Економија
Премиера на новото Porsche Panamera
Дигитална, полуксузна, поефикасна: новата Panamera
Porsche Active Ride суспензија за поголема удобност и динамика
Подобрени Е-перформанси – повеќе моќност, повеќе опсег
Нов надворешен дизајн со уште поголем акцент на ширината
Porsche Driver Experience: нов концепт за контрола и дигитална инструмент табла
Голем избор на иновативни системи за помош
Porsche ја претстави новата Panamera: третата генерација на спортскиот луксузен седан се карактеризира со поширок спектар на дигитални карактеристики, свеж и експресивен дизајн и поширок спектар помеѓу динамичните перформанси и удобноста во возење. Помоќните E-Hybrid погони и новиот систем за суспензија со врвна спецификација го потврдуваат тврдењето дека Panamera е најдинамичниот седан на светот.

Porsche Panamera влегува во својата трета генерација на модели. Луксузниот седан на Porsche го нагласува својот спортски карактер со уште помоќни погонски системи. Профилот е збогатен со фундаментално модернизиран оперативен концепт и многу иновативна технологија. Тука спаѓа новиот Porsche Active Ride систем за контрола на суспензијата, кој комбинира значително повисоко ниво на удобност со карактеристиките на спортското возење типично за Porsche. Интеграцијата на сопствениот дигитален екосистем на корисникот во Porsche PCM нуди нови начини за интеракција со автомобилот. Техничкиот, а сепак елегантен, динамичен дизајн на новата Panamera ги нагласува атрактивните пропорции. Широк спектар на системи за помош на возачот и фундаментално редизајнирана внатрешност насочена кон возачот максимално го зајакнува возачкото искуство.

Супериорно чувство со најмоќни системи за суспензија
Новата Panamera веќе доаѓа со дво-вентилска воздушна суспензија со Porsche Active Suspension Management (PASM) како стандард. Технологијата со два вентили ги одвојува фазите на контрола на придушување и затоа нуди уште поширок опсег помеѓу удобноста и спортското чувство: системот забележливо ги пригушува движењата од трансверзалните зглобови, а истовремено обезбедува поголема стабилност на возилото во динамични ситуации на возење. Управувањето со автомобилот може дополнително да се подобри благодарение на опционалното управување на сите тркала.

Покрај тоа, иновативниот Porsche Active Ride систем за суспензија е достапен како опција кај E-Hybrid моделите на новата Panamera. Овој систем ги надминува другите концепти на суспензија во сите релевантни параметри и нуди опсег помеѓу удобноста во возење и динамиката на возење без преседан. Основата за ова е новоразвиените активни амортизери – исто така со технологија од два вентила – секоја поврзана со електрично управувана хидраулична пумпа. Ова генерира проток на волумен во пригушувачи според секоја ситуација со молскавично брза реакција, на многу прецизен и таргетиран начин, кои се противат и речиси целосно ги надоместуваат силите што произлегуваат од промените на патот.

Шасијата го одржува телото на Panamera рамно и стабилно во секое време, дури и за време на динамични маневри за кочење, управување и забрзување. Со непречено возење, системот апсорбира удари речиси целосно. Во динамични ситуации на возење, системот за суспензија Porsche Active Ride обезбедува совршена врска со патот благодарение на балансираната распределба на оптоварувањата на тркалата.
Повеќе Е-Перформанси и сеопфатно обновени мотори
Porsche нуди вкупно четири ефикасни E-Hybrid мотори за новата Panamera, како одговор на високата побарувачка за овој тип на погонски систем. Сите E-Hybrid варијанти имаат корист од поголеми перформанси, опсег и ефикасност. Panamera Turbo E-Hybrid е подготвен на лансирање на пазарот. Срцето на неговиот мотор е фундаментално ревидираниот четирилитарски V8 турбо мотор. Моќта на новоразвиениот електричен мотор е 140 kW (190 КС). Заедно, тие создаваат системски излез од 500 kW (680 КС). Системскиот вртежен момент достигнува импресивен 930 Nm. Porsche го интегрира електричниот мотор во куќиштето на сеопфатно редизајнираниот автоматски PDK со двојна спојка.

