чекор во модернизацијата, либерализацијата и во зголемувањето на одржливоста на енергетскиот сектор во земјата“

Собраниската Комисија за европски прашања го прифати Предлогот на новиот Закон за енергетика во прво читање, со што започнува важен процес на усогласување на македонското законодавство со европската регулатива во областа на енергетиката, извести Министерството за енергетика.
Пред Комисијата, законското решение го образложи заменик-министерот Мирослав Лабудовиќ, истакнувајќи дека неговото донесување претставува суштински чекор во модернизацијата, либерализацијата и зголемувањето на одржливоста на енергетскиот сектор во земјата. Како што посочи, транспонирањето на директивите и регулативите од европскиот пакет за „чиста енергија“ ќе овозможи неколку клучни придобивки:
• Либерален, транспарентен и конкурентен пазар за електрична енергија, кој значи поголем избор, поквалитетни услуги и пофер цени за потрошувачите;
• Можност за промена на снабдувач без административни или финансиски пречки;
• Воведување паметни броила и подобра информираност на потрошувачите;
• Поддршка за нови концепти како потрошувачки-производители, енергетски заедници и активно управување со побарувачката.
Овој процес претставува дел од пошироките реформски приоритети на државата – зајакнување на институциите, енергетска безбедност, зелена транзиција, социјална праведност и подготовка за членство во Европската Унија, велат од Министерството за енергетика.
„Станува збор за обемен закон, целосно усогласен со европските норми. Транспонирањето на Четвртиот енергетски пакет носи повеќе бенефити. За стопанството тоа значи поголема конкурентност на пазарот, пониски цени на електричната енергија преку зголемена пазарна ликвидност и пристап до нови извори на снабдување. За граѓаните, ова значи поголема заштита на потрошувачите, можност за пофлексибилни тарифни модели и поголема транспарентност на пазарот. Дополнително, отвора простор за повеќе инвестиции во капацитети за складирање енергија, што е клучно за стабилноста на системот со оглед на растот на обновливите извори“, вели министерката Сања Божиновска.
Законот е во целосна согласност со Зелената агенда за Западен Балкан и европскиот Зелен договор, а со неговото усвојување Македонија ќе се приклучи на пазарот на електрична енергија на ЕУ и пазарот „ден однапред“. Според проценките, успешно спроведување на овие чекори може да донесе финансиски бенефити од 6,4 до 8,5 милиони евра
Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини особено ја нагласува и важноста од преносот на МЕПСО под своја надлежност, со цел поефикасно и стручнo управување со клучната инфраструктура за пренос на електрична енергија, соопшти Министерството за енергетика.