Економија
Премиера на новото Porsche Panamera

Дигитална, полуксузна, поефикасна: новата Panamera
Porsche Active Ride суспензија за поголема удобност и динамика
Подобрени Е-перформанси – повеќе моќност, повеќе опсег
Нов надворешен дизајн со уште поголем акцент на ширината
Porsche Driver Experience: нов концепт за контрола и дигитална инструмент табла
Голем избор на иновативни системи за помош
Porsche ја претстави новата Panamera: третата генерација на спортскиот луксузен седан се карактеризира со поширок спектар на дигитални карактеристики, свеж и експресивен дизајн и поширок спектар помеѓу динамичните перформанси и удобноста во возење. Помоќните E-Hybrid погони и новиот систем за суспензија со врвна спецификација го потврдуваат тврдењето дека Panamera е најдинамичниот седан на светот.
Porsche Panamera влегува во својата трета генерација на модели. Луксузниот седан на Porsche го нагласува својот спортски карактер со уште помоќни погонски системи. Профилот е збогатен со фундаментално модернизиран оперативен концепт и многу иновативна технологија. Тука спаѓа новиот Porsche Active Ride систем за контрола на суспензијата, кој комбинира значително повисоко ниво на удобност со карактеристиките на спортското возење типично за Porsche. Интеграцијата на сопствениот дигитален екосистем на корисникот во Porsche PCM нуди нови начини за интеракција со автомобилот. Техничкиот, а сепак елегантен, динамичен дизајн на новата Panamera ги нагласува атрактивните пропорции. Широк спектар на системи за помош на возачот и фундаментално редизајнирана внатрешност насочена кон возачот максимално го зајакнува возачкото искуство.
Супериорно чувство со најмоќни системи за суспензија
Новата Panamera веќе доаѓа со дво-вентилска воздушна суспензија со Porsche Active Suspension Management (PASM) како стандард. Технологијата со два вентили ги одвојува фазите на контрола на придушување и затоа нуди уште поширок опсег помеѓу удобноста и спортското чувство: системот забележливо ги пригушува движењата од трансверзалните зглобови, а истовремено обезбедува поголема стабилност на возилото во динамични ситуации на возење. Управувањето со автомобилот може дополнително да се подобри благодарение на опционалното управување на сите тркала.
Покрај тоа, иновативниот Porsche Active Ride систем за суспензија е достапен како опција кај E-Hybrid моделите на новата Panamera. Овој систем ги надминува другите концепти на суспензија во сите релевантни параметри и нуди опсег помеѓу удобноста во возење и динамиката на возење без преседан. Основата за ова е новоразвиените активни амортизери – исто така со технологија од два вентила – секоја поврзана со електрично управувана хидраулична пумпа. Ова генерира проток на волумен во пригушувачи според секоја ситуација со молскавично брза реакција, на многу прецизен и таргетиран начин, кои се противат и речиси целосно ги надоместуваат силите што произлегуваат од промените на патот.
Шасијата го одржува телото на Panamera рамно и стабилно во секое време, дури и за време на динамични маневри за кочење, управување и забрзување. Со непречено возење, системот апсорбира удари речиси целосно. Во динамични ситуации на возење, системот за суспензија Porsche Active Ride обезбедува совршена врска со патот благодарение на балансираната распределба на оптоварувањата на тркалата.
Повеќе Е-Перформанси и сеопфатно обновени мотори
Porsche нуди вкупно четири ефикасни E-Hybrid мотори за новата Panamera, како одговор на високата побарувачка за овој тип на погонски систем. Сите E-Hybrid варијанти имаат корист од поголеми перформанси, опсег и ефикасност. Panamera Turbo E-Hybrid е подготвен на лансирање на пазарот. Срцето на неговиот мотор е фундаментално ревидираниот четирилитарски V8 турбо мотор. Моќта на новоразвиениот електричен мотор е 140 kW (190 КС). Заедно, тие создаваат системски излез од 500 kW (680 КС). Системскиот вртежен момент достигнува импресивен 930 Nm. Porsche го интегрира електричниот мотор во куќиштето на сеопфатно редизајнираниот автоматски PDK со двојна спојка.
Panamera Turbo E-Hybrid забрзува до 100 км/ч за 3,2 секунди и може да се пофали со голема брзина од 315 км/ч. Капацитетот на батеријата е сега 25,9 kWh. Ова овозможува еквивалентен електричен опсег до 91 километар во комбинираниот WLTP циклус или 83-93 км во град. Новиот 11 kW AC полнач го скратува времето на полнење на 2 часа и 39 минути.