Panamera Turbo E-Hybrid забрзува до 100 км/ч за 3,2 секунди и може да се пофали со голема брзина од 315 км/ч. Капацитетот на батеријата е сега 25,9 kWh. Ова овозможува еквивалентен електричен опсег до 91 километар во комбинираниот WLTP циклус или 83-93 км во град. Новиот 11 kW AC полнач го скратува времето на полнење на 2 часа и 39 минути.
Варијантите Panamera и Panamera 4, исто така, ќе бидат достапни во времето на лансирањето. Модификациите за зајакнување на притисокот, брзината на вбризгување на горивото и времето на палење ги оптимизираат перформансите на 2,9-литарскиот V6 турбо мотор. Сега генерира 260 kW (353 КС) и 500 Nm вртежен момент – зголемување од 17 kW (23 КС) и 50 Nm во споредба со неговиот претходник. Ова го скратува спринтот на Panamera до 100 км/час на 5,2 секунди и ја зголемува својата максимална брзина до 272 км/ч, додека кај Panamera 4 сега забрзувањето изнесува 4,8 секунди и достигнува 270 км/ч.
Луксузен и спортски, одвнатре и надвор
Новата Panamera ги задржува карактеристичните линии и пропорции на моделската линија. Таа е со должина од 5.052 mm, широка 1.937 mm и висока 1.423 mm. Неговиот фундаментално обновен изглед го истакнува спортскиот седан со уште по експресивен и динамичен изглед. Напред, дополнителниот отвор за воздух го надоместува зголеменото барање за воздух на погонските системи. Надворешните рабови на задните прозорци се усогласени со контурата на телото, создавајќи хармонични линии во задна страна на автомобилот.

Концептот Porsche Driver Experience се одликува со идеална рамнотежа помеѓу дигиталните и аналогните елементи за контрола и ги поставува влезните и излезните елементи од суштинско значење за возење по оската на возачот. Лостот на селекторот на брзината е директно десно од воланот. Прекинувачот на режимот за возачките програми Normal, Sport and Sport Plus и контролните копчиња за помош, исто така, се директно достапни за возачот. Тоа значи дека не мора да ги тргнат очите од патот за да ги прилагодат погонските програми и системите за помош.

Опционалниот патнички дисплеј лесно го интегрира патникот во возачкиот искуство. Екранот од 10,9 инчи прикажува податоци за перформансите на возилото. Исто така, овозможува работа на инфозабавниот систем и поддржува видео стриминг додека автомобилот е во движење. Со цел да се избегне одвлекување на вниманието кој и да е зад воланот, патничкиот дисплеј не може да се види од седиштето на возачот.
Попосебен Panamera Turbo E-Hybrid

Варијантите на моделите кои го носат Turbo името уживаат во специјалната позиција во Porsche како знаменосци на перформансите. Porsche ја зајакна оваа позиција во моделот со Panamera Turbo E-Hybrid. Надворешно, се карактеризира со карактеристичен заден дел со дифузерни панели и уникатен преден дел во боја на телото. Исто така има хромирани детали во темни бронзена боја и опционални тркала со централно заклучување, кои исто така можат да бидат специфицирани и на другите модели.

Турбо-ексклузивната боја Turbonite се користи како контраст на страничните ленти на прозорецот и турбо логото на задниот дел, како и кај Porsche логото на предниот дел, тркалата и воланот. Внатре, Turbonite бојата се комбинира со јаглеродни елементи за да се создаде спортски амбиент. Може да се најде, на пример, во централниот rev-counter во јатото на инструментите и како боја на контролите во централната конзола.
Дигитално искуство и нови системи за помош
Новата Panamera ќе стане составен дел од дигиталниот екосистем на возачот. Apple CarPlay® и Android Auto овозможуваат поврзување на податоците за смартфонот и возилото за подобрена употребливост. Интеграцијата на функциите на возилото од апликацијата MyPorsche во Apple CarPlay® овозможува оптимизирано работење на дигиталните функции и создава појасен преглед. Функциите како што се клима, масажа на седиштата и амбиенталното осветлување може да се контролираат директно преку Apple CarPlay® или со гласовниот асистент Siri®.