Варијантите Panamera и Panamera 4, исто така, ќе бидат достапни во времето на лансирањето. Модификациите за зајакнување на притисокот, брзината на вбризгување на горивото и времето на палење ги оптимизираат перформансите на 2,9-литарскиот V6 турбо мотор. Сега генерира 260 kW (353 КС) и 500 Nm вртежен момент – зголемување од 17 kW (23 КС) и 50 Nm во споредба со неговиот претходник. Ова го скратува спринтот на Panamera до 100 км/час на 5,2 секунди и ја зголемува својата максимална брзина до 272 км/ч, додека кај Panamera 4 сега забрзувањето изнесува 4,8 секунди и достигнува 270 км/ч.
Луксузен и спортски, одвнатре и надвор
Новата Panamera ги задржува карактеристичните линии и пропорции на моделската линија. Таа е со должина од 5.052 mm, широка 1.937 mm и висока 1.423 mm. Неговиот фундаментално обновен изглед го истакнува спортскиот седан со уште по експресивен и динамичен изглед. Напред, дополнителниот отвор за воздух го надоместува зголеменото барање за воздух на погонските системи. Надворешните рабови на задните прозорци се усогласени со контурата на телото, создавајќи хармонични линии во задна страна на автомобилот.
Концептот Porsche Driver Experience се одликува со идеална рамнотежа помеѓу дигиталните и аналогните елементи за контрола и ги поставува влезните и излезните елементи од суштинско значење за возење по оската на возачот. Лостот на селекторот на брзината е директно десно од воланот. Прекинувачот на режимот за возачките програми Normal, Sport and Sport Plus и контролните копчиња за помош, исто така, се директно достапни за возачот. Тоа значи дека не мора да ги тргнат очите од патот за да ги прилагодат погонските програми и системите за помош.
Опционалниот патнички дисплеј лесно го интегрира патникот во возачкиот искуство. Екранот од 10,9 инчи прикажува податоци за перформансите на возилото. Исто така, овозможува работа на инфозабавниот систем и поддржува видео стриминг додека автомобилот е во движење. Со цел да се избегне одвлекување на вниманието кој и да е зад воланот, патничкиот дисплеј не може да се види од седиштето на возачот.
Попосебен Panamera Turbo E-Hybrid
Варијантите на моделите кои го носат Turbo името уживаат во специјалната позиција во Porsche како знаменосци на перформансите. Porsche ја зајакна оваа позиција во моделот со Panamera Turbo E-Hybrid. Надворешно, се карактеризира со карактеристичен заден дел со дифузерни панели и уникатен преден дел во боја на телото. Исто така има хромирани детали во темни бронзена боја и опционални тркала со централно заклучување, кои исто така можат да бидат специфицирани и на другите модели.
Турбо-ексклузивната боја Turbonite се користи како контраст на страничните ленти на прозорецот и турбо логото на задниот дел, како и кај Porsche логото на предниот дел, тркалата и воланот. Внатре, Turbonite бојата се комбинира со јаглеродни елементи за да се создаде спортски амбиент. Може да се најде, на пример, во централниот rev-counter во јатото на инструментите и како боја на контролите во централната конзола.
Дигитално искуство и нови системи за помош
Новата Panamera ќе стане составен дел од дигиталниот екосистем на возачот. Apple CarPlay® и Android Auto овозможуваат поврзување на податоците за смартфонот и возилото за подобрена употребливост. Интеграцијата на функциите на возилото од апликацијата MyPorsche во Apple CarPlay® овозможува оптимизирано работење на дигиталните функции и создава појасен преглед. Функциите како што се клима, масажа на седиштата и амбиенталното осветлување може да се контролираат директно преку Apple CarPlay® или со гласовниот асистент Siri®.
Porsche, исто така, ја опремува Panamera со стандардни Матрикс LED фарови. Системот за LED осветлување со висока резолуција HD Matrix, кој има повеќе од 32.000 пиксели по фар, е достапен како опција. Нуди целосно нови осветлувачки карактеристики, како што е посветено осветлување на лента. Опсегот на осветлување е до 600 метри. Porsche значително го надгради опсегот на системите за помош во новата Panamera. Стандардниот асистент за активна брзина сега заемодејствува со препознавањето на сообраќајните знаци. Ако системот е активен, Panamera нема автоматски да вози побрзо од соодветната граница на брзината.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Дурмиши се сретна со норвешка делегација: Зголемен интерес за норвешки инвестиции во Северна Македонија

Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, денеска во просториите на Министерството пречека висока делегација од Кралството Норвешка, предводена од амбасадорката Кристин Мелсом, амбасадор на Норвешка за Северна Македонија и Србија, како и претставници на владини институции и познати норвешки компании.
На средбата се разговараше за можностите за проширување на норвешките инвестиции во Северна Македонија, со посебен акцент на Технолошко-индустриската развојна зона Тетово (ТИРЗ Тетово), која е препознаена од норвешката влада како еден од најзначајните инвестициски проекти во регионот.