Porsche, исто така, ја опремува Panamera со стандардни Матрикс LED фарови. Системот за LED осветлување со висока резолуција HD Matrix, кој има повеќе од 32.000 пиксели по фар, е достапен како опција. Нуди целосно нови осветлувачки карактеристики, како што е посветено осветлување на лента. Опсегот на осветлување е до 600 метри. Porsche значително го надгради опсегот на системите за помош во новата Panamera. Стандардниот асистент за активна брзина сега заемодејствува со препознавањето на сообраќајните знаци. Ако системот е активен, Panamera нема автоматски да вози побрзо од соодветната граница на брзината.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Божиновска: Енергетските реформи влегуваат во забрзана фаза, имаме план и сигурност
Со фокус на забрзување на енергетските реформи и координацијата со меѓународните партнери, во свечената сала на Владата денес се одржа состанок на Секторската работна група за енергетика, организиран од Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини. На настанот присуствуваа клучните институции од енергетскиот сектор, донаторската заедница, меѓународните финансиски институции и развојни партнери.
Фокусот беше ставен на размена на искуства, донаторска координација, разгледување на реализираните активности и утврдување на приоритетите за следниот циклус на реформи.
Во рамки на состанокот беа презентирани активностите поврзани со усогласување со европското законодавство, внатрешниот енергетски пазар, спроведувањето на Реформската агенда и напредокот во подготовката на Националниот енергетски и климатски план (NECP).
МЕПСО, ЕСМ и МЕМO информираа за развојот на проектите во своите области, вклучувајќи го market coupling процесот, подобрувањето на безбедноста на снабдувањето, модернизацијата на преносната мрежа и истражувањето и иновациите во соработка со академската заедница.
Министерката Сања Божиновска испрати порака за насоката во која се движи секторот, нагласувајќи дека периодот на одложувања и импровизации е завршен.
„Градиме енергетски систем што нуди стабилност, доверба и одржливост. Новиот Закон за енергетика, инвестициите во обновливи извори и активната соработка со меѓународните партнери се клучни алатки со кои ги забрзуваме реформите и ја подготвуваме земјата за енергетската иднина,“ истакна министерката Божиновска.
Таа додаде дека во тек се подготовки за серија нови инвестиции во соларни и ветерни капацитети, модернизација на мрежната инфраструктура, како и дигитализација на процеси кои се клучни за транспарентност и ефикасност.
Министерството презентираше детали за постигнатите резултати во изминатиот период, меѓу кои: започнати инвестиции во сончеви и ветерни капацитети во соработка со KfW, ЕБОР и ЕИБ; старт на критични инфраструктурни проекти, како интерконекторoт со Грција и забрзување на процесите за интерконекторот со Србија; подготовка на национален план за реконструкција на јавните згради со фокус на енергетска ефикасност; напредок во процесите за праведна транзиција со конкретни чекори на терен.
„Секој киловат што нема да го потрошиме вреди исто колку киловат што ќе го произведеме“, нагласи Божиновска.
Министерството ги претстави главните приоритети за наредниот период: финализирање на законите; продолжување на инвестициската динамика во обновливи извори и мрежи; дигитализација на процеси; унапредување на енергетската ефикасност; развој на интерконекциите; засилено следење и исполнување на роковите.
„Имаме работа која не трпи одложувања. Мора да работиме брзо и фокусирано за да имаме стабилен, модерен и поврзан енергетски систем што ќе донесе бенефит и за економијата и за државата и за граѓаните“, заклучи министерката.
Учесниците го поздравија напредокот и ја нагласија потребата од понатамошна координација во реализирањето на заедничките цели: интегриран енергетски пазар, повисока ефикасност, енергетска безбедност и континуирано вклучување на нови технологии и иновации.
Економија
Ѓорѓиевски со порака за посилна регионална соработка на форумот на Стопанската комора на Војводина
Во рамките на осмиот форум кој е организиран од Стопанската Комора на Војводина во Нови Сад се одржа панел дискусија со фокус на регионалната соработка,зелената транзиција и идните чекори на регионот на која покрај домаќинот господин Владимир Гак преседател на стопанската комора на Војводина учествуваа Горан Ѓорѓиевски преседател на Сојуз на стопански комори на Македонија, преседателот на Стопанската комора на Република Српска Горан Ракиќ и Горан Јаниќ преседател на советодавниот одбор на Зелен Навигатор.