Министерот Дурмиши истакна дека иако политичките и билатералните односи меѓу двете земји се одлични, економската соработка сè уште не го следи истиот интензитет. Според официјалните податоци, вкупната трговска размена помеѓу Северна Македонија и Норвешка изнесува просечно околу 8 милиони евра годишно – бројка која е релативно ниска во однос на реалниот потенцијал за соработка.
Министерот потсети дека во 2021 година е потпишан Договор за јавно-приватно партнерство со компанијата “Normak Investment Group AD Тетово”. Покрај постоечките инвестиции, како онаа на компанијата LEAR, се најавени и две нови инвестиции, меѓу кои и инвестиција од компанијата “Norsksolar”, која веќе има донесено инвестициска одлука.
Министерот подвлече дека Северна Македонија во моментов привлекува повеќе норвешки инвестиции отколку која било друга земја од Западен Балкан – успех кој ја потврдува довербата и конкурентните предности што ги нуди нашата држава.
Во заклучокот на средбата, министерот уште еднаш го потврди силниот институционален ангажман за подобрување на бизнис-климата, привлекување на странски инвестиции, поддршка на домашните компании и развој на пазарот на трудот, како дел од новите надлежности на Министерството за економија и труд.
Економија
Божиновска: Владата е цврсто определена за зелена иднина

На денешната надзорна расправа во Собранието на тема „Ефектите од аерозагадувањето во Скопје и во другите градови врз здравјето на луѓето и мерките што се преземаат за заштита на јавното здравје“ се обрати министерката за енергетика, рударство и минерални суровини од редовите на ВМРО-ДПМНЕ Сања Божиновска.
Божиновска објасни дека аерозагадувањето е комплексен предизвик и дека Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини пристапува кон решавањето на проблемот и тоа со мерки за почисти извори на енергија и одржлив енергетски систем и наведе дел од проектите.
„Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини е активно вклучено во реализацијата на повеќе проектни програми од „Планската програма за почист воздух 2024–2030“, кои имаат за цел да го намалат аерозагадувањето преку енергетски решенија. Нашата улога е јасно дефинирана во следните проекти: Греење без емисија- топлински пуми, високо ефикасни котли, когенеративни гасни централни, проект државата не загадува-водиме со пример, такси без директни емисии. Преку овие мерки, Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини ја потврдува својата посветеност кон создавање на одржлив и еколошки енергетски систем, кој ќе обезбеди почист воздух и подобар квалитет на живот за сите граѓани“, истакна Божиновска.
Потсети на случајот за набавка на токсичен мазут што бил користен за греење на болници и јавни објекти полно со штетни соединенија и високи нивоа на сулфур и тешки метали.
„Да ве потсетам на последниот случај за кој Обвинителството води постапка, набавка на токсичен мазут што бил користен за греење на болници и јавни објекти во земјава. Во фокусот на истрагата е компанија која во 2023 испорачувала контаминирана нафта. Сериозен здравствен скандал, локалните инспекции утврдиле дека наместо мазут, се користело токсично индустриско масло, полно со штетни соединенија и високи нивоа на сулфур и тешки метали. И тоа не еден туку мрежа на увозници кои, спротивно на законот, испорачувале горива што не ги исполнуваат ниту основните еколошки стандарди а цената, како и секогаш ја плаќаат граѓаните, со своето здравје и со загадената животна средина“, децидна е Божиновска.
На крај додаде дека Владата е цврсто определена за зелена иднина, и интензивно работи на реализација на капитални проекти.
„Го поддржуваме и секој чекор што води кон почист воздух – од користење електрични автомобили, до инсталирање соларни панели на покриви и развој на енергетски задруги каде граѓаните самите ќе можат да произведуваат и користат чиста енергија. Оваа Влада е цврсто определена за зелена иднина. Интензивно се работи на реализација на капитални проекти“, рече Божиновска.
Економија
Исплатени над 100 милиони денари на 7.158 земјоделци

Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство соопшти дека се исплатени 105.002.614,00 денари кон 7.158 лица.
„Денеска се реализираше исплатата на подмерка 1.5 Дополнителни директни плаќања од подмерка 1.4 за остварено производство од домат, пиперка, краставица, корнишон, зелка, грав и компир на отворено и во пластеници од Програмата за финансиска поддршка во земјоделството за 2024 година“, велат од Министерството.
Корисници на оваа подмерка се земјоделските стопанства кои имаат засадени површини со домат, пиперка, краставица, корнишон, зелка, грав и компир и се корисници од подмерка 1.4 од Програмата за 2024 година, а оствареното производство е предадено на регистриран откупувач, вклучително и произведените градинарски култури за потребите на сопствениот преработувачки капацитет или е користено за домашни потреби или е продадено на пазар.