Пред голем број на присутни учесниците на панелот испратија јасни пораки за зголемување на соработката на ниво на Комори како и идни чекори кои е потребно да се преземат со цел да се овозможи подобро позиционирање на бизнис секторот во регионот и на европскиот пазар. Коморите преставуваат катализатор помеѓу владите и бизнис секоторот секогаш фокусирани да работат на градење мостови на соработка со цел подобрување на условите за бизнис,а тоа е возможно со поголем број на Б2Б средби,размена на искуство и воведување на нови практики во зелената транзиција која се бара од страна во Европската Унија,а нашите држави се обврзаа на тоа.
,,Затоа регионот е потребно се повеќе да го гледаме и третираме како еден пазар со фокус на зголемена ,но фер транзиција на која ќе се работи во континуитет на дигитализацијата и нови технологии без кои не можеме да замислиме дека ќе има развој” истакна Ѓорѓиевски во своето излагање.
На маргините од осмиот форум делегацијата на Соузот на Стопански комоти на Македонија реализираше состаноци со Истамбулската стопанска комора со кои се оцртаа новите форми на идна соработка со примарен фокус на инвестициите.
Со почит,
Економија
Форумот за иновации „Пеперутка“ 2025 заврши со визија за регионална иновациска соработка
Четвртиот форум за иновации „Пеперутка“ 2025, организиран од Советот за Регионална Соработка (RCC), одржан на 19-20 ноември во Нови Сад, успешно заврши. Настанот, кофинансиран од Европската Унија, ги собра креаторите на политики, иноваторите, основачите на стартапи и претприемачите од целиот Западен Балкан, обезбедувајќи живописна платформа за вмрежување, размена на знаење и соработка.
Во своето воведно обраќање, Амер Капетановиќ, Генерален секретар на RCC, ја истакна важноста на регионалните иновации и соработка. „Овие иницијативи покажуваат дека, иако предизвиците постојат, нашиот регион се движи решително напред. Ги поставуваме темелите за отпорен и конкурентен Западен Балкан. Со вашето залагање, идеи и придонеси, може да обезбедиме регионот да чекори во склад со иновациите и да стане дестинација за нив,“ рече Капетановиќ, нагласувајќи дека успехот ќе зависи од заедничките напори низ регионот.
Растислав Стојсављевиќ, зборувајќи во име на Министерството за наука, технолошки развој и иновации на Србија, им се заблагодари на RCC и ЕУ за нивната постојана поддршка. Тој истакна дека настани како Форумот и наградата „Пеперутка“ помагаат во адресирањето на потребите и можностите за иновации во регионот, и ја потврди посветеноста на Србија кон унапредување на иновациите и технолошкиот развој.
Исто така, Ричард Маша, Раководител на операции во Делегацијата на ЕУ во Србија, нагласи дека иновациите се клучни за економски раст, конкурентност и за иднината на младите во Западен Балкан. Маша ја потврди посветеноста на Европската Унија за поддршка на иновативните напори во регионот и го пофали RCC за оваа иницијатива, потенцирајќи го партнерството на ЕУ во туркањето на регионалните иновации напред.
За време на форумот, учесниците се вклучија во информативни панели и разговори на напредни теми. Првата сесија се осврна на тековниот развој на вештачката интелигенција во регионот, разделувајќи ја хиперболата од реалноста и дискутирајќи како нејзиниот раст може да се искористи за развој. Втриот панел ја стави во фокус гејминг индустријата, покажувајќи го нејзиниот подем како силен двигател на иновации и раст на дигиталната економија во Западен Балкан. Панелистите ја разгледаа и експанзијата на центрите за дигитални иновации како клучни поттикнувачи на технолошка соработка и претприемништво во регионот. Во deep-tech дискусија, експертите дебатираа дали новонастанатиот deep-tech сектор во Западен Балкан е подготвен да стане нов мотор за раст или сè уште претставува неискористена можност. Овие разговори ги истакнаа успешните регионални технолошки иницијативи и понудија практични увиди, во согласност со фокусот на форумот – еволуцијата на стартап екосистемот во регионот.
Форумот за Иновации „Пеперутка“ 2025 заврши во оптимистички, визионерски дух. Организаторите и учесниците се согласија дека споделеното знаење и воспоставените врски ќе поттикнат уште поголема регионална соработка и иновации. Континуираната регионална соработка, нагласена низ целиот форум, беше истакната како клучна за претворање на креативните идеи во одржливи бизниси и за одржување на конкурентноста на Западен Балкан во глобалниот иновациски пејзаж. Успехот на настанот повторно ја истакна вредноста на ваквите форуми во обединувањето на различни засегнати страни и водењето на дигиталната и зелената транзиција на регионот. Како што регионот продолжува напред, моментумот создаден од Форумот „Пеперутка“ 2025 ќе ги зајакне тековните иницијативи и ќе инспирира нови партнерства, обезбедувајќи континуитет на регионалниот иновациски прогрес.
Форумот ја вклучи и церемонијата за 4-тата награда за иновации „Пеперутка“, одржана претходната вечер, каде беа претставени исклучителните регионални иноватори што придонесуваат за одржлив и дигитален раст.